آموزش های وردپرس

نحوه تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکار

تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت اتوماتیک

بروز رسانی یا آپدیت وردپرس مهم ترین اقدام در جهت حفظ امنیت سایت وردپرسی شما می باشد. بروز رسانی ها برای رفع باگ ها و حفره های نفوذی مورد استفاده ی هکر ها در هسته ی سایت وردپرسی بسیار مهم می باشد زیرا در هر نسخه ی بروز شده این موارد ضعف مرتفع می گردند. ما هم با آموزش بروز رسانی وردپرس به صورت خودکار با شما همراه هستیم. برخی از کاربران به دلایل مختلفی قادر به انجام بروزرسانی به موقع وردپرس خود نمی باشند و یا از نسخه های جدید بی اطلاع می مانند. در این مقاله ما سعی داریم روشی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید وردپرس خود را به نحوی تنظیم نمایید تا بتوانید هم از نسخه های جدید منتشر شده ی وردپرس اطلاع یابید و هم بتوانید به صورت خودکار وردپرس خود را بروز رسانی نمایید. وردپرس از نسخه ی 3.7 به بعد قابلیتی جهت آپدیت خودکار برای بروزرسانی بدون دخالت کاربران پیدا کرد که به صورت پیشفرض فعال بوده و مشکلی نیز برای وب سایت ها ایجاد نمی کند.عملیات بروز رسانی برای سایت های وردپرسی نیز فعال می باشد ولی با توجه به مبحث این مقاله، ما نحوه ی آپدیت خودکار را آموزش خواهیم داد.

نکات قبل از بروز رسانی وردپرس:

  • قبل از هر اقدامی از پایگاه داده و فایل های سایت خود بکاپ گیری نمایید . برای بکاپ گیری می توانید از طریق Cpanel و یا از طریق افزونه ی Wordpress Database Backup استفاده نمایید.
  • قبل از شروع ، تمامی پلاگین های خود را غیر فعال کنید، بدین منظور مراحل ذیل را دنبال نمایید:
  • ابتدا توسط آموزش نحوه ورود به سی پنل وارد هاست سی پنل سایت خود شوید.
  • ابزار phpmyadmin را باز نمایید.

تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکارپس از ورود به phpmyadmin دیتابیس مربوطه را انتخاب نمایید تا جداول آن نمایان شوند.

تنظیم آپدیت وردپرس به صورت خودکارسپس جدول “wp-options” را انتخاب نمایید.

تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت اتوماتیکهم اکنون به منظور یافتن رکورد مربوط به پلاگین های فعال بر روی ابزار Search کلیک نمایید.

تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکاردر این مرحله در فیلد “option_name” عبارت “active_plugins” را تایپ نموده و بر روی Go کلیک نمایید.

تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکاربر روی Edit مربوط به رکورد active_plugins کلیک نمایید.

آموزش تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکارحال می بایست تمامی محتوای فیلد “option_value” را حذف نمایید و بر روی Go کلیک نمایید تا اعمال گردد.

تنظیم بروزرسانی وردپرس به صورت خودکاردر نهایت می بایست قسمت “option_value” بدون محتوا گردد و پس از آن تمامی پلاگین ها غیر فعال شده اند.

  • حتما پوسته یا قالب وردپرس خود را به پوسته ی پیشفرض وردپرس تغییر دهید تا تغییری در قالب شما ایجاد نگردد. بدین منظور مراحل ذیل را دنبال نمایید:
  • وارد مدیریت وردپرس شوید.
  • از داشبورد خود، گزینه ی نمایش > پوسته ها را انتخاب نمایید.

تنظیم بروز رسانی wordpress به صورت خودکارسپس یکی از پوسته های پیش فرض وردپرس را از بین پوسته های موجود انتخاب نمایید.

نحوه ی فعال نمودن قابلیت آپدیت خودکار وردپرس:

در این مرحله می بایست پلاگینی که مخصوص این کار تعبیه شده است را دانلود و بر روی وردپرس خود نصب و فعال نمایید. این افزونه علاوه بر اینکه به شما در خصوص نسخه های جدید وردپرس اطلاع رسانی می کند، قابلیت بروز رسانی خودکار وردپرس را نیز دارد و شما نیازی به آپدیت دستی نخواهید داشت. بدین منظور مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • وارد مدیریت وردپرس شوید
  • از داشبورد گزینه ی افزونه ها>افزودن را انتخاب کنید

تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکاردر نوار جستجو عبارت Advanced Automatic Updates را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید

  • در نتایج جستجو این افزونه را خواهید دید، بر روی دکمه ی نصب کلیک نمایید و منتظر بمانید تا افزونه نصب شود

تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکارپس از نصب افزونه را فعال نمایید.

تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکارزمانیکه افزونه فعال شد، می توانید از قسمت تنظیمات > Advanced Automatic Updates وارد بخش تنظیمات این افزونه شوید، در ادامه موارد ذیل را خواهید داشت:

تنظیم بروز رسانی وردپرس به صورت خودکار

  1. Update WordPress Core automatically : بروز رسانی خودکار هسته ی وردپرس
  2. Update your plugins automatically : بروز رسانی خودکار پلاگین ها
  3. Update your themes automatically : بروز رسانی خودکار پوسته ها
  4. Notification Email : اطلاع رسانی از طریق ایمیل
  5. Debug Information : ارسال اطلاعات مربوط به اشکال زدایی به ایمیل
  6. پس از تنظیم موارد فوق بر روی Save Changes کلیک نمایید.
  • هنگامی که این افزونه فعال و تنظیمات مورد نیاز برای آن اعمال گردد، با وجود نسخه ی بروز رسانی شما را آگاه کرده و موارد مورد نیاز را بروز رسانی خواهد نمود و شما را از نتیجه آگاه خواهد کرد.

تمامی این عملیات توسط پلاگین به شما اطلاع داده خواهد شد و فقط باید تایید نمایید تا اقدامات مورد نیاز را انجام دهد. این کار معمولا بین 5 الی 10 دقیقه زمان خواهد برد و بیشتر از این نیاز به زمان نداشته و تمامی اقدامات به صورت اوتوماتیک انجام خواهد شد. با توجه به آپدیت دستی که نیاز به آپلود فایل و دستکاری های زمانبر می باشد این روش سریع تر و در زمان کمتر با سهولت بیشتر انجام می گردد و همچنین نیازی به اینترنت پرسرعت نخواهید داشت. همین موضوع منجر به محبوبیت استفاده از این روش شده است.

اگر هم اکنون تصمیم دارید بروزرسانی خودکار وردپرس خود را غیر فعال کنید، به آموزش نحوه غیرفعال سازی بروزرسانی خودکار وردپرس مراجعه بفرمایید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب و پیشرفته است، این سیستم مدیریت محتوا جهت ارائه بهترین بازخورد به مدیران سایت ها و سازگاری با تمام قالب ها و افزونه های پیشرفته و موجود در سطح اینترنت، به یک هاست کاملا بهینه و مناسب برای وردپرس نیازمند است، بنابراین از شما دعوت به عمل می آوریم از سرویس های خارق العاده هاست اختصاصی وردپرس میزبان فا دیدن بفرمایید و ویدیو بازخورد مشتریان این سرویس را در صفحه زیر تماشا کنید.

4.4/5 - (19 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر
    وردپرس من فارسی هست و از سایت wp-persian.com دانلود کردم، اگه با این روش و این افزونه وردپرسم رو آبدیت کنم، مشکلی برای سایتم پیش نمیاد؟

    1. سلام
      خیر هیچ مشکلی ندارد و می توانید از این روش برای تنظیم آپدیت اتوماتیک وردپرس استفاده کنید.
      اگر در آینده تصمیم نداشتید که دیگر وردپرس شما به صورت خودکار آپدیت شود می توانید از آموزش زیر استفاده کنید.
      https://mizbanfa.net/blog/cms/wordpress/disable-auto-update-in-wordpress/
      موفق باشید.

      1. خیلی ممنون
        میشه داخل خود این افزونه هم تعیین کرد که تا من تایید نکرده وردپرس را بروزرسانی نکند( مثلا بعد چند هفته که افزونه ها با نسخه جدید سازگار شدند اجازه بروزرسانی را بدهم )
        و همچین در ادامه پیغام قبلی ، این افزونه، وردپرس من رو به انگلیسی بروز نکند و یا از سایت دیگری (به جزwp-persian.com) نسخه جدید را برندارد؟

        1. سلام و وقت بخیر،
          این مورد رو نمیشه به صورت قطعی مشخص کرد. اما چون احتمال رخ دادنش هست بنابراین بهتره غیرفعال کنید و هر زمان که وردپرس آپدیت داد ابتدا بررسی کنید ببینید با افزونه‌ها و قالبی که استفاده می‌کنید ممکنه ناسازگاری پیش بیاد یا خیر!
          اگر مشکلی نبود قبل از آپدیت نسخه پشتیبان از دیتابیس وردپرس تهیه کنید و بعدش کار آپدیت را انجام بدین.

  2. ی سوال دیگه
    من از این طریق وردپرسم را اپدیت کردم فقط بعضی برنامه هام نوشته با وردپرس شما ازمایش نشده چیکار کنم خوب بشه
    و بعد توی هاست پشتیبان اخطار تنظیم cms هسته . پرسیدم گفتن اپدیت کنی حل میشه ولی حل نشده

    ببخشید اموزش اسلاید نمیگزارید

    1. اینکه نوشته شده با وردپرس شما آزمایش شده به این معنی هست که با وردپرس فارسی افزونه آزمایش نشده که نشون بده مشکلی براتون پیش بیاد یا نه، این مورد مشکل نیست و نباید نگرانش باشید.
      برای مورد هاست پشتیبان با هاستینگ خودتون در ارتباط باشید تا بهتر راهنماییتون کنن.
      آموزش‌های اسلاید هم در آینده تهیه و تولید خواهد شد.

  3. سلام و روز بخیر
    از کجا بفهمم که بروزرسانی هایی که سایتم در اعلان نشون میده با سایتم سازگاری داره و بعد آپدیت کنم؟
    من قبل از بروز رسانی بک اپ میگیرم سوالی که هست: چطوری بفهمم این بروزرسانی مناسب سایت نیست؟ راهی داره؟چون وقتی بروزرسانی کنم احتمالا همون لحظه متوجه مشکل نشم و بعد از وارد کردن چند محصول متوجه بشم. که با ریستور کردن قبل از بروزرسانی؛ این محصولات جدید نیز حذف میشوند! راهی هست…؟
    ممنون

  4. سلام خسته نباشید من تو قسمت بروز رسانی سایت نوشته شما یک بروز رسانی دارید ولی وقتی که میرم قسمت بروز رسانی چیزی نیست و همه بروز هستند مشکل از چی میتونه باشه

  5. سلام وقت بخیر
    من همه کارهای بالارو انجام دادم مشخصه که کی آپدیت رو شروع می کنه؟چون هیچ اثری از آپدیت نیست
    همچنین این خطا رو هم دارم خطای RSS: WP HTTP Error: cURL error 28: Operation timed out after 10000 milliseconds with 0 bytes received

    1. سلام روز بخیر یلدا عزیز،
      اعلان دقیقا داره میگه عملیات بعد از 10000 میلی ثانیه با 0 بایت دریافتی به پایان رسید فکر میکنم محدودیت زمانی روی هاستتون اعمال کردید که بعد از گذشت حدود 10 ثانیه بروزرسانی وردپرستون متوقف میشه دو مورد رو حتما چک کنید:
      سرعت اینترنت برای دریافت بروزرسانی ها
      محدودیت زمانی تعریف شده در هاستT به عبارت ساده تر زمان اجرای اسکریپت PHP رو افزایش بدید.

  6. سلام وقت بخیر
    من هنگام ابدیت خودکار وردپرس با این ارور مواجعه میشم .تمامی مراحلی که شما گفتین بالا را امتحان کردم اما بازم همین ارور را دارم موقع ابدیت از طریق سایت .بعدشم من وردپرس خودمو بر روی لوکال هاست نصب کردم و از دایرکت ادمین لوکال هاستم بارگذاری کردم ؟الان چاره چیه؟ارور هم اینه:
    Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in E:\xampp\htdocs\wordpress\wp-includes\Requests\Transport\cURL.php on line 163
    ایا کد خاصی باید وارد بشه ؟ایا باید تنظیمات php مربوط به لاین موردنظر چک بشه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *