آموزش های وردپرس

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس

ساخت پاپ آپ در وردپرس با اهداف گوناگونی انجام میگیره که در اون کاربران به دنبال این هستند تا با نمایش یک پنجره کاربران را به یک لینک هدایت کنند یا اینکه محتوایی را در پنجره پاپ آپ نمایش دهند که میتونه شامل کد تخفیف در محصولات ووکامرس و هر نوع محتوایی برای افزایش بازدید در وردپرس و جذب مشتری برای خرید محصولات باشد. تصوری که همه ما از پاپ آپ داریم تبلیغات مزاحمی هستند که اصلا کاربردی هم برای ما ندارند، اما در این آموزش قصد اینکه به معرفی افزونه پاپ آپ وردپرس به گونه‌ای که کاربران را به اجبار به لینکی دلخواه هدایت کنید را نداریم، بلکه قصد داریم به معرفی افزونه‌ای بپردازیم که صرفا در محتوای سایت یک پنجره به صورت پاپ آپ باز بشه تا اگر کاربر مایل بود با کلیک روی این پنجره به لینک مقصد هدایت شود.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه پاپ آپ وردپرس را دارم که با استفاده ازا ین افزونه قادر هستید تا اقدام به ساخت انواع پنجره پاپ آپ در وردپرس کرده و هر نوع محتوایی که میتونه در قالب تصویر، متن، ویدئو و… باشه را در این پنجره به کاربران سایت نمایش دهید. پس اگر شما هم به دنبال بهترین افزونه پاپ آپ برای وردپرس هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس

افزونه پاپ آپ وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام popup maker در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 200.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به ایجاد انواع پنجره پاپ آپ در وردپرس هستید. برای استفاده از این افزونه میتونید با کلیک روی دکمه زیر به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Popup Maker

بعد از نصب و فعال سازی افزونه پاپ آپ وردپرس مشابه تصویر زیر منویی با نام popup maker در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید به صفحه تنظیمات افزونه پاپ اپ وردپرس هدایت شوید.

ساخت پاپ آپ در وردپرس | ساخت پاپ آپ برای وردپرس با افزونه پاپ آپ

همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ابتدا به زیر منوی Settings مراجعه کنید تا تنظیمات افزونه را شخصی سازی کنید. این افزونه از فونت متن و استایل موجود در خودش استفاده میکنه که به دلخواه خودتون میتونید هر یک از اونها را غیر فعال کنید. معمولا چون در فونت‌های گوگل فونت فارسی وجود نداره استفاده از این قسمت به کار ما نمیاد، بنابراین تیک گزینه Don’t Load Google Fonts را فعال کنید تا فونت‌های گوگل لود نشوند.

با کلیک روی دکمه Show popup maker CSS هم میتونید استایل استفاده شده در افزونه را مشاهده کرده و اونو شخصی سازی کنید. در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. حالا به زیر منوی Add Popups مراجعه کنید تا اولین پاپ آپ خودتون را برای نمایش پاپ آپ در وردپرس بسازید.

ساخت پاپ آپ در وردپرس | ساخت پاپ آپ برای وردپرس با افزونه پاپ آپ

حالا همونطور که در صفحه افزودن پاپ آپ در وردپرس میبینید مطابق تصویر ابتدا یک نام برای پنجره پاپ آپ در وردپرس وارد کنید و سپس عنوان پاپ آپ را برای نمایش در پنجره پاپ آپ وردپرس وارد کنید. در بخش ویرایشگر هم میتونید محتوای پاپ آپ را وارد کرده و از بخش سمت چپ که در کادر قرمز رنگ قابل مشاهده است تعیین کنید که پاپ آپ وردپرس در چه صفحاتی نمایش داده شود.

شما میتونید پاپ آپ وردپرس را در یک نوشته خاص یا تمامی نوشته‌ها، دسته‌بندی خاص یا تمامی دسته‌بندی‌ها، برچسب خاص یا تمامی برچسب‌ها، محصولات خاص یا تمامی محصولات، برگه خاص و تمامی برگه‌ها و همچنین پست تایپ سفارشی در وردپرس نمایش دهید. با استفاده از گزینه Disable this popup on mobile devices میتونید نمایش پاپ آپ را در نمایشگرهای موبایل غیرفعال کنید و با استفاده از گزینه Disable this popup on tablet devices هم میتونید امکان نمایش یا عدم نمایش پاپ آپ در وردپرس را برای نمایشگرهای تبلت فراهم کنید.

ساخت پاپ آپ در وردپرس | ساخت پاپ آپ برای وردپرس با افزونه پاپ آپ

با مراجعه به بخش Triggers میتونید نوع باز شدن پنجره پاپ آپ در وردپرس را مشخص کنید. روی دکمه Add New Trigger کلیک کرده و سپس مشابه تصویر مدت زمان مورد نظر برای باز شدن پنجره در صورتی که به صورت خودکار انتخاب شده باشه را بر حسب میلی ثانیه انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه Add کلیک کنید.

ساخت پاپ آپ در وردپرس | ساخت پاپ آپ برای وردپرس با افزونه پاپ آپ

با استفاده از قسمت size میتونید اندازه پنجره را بر حسب درصدی انتخاب کنید و سپس حداقل و حداکثر اندازه را برای نمایش پنجره پاپ آپ در وردپرس تعیین کنید. با فعال کردن تیک گزینه Overaly هم میتونید همپوشانی برای این پنجره را بسته و یا اینکه مخفی کنید.

Animation Type: با استفاده از این گزینه میتونید برای نمایش پنجره پاپ آپ در وردپرس از انیمیشن وردپرس استفاده کنید تا طراحی کاربرپسندتری به پنجره پاپ اپ خودتون بدهید.

Animation Speed: بعد از اینکه نوع انیمیشن خودتون را انتحخاب کردید با استفاده از این بخش میتونید سرعت نمایش انیمیشن در وردپرس را بر حسب میلی ثانیه مشخص کنید.

Animation Origin: با استفاده از این قسمت هم میتونید مشخص کنید که انیمیشن وردپرس در پنجره پاپ آپ از چه مکانی از سایت شروع به نمایش بکنه.

Position: با استفاده از این گزینه هم میتونید مکان نمایش پنجره پاپ آپ را تعیین کنید و با استفاده از سایر گزینه‌های موجود پنجره مورد نظر را به صورت ثابت قرار دهید و یا اینکه امکان تغییر اندازه پنجره را غیرفعال کنید.

ساخت پاپ آپ در وردپرس | ساخت پاپ آپ برای وردپرس با افزونه پاپ آپ

با استفاده از قسمت close setting میتونید تنظیمات مربوط به بستن پنجره پاپ آپ در وردپرس را انتخاب کنید. ابتدا از قسمت Close Text متن دلخواه برای دکمه بستن پنجره پاپ آپ در وردپرس را وارد کنید. سپس میزان سرعت بسته شدن پنجره را بر حسب میلی ثانیه انتخاب کنید. با فعال سازی سایر گزینه‌ها هم امکان بسته شدن پنجره پاپ آپ توسط دکمه‌های صفحه کلید فعال یا غیرفعال خواهد شد.

ساخت پاپ آپ در وردپرس | ساخت پاپ آپ برای وردپرس با افزونه پاپ آپ

با استفاده از Theme settings ّم که در زیر بخش انتشار پاپ آپ قرار داره میتونید از بین قالب‌های موجود که برای پنجره پاپ آپ وردپرس وجود داره یکی از اونها را انتخاب کنید. این قالب‌ها به تازگی در نسخه جدید افزونه وارد شده تا بتونید پنجره پاپ آپ وردپرس با طراحی زیباتری را ایجاد کنید.

ساخت پاپ آپ در وردپرس | ساخت پاپ آپ برای وردپرس با افزونه پاپ آپ

حالا همونطور که در تصویر بالا میبینید بعد از اینکه پاپ آپ ساخته شده را منتشر کردید مشابه تصویر بالا نمایش داده خواهد شد و میتونید تصویر، ویدئو، متنن و هر نوع محتوایی را به صورت لینک دار به کاربران سایت خودتون نمایش دهید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید نسبت به ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.5/5 - (11 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. یعنی چی ؟ شما کلی توضیح دادید ولی نگفتید با چه عملی پنجره بیاد بالا و چطور اطلاعات مخاطب رو بگیریم

  2. سلام تنظیماتی دارد که پنجره پاپ آپ با اسکرول کردن صفحه به صورت چسبیده باشد و با اسکرول صفحه پاپ آپ هم بالا و پایین شود ؟
    چون در حالت عادی این قابلیت را ندارند و با اسکرول صفحه پنجره پاپ آپ ثابت می ماند

    1. سلام وقت بخیر؛
      اکثر افزونه های پاپ آپ قابلیت شنارسازی پاپ آپ رو دارن.
      Position: با استفاده از این گزینه میتونید مکان نمایش پنجره پاپ آپ را تعیین کنید و با استفاده از سایر گزینه‌های موجود پنجره مورد نظر را به صورت ثابت یا متحرک قرار دهید.

  3. ممنون از اموزش خوبتون در کدام بخش از تنظیمات این افزونه
    میتوان فقط یک برای کاربران نمایش داده شود

    1. با سلام دوست عزیز
      این افزونه به صورت پیش فرض گزینه ای برای مدیریت تعداد دفعات نمایش پاپ آپ ندارد.
      موفق و پیروز باشید

  4. سلام،
    این دوستمون دو هفته پیش یه سوال پرسیده که سوال ما هم هست و هنوز جواب ندادید. آدم می ترسه سوال بپرسه بره سرکار. لطفا جواب بدید
    یه سوال دیگه هم داشتم. یه پنجره ای هست که وقتی اسکرول می کنیم در صفحه شما، پایین سمت راست تمام صفحاتتون میاد و یکسری مطلب پیشنهادی ارائه می کنه. این چیه؟ اینم پاپ آپه؟ شما براش افزونه ای سراغ دارید؟
    من دنبال یه همچنین چیزی می گردم که مثلا بعد از اسکرول مقدار مشخصی از صفحه این پیغام دیده بشه، یا مثلا موقع خروج کاربر پیغام نمایش داده بشه یا مثلا بعد از اینکه دو صفحه رو دید این پیغام ظاهر بشه
    سوال دیگه اینکه در هر صفحه فقط یک پاپ آپ میشه فعال کرد؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید با استفاده از تنظیمات ابزارک و یا قابلیت های صفحه ساز قالب خود فرمت صفحات وب سایتتان را مدیریت نمایید. مطالعه مقاله آموزش نصب ابزارک در وردپرس و مدیریت آن می تواند برای شما مفید واقع شود. در خصوص سوال مربوط به تعداد پاپ آپ ها نیز باید گفت که به طور پیش فرض از یک پاپ آپ برای هر صفحه استفاده می شود. چرا که تعداد پاپ آپ بالا باعث می شود تجربه کاربری بدی را برای مخاطبین خود به وجود آورید. اما در نهایت تعداد پاپ آپ ها، زمان ها و سبک آن تماماً به قابلیت های افزونه فوق وابسته است.
      موفق و پیروز باشید

  5. سلام
    ممنون تر مطلب بسیار خوب و جامعتون.
    وقتی وارد بعضی از سایت ها میشیم یه پنجره ای باز میشه، ایمیل رو میگیره و محصول رایگان ایمیل می کنه.
    ایا اینها هم پاپ آپ هستند؟ با چه افزونه ای میشه این مدل پاپ آپ رو ساخت؟
    ممنون پاسختون

    1. سلام و احترام؛
      خوشحالیم محتوای پایگاه دانش براتون مفید واقع شده. برای جمع آوری آدرس ایمیل کاربران راه کارهای مختلفی وجود داره.
      بعضی از پاپ آپ استفاده میکنن. بعضی از ایمیل کاربرانی که در سایت ثبتنام کردن خروجی میگیرن و برخی دیگه هم در قبال ارسال فایل و هدایای الکترونیکی از کاربرانشون ایمیل دریافت میکنن. استفاده از پاپ اپ رو توصیه نمیکنیم چون گاها موجب آزار و اذیت کاربرتون میشه و تجربه کاربری مثبتی ایجاد نمیکنه.
      برای این منظور می تونید از افزونه زیر کمک بگیرید:
      آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس

  6. سلام
    وقت بخیر
    من یه افزونه میخوام که این کارایی رو داشته باشه
    میشه بهم معرفی کنید
    مثلا : یه لینک دارم توی محتوای محصولات وردپرسم یه لینک میخوام قرار بدم به عنوان سایت میزبان فا ، و لینک شما رو قرار بدم
    وقتی کاربر روی لینک کلیک کرد ، سایت شما به صورت پاپاپ نمایش داده بشه
    میشه بگین این افزونه این کارایی رو داره یا چه افزونه ای میتونه این کار رو انجام بده

  7. سلام
    من یک صفحه سایتم (قسمت ورود و عضویت) پاپ اپ باز میشه
    چطور اونو بردارم؟ میخوام تو یک تب جدید باز بشه…

  8. سلام من میخوام در صفحه ی کالاهای ناموجود یک پاپ آپ باز بشه و کالاهای با برچسب مشابه رو همراه لینکش نشون بده.چطور باید این کارو بکنم؟

    1. سلام و احترام سارا عزیز؛
      سپاس از محبتی که به مجموعه دارید. 🌼

  9. سلام
    ببخشید در این افزونه این امکان وجود داره که فقط دفعه اول که کاربر وارد میشه به اون برگه پاپ اپ باز بشه و برای دفعه های بعد پاپ اپی نمایش داده نشه؟

    1. سلام و احترام؛
      اصولا افزونه های رایگان تنظیمات کمتری نسبت به افزونه های پرمیوم و تجاری دارند. می توانید از افزونه green popup آستفاده نموده و تنظیم نمایید که هر آیپی تنها یکبار پاپ آپ را مشاهده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *