آموزش های وردپرس

آموزش نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل برای وبسایت‌هایی که کسب و کارشون به گونه‌ای هست که ممکنه کاربران نیاز باشه تا به صورت حضوری با شما ملاقات داشته باشند یک امر ضروری و لازم هست تا با استفاده از این روش بتونید موقعیت دقیق جغرافیایی خودتون را در نقشه گوگل برای وردپرس نمایش دهید. در این روش میتونید با نمایش موقعیت مکانی روی نقشه و قرار دادن اون در صفحه تماس با ما، درباره ما و یا هر بخش از سایت که قصد دارید تا موقعیت جغرافیایی خودتون را نمایش دهید کاری کنید تا کاربران بهتر بتونند شما را پیدا کنند. علاوه بر فوایدی که نمایش موقعیت مکانی در وردپرس داره باعث میشه تا حس اعتماد با کاربران بیشتر شده و به خاطر همین موضوع برای کسب و کار شما اعتبار بیشتری را به ارمغان بیاره.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه نمایش موقعیت مکانی در وردپرس را دارم که با استفاده از این افزونه قادر هستید مکان تجاری و کسب و کار خودتون را در وردپرس روی نقشه گوگل نمایش دهید. پس اگر شما هم به دنبال ثبت موقعیت مکانی روی نقشه گوگل هستید تا انتها با ما همراه باشید.

آموزش نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

افزونه نمایش موقعیت مکانی در وردپرس روی نقشه گوگل که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Google Maps Plugin by Intergeo در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده تا بیش از 60.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.2 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به نمایش موقعیت مکانی در گوگل خواهید بود. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرس خودتون بکنید.

دانلود افزونه Google Maps Plugin by Intergeo

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Intergeo Maps در بخش تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید به صفحه افزونه هدایت شده و اقدام به ثبت مکان تجاری در نقشه گوگل و نمایش موقعیت تجاری وردپرس روی نقشه بکنید.

با مراجعه به صفحه افزونه در پیشخوان وردپرس ابتدا از شما میخواد که کد API دریافتی خودتون را وارد کنید، بنابراین به آدرس https://console.developers.google.com/apis/library مراجعه کرده و یک API key ایجاد کنید تا در تنظیمات افزونه وارد کنید. برای این منظور مشابه تصویر زیر ابتدا روی Select a project که در بالای صفحه قرار داره کلیک کنید تا پنجره به شما نمایش داده بشه و سپس روی آیکون + که در گوشه سمت راست در بالای این پنجره قرار داره کلیک کنید.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

بعد از این مرحله وارد صفحه زیر میشید که در اون میبایست یک نام برای پروژه خودتون انتخاب کنید. حالا مشابه تصویر نام پروژه را وارد کرده و روی دکمه Create کلیک کرده و منتشر بمونید تا پروژه ساخته بشه.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

بعد از اینکه پروژه ساخته شد وارد صفحه زیر میشید که در این صفحه باید نوع پروژه گوگل مپ را از نوع Google Maps JavaScript API انتخاب کنید.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

بعد از اینکه این گزینه را انتخاب کردید وارد صفحه زیر خواهید شد که در این مرحله باید روی دکمه Enable کلیک کنید تا API ساخته شده فعال شود.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

در مرحله بعد صفحه زیر به شما نمایش داده میشه که باید از ستون چپ روی Credentials کلیک کنید تا پنجره زیر براتون باز شده و سپس روی دکمه select کلیک کنید.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

حالا در پنجره باز شده پروژه‌ای را که در مرحله اول ایجاد کردید را انتخاب کرده و روی دکمه Open کلیک کنید.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

بعد از کلیک روی این مرحله وارد صفحه زیر میشید که در این مرحله باید روی فلشی که در کنار دکمه قرار داره کلیک کرده و گزینه API key را انتخاب کنید.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

در نهایت چند لحظه منتظر بمونید تا API ساخته شده و مشابه تصویر زیر اونو کپی کرده و به پیشخوان وردپرس برگردید.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

حالا که کلید API را دریافت کردید به پیشخوان وردپرس برگشته و کد API را در فیلد Maps API Key وارد کرده و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

حالا که کلید API را وارد کردید میتونید اقدام به ثبت مکان تجاری خودتون روی نقشه گوگل بکنید. برای این منظور به منوی رسانه> Intergeo Maps در پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و روی دکمه Add New کلیک کنید تا پنجره مربوط به ثبت مکان در نقشه گوگل نمایش داده شود.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید نقطه قرمز رنگ موجود در نقشه را با ناوبری به مکان خودتون در نقشه گوگل ببرید تا موقعیت مکانی دقیق شما مشخص شده و سپس از منوی سمت راست روی دکمه Add Maker کلیک کنید تا پنجره زیر براتون باز شده و جزییات را برای موقعیت مکانی وارد کنید.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

حالا مشابه تصویر عنوان، آدرس، دکمه نمایش موقعیت مکانی و در نهایت توضیحات دلخواه را برای موقعیت مکانی کسب و کار تجاری خودتون وارد کرده و در نهایت روی دکمه Update کلیک کنید.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

حالا اگر قصد دارید تا از اندازه دلخواه برای نمایش نقشه مکان تجاری در وردپرس استفاده کنید از بخش style میتونید تا اندازه و استایل را مشخص کنید و در نهایت روی دکمه Create the map کلیک کنید تا نقشه ثبت شده و شورت کد برای آن ساخته شود.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

حالا بعد از ساخت موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه به منوی رسانه> Intergeo Maps برمیگردید که مشابه تصویر بالا خواهید دید نقشه ساخته شده و یک شورت کد در زیر اون قرار داره، شورت کد را کپی کرده و در هر بخش از سایت که قصد دارید اونو نشون بدید وارد کنید. نمایش نقشه میتونه در یک ابزارک، برگه، نوشته و یا هر بخش از سایت شما باشه که برای نمایش اون کافیه فقط شورت کد را در اونجا قرار بدین.

نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل

بعد از قرار دادن شورت کد در برگه خواهید دید که مکانی که روی نقشه برای نمایش در وردپرس مشخص کردید نمایش داده شده و حالا کاربرانی که به صفحه تماس با ما و هر صفحه‌ای که این شورت کد را در اون قرار دادید مراجعه کنند میتونن خیلی راحت موقعیت مکانی شما را مشاهده کنند.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا اقدام به نمایش موقعیت مکانی وردپرس روی نقشه گوگل بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال یا مشکلی داشتید میتونید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
2/5 - (20 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. سلام من یه سایت طراحی کرده ام ولی نمیتونم مکان رو توش ثبت کنم میشه یه نگاهی به سایت من بندازید لطفا
    tabrizifix.ir

    1. سلام و وقت بخیر، ظاهرا مشکلتون بخاطر خطا در API هست. لطفا از ابتدا کلیه مراحل را طی کرده و همچنین دقت کنید که Api رو حالت Enable قرار گرفته باشد.

  2. سلام و عرض ادب و احترام
    هنگام تعریف نام پروژه ، در بخش بالایی از تصویر صفحه مربوطه ، عبارتی با این مضمون نوشته شده که : ” سهمیه باقیمانده شما 10 پروژه میباشد”. یعنی برای هر وبسایت محدودیت در تعیین موقعیت جغرافیایی داریم؟
    علت طرح این سوال این بود که اگر یک وبسایت با زمینه فعالیت املاک داشته باشیم ؛ نمیتوان برای تمام پرونده ها ، نقشه ی موقعیت مکانی هر ملک را مشخص کرد؟

  3. سلام . وقت بخیر و ممنون از آموزشهای مفیدتون 🙂
    من یه سوال دارم ممنون میشم راهنمائیم کنید .
    در این مطلب شما در مورد نشون دادن محل ارائه دهنده خدمات , توضیح دادید .
    میخواستم بدونم اگر ما نیاز داشته باشیم , کاربر یا همون مشتری , موقع ثبت نام یا درخواست خدمات از ما , موقعیت محلی که باید خدمات ارائه بشه رو برای ما روی نقشه ی تهران مشخص کنه , این امکان در وردپرس وجود داره ؟
    اگر نه , افزونه ای برای این کار وجود داره ؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      اگه موقعیت مکانی توسط خودتون اضافه میشه افزونه‌های رایگان داخل مخرن وردپرس برای اینکار وجود داره که با جستجوی select location wordpress plugin هر کروم رو که مایل بودین استفاده کنید.
      اما اگر این کار توسط اعضا انجام میگیره و تعدادش هم بالا هست، از افزونه‌های تجاری باید استفاده کنید.

      1. سلام . وقت شما هم بخیر .
        ممنون از راهنمائیتون . فقط چون مورد دوم مدنظر من هستش ( تعداد زیاد توسط کاربران ) میشه چندتا از افزونه های مناسب رو معرفی کنید که بتونم سرچ کنم برای خریداری ؟ چون با شرح کاربریش نتونستم چیزی پیدا کنم متاسفانه :((
        ممنون میشم ازتون

        1. سلام، افزونه خاصی برای این مورد ندیدم. یک جستجوی توی سایت کدکانیون داشته باشید. با کلماتی مثل location و…
          البته برخی قالب‌ها هستند که برای این مورد ساخته شدن، اگر سایت رو هنوز راه اندازی نکردید میتونید از این نوع قالب‌ها هم استفاده کنید.

          1. ممنون از راهنمائیتون . لطف کردید 🙂
            ببخشید باز سوال میپرسم . اگه سایت رو با قالب آوادا راه اندازی کنم , این قابلیت رو داره ؟

            1. کار نکردم با این قالب، اما اگر منظورتون اینه که با تغییر قالب موقعیت مکانی نمایش داده میشه یا نه باید بگم که بله، شما هر تغییری تو قالب بدین همچنان نقشه نمایش داده میشه.

      1. من api رو دقیقا طبق توضیحات شما از گوگل دریافت کردم و توی افزونه اضافه کردم. دامنه ما دات کام هست!

        1. سلام منم همین مشکلو دارم طبق آموزشا جلو رفتم ولی با ارور “This page can’t load google map corectly” مواجه شدم.
          شما مشکلتون حل شد؟

  4. سلام اقای صادقی ممنون که جواب کاربران با حوصله می دید. موفق باشید
    یک سوال داشتم این اولین کار طراحی سایت من هست و بعنوان پروژه کلاسی دارم انجام می دم. قالبی که خریدم نمایش موقعیت در نقشه گوگل داره ولی نقشه مربوط به لندن هست. جنابعالی بالا اشاره کردید اگه دامنه ir دارید نقشه گوگل دیگه برای این دامنه پشتیبانی نمیشه.

    1. سلام روزتون بخیر؛
      بله کاملا درسته . ولی از طریق ای فریم های گول مپ هم می تونید نقشه مورد نظرتون رو داخل بخش دلخواه سایت درج کنید.
      از کد جاسازی گوگل مپ میتونید کمک بگیرید.

  5. لطفا این افزونه محشر رو هم معرفی کنید – توی مخزن وردپرسه و رایگانه : LocateAndFilter

    1. سلام و احترام؛
      تعداد نصب این افزونه در حال حاضر پایین هستش. باید بررسی کنیم اگر مورد خوبی باشه حتما در آموزش ها قرار میدیم.
      ممنون از شما بابت پیشنهاد آموزشیتون 🌸🌸

  6. سلام الان که api گوگل تحریمه برای نشان دادن چند موقعیت با یه سری اطلاعات مربوط به آن
    به چه صورت میتوان پیاده سازی کرد

  7. سلام. وقت بخیر. در وردپرس این امکان هست که بشه بیش از یک موقعیت مکانی رو نشون داد؟ مثلا من یه سایت دارم واسه عمده فروشی و خرده فروش بتونه بعد از سرچ و پیدا کردن عمده فروش مورد نظر مکانش رو هم ببینه/پ. ممنون

  8. سلام وقت بخیر
    میشه لطفا افزونه ای معرفی کنین جهت تعامل با کاربر در نقشه
    یعنی یه چیزی شبیه اسنپ، کاربر محل خودش رو ثبت کنه و افزونه طبق مکان های ثبت شده نزدیک ترین رو معرفی کنه و یا کاربر خودش بتونه از بین محل های ثبت شده یکی رو انتخاب کنه
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *