آموزش های وردپرس

چگونه به صورت موقت دسترسی گوگل به سایت را ببندیم؟

جلوگیری از نمایش سایت در موتورهای جستجو

در ابتدای راه اندازی سایت از آنجایی که هنوز محتوایی برای عرضه به کاربران ندارید و یا بنابر دلایلی ممکن است تمایلی به نمایش وبسایت خود در موتورهای جستجو نداشته باشید، می توانید تنظیماتی اعمال کنید تا دسترسی گوگل به سایت را ببندید. بدین ترتیب موتورهای جستجو وبسایت شما را ایندکس نمی کنند. به این صورت سایت توسط ربات های گوگل ثبت نمی شوند. بعد از اتمام فرایندهای تکمیل و توسعه سایت می توان این تنظیمات را برداشت تا محتوای وبسایت ایندکس شود. جهت جلوگیری از ایندکس شدن سایت در گوگل و بقیه موتورهای جستجو می توان از بخش تنظیمات موتور جستجو در وردپرس کمک گرفت. در این آموزش از پایگاه دانش میزبان فا به طریق جلوگیری از ایندکس شدن محتوا سایت خواهیم پرداخت.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت

بعد از نصب قالب باید بستن دسترسی گوگل را محدود کرد. چرا که قبل از اینکه شما کار سایت خود را تمام کنید، یعنی محتوای خود را قرار دهید و محتوای اضافه را پاک کنید، سایت شما توسط گوگل ایندکس می شود. یعنی یکسری محتوا که به کار شما نمی آید و بعدها قرار است پاک شوند، توسط گوگل ایندکس می شود. این اتفاق از نظر سئو کار شما را سخت می کند. چرا که یکسری از لینک ها شکسته می شوند و تعدادی از لینک هایی که پیش تر وجود داشته اند نیز از سایت شما پاک شده و به صفحات 404 تبدیل خواهند شد.

به همین دلیل برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی بهتر است که از همان ابتدا دسترسی گوگل را ببندید و موجب ایندکس نشدن سایت در گوگل شوید. سپس هر زمان که سایت کامل شد دوباره برگشته و دسترسی لازم را به گوگل بدهید تا اقدام کرده و صفحات سایت را ایندکس کند. برای این کار باید وارد وردپرس سایت خود شده و روی منو تنظیمات کلیک کنید. سپس از همان زیرمنوهای نمایش داده شده، گزینه خواندن را انتخاب نمایید.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت

در صفحه ای که باز می شود با گزینه ای تحت عنوان نمایش به موتورهای جستجو رو به رو می شوید. شما باید تیک گزینه «از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند» را فعال کنید. بدین صورت باعث ایندکس نشدن سایت در گوگل خواهید شد. سپس روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت

هر زمان که سایت به مرحله نهایی خود رسید نیز دوباره باید مراحل بالا را یک به یک دنبال کرده و سپس تیک گزینه «از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند» را بردارید و تغییرات را ذخیره کنید. با این کار دسترسی گوگل به سایت شما باز شده و امکان ایندکس کردن آن را پیدا خواهد کرد.

همچنین این امکان را خواهید داشت که از طریق هاست خود تعیین نمایید برخی صفحات خاص و مدنظر شما توسط موتورهای جستجو ایندکس نشوند. بدین منظور می توانید مقاله آموزش مخفی کردن مطالب وردپرس از نتایج گوگل را مطالعه نمایید.

در صورتی که گزینه مذکور را غیر فعال کردید اما باز هم مشکلی در خصوص ایندکس سایت وجود داشت می توانید آموزش چرا گوگل سایت رو ایندکس نمی‌کنه؟ 7 دلیل ایندکس نشدن سایت را مطالعه کنید.

گاهی اوقات بنا به دلایلی همچون کامل نبودن محتوای سایت، تازه تاسیس بودن و… تمایلی به ایندکس شدن محتوای سایت نداریم و ترجیح می دهیم بعد از حذف صفحات اضافی و ویرایش صفحات قالب وبسایت توسط خزنده های گوگل مورد بررسی قرار گیرد و نهایتا ایندکس شود. در این بازه زمانی از نصب قالب تا زمان زمان تکمیل محتوا می توانیم در خصوص جلوگیری از ایندکس شدن سایت اقدام کنیم. برای این منطور باید به بخش تنظیمات وردپرس خود مراجعه و گزینه «از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند» را فعال نمایید. در این مقاله آموزشی از پایگاه دانش میزبان فا آموختیم که چطور از ایندکس شدن سایت و نمایش محتوا در موتورهای جستجو جلوگیری به عمل آوریم.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

4.2/5 - (10 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. سلام میخواستم بدونم که آیا امکانی هست که یک ما بتونیم برای یک مطلب خاص از موتورهای جستجو درخواست کنیم تا اون یکدونه مطلبو نبینن و ایندکسش نکنن؟
    و یک سوال دیگه اینکه اگر بخوایم یک سری از صفحات سایتمون ایندکس نشه بیایم تو هاست یه پوشه اضافه کنیم مثلا به اسم blog بعد تو اون پوشه یه وردپرس دیگه با قالبمون بالا بیاریم و توی اون بخوایم که مطالب توسط موتورهای جستجو ایندکس نشه، بعد در این صورت به مشکل نمیخوره؟ چون در اصل سایت خودمون داره ایندکس میشه ولی یه آدرس دیگش توش نمیخواد ایندکس شه!!!

    1. با سلام دوست عزیز
      به منظور جلوگیری از ایندکس صفحات دلخواه می توانید مطابق با آموزش مخفی کردن مطالب وردپرس از نتایج گوگل پیش بروید. در خصوص سوال دوم نیز شما می توانید یک ساب دامین یا ادان دامین روی هاست خود تعریف کرده و مطابق با آموزش جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو نیز در مرحله نصب یا بعد از آن دسترسی موتورهای جستجو به ساب دامین یا ادان دامین تعریف شده را ببندید.
      آموزش ساخت ساب دامین
      آموزش ساخت ادان دامین
      موفق و پیروز باشید

  2. سلام اینی که گفتین یک پیشنهاد برای موتور جست جو هست و صرفن یک راه حل نیس
    چون با برداشتن تیک باز هم این گوگل هست که تشخیص میده ایندکس کنه یا نکنه
    لظفن راه حل اساسی رو هم توضیح بدین مثل طراحی کردن داخل پوشه در هاست که تا تکمیل نهایی طراحی

    1. با سلام دوست عزیز
      بعد از برداشتن تیک عنوان شده شما باید فایل robot.txt را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که دسترسی گوگل به سایت شما از طریق این فایل بسته نشده باشد. در نهایت نیز می توانید از طریق سرچ کنسول در زمینه ایندکس صفحات خود اقدام نمایید. در همین راستا می توانید مقاله های آموزش ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول و آموزش بخش coverage سرچ کنسول جدید گوگل را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  3. سلام
    وقت بخیر
    میشه بعد از مدتی از فعالیت سایت به دلایلی برای یکی دو ماه از موتورهای جستجو بخواهیم سایت رو ایندکس نکنن و بعد اون دو ماه دوباره ایندکس کنن
    میشه؟ به برای سایت و سئوی سایت مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بله امکان پذیر است. بدین ترتیب محتوای تازه و تغییرات ایندکس نخواهد شد.
      البته ممکن است که برخی از رقبا محتوای تولید شده شما را کپی نمایند و در صورتی که محتوای ایشان زودتر ایندکس گردد برای شما تاثیر منفی در پی خواهد داشت.

  4. امکانش هست این قابلیت رو در هنگام نصب قالب با بسته نصبی هم انجام داد؟

    من میخوام قالب محتوا دار رو بارگذاری کنم ولی نمیخوام گوگل سایت رو ایندکس کنه

    1. سلام روزبخیر زهره عزیز؛
      بله در مراحل نصب گزینه “نمایش به موتور های جستجو ” قابل مشاهده هست.
      وقتی که این گزینه تیک دار نیست یعنی بعد از نصب وردپرس موتور های جستجو مانند گوگل میتونن وارد سایتتون بشن و مطالب ارائه شده توسط سایت شما رو ذخیره کنند و اون ها رو به کاربرانشون نمایش بدن

  5. با عرض سلام و احترام
    بنده این گزینه را فعال کردم ولی باز هم سایت بنده توسط موتور های جستجو نشان داده می شود و من نمی خواهم نشان داده شود.
    ممنون می شوم راهنمایی کنید تا این مشکل برطرف شود.
    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      قبل از ایندکس شدن صفحات این گزینه را می بایست فعال نمایید در حال حاضر چنانچه این گزینه را فعال کرده اید صفحات جدید ایندکس نخواهند شد.

  6. سلام وقت بخیر
    ببخشید میشه بیشتر در مورد فایل robot.txt بگید ؟ چطوری باید این فایل رو بررسی کرد ؟
    سوال بعدیم این هست که اگه یه سایتی با المنتور طراحی بشه از زمان نصب و راه اندازی سایت چقدر زمان میبره که گوگل ایندکس کنه و سایت توی نتایج گوگل بالا بیاد ؟
    ممنونم

  7. سلام.
    سپاس از سایت خوبتون.
    ایا امکان دارد قالبی را که نصب کردیم و بلافاصله تیک از گوگل درخواست کردیم مطالب را نخاند ولی بازهم گوگل مثلا طی مدت دوهفته که تیک زده شده بیاد و بعضی صفحات را ایندکس کند؟؟؟اگر بله راهکار چیست؟؟؟
    اخه من دوتا سوال مهم دارم.کلی یو آر ال در قالبهای اماده جابجا میشه آیا تاقبل خواندن سایتی که نوپاس توسط گوگل ایرادی ایجاد میکنه تغیرات داخلی صفحات و خارجی و نیازی به ریدایرکت ها نیست؟؟؟مثلا ۴۰۴ میشه یا این خطا بعد ایندکس گوگل شکل میگیره؟
    اخه من تیکو زدم ولی رنگ مث ۳۰ لینک شکسته میگه در سایتم که هنوز تیکو زدم همون اول شناسایی کرده..علتتتت چیه؟؟خطای رنک مث ممکنه باشه یا گوگل سرخود ایندکس کرده؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      چنانچه این گزینه یعنی “از موتورهای جستجو درخواست کن محتوای سایت را ایندکس نکنند” را فعال کرده باشید درخواستی مبنی بر عدم ایندکس ارسال شده و محتوا ایندکس نمی شود.

      پاسخ:

      کلی یو آر ال در قالبهای اماده جابجا میشه آیا تاقبل خواندن سایتی که نوپاس توسط گوگل ایرادی ایجاد میکنه تغیرات داخلی صفحات و خارجی و نیازی به ریدایرکت ها نیست؟؟؟
      خیر تا قبل از ایندکس شدن هر تغییری که تمایل دارید را اعمال کنید. نیازی به ریدایرکت نیست قبل از ایندکس ادرس دهی و لینک سازی ها را اصلاح کنید.

      رنگ مث ۳۰ لینک شکسته میگه در سایتم که هنوز تیکو زدم همون اول شناسایی کرده
      یعنی 30 آدرس دارید که به هیچ فایل یا ادرس دیگری به درستی هدایت نمی شوند پس می بایست اصلاح شوند.

  8. ببخشید سوال دومم؛
    من sslرایگان سه ماهه نصب کردم حالا قصد دارم cdn راه اندازی کنم .آیا نسخه رابگان ابراروان رو مناسب میدونید یا کلودفلر رو؟؟ و اگر سی دی ان فعال بشه با این نوع اس اس ال که فعال کردم ایا به مشکل میخوره سایتم یا ایرادی نداره؟؟

  9. سلام و وقت بخیر
    آیا راهی وجود داره هم ایندکس نشه هم در نتایج جستجو دیده نشه؟
    من تیک “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” را زدم ولی در نتایج جستجو ظاهر میشه سایتم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام و احترام؛
      می بایست تیک “از موتورهای جستجو درخواست کن سایت را بررسی نکنند” را قبل از ایندکس شدن سایت و صفحات زده باشید.

  10. سلام وقت بخیر
    از زمانی که تیک را برداریم
    چقدر طول می‌کشد تا سایت جدید تاسیس ما تو گوگل ایندکس شود؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      زمان دقیقی برای ایندکس شدن وجود ندارد این امر به فعالیت ها و سایت شما بستگی دارد. به منظور افزایش سرعت ایندکس موارد زیر را دنبال کنید:
      فعالیت های مدام و مثتمر داشته باشید.
      انتشارات فراموش نشود.
      از صفحه اصلی به دسته بندی های مهم لینک دهید ( می توانید دسته های مهم را در صفحه اصلی نمایش دهید.)
      لینک سازی داخلی صورت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *