آموزش های وردپرس

آموزش لینک کردن خودکار کلمات در وردپرس

لینک کردن خودکار کلمات کلیدی در وردپرس این امکان را برای شما فراهم میکنه تا به صورت خودکار کاری کنید که تعدادی کلمه کلیدی را تعریف کنید و سپس با معرفی یک لینک به این کلمات تو هر نوشته‌ای که این کلمات وجود داشتند به صورت خودکار به اون صفحه لینک شوند. به عبارت دیگه افزونه لینک دهی خودکار کلمات در وردپرس این قابلیت را به شما میده تا کلماتی را که قصد دارید به یک صفحه لینک کنید تعریف کنید تا به صورت خودکار تو هر نوشته، برگه، محصول و هر نوع پست تایپ سفارشی در وردپرس که این کلمات وجود داشتند به لینک مورد نظر متصل شوند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه لینکدار کردن خودکار کلمات در وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه قادر به ساخت لینک خودکار برای کلمات در وردپرس خواهید بود. پس اگر شما هم به لینک سازی داخلی اهمیت میدین و براتون مهمه تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش لینک کردن خودکار کلمات کلیدی در وردپرس

افزونه لینک دهی خودکار کلمات در وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با عنوان SEO Auto Linker در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده تا بیش از 6.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به ساخت لینک خودکار در وردپرس برای کلمات دلخواه خودتون خواهید بود. برای استفاده از این افزونه لازمه تا ابتدا روی دکمه زیر کلیک کرده و به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شوید و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه SEO Auto Linker

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان SEO Auto Linker در پیشخوان وردپرس افزوده خواهد شد، ابتدا روی زیر منوی options کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شوید.

لینک کردن خودکار کلمات کلیدی در وردپرس

Blacklist: در این فیلد میتونید آدرس صفحاتی که قصد ندارید تا لینکدهی روی کلمات وردپرس صورت بگیره را وارد کنید. کارکرد این افزونه به این شکل هستش که وقتی شما یک کلمه را تعیین می‌کنید و براش لینکی قرار میدید، در هر صفحه از نوشته، برگه، محصول و… که در هنگام ساخت کلمات تعیین کردید این کلمه وجود داشته باشه به صورت خودکار لینکدار خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید تا در یک صفحه خاصی کلمات انتخابی لینک نشوند کافیه تا آدرس اون صفحات را در این فیلد وارد کنید. دقت کنید که هر آدرس را در یک خط تایپ کنید.

Use Alternative Word Boundaries: با فعال کردن این گزینه هم میتونید کاری کنید که اگر از کاراکترهای یونیکد در متن کلمات استفاده شده بود تشخیص داده شده و لینک سازی روی این کاراکترها هم صورت بگیرد. حالا تنظیمات را ذخیره کرده و به منوی Add New Link مراجعه کنید.

لینک کردن خودکار کلمات کلیدی در وردپرس

همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابتدا یک عنوان برای لینک خودتون وارد کنید، این عنوان صرفا برای تفکیک لینک‌ها در افزونه است. سپس در فیلد Keywords کلمات و کلیدواژه‌هایی که قصد دارید لینک دار شوند را وارد کنید، هر کلمه را میتونید با کاراکتر کاما انگلیسی از هم جدا کنید. سپس آدرسی که قصد دارید با کلیک روی این کلمات کاربر به اون هدایت بشه را در URL وارد کنید. با استفاده از Links per Page میتونید تعیین کنید که در هر صفحه از نوشته چه تعداد کلمات به این شکل لینک شود که در اینجا من اونو روی سه کلمه قرار دادم.

با استفاده از Target میتونید تا نحوه هدایت کاربر به لینک مقصد را در حالت پنجره جدید یا همین پنجره انتخاب کنید و سپس با استفاده از Allow Self Links و Nofollow This Link به ترتیب وضعیت اینکه لینک مورد نظر داخلی هست و نوفالو کردن لینک را مشخص کنید. سپس از سمت چپ و در بخش Allow post types پست تایپ هایی که قصد دارید تا کلمات در اون لینک بشه را انتخاب کنید. در نهایت با استفاده از blacklist هم میتونید صفحاتی را که نخواهید کلمات در اون لینک بشه را وارد کنید. بعد از اینکه کلیه گزینه‌ها را تکمیل کردید روی دکمه Save کلیک کنید تا لینک سازی خودکار در وردپرس صورت بگیره، حالا از این به بعد تو هر نوشته و برگه‌ای که مشخص کردید اگر از این کلمات استفاده شده باشه به تعدادی که مشخص کردید این کلمات به لینک انتخابی شما لینکدار خواهند شد.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به لینک دار کردن خودکار کلمات در وردپرس بکنید. اگر در رابطه با افزونه لینک دار کردن خودکار کلمات در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.2/5 - (5 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام در مخزن وردپرس این افزونه به مدت 6 سال آپدیت نشده، به نظر شما میشه نصب و استفاده کنم، آیا مشکلی نداره با نسخه جدید وردپرس؟
    شما چه افزونه ای را پیشنهاد می کنید؟

  2. دوستان ی سوال داشتم؟
    اگر که من در این افزونه دو کلمه کلیدی را به عنوان مثال “طراحی سایت” و “طراحی سایت با پایتون” را قرار بدم.
    بعد داخل متن از کلمه “طراحی سایت با پایتون” استفاده کنم اولویت با کدوم کلمس؟
    امکانش هست که فقط قسمت “طراحی سایت” کلمه کلیدی :طراحس سایت با پایتون” رو لینک کنه؟

  3. سلام و سپاس برای معرفی افزونه
    از اونجا که مدت زیادیه این افزونه آپدیت نشده، افزونه جایگزینی که من پیدا کردم این افزونه هستش:
    internal-links
    که البته نسخه رایگان و تجاری داره

    1. سلام و احترام؛
      بسیار عالی حتما این افزونه رو تست و بررسی می کنیم در صورتی که نتیجه رضایت بخش باشه حتما در آپدیت بعدی معرفی میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *