آموزش های وردپرس

آموزش هدایت بازدیدکنندگان به کانال تلگرام

این روزها تلگرام به ابزار بی رقیب برای بازاریابی و جذب مخاطب تبدیل شده که به دلیل داشتن قابلیت‌هایی مثل کانال تلگرام و امکان استفاده از این پلتفرم در انواع سیستم عامل‌ها هر کاربری از این پیام رسان استفاده میکنه. به دلیل همین محبوبیت بالای تلگرام در ایران قرار دادن لینک تلگرام در وردپرس یکی از نیازهایی هست که میتونید با استفاده از این قابلیت کاربران سایت را به کانال تلگرام هدایت کرده و با جذب مخاطب بیشتر به کسب و کارتون رونق بدین. لینک کردن تلگرام به وردپرس و ایجاد اتصال تلگرام به وردپرس این امکان را به سایت شما میده که یک پنجره به صورت پاپ آپ در صفحات سایت برای بازدیدکنندگان نمایش بدین تا در صورتی که موافق بودند با کلیک روی دکمه پیوستن وارد کانال تلگرامی سایت شما شده و از مطالب موجود در کانال هم استفاده کنند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه‌ای کاربردی از افزونه های تلگرام را دارم که با استفاده از این افزونه میتونید آدرس کانال تلگرام سایتتون را به صورت پاپ آپ در سایت نمایش داده و کاربران را به صورت مستقیم و یا به صورت انتخابی به کانال تلگرام هدایت کنید و باعث جذب مخاطب بیشتر در سایت بشید. چرا که استفاده از تلگرام به قدری فراگیر شده که بیشتر کاربران تمایل دارند به جای مشاهده سایت، مطالب را از طریق کانال دنبال کنند.

آموزش قرار دادن لینک تلگرام در وردپرس

افزونه‌ای که برای قرار دادن لینک تلگرام در وردپرس قصد دارم معرفی کنم با نام Link To Telegram در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 600 نصب فعال را به خودش اختصاص بده که با استفاده از این افزونه میتونید امکان هدایت کاربران به کانال تلگرام در وردپرس را فراهم کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Link To Telegram

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Link To Telegram در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با مراجعه به این منو میتونید تنظیمات افزونه تلگرام برای هدایت کاربران به کانال تلگرام را سفارشی سازی کنید.

قرار دادن لینک تلگرام در وردپرس و هدایت کاربران به کانال تلگرام در وردپرس

ابتدا تیک گزینه فعال را بزنید که افزونه هدایت کاربران به کانال تلگرام در وردپرس نمایش داده بشه و سپس از بخش نوع کانال خصوصی بودن یا عمومی بودن کانال را انتخاب کنید. در صورتی که کانال خصوصی هست باید کاربران را با استفاده از لینک خصوصی که دارید به کانال هدایت کنید.

از بخش نوع پاپ آپ انتخاب کنید که هدایت کاربران به کانال تلگرام در وردپرس به چه شکلی انجام بگیره. در صورت انتخاب گزینه مستقیم کاربران بدون هیچ حق انتخابی به کانال تلگرام انتخاب خواهند شد و پاپ آپی هم بهشون نمایش داده نمیشه، اما در صورت انتخاب گزینه مودال پنجره پاپ آپ در وردپرس بر اساس تنظیماتی که مشخص کردید نمایش داده خواهد شد. در این صورت اگر کاربران روی دکمه جوین کلیک کنند وارد کانال خواهند شد و در صورت انتخاب گزینه بستن هم پنجره پاپ آپ بسته شده و محتوای سایت را مشاهده خواهند کرد.

در فیلد نام کاربری یوزرنیم کانال عمومی خودتون را بدون کاراکتر @ وارد کنید. سپس در فیلد لینک اختصاصی هم لینک کانال اختصاصی را وارد کنید. در صورتی که کانال عمومی هست میتونید لینک را به صورت عمومی انتخاب کنید، اما اگر کانال خصوصی بود حتما در این فیلد باید لینک خصوصی کانال را وارد کنید.

با فعال کردن تیک گزینه یک بار برای هر کاربر پاپ آپ برای هر آی‌پی یک بار نمایش داده خواهد شد. اگر گزینه نمایش فقط در موبایل و تبلت را هم فعال کرده باشید، امکان نمایش پاپ آپ برای عضویت در کانال تلگرام وردپرس فقط در دستگاه‌های موبایل و تبلت نمایش داده میشه و کاربرانی که با استفاده از رایانه شخصی وارد سایت شده باشند پنجره عضویت در کانال تلگرام را نخواهند دید.

برای اینکه برای بازدیدکنندگاه سایت ایجاد مزاحمت نشه و به جای اینکه بخواهید از طریق هدایت کاربران به کانال تلگرام و جذب کاربر باعث زده شدن وی بشید که دیگه هیچوقت به سایت شما برنگرده پیشنهاد می‌کنم از حالت مستقیم استفاده نکنید. همچنین گزینه یک بار برای هر کاربر را هم فعال کنید که پنجره پاپ آپ برای هر آی‌پی یک بار نمایش داده بشه و ایجاد مزاحمتی برای بازدیدکننده نداشته باشه.

در نهایت تنظیمات را ذخیره کرده و حالا برای اینکه پنجره پاپ آپ را شخصی سازی کنید به زیر منوی تنظیمات مودال در افزونه مراجعه کنید. در این صفحه از تنظیمات افزونه میتونید از پوسته دلخواه برای نمایش پنجره پاپ آپ استفاده کرده و تصویر و پیغام دلخواه را برای عضویت در کانال تلگرام وردپرس وارد کنید.

قرار دادن لینک تلگرام در وردپرس و هدایت کاربران به کانال تلگرام در وردپرس

پوسته مودال: با استفاده از این گزینه یکی از پوسته‌های دلخواه را برای نمایش پنجره پاپ آپ انتخاب کنید. در حال حاضر این افزونه از دو پوسته پشتیبانی میکنه که میتونید یکی از پوسته‌ها را برای نمایش پنجره پاپ آپ در وردپرس انتخاب کنید.

تصویر مودال: با استفاده از این گزینه میتونید یک عکس دلخواه برای نمایش در پنجره پاپ آپ انتخاب کنید.

عنوان مودال: در این فیلد نام دلخواه برای عنوان پنجره پاپ آپ در وردپرس را وارد کنید.

توضیح مودال: در این فیلد توضیحات کوتاه برای عضویت و هدایت کاربران سایت به کانال تلگرام را استفاده کنید. به عنوان مثال ما در اینجا قصد دارد تخفیف‌هایی که برای خرید هاست به کاربرانمون میدیم را فقط از طریق کانال تلگرام منتشر کنیم، بنابراین متنی قرار میدیم که کاربر را ترغیب کنیم حتما برای استفاده از کدهای تخفیف عضو کانال بشه.

متن دکمه: در این فیلد هم متن دکمه که با کلیک روی این دکمه کاربر به کانال تلگرام هدایت میشه را وارد کنید.

متن خروج: در نهایت در این فیلد هم متن دکمه دلخواه برای بستن پنجره پاپ اپ را وارد کنید. در صورت کلیک روی این دکمه پنجره پاپ آپ بسته شده و کاربر به کانال هدایت نخواهد شد. تنظیمات را ذخیره کرده و حالا آدرس سایت خودتون را باز کنید تا پنجره پاپ آپ را ببینید.

قرار دادن لینک تلگرام در وردپرس و هدایت کاربران به کانال تلگرام در وردپرس

همونطور که در تصویر میبینید پنجره پاپ آپ با تصویر دلخواه، عنوان و متن دکمه در سایت نمایش داده شده و با کلیک روی دکمه سبز رنگ کاربران به کانال تلگرام وردپرس هدایت خواهند شد.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این افزونه تونسته باشید امکان هدایت کاربران به کانال تلگرام در وردپرس را فراهم کرده و در جهت افزایش و جذب مخاطب سایتتون مسیر خوبی را طی کنید. در صورتی که هنگام استفاده از این افزونه برای لینک کردن کاربران به کانال تلکرام در وردپرس سوال یا مشکلی براتون به وجود اومده در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

 

4.4/5 - (11 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. من تست کردم در صفحه تنظیمات یه صفحه انتخاب رنگ میاد و اصلان نمیشه تنظیمات تغیر داد یا ذخیره کرد

    1. سلام و وقت بخیر،
      این مورد بررسی شد. ظاهرا تو برخی مرورگرها این مشکل وجود داره که برای رفع اون میتونید از ابزار Inspect Element مرورگر استفاده کنید. داخل صفحه تنظیمات راست کلیک کرده و گزینه Inspect را انتخاب کنید. سپس مشابه تصویر زیر بخش مشخص شده(کدهای کادر قرمز رنگ) از سورس صفحه براتون میاد، روی اون راست کلیک کرده و گزینه Delete Element را انتخاب کنید.

  2. درود بر شما
    مطلب های سایت ارزنده و بسیار مفید هستند
    بنده ی سوال داشتم . درمیان متن ها و مطلب های نوشته شده ش سایت شما. باکسی رنگی قرار میدهید . مثل انتهای همین مطلب باکس سبز رنگ ک در سمت راست یک ایکون قرار دارد و نوشته شده :
    امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این افزونه تونسته باشید امکان هدایت کاربران به کانال……..

    میخواستم بدونم چطور این کارو انجام میدد.؟ آیا پلاگین هستش ؟
    اگر امکان پاسخ این سوال وجود داره بگید خیلی ممنون میشم
    (با کمال احترام و خسته نباشید)

    1. سلام و وقت بخیر، برای استفاده از این قابلیت میتونید استایلی را در قالب خودتون تعریف کنید. ابتدا کدهای CSS زیر رو داخل تنظیمات قالب یا فایل RTL قرار بدین(دقت کنید که در هر بار بروزرسانی قالب باید این کدها رو مجددا در فایل rtl اضافه کنید، اما اگر قالب امکان استفاده از CSS دلخواه رو داره نیازی نیست)

      /** COLOR BOX STYLES start**/
      tpsbox {
        overflow:hidden;
        position:relative;
        margin:.5rem 0 1rem;
        transition:box-shadow .25s;
        box-shadow:0 2px 5px 0 rgba(0,0,0,0.16),0 2px 10px 0 rgba(0,0,0,0.12);
        padding:20px;
        font-size:14px;
      -moz-border-radius: 8px 8px 8px 8px;
      -webkit-border-radius: 8px 8px 8px 8px;
      }
      .tpsbox.info {
        background:#bde2ff;
        border: 2px solid #97d2ff;
        color:#5089b4;
        border-radius:40px 2px 40px 40px;
      }
      .tpsbox.error {
        background:#ffc8c8;
        border: 2px solid #f3b8b8;
        color:#a65959;
        border-radius:40px 2px 40px 40px;
      }
      .tpsbox.note {
        background:#ffebb5;
        border: 2px solid #ffd664;
        color:#9b791f;
        border-radius:40px 2px 40px 40px;
      }
      .tpsbox.tip {
        background:#e9ecb3;
        border: 2px solid #d8de82;
        color:#777a42;
        border-radius:40px 2px 40px 40px;
      }
      /** COLOR BOX STYLES END**/
      

      حالا برای هر پاراگراف از متنی که قصد دارید استفاده کنید از کلاس زیر داخل تگ P استفاده کنید.

      <p class="tpsbox tip">متن پاراگراف</p>
      

      به همین ترتیب برای هر باکس و به جای tip میتونید از سایر کلاس‌ها که شامل note، error و info هم میشه استفاده کنید تا هر کدوم با یک رنگ نمایش داده بشه.
      برای اضافه کردن تصویر هم میتونید آیکون طراحی کنید و مثل قرار دادن عکس در نوشته مکان نمایش را در سمت چپ یا راست انتخاب کنید.

  3. سلام قربان
    من میخوام لینک تلگرامم رو با وجود فیلترینگ به تلگرام هدایت کنم بطوریکه وقتی کاربر رو لینک کلیک میکنه. بتونه وارد تلگرام بشه . این مورد رو تو یه سایتی دیدیم که توسط لینک شخصی خودش اینکارو کرده بود ولی دیگه سایت رو پیدا نکردم مجدد .
    آیا میتونید راهنمایی کنید ؟

    1. سلام، میتونید لینک رو به صورت https://t.me/mizbanfa یا با استفاده از tg:// وارد کنید. وقتی روی این لینک کلیک بشه کاربر وارد برنامه تلگرام میشه و میتونه به کانال یا پروفایل شما دسترسی پیدا بکنه.

  4. سلام

    من افزونه Link to telegram را نصب کردم و همه تنظیمات را طبق رهنمود شما انجام دادم اما ظاهرا” این افزونه کار نمی کند.

    ممنون می شوم اگر راهنمایی کنید _ طاهری

  5. با سلام و احترام ضمن تشکر از مطالب مفید تان
    بنده طبق آموزش شما پیش رفتم و درنهایت تست کردم وبه یه کانال دیگه که همش انگلیسی هست لینک شدم حالا چیکار کنم؟ متشکر از کمکتون.

    1. سلام روزبخیر؛
      آیدی و آدرس کانالی که افزونه تعریف کردید رو مورد بررسی قرار بدید.

  6. سلام
    وقت بخیر
    متاسفانه افزونه فعال نمیشه
    تو مرورگرهای مختلف هم چک کردم تو اون ها هم نمایش داده نمیشه

  7. سلام در مورد لینک کانال تلگرام که تو منو موبایل سایت گذاشتید :
    چطور کاری کردید که وقتی رو لینک کلیک میشه ، به طور مستقیم اپ تلگرام رو باز میکنه ؟؟؟
    آخه من هر کار کردم نشد !!!
    میشه آموزش بدین ؟؟؟ یا به ایمیل من ارسال کنین!

    1. سلام روزبخیر؛
      کافیه لینک کانال یا لینک اکانت خودتون رو درج کنید.

  8. با سلام من همه ی کارهایی را که شما گفته اید برای گذاشتن لینک کانال تلگرام در سایت را مطابق بالا انجام داده ام ولی نمیدونم چرا فعال نمیشه برام.

    1. سلام فاطمه عزیز؛
      در صفحه تنظیمات داخل فیلد لینک اختصاصی، آدرس کامل کانال تلگرامتون رو درج کنید اتصال برقرار میشه. 🙂

        1. سلام و احترام زهره جان؛
          چه چیزی رو داخل گوگل ثبت کنید؟
          اگر ممکنه کمی توضیح بدید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

  9. سلام.
    من با وجودی که این افزونه رو غیرفعال کردم. باز پاپ اپش با لود شدن سایت میاد.چرا؟چطور میتونم بردارمش؟

    1. سلام و احترام؛
      احتمالا مرورگرتون کش شده. چون با غیرفعال کردن افزونه پاپ آپ نمایش داده نمیشه.
      از غیرفعال بودن افزونه اطمینان حاصل کنید.
      کش رو خالی کنید.
      پوشه مربوط به افزونه و جداولش رو کامل حذف کنید.

  10. سلام من میخوام تلگرامم وسط صفحه نماس با ما باشه .لینکشو میاره ولی تصویر ایکون تلگرامو نمیاره چ کار کنم ؟ ممنون

  11. سلام
    هاست بنده در ایران هست و گویا مشکلی وجود داره که نمیشه به تلگرام وصل بشم چطور این مشکل را برطرف کن مممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      بله در هاست ایران با توجه به عدم دسترسی با ایپی ایران به تلگرام، چنین مشکلی وجود داره میتونید روی سرور از پراکسی استفاده کنید.
      و اگر فقط تمایل دارید شبکه اجتماعیتون رو معرفی کنید میتونید لینکش رو داخل یکی از صفحات یا نوار شبکه های اجتماعی سایتتون درج کنید.
      اما اگر تمایل دارید برای ارسال محتوا یا … به تگرام متصل بشید باید از پراکسی سرور استفاده بشه.

  12. سلام من افزونه رو نصب کردم ولی یه مشکل داره ک وقتی من گزینه یک بار برای هر کاربر رو فعال میکنم افزونه کار نمیکنه در سایت ولی وقتی گزینه غیر فعل هست کار میکنه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلم روزبخیر؛
      در واقع افزونه فعال هست اما چون نتیجه یکبار قبلا با آیپی شما نمایش داده شده دیگه عملکرد اون رو نمیبینید آیپیتون رو تغییر بدید و مجددا نتیجه رو بررسی کنید.

  13. سلام ممنون از سایت خوبتون و آموزشهای مفیدتون.
    در مورد قرار دادن لینک کانال تلگرام در وردپرس سوالی داشتم . میخواستم بدونم بجای لینک کانال میتونیم لینک گروه قرار بدیم ؟
    و دوم اینکه میشه چت ها و پرسش و پاسخی که توی گروه تلگرام انجام میشه داخل وردپرس نمایش بدیم ؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام و احترام؛
      شخصا تجربه چنین موردی رو نداشتم و در خصوص نمایش چت های گروهی تلگرام در وردپرس اقدام نکردم اما ظاهرا افزونه زیر چنین امکانی رو بهتون ارائه میکنه:
      RumbleTalk Live Group Chat

    2. با سلام وقتتون بخیر من کانال عمومی داخل ایتا زدم و می خوام هنگام تبلیغ وقتی کاربر روی لینک تبلیغ زد با این پرسش که (آیا می خواهید به این کانال بپیوندید یا نه )مواجه بشه ولی متاسفانه نتونستم راهش و پیدا کنم ،خواهش می کنم راهنمایی کنید بی نهایت ممنونتون میشم🙏🙏

  14. شما چه عکسی روی آیکون چت گذاشتید که هرجا می روم رنگ همان میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *