آموزش های وردپرس

آموزش ساخت خبرنامه در وردپرس

ساخت خبرنامه در وردپرس این امکان را در اختیار شما میزاره تا کاربران را در خبرنامه وردپرس سایتتون عضو کرده و هر زمان که نیاز داشتید اطلاعیه و محتوای دلخواهی را به صورت کلی به اعضای خبرنامه وردپرس ارسال کنید. امروزه با وجود شبکه‌های اجتماعی و انواع پیام رسان‌ها همچنان خبرنامه وردپرس محبوبیت بالایی داره و کاربران تمایل دارند تا از طریق خبرنامه اطلاعیه‌های یک سایت را دریافت کنند. با استفاده از خبرنامه قادر خواهید بود تا به لیست اعضایی که در خبرنامه عضو هستند اقدام به طراحی قالب ایمیل زیبا کرده و سپس محتوای دلخواه خودتون را که میتونه شامل معرفی محصول جدید، نقد و بررسی محصولات و… باشه را ارسال کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه خبرنامه وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه قادر به جمع آوری ایمیل کاربران در خبرنامه هستید و میتونید قابلیتی فراهم کنید تا کاربران ایمیل خودشون را در خبرنامه وارد کرده و در اون عضو شوند. پس اگر شما هم به دنبال ساخت خبرنامه در وردپرس هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش ساخت خبرنامه در وردپرس

افزونه خبرنامه وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با عنوان MailChimp for WordPress در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 1 میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا یک فرم عضویت در خبرنامه برای وردپرس ایجاد کنید و سپس با اتصال این فرم به اکانت میل چیمپ ایمیل کاربرانی که در خبرنامه عضو شده‌اند را در یک لیست ذخیره کنید تا هر زمان که نیاز به ارسال خبرنامه داشتید از طریق میل چیمپ اقدام کرده یا اینکه با خروجی گرفتن از لیست ایمیل‌ها از سرویس دلخواه خودتون برای ارسال خبرنامه استفاده کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه MailChimp for WordPress

بعد از نصب و  فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام MailChimp for WordPress در پیشخوان سایت وردپرس اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید وارد صفحه تنظیمات افزونه اتصال وردپرس به میل چیمپ برای ارسال خبرنامه در وردپرس با میل چیمپ بشید.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید ابتدا باید کلید API اختصاصی خودتون را از اکانت میل‌چیمپ دریافت کرده و در تنظمیات افزونه وارد کنید، بنابراین روی لینک مشخص شده که در تصویر در کادر قرمز رنگ قرار داره و با عنوان کلید API اونو میبینید کلیک کرده و وارد حساب کاربری خود در میل چیمپ شوید. اگر در میل چیمپ هنوز ثبت نام نکردید ابتدا ثبت نام کنید و سپس بعد از اینکه وارد اکانت شدید مجددا از طریق همین گزینه به میل چیمپ مراجعه کنید تا دقیقا به صفحه ایجاد و دریافت کد API هدایت شوید.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید روی دکمه Create A key کلیک کنید تا یک API جدید براتون ایجاد شده و سپس بعد از اینکه کد API ایجاد شد مشابه تصویر زیر اونو کپی کنید.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

حالا که کد API را دریافت کردید اونو کپی کرده و وارد صفحه تنظیمات افزونه در پیشخوان وردپرس شوید. سپس کد دریافتی را در فیلد کلید API وارد کرده و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

حالا اگه کد APi را به درستی وارد کرده باشید مشابه تصویر بالا میبینید که گزینه وضعیت به نام وصل شده با رنگ سبز تغییر حالت خواهد داد. حالا در مرحله بعد روی زیر منوی فرم‌ها کلیک کنید تا وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر شوید.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

حالا همونطور که میبینید با اتصال افزونه میل چیمپ وردپرس به اکانت شما در میل چیمپ لیست ایمیل‌هایی که در اکانتتون در بخش Lists ایجاد کردید نمایش داده خواهد شد. حالا برای ایجاد فرم خبرنامه در وردپرس ابتدا یک عنوان برای خبرنامه ایجاد کرده و سپس از بین لیست‌های خبرنامه میل چیمپ که در اکانتتون دارید لیست دلخواه را انتخاب کرده و روی دکمه اضافه نمودن فرم جدید کلیک کنید.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

حالا همونطور که در تصویر بالا میبینید با استفاده از تب فیلدها میتونید فیلدهای مربوط به فرم را سفارشی سازی کرده و یک فرم شکیل با استایل دلخواه بسازید. برای استفاده از فرم ایجاد شده در هر بخش از سایت هم کافیه شورت کد موجود در انتهای این صفحه را که در تصویر در کادر قرمز رنگ مشخص شده کپی کرده و در ابزارک، نوشته، برگه یا در هر مکان از قالب که قصد دارید فرم عضویت در خبرنامه را نمایش دهید قرار بدین.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

با مراجعه به تب پیام‌ها هم میتونید پیغام‌های تایید و خطا را در هر بخش از خبرنامه برای کاربران شخصی سازی کنید. این پیغام‌ها در هر زمان که خطایی در عضویت در خبرنامه وردپرس رخ بده مثل، وارد کردن ایمیل تکراری، خطا در فیلدهای فرم عضویت در خبرنامه، پیغام ثبت نام موفق در خبرنامه و… نمایش داده خواهند شد که میتونید با ویرایش هر پیغام متن دلخواه خودتون را نمایش دهید.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

با مراجعه به تب تنظیمات میتونید قابلیت‌هایی مثل تغییر لیست ایمیل مورد نظر برای ذخیره در اکانت میل چیمپ، پنهان کردن فرم عضویت در خبرنامه پس از عضو شدن کاربر از سایت، هدایت کاربر به آدرس دلخواه بعد از ثبت نام در خبرنامه را شخصی سازی کنید. در نهایت بعد از اینکه تنظیمات خبرنامه را شخصی سازی کرده و کامل شد میتونید به منوی نمایش> ابزارک‌ها مراجعه کرده و ابزارکی که با عنوان فرم ثبت نام میل چیمپ قرار داره را انتخاب کرده و در مکان مورد نظر قرار دهید.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

حالا بعد از اینکه خبرنامه خودتون را ایجاد کردید مشابه تصویر زیر میبینید که در هر مکان که ابزارک خبرنامه را قرار داده‌اید خبرنامه به صورت زیر نمایش داده شده و کاربران قادر هستند تا با پر کردن فیلدها در خبرنامه عضو شده و به صورت خودکار در لیست خبرنامه میل چیمپ اضافه شوند.

ساخت خبرنامه در وردپرس | ارسال خبرنامه در وردپرس

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید تا نسبت به ساخت خبرنامه در وردپرس با افزونه میل چیمپ وردپرس اقدام کنید. در صورتی که هر گونه سوال یا مشکلی در رابطه با این آموزش و نحوه ساخت خبرنامه در وردپرس داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.5/5 - (12 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. سلام خیلی خیلی عالی بود. ممنون. یه قابلیتی هست که وقتی سایتی بارگزاری میشه یه پنجره کوچیک بالا ظاهر میشه که میگه برای دریافت اعلان مطالب جدید سایت در مرورگرتون دکمه اجازه دادن رو فعال کنید این قابلیت رو چطور میتونم فعال کنم که محتویات اون اعلان هم فارسی باشه؟ تشکر.

  2. باسلام. ببخشید من هنوز متوجه نشدم. از هر افزونه یا سایتی که برای ایجاد قابلیت خبرنامه در سایتمون استفاده میکنیم خبرنامه ها را بصورت خودکار از پست ها و مطالبمون ایجاد میکنه و به ایمیل کاربران میفرسته یا اینکه خودمون باید هر بار که مطلب جدیدی در سایت وارد میکنیم یا اینکه میخواهیم مطلبی رو به همه اطلاع بدیم “باید خودمون هر دفعه خبرنامه رو بصورت جداگانه” ایجاد کنیم و بفرستیم؟
    باتشکر.

    1. سلام و وقت بخیر، برای این آموزش باید خبرنامه را خودتون ارسال کنید. چون افزونه میل چیمپ هست ایمیل‌های سایت جمع آوری میشه تو اکانت میل چیمپ که برای ارسال باید از این سایت استفاده کنید.
      اما اگر میخواین این کار خودکار صورت بگیره میتونید از مقاله ایجاد خبرنامه در وردپرس با feedburner گوگل استفاده کنید.

  3. با سلام و سپاس از آموزش شما
    در عطف به جمله شما « … با استفاده از تب فیلدها میتونید فیلدهای مربوط به فرم را سفارشی سازی کرده و یک فرم شکیل با استایل دلخواه بسازید …» اگر حداقل یک نمونه از فرم های شکیل را بیان کنید، آموزش کامل تر خواهدشد.

    1. سلام و وقت بخیر،
      به زودی کلیه مطالب ویرایش و آپدیت خواهند شد. حتما سعی می‌کنم تا جای ممکن این موارد را هم لحاظ کنم و نمونه‌هایی برای مشاهده یا حتی دانلود قرار بدم.

  4. سلام. من فرم رو ساختو و توی سایت هم گذاشتم ولی وقتی ایمیلی رو وارد می کنم هیج جا ثبت نمیشه ایمیل ها و نمی تونی ببینی کدام کاربرها ایمیل ثبت کردن.
    نمی دونم چرا ویرایش نداره فرمش وقتی ی تغیراتی به ظاهرش میدی دیگه می مونه حتی افزونه را از هاست پاک کردمو مجددا نصب کردم ولی به تنظیمات اولیه اش برگشت.کلا پاکش کردم

      1. چک کردم از تو سایت میل چیمپ. اما فقط همان ایمیل اصلی سایت ثبت بود.
        چرا فرمش قابل اصلاح نیستش. دو تا چک باکس اضافه کردم دیگه از هیج جا نمیشه پاکش کرد

      2. یعنی جایی که از شما خواسته این فرم به کدام لیست اضافه شود اصلا تو افزونه من نیستش و نمایش داده نمیشه

          1. سلام
            من هم همین مشکل رو دارم و مجدد API رو وارد کردم اما ایمیل ها به لیست Subscribed در سایت mailchimp اضافه نمیشه و فقط همون ایمیل اصلی سایت هست
            ممنون میشم راهنمایی کنید

        1. ایمیل بعد از ثبت توسط کاربر باید تایید بشه. شاید به خاطر تایید نشدن نمایش داده نمیشن

  5. سلام جناب صادقی
    من قالبم جنه 2 هست و زمانی که خبرنامه را از قسمت تنظیمات فعال می کنی آدرس فرم می خواهد به این معنا که هرکس ایمیل را در قمست خبرنامه ثبت می کنه به صفخه فرم باید هدایت شود و یکبار دیگر آن جا ایمیل را باید ثبت کند تا ایمیل در چیمپ ثبت گردد. و سایت شما هم ایمیل های خبرنامه را ثبت نمی کنه و شما در آن قسمت فرم آدرس صفحه اصلی تان را به اضافه # وارد کردید. حالا من چکار کنم که بدون اینکه به صفحه دیگر برود بعد از زدن “مشترک شوید” همان جا ایمیل ثبت شود.

  6. سلام من این افزونه رو دانلود کردم و تمامی تنظیماتش رو هم انجام دادم ولی بعد از ثبت نام کاربران در خبرنامه، ایمیلی که براشون ارسال میشه به صورت انگلیسیه و اصلا ظاهر خوبی نداره میخواستم بدونم از کدوم قسمت میتونم این ایمیل ارسالی رو فارسی کنم؟؟ این ایمیل از طرف سایت میل چیمپ برای کاربر ارسال میشه یا افزونه ؟؟
    ممننوون میشم راهنمایی کنین خیلی بهش نیاز دارم.

    ایمیل ارسالی به این شکله:
    http://s9.picofile.com/file/8341649184/Snap21.jpg

      1. ممنونم از پاسخگوییتون میشه لطفا بگین از کدوم قسمت اکانت میشه تغییرش داد من کل اکانت میل چیمپ رو بررسی کردم ولی نتونستم پیدا کنم

          1. با سلام،
            ممنون از تیم خوب میزبان فا و خسته نباشید به همه،

            متاسفانه با نسخه جدیدی که پنل کاربری میل چیمپ داره، راهنمایی هایی که اونجا (در لینک ارسالی شما) گفته شده هم به کار نمیاد.
            اگر راه حل جدید سراغ دارید بفرمایید واقعا ممنون میشم.

  7. سلام خسته نباشید من قالب فروشگاهیم ودمارت هست به محض اینکه صفحه اصلی سایتم باز میشه ی پیغام میاد نوشته بهق الب خبری ودمارت خوش امدید باارسال ایمیل خود در کادر زیر به عضویت مابپوندید من چطوری میتونم اینو ویرایش کنم.درضم من افزونه بالا روفعال دارم ایمیلم چک کردم میاد همه چیشم عالی هست.ولی میخام بیاد روی صفحه اصلی بجای این پیغام عضویت درخبرنامه ماممکن هست راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام وقت بخیر؛
      به بخش تنظیمات قالب در پیشخوان وردپرس مراجعه و خبرنامه قالب رو غیرفعال کنید. شورت کد افزونه خبرنامه رو میتونید در برگه یا نوشته یا هر صفحه ای که مد نظرتونه درج کنید.

  8. سلام
    بعد از ثبت نام فرد چه می شود؟
    به صورت خودکار آخرین مطالب برایش ارسال می شود؟
    آیا این به rss نیاز ندارد؟

    1. سلام روز بخیر
      با این آموزش باکس خبرنامه در سایتتون ایجاد میشه و هر کاربر میتونه ایمیل خودشو برای دریافت مقالات و … وارد کنه.
      هر زمان خبرنامه ای منتشر کنید کاربران دریافت میکنن.

  9. با سلام خدمت شما دوست عزیز جناب آقای صادقی :
    من در سایت خودم خبرنامه ایمیلی رو راه اندازی کردم اما هر آدرس جیمیلی که وارد می کنم پیام می ده که یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید . لطفاً در صورت امکان راهنمایی فرمایید که چطور می تونم این مشکل رو حل کنم ؟

  10. با سلام
    چطور میتونم این فرم رو در هر قسمتی از سایت داشته باشم … در این آموزش در قسمت سایدبار فرم خبرنامه اومده اما من میخوام در قسمتی از صفحه اصلی وب سایتم به نمایش گذاشته بشه
    آیا امکان این کار وجود داره …من از صفحه ساز کامپوزر برای شخصی سازی صفحاتم استفاده میکنم
    باتشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      همونطور که در تصویر مشاهده میکنید بعد از طراحی فرم شورت کدی در اختیارتون قرار میگیره که میتونید اون رو در برگه یا صفحه دلخواه درج کنید.

      درج شورت کد در سایت با ویژوال کامپوزر
      از آنجایی که همه افزونه‌ها به گونه ای طراحی نشده اند که با این افزونه سازگار باشند، ممکن است بخواهید محتوایی در صفحه ساز ویژوال کامپوسر نشان دهید، اما چون دسترسی برای المان افزونه نیست امکان استفاده از آن را نداشته باشید. بنابراین با استفاده از تب قراردهنده کد کوتاه می توانید شورت کد یک افزونه را در این بخش قرار دهید تا در کنار المان‌ها نمایش داده شده و امکان استفاده از آن را داشته باشید. کافیست روی دکمه آبی رنگ نقشه کد کوتاه کلیک کنید. سپس در باکسی که مثل تصویر زیر نمایش داده می شود، شورت کد افزونه را وارد کرده و روی گزینه تجزیه کد کوتاه کلیک کنید.
      برای اطلاع از نحوه درج شورت کد در ویژوال کامپوزر هم آموزش زیر رو مطالعه کنید:
      آموزش تنظیمات افزونه ویژوال کامپوزر

  11. با عرض سلام
    من تمامی مراحل را چک کردم به خوبی انجام شد کاربر ایمیل را ثبت می کند و یک ایمیل برای تایید هویت کاربر بر روی ایمیل ان ارسال می شود.مشکل من این است که به چه شکلی می توان متن ایمیل ارسال شده در صندوق ایمیل کاربر عضو را فارسی کرد
    ممنون

  12. سلام
    ممنون از مطالب خوب شما
    یک سوال داشتم افزونه ای هست که بجای ارسال خبرنامه از ایمیل ، خبرنامه از طریق واتس آپ برای کاربران ارسال بشه؟
    ممنونم

  13. با سلام . من زمانی که کد API رو وارد افزونه میکنم و ثبت رو میزنم خطا میده Request Blocked

    We blocked your request because the IP address you’re using looks suspicious. This issue will usually resolve itself after a short period of time, and you can try your request again. You can also try using a different IP address to see if that resolves the issue
    چه کاری باید انجام بدم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *