آموزش های وردپرس

آموزش نوفالو کردن لینک های خروجی وردپرس

نوفالو کردن لینک های خروجی وردپرس یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایتی هست که باید روی اون تمرکز ویژه داشته باشید. چرا که شما به هر صفحه از وبسایتی که لینک میدید و یا از هر سایتی که لینک می‌گیرید بر روی بهینه سازی و سئو سایت شما تاثیر خواهند گذاشت و یک اشتباه خیلی کوچیک میکنه تا این موضوع را تحت الشعاع قرار داده و شما را با مشکل مواجه بکنه. بنابراین هر زمان که به هر سایتی لینک میدین باید دقت ویژه روی این مسئله داشته باشید که لینک‌های شما به چه صورتی هستند.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا به نوفالو کردن تمام لینک های خروجی در وردپرس اقدام کنید. به عبارت دیگه این افزونه این امکان را به شما میده تا در کلیه لینک‌هایی که در نوشته‌ها، صفحات سایت، پست تایپ سفارشی، منوهای وردپرس و… هر لینک خارجی به سایت دیگه که دادین را به صورت نوفالو تبدیل کنه.

آموزش نوفالو کردن لینک های خروجی وردپرس

اما قبل از اینکه به معرفی افزونه نوفالو کردن لینک های خروجی در وردپرس بپردازم لازمه تا ابتدا توضیحات کوتاهی در رابطه با اینکه لینک‌ها در حالت کلی به چه شکلی هستند و منظور ما از لینک نوفالو چیست؟

لینک نوفالو یا nofollow چیست؟

اگر دقت کرده باشید و سورس کد صفحات یک سایت را مورد بررسی قرار داده باشید حتما شما هم متوجه شدید که لینک‌هایی که در هر سایت وجود داره به دو شکل فالو و نوفالو هستند که در حالت عادی تمامی لینک‌های یک سایت وردپرسی در بخش نوشته‌ها به صورت follow و در بخش دیدگاه‌ها به صورت nofollow هستند. وقتی شما میاین و به سایتی لینک فالو میدین برای گوگل به این معنی هست که شما اعتبار سایت خودتون را با سایت مقصد شریک شده و به اشتراک می‌گذارید. در این صورت رتبه اون وبسایت هم متقابلا در اون کلمه لینک شده به صورت متقابل افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین در این حالت مشکلی که ممکنه برای سایت شما پیش بیاد اینه که سایت مذکور جزو سایت‌های بلاک شده در گوگل باشه و یا اینکه از سمت گوگل به عنوان اسپم شناخته شده باشه که در این صورت به این دلیل که شما به یک سایت اسپم لینک دادین هم جریمه خواهید شد. برای تعیین کردن حالت فالو و نوفالو کافیه تا مشابه زیر یکی از خاصیت‌های follow یا nofollow را در بخش rel وارد کنید.

<a href="https://mizbanfa.net" rel="nofollow">میزبان‌فا</a>

حالا اگر چنین اتفاقی چندین بار تکرار بشه روی سایت شما کم‌کم تاثیر منفی خودش را به جا گذاشته و باعث افت رتبه و سئو سایت شما از دید بهینه بودن لینک‌سازی خواهد شد. بنابراین راهکاری که وجود داره اینه که شما خاصیت لینک‌های خروجی را در سایت خودتون به صورت nofollow تعیین کنید تا هر لینکی که به سایت دیگه میدین اعتباری از سایت شما کم نشه. اگر به تازگی متوجه این مسئله شده باشید مطمئنا چندین نوشته دارید که بررسی لینک‌های درون اون نوشته برای اینکه ببینید لینک‌های خروجی فالو هستند یا نوفالو کاری زمانبر و سخت خواهد بود. بنابراین بهترین راهکاری که وجود داره اینه تا بیایید و هر لینک خارجی که در سایت شما وجود داره را به صورت یکجا به nofollow تبدیل کنید.

افزونه نوفالو کردن لینک های خروجی وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Nofollow for external link در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 20.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.6 را ازآن خودش کنه که با استفاده از اون میتونید اقدام به نوفالو کردن لینک های خروجی در وردپرس کنید. برای استفاده از افزونه نوفالو کردن لینک ها در وردپرس کافیه تا ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید و بعد از اینکه به صفحه افزونه هدایت شدید با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Nofollow for external link

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام NoFollow ExtLink در بخش تنظیمات وردپرس پیشخوان سایت شما اضافه میشه روی این منو کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه و نوفالو کردن لینک ها در وردپرس هدایت شوید.

همونطوری که در تصویر میبینید بعد از اینکه وارد صفحه تنظیمات افزونه شدید ابتدا تیک گزینه Apply nofollow to Menu را فعال کنید تا خاصیت nofollow و خاصیت باز شدن لینک‌ها در پنجره جدید به کلیه لینک‌های خروجی که در منوها، نوشته‌ها، برگه‌ها، پست تایپ سفارشی در وردپرس و… وجود داره اضافه بشه.

حالا اگر قصد دارید تا یک تعداد دامنه خاص رو از این قانون مستثنی کنید هم کافیه تا در فیلد Exclude Domains مشابه تصویر نام دامنه‌ها را وارد کرده و هر دامنه را با استفاده از کاراکتر کاما لاتین از هم جدا کنید تا به این دامنه‌ها چنین خاصیتی اضافه نشود. در نهایت روی ذخیره تغییرات کلیک کنید تا کلیه لینک‌هایی که به سایت‌های خارجی دادین با استفاده از این سفارشی سازی که انجام دادین به صورت nofollow تبدیل شوند.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به نوفالو nofollow کردن لینک های خروجی وردپرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.3/5 - (42 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۵۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    اقا دم شما گرم مطلب خیلی خوبی بود کامل روون و جامع
    به دردم خورد .
    خیلی مخلصیم

  2. درود بر شما و ممنون از محتواهای آموزشی کاربردیتون
    بعد از استفاده از این افزونه میشه اون رو غیرفعال یا پاکش کرد؟ با این کار مشکلی برای لینکها و نوفالو شدنشون بوجود میاد یا خیر؟

    1. سلام، بله میتونید حالت اونها را با ویرایش و حذف کردن به شکل دلخواه خودتون تغییر بدین بدون اینکه مشکلی در به وجود بیاد.

  3. باسلام. اینکه لینک یک سایت معتبر رو که ارزش و رتبه بالاتری دارد در سایتمان قرار بدیم و اجازه بدیم follow باشه برای سایتمون سودی داره؟
    و اینکه وقتی با این افزونه کل لینک های خارجی رو چه از سایتهای کم ارزش و چه سایتهای معتبر و بهتر از سایتمون بصورت یکجا nofollow میکنیم چیزی رو هم از دست میدیم؟
    هر دو سوال مفهم تقریبا نزدیکی دارن امیدوارم که تونسته باشم منظورمو برسونم؟
    باتشکر.

    1. سلام، در برخی از مطالب برای اینکه ارزش محتوا رو بالا ببرید گفته میشه لینک دادن به سایت‌هایی که ارزش بالایی دارن کمک میکنه به بهتر دیده شدن محتوا، البته در حالتی که لینک به نوشته مرتبط داده بشه.
      نمیشه گفت چیزی از دست نمیدید، چون هم تاثیر مثبت داره و هم منفی که باید دید چه سایت‌هایی میتونه براتون مثبت باشه و چه سایت‌هایی منفی، بنا به بخش قبلی که توضیح دادم.
      در حالت کلی اینه که باید نظارت دقیقی روی لینک‌ها داشته باشید.

  4. سلام داش عباس
    یه سوال ،کدبرای تبلیغات متنی اکثر سایت ها به این شکله
    < href="https:// .com" target="_blank"
    الان این فالوو محسوب میشه یا نوفالو؟

    طراح قالب من هم اینو قرار داده

    الان این فالوو هست یا نوفالو لازمه تغییرش برای اینکه نوفالو بشه؟؟
    ممنونم پیشاپیش

    1. سلام، لینک‌هایی که فاقد rel باشن پیش فرض به صورت فالو به حساب میان. برای نوفالو کردن باید مقدار rel=”nofillow” رو بهش اضافه کنید.

      1. سللام. همین کارو برای یه مقاله انجام دادم برای رپورتاژ فرستادم . فایل html مقاله رو دانلود کردم و رو لینک های نوفالو کلیک کردم خطای 404 داد. ایا طبیعیه و بعد از انتشار مقاله به صورت رپورتاژ ، دیگه خطای 404 نمیده؟

  5. سلام
    بعد از اینکه این افزونه رو نصب کردیم حالا وقتی بخواهیم لینکی فالو بشه حتما باید در فیلد مخصوص اون دامنه رو اضافه کنیم ، آیا این فقط مخصوص برای لینک هایی که داخل پست قرار گرفته اند می باشد یا حتی روی لینک هایی که در سایدبار هم قرار میگیرند اعمال میشه؟
    حالا مثلا رپورتاژهای متعددی خواستید در سایت ثبت کنید آیا بخواهیم لینک ها را در اون فیلد مخصوصی که استثناء میکنه قرار بدیم بعد از یک مدت محدودیتی ایجاد نمیکنه که نشه لینک قرار داد …؟
    الان به عنوان مثال سایتی دارم که از این افزونه استفاده کردم چون تعداد مطالب بالا بود لذا ناچار شدم یکجا نوفالو کنم لینک ها رو حالا این افزونه غیر فعال و حذف بشه دوباره لینک ها فالو میشن؟

    1. سلام، این افزونه تو کل سایت این کارها رو انجام میده و محدود به نوشته‌ها نیست. از نظر تعداد محدودیتی هم ندارید.
      بله، در صورت غیرفعال کردن لینک‌ها به حالت فالو برمیگردن.

      1. من امتحان کردم لینک هایی که در سایدبار مثلا قرار میگیرند رو تحت تاثیر قرار نمیده.
        نظرتون در مورد این افزونه Title and Nofollow For Links چیه که مثلا در حین زدن پست بشه لینک رو هم نوفالو کرد؟

        1. باید تنظیماتش رو بررسی کنید. تا جایی که یادم میاد نسخه‌های قبلی اینطور بودن و تو کل سایت نوفالو میکرد.
          این افزونه هم گزینه خوبی هست و دستی میتونید وارد کنید.

  6. سلام. خیلی مطلب خوبی بود
    یه سوال. من با سئو کوئک متوجه شدم یکی از مقاله های قدیمی ترم 30 لینک خارجی داره که فقط 8 تاش نو فالو هست. این افزونه ای که گفتین رو هم نصب کردم اما تغییری ایجاد نشد. اگه میشه راهنمایی کنید. ممنون

    1. سلام،
      تنظیمات افزونه رو مطابق با توضیحات ست کنید. نوفالو میشن و مشکلی نیست. مگه اینکه افزونه‌ای داشته باشید که باعث ایجاد تداخل میشه.

    2. سلام
      من هم چنین مشکلی دارم. بیش از 20 لینک خورجی مرتبط با قالب و افزونه ها در همه صفحات سایتم هست.
      و 3-4 افزونه رو تست کردم، هیچ کدوم این نوع لینکها رو نوفالو نکرد:
      Ultimate Nofollow
      WP External Links
      Nofollow for external link
      هیچ کدوم کار نکرد.
      قالب سایتم قالب جنه هست.
      سایت خودتون رو چک کردم اکثر این نوع لینک ها نوفالو بود.
      آیا راهکاری هستن برای این کار؟
      با تشکر

      1. سلام و احترام؛
        از WP External Links استفاده کنید. در قسمت تنظیمات لینک های خارجی از لیست کشویی nofollow رو انتخاب کنید.

  7. سلام این افزونه رو دانلود نصب کردم از کجا دقیق بدونم نوفولو شده؟ رو لینک مورد نظر کیلک راست کردم lnspector زدم نوفولو نشون نداد؟؟لطفا جواب بدید

    1. سلام روزبخیر؛
      در بخش تنظیمات افزونه وقتی گزینه Apply nofollow to Menu رو در حالت فعال قرار بدید تمام لینک های خروجی سایتتون حالت nofollow می گیرن.

  8. سلام و وقت بخیر . من عکسای نوشته های سایتمو چون زیادن ( گاهن برای یه نوشته تا 20 عکسم مورد نیازه) اون عکسها رو در سایت پیکوفایل آپلود میکنم و لینکشونو در نوشتم میزارم . دو تا سوال دارم اول اینکه ایا با اینکار از اعتبار نوشتم کم میشه به نفع سایته پیکوفایل (با قرار دادن لینک عکسهای آپلود شده در پیکوفایل) و دومین سوالم اینه که اگه با این افزونه بیام نوفالو کنم لینکها رو مشکلی در نمایششون تو سایتم ایجاد نمیشه و همینطور با نوفالو شدن عکسا در هنگام جستجو در گوگل قسمت تصاویر ایا با زدن دیدن صفحه تصویر به سایتم منتقل میشه کاربر یا اینکه براش خطا میده.

  9. سلام خسته نباشید

    ببخشید من میخواستم بدونم کسی که میاد توی سایت ما نظر میده و تو بخش نظرات آدرس سایتش رو هم مینویسه، لینک سایتی که میزاره به طور پیشفرض به چه صورته؟
    فالو هست یا نوفالو؟

    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام
      سایتهایی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستن، تمامی لینکهای قسمت نظرات بطور پیش فرض نوفالو هست.
      یه افزونه کروم هست. اون رو نصب و فعال کنید. فالو و نوفالو بودن همه لینکهای سایت های مختلف رو نشون میده.
      این هم لینک نصب افزونه
      chrome.google.com/webstore/detail/nofollow/dfogidghaigoomjdeacndafapdijmiid?hl=en

  10. ایا امکانش هست بدون افزونه این کار رو کرد . اگه میشه راهنمایی فرمایید . تشکر

  11. ببخشید این افزونه توضیحات خودش داره میگه لینک های منو تم رو نوفالو میکنه
    این شامل لینک های درون برگه ها و نوشته ها و بنر ها هم میشه ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      پیشنهاد میکنم از WP External Links برای نوفالو کردن لینک های خروجی استفاده کنید.

  12. سلام ببخشید یک سوال داشتم
    من پادکست ضبط کردم و داخل سایت شنوتو بارگذاری کردم و لینک کد درج نمایش درج پادکست در سایت خودم را گرفتم و در صفحه مورد نظر خودم در سایتم قرار دادم تا پادکست انلاین از صفحه خود سایت من ام نمایش داده بشه اما نحوه نمایش این پادکست در سایت من به اینصورته که متن شنوتو هم پایینش هست که کاربر باکلیک روی ان وارد سایت شنوتو میشه حالا میخواستم بپرسم ایا با همین افزونه هم لینک ان بصورت نوفالو درمیاد و مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بنظرم اگر برای درج پادکست ها از این روش استفاده میکنید کل لینک های خروجی رو نوفالو کنید میتونید از افزونه WP External Links هم کمک بگیرید.

  13. کدی داخل فانکشن نمیشه اضافه کرد که این کار رو بدون افزونه انجام بدیم؟
    ممنون میشم اگر کدی دارید ارائه بدید
    باتشکر

  14. سلام
    سایت من 22 لیک خروجی مختلف به گوگل، وردپرس و سایت بعضی افزونه ها داره…
    این افزونه رو نصب کردم. ولی هیچ تاثیر روی لینک ها نذاشت.
    لطفا راهنمایی بفرمایید چطور این لینکها رو نوفالو کنم.
    با تشکر

  15. سلام
    من قالب آوادا دارم
    میخواستم بدونم چگونه لینک سایت در نظرها را میشه نوفالو کرد
    الان در سایتم وقتی شخصی نظر میگذاره و نام خودش را مینویسه و بعد ادرس سایت میده از قسمت نظرها رویه اسم اون کاربر کلیک کنیم داخل سایتش میشیم میخوام بدونم اون لینک نوفالو است یا باید نوفالو بشه اگه باید بشه چطوری با افزونه خاصی یا با ربوت فایل

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر نوفالو باشه خیلی بهتره. پیشنهاد میکنم از افزونه WP External Links استفاده کنید. به صورت خودکار تمام لینک های خروجی نوفالو خواهند شد منتهی اگر تمایل داشتید لینک یکسری مقالات مثل رپورتاژها فالو باشه باید دستی تنظیم بشه.

  16. سلام. ممنون از مطلب خوبتون.
    من یه اشتباهی کردم و اونم اینه که از صفحات حدود 200 تا محصول تو سایتم به سایت دیجی کالا لینک دادم و بعد از اینکه این صفحات توسط گوگل ایندکس شدن رتبه گوگلم افت کرد. حالا به نظرتون اگه با این افزونه لینکارو آنفالو کنم رتبه سایتم بر میگرده؟

    ممنون از شما

    1. سلام و احترام؛
      با این کار بخش اعظمی از ارزش صفحات رو منتقل کردید. برای مدیریت این مورد عجله نکنید چون باید نسبت صفحات فالو به صفحات نوفالو رو بررسی و تعادل ایجاد بشه. (نسبت 1 به 4)
      تغییر یکباره لینک ها رو توصیه نمیکنم. با یک مشاور سئو هم صحبت کنید نسبت صفحات فالو و نو فالو سایتتون رو براتون ببینه و آروم آروم سعی کنید به سمت تعادل سازی حرکت کنید.

  17. سلام
    من سایتم چند هفته پیش مشکلی نداشت و اصلاً اسپم اسکرو نداشت صفر بود ولی من رفتم سایت رو تست کردم دیدم الان 14 درصد اسپم داره توی moz دیدم که چند تا سایت بهم لینک دادن که بالا 20 و 40 درصد اسپم هستند بخاطر اینکه بهم لینک دادن اسپم هستن و الان من از این افزونه استفاده کنم درست میشه و این افزونه که لینک‌ها داخلی سایت خودم یا اصلاً لینک‌های سایت خودم رو که نو فالو نمیکنه؟
    لطفاً همینجا پاسخ بدین تشکر

  18. سلام
    وقت بخیر
    ببخشید لینک هایی که توی صفحه اصلی وب سایتمون به قسمت های دیگه ای از وب سایتمون میدیم باید فالو باشند یا نوفالو ؟
    تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      اصولا لینک های داخلی سایت ها فالو هستند تا ارزش سئویی بین صفحات منتقل بشه.
      به صورت کلی هر لینکی که تمایل دارید توسط ربات های موتورهای جستجو دنبال بشن رو فالو ولینک هایی که تمایل ندارید توسط ربات ها دنبال بشن رو نوفالو در نظر بگیرید. در این خصوص پیشناد می کنم راهنمای زیر رو مطالعه کنید:
      مدیریت انواع لینک های سایت با حفظ ارزش سئو

  19. سلام
    بنده صفحه ی اصلی سلیتم رو توی سورس سرچ کردم
    کلی nofollow اومد برام که نمیدونم برای چی هستن
    هیچ دستکاری هم نکردم از این بابت
    در کل در سایت های وردپرسی nofollow خودکار وجود داره ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      تگ a که برای لینک دهی استفاده میشه دارای یک اتربیوت به نام rel هستش این اتربیوت میتونه مقدار فالو ی نوفالو و مقادیر دیگه ای بگیره.
      مقدار فالو به ربات ها و خزنده های گوگل اعلام میکنه که لینک شما رو دنیال کنند و مقدار نوفالو اعلام میکنه نیاز به دنبال کردن این لینک نیست…
      حالا باید بر اساس اون رزشی که لینک هاتون دارند مشخص کنید کدوم لینک فالو ک دوم نوفالو باشه لینک های داخلی به صورت پیش فرض به منظور انتقال ارزش بین صفحات فالو هستند بررسی کنید که این لینک ها به کجا اشاره دارن، داخلی هستن یا خارجی و شاید افزونه ای برای نوفالو کردن لینک های خارجی نصب کردید.

  20. سلام . نوفالو برای سئو خوب نیست. میگن لینک خروجی = کاهش ارزش اعتبار سایتم درسته؟
    لطفا منو راهنمایی فرمایید
    سپاسگزارم

  21. سلام و احترام.
    من سوالی داشتم.
    اگر به یک لینکی ، نوفالو بدهیم، آن کلمات رو وقتی موس رو روی آن ها قرار می دهیم، باید لینک نداشته باشند و شکل دست برای موس نشان داده نشود ؟
    آخه من هرکاری می کنم شکل دست باقی می مونه. اصلا نمی تونم اون رو رفع کنم.
    خواهش می کنم به سوال من پاسخ بدهید. مرسی

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر لینکی رو فالو یا نوفالو کنید تاثیری روی استایل اون نداره منتهی یک اتربیوتی بنام rel داخل لینک دارای مقدار follow یا nofollow میشه. یعنی لینک نوفالو به صورت زیر مقدار nofollow میگیره:

       rel="nofollow"
      
  22. ممنون از پاسخ شما.
    اما میخوام ببینم استفاده از ربات های سرچ کننده فالو و نوفالو درست هست؟چون من یک لینک رو نوفالو کردم. اما ربات ها ی نوفالو اون رو تشخیص ندادند؟؟؟ ممنونم

    1. سلام و احترام؛
      جدا از اینکه اون ربات مفیده یا نه استفاده از ربات باعث میشه منابع هاستتون اشغال بشه و این اصلا چیز جالبی نیست… بهتره اتربیوت ها و مقادیر تگ های a که هنگام تولید محتوا ایجاد میشن رو دستی بررسی کنید.

  23. سلام من از قالب فلت سام استفاده میکنم.این افزونه رو نصب کردم و اون اقدامات رو هم انجام دادم ولی وقتی به متن های محصولات و وبلاگم نگاه میکنم میبینم که تو تگaگزینهrel=nofollowنیومده
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. سلام روزبخیر؛
      تنظیمات افزونه رو به صورت کامل چک کنید همچنین می تونید از افزونه WP External Links هم استفاده کنید این افزونه کارکرد ساده و خیلی کاربردی داره. که اتفاقا 20 ساعت قبل هم آپدیت شده …

  24. المان ” لینک های شبکه اجتماعی ” ویژوال کامپوزر از افزونه معرفی شده تاثیر نمی پذیرد.و همچنان نوفالو می ماند.
    برای تغییر ان باید کد های قالب رو تغییر داد.
    احتمالا کد مربوطه باید جاوا اسکریپت باشد.
    کد و محل ان در قالب رو راهنمایی بفرمایید.

  25. سلام
    در مورد لینک های اختصاصی که برای همکاری در فروش به دیجی کالا میدیم چطور انها باید فالو باشند یا نوفالو

    1. سلام و احترام؛
      وجود لینک های داخلی و خارجی هر دو به یک اندازه موثر و مفید هستند اما نسبت لینک های نوفالو می بایست بیشتر از لینک های فالو باشه از طرفی شما باید بررسی کنید که به چه صفحه خارجی ارزش و اعتبار صفحه فعلیتون رو منتقل می کنید؟
      لینک های این چنینی بهتره نوفالو باشن مگر اینکه تمایل داشته باشید یک آدرس انحصاری خاص رو قوی کنید.

    1. سلام و احترام؛
      بهتر است نسبتی متعادل در ارتباط با لینک های فالو و نوفالو در نظر گرفته شود در صورت نیاز لینک هایی که تمایل دارید دنبال شوند را در حالت فالو قرار دهید و مابقی را نوفالو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *