آموزش های وردپرس

آموزش کار با برگه ها در وردپرس

نحوه ایجاد صفحه جدید در وردپرس

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم تا به معرفی و آموزش کار با برگه ها در وردپرس ببپردازیم. در واقع در این مقاله به ساحتار کلی و امکاناتی که بخش برگه ها یا همون صفحات ایستا وردپرس در اختیار شما قرار خواهد داده است، اشاره ای کامل و جامع خواهیم داشت. پس اگر می خواهید با نحوه کار با برگه ها در وردپرس و ایجاد صفحه جدید در وردپرس آشنا شوید، تا انتها این مقاله با ما همراه باشید. شما یاد می گیرید که با استفاده از برگه‌ها می توانید چه قابلیت هایی را در سایت خودتان داشته باشید.

نحوه کار با برگه ها در وردپرس

بعد از اینکه وردپرس را نصب کردید و تنظیمات وردپرس را بر اساس نیازهای شخصی خودتان سفارشی سازی کردید، در مرحله بعد نوبت به این می رسد تا شروع به ساخت صفحات ایستا در وردپرس نمایید. این صفحات برای اهداف گوناگونی مثل فرم تماس، صفحه تبلیغات در سایت، صفحه درباره ما و… ایجاد می شوند و در واقع محتوای مربوط به این صفحات در وردپرس در حالت ایستا قرار دارند و نیازی نیست تا به عنوان نوشته در وردپرس ایجاد شده و در وب سایت شما نمایش داده شوند. شما می توانید در وردپرس و با استفاده از بخش افزودن برگه، محتوای صفحات ایستای خودتان را که نیازی به تغییر ندارند و تقریبا همیشه ثابت هستند را اضافه کرده و از آن برای نمایش انواع فرم و اطلاعات استفاده کنید. برگه‌ ها در وردپرس را می توان به عنوان بخشی مثل بیو سایت و اطلاعات پایه ای سایت در نظر گرفت.

هاست مخصوص وردپرس

تفاوت نوشته‌ها و برگه‌ها در وردپرس

قبل از اینکه به شروع بخش اصلی آموزش بپردازم لازم است تا با تفاوت نوشته و برگه در وردپرس آشنا شوید. همانطور که در ابتدای متن به آن اشاره شده است، برای نمایش صفحات ایستا در وب سایت به جای نوشته از برگه استفاده می شود. در واقع ما در دنیای وب سایت ها به طور کلی با دو نوع صفحه رو به رو هستیم.

  1. مورد اول صفحات ایستا هستند که بدون تغییر از زمان ساختن سایت آنها را می سازیم و نیازی نیست که آنها را تغییر بدهیم یا اینکه از قابلیت هایی مثل دسته‌بندی کردن، برچسب گذاری و … در آنها استفاده کنیم. صفحات ایستا در هر سایتی بدون تغییر باقی می مانند و در واقع به ندرت ممکن است شما نیاز داشته باشید که آنها را ویرایش کرده و تغییر دهید. عموما صفحات ایستا برای مواردی مثل طراحی صفحات فرود، نمایش فرم تماس با ما، صفحه درباره ما، صفحه نقشه گوگل، افزودن فرم های دریافت اطلاعات از کاربران و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع صفحات در وردپرس از طریق برگه‌ها ساخته می‌شوند که در این مقاله قصد داریم تا در این رابطه با هم به بحث و بررسی بپردازیم.
  2. مورد دوم صفحات پویا هستند که همانطور که از اسم آنها مشخص است مدام در حال تغییر هستند و به دلیل بالا بودن تعداد آنها نیاز است که با دسته‌بندی و برچسب گذاری آنها را شخص کرده و از یکدیگر جدا کنیم. در واقع از صفحات پویا برای نمایش محتوای مطالب استفاده می شود. هدف از ایجاد صفحات پویا این است که کاربر بتواند آنها را مطالعه کرده و از بخش های گوناگون آن استفاده لازم را داشته باشد. صفحات پویا در وردپرس در اصل همان نوشته‌ها در وردپرس هستند. در نتیجه هر نوشته جدیدی که به سایت اضافه می کنید تحت عنوان صفحات پویا نمایش داده می شود و با هر بار افزودن نوشته جدید لازم است تا نوشته های قبلی را ویرایش کنید و با لینک کردن به مطالب مرتبط رتبه نوشته های خودتان را ارزشمندتر کنید. این نوع صفحات در وردپرس از طریق نوشته‌ها ساخته می شوند که در مقاله قبلی با عنوان مدیریت نوشته‌ها در وردپرس به بحث در رابطه با آنها پرداخته و شما را با نحوه مدیریت نوشته ها آشنا کرده ایم.

پس می توان نتیجه گرفت که برگه‌ ها در وردپرس در مقایسه با نوشته ها از ساختار محدودتری برخوردار هستند و شما می توانید با استفاده از آن صفحاتی که نیازی به تغییرات مداوم آنها ندارند را ساخته و روی وب سایت خود قرار دهید. در برگه‌ ها برخی امکانات مثل دسته‌بندی کردن و برچسب گذاری وجود ندارد. چرا که شما نیازی ندارید تا برگه های زیادی را روی وب سایت خود داشته باشید. همچنین به دلیل اینکه می توانید برای برگه ها در وردپرس قالب های ساده تری را تعریف کنید، این امکان را خواهید داشت تا صفحات گوناگون با ظاهر دلخواه و مختلفی را بسازید. علاوه بر این محتوای برگه ها را نمی توان از طریق RSS سایت دریافت کرد و اگر مخاطبی می خواهد آخرین تغییرات برگه ها را ببیند، باید به خود وب سایت مراجعه کرده و لینک برگه را نیز در اختیار داشته باشد. چرا که برخلاف نوشته ها بعد از انتشار برگه آنها روی وب سایت نمایش داده نمی شوند و باید از طریق فهرست‌ ها در وردپرس یا بخش‌های دیگه مثل ابزارک وردپرس و… اقدام به لینک دادن و نمایش برگه در قالب وب سایت نمایید.

مدیریت برگه ها در وردپرس

به منظور ورود به بخش برگه ها و مدیریت آن نیاز است همانند تصویر زیر از طریق منو «برگه ها» در پیشخوان وردپرس زیر منو «همه برگه ها» را انتخاب کنید. بدین ترتیب وارد صفحه مربوط به برگه‌ها در وردپرس شده و هر نوع اقدامی که می خواهید تا روی برگه‌ها داشته باشید را انجام دهید. با کلیک روی این منو اطلاعات اصلی هر برگه در قالب یک لیست به شما نمایش داده خواهد شد.

کار با برگه ها در وردپرس

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در صفحه برگه ها میتونید تا اقداماتی مربوط به ویرایش، ویرایش سریع، حذف برگه، نمایش برگه، مشاهده نویسنده برگه، دیدگاه‌های هر برگه و… را مشاهده کرده و با کلیک روی هر بخش در نهایت به صفحه مورد نظر هدایت شده و به کنترل اونها بپردازید. اما قبل از اینکه به سایر ساختارهای برگه ها در وردپرس بپردازم لازمه تا به بخشی که در این صفحه قرار داره اشاره‌ای داشته باشم که برای خیلی از کاربران مبتدی سوال بوده که چطوری اطلاعات برگه ها که در این صفحه نشون داده میشه رو مدیریت کنیم و بخش هایی که نیازی بهشون رو نداریم مخفی کنیم؟ به عنوان نمونه شاید تنها کاربری که به پیشخوان وردپرس دسترسی داره خود شما باشید، بنابراین احتیاجی به این نخواهید داشت که ببینید برگه‌های افزوده شده در وردپرس توسط کدوم یکی از کاربران در سایت تهیه شده است، پس لازمه تا ستون نویسنده را مخفی کنید تا برای شما نمایش داده نشود.

مخفی کردن اطلاعات برگه در وردپرس

برای مخفی کردن اطلاعات یک برگه از صفحه «همه برگه ‌ها» در وردپرس لازمه تا ابتدا به این صفحه مراجعه کنید و بعد از اینکه وارد صفحه شدید روی دکمه «تنظیمات صفحه» که در بالای صفحه در سمت چپ قرار دارد، کلیک کنید تا پنجره مربوط به آن برای شما نمایش داده شود. بدین ترتیب می توانید اطلاعات هر برگه ای که ایجاد شده است را کنترل و آنها را مدیریت نمایید. برای مخفی کردن هر اطلاعاتی از این صفحه کافیه تیک گزینه مورد نظر را بردارید تا مورد مورد نظر دیگر به شما نشان داده نشود و از صفحه برگه‌ ها مخفی شود. هر زمان هم که نیاز داشتید تا مجددا این اطلاعات را نمایش دهید کافی است دوباره مراحل گفته شده را دنبال و از همین قسمت تیک گزینه های غیرفعال شده را فعال کنید. سپس با کلیک روی دکمه «اجرا» تنظیمات اعمال شده را ذخیره کنید تا برای همیشه به شکل و ساختار مشخص شده به شما نمایش داده شوند.

ایجاد برگه جدید در وردپرس

افزودن یا ایجاد صفحه جدید در وردپرس

به منظور مدیریت برگه‌ها در وردپرس و ایجاد صفحه جدید در وردپرس باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به کمک آموزش آموزش نحوه ورود به مدیریت وردپرس وارد پیشخوان وردپرس وب سایت خود شوید.
  2. سپس از طریق منو «برگه ها» زیر منو زیر منو «افزودن برگه» را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی برای شما نمایش داده شود.
    مدیریت برگه ها در وردپرس

در صفحه فوق شما این امکان را دارید که به مدیریت برگه ها در وردپرس پرداخته و تغییرات مورد نظر خود را برای هر یک از صفحاتی که می خواهید ایجاد نمایید یک به یک اعمال نمایید. در ادامه هر یک از بخش های موجود در این برگه را به شما معرفی کرده و نحوه کار با آنها را بیان خواهیم کرد.

1. افزودن عنوان برای برگه در سایت و انتشار برگه وردپرس

این فیلد مربوط به نام برگه و عنوان انتخابی شما می باشد که باید آن را در این بخش وارد نمایید. سعی کنید عنوان انتخابی شما یک عنوان جذاب و پرکاربرد بوده و از طول مناسبی نیز برخوردار باشد تا هم برای موتورهای جستجو جذابیت لازم را داشته باشد و هم بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند. همچنین در نظر داشته باشید که عنوان انتخابی شما باید کاملا مرتبط با محتوای برگه بوده و کلمات کلیدی برگه را نیز شامل شود.

2. نامک برگه وردپرس و نحوه لینک دادن به برگه در وردپرس

با استفاده از نامک برگه می توانید آدرس دلخواهی برای برگه خودتان انتخاب کنید تا کاربران بتوانند از طریق آن محتوای شما را مشاهده نمایند. در وقع نامک‌ ها در ادامه پیوند یکتای موجود در سایت قرار می گیرند. به عنوان مثال اگر شما برگه ‌ای با عنوان کار با برگه ها در وردپرس ایجاد کنید، در این صورت آدرس برگه شما می تواند چیزی مثل کار با برگه ها در وردپرس/https://mizbanfa.net باشد. توصیه ما به شما این است برای بهتر شدن ساختار لینک یکتا صفحات وب سایت از معادل انگلیسی عنوان خود استفاده کنید. چرا که استفاده از نامک ‌های انگلیسی برای مطالب و برگه ها هم از نظر سئو و بهینه سازی و هم از نظر ساختار و خوانایی آدرس بهتر خواهد بود. دقت کنید که نیازی به درج آدرس دامنه سایت در این فیلد ندارید و صرفا باید نامی را در این فیلد وارد کنید و در نهایت با لینک دادن به برگه وردپرس در هر جای سایت امکان دسترسی به برگه را برای کاربران خود فراهم کنید.

نامک برگه ها در وردپرس

در زیر عنوان نیز آیکون ‌های مختلف و دکمه های گوناگونی نیز وجود دارد که از هر کدام از آنها می توانید برای نیازهای خود استفاده نمایید. مهم ترین آنها دکمه «افزودن پرونده چند‌رسانه‌ ای» است که با کلیک روی آن می توانید هر نوع فایل مجازی را در وردپرس آپلود کرده و در برگه خودتان قرار دهید. در زیر آن هم آیکون های مربوط به مدیریت محتوای متن شما قرار گرفته است که برای کارهایی مثل تغییر عناوین داخلی محتوا، تغییر رنگ، چیدمان برگه، بولد کردن و ایتالیک کردن متن، افزودن لینک به متن و… مورد استفاده قرار می گیرند. بسته به قالبی که از آن استفاده می کنید و یا افزونه هایی که نصب کردید این دکمه ها و ابزار مربوط به ویرایشگر محتوای وردپرس هم می توانند بیشتر شده و موارد دیگری را نیز شامل شوند.

نامک برگه وردپرس و نحوه لینک دادن به برگه در وردپرس

در سمت چپ ابزار ویرایشگر نیز دو عنوان به نام های «دیداری» و «متن» مشاهده می کنید که با کلیک روی هر یک از آنها می توانید تا به ویرایشگر متنی و ساده وردپرس دسترسی داشته باشید یا اینکه در همین ویرایشگر دیداری وردپرس باقی بمانید. ویرایشگر متن وردپرس این اجازه را به شما خواهد داد که با استفاده از آن کدهای مورد نظر خود را در محتوای برگه خود قرار دهید. در عموم برگه های هر سایت از شورت کد برای نمایش فرم و مواردی که افزونه ها در اختیار ما قرار می دهند استفاده می شود. در نهایت آیکون دیگری نیز زیر این دو بخش (دیداری و متن) وجود دارد که برای تغییر حالت ویرایشگر به تمام صفحه می توانید از آن استفاده کنید. اگر روی این دکمه کلیک کنید موارد مربوط به منوی وردپرس در همه بخش‌ها مانند Taskbar ویندوز عمل کرده و مخفی می شوند و تنها با تکون دادن نشانگر ماوس می توانید آنها را مشاهده کنید.

در نهایت نیز در باکس ویرایشگر وردپرس این امکان را خواهید داشت که محتوای خودتان را وارد کرده و با استفاده از ابزاری که در بالا به معرفی آنها پرداختیم روی محتوای متن، تصاویر و رسانه های استفاده شده در محتوای برگه خودتان کنترل کاملی داشته باشید.

3. باکس انتشار برگه وردپرس

در سمت چپ صفحه باکسی تحت عنوان «انتشار» وجود دارد که می توانید از طریق آن وضعیت انتشار برگه مورد نظر را مدیریت نمایید. این بخش شامل موارد زیر می شود:

  • وضعیت: در این بخش شما باید تعیین کنید که می خواهید وضعیت انتشار برگه به چه شکل باشد. بخش وضعیت شامل حالت ها «پیش نویس» و «در انتظار بازبینی» می باشد. اما بعد از انتشار برگ حالت «منتشر شده» نیز به این لیست اضافه خواهد شد. قبل از هر کاری روی دکمه «ذخیره پیش‌نویس» کلیک کنید تا برگه شما با آخرین تغییراتی که روی اون اعمال کردید ذخیره بشود. البته قابلیتی در وردپرس وجود دارد که به صورت خودکار برگه‌ها و حتی نوشته‌ها در بازه های زمانی مشخصی ذخیره می شوند تا در نگام بروز مشکلات احتمالی مثل قطع شدن ارتباط اینترنت و یا برق رفتن مکرر اطلاعات شما پاک نشوند و آخرین نسخه ذخیره شده باقی بماند. با کلیک روی دکمه «پیش‌نمایش» برگه نیز می توانید برگه خودتان را در حالتی که هنوز برای همه قابل مشاهده و در دسترس نیست مشاهده کنید. برای مثال اگر برگه روی وضعیت منتشر شده قرار بگیرد روی سایت ارسال شده و برای همه کسانی که آدرس برگه را داشته باشند در دسترس خواهد بود. در مقابل اگر حالت بازبینی را انتخاب کنید، برگه موقتا از روی سایت برداشته شده و برای کاربران در دسترس نخواهد بود. در نتیجه می توانید آن را بازبینی کرده و بعد از تغییرات لازم مجددا به حالت منتشر شده تبدیل کنید.
  • قابلیت مشاهده: شما با استفاده از این بخش تعیین می کنید که وضعیت مشاهده صفحه در چه حالتی باشد. این بخش شامل حالت های «عمومی»، «رمزدار» و «خصوصی» می شود. در حالت عمومی، همه می توانند محتوا را مشاهده کنند اما در حالت رمزدار تنها کسانی می توانند برگه را مشاهده کنند که رمز تعیین شده توسط شما را وارد کرده اند. بعد از تعیین رمز کافی است روی دکمه «قبول» کلیک کنید و در نهایت با کلیک روی دکمه «انتشار» یا «به ‌روزرسانی» که برایتان نمایش داده میشه تغییرات جدید رو روی برگه خودتون اعمال کنید. در نهایت نیز در حالت خضوضی تنها خودتان امکان مشاهده برگه را خواهید داشت.
  • انتشار: با استفاده از این بخش نیز می تواند تاریخ و زمان انتشار را تعیین کنید. شما می توانید محتوا را سریعا منتشر کنید تا اینکه آن را به صورت زمان بندی شده برای یک تاریخ و ساعت خاص انتشار دهید. در حالت عادی انتشار برگه‌ها روی زمان حاضر هستند و به محض اینکه روی دکمه «انتشار» برگه کلیک کنید این زمان برای تاریخ انتشار برگه ثبت خواهد شد. اما می توانید تا با تغییر زمان و ساعت انتشار برگه زمان حاضر را تغییر دهید که در این حالت برگه شما در بخش «وضعیت» به حالت زمان بندی شده تبدیل شده و اگر زمان آن را یکی از روزهای آینده تعیین کرده اید، در همان روز و تاریخ مشخص شده به صورت خودکار منتشر خواهد شد. اما اگر زمان گذشته باشه برگه با زمانی که گذشته منتشر خواهد شد و هیچ ارتباطی به اینکه آیا زمان گذشته هست یا نه هم نداره و در هر صورت برگه  های ساخته شده با تاریخ گذشته هم قابل منتشر شدن است.

آموزش کار با برگه ها در وردپرس و ایجاد صفحه جدید در وردپرس

در نهایت پس از انتشار برگه وردپرس قادر خواهید بود تا امکان مشاهده برگه برای بازدیدکنندگان را با لینک دادن به برگه وردپرس که ساختید فراهم کنید.

4. ویژگی‌های برگه در وردپرس

در زیر بخش انتشار باکسی تحت عنوان «ویژگی‌ های برگه» وجود دارد. در این قسمت می توانید قابلیت ‌هایی مختلفی مثل برگه مادر را برای هر برگه ‌ای که در سایت منتشر می ‌کنید، تعیین کنید. بدین ترتیب در آدرس درست مثل دسته ‌بندی نوشته ‌ها، برگه ‌هایی که دارای برگه مادر هستند به صورت طبقه ‌بندی شده قرار می گیرند. به عنوان مثال اگر شما برگه ‌ای برای فرم دریافت اطلاعات در یک مدرسه را در نظر بگیرید قادر هستید تا دو تا برگه برای دسترسی معلمان (teachers) و دانش‌آموزان (students) تعیین کنید. حال اگر برگه ‌ای با عنوان مشاهده تاریخ امتحانات را بخواهید برای دانش ‌آموزان در دسترس قرار دهید، می توانید در این برگه جدید، برگه مادر را روی برگه دانش آموزان به صورت http://mizbanfa.net/students/exam-date تعیین کنید. همانطور که می بینید در ساختار آدرس برگه مثال بیان شده students که از قبل وجود داشته به عنوان یک برگه مادر عمل خواهد کرد.

لینک دادن به برگه در وردپرس

صفحه ‌ها معمولا بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند. اما شما می ‌توانید ترتیب خود را به وسیله‌ وارد کردن یک عدد (مثلاً ۱ برای اولی) در کادر مشخص شده ایجاد نمایید. با استفاده از قابلیت «چیدمان» هم می توانید تا به همین ترتیب اولویت چیدمان برگه ‌ها را تغییر دهید.

با استفاده از قابلیت «قالب» قادر هستید تا برای قالب برگه‌ها در وردپرس انواع مختلفی از استایل های گوناگون را ایجاد کنید تا با ظاهر دلخواهی نمایش داده شوند. سپس با انتخاب قالب دلخواه از میان لیست قالب های ساخته شده نیز ظاهر مدنظرتون را برای برگه ای که در حال ایجاد آن هستید، انتخاب کنید.

5. قرار دادن تصویر شاخص در برگه وردپرس

استفاده از تصاویر شاخص برای برگه ‌ها در وردپرس امر بسیار مهمی می باشد. چرا که علاوه بر اینکه روی زیبایی سایت شما تاثیر دارد، می توانید با قابلیت جستجوی تصاویر که از طریق موتورهای جستجو امکان پذیر است،ترافیک مناسبی را دریافت کنید. برای استفاده از تصویر شاخص باید روی دکمه «قرار دادن به‌عنوان تصویر شاخص» کلیک کنید و سپس در پنجره رسانه وردپرس که برای شما باز می شود یکی از تصاویر مرتبط در رسانه را برای برگه خودتان انتخاب کنید. همچنین می توانید یک تصویر جدید را در رسانه وردپرس خود آپلود کنید و از آن به عنوان تصویر شاخص یا همان Thumbnail ها در وردپرس استفاده کنید.

قرار دادن تصویر شاخص در برگه وردپرس

6. مدیریت دیدگاه های برگه در وردپرس

شما می توانید بسته به نوع قالب و افزونه هایی که استفاده می کنید قابلیت هایی بیشتری را در اختیار داشته باشید. یکی از این قابلیت ها امکان مشاهده دیدگاه های قرار گرفته روی یک صفحه از طریق صفحه فوق و مدیریت آنها می باشد. با استفاده از بخش گفتگوها شما می توانید نظری را پذیرفته یا رد کنید و ی حتی امکان ارسال نظر و بازتاب را برای برگه مورد نظر فعال و یا غیرفعال کنید. مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

7. زمینه ‌های دلخواه در برگه وردپرس

زمینه های دلخواه در وردپرس به قالب استفاده شده شما بستگی دارند و اگر در قالب شما از زمینه های دلخواه برای نمایش داده های خاصی استفاده شده باشد، آن قابلیت ها را می توانید در صفه برگه ها مشاهده کنید. از زمینه های دلخواه در برگه ‌ها درست مثل زمینه های دلخواه نوشته‌ها می توانید برای نمایش داده‌ هایی مثل دکمه های دانلود، دکمه پیش نمایش، باکس اطلاعات خاصی در مورد برگه و … استفاده کنید. این قابلیت ها بر اساس قالب و با توجه به نیازهای شما طراحی شده اند و می توانید از آنها برای مدیریت بهتر برگه های خود استفاده کنید.

زمینه ‌های دلخواه در برگه وردپرس

8. تغییر نام نویسنده برگه در وردپرس

شما می توانید از طریق باکس نویسنده نام نویسنده برگه را مشخص کرد یا تغییر دهید. برای این کار باید از لیست کشویی موجود کاربرانی که در سایت ثبت نام کردند را پیدا کرده و کاربری که قصد دارید تا برگه را با نام او منتشر کنید را انتخاب کنید. اما دقت داشته باشید که کاربران باید دسترسی به برگه ‌ها رو داشته باشند تا قادر به مشاهده و مدیریت برگه باشند.

تغییر نام نویسنده نوشته در وردپرس

9. کارهای دسته جمعی مدیریت برگه ها در وردپرس

یکی از قابلیت های منحصر به فرد وردپرس این است که می توانید به صورت کلی هم اقدام به اعمال تغییرات روی برگه ها و سایر بخش های موجود در وردپرس کنید. به این صورت که با انتخاب چندین برگه در صفحه «برگه ‌ها» می توانید تا برخی از بخش های برگه های انتخابی را ویرایش کرده و تغییر دهید. به عنوان نمونه فرض کنید که شما چند برگه دارید که قصد دارید تا امکان ارسال دیدگاه را برای همه برگه‌ ها غیرفعال کنید. اولین چیزی که ممکنه است به ذهنتان برسد این است که به صفحه ویرایش برگه مراجعه کنید. اما شما می توانید به راحتی و از طریق صفحه برگه ها این کار را برای تمامی برگه های موجود یا حتی برای برخی از آنها انجام دهید. به همین منظور باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا به صفحه «همه‌ برگه‌ها» در وردپرس مراجعه کنید.
  • سپس با فعال کردن تیک گزینه هایی که قبل از عنوان برگه ها قرار داره آنها را انتخاب کنید.
  • روی لیست کشویی «کارهای دسته جمعی»که در بالای لیست برگه ها قرار داره کلیک کرده و گزینه «ویرایش»را انتخاب کنید.
  • روی دکمه «اجرا»که مقابل همین لیست کشویی قرار گرفته است، کلیک کنید تا صفحه برگه های انتخابی مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده شوند.
  • حال همhنطور که در تصویر مشاهده می ‌کنید در کادر «ویرایش دسته‌جمعی» می توانید کارهایی مثل تغییر نویسنده برگه، تغییر و ویرایش برگه مادر، تغییر وضعیت دیدگاه ها برای فعال یا غیرفعال کردن آنها، تغییر وضعیت برگه و… را مدیریت و کنترل کنید.

کارهای دسته جمعی مدیریت برگه ها در وردپرس

10. جستجو و صافی برگه ها در وردپرس

از دیگر قابلیت هایی که در صفحه «همه برگه ها» می توانید به آن دسترسی داشته باشید این است که به راحتی می توانید در میان لیست انبوهی از برگه های تولید شده توسط خودتان اقدام به جستجو کرده و یا با استفاده از گزینه «صافی» با استفاده از فیلترهای زمان و سایر فیلترهایی که بر اساس قالب و یا افزونه های نصب شده در اختیار شما قرار دارد اقدام به پیدا کردن سریع برگه خودتان کنید. بدین ترتیب می توانید آن را ویرایش کرده و یا هر اقدام دیگری که مدنظرتان است را روی برگه مورد نظر انجام دهید. با استفاده از صافی برگه می توانید تبرگه های مربوط به بازه زمانی خاصی که بر اساس سال و ماه هستند را پیدا کرده و آنها را مدیریت کنید. با استفاده از قابلیت ویرایش دسته جمعی برگه ها که در مرحله قبل با آن آشنا شدید نیز می توانید نسبت به اعمال تغییرات روی کلیه برگه های موجود بر اساس صافی که برای بازه زمانی در اختیار شما قرار دارد، اقدام کنید.

در این آموزش ما با هم به بررسی کلیه بخش های برگه ها در وردپرس پرداختیم و یاد گرفتیم تا چگونه به کار با برگه ها در وردپرس بپردازیم. بدین ترتیب می توانید با تعریف برگه مادر، تغییر اولویت نمایش برگه، تعریف قالب های گوناگون برای برگه‌ها در وردپرس و غیره از بخش های مختلف یک برگه استفاده کرده و یک برگه استاندارد برای صفحات ایستا در وردپرس طراحی و پیاده سازی کنید. علاوه بر این با تفاوت نوشته و برگه در وردپرس آشنا شده و مشاهده کردید که هر یک از نوشته ها و برگه ها در وردپرس برای چه کارهایی مناسب خواهند بود.

امیدواریم که این مقاله هم مورد پسند و توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون توانسته باشید تا نسبت به کار با برگه ها در وردپرس و ایجاد صفحه جدید در وردپرس اقدام کرده و در جهت تولید یک محتوای سبز و بهینه پیش بروید. در صورتی که هر گونه سوالی در خصوص مدیریت برگه ها در وردپرس برای شما به وجود آمده است، می توانید از طریق بخش دیدگاه ها آن را مطرح نمایید.
4.4/5 - (27 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۱۰۸ دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید من برگه ی اصلی سایت که با ادرس اصلی وارد اون میشه و ادرس فرعی نداره رو اشتباها از داخل برگه ها حذف کردم و الان هرچی برگه اضاف میکنم همه با آدرس فرعیه
    چطور میشه با ادرس اصلی و بدون حرف اضافه یه برگه جدید ایجاد کنم که صفحه اصلی تو صفحه های دیگه اجرا نشه

    1. سلام احسان عزیز
      وارد پیشخوان وردپرس بشید و به مسیر تنظیمات> خواندن مراجعه کنید و بعدش از قسمت”در برگه نخست نمایش داده شود” گزینه “یک برگه یکتا” را انتخاب کنید و از بین برگه‌های موجود برگه‌ای را که ساختید انتخاب کنید تا به عنوان برگه صفحه اصلی سایتتون در نظر گرفته شده و تنظیمات را ذخیره کنید.
      موفق باشید??

      1. آره این درسته ولی به هر برگه ای که به عنوان همتا ارجاعش بدیم اون برگه آدرسش فرعیه
        آدرس اصلی سایت نیست
        آدرس اصلی رو میزنی تو مرورگر ارجاع داده میشه به اون برگه با ادرس فرعی
        سایتم رو بزنی متوجه میشی salesoft.ir

        1. ظاهرا مشکل از نصب یک افزونه پیش اومده. برای رفع این مشکل اول وارد هاست خودتون بشید و فایل htaccess. را دانلود کنید. بعد که دانلود کردید وارد پیشخوان وردپرس شده و به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کنید.
          یک بار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا فایل htaccess. جدید ساخته بشه و مجددا بررسی کنید و ببینید مشکل حل شده یا خیر.
          اگر مشکل حل نشد کلیه افزونه‌هایی که فکر میکنید مشکل را ایجاد کردن غیرفعال کنید و یکی یکی فعال کرده و در هر بار سایتتون را بررسی کنید.
          اگر با این دو راهکار حل نشد از همین طریق اطلاع بدین تا مشکلتون را دقیق بررسی کنیم.
          موفق باشید 🙂

  2. سلام و خسته نباشید ممنون از لطفتون اره درست میگفتین از افزونه ها بود اونم افزونه اصلی فروشگاهمه که نمیشه ازش استفاده نکنم چه راه حلی پیشنهاد میدید انجام بدم تا افزونه رو فعال میکنم این شکلی میشه یعنی ادرس salesoft.ir رو توی
    salesoft .ir/?v=7e7e2b7939f4# باز میکنه
    این قسمت ادرس تو آخر همه لینک های سایتم هست ولی بقیه سایتا که دارن از فروشگاه استفاده میکنن اینجور نمیشه

    1. سلام احسان جان، خب همونطور که حدس میزدم حالا که مشخص شد مشکل از ووکامرس هست این کار را انجام بدین.
      وارد این مسیر در پیشخوان وردپرس بشید:

      فروشگاه > تنظیمات

      حالا گزینه مکان پیشفرض مشتری را روی (مکان یابی) بزارید و ذخیره کنید، مشکلتون حل میشه
      موفق باشید?

  3. سلام
    ببخشید اگه بخوام یه شورت کد وارد برگه کنم میشه بگید چجوری این کارو باید انجام بدم؟
    چیزی که توی مقاله هست رو متوجه نشدم.

  4. سلام وقت بخیر ممنونم بابت مطالب ارزنده که منتشر می کنید
    مطلب با دسته بندی ورزشی در برگه ورزشی و مطب با دسته بندی فرهنگی در برگه فرهنگی نمایش داده شوند در عین این حال همه ی پست ها در برگه صفحه اول نیز باشند. مثل خیلی از سایت های خبری و فناوری
    برای اینکه مشخص کنم هر برگه چه مطالبی بگیرد چه کار کنم؟

    1. سلام و احترام، برای این کار باید از یک برنامه نویس کمک بگیرید که این قابلیت‌ها رو به قالب اضافه بکنه که دسته بندی خاصی رو در وردپرس نمایش بدین.

      1. یعنی میتواند قالب این قابلیت به صورت پیش فرض داشته باشد؟
        افزونه یا قالب مناسب معرفی میکنید

  5. سلام عزیز خسته نباشی یه سوالی داشتم نمیدونم دقیقا به این آموزش شما ربطی داره یا نه میخواستم بدونم چطوری میتونم شکل صفحه اصلی وردپرس رو عوض بکنم مثلا من قالب صحیفه دارم وقتی بسته نصبی رو فعال کردم شکل خوبی داشت ولی بعدش چون میخواستم پستاشو خودم بزارم چیزایی که داشتو پاک کردم الان شکل خوبی نداره شما فکر کنید من بخوام مثل
    zoomit.ir
    در بیارم یه اصلا مثل همون بسته نصبی باید چیکار بکنم تو تنظیمات میگردم متوجه نمیشم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید از شرکت خودتون هاست خریدم میخوام یه سایت خبری راه بندازم

    1. سلام محمد جان، برای استفاده به این شکل اول باید یه برگه در وردپرس بسازید و بعدش با استفاده از صفحه ساز قالب صحیفه بر اساس نوع محتوایی که امکان ساختش رو با اشکال گوناگون بر اساس دسته بندی و برچسب میده صفحه را با ستون بندی دلخواه خودتون طراحی کنید.
      حتما در روزهای آتی به آموزش این کار می‌پردازم.

      1. خیلی ممنون همیشه از آموزشهای شما استفاده میکنم
        بی زحمت اگه میشه چندتا افزونه برای زیبا سازی شکل قالب و سایت و چند افزونه کاربردی برای استفاده در وردپرس معرفی کنید ممنون میشم

        1. خواهش می‌کنم محمد جان، باعث خوشحالیه. برای زیبا سازی که افزونه‌های آنچنانی وجود نداره و باید از کدهای html و css که تو سایت‌های قالب وبلاگ پیدا میشه استفاده کنید. برای افزونه کاربردی هم بهتره بر اساس نیازتون بفرمایید تا معرفی کنم.
          در حالت کلی تا زمانی که به امکانات یا قابلیت‌هایی نیاز ندارید بهتره افزونه نصب نکنید و قبل از نصب هم حتما روی لوکال هاست تست کنید که اگر نیازتون رو رفع میکنه داخل سایت استفاده کنید.

          1. مثلا افزونه Elementor برای زیباسازی خوب نیست؟ یا اسلایدر؟
            چون اطلاعاتی در زمینه کدهای html و css ندارم میگم
            یه افزونه برای کش وردپرس
            افزونه برای مگامنو و برای تصاویر
            و یه سوال که خیلی وقته در گیرشم میگن مطلب کپی گذاشتن سئو سیاه میده پس چطور سایتایی مثل بیتوته یا برترینها 90% مطالبشون کپی شده هستش و هیچ مشکلی ندارن؟ و با ویرایش کردن عنوان مطلب دیگه اون مطلب کپی حساب نمیشه؟ یعنی ما روزانه 100 تا پست اینجوری هم بزاریم ارزشی نداره؟ و اگه نداره سایت برترینها و بیتوته و خیلی از سایت های خبری دیگه جیکار میکنن؟
            چقدر سوال پرسیدم شرمنده

            1. سلام و احترام، بله این افزونه‌ها خوب هستن و همونطور هم که تو کامنت قبلی گفتم باید بسته به نیازی که دارید از افزونه مناسب استفاده کنید. افزونه‌های مشابه داخل وردپرس زیاد هستند که هر کدوم امکانات خاصی رو به ما میده، امکاناتی که توی یه افزونه بهشون نیاز داریم و یه سری امکانات دیگه که شاید اصلا به دردمون نخوره. تو همین موضوع کش که اشاره کردید به همین شکل هست. به عنوان مثال افزونه WP Fastest Cache خوب برای کش هست که امکانات زیادی در اختیار قرار میده و ما رو از استفاده از چند افزونه مثل Gzip، CDN و… بی نیاز میکنه که شاید به این امکانات نیازی نداشته باشیم، پس تو این حالت میام و از افزونه WP-FFPC استفاده میکنیم که تمرکزش روی کش وردپرس هست.یکنیم که تمرکزش روی کش وردپرس هست.
              به همین خاطر باید اول لیستی از امکانات مد نظر رو آماده کنید و بعد اقدام به استفاده از افزونه مناسب بکنید. چون استفاده زیاد از افزونه باعث کند شدن وردپرس میشه.

              این سایت‌ها چون از مدت‌ها پیش بودن، برای همین سرعت ایندکسشون نسبت به سایتی که چند هفته یک بار پستی میزنه خیلی بالاتره، برای همین مطالبی که کپی میشن و با کمی تغییرات درج میشن، ابتدا از سمت چنین سایتی ایندکس میشه که همین مسئله باعث میشه توی بالا گرفتن در نتایج از منبع پیشی بگیرن. البته این موضوع کم کم داره کم رنگ‌تر میشه و به زودی باید شاهد رفع این مشکلات باشیم.
              سعی کنید همیشه مطلب به صورت اختصاصی و با نگارش خودتون تهیه کنید. اگر الآن کپی به حساب نیاد، قطعا در آینده مشکل ساز خواهد شد و این همه وقت و انرژی که روی سایت با محتوای کپی گذاشتید، از بین میره، اما اگر همین وقت رو روی تولید محتوا اختصاصی بزارید، سریع‌تر به نتیجه میرسید.

              پ.ن: با عرض پوزش این کامنتتون رفته بود تو اسپم برای همین متوجه نشدم.

  6. سلام
    میخواستم در سایتم باکس جستجو باشه که با وارد کردن نام شهر و مکان مثلا فروشکاهی را همراه با موقعیتش در گوگل مپ نشان بده از چه افزونه ای استفاده کنم؟
    همچنین چطور باکس جستجو را بجای اینکه در هدر یا فوتر باشه در صفحه اصلی بیارم؟

  7. سلام و خسته نباشید
    به جرعت میتونم بگم میزبان فا کامل ترین ارشیو اموزش وردرس هست و تشکر میکنم از مطالب و اموزش های عالی و راحتتون.

    یک سوال داشتم و اون اینه که چطور میتونم وقتی نوشته ای رو منتشر میکنم بره به یه برگه خاص باری مثال؟
    یه نوشته مربوط به سنگسابی بره برگه سنگسابی
    نوشته کفسابی بره به برگه کفسابی
    آیا هنگام نوشتن باید برگه ای رو انتخاب کنم؟

  8. سلام خسته نباشید
    ببخشید چطوری میتونم یک نوشته در صفحه اول سایت بگزارم که ادامه مطلب داشته باشه و بره صفحه بعد

  9. وقت بخیر.من به پشت صحنه سایتم دسترسی ندارم باید چکارکنم؟فعلا فقط دامین رو خریدم میخاستم کار کنم ولی پشت صحنه خطای 404 نشون میده

  10. سلام میخوام نماد بگیرم بهم گفتن لینک درج شکایات بزارم چطور باید بزارم با تشکر

    1. سلام، یک برگه بسازید و محتوای ارسال شکایت رو داخل بزارید. بعد این برگه رو بر اساس شرایط اینماد تو مکانی که تعیین کردن قرار بدین.

      1. سلام وردپرس من پیش فرض نداره
        مثلا وقتی میخوام سایت رو طراحی کنم و عکس هارو دسته بندی کنم از قسمت برگه ها که میرم پیش فرض رو نمیاره. بنظرتون پیش فرض رو چطوری پیدا کنم؟

        1. با سلام یلدا عزیز
          منظور از پیش فرض چیست؟ متاسفانه نتوانستم منظور سوالتان را متوجه شوم. اگر سوال خود را دقیق تر مطرح نمایید، می توانم به شکل بهتری در زمینه رفع مشکل پیش آمده به شما کمک کنم.
          موفق و پیروز باشید

    1. برید از سایت ای‌نماد یکی از سایت‌ها رو که نماد داره رو انتخاب کنید و به عنوان نمونه ازشون برای ساخت محتوای شکایت استفاده کنید.

        1. با سلام دوست عزیز
          به منظور قرار دادن لینک داخلی باید آن قسمت از متن را که می خواهید به صفحه دیگر لینک دهید را انتخاب کرده و سپس همانند تصویر زیر روی آیکون مربوط به لینک داخلی کلیک کنید.

          بعد از اینکار برای شما یک باکس با یک فیلد خالی نمایش داده می شود که در آن فیلد باید لینک صفحه ای که می خواهید به آن لینک دهید را وارد کرده و در نهایت روی فلش قرار گرفته در سمت چپ آن فیلد کلیک کنید. در صورتی که لینک دهی به درستی صورت گرفته باشد، رنگ نوشته انتخاب شده به آبی تغییر کرده و در صورت کلیک روی آن در پیش نمایش وارد صفحه مربوطه می شوید.
          موفق و پیروز باشید

  11. وردپرس من به طور ناگهانی بخش قالب رو دیگه نداره ، مشکل از کجا می تونه باشه؟
    یعنی بخش مادر رو داره و بخش چیدمان و بخش وسط که انتخاب قالب هست رو نداره .

      1. نه متاسفانه ، گزینه ای در ان قسمت نبود.
        من فکر میکنم سهوا فایلی رو یا تغییر نام دادم و حذف کردم و چون مشکل حل نشد من بک آپ قبلی سایت رو دوباره بارگذاری کردم و گزینه ها برگشت.

        الان سوالی دررابطه با اضافه کردن یوزر از طریق فرم هایی که خودم نوشتم و روی سایت وردپرس کار گذاشتم دارم، از تابع wp_insert_user استفاده می کنم ولی کار نمیکنه ، شما می تونید راهنمایی کنید؟

  12. سلام وقت بخیر جناب آقای صادقی عزیز
    من قبلا یک برگه ایجاد کرده بودم که نیمخواستم در درسترس باشه ولی که کارهاش تموم شده میخوام در منوی اصلی زیرمنوی محصولات قرار بدم اینم بگم که قبلا هم دقیقا همین حالت را داشت ولی بخاطر اینکه محصول داشتم تکمیل می کردم گفتم یکی نفر این برگه را غیرفعال کرده الان هرجا را می بینم نمیتونم فعالش کنم تا در زیرمحصولات قرار بگیره ممنون میمش راهنمایی کنید تشکر

  13. سلام. وقت بخیر.
    صفحاتی مثل گالری تصاویر، مقالات، مشروح مقاله و… چطور ایجاد میشن؟

    1. سلام،
      این صفحات یا برگه هستند که با صفحه ساز محتواشون طراحی شده و یا اینکه باز هم برگه هستن و دسته بندی مشخص شده رو نشون میدن یا اینکه کلا دسته بندی هستن. روش‌های زیادی برای ساختن چنین صفحاتی وجود داره.

  14. سلام. وقت بخیر. میخواستم بپرسم برگه هایی مثل پرسشهای متداول، ارتباط با ما ، پرداخت صورتحساب، حریم خصوصی ، حساب کاربری و …. باید قابل ایندکس شدن باشن یا خیر؟
    متشکرم

  15. سلام
    من یک فرم ورود و ثبت نام با html , css,javascript طراحی کردم ولی نمی دونم چه طور می شه اون رو به سایت وردپرسم لینک کنم اگه میشه راهنماییم کنین.

  16. با سلام خدمت شما در تعریف و ایجاد یک برگه ووکامرس ازپیش تعریف شده مانند product categury می خواهم یک از دسته بندی های آن را تعریف کنم به صورت باید این کار را انجام بدهم

    دسته بندی جدید از محصولات /www.name.com/Product Category

    این را چطوری انجام بدهم با تشکر.

    1. سلام و احترام؛
      تمایل دارید این مورد رو در فهرستتون به نمایش بگذارید؟
      اگر بله نیاز نیست برگه بسازید.
      فقط به بخش نمایش و زیرمنوی فهرست ها مراجعه کنید.
      از سمت راست، روی قسمت پیوندهای یکتا کلید کنید.
      در فیلد نشانی اینترنتی آدرس دسته بندی دلخواهتون رو درج کنید و در بخش متن پیوند هم عبارت دلخواهتون رو بنویسید. ( موضوع دسته بندی)
      حالا هر محتوایی که در این دسته بندی منتشر بشه به صورت تجمیعی در این صفحه نمایش داده میشه.

  17. سلام.چطور میشه وقتی نوشته رو انتشار میدم در قسمت برگه ای که میخوام قرار بگیره؟؟

    1. سلام فاطمه عزیز؛
      می تونید محتوای مورد نظرتون رو در برگه دلخواهتون وارد و انتشار بدید.
      از قسمت پیشخوان به بخش برگه ها رجوع کنید. برگه دلخواه رو ایجاد و محتوای مورد نظرتون رو درون اون بنویسید.
      اگر قبلا این برگه ایجاد شده تنها کافیه روی دکمه edit پایین اون کلیک و برگه رو ویرایش کنید و در آخر روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید.

      اما اگر منظورتون انتشار چندین محتوا در کنار به صورت منسجم هست بهتره یک دسته بندی ایجاد کنید و محتواهای مد نظر و مرتبط رو داخل اون دسته قرار بدید در نهایت اسم اون دسته بندی رو می تونید داخل منوبار یا محل مدنظر خودتون قرار بدید.
      باز یک روش دیگه هم هست اگر لینک مستقیم نوشته ها رو داخل برگه قرار بدید براشون باکس ایجاد میشه به صورت ستونی کنار هم داخل برگه قرار میگیرن .

  18. سلام و خسته نباشید صفحه اول وردپرس من پروفایلم هست با چن ستون کوچیک از محصولات فروشگاه و نوشته ها
    اما پروفایلم بصورت بزرگ رو صفحه اصلیمه و هر کاری میکنم نمیتونم برش دارم یا بزارمش توی ستون ها لطفا راهنماییم کنید

  19. سلام
    سایتم برگه های PDF را در هاست نشان نمی دهد در حالیکه در لوکال هاست مشکلی ندارم

    1. سلام و احترام؛
      می تونید از افزونه های نمایش فایل های pdf کمک بگیرید.

  20. با سلام و عرض سپاس،
    بنده سایتی رو راه اندازی کردم ولی صفحات پیش ساخته قالب رو پاک نکردم، و در نتیجه وقتی داخل گوگل سرچ میکردم برخی از اونا رو هم میاورد. بعد از سرچ کنسول و remove url استفاده کردم و در نتیجه از نتایج جستجو خارج شدند. حالا خیلی از صفحات پیش ساخته هستند که من هنوز پاکشون نکردم البته در نتایج جستجو نشون داده نمی شوند، میخاستم بدونم اگر اونا رو از حالت انتشار به حالت پیش نویس تغییر بدم آیا دیگه توسط گوگل ایندکس نمی شوند؟ این کار به سئو ضربه نمی زنه؟
    در کل اگر سایتی رو تازه راه اندازی کنم و همون ابتدا صفحات پیش ساخته رو از انتشار به پیش نویس تغییر وضعیت بدم آیا این کار باعث میشه که دیگه توسط موتورهای جستجو ایندکس نشه؟ آیا این کار به سئو ضربه نمی زنه؟

  21. سلام روز بخیر
    یک سوال داشتم, چه طور میتونم برگه ای رو بسازم و منتشر کنم , اما به طور عمومی دیده نشه؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      اگر منظورتون رو درست متوجه شده باشم قصد دارید نمایش برگه به بازدیدگنندگان رو محدود کنید.
      داخل همون برگه سمت چپ، در قسمت قابلیت نمایش می تونید گزینه دلخواهتون رو انتخاب کنید.
      خصوصی سازی برگه وردپرس

  22. سلام
    برگه جدیدی با page template جدید ایجاد کردم، چطور میتونم از قسمت ابزارکها یک ابزارک را به اون برگه اختصاص بدم، هنگام اختصاص دادن فقط همون برگه های پیش فرض قبلی قابل انتخاب است.

  23. سلام . وقت بخیر یه سوالی داشتم . اگه من بخوام نوشته هام در برگه های مختلف انتشار داده بشن باید چیکار کنم؟ یعنی مثلا بخوام یک مقاله بنویسم که بره توی برگه مجله منتشر بشه و یک مقاله دیگه بنویسم که داخل برگه معرفی منتشر بشه. نحوه تغییر محل انتشار مقاله کجای وردپرسه دقیقا؟

    1. سلام و احترام؛
      می تونید از دو حالت دسته بندی یا تگ کمک بگیرید.
      مثلا زیر مقالات افزونه ها تگ افزونه بزنید و لینک اون تگ رو داخل فهرست یا بخش دلخواهتون قرار بدید که به صورت یک صفحه مجزا با محتوای دلخواه نمایش داده بشه.
      یا کلا مطالب رو دسته بندی کنید.
      یا اینکه به واسطه لینک نوشته و کپی اون در برگه مورد نظر این کار رو انجام بدید که توصیه نمیشه.

  24. سلام وقت بخیر
    امکانش هست تنظیمی انجام داد که برگه ها فقط ادمین بتونه ویرایش کنه و بقیه کاربران وردپرس به ان برگها دسترسی نداشته باشند
    ممنون

  25. سلام
    من تازه با وردپرس و طراحی سایت آشنا شدم برای همین ممکن سوالم خیلی ابتدایی باشه . زمانی که لینکی را به یک تصویر یا مطلب اضافه میکنم لینک به صورت نوشته روی عکس قرار میگیره و یا به همین صورت روی متنو گاهی لابه لای کلمات و شکل نامرتبی داره . میخوام بدونم آیا در نمایش اصلی سایت هم به همین صورت هست یا تصویر به صورت لینک درمیاد ؟

    1. سلام و احترام؛
      در لینک سازی وردپرس، آدرس لینک نمایش داده نمیشه فقط اون متن یا عکسی که بهش لینک شده حالت متفاوت میگیره و آیکن ماوس هنگام عبور از اون به شکل دست در میاد و لینک ها هم زیرخط دار میشن یا رنگشون عوض میشه. (بستگی به استایل تعریف شده داره)
      حس میکنم شما لینک مورد نظرتون رو کپی و روی متن قرار میدید به این صورت آدرس لینک ببین اون کاراکترها درج میشه.
      متن یا عکس دلخواه رو انتخاب کنید. از نوار ابزار ادیتور روی آیکن 🔗 کلیک کنید. آدرس را در فیلد وارد و کلید Enter رو بزنید.

  26. سلام چجوری میشه یه اهنگ با چند کیفیت گذاشت توسایت؟
    واینکه ازکجا بدونیم چه افزونه هایی خوبه
    افزونه سئو چجوری تنظیم کنم توسایت ؟

    1. سلام و احترام؛
      بله امکانش هست.
      در واقع شما چند فایل مجزا برای دانلود در اختیار کاربرتون قرار میدید.
      در خصوص افزونه های مربوطه باید این مورد رو با کسانی که در زمینه موزیک کار میکنن و تجربه استفاده از افزونه های متداول رو دارن مطرح کنید.
      در خصوص افزونه های سئو، می تونید از یواست سئو کمک بگیرید برای سئوی محتوا. در خصوص تصاویر هم از افزونه های فشرده ساز تصاویر مثل wp smushit استفاده کنید. که آموزشش رو خدمتتون ارسال میکنم:
      آموزش کامل نصب و فعال سازی افزونه سئو وردپرس yoast
      آموزش سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO
      معرفی بهترین افزونه‌های کاهش حجم تصاویر در وردپرس
      آموزش بهینه‌سازی تصاویر در وردپرس

  27. با سلام و خسته نباشید . من در قسمت برگه ها می تونستم به صورت پیشرفته المانهارو اضافه کنم و کم کنم. به طوری که همه چیز با این قسمت قابل اضافه کردن بود ولی الان هیچکدوم قابل مشاهده نیست و برکه ها به صورت کد شده نمایش داده می شن. مشکل از کجاست؟

  28. سلام وقت بخیر
    من یک سایت خبری دارم که میخوام یک سرویس مجزا تحت عنوان کرونا بهش اضافه کنم مثل سایت خبرگزاری *** که مخاطب میتونه بره داخل سرویس ویژه کرونا و اخبار مربوطه رو بخونه. چطور میتونم این کار رو انجام بدم؟ چه افزونه ای رو باید بخرم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      خبرگزاری فوق از یک عکس در قالب ابزارک استفاده کرده است. شما هم می توانید یک ابزارک در قالب تعریف کنید تا در قسمت مورد نظرتان در تمامی صفحات وب سایت شما نمایش داده شود. سپس این ابزارک را به صفحه ای که تحت عنوان سرویس ویژه کرونا ایجاد می کنید لینک کنید. آموزش نصب ابزارک و مدیریت آن و همچنین آموزش سفارسی سازی قالب وردپرس می تواند به شما در این زمینه کمک کند.
      موفق و پیروز باشید

  29. سلام من یک برگه رو نام و نامکش ( پیوند یکتا ) اش رو عوض کردم اما نام اون اصلا عوض نمیشه و فقط همین برگه این مشکل رو داره . برکه اکانت ها در سایتم هست.

  30. سلام وقتون بخیر از وقتی که می گذارید و به کاربران جواب می دید نهایت سپاس و تشکر . من کامت ها رو خوندم اما جوام سوالمو رو متاسفانه پیدا نکردم گفتم با شما مطرح کنم ممنونم می شم کمکم کنید .
    سوال بنده اینه که . می خواستم بدونم به طور کلی ورد پرس این امکان رو داره که یک برگه ( صحفه ) جدا درست کرد و کل مطالب رو به عنوان پست در اون صحفه منتشر کرد ! ؟ یعنی یک صحفه اولیه خانه اصلی یا هما ن home داشته باشیم و توضیجات کلی داده باشیم . و یک صحفه دیگه ایجاد کنیم و نوشته ها و کلا مطالبی رو که نوشتیم تو یک صحفه دیگه به اسم مطالب / یا بلاگ . نشان دهیم ؟ البته بنده به عنوان منو اینکارو انجام دادم یک منو درست کردم و زیر مجموعه قرار دادم که وقتی رو منو هاور می کنن می تونن مطالب رو انتخاب کنن و به صحفه مورد نظر برن ! اما می خوام یک صحفه هم داشته باشم با همین اسم مطالب و تمامی نوشته ها و محتوا رو درش قرار بدم که کاربر با روجوع به اون صحفه جدا بتونه به تمامی محتوا و نوشته های سایت دسرسی داشته باشی و به صورت اسلاید یا هر چیز دیگه پست ها رو مشاهده کنه . توی ورد پرس همچین امکانی هست ؟ البته افزونه المنتور دارم و خودش یک گزینه داره که پست ها رو برگه ها اضافه می کنه ! می خواستم بدونم راه دیگه ای هم هست ؟ یا شما هم همین راه رو پیشنهاد می دید؟ ممنون می شم باز کمکم کنید با سپاس فراروان از ما و وقتی گران قدرتون رو که در اختیار ما کاربران می زارید

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. هدف ما در میزبان فا کسب رضایت شما همراهان عزیز است و خوشحالیم که به آن دست پیدا کرده ایم. در خصوص سوال مطرح شده باید باید گفت که شما می توانید با استفاده از قابلیت های قالب خود هر یک از صفحات وب سایت خود را به هر شکلی که تمایل دارید سفارشی سازی کنید. شما می توانید یک صفحه تحت عنوان وبلاگ درست کنید و تمامی نوشته ها را به کمک قابلیت های قالب درون آن قرار دهید. پیشنهاد من به شما این است که آموزش سفارشی سازی قالب وردپرس را مطالعه نمایید. همچنین می توانید اقدام به ایجاد یک ساب فولدر تحت عنوان blog کرده و با نصب وردپرس روی آن، با استفاده از وردپرس مجزا از وب سای اصلیتان وبلاگ خود را به هر شکلی که دوست دارید مدیریت نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  31. سلام
    ینده برگه خودمو درست کردم و پیش نمایش و زدم بیینم
    دیدم از متنی که نوشته یودم دوتا زیر هم اومده یعنی متن اصلی ک نوشتم ، زیرش یک کپی از همون اومده . چطور میتونم اونو بر دارم؟ضمنا بنده از افزونه yoast استفاده میکنم .
    ممنون از همراهیتون

    1. سلام روزبخیر؛
      تیتر افزودن یا ایجاد صفحه جدید در وردپرس رو دقیق مطالعه کنید.

      1. من سوالم رو اشتباه گفتم، سوال من اینه که میشه یه نوشته داخل برگه منتشر کرد یا نه ترجمه نوشته در وردپرس به انگلیسی post میشه

        1. با سلام دوست عزیز
          سوالی که عنوان کرده اید خیلی مفهوم نبود. اما اگر منظور شما این است که می خواهید به جای استفاده از نوشته ها، محتوای خود را در برگه منتشر نمایید، این مورد امکان پذیر است. همچنین نوشته شما دقیقا به همان زبانی که آن را وارد کرده اید نمایش داده می شود و تغییری روی آن صورت نمی گیرد.
          موفق و پیروز باشید

  32. سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید
    من قبلا هم یه سوال اینجا پرسیدم ولی جوابی نگرفتم ممنون میشم کمکم کنید.
    من می خوام برای برگه هایی که توی وردپرس دارم یک تصویر بکگراند عنوان صفحه و یک تصویر تامبنیل ست کنم که این دو تصویر یکی نباشند، دو عکس جدا گانه باشه. ایا امکانش هست ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بله چنین امکانی میسر هست. مثلا در افزونه گوتنبرگ بلوک های مختلفی برای طراحی صفحه ارائه شده و همچنین امکان درج تصاویر بند انگشتی و بک گراند هم در اختیارتون قرار گرفته. در بخش ادیتور کلاسیک وردپرس هم از طریق قسمت ویرایشگر متنی میتونید اقدام کنید.

  33. سلام من قالب فلوکس رو نصب کردم و درون ربز رو هم از داخل المنتور نصب کردن درست مثل دموش شده،بعد یک برگه به نام «صفحه ی نخست» ایجاد کردم،به جای این که متن (صفحه ی نخست) بالا باشه اومده پایین صفحه
    چی کار کنم درست بشه؟

  34. سلام بنده یک برگه درباره ما ایجاد کردم و متنمو که نوشتم پیش نمایش و زدم تا ببینم چطوره . دیدم از متنی که نوشتم دقیقا یک کپی زیرش درست شده یعنی یک متن اصلی و یک کپی دقیقا زیر همون متن ایجاد شده چطور میتونم اون متن کپی رو بردارم ممنون میشم کمکم کنید

  35. سلام خسته نباشید من میخام در قسمت انتهایی یکی از فهرستهام وقتی میزنم فهرست باز میشه در انتهای صفحه این خط(کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت فلان می باشد ) بیاداین چیکار کنم بیاد هرچی گشتم پیدا نکردممراهش توی نت میشه خواهشا راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام روزبخیر؛
      اصولا این مورد رو در فوتر سایت درج میکنن.
      منظورتون رو دقیق متوجه نشدم ک در چه قسمتی تصمیم دارید این جمله درج بشه؟

  36. سلام من چکار کنم که تیتر منو سایت با کلیک کردن به صورت یه صفه باز نشه؟یعنی وفقط نثتیتر باشه و زیر منو ها برگه باشند

    1. سلام روزبخیر؛
      در بخش منوها قابلیتی فراهم هستش که منو در صفحه جدید باز بشه یا خیر. راهنمای تصویری این مورد رو خدمتتون ارسال میکنم.

  37. سلام وقت بخیر ممنونم بابت مطالب خوبی که منتشر کردید
    یک سوال مهم داشتم
    چطور میشه وقتی برگه ای را منتشر می کنیم و آن را برای یک اخبار لینک می دهیم آن برگه فقط با آن لینک باز شود و در جاهای دیگه سایت به عنوان آخرین مطلب دیده نشود؟.
    چون الان من برگه ای رو جداگانه بدون دسته بندی منتشر می کنم تا آن را به تیتر یک خبر در سایت لینک بدم اما آن برگه دسته بندی نشده ی مربوط به آن تیتر خبر ، در آخرین مقاله و دیگر بخش ها در فلش دو سمت برگه های منتشر شده قبلی نمایش داده میشه و به نوعی ترتیب انتشار مطالب حفظ میشه که این زیاد خوشایند نیست برای کاربر و سایت.

  38. سلام و خسته نباشید

    من یک برگه اصلی درست کردم و تصویر و …..داشت و من یک برگه ی فرعی درست کردم ولی هر کاری کردم نتونستم مثل صفحه ی اصلی ش کنم میشه بگید چی کار کنم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      این موضوع کاملا به قالب انتخابی شما، نوع ویرایشگر و… بستگی دارد و نمی توان یک راهنمایی کلی در این زمینه داشت. چرا که هر قالب یا ادیتوری ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.
      موفق و پیروز باشید

  39. سلام برای صفحه اصلی وبسایت که یک برگه ایجاد میکنیم
    چه عنوانی قرار بدهیم از نظر سئو؟ خانه /صفحه اصلی / اسم برند ؟؟

    تگ h1 چی ؟
    خود عنوان میشه همون تگ h1

    1. سلام احترام دوست عزیز؛
      اکثر افراد نام برند را برای صفحه اصلی خود در نظر میگیرند و در منوها اسم خانه یا برند را درج می کنند.
      این مورد به سیاست های کاری کسب و کار شما بستگی دارد.

      1. سلام وقت شما بخیر – بنده قصد دارم سایت فروشگاهی بسازم و در یک کلمه کلیدی رتبه بگیرم. اینکار لازمه که تغییراتی رو در صفحه دسته بندی محصول بوجود بیارم که اصولا سخته و امکانات کافی نداره .
        میخوام بنر بزارم. متن بزارم..اخر صفحه ام سوالات متداول بزارم. که در حالت پیش فرض نمیشه.
        سوالی که دارم اینه آیا میتونم در قالب وودمارت ، برگه ای بسازم. المان های مورد نیازم رو درونش بزارم و بعدش محصولات رو از دسته بندی هایم فراخوانی بکنم در اون برگه ؟
        به عبارتی میشه از برگه بجای دسته بندی محصول استفاده کنم ؟
        لینکش بجای
        site.com/category-product/name
        بشه
        site.com/mobile
        این کار به سئوی من آسیب میزنه ؟
        ممنون میشم توضیح بدید.
        چون نمیخوام سایتم رو به اشتباه پیش ببرم از اول کار

  40. با سلام
    من میخواهم نوشته های قبلیم رو هروقت خواستم به عنوان خبر اصلی نمایش بدهم. و هروقت خواستم بردارم. از قالب جنه استفاده میکنم، دگمه سنجاق نوشته هم این کار را انجام نداد، یا کار نکرد. امکانش هست راهنمایی بفرمایید؟ ممنون

  41. سلام وقتتون بخیر
    من یه مشکلی دارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید:
    تمامی تب های سایت که به عنوان برگه هایی مثل : محصولات ، تماس با ما و… ایجاد کرده بودم از روی سایت پرید و جاش خالیه . وقتی وارد تنظیمات میشم برگه ها همه موجوده اما در سایت نمایش داده نمیشه !

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      آیا اخیرا تغییراتی اعمال نموده اید؟
      قبلا در چه بخش هایی قابل نمایش بوده اند؟

  42. سلام خسته نباشید.
    اگر یک برگه ایجاد کنیم که برای qr code استفاده کنیم ولی براش parent مشخص نکنیم آیا جایی در سایت دیده میشود یا فقط برگه با یه لینک مجزا ایجاد میشه که با اسکن همون qr code اون برگه رو نشون میده؟

  43. سلام م نصفحه محصولاتم محصول زیاد داره و صفحه صفحه شده میخوام همه محصولات تو یک صفحه قرار بگیرند

    1. سلام و احترام؛
      می توانید به جای صفحه بندی قابلیت اسکرول بی نهایت را فعال کنید با اسکرول کاربر، محصولاتی به انتهای لیست اضافه می شود.

        1. چنانچه تمایل به استفاده از افزونه دارید، افزونه های زیر را تست کنید:
          YITH Infinite Scrolling
          Ajax Load More
          Catch Infinite Scroll

  44. سلام
    چجوری میشه اطلاعات یک برگه رو وارد برگه ی دیگه ای کرد؟امکان داره؟
    ممنون

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      امکان چنین موردی وجود دارد می بایست به قسمت ویرایش دو برگه مراجعه کنید، اطلاعات برگه اول را کپی و در برگه مورد نظرتان (برگه دوم) درج کنید اما مشکل محتوای تکراری رخ می دهد.

  45. سلام – ی سوال داشتم – امکانش هست بعد از باز کردن برگه در فهرست عکس صفحه اصلی کلن محو بشه و فقط متن برگه باز شده با تصویر داخلش نمایش داده بشه؟ افزونه خاصی هست براش؟

  46. سلام من در برگه ی درباره ما ،نشانی اینترنتی را نمی توانم تغییر دهم . از ابتدا نوشته بود page//
    انشار دادم و دوباره آن را به حالت پیش نوس آوردم .
    حالا چطور میتونم نشانی اینترنتی یا همون نامک رو تغییر بدم. از قالب آسترا استفاده کردم.

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا تنظیمات نامک در وردپرس را از بخش تنظیمات / پیوندهای یکتا اعمال کنید سپس با ویرایش برگه می توانید نامک دلخواهتان را درج کنید.

  47. سلام درسایتی که دوزبانه هست برای ایجاد صفحه جدید باید یک صفحه به فارسی ایجاد کنم و یک صفحه به زبان انگلیسی؟یا همون یک صفه به زبان فارسی کافی است؟

    1. سلام و احترام؛
      بله در وبسایت های دوزبانه برای هر صفحه، یک صفحه معادل به زبان ثاویه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *