آموزش های وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد دارم تا با آموزشی متفاوت در خدمت شما باشم تا با همدیگه به نحوه نصب و راه‌اندازی وردپرس روی محیط لوکال هاست با استفاده از برنامه xampp بپردازیم. برنامه xampp این امکان رو برای شما فراهم می‌کنه تا در محیط کامپیوتر شخصی خودتون در حالت آفلاین و بدون نیاز به خرید هاست و دامنه اقدام به نصب هر نوع اسکریپت و سایت سازی از جمله وردپرس بکنید و در طراحی‌های خود که قصد دارید برای مشتریانتون انجام بدین و یا حتی اینکه میخواین تا سایتتون رو ابتدا به صورت کامل راه‌اندازی کنید و بعد از نهایی شدن طراحی اون رو به هاست منتقل کنید بدون اینکه نیاز باشه تا برای هر تغییری که در سایت خودتون میدین حجم اینترنت خودتونو با رفرش کردنهای متوالی بسوزونید. درسته، همونطور که متوجه شدید ما در این آموزش میخوایم تا با همدیگه به نحوه نصب وردپرس در xampp بپردازیم، پس اگر شما هم قصد راه‌اندازی لوکال هاست با استفاده از برنامه xampp رو بر روی رایانه شخصیتون دارید که امکان استفاده در سیستم‌عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک رو در اختیار شما قرار میده تا انتها با ما همراه باشید. اگر هاست خریده اید بهتر است آموزش نحوه نصب وردپرس روی هاست را مشاهده کنید.

لوکال هاست چیست؟ و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

لوکال هاست تعریف جامعی از امکان نصب و راه‌اندازی یک سایت در محیط کامپیوتر و رایانه شخصی شما هستش که با استفاده از اون قادر هستید تا دقیقا مشابه یک سایت آنلاین بر روی کامپیوتر خود ایجاد کنید و در داخلش نسبت به طراحی و یا حتی آموزش در زمینه طراحی سایت بپردازید تا ضمن اینکه نیازی به خرید دامنه و هاست نداشته باشید، مهارت خودتونو هم در زمینه طراحی سایت بیشتر و بیشتر کنید. بنابراین منظور از لوکال هاست اینه که یک بستر واقعی از یک سایت رو در سایت خودمون فراهم کنیم و عینا مشابه یک سایت آنلاین به فعالیت و ساخت بخش‌های متنوع یک سایت در اون بپردازیم. اگر بخواهیم به مقایسه لوکال هاست با یک سایت آنلاین بپردازیم می‌تونم بگم که شما در لوکال هاست نیازی به خرید دامنه و هاست ندارید و با مراجعه به آدرس http://localhost/SITE_NAME قادر خواهید بود تا درست مشابه یک سایت واقعی به سایتی که در کامپیوتر خودتون طراحی و پیاده سازی کردید دسترسی داشته باشید. به جای SITE_NAME هم کافیه نام دامنه خودتون رو بدون پسوند وارد کنید که در ادامه به صورت مفصل به اون میپردازیم.

پس همونطوری که می‌دونید و در آموزش قبل نیز با هم به بحث در رابطه با موضوع وردپرس چیست پرداختیم، وردپرس برای نصب، اجرا و راه‌اندازی نیاز به یک سری مفسر داره، به عبارت دیگه یعنی برای اینکه بخوایم تا یک فایل PHP اجرا بشه و دستوراتی که در اون قرار دادیم در خروجی به ما نمایش داده بشه لازمه تا یک مفسر که در اینجا منظور ما همون پایگاه داده Mysql هستش به همراه یک وب‌سرور مثل آپاچی، iis و.. بر روی سیستم ما نصب باشه تا قادر به دریافت، پردازش و چاپ خروجی دستور برای نمایش دادن باشه. خب، این موارد در یک هاست برای ما فراهم هست و کافیه تا در هاست و دامنه‌ای که خریداری کردیم به این موارد دسترسی پیدا کنیم. اما وقتی ما بخوایم تا بر روی کامپیوتر شخصی خودمون وردپرس نصب کنیم و از اون استفاده کنیم این امکان در حالت عادی فراهم نیست و لازمه تا موارد موردنیاز که همون مفسرها و وب سرور آپاچی هستن و در بالا هم بهشون اشاره شد بر روی رایانه شخصی خودمون نصب و راه‌اندازی کنیم تا محیطی دقیقا مشابه هاست و یک سایت آنلاین داشته باشیم. اینجاست که لوکال هاست به کمک ما میاد. نصب php و MySQL هر کدوم به طور جداگانه برای مبتدیان بسیار مشکل و کاری سخت است، اینجاست که با استفاده از برنامه XAMPP میتونیم وب سایت‌های وردپرس، جوملا و هر نوع اسکریپت دیگه‌ای که مد نظر ماست به صورت محلی در کامپیوتر خودمون راه‌اندازی کنیم و با نشون دادن اون به دوستانمون بخوایم تا نظراتشون رو در مورد سایتی که طراحی کردیم بهمون بگن و در نهایت با دریافت فیدبک‌ها و بازخوردهای سازنده و در عین حال مناسب در نهایت سایتی رو که در لوکال هاست نصب کردیم به یک هاست واقعی منتقل کنیم.

به لطف لوکال هاست امروزه تمامی طراحان سایت برای اینکه یک پروژه دریافت کنند کافیه تا سفارش مشتری رو بر روی لوکال هاست طراحی و پیاده‌سازی کرده و بعد از نهایی شدن پروزه با پشتیبانی و بک‌آپ گرفتن از سایت و انتقال اون به محیط هاست به صورت آنلاین و بدون هیچ‌گونه عیب و نقصی روی دامنه متصل به هاست به سایتی که طراحی کردن دسترسی داشته باشند.

آموزش نصب xampp

برای ایجاد لوکال هاست در این آموزش ما قصد داریم تا از برنامه زمپ سرور(xampp server) برای اینکار استفاده کنیم، پس موارد مورد نیاز برای ایجاد لوکال هاست وردپرس با استفاده از زمپ عبارتند از:

  • دانلود آخرین نسخه Xampp بر اساس سیستم عامل کامپیوتر
  • نصب و راه‌اندازی برنامه زمپ
  • دانلود آخرین نسخه وردپرس
  • ایجاد پایگاه داده وردپرس و نصب آن

آموزش تصویری نصب xampp

برای شروع کار ابتدا با مراجعه به آدرس https://www.apachefriends.org/index.html آخرین نسخه برنامه xampp رو برای سیستم عامل خودتون که در حال حاضر استفاده می‌کنید مشابه تصویر زیر دانلود کنید. در این آموزش به نحوه نصب نسخه 7.1.7 xampp در محیط ویندوز میپردازیم که نسخه php در این برنامه هم بر روی جدیدترین نوع اون یعنی php 7.1.7 شامل میشه.

نصب وردپرس روی زمپ

پس از دانلود فایل مشابه سایر نرم‌افزارهای ویندوز کافیه تا روی فایل EXE دابل کلیک کنید تا برای عملیات نصب آماده اجرا بشه. پس از کلیک بر روی فایل نصبی پنجره‌ای مشابه تصویر زیر براتون باز میشه، مشابه تصویر روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد هدایت بشید.

نصب xampp

پس از کلیک بر روی دکمه نصب مشابه تصویر زیر میتونید component های مورد نیاز برای نصب Xampp رو انتخاب کنید. همونطور که میدونید وردپرس از پایگاه داده Mysql، زبان برنامه نویسی PHP و وب‌سرورهای لینوکس برای نصب و اجرا بهره می‌بره، بنابراین در این مرحله قادر هستید تا اونها رو انتخاب کنید و علاوه بر اون از سایر قابلیت‌هایی که این برنامه در اختیارتون قرار میده هم استفاده کنید. پیشنهاد میکنم سایر گزینه‌های دیگه مثل Filezilla و.. را دست نخورده باقی بگذارید چرا که ممکنه در آینده از این موارد بخواین که استفاده کنید.

آموزش تصویری نصب وردپرس روی لوکال هاست

پس از عبور از این مرحله در ادامه شما باید درایو مورد نظرتون برای نصب برنامه Xampp در رایانه شخصی خودتون رو انتخاب کنید، در حالت عادی مشابه چیزی که به صورت پیشفرض در ویندوز وجود داره پوشه xampp که تو دایرکتوری و مسیر C:\xampp قرار داره انتخاب میشه که به انتخاب خودتون قادر هستید تا هر درایو دیگه‌ای رو از پارتیشن ویندوز خودتون برای نصب برنامه xampp انتخاب کنید تا اگه ویندوزتون پرید یا به هر دلیلی مجبور به نصب مجدد ویندوز شدید خیالتون از بابت سایتی که در لوکال هاست طراحی کردین و براش زحمت کشیدین راحت باشه، اما برای اطمینان اگر یک بک آپ و پشتیبان تهیه کنید دیگه جای هیچ نگرانی نیست.

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

در مرحله بعد پنجره دیگه‌ای برای شما مشابه تصویر زیر باز میشه که قادر به مشاهده وبسایت سازنده برنامه زمپ خواهید بود و با مراجعه به سایت میتونید تا با کارکرد این برنامه محبوب بیشتر آشنا شده و همچنین از انجمن‌های پشتیبانی و سایر موارد بهره کافی رو ببرید. در صورت فعال بودن تیک گزینه سایت مورد نظر در مرورگر برای شما باز خواهد شد.

نصب xampp

در نهایت با کلیک بر روی گزینه Next در این مرحله نیز عملیات شروع نصب زمپ در ویندوز شروع میشه، منتظر بمونید تا عملیات نصب تا انتها ادامه پیدا کنه و با خیال راحت در حین این کار خودتون رو به صرف یک لیوان نوشیدنی خنک تو فصل گرمای تابستون دعوت کنید تا با انرژی بیشتری به سمت طراحی سایت مورد نظرتون در لوکال هاست بپردازید 🙂 .

نصب xampp

هنگام نصب در این مرحله ممکنه تا تصویری مشابه زیر برای شما باز شده و اجازه دسترسی فایروال را از شما بخواد، که در این آموزش به دلیل فعال بودن فایروال بر روی ویندوز چنین درخواستی از ما نشد، اما در صورتی که با این پیغام مواجه شدید کافیه تا روی دکمه Allow Access کلیک کنید و اجازه را برای اون صادر کنید.

نصب و راه اندازی زمپ

در نهایت بعد از پایان یافتن مراحل نصب در صورتی که کلیه مراحل به درستی طی شده باشه مشابه تصویر زیر پیغام موفقیت آمیز بودن نصب برای شما نمایش داده شده و کافیه تا روی دکمه Finish کلیک کرده و کمی منتظر بمونید تا برنامه زمپ در کامپیوتر شما اجرا بشه.

نصب xampp

پس از اولین اجرای برنامه پنجره‌ای مشابه تصویر برای شما باز شده و از شما میخواد که زبان مورد نظرتون برای کار با برنامه Xampp رو انتخاب کنید، کافیه تا زبان انگلیسی رو انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه Save کلیک کنید. مجددا کمی تامل کرده و حوصله به خرج بدین تا برنامه اجرا بشه.

نصب xampp

نکته: یادتون باشه که هر بار کامپیوتر شما ری‌استارت شده و یا به عبارت ساده‌تر خاموش بشه لازمه تا مشابه تصویر زیر با کلیک بر روی دکمه‌های Start که در مقابل Apache و Mysql قرار گرفته درست مثل یک سرور واقعی اقدام به روشن کردن اونها کنید تا سایت شما در محیط لوکال هاست اجرا و قابل دسترسی باشه، چرا که پس از ریست شدن سیستم برنامه زمپ پایگاه داده mysql، وب سرور آپاچی و php همگی در حالت خاموشی قرا میگیرند.

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

با کلیک روی دکمه‌های مورد نظر نیز ابتدا رنگ آنها زرد و در صورت نصب صحیح و نبود مشکلی مشابه تصویر به رنگ سبز تغییر رنگ میدهند که نشان از روشن بودنشون داره اما در صورتی که در کمال ناباوری با رنگ قرمز مواجه شوید مشکلی در اجرای آنها وجود دارد. بنابراین خونسردی خودتون رو حفظ کنید و تا انتهای این مقاله رو مطالعه کنید تا راه‌های رفع خطای برنامه xampp رو برای حالت‌های مختلفی که بین کاربران رایج هست رو مطالعه کرده و مشکلتون رو برطرف کنید، برای اطمینان از اینکه تمامی موارد مربوط به نصب لوکال هاست به درستی اجرا شده کافیه تا مشابه تصویر زیر مرورگر خودتون رو باز کرده و به آدرس http://localhost مراجعه کنید. اگر با خطایی مواجه نشدید به صورت زیر صفحه اصلی Xampp برای شما نمایش داده میشه که نشون از موفقیت آمیز بودن صحیح مراحل نصب داره.

نصب وردپرس روی زمپ

آموزش ساخت دیتابیس در لوکال هاست

پس از موفقیت آمیز بودن نصب زمپ نوبت به نصب وردپرس در لوکال هاست با استفاده از برنامه Xampp لازمه تا ابتدا یک پایگاه داده بسازید، بنابراین برای ساخت پایگاه داده به آدرس http://localhost/phpmyadmin مراجعه کنید تا مشابه تصویر زیر وارد صفحه مدیریت پایگاه داده یا همون دیتابیس شده و پایگاه داده برای سایت خود در محیط لوکال هاست وردپرس را بسازید.

آموزش تصویری نصب وردپرس روی لوکال هاست

حال مشابه تصویر بالا میتونید روی گزینه New که در منوی سمت چپ قرار داره کلیک کنید و سپس در فیلد Create database که مشاهده میکنید، نام پایگاه داده خود را به زبان انگلیسی وارد کنید و در نهایت بر روی دکمه Create که در مقابل آن قرار دارد کلیک کنید. و یا اینکه مشابه تصویر زیر ابتدا روی تب Database کلیک کنید تا وارد صفحه ساخت دیتابیس شده و سپس در قسمت Create Database نام پایگاه داده وردپرسی خودتون رو وارد کرده و در نهایت با کلیک روی دکمه Create و صرف چند لحظه خیلی خیلی کوتاه منتظر بمونید تا دیتابیس ساخته شده و پیغام موفقیت آمیز بودن اونو مشاهده کنید.

لوکال هاست وردپرس

در نهایت پس از کلیک بر روی دکمه Create پایگاه داده مربوط به وردپرس ساخته شده. و قادرید تا از این نام برای پایگاه داده سایت وردپرس خودتون در محیط لوکال هاست استفاده کنید.

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست Xampp

حالا برای نصب وردپرس ابتدا با مراجعه به وبسایت رسمی وردپرس آخرین نسخه منتشر شده از این سیستم مدیریت محتوای محبوب را دانلود کنید، پیشنهاد میکنم به آدرس https://fa.wordpress.org مراجعه کنید تا نسخه فارسی را دریافت کنید و توصیه اکیدی که دارم اینه که به دلیل مسائل امنیتی به هیچ وجه از سایر سایت‌ها وردپرس را دانلود نکنید چرا که ممکنه با قرار دادن کدهای مخرب دراخل فایل‌های وردپرس سایت شما مورد هک قرا بگیره، البته ذکر این نکته که اگر از هاست مناسب برای سایت وردپرس استفاده کرده باشید به راحتی با اسکن فایلهای مختلف میتونه در صورت وجود باگ و ویروسی اون رو شناسایی کنه هم حائز اهمیت هستش بنابراین سعی کنید تا میزبانی وب که برای سایتتون انتخاب میکنید مطمئن و از امنیت بالایی برخوردار باشه تا بتونه به راحتی از نفوذ بدافزارها در سایت جلوگیری کنه.

لوکال هاست وردپرس

پس از دانلود نسخه Zip وردپرس به پوشه‌ی c:\xampp\htdocs که در درایو C قرار داره مراجعه کرده و یک پوشه جدید با آدرسی که قصد دارید در مرورگر پس از مراجعه به آن سایت اجرا بشه وارد کنید. در اینجا من نام mizbanfa رو انتخاب کردم، بنابراین برای دسترسی به وردپرس و مشاهده سایت در لوکال هاست لازمه تا به آدرس localhost/mizbanfa مراجعه کنم و بتونم سایتی رو که در لوکال هاست میسازم رو به صورت کامل مدیریت کنم.

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

پس از ایجاد پوشه، فایل دانلود شده وردپرس را در آن کپی کرده و از حالت zip خارج کنید. سپس فایل‌های موجود در پوشه wordpress را نیز با استفاده از عملیات cut به دایرکتوی c:\xampp\htdocs\mizbanfa منتقل کنید، دلیل این کار اینه که آدرس انتخاب شده برای سایت شما طولانی نباشه. در مرحله بعد مشابه تصویر زیر فایلی که با عنوان wp-config-sample.php در اسکریپت وردپرس وجود داره را به wp-config.php تغییر نام بدین و برای وارد کردن اطلاعات دیتابیس به ترتیبی که در ادامه به اون میپردازم اقدام کنید.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

  • DB_NAME: این بخش شامل نام پایگاه داده وردپرس شماست که در صفحه phpmyadmin یا همدیگه یک دیتابیس با عنوان mizbanfa ساختیم، بنابراین کافیه تا مشابه نمونه فوق نام پایگاه داده خودتونو به جای اون وارد کنید که در اینجا نام پایگاه داده ما mizbanfa می‌باشد.
  • DB_USER: این بخش نیز شامل نام کاربر پایگاه داده وردپرس می‌باشد، در حالت پیشفرض نام یوزر پایگاه داده در زمپ root می‌باشد بنابراین مانند نمونه نیز به جای یوزر پایگاه داده عبارت root را وارد کنید.
  • DB_PASSWORD: از آنجایی که در ساخت پایگاه داده با استفاده از برنامه زمپ پسوردی انتخاب نمیشه این گزینه باشد خالی گذاشته بشه، بنابراین عبارت password_here را از آن حذف کرده و خالی بگذارید.

پس از اینکه به درستی موارد مورد نظر وارد شد فایل مورد نظر را با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + S ذخیره کنید تا اطلاعات مربوط به پایگاه داده وردپرس که شامل نام پایگاه داده، نام کاربر پایگاه داده و رمز پایگاه داده میشه ذخیره بشه، سپس مرورگر خودتونو باز کنید و پس از /localhost نام پوشه‌ای که وردپرس در آن قرار داره وارد کنید. در اینجا پوشه ما با عنوان mizbanfa ذخیره شده، بنابراین برای دسترسی به وردپرس و ادامه نصب مراحل وردپرس باید به آدرس localhost/mizbanfa مراجعه کنیم.

نصب وردپرس روی لوکال هاست

پس از مراجعه به این آدرس صفحه پیش‌رو برای شما نمایان میشه که میتونید اطلاعات مربوط به سایت رو در اون وارد کنید که شامل موارد زیر میشه:

  • عنوان سایت: در این فیلد عنوانی که برای سایت در نظر گرفتید وارد کنید. این عنوان همون Title وبسایت شما رو تشکیل میده که با مراجعه به صفحه اصلی سایت در عنوان صفحه مرورگر نمایش داده میشه.
  • نام کاربری: نام کاربری مدیر سایت رو در این فیلد وارد کنید. در نگهداری و حفظ این نام کاربری دقت کافی داشته باشید چرا که برای ورود به پیشخوان وردپرس و مدیریت سایت با این نام کاربری نیاز داریم.
  • رمز انتخابی: رمز مورد نظر برای ورود به محیط پیشخوان وردپرس رو وارد کنید. سعی کنید تا از یک کلمه عبور قوی که شامل اعداد، سمبل‌ها و حروف بزرگ و کوچک میشه استفاده کنید تا از امنیت بالایی برخوردار باشه.
  • ایمیل: در این فیلد هم ایمیل خودتونو وارد کنید. از این ایمیل برای اطلاع‌رسانی وردپرس و موارد دیگه همچون بازیابی رمز عبور وردپرس استفاده میشه که در مقاله‌های بعدی به صورت مفصل در مورد اون بحث خواهیم کرد.

با فعال و غیرفعال کردن تیک گزینه نمایش به موتورهای جستجو هم میتونید وضعیت ایندکس سایت در موتورهای جستجو رو کنترل کنید که عملا در محیط لوکال هاست کاربردی نداره، اما از اونجایی که ممکنه بخواهید تا پس از ساخت سایت در لوکال هاست و نهایی شدن طراحی سایتتونو به هاست منتقل کنید بنابراین تغییری در این گزینه ایجاد نکنید و بگذارید در حالت پیشفرض باقی بمونه. البته پس از انتقال به هاست قادر هستید تا با مراجعه به تنظیمات وردپرس آن را تغییر دهید و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. در نهایت بر روی دکمه راه‌اندازی وردپرس کلیک کرده و منتظر بمونید تا عملیات نصب انجام گیرد.

آموزش نصب وردپرس روی ویندوز

تا اینجای کار که خسته نشدید، شدید؟ اگر جواب مثبت هست میتونید یه موزیک شاد که دوست دارید رو پلی کنید چرا که در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل نصب وردپرس پیغامی مشابه تصویر فوق نمایش داده شده و قادر خواهید بود تا با کلیک بر روی دکمه ورود به صفحه ورود وردپرس هدایت شده و وارد محیط پیشخوان وردپرس و مدیریت آن شوید. اینجاست که این موزیک شاد برای شما که برای اولین بار اقدام به نصب وردپرس روی رایانه شخصی کردید ماندگار میشه و هر زمان که این موزیک به گوش شما برسه به یاد لحظه شیرین و به یاد موندنی نصب وردپرس در Xampp می‌افتید.

لوکال هاست وردپرس

رفع خطاهای موجود در هنگام نصب xampp زمپ

خب در ادامه به بررسی مشکلاتی که در هنگام استفاده از زمپ سرور عموما بین کاربران رخ میده میپردازم تا با استفاده از راهکارهای موجود بدون هیچگونه خطایی اقدام به رفع مشکلات موجود در برنامه زمپ کنید. خطاهایی که در زیر مشاهده میکنید عموما جزو تاپیک‌ها و دیدگاه‌هایی هستند که در فروم‌ها و انجمن‌های وردپرس کاربران با این مشکلات مواجه شدن و با مطرح کردن این مشکلات در صفحات مختلف تونستن تا با کمک و همیاری جامعه وردپرس مشکلات خودشونو برطرف کنن.

رفع خطای اجرا نشدن وب سرور آپاچی در زمپ (مشکل پورت 80)

یکی از رایج‌ترین خطاها در محیط لوکال هاست وردپرس که با زمپ ایجاد شده است اینه که وب سرور آپاچی (apache) که هنگام اجرای نرم افزار و کلیک بر روی دکمه Start جهت اجرا صورت میگیره با خطا مواجه شده و به رنگ قرمر در میاد و از اونجایی که لازمه تا سرور آپاچی و همچنین mysql در هنگام کار با زمپ فعال باشه با خطا مواجه شده و عملا سایت ما در محیط لوکال هاست بالا نمیاد. این مشکل به این دلیل رخ میده که چون وب سرور آپاچی از پورت 80 برای اجرا استفاده میکنه ممکنه تا توسط برنامه دیگه‌ای که در کامپیوتر شما نصب هست و توسط اون اشغال شده؛ به همین دلیل وب سرور آپاچی در این پورت اجرا نشده و به دلیل ایجاد تداخل با خطا مواجه خواهید شد.

برای رفع این مشکل به مسیری که برنامه Xampp نصب کردید مراجعه کنید و سپس در پوشه xampp همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید پوشه apache را باز کرده و سپس با مراجعه به پوشه conf فایلی که با عنوان httpd.conf را در آن وجود داره با استفاده از یک برنامه ویرایشگر متن همچون notepad باز کنید. حالا سعی کنید تا با استفاده از قابلیت جستجو که با کلیدهای ترکیبی Ctrl + F در اختیار شما قرار داره به دنبال عبارت Listen بگردید تا خط زیر رو پیدا کنید.

Listen 0.0.00:80 #
Listen [::]: 80
Listen 80

کافیه تا عدد 80 در تمامی خطوط فوق به عدد دیگری همچون 81 تغییر بدین تا پورت سرور آپاچی به 81 تغییر داده بشه و از این به بعد آپاچی در پورت 81 اجرا بشه و بتونید ازش استفاده کنید. در نهایت فایل مورد نظر را ذخیره کرده و سپس با کلیک بر روی دکمه Quit از برنامه زمپ خارج بشین و مجددا برنامه را اجرا کرده و با کلیک روی دکمه start در مقابل apache، خواهید دید که مشکل رفع شده و به رنگ سبز در میاد، حالا روی دکمه Start که مقابل mysql قرار داره کلیک کنید تا پایگاه داده php هم روشن بشه و به سایتتون دسترسی داشته باشید.

نصب xampp

رفع خطای api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll

برای رفع این خطا ابتدا ویندوز خودتونو به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید و سپس یک بار ویندوزتون رو ری‌استارت کنید و مجددا زمپ رو اجرا کنید، اگر باز هم مشکل پا برجا بود مجددا با مراجعه به مرکز به‌روزرسانی در ویندوز یک بار دیگه چک کنید تا ببینید ویندوز به صورت کامل آپدیت شده یا نه، اگر آپدیت جدیدی وجود داشت باز هم آپدیت کنید و پس از ری‌استارت مجدد سیستم زمپ را اجرا کنید، در صورتی که کاربر خوش‌شانسی باشید مشکل شما رفع خواهد شد اما در غیر این صورت لازمه تا اقدام به نصب یکی از فایل‌های ویندوز کنید بنابراین با مراجعه به آدرس Update for Universal C Runtime in Windows بر اساس نسخه ویندوز ی که استفاده میکنید فایل مرتبط با نسخه سیستم عامل ویندوز را دانلود کرده و نصب کنید سپس مجددا با ری استارت کردن ویندوز برنامه Xampp را اجرا کنید تا مشکل شما برطرف شود.

لوکال هاست وردپرس

پس از انتخاب نسخه ویندوز مورد نظر مشابه تصویر زیر به صفحه دیگه‌ای هدایت خواهید شد که با کلیک بر روی دکمه Download یک فایل با فرمت msu. با حجم خیلی کم در اختیار شما قرار میگیره، پس از دانلود روی فایل دانلود شده دابل کلیک کرده و پس از اجرا و نصب ساده سیستم خود را ری‌استارت کرده و برنامه Xampp را اجرا کنید تا مشکل برطرف شود.

آموزش تصویری نصب وردپرس روی لوکال هاست

رفع خطای object not found در لوکال هاست زمپ

این خطا زمانی رخ میدهد که در دایرکتوری پوشه‌ای که وردپرس در آن نصب شده اشتباهی صورت گرفته باشه. این مورد معمولا در صورت تغییر پوشه‌ای که وردپرس روی آن نصب شده است رخ میده و برای رفع این مشکل باید نام پوشه را به همون نام قبلی تغییر بدیم. اما در صورتی که نام این پوشه را بخاطر تغییر آدرس سایت در لوکال هاست تغییر دادین جای هیچ نگرانی وجود نداره و کافیه تا داخل دیتابیس خودتون یعنی درست در قسمتی که شامل جدول مربوط به تنظیمات وردپرس میشه نام پوشه جدیدی که قصد دارید وارد کنید تا در دیتابیس ذخیره شده و امکان دسترسی به سایت در حالت لوکال با آدرس جدید براتون فراهم بشه که در آموزش‌های آتی پایگاه دانش میزبان‌فا به بررسی تغییر آدرس در وردپرس میپردازیم.

رفع خطای You don’t have permission to access در زمپ

این خطا به دلیل عدم امکان اجازه دسترسی به آی‌پی در phpmyadmin میشه و برای رفع آن ابتدا به مسیر c:\wamp\alias\phpmyadmin.conf مراجعه کنید و سپس فایلی که با عنوان phpmyadmin.conf می‌باشد را با استفاده از یک نرم‌افزار ویرایشگر متن همچون نوت‌پد باز کنید خواهید دید که کدهای زیر در آن قرار دارد.

Alias /phpmyadmin "c:/wamp/apps/phpmyadmin3.1.3.1/" #
to give access to phpmyadmin from outside #
replace the lines # #      
 Order Deny,Allow #    
Deny from all #    
Allow from 127.0.0.1 # # by # #       
Order Allow,Deny #   Allow from all #    
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews    
AllowOverride all        
Order Deny,Allow    
Deny from all    
Allow from 127.0.0.1

همونطوری که میبینید در خط یکی به آخر عبارت Deny from all قرار داره که کافیه با تغییر دادن اون خط به Allow from all  فایل را ذخیره کنید، حال یک بار با کلیک بر روی دکمه Quit زمپ را خاموش کرده و مجددا با اجرا و کلیک بر روی دکمه‌های start که در مقابل آپاچی و mysql قرار دارد آن را اجرا کرده و به سایت خود مراجعه کنید، اگر باز  هم با چنین خطایی مواجه شدید این بار خط آخر که شامل Allow from 127.0.0.1 میشه حذف کنید و مجددا تست کنید. در صورتی که باز هم مشکل پابرجا بود این بار مجددا فایل  phpmyadmin.conf را باز کرده و عبارت Allow from all را به Allow from 127.0.0.1 ::1 تغییر بدین و فایل را ذخیره کنید، به عبارت دیگه خروجی کامل کدهای موجود در این فایل باید به صورت زیر در بیاد.

Alias /phpmyadmin "c:/wamp/apps/phpmyadmin3.1.3.1/" #
to give access to phpmyadmin from outside #
replace the lines # #      
 Order Deny,Allow #    
Deny from all #    
Allow from 127.0.0.1 # # by # #       
Order Allow,Deny #   Allow from all #    
Options Indexes FollowSymLinks MultiViews    
AllowOverride all        
Order Deny,Allow       
Allow from 127.0.0.1 ::1

پس از ذخیره فایل مورد نظر مجددا زمپ را غیرفعال کرده و اجرا کنید تا مشکل این بار رفع بشه و اگر هم باز چنین مشکلی وجود داشت که دور از انتظاره با ما در میون بزارین تا راه‌های دیگه‌ای برای رفع این مشکل ارائه بدیم.

رفع خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded در زمپ

این خطا به دلیل محدودیت زمانی در اجرای php رخ میده، به صورت پیشفرض به دلیل بالا بردن امنیت در php مدت زمان اجرای یک عملکرد بر روی 30 ثانیه محدود شده و به این معنی هستش که اگر ظرف مدت این زمان سرور شما نتونه اطلاعات رو پردازش کنه و خروجی به شما نشون نده این خطا نمایش داده میشه که در سایت‌های انلاین حتما با خطای Timeout مواجه شدید. این مشکل عموما در زمان شروع اجرای زمپ رخ میده که برای رفع این مشکل کافیه چند لحظه کوتاهی از وقت ارزشمندتون رو صرف خوردن یک نوشیدنی خنک کنید و پس از اینکه میل کردید مجددا اقدام به اجرای زمپ و مراجعه و محیط لوکال هاست کنید مطمئنم که مشکل برطرف شده و میتونید به لوکال هاست سایتتون دسترسی داشته باشید.

خب تا اینجای کار ما به انتهای آموزش نصب Xampp رسیدیم و با صبر و حوصله‌ای که به خرج دادیم تونستیم تا مشکلات احتمالی که برامون پیش اومده رو رفع کنیم، اگر شما هم حین کار با برنامه Xampp با مشکلی مواجه شدید با ما در میون بزارین تا با کمک هم بتونیم مشکلات پیش اومده رو برطرف کنیم.

رفع خطای Error Establishing a Database Connection در وردپرس

یکی دیگه از خطاهایی که ممکنه هنگام استفاده از برنامه Xampp برای استفاده از وردپرس با اون مواجه بشید خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده وردپرس یا Error Establishing a Database Connection هستش که به این معنیه که سایت شما به هر دلیلی قادر نیست تا به پایگاه داده وردپرس که همون Mysql هستش دسترسی داشته باشه و با ایجاد ارتباط بتونه اطلاعات موجود در سایت رو به شما نمایش بده. بنابراین این مشکل ممکنه تا به دلیل وارد کردن اشتباه اطلاعات دیتابیس، ایجاد مشکل در پایگاه داده، خطا در آدرس سایت و مواردی از این دست باشه که برای رفع این مشکل در ابتدای کار لازمه تا چک کنید و ببینید که آیا دسترسی به پیشخوان وردپرس برای شما فراهم هست یا نه، اگر دسترسی به پیشخوان فراهم باشه مشکل میتونه از Url های سایت باشد.

ابتدا به فایل‌های موجود در مسیری که وردپرس نصب شده مراجعه کنید و فایل wp-config.php رو با استفاده از یک برنامه ویراشگر متن باز کرده و بررسی کنید که اطلاعات پایگاه داده که شامل نام، نام کاربر و رمز پایگاه داده میشه به درستی در قسمت‌های زیر وارد شده و تغییری در آنها اعمال نشده باشد.

define('DB_NAME', 'database-name');
define('DB_USER', 'database-username');
define('DB_PASSWORD', 'database-password');
define('DB_HOST', 'localhost');

اگر اطلاعات صحیح بود این بار با مراجعه به /wp-admin/ باز هم پیغام خطا رو مشاهده کردید به مسیری که وردپرس نصب شده مراجعه کنید و فایلی که با عنوان wp-config.php در اون قرار داره باز کرده و قطعه کد زیر رو در مکان مناسبی قرار داده و ذخیره کنید.

define('WP_ALLOW_REPAIR', true);

حالا به آدرس localhost/SITE_NAME/wp-admin/maint/repair.php مراجعه کنید، دقت کنید به جای SITE_NAME باید نام پوشه‌ای که وردپرس در اون نصب شده وارد کنید. با مراجعه به این صفحه صفحه زیر برای شما باز خواهد شد که کافیه با کلیک روی دکمه Repair Database دیتابیس سایت وردپرسی خودتونو تعمیر کنید، با انتخاب دکمه Repair and optimize Database هم میتونید تا علاوه بر تعمیر پایگاه داده اقدام به بهینه‌سازی پایگاه داده وردپرس کنید.

نصب وردپرس روی زمپ

بعد از اینکه این کار رو انجام دادین سایت رو باز کنید تا بررسی کنید مشکل برطرف شده یا نه، دقت کنید که قطعه کد مورد نظر رو بعد از انجام این کار از فایل wp-config پاک کنید.

یک راه دیگه برای دسترسی به سایت میتونه این باشه که از طریق آی‌پی به اون دسترسی پیدا کنید، بنابراین فایل wp-config.php رو باز کرده و کد زیر را در مکان مناسبی قرار داده و آن را ذخیره کنید.

define('DB_HOST', '127.0.0.1:8889');

حال آی‌پی 127.0.0.1:8889 را در آدرس مرورگر وارد کرده و به اون مراجعه کنید تا سایت رو مشاهده کنید.

و در نهایت برای اینکه مطمئن بشید تا mysql در سیستم شما به درستی نصب شده یک فایل با نام testconnection.php در پوشه‌ای که وردپرس در آن نصب شده است ایجاد کرده و کدهای زیر را در آن قرار دهید. دقت کنید که نام کاربری، یوزر و کلمه عبور را در این قطعه کد تغییر داده باشید.

<?php
$link = mysql_connect('localhost', 'root', 'password');
if (!$link) {
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
echo 'Connected successfully';
mysql_close($link);
?>

حال فایل مورد نظر را با مراجعه به آدرس آن فراخوانی کنید، در صورتی که مشکلی در پایگاه داده شما وجود نداشته باشد پیغام Connected successfully به شما نمایش داده خواهد شد.

رفع خطای xampp-control.ini Access is denied

یکی دیگه از خطاهایی که ممکنه هنگام کار با XAMPP یا نصب وردپرس روی لوکال هاست باهاش مواجه بشید، خطای xampp-control.ini هست. اما نگران نباشید با تعریف یک سطح دسترسی ساده مشکل حل میشه. این ارور وقتی رخ میده که چندین مرتبه به صورت مکرر سرویس XAMPP را ببندید. نکته: حتی اگه سرویس XAMPP را به صورت run as administrator باز کنید باز هم شاهده خطای سطح دسترسی غیر مجاز خواهید بود. بسیار ساده میشه تنظیماتی انجام داد که سرویس XAMPP را تحت عنوان مدیریت و بدون خطا اجرا کنید.

رفع خطای  xampp-control.ini Access is denied

  1. برای رفع خطای xampp-control.ini access denied تنها کافیست به محل نصب برنامه زمپ بروید.
  2. در پوشه ای که زمپ در آن نصب شده به دنبال فایلی تحت عنوان xampp-control.ini بگردید.
  3. روی فایل xampp-control.ini راست کلیک و گزینه Properties را انتخاب کنید.
  4. در پنجزه باز شده به سربرگ Compatibility مراجعه کنید.
  5. گزینه Run this program as an administrator را فعال کنید.
  6. روی دکمه ok کلیک کنید.

رفع خطای xampp-control.ini Access is denied

حالا سرویس را بسته و مجددا اجرا کنید. اکنون با سطح دسترسی مدیر قادر به استفاده از برنامه هستید.

سخن آخر…

امیدوارم توسط این آموزش تونسته باشین وردپرس رو به صورت کامل بر روی xampp نصب کنید، درصورتی که سوال یا مشکلی درمورد نصب وردپرس روی زمپ دارید از طریق فرم ارسال نظر در پایین همین مقاله سوالتون رو ارسال کنید، بنده در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ می هم و شما را جهت نصب ورپرس بر روی xampp راهنمایی می کنم.

پس از نصب وردپرس بر روی xampp و طراحی وب سایتتان در لوکال هاست، لازم است که بدانید وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار محبوب و پیشرفته است، این سیستم مدیریت محتوا جهت ارائه بهترین بازخورد به مدیران سایت ها و سازگاری با تمام قالب ها و افزونه های پیشرفته و موجود در سطح اینترنت، به یک هاست کاملا بهینه و مناسب برای وردپرس نیازمند است. بنابراین از شما دعوت می کنیم از سرویس های خارق العاده هاست وردپرس میزبان فا دیدن بفرمایید و ویدیو بازخورد مشتریان این سرویس را در صفحه زیر تماشا کنید.

هاست مخصوص وردپرس 

4.7/5 - (166 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۶۳۷ دیدگاه ها

      1. سلام
        متشکر از اطلاعات روان و کاربردی و با ارزشتون
        ان شاء الله روز به روز موفق تر باشید .

      2. سلام خسته نباشید ببخشید من الان با لوکال هاست یه رزومه درست کردم الان بفرستم واسه کسی باید چجوری بفرستم

        1. سلام و احترام؛
          در حالت عادی سایت طراحی شده در لوکال هاست قابل مشاهده برای کاربران اینترنتی نمی باشد مگر اینکه سیستم شما مطابق با سرور عمل کند یا اینکه سایت طراحی شده را به یک هاست منتقل نمایید سپس آدرس رزومه ایجاد شده را برای شخص مورد نظر ارسال کنید.

      1. سلام من همه ی مراحل رو مو به مو انجام میدم حتی تنظیمات
        ولی در اخرش این اعلان رو میاره:

        یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

        دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.
        لطفا راهنمایی کنید دو هفته اس معطل این هستم

        1. سلام و احترام دوست عزیز؛
          برای ریشه یابی مساله می توانید سوالاتی مشابه موارد زیر لیست نموده به آن ها پاسخ دهید تا سریع تر دلیل بروز مشکل را بیابید.
          افزونه ای را نصب، حذف یا غیر فعال نموده اید؟
          قالب خاصی نصب و راه اندازی شده است؟
          تغییر خاصی در کد نویسی ایجاد شده است؟
          و…

      2. سلام من موقع فراخوانی نصب ووردپرس با ارور مواجه میشم لطفا راهنمایی کنین

  1. سلام
    برای نصب وردپرس زمانی که لوکال هسات و تو مرورگر میزن مشکلی پیش اومده و این پیغام و میده

    Fatal error: Call to undefined function get_bloginfo() in C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wp-includes\class-wp-locale.php on line 233

    1. سلام برای رفع این مشکل سه راهکار بهتون پیشنهاد میدم انجام بدین اگر مشکل حل نشد اطلاع بدین تا با جزییات بیشتری مشکلتون بررسی بشه تا با هم حل کنیم.
      1. فایل wp-config-sample.php رو کپی کنید و تو فایل wp-config.php قرار بدین و سپس اطلاعات دیتابیس رو داخلش وارد کرده و ذخیره کنید. اگر حل نشد از راه زیر استفاده کنید.
      2. ابتدا آخرین نسخه وردپرس را از fa.wordpress.org دانلود کنید و سپس کلیه پوشه‌ها و فایل‌های وردپرس به جز فایل wp-config.php و پوشه wp-content را با چیزی که الان دارید جایگزین کنید. اگر مشکل حل نشد از راه سوم استفاده کنید.
      3. به دیتابیس سایت مراجعه کنید و به دنبال عبارت chek database بگردید و بعد rapaier database رو بزنید تا دیتابیس شما تعمیر و بهینه‌سازی بشه.

      امیدوارم که با یکی از این راه‌ها مشکلتون برطرف بشه اگر نشد از همین طریق اطلاع بدین، موفق باشید:)

      1. ممنون بابت راهنماییتون
        1.مشکل جای دیگه ای بود .متاسفانه نام دیتا بیس ا نامی که قرار بود تو قایل wp-config باشه متفاوت بود .نامها رو یکی کردم
        2. تو زیرشاخه فولدر xampp هم فولد wordpress رو کچی کردم و هم محتویات فولدر wordpress !!!
        3. آخرین نسخه وردپرس رو هم نصب کردم
        مشکل حل شد …

        1. سلام وقت بخیر.ببخشید من کامل ورد پرس رو نصب کردم و شروع کردم به طراحی.قالب زفایر نصب کردم و بعد افزونه ولی همه مواردی که داخل پوشه من برای افزونه بود رو نصب نکرد و ارور داد و فقط یک افزونه نصب شد.الان یسری آموزش دیدم میخوام طراحی شروع کنم ابزارهایی که لازم هست من ندارم.میشه لطفا راهنمایی کنید.ممنون

          1. سلام و احترام؛
            در این خصوص می بایست ارورهای دریافتی بررسی گردد.

      2. سلام. بعد از انجام مراحل بالا موقع ورود مشکل پیش اومد و اصلا صفحه ورود به شکل بالا نبود. که متوجه شدم به دلیل اینه که تو فایلهای ورد پرسی که دانلود کردم فایل wp-config نبود و به جاش wp-config-sample بود که وقتی اون sample رو برداشتم و اسم فایل رو عوض کردم همه چی اوکی شد. خواستم بدونم این کار در ادامه اشکالی ایجاد نمیکنه؟ دوم اینکه اصلا چرا این فولدر به این اسم از سایت خود ورد پرس دانلود میشه؟ ممنون

        1. وقت بخیر،
          خیر مشکلی ایجاد نمیکنه، فقط مجددا همون فایل wp-config-sample.php که داخل فایل zip وردپرس هست را هم داخل هاست خودتون آپلود کنید، ممکنه گاهی اوقات هنگام کار با وردپرس با خطایی مواجه شوید.
          کدوم فولدر منظورتونه؟

          1. ممنون. منظورم همون فایل wp-config-sample.php بود که چرا با این اسم میاد . این sample منظور چیه؟

            1. همونطور که از نامش مشخصه صرفا برای نمونه هست که اگر احیانا مشکلی در فایل کانفیگ وردپرس پیش اومد با کمک این فایل بشه مشکل را برطرف کرد. هنگام نصب وردپرس هم اگر اطلاعات دیتابیس را به صورت دستی داخل فایل وارد نکنید و از حالت خودکار استفاده کنید، خود وردپرس فایل wp-config.php را ایجاد خواهد کرد.

          2. سلام. بعد از انجام مراحل بالا موقع ورود مشکل پیش اومد و اصلا صفحه ورود به شکل بالا نبود. که متوجه شدم به دلیل اینه که تو فایلهای ورد پرسی که دانلود کردم فایل wp-config نبود و به جاش wp-config-sample بود که وقتی اون sample رو برداشتم و ورود به صفحه نام و کاربری رمز نشد.میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم

            1. سلام و احترام فریبا عزیز؛
              زمان ورود به سایت چه اعلان یا صفحه ای مشاهده می کنید؟

  2. بسیار ممنون از کمکتون.. این آموزش انقدر جامع و واضح بود که به هلن کلر هم میدادن از پسش بر میومد .. بازم ممنون

    1. سلام
      مچکرم از مقاله خوبتون
      من مشکل وارد نشدن به صفحه وردپرس رو دارم و خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده رو دارم
      همه راه حل هام رفتم نشد🫠
      میشه راهنمایی کنید؟

      1. سلام و خسته نباشید.
        ببخشید چرا وقتی میخوام توی مرورگر آدرس localhost/ و اسم پوشه مورد نظر را بزنم اصلا سایتش باز نمیشه
        چرا؟؟؟ سایتش خرابه؟؟؟

        1. سلام و احترام؛
          دو مورد را حتما بررسی نمایید:
          1- آدرس محل نصب وردپرس را به درستی وارد مرورگر کنید.
          2- بررسی نمایید برنامه ومپ یا زمپ نصب شده روی سیستم در حال فعال و بدون مشکل قرار داشته باشد.

  3. بسیار عالی ، بی نقص و کامل

    میخواستم مرحمت بفرمایید که ِیه آموزش مثل لیندا وردپرس هم به صورت کامل در سایت قرار بدید و اگر هم هست لینکشو قرار بدید
    با تشکر

  4. جناب صادقی واقعا بابت وقتی که صرف گذاشتن این پست گذاشتین تشکر میکنم
    بلاخره بعد از چند هفته موفق به نصب شدم
    خیلی دقیق و روشن بود اموزشتون خیلی مچکرم
    جناب صادقی لطف میکنیداگر اموزش اینلاین کردن ربات تلگرام رو
    برای کسانی مثل خوده بنده و خیلیهای دیگه به اموزش بگذارید
    تشکر فراوان

  5. سلام روز بخیر من تو مرحله اخر مشکل دارم هیچ جوره نمی تونم log in بدم
    ممنون میشم کمک کنید
    ایدی تلگرام بنده هست منتظر پیامتون هستم مرسی
    MK6731

    1. سلام و وقت بخیر،
      کافیه تا نام کاربری و رمز عبوری که تو مرحله خوش آمدید در کنار اطلاعات دیگه مثل عنوان سایت، و ایمیل وارد کردید را در صفحه ورود وارد کنید.
      برای دسترسی به صفحه ورود هم به آدرس localhost/folder/wp-admin مراجعه کنید. به جای folder تو این آدرس، آدرس پوشه‌ای وردپرس که تو مسیر xampp/htdocs در درایو C شما قرار داره را وارد کنید.
      موفق باشید

  6. سلام. مقالتون خیلی خوب بود.متشکرم
    میخواستم بدونم من که php سی پنلم پنجه میتونم xampp با ورژن 7 رو نصب کنم یا باید همون ورژن 5 رو نصب کنم؟
    ممنون

  7. سلام مممنون از اطلاعات عالیتون
    فقط من توی مرورگرم که localhost رو میزنم error 404 میده با اینکه زمپم وصله و هردو سبز شدنو
    ممنئن میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و وقت بخیر،
      لطفا آدرس‌های localhost و localhost/xampp را وارد کنید و ببینید باز هم همچین خطایی دارید یا نه، اگر همچنان خطای 404 داشتید به مسیری که زمپ رو نصب کردید برید. اگر تو درایو c شما باشه باید به مسیر C://xampp/htdocs برید، حالا یک پوشه جدید بسازید و داخل این پوشه فایلی متنی به نام test.php قرار بدین و کد زیر را هم بزارید توی فایل، بعد آدرس اون پوشه رو در مرورگر بعد از localhost قرار بدین و فایل test.php را اجرا کنید. به عنوان نمونه اگر پوشه‌ای به نام test ایجاد کردید به مسیر localhost/test/test.php برید.

      بعد از اینکه فایل را اجرا کردید نتیجه را اعلام کنید.

      1. ممنون از راهنمایی وتمام مراحل رو انجام دادم.HTTP Error 404. The requested resource is not found.این ارور رو میده.اگه پاک کنم و wamp رو بریزم مشکلم حل میشه؟

      2. سلام من همه کارا رو کردم ولی مجدد جواب نداد.
        راه دیگه ای هست که انجام بدم تا کار کنه؟؟

      3. سلام منم مشکل parastoo رو دارم test رو هم امتحان کردم بازم این خطا رو میده:
        Not Found

        The requested URL /test was not found on this server.

    1. سلام و وقت بخیر،
      1. ابتدا هم Apache و هم mysql رو در صورت اجرا Stop کنید و سپس Xampp رو ببندید.
      2. وارد پوشه C:\xampp\mysql\data بشید و از کلیه پوشه‌ها یک نسخه کپی در جایی ذخیره کنید تا اگر با این روش مشکل حل نشد به همین وضعیت فعلی برگردونید تا از راه‌های دیگه مشکل را برطرف کنید.
      3. حالا داخل مسیر C:\xampp\mysql\data یک پوشه به نام backuptablespace ایجاد کنید.
      4. یکی از پوشه هایی که اونجا وجود داره رو از ابتدا Cut و در پوشه ای که ایجاد کردین Paste کنید.
      5. حالا Xampp رو دوباره اجرا کنید و حتما در ابتدا اول mysql را اجرا کنین و بعدش Apache . اگه مشکل شما برطرف شد که خوبه وگرنه به مرحله 4 برگردید و یکی دیگه از همون پوشه ها رو وارد اون پوشه ای که ایجاد کردید بکنید و این کار را تا وقتی که mysql اجرا نشده ادامه بدید.
      نتیجه این کار را از همین طریق ارسال کنید، موفق باشید 🙂

      1. سلام خسته نباشید من تموم کارارو انجام دادم اما mysqlهمچنان اجرا نمیشه.میشه راهنماییم کنید؟ممنون

        1. سلام وقت بخیر؛
          منظورتون این هست حالت سبز رنگ نمیگیره و برنامه درست اجرا نمیشه؟ احیانابرنامه ای روی سیستمتون ندارید که پورت 80 رو مشغول کرده باشه؟
          ین مورد رو چک کنید و بخش “رفع خطای اجرا نشدن وب سرور آپاچی در زمپ ” در همین مقاله رو مطالعه کنید.

  8. سلام و ارادت
    بک آپ سایت را می خواهم بر روی localost در xampp وارد کنم تمام مراحل انجام می شود اما یک errore میدهد که در زیر برایتان ارسال کردم . مشکل از کجا می باشد .
    C:\xampp\htdocs\main\vendor\yiisoft\yii2\db\Connection.php:584
    با تشکر
    بیژن

  9. سلام برای من این خطا رو میده
    Fatal error: Call to undefined function get_bloginfo() in C:\xampp\htdocs\alidashtbesh\wp-includes\class-wp-locale.php on line 233

  10. واقعا ممنونم دوست عزیز واقعا عالی بود، چنین آموزشی تا حالا در هیچ کجا ندیده بودم بسیار بسیار کامل جامع و درست بود.
    من به کمک این آموزش به راحتی روی لوکال هاست سایت خودمو ساختم و این رو مدیون این آموزش بی نقص شما می دونم.

    خدا خیرت بده داداش که این اطلاعات را به رایگان و با این کیفیت عالی در اختیار همه میگذاری.
    واقعا لذت بردم و حس خیلی خیلی خوبی بهم داد.

    دم شما گرم، زنده باشید…

  11. سلام خسته نباشید ببخشید من وردپرسو نصب کردم ولی هر تغییری ک انجام میدم اعمال نمیشه انگار لینک نمیشه نمیدونم واقعا خسته شدم تو رو خدا کمکم کنید؟

  12. جناب آقای صادقی عزیز
    ممنونم از آموزش کامل و بی نقص شما که حتما برای آن زحمت فراوانی کشیده اید ، آرزو میکنم همواره سلامت باشید و همیشه چنین سخاوتمندانه علم و تجربه خود را به منظور پیشرفت علم و دانش میهن عزیزمان در اختیار علاقه مندان قرار دهید.
    پاینده باشید.

  13. سلام عباس صادقی گل من قبلا خیلی تو سایت آموزش دیده بودم ولی هر کدام به نوعی نقص داشت .فقط میتونم بگم خیلی خیلی گلی آموزشت حرف نداشت من که موفق شدم امیدوارم همه موفق بشن. یاعلی حق نگهدارت باشه داداش .محسن محمودی هستم اینم ایمیلم هست
    [email protected]

  14. سلام.
    یک سوال…
    من توی ایرنک ثبت نام کردم.دامنه خریداری کردم هاست هم خریداری کردم.زمپ رو هم نصب کردم.ورد پرس هم نصب کردم.سایت هم طراحی کردم.
    حالا میخام سایتمو منتشر کنم چکار باید بکنم…

  15. سلام.
    وقتی ورد پرس رو نصب و زمپ رو نصب کردیم و در محیط ورد پرس سایت ساختیم خودش خودکار این اطلاعات ذخیره میکنه یا نه؟؟؟که بعد برای انتقال ب هاست انلاین بخایم انجام بدیم؟؟
    سوال بعدم اینه که وقتی سایت رو ساختیم و به هاست انلاین انتقال دادیم؟و بعد که خاستیم باز برای سایتمون بامقاله چیزی اضافه کنیم باز باید چکار کنیم و باید اول با لوکال هاست مقاله جدید رو توی ورد پرس بنویسیم و بعد با انتقال بدیم ب هاست انلاین؟؟

    1. سلام، لوکال هاست برای اینه که شما سایت خودتون را بدون نیاز به دامنه و هاست ابتدا طراحی و پیاده سازی بکنید و بعد که کامل شد با اتقال اون روی هاست سایت خودتون را آنلاین راه‌اندازی کنید.
      حالا بعد از اینکه سایت را از لوکال هاست به هاست منتقل کردید دیگه کاری به زمپ و محیط لوکال ندارید و همه کارهای دیگه مثل افزودن نوشته، آپلود تصویر و… همگی روی سایت و هاست انجام خواهد گرفت.

  16. اها گرفتم.
    فقط ی چیز دیگ من ک رو لوکال وب سایت طراحی میکنم و مقاله اینا براش میزارم چجوری سیوشون کنم ک وقتی میخام انتقال بدم روی هاست انلاین بالا بیاد

  17. دستتون درد نکنه
    من یجا دیگه یه آموزشی و خوندم ایراد داشت
    آموزش شما کامل و بدون ایراد بود
    ممنونم عزیزم

  18. با سلام
    واقعا عالی بود و خیلی خوشحالم که باسایتتون آشنا شدم
    من الان دارم یه موزیک گوش میدم چون برای اولین بار وردپرس رو نصب کردم :))
    فقط ازتون خواهش دارم فایلی در مورد آموزش ورد پرس هم بزارید تا خوشحالیمون تکمیل بشه
    موفق باشید

  19. سلام
    من با نصب زمپ مشکلی نداشتم و طبق اموزشتون نصبش کردم و اروری نداد
    اما لوکال هاستم درست باز نمیشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  20. سلام میشه لطفا ایدی تلگرامتون رو بدید من یه سری اشکال دارم ازتون راهنمایی بگیرم خیلی لطف میکنید.

    1. سلام و وقت بخیر، لطفا سوالات و مشکلات خودتون را از همین طریق اعلام کنید تا راهنمایی‌تون کنیم. طبق قواین میزبان‌فا این امکان وجود نخواهد داشت و کلیه این موارد باید در بستر پایگاه دانش میزبان‌فا صورت بگیره

  21. با سلام و تشکر از آموزش خوبتون من پس از نصب وقتی آپاچی اجرا شد و همه چی درست بود
    تو مرورگر localhost باز نمیکنه باید حتما localhost:81 وارد کنم
    راهی هست ک بشه درستش کرد؟

    1. سلام و وقت بخیر، این مشکل به دلیل اشغال شدن پورت 80 توسط نرم افزارهای دیگه رخ میده که باید تغییر پورت بدین، با جستجو در اینترنت میتونید آموزش تغییر پورت لوکال هاست را پیدا کنید.

  22. سلام و خسته نباشد
    توضیحاتت عالی بود
    من به یه مشکل برخوردم؛ مراحل نصب localhost رو انجام دادم. بعد هم wordpress رو نصب کردم. تا مرحله ای که توی browser آدرس localhost/myname رو وارد کردم و با این خطا مواجه شدم:
    سرویس MySQL که مورد نیاز وردپرس است بر روی سرویس‌دهنده‌ی شما نصب نیست.

    در واقع صفحه مشخصات وردپرس باز نشد اصلا.
    در ضمن توی xampp control panel هم هیچ مشکلی در start شدن mysQl و Apache نداشتم و بدون خطا استارت شد.
    راهنمایی می کنین من رو؟

  23. سلام
    ضمن تشکر از راهنمایی کامل و جامع شما
    من طبق راهنما عمل کرده ام و طراحی انجام شد و سایت رو بستم و سیستم رو خاموش کردم بعد که خواستم کار کنم و xampp control panel رو اجرا کنم با خطا مواجه شدم و استارت نشد در صورتی که سایت باز میشه ، ممنون میشم راهنمایی کنید .

        1. سلام و احترام؛
          با چه صفحه ای مواجه می شوید؟
          آیا وبسایت شما روی لوکال هاست عملکرد صحیحی دارد؟

  24. سلام وقتی ورد پرس رو نصب کردم تو بخش localhost/zarmiss روی مرورگرم خطایی میاد.
    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function get_bloginfo() in C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-includes\class-wp-locale.php:231 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-includes\class-wp-locale.php(112): WP_Locale->init() #1 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-includes\load.php(927): WP_Locale->__construct() #2 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-includes\wp-db.php(1038): wp_load_translations_early() #3 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-includes\wp-db.php(1619): wpdb->select(‘Zarmiss’, Object(mysqli)) #4 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-includes\wp-db.php(599): wpdb->db_connect() #5 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-includes\load.php(404): wpdb->__construct(‘erfansarkheil’, ”, ‘Zarmiss’, ‘localhost’) #6 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-settings.php(106): require_wp_db() #7 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-config.php(89): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #8 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-load.php(37): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #9 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-blog-header.php(13): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #10 C:\xampp\htdocs\Zarmiss\index.php(1 in C:\xampp\htdocs\Zarmiss\wp-includes\class-wp-locale.php on line 231

    1. سلام، فایل wp-config.php را باز کرده و حالت دیباگ را بررسی کنید که غیرفعال باشه، اگر مشکل برطرف نشد باید بدین یک متخصص وردپرس بررسی کنه.
      we_debug داخل این فایل باید مقدارش روی false قرار داشته باشه.

  25. سلام،خسته نباشید
    من تمام مراحل و رفتم تا جایی که Run & install باید زد ،که وقتی تا اون مرحله رفت حالا پیغام object not found زده و میگه url: localhost/wordpress/wp-admin/install.php رو نمیتونه پیدا کنه

    1. سلام و روز بخیر، به مسیر localhost/wp-admin مراجعه کنید. اگر فایل‌های وردپرس را از پوشه wordpress به پوشه اصلی‌تون انتقال ندادین هم به مسیر localhost/wordpress/wp-admin مراجعه کنید.
      بررسی کنید مشکلی بود از همین طریق اعلام کنید.

        1. آدرس localhost و localhost/phpmyadmin براتون بالا میاد؟ اگر این صفحات به درستی بالا میاد مشکل از نصب وردپرس هست. مجددا مراحل را دنبال کنید و اقدام به نصب وردپرس کنید.

      1. سلام و وقت بخیر.من تونستم ورد÷رس رو نصب کنم و الان دارم باهاش کار میکنم ولی یک مشکلی هست.title صفحه ها چپ چین میفته و نمیشه راست چینش کرد و من اینکه میخوام تو تایپم از فونتای مختلف استفاده کنم ولی نمیشه.چیکار کنم؟

        1. و اینکه page هام مشخص نمیشه در بالای صفحه که بتونم به pageهای مختلف برم

  26. سلام خوب هستی داداش
    آقا من زمپ باز میکنم آپاچی بدون مشکل وصل میشه
    ولی mysql وصل نمیشه ارور میده میگه چیکار کنم اوکی بشه؟
    ارورش اینه mysqld.exe has stopped working

    1. سلام و وقت بخیر، معمولا این مشکل بخاطر نصب در درایو دیگه صورت میگیره، زمپ را در درایو C نصب کنید. اگر در درایو C نصب هست اخرین نسخه برنامه VC++ را نصب کنید تا برطرف بشه.

      1. سلام عزیز کاری که گفتی کردم ولی جواب نداد در ضمن من روی مک بوک ویندوز نصب کردم این که مشکل خاصی نداره؟
        لطفا کمکم کن عزیز

  27. سلام ممنون بابت سایت خوبتون
    وقتی میخوام دیتابیس بسازم این ارور رو میده
    A fatal JavaScript error has occurred. Would you like to send an error report

    1. سلام و وقت بخیر، این مشکل طبق گزارشات ارسالی کاربران مربوط به نسخه‌ای از مرورگر گوگل کروم هست. لطفا مرورگر گوگل کروم را آپدیت کنید یا اینکه از مرورگر دیگه مثل فایرفاکس استفاده کنید.

  28. سلام خسته نباشید
    ممنون از اطلاعات کامل سایتتون
    یه سوال داشتم ،اینکه اگر فرد دیگه ای دامنه رو خریداری کرده و ورد پرس رو نصب کرده و حالا برای طراحی سایت یوزر و پس رو به من دادن حالا من چجوری میتونم وارد صفحه ی مدیریت بشم وقتی لوکال هاست رو داخل سیستم خودم ندارم؟؟
    با تشکر

    1. سلام و وقت بخیر، این کار امکان پذیر نیست. البته با شبکه کردن کامپیوتر در یک محیط محلی امکان داره اما در حالی که فاصله زیاد هست برای این مورد میتونید از برنامه‌هایی مثل anydesk استفاده کنید که وارد همون کامپیوتر شده و روی وردپرس لوکال هاست فعالیت کنید.

  29. منون از اطلاعات کامل سایتتون
    یه سوال داشتم ،اینکه اگر فرد دیگه ای دامنه رو خریداری کرده و ورد پرس رو نصب کرده و حالا برای طراحی سایت یوزر و پس رو به من دادن حالا من چجوری میتونم وارد صفحه ی مدیریت بشم وقتی دیتا بیس رو داخل سیستم خودم ندارم و پوشه ای داخل اچ دی داکسم ندارم که دیتابیس بتونه اونو اجرا کنه
    با تشکر

  30. میخوام سایت رو طراحی کنم ولی‌خودشون ورد پرس‌رو نصب کردن الان من چجوری میتونم به صفحه مدیریت سایت برسم وقتی توی سیستم خودم دیتا بیسشو ندارم و توی زمپ خودم پوشه ای‌براش ساخته نشده

  31. با سلام خسته نباشید آموزش خیلی عالی بود .
    فقط من تمام مراحل رو رفتم و درست کار کرد در آخر رمزی که وارد کردم به عنوان admin رو قبول نمیکنه وحتی رمزی که از database میارم و کپی می کنم باز هم قبول نمی کنه که بتونم وارد وردپرس شوم مثل اینکه دیتابیس رمز رو به هم میریزه ممنون میشم راهنماییم کنید.
    باتشکر

  32. خیلی زحمت کشیدید و مطلب جامع و خوبی ایجاد کردید، احسنت و خدا قوت

  33. باسلام و سپاس از شما
    من در فعال کردن aphache حتی با تغییر پورت از 80 به 81 در پوشه httpd.confباز هم مشکل داشته و سبز و اکتیو نمیگردد ،لطفا در صورت امکان راهنمایی فرمایید .
    باتشکر

  34. باسلام
    من در فعال کردن apache حتی با تغییر پورت از 80 به 81با ز هم مشکل دارم و ران نمیشود لطفا در صورت امکان راهنمایی نمایید
    باسپاس

  35. ممنون از آموزش خوب و زیباتون
    بخصوص اونجایی که گفتید آهنگ رو پلی کنیم
    عالی بود
    ممنون

  36. سلام برنامه رو نصب کردم و اولش ارور قرمز بودن آپاچی میداد و … اوکی شد ولی الان لوکال هاست رو که میزنم فقظ یه صفحه ی سفید میاد …

  37. سلام به داداش گلم
    تشکر به خاطر این مطلب بسیار خوب و کاملت

  38. سلام من قدم به قدم پیش رفتم اما نمیدونم چرا این پیامهارو میده

    Warning: require(D:\xampp\htdocs\forushgah/wp-includes/load.php): failed to open stream: No such file or directory in D:\xampp\htdocs\forushgah\wp-settings.php on line 19

    Fatal error: require(): Failed opening required ‘D:\xampp\htdocs\forushgah/wp-includes/load.php’ (include_path=’D:\xampp\php\PEAR’) in D:\xampp\htdocs\forushgah\wp-settings.php on line 19

  39. سلام من تمامی مراحل رو با موفقیت انجام دادم ولی وقتی میخوام وارد لوکال هاست بشم این پیغام رو میده
    متاسفیم، نیازدارم به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار. لطفا مجدد این پرونده را بارگذاری کنید.
    میشه کمکم کنید ممنون

    1. سلام و روز بخیر، فایل مورد نظر را از داخل اسکریپت وردپرس کپی کنید و داخل پوشه‌ای که وردپرس را نصب کردید قرار بدین.

  40. سلام وقت بخیر
    بعد ازاینکه زمپ رو تو درایو c نصب کردم و بقیه مراحل رو انجام دادم این پیغام برای من ظاهر شد .
    سلام مجدد

    Warning: require(C:\xampp\htdocs\mmmm/wp-includes/load.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\mmmm\wp-settings.php on line 19

    Fatal error: require(): Failed opening required ‘C:\xampp\htdocs\mmmm/wp-includes/load.php’ (include_path=’C:\xampp\php\PEAR’) in C:\xampp\htdocs\mmmm\wp-settings.php on line 19
    واقعا چرا اینقدر Eror

    1. سلام و وقت بخیر،
      وردپرس را از مخزن رسمی fa.eordpress.org دانلود کنید. پوشه wp-content و فایل wp-config.php را از داخلش حذف کنید و کلیه پوشه و فایل‌های دیگه که باقی مونده را جایگزین کنید مشکل برطرف خواهد شد.

  41. اینبار پیام
    Error establishing a database connection
    رو داد رفتم دوباره بانکمو ایجاد کردم اما فایده ای نداشت

    1. داخل یک پوشه دیگه وردپرس را از نو نصب کنید. ممکنه خطا از سطح دسترسی برای فایل و پوشه هم باشه. متاسفانه ویندوز ندارم که بتونم بهتر راهنمایی کنم.

  42. سلام خسته نباشید .من همه ی این کار هارو درست انجام دادم ولی وقتی تو مرورگر تایپ می کنم localhost/mizbanfa یه خطایی بهم میده :
    Not Found

    The requested URL /mizbanfa was not found on this server.
    خیلی درگیرشم لطفا کمک کنید

    1. سلام و وقت بخیر، باید اسم پوشه‌ای که وردپرس را داخلش نصب کردید به جای mizbanfa وارد کنید.
      اسم پوشه‌ای که وردپرس را داخلش ریختید چیه؟

      1. همونطور که تو سایت گفته بودید xamp…htdocs…پوشه به اسم mizbanfa و داخلش محتویات wordpress

        1. سلام و وقت بخیر، یک فایل با نام index.php داخل پوشه بسازید و سپس آدرس localhost/mizbanfa/index.php را باز کنید ببینید چه صفحه‌ای بهتون نشون داده میشه و نتیجه را از همینجا اعلام کنید.
          دقت کنید قبل از ساخت این فایل از فایل‌های داخل پوشه که مربوط به وردپرس هست یک نسخه zip تهیه کنید.

          1. سلام وقت بخیر.خسته نباشید. من اینم امتحان کردم دوباره همون ارور رو میده.
            Nt Found
            The request URLZ /mizbanfa/index.php was not found on this server .

            1. فکر می‌کنم مشکل از پورت شما باشه، باید با پورت 80 بررسی کنید. localhost:80/mizbanfa
              آپاچی و mysql سبز هستن موقع اجرای زمپ؟

  43. اولش پورت ۸۰ بود قرمز بود.۸۱ کردم درست شد…اون مشکل رو هم خودم حلش کردم.یه ومپ دیگ نصب کردم درست شد.بعد از ساعت ها تلاش‌ /:

      1. ممنون.شماهم موفق باشید.ممنون از اینکه سریع ب سوالات پاسخ میدید…
        قبلی زمپ بود ولی یه ومپ دیگ نصب کردم درست شد /:
        ربطشو نمیدونم ولی درست شد.
        بعد اونجا ک گفتید یه فایلیو تغیر نام بدید اونجا هم تغییر ندادم. همون که تو ووردپرس هستش.

  44. سلام خسته نباشید
    من xampp رو نصب کردم و با اولین error مواجه شدم. سپیس عدد 80 رو به 81 تغییر دادم ولی باز که برنامه را باز کردم مشکل رفع نشده .
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام و وقت بخیر، از یک پورت دلخواه دیگه استفاده کنید ببینید نتیجه میده یا نه، اگر جواب نداد از همین طریق اطلاع بدین. با خطایی هم مواجه میشید؟

  45. من با چندین پورت دیگر هم رفتم ولی درست نشد.
    error که می دهد میگه این پورت قبول نیست.
    ولی یه مشکلی فکر میکنم داره و اون اینه که در کنار همه موارد حتی آنهایی که استارت میشود در قسمت service علامت ضربدر قرار می دهد که قرمز رنگ است.
    من win 64 بیتی دارم ولی تمام xampp ها 32 بیتی است نمی دونم مشکل از اینجا به وجود میاد یا نه؟
    لطفا راهنمایی کنید؟

    1. باید ببینید برای کدوم سرویس قرمز رنگ هست که در دسترس نیست و مشکل اونو برطرف کنید. برای کدومشون قرمز رنگ نشون داده میشه؟

  46. سلام من زمپ را نصب کردم آپاچی و بعدیش هم سبز شده ولی توی مرور گر لوکال هاست را پیدا نمی کنه مشکل از کجاست

      1. سلام ممنون با این ادرسی هم که دادید موفق نشدم میگه قادر به اتصال نیست

        1. احتمال داره مشکل از پورت باشه، طبق آموزش پورت 80 رو به پورت دیگه تغییر بدین و تست کنید. همچنین تو نسخه نصب شده(32 و 64 بیت) هم دقت کنید.

          1. پورت رت عوض کردم ولی پی سی من 64 بیتیه ولی تو سایت نسخه 64 بیتی نداره

  47. عملیات تا نصب ورد پرس انجام شد ولی به مرور گر که میرم این پیغام را میده
    متاسفیم، نیازدارم به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار. لطفا مجدد این پرونده را بارگذاری کنید.

  48. واقعا عاااااااالی ممنون از توضیحات کامل و روان شما
    منتظر ازلاعات بیشتر شما برای آموزش کار با ورد پزس هستیم ………..

  49. سلام مهندس
    عالی بود اگر بخام این سایت رو ارتقابدم به هست پولی میشه انجام داد؟باهمین ورد پرس میتونیم براسایتمون نماد و درگاه الکترونیکی گرفت

  50. با سلام و وقت بخیر
    ممنون از توضیحات کاملتون. بنده مراحل نصب رو انجام دادم و اپاچی و اسکیوال هردو استارت شدن ولی وقتی این ادرس http://localhost رو اجرا میکنم صفحه xampp نمیاد فقط خوش امد گویی میاد وادرس http://localhost/phpmyadmin رو که اجرا میکنم خطای HTTP Error 404.0 – Not Found رو نشون میده . ممنون میشوم راهنمایی کنید .

      1. ممنون از راهنماییتان.ایراد از لپ تاپ بنده بود.الان مشکل دیگه ای بوجود اومده که نمبتونم پایگاه داده ایجاد کنم چون گزینه new در پنل سمت چپ من فعال نیس و با روش دوم هم دیتابیس ایجاد نمیشه و ارور میده.

  51. سلام وقتتون بخیر خیلی خوب توضیح داده بودید ممنون عالی بود
    فقط من یه مشکل دارم تا مرحله آخر بخوبی پیش رفت ولی نمیتونم وارد پیشخوان خودم بشم این صفحه ابتدایی سایت بالا میاد ولی اون صفحه ای که با ادمین باید بالا بیاد نمیاد و با اینکه یوزر و پس و ایمیل را درست وارد میکنم از نام کاربری ام ایراد میگیره و بعد ایمیل ام را هم برای ارسال مجدد رمز نمیپذیره میشه راهنماییم بفرمایید کجا اشتباه کردم؟

      1. ممنون ولی در admin/index.php این اخطار را میدهد اگر امکان داره راهنماییم بفرمایید

        Warning: require(C:\xampp1\htdocs\sabzebazar.ir\wp-admin/wp-blog-header.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp1\htdocs\sabzebazar.ir\wp-admin\index.php on line 17

        Fatal error: require(): Failed opening required ‘C:\xampp1\htdocs\sabzebazar.ir\wp-admin/wp-blog-header.php’ (include_path=’C:\xampp1\php\PEAR’) in C:\xampp1\htdocs\sabzebazar.ir\wp-admin\index.php on line 17

  52. Warning: require(C:\xampp1\htdocs\sabzebazar.ir\wp-admin/wp-blog-header.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp1\htdocs\sabzebazar.ir\wp-admin\index.php on line 17

    Fatal error: require(): Failed opening required ‘C:\xampp1\htdocs\sabzebazar.ir\wp-admin/wp-blog-header.php’ (include_path=’C:\xampp1\php\PEAR’) in C:\xampp1\htdocs\sabzebazar.ir\wp-admin\index.php on line 17
    سلام در مرحله آخراین اخطار را دریافت میکنم که باعث میشه نام کاربریمو نپذیره و نتونم وارد محیط پیشخوان بشم ممکنه محبت بفرمایید راهنماییم کنید؟

    1. سلام و احترام، وردپرس را از مخزن وردپرس دانلود کنید. از داخل فایل zip دانلود شده پوشه wp-content و فایل wp-config.php را حذف کنید. حالا کلیه پوشه‌ها و فایل‌ها را جایگزین کنید مشکلتون به احتمال زیاد حل میشه. اگر نشد از همین طریق اطلاع بدین.

  53. با سلام من وقتی وارد localhost/kjmmm100 میشم مینویسه از اتصال خود داری کرد من از کروم فارسی استفاده میکنم یا ارور ERR_CONNECTION_REFUSED با فیل===تر===شکن هم وارد شدم ولی نشد لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام و روز بخیر، از آدرس localhost:80/kjmmm100 استفاده کنید ببینید بالا میاد یا نه؟ اصلا به آدرس localhost که میرید چی نشونتون میده؟

      1. صفحه مرورگر با همین ارور که گفتم و اینکه منم چیز هایی از اینها می فهمم در بعضی موارد به علت اینکه سایت مورد نظر مرا به عنوان هکر شناسایی کرده شما راه کاری بدین و اینکه بگین چجوری با وردپرس تماس یگیرم یا خودتون تماس بگیرید

        1. این مشکل بخاطر اشغال شدن پورت 80 به وجود میاد که برای تغییرش توضیحات کاملی داده شده. پورت اختصاص داده شده به زمپ رو تغییر بدین مشکلتون حل میشه، اگر با پورت 80 که در کامنت قبلی آدرس دادم لوکال هاست بالا میاد و فقط تو صفحات وردپرس صفحه سفید دارید میتونید با استفاده از حل مشکل صفحه سفید وردپرس در سایت و مدیریت برطرفش کنید.

          1. ببخشید آموزش واضح نبود اگه ویدئو میزاشتید خیلی بهتر بود ولی من تحقیقاتی کردم و متوجه شدم وردپرس سیستم مرا دیپرت کرده و به من اجازه ورود نمیدهم چگونه با وردپرس تماس بگیرم

            1. تا چند ماه آینده آموزش‌های ویدئویی برای مطالب تهیه خواهد شد. امکان دیپرت و چنین چیزی در وردپرس وجود نداره، لطفا برای بررسی مشکلتون به صورت تخصصی با یک فرد خبره در ارتباط باشید.

  54. من خودم مشکل رو فهمیدم نرم افزاری بدون اجازه من نصب شد بود پاکش کردم درست شد بعد نیم روز دوباره همینطوری شد یه برنامه دیگه بود اونم پاک کردم بعد از یک روز دوباره اینجوری شد برانامه ای هم نصب نشده

  55. سلام ممنون از سایت خوبتون من وردپرس رو راه اندازی کردم ولی وقتی رو نمایش سایت میزنم سایت رو نشون نمیده راه حل چیه

    1. سلام، بفرمایید که چه خطایی میده؟ با چه صفحه‌ای مواجه میشید؟
      چک کنید ببینید آدرس localhost:80 براتون باز میشه یا نه؟ اگر باز شد میتونید پورت 80 رو تغییر بدین، یا اینکه کلا برای استفاده از لوکال هاست از این آدرس استفاده کنید. مثل localhost:80/phpmyadmin , localhost:80/wordpress و…

  56. سلام و خسته نباشید و کلی تشکر بابت اطلاعات جامع و مفیدتون
    من تازه اشنا شدم با صفحه تون ولی الان یک ساعتی میشه که دارم مشکلات بچه ها و راهنمایی های شما رو میخونم برای رفع مشکلم ، کلا با نصب زمپ به مشکل میخورم ضرب در قرمز میزنهد کنار این مورد ها توی کنترل پلن خواستم بپرسم به نظرتون اینو کلا پاک کنم ومپ نصب کنم؟تو یکی از کامنت ها گفته بودید ومپ بهتره
    و اینه من روزی که شروع کرده بودم کمی طراحی سایتمو پیش برده بودم الان که نمیتونم با این شرایط بهش دسترسی داشته باشم میتونم با ومپ خوب پیش برم ؟

    1. سلام، ممنون از شما
      بله میتونید ومپ نصب کنید و از اون استفاده کنید. از اونجایی که قبلا طراحی کردید و بخشی از کار رو پیش بردید ببینید اگه دسترسی به phpmyadmin براتون فراهم هست، از دیتابیس خروجی بگیرید، بعد فایل‌هایی که داخل مسیر نصب وردپرس قرار داره رو هم با فرمت zip فشرده کنید.
      بعد از نصب ومپ، میتونید با درون ریزی کردن فایل‌ها و دیتابیس مشابه آموزش آموزش انتقال وردپرس از هاست به لوکال هاست طراحی‌تون رو ادامه بدین.

  57. سلام

    xampp من نمی دونم چه مرگش شده لوکال هاستش تغییر نمی کنه من از قبل دامنه ساخت با xampp و حالا xampp را پاک کردم ودوباره نصب کردم ولوکال هاست به حالت اول برنمی گرده

    لطفا کمک کنید

  58. سلام
    وقت بخیر
    من localhost زمپ رو 81 کردم تا آپاچیم فعال شد بعد هم wordpress رو ریختم و سپس تغییرات لازم رو در wp-config انجام دادم حتی روی localhost:81 گذاشتم بعد که میام تو مرورگرم مینویسم localhost:81/wordpress بعد از 5دقیقه سرچ کردن این میادThis page isn’t working
    حالا به نظرتون چیکار کنم؟؟

    1. سلام، با رفتن به آدرس localhost:81 چیزی براتون نمایش داده میشه؟
      اگه که صفحه لوکال هاست نشون داده میشه مشکل از وردپرس هست که معمولا بخاطر سطح دسترسی فایل و پوشه این مشکل به وجود میاد. برای رفع این مشکل هم کافیه وردپرس رو مجددا دانلود کنید و با حذف پوشه wp-content و wp-config.php بقیه فایل‌ها و پوشه‌ها رو جایگزین کنید که برطرف بشه.

      1. سلامی دوباره
        بله آدرس localhost:81 رو بالا میاره
        من دوباره وردپرس رو پاک کردم و از سایت اصلی ورد پرس دانلود کردم و اون تغییرات رو پیاده کردم اما باز هم مثل قبل بالا نیاورد. به نظرتون دیگه چی کار میشه کرد؟؟

        1. چک کنید ببینید آدرس صفحه ورود به وردپرس همین خطا رو میده یا نه.
          همچنین دقت کنید که پوشه‌ای که برای نصب وردپرس در نظر گرفتید داخل پوشه htdocs باشه.
          احتمالا اگه از این دو مورد نبود مشکل از فایل فانکشن وردپرس هست که به دلیلی نمیتونه درست کار بکنه.

  59. سلام ممنون از توضیحات خوبتون. یه سوال داشتم
    من میخوام یه سایت با وردپرس راه اندازی کنم و تازه کارم. میخواستم ببینم میشه سایت رو به صورت کامل روی لوکال هاست ایجاد کنم و بعدش سایت تکمیل شده رو روی هاست اصلی نصب کنم؟ اگه میشه روش کار چه جوریه؟
    با تشکر

    1. سلام حامد جان، بله میشه. کافیه بعد از اینکه به صورت کامل سایت رو طراحی و پیاده سازی کردین با استفاده از مقاله آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست زمپ به هاست سی پنل یا آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست ومپ به هاست دایرکت ادمین یا آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست ومپ به هاست سی پنل استفاده کرده و سایتتون رو منتقل کنید.

      1. چه سرعتی تو پاسخ !!! واقعا ممنون عباس جان
        قبلا از سایتت دیدن کرده بودم و لذت بردم از شیوه ساده و قابل فهم بودن ارائه مطالب.
        انشاءالله سلامت و موفق باشی.

  60. سلام
    تشکر فراوان بابت توضیحات روان و کاملی که ارائه فرمودید و همچنین پاسخ دوستان رو خیلی خوب بیان کردید بطوریکه من با چند مشکل روبرو شدم و تونستم با استفاده از این جواب ها مشکلم رو برطرف کنم.

  61. سلام خیلی ممنون بابت توضیحات قشنگ و رساتون
    سوالی داشتم در مورد xampp
    زمپ و فعال کردم مازول به رنگ سبز در اومده
    اما بغلش قسمت service مربعی هست .؟ .
    علامت ضربدر به رنگ قرمز خورده .
    هم بغل apachi هم بغل mysql هم tomcat
    میخواستم بدونم . مشکل از کجاست .
    دیتابیس هم می سازم
    داخل confing هم ثبت میکنم .
    فقط ویندوز من 64 بیتی .
    و
    نسخه 32 هستش xampp

  62. سلام mySQLفعال می شود
    ولی برای آپاچی این نوشته می آید
    Attempting to start Apache service
    و فعال نمی شود

        1. برید به مسیر C:\xampp\apache\conf\extra و بعدش فایل httpd-ssl.conf رو پیدا کنید و به دنبال خطوط زیر بگردید.

          # When we also provide SSL we have to listen to the 
          standard HTTP port (see above) and to the HTTPS port
          Listen xxx
          

          حالا بعد از listen یک عددی وجود داره که باید تغییرش بدین. ممکنه پیشفرض پورت 80 باشه که میتونید از یه عدد دیگه مثل 8080 استفاده کنید. اگر مشکل برطرف شد که شده، اما اگر نشد راهکار زیر رو هم اجرا کنید.

          به مسیر C:\xampp\apache\conf برید و فایل httpd.conf رو برای ویرایش باز کنید. کدهایی مثل زیر قرار داره که باید پورت ور عوض کنید.

          # Change this to Listen on specific IP addresses as shown below to 
          # prevent Apache from glomming onto all bound IP addresses.
          #
          #Listen 12.34.56.78:80
           Listen 127.0.0.1:8000
          

          اگه با این روش هم حل نشد از راهکاری که با عنوان رفع خطای اجرا نشدن وب سرور آپاچی در زمپ نوشتم استفاده کنید.

  63. درود دوست عزیز.ممنون بابت آموزش کاملتون.
    ادمهای موفق همیشه اطلاعاتشون در اختیار دیگران قرار میدن.امیدورام همیشه موفق باشید

  64. مهندس جان ممنون..خیلی با صبر و حوصله و کامل آموزش دادید…تو آموزشتون متوجه مشکل کارم شدم….سپاس

  65. سلام برای رفع این مشکل چه کار باید کرد ؟
    متاسفیم، نیازدارم به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار. لطفا مجدد این پرونده را بارگذاری کنید.
    اطلاعات را نیز چک کردم

  66. سلام
    خیلی عالی آموزش دادید و اون قسمتی که اشاره داشتید به موزیک شاد عالی بود

  67. سلام.
    من بعداز همه کارها ، وقتی که مرورگرم رو باز میکنم و اسم پوشه رو بعد از لوکال هاست مینویسم به جای صفحه عنوان و رمز عبور یه صحه دیگه با عنوان زیر نمایش میده
    به وردپرس فارسی خوش آمدید. پیش از آغاز ما به اطلاعات پایگاه‌داده‌ی شما احتیاج داریم. شما باید جهت شروع کار موارد زیر را بدانید.

    نام پایگاه‌داده
    نام‌کاربری پایگاه‌داده
    رمز پایگاه‌داده
    میزبان پایگاه‌داده
    پیشوند جدول (اگر می‌خواهید بیش از یک وردپرس روی یک پایگاه‌داده اجرا کنید)
    میخواستم ببینم مشکل کار من در کجا هست؟
    مرسی از آموزشتون

    1. سلام، نصب به صورت کامل انجام نشده و برای همین این صفحه رو بهتون نشون میده. میتونید اطلاعات پایگاه داده رو در این مرحله وارد کنید.

      1. سلام .من این مشکلو دارم و نمیدونم چی کار باید کنم. اگر لطف کنید بیشتر توضیح بدید ممنون میشم.

        1. سلام، تو این مرحله باید اطلاعات دیتابیس که داخل phpmyadmin ساختید رو وارد کنید. نام دیتابیس، نام کاربری دیتابیس و رمز دیتابیس به همراه پیشوند جداول که پیشفرض wp_ هست. بعد از پر کردن این گزینه‌ها روی نصب که کلیک کنید انجام میگیره.

      2. سلام. من هم این مشکلو دارم و نمیدونم چه کار کنم. ممنون میشم بیشتر راهنمایی کنید.

  68. سلام خواهش میکنم راهنماییم کنید کارم خیلی فورس هست
    من برای پروژه ام یه سایت روی لوکال هاست زمپ با ورد پرس ساختم میت.نم روی یه سیستم دیگه هم ببینمش یا نه اگه آره چطوری ممنون میشم

  69. با سلام من همه مراحل رو رفتم ولی اونجایی که نوشتید: سپس مرورگر خودتونو باز کنید و پس از /localhost نام پوشه‌ای که وردپرس در آن قرار داره وارد کنید. و وقتی وارد میکنم مینویسه: متاسفیم، نیازدارم به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار. لطفا مجدد این پرونده را بارگذاری کنید. من باید چی کار کنم؟
    ممنونم

  70. ممنونم من همه مراحل رو رفتم و وقتی وارد ورد پرس میشم و نام پایگاه داده و….میزنم این گزینه میاد» احتمالاً نام کاربری یا رمز عبور شما در پرونده‌ی wp-config.php اشتباه است یا ارتباط با پایگاه‌داده به هر دلیلی در localhost برقرار نیست. ممکن است پایگاه‌داده شما در دسترس نباشد.

    1. سلام، این مشکل میتونه دو دلیل داشته باشه:
      1. اطلاعات پایگاه داده رو به درستی وارد نکرده باشید که لازمه فایل wp-config.php رو بررسی کرده و اگر اشتباه هستن اصلاح کنید.
      2. مشکلی تو اجرای phpmyadmin وجود داشته باشه که باید بررسی کنید و ببینید که phpmyadmin سبز باشه.

  71. با سلام و عرض خسته نباشید ممنونم از آموزش های خوبتون .
    سایت من روی cpanel هستش الان میخوام بک آپش رو روی لوکال هاست بیارم تا ایراداتی که داره رو برطرف کنم.چه جوری باید این کار رو انجام بدم؟

  72. سلام ممنون از آموزش خیلی خیلی خوبتون خسته نباشید
    من نصب کردم تا مرحله آخر هم رفت ولی این ارور رو داد Error Establishing a Database Connection
    راه هایی هم که گفتین انجام دادم ولی وارد نمیشه.

  73. سلام وقت بخیر
    آموزش عالی و گام به گام بود فقط یه مشکلی دارم. تمام مراحل را درست رفتم ولی وقتی میرم توی داشبورد و میخوام ظاهر سایت رو نشون بده. سایت رو برام نشون نمیده و میگه “پوشه‌ی پوسته‌ی «twentyseventeen» وجود ندارد.”
    چکار کنم؟ کدوم پوشه را منتقل نکردم؟

  74. آقا دمت گرم بابت توضیح خوب و روان همراه با تصویر…عالی بود.بقیه جاها رو دیدم ولی به این خوبی توضیح نداده بودن وگیج کننده بود.اگر بخوام به شرکت ارایه دهنده هاست منتقل کنم امکانش هست؟

  75. سلام خسته نباشید
    تا مرحله آخر پیش رفتیم فقط اونجا که با مرورگر وارد لوکال هاست شدیم localhost/inter با این پیام مواجه شدیم
    Warning: require(C:\xampp\htdocs\international/wp-includes/load.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\xampp\htdocs\international\wp-settings.php on line 19

    Fatal error: require(): Failed opening required ‘C:\xampp\htdocs\international/wp-includes/load.php’ (include_path=’C:\xampp\php\PEAR’) in C:\xampp\htdocs\international\wp-settings.php on line 19

  76. سلام.وقتتئن بخیر..میشه لطف زودتر منو راهنمایی کنید..من تمام مراحل رو درست انجام دادم هم روی ومپ و هم روی زمپ..وجفتشون بدون مشکل به رنگ سبز درمیان..اما مشکلم اینجاست که وارد صفحه خوش آمدگویی زمپ نمیشم..ومپ هم همینطور پایگاه داده و اینا درست میکنم ولی نمیتونم وارد سایت بشم..خطا میده..میشه راهنماییم کنید.ممنون میشم..سیستمم ویندوز 10 هستش

    1. سلام روزبخیر زهرا جان؛
      دقیقا چه اعلان یا اراوری موقع لاگین به سایت دریافت میکنید؟

  77. عرض سلام . ضمن تشکر از مطالب آموزشی بسیار خوبتون . طبق دستور العمل آموزشی شما پیش رفتم ولی با پیام های خطای زیر مواجه شدم . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .
    سپاس
    03:00:45 ب.ظ [Apache] Attempting to start Apache app…
    03:00:45 ب.ظ [Apache] Status change detected: running
    03:00:47 ب.ظ [Apache] Status change detected: stopped
    03:00:47 ب.ظ [Apache] Error: Apache shutdown unexpectedly.
    03:00:47 ب.ظ [Apache] This may be due to a blocked port, missing dependencies,
    03:00:47 ب.ظ [Apache] improper privileges, a crash, or a shutdown by another method.
    03:00:47 ب.ظ [Apache] Press the Logs button to view error logs and check
    03:00:47 ب.ظ [Apache] the Windows Event Viewer for more clues
    03:00:47 ب.ظ [Apache] If you need more help, copy and post this
    03:00:47 ب.ظ [Apache] entire log window on the forums
    03:00:49 ب.ظ [mysql] Attempting to start MySQL app…
    03:00:50 ب.ظ [mysql] Status change detected: running
    03:00:51 ب.ظ [mysql] Status change detected: stopped
    03:00:51 ب.ظ [mysql] Error: MySQL shutdown unexpectedly.
    03:00:51 ب.ظ [mysql] This may be due to a blocked port, missing dependencies,
    03:00:51 ب.ظ [mysql] improper privileges, a crash, or a shutdown by another method.
    03:00:51 ب.ظ [mysql] Press the Logs button to view error logs and check
    03:00:51 ب.ظ [mysql] the Windows Event Viewer for more clues
    03:00:51 ب.ظ [mysql] If you need more help, copy and post this
    03:00:51 ب.ظ [mysql] entire log window on the forums

    1. سلام وقت بخیر؛
      اصولا این خطا بعد از کلیک روی دکمه های start نمایش داده میشه و نشون میده شبیه ساز شما به خوبی اجرا نشده ممکنه پورت 80 سیستم توسط برنامه دیگه ای مشغول باشه. در انتهای همین آموزش به نحوه تغییر پورت اشاره کردیم لطفا بررسی کنید.

  78. سلام
    ممنون از راهنماییاتون من از طریق راهنمایی های شما وارد لوکال هاست شدم ولی صفحه لوکال هاست ورد پرس من با صفحه ورد پرس آنلاین من یکی نیست و تمام افزونههایی که تو ورد پرس انلاین دارم تو لوکال هاستم موجود نیست
    و یه چیز دیگه اطلاعات سایتتون فوق العاده است خیلی ممنون ازتون

  79. سلام سپاس از زحمتهای فراوان شما
    بزرگوار بنده تمام کارهایی که فرمودید عمل کردم وقتیکه لوکال هاست و اون پوشه خودم رو به مرورگر میدم پیغام زیر برام میاد لطفا راهنمایی بفرمایید
    منظور بنده این قسمته البته بنده بجای میزبانفا پوشه خودمو نوشتم فقط گیرکارم اینجاست سپاسگزارم
    localhost/mizbanfa
    متاسفیم، نیازدارم به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار. لطفا مجدد این پرونده را بارگذاری کنید.

  80. باسلام و خسته نباشید .هنگامی که صفحه ورود باز شد پیغامی رو بالای صفحه مشاهده کردم که این پایین هستش ممنون میشم جواب بدید متشکر.
    Warning: “continue” targeting switch is equivalent to “break”. Did you mean to use “continue 2”? in C:\xampp2\htdocs\khanebaftani\wp-includes\pomo\plural-forms.php on line 210

  81. یک راه حل برای این ارور بدید وقتی داخل وورد پرس اپدیت خود ووردپرس رو میزنم این خطارو میاره
    Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\xampp2\htdocs\khane\wp-admin\includes\class-core-upgrader.php on line 356

  82. سلام درود
    بعد استارت دانلود Tomcat با این ارور مواجح شدم حال چه باید بکنم؟
    Tomcat Started/Stopped with errors, return code: 1
    Make sure you have Java JDK or JRE installed and the required ports are free
    Check the “/xampp/tomcat/logs” folder for more information

    1. سلام وقت بخیر؛
      طبق این اعلان پورت مرتبط با نرم افزار که اصولا پورت 80 هستش توسط یک برنامه دیگه در حال استفاده هست.
      چک کنید این مورد رو . و طبق همین اموزش می تونید نسبت به تغییر پورت پیش فرض هم اقدام کنید.

    1. سلام وقت بخیر؛
      یک نسخه وردپرسی سالم رو از منبع معتبر دانلود و مجددا نصب کنید

  83. سلام ببخشید یه سوال داشتم میخواستم بپرسم که مهمه که نام دیتابیس چی باشه یا نه هر اسمی میتونه باشه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      نام دیتابیس اختیاری و سلیقگی هست اما نکته بسیار مهمی که باید دقت داشته باشید از نامی استفاده کنید که از لحاظ امنیتی ضعیف نباشه.

  84. خیلی عالی و کاربردی بود.
    واقعا ممنون که انقدر روان و کامل و در عین حال خلاصه توضیح دادید. بسیار راحت تونستم اجرا کنم.

  85. سلام وخسته نباشید تا ابنجای آموزش اومدم : پس از اینکه به درستی موارد مورد نظر وارد شد فایل مورد نظر را با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + S ذخیره کنید تا اطلاعات مربوط به پایگاه داده وردپرس که شامل نام پایگاه داده، نام کاربر پایگاه داده و رمز پایگاه داده میشه ذخیره بشه، سپس مرورگر خودتونو باز کنید و پس از /localhost نام پوشه‌ای که وردپرس در آن قرار داره وارد کنید. در اینجا پوشه ما با عنوان mizbanfa ذخیره شده، بنابراین برای دسترسی به وردپرس و ادامه نصب مراحل وردپرس باید به آدرس localhost/mizbanfa مراجعه کنیم. از اینجا به بعد نمی دونم منظور تان کدام مرورگر را می فرمایید

    1. سلام وقت بخیر؛
      منظور این هست ادرس محلی سایت رو داخل یک مرورگر مثل موزیلا، فایرفاکس یا …. وارد کنید تا بتونید مراحل تکمیلی نصب رو انجام بدید. 🙂

    2. سلام من وردپرس را نصب کردم میخوام ووکامرس را نصب کنم میگه این فایل بزرگ است باید چیکار کنم

      1. سلام روزبخیر؛
        دو رهکار دارید اول اینکه افزونه رو به صورت دستی از طریق هاستتون نصب کنید یعنی افزونه مورد نظر رو در مسیر نصب وردپرس در پوشه wp-content/theme قرار بدید. اون رو اکسترکت کنید و سپس از طریق پیشخوان افزونه رو فعال کنید. (دقت کنید موقع اکسترکت پوشه های تودرتو ایجاد نشه.)
        راهکار دوم اینه در خصوص افزایش حجم آپلود در ودرپرس اقام کنید.

  86. سلام
    ممنون از آموزش عالی شما.
    لطفاً اگر از پیاده سازی «مودل» بر روی زمپ مطلبی دارید برام بفرستید.
    متشکر

  87. سلام جناب آقای مهندس صادقی من هنگام نصب xampp با mysql مشکل پیدا میکنم . چون من تو کامپیوترم . نرم افزارهای نصب شده که دیتا بیسشون mysql هست . چیکار کنم my sql ، xampp درست نصب بشه
    با تشکر

    1. سلام وقتتون بخیر؛
      هر دو نرم افزاری که شما بهشون اشاره کردید از پورت 80 سیستم استفاده میکنن.
      حالاشما می تونید پورت پیش قرض مجازی ساز رو از 80 به پورت دیگه ای تغییر بدید تا مشکل حل بشه. 🙂

  88. درود بر شما : حرف نداشت آقای صادقی تونستم به خوبی مراحل نصب وردپرس را انجام دهم بسیار از شما متشکرم بابت این آموزش کامل 🙂

  89. درود بر شما : تونستم به خوبی مراحل نصب وردپرس را انجام دهم و از این بابت از شما آقای صادقی بابت این آموزش کامل بسیار متشکرم

  90. سلام من مدت هاست که نمیتونستم ورد پرس رو نصب کنم ولی بعداز دیدین اموزش به خوبی و بدون ارور نصب کردم

  91. سلام
    من بعد از نصب برنامه و اجرای تمام مراحل به این خطا برمی خورم
    صفحه localhost پیدا نمی‌شود صفحه وبی با این آدرس وب یافت نشد: ‪http://localhost/phpmyadmin‬
    لطفا مرا راهنمایی کنید

    1. سلام وقت بخیر؛
      مراحل اجرایی به این شکل هستش:
      1- نصب xampp
      2- اجرای برنامه Apache و Mysql که باید در حالت استارت قرار بگیرن (برای این کار داخل کنترل پنل Xampp روی دکمه start روبروی اون ها کلیک کنید تا در حالت سبز رنگ قرار بگیرن.)
      3- چک کردن آدرس http://localhost که اگر صفحه اصلی Xampp رو نشون داد یعنی نصب برنامه موفقیت امیز بوده
      4- توی این مرحله باید دیتابیس تعریف کنید و وردپرس رو نصب کنید که به آدرس http://localhost/phpmyadmin میریم.

      مشکلات احتمالی که ممکنه تا رسیدن به این مرحله پیش بیاد:
      استارت نبودن Apache و Mysql یا مشغول بودن پورت 80 توسط یک برنامه دیگه هستش.

  92. سلام ممنون از توضیحات کامل و کاربردیتون یک سوال اینکه از کجا میشه فهمید زمپی که دانلود میکنیم برای ویندوز 32 هست یا 64؟

  93. سلام
    بنده تمامی مراحل رو تکمیل کردم. و تغییرات فایل wp-config.php را نیز اعمال نموده ام. ولی در انتها وقتی localhost در مرورگر می خوام باز کنم با این پیغام مواجه میشم:
    متاسفیم، نیازدارم به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار. لطفا مجدد این پرونده را بارگذاری کنید.

    لطفا راهنمایی نمایید.با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      این فایل پیکربندی شمل نام دیتابیس، رمز و نام کاربری متصل به دیتابیس شما هستش پس فایل بسیار مهمی بشمار میره و عدم وجودش میتونه مانع اجرای سایت به درستی باشه. برای همین باید وردپرسی که دانلود کردید رو در محل دیگه ای اکسترکت کنید و فایل مذکور رو کپی و در مسیر نصب وردپرستون قرار بدید. سپس اون رو ویرایش و نام کاربری و نام دیتابیس و رمز رو اصلاح بفرمایید.

  94. با سلام ببخشید در اخرین مرحله که localhost/shop رو میزنم که بره به ثبت نام ورد پرس این خطا رو میده Index of/shop

  95. سلام خسته نباشید
    من وقتی localhost/wp1/wp-admin رو توی مرورگر میزنم میگه: با عرض پوزش، شما اجازه‌ی دسترسی به این برگه را ندارید.
    چیکار کنم؟

  96. سلام وقت بخیر من خطای found object میده و تغیر نام پوشه رو هم دادم توی صفحه ای که بازمیشه دوباره اسم پایگاه داده و رمز میخاد که وقتی میزنم میگ اشتباهه میشه راهنماییم کنید؟

    1. سلام واحترام؛
      در دایرکتوری روت وردپرس یک فایل به نام WP-CONFIG.PHP وجود داره که یکسری اطلاعات پیکربندی رو شامل میشه. در این بخش باید نام دیتابیس، نام کاربری متصل به دیتابیس و رمز دیتابیس رو عینا وارد کنید. می تونید در بخش PhpmyAdmin اسم دقیق دیتابیس رو چک کنید.

  97. سلام.
    من متاسفانه توی قسمت تعریف دیتا بیس مشکل دارم.اگر امکان هست توضیح بدین
    بعد از اینکه گزینه create را میزنم میره تو یه صفحه دگ و میگه create table .
    مثل فیلم آموزشیتون با زدن دکمه create کار ساختن دیتا بیس تموم نمیشه
    متاسفیم، نیازدارم به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار. لطفا مجدد این پرونده را بارگذاری کنید.

    1. سلام وقت بخیر؛
      می تونید وردپرس خام رو در مسیر دیگه ای اکستکت و این فایل رو کپی و در مسیر اصلی نصب وردپرس قرار بدید. در این فایل اطلاعاتی مثل نام دیتابیس، رمز و نام کاربری دیتابیس درج میشه.

  98. با عرض سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون.
    این اروره اعصاب برامون نذاشته
    متاسفیم، نیازدارم به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار. لطفا مجدد این پرونده را بارگذاری کنید

    1. سلام وقت بخیر؛
      wp-config.php یکی از مهم ترین فایل های پیکربندی هستش. که در مسیر هاست دایرکتوری public_html یا دایرکتوری روت سایتتون قرار داره (یعنی جایی که وردپرستون رو نصب کردید.)
      از وجود این فایل در مسیر سایتتون مطمئن بشید. در صورتی که این فایل رو ندارید می تونید به صورت تکی کپی و در مسیر قرار بدید.
      در نهایت اطلاعات دیتابیستون شامل : نام دیتابیس، یوزر و پسورد دیتا بیس درون اون درج کنید.

  99. سلام
    برنامه زمپ در حال نصب شدن هست ولی موردی که هست یک ساعته در 99% درصد مونده میخواستم بدونم این مورد طبیعی هست یا باید اقدام انجام بدم

  100. سلام
    واسه من بعد از اینکه میزنم رو دکمه ی راه اندازی خیلی طول میکشه اخرش هم چیزی تغییر نمی کمه ینی مشکل از کجاست؟

    1. سلام و احترام؛
      دایرکتوری مربوط به وردپرس رو حذف و مجددا نصب رو انجام بدید.
      تنظیمات شبیه سازتون رو هم چک کنید و مورد مهم دیگه اینکه چک کید با نسخه ویندوزتون همخوانی داره یا خیر.

  101. امکان انتخاب پایگاه داده مورد نظر ممکن نیست
    امکان برقراری ارتباط به سرور پایگاه داده مورد نظر وجود ندارد (احتمالا نام کاربری و رمزعبور شما صحیح است)؛ اما امکان انتخاب پایگاه داده *ممکن نیست.

    آیا از وجود آن مطمئنید؟
    آیا کاربر root برای استفاده از پایگاه داده دسترسی‌های لازم را دارد؟
    در برخی سامانه‌ها ممکن است نام‌کاربری شما به عنوان پیشوند نام پایگاه‌داده قرار داده شود؛ چیزی مشابه * ممکن است مشکل از اینجا باشد؟
    پنل ادمین وردپرس برای من باز نمیشه و به این ارور خوردم

    1. سلام و احترام؛
      در زمان ساخت دیتابیس یک گزینه پایین صفحه وجود داره به نام ADD USER TO DATABASE از لیست کشویی یوزر و نام دیتابیس رو انتخاب و روی این دکمه کلیک کنید. تمام دسترسی ها رو در حالت فعال قرار بدید.
      بعد از اون دقیقا نام کاربری و نام دیتابیسی که بهتون ارائه میشه رو به همراه رمز دیتابیس در مراحل نصب وردپرس وارد کنید.

  102. سلام آقای صادقی من زمپو نصب کردم ولی وقتی phpmyadmin رو باز میکنم خطاهایی از این دست به من میده
    The phpMyAdmin configuration storage is not completely configured, some extended features have been deactivated. Find out why.
    Or alternately go to ‘Operations’ tab of any database to set it up there.

    mysqli_real_connect(): (HY000/1045): Access denied for user ‘pma’@’localhost’ (using password: NO)
    Connection for controluser as defined in your configuration failed.

    ممنون میشم راهنماییم کنید

  103. سلام
    ارور خطا در برقراری ارتباط با پایگاه‌داده رو میده
    لطفا راهنمایی بفرماید

    1. سلام وقت بخیر؛
      فایل wp-config.php رو چک کنید و ببنید آیا مقادیر زیر به درستی وارد شده؟
      نام دیتابیس
      یوزر
      پسورد دیتابیس

      1. سلام روز بخیر
        درموقع نصب منم هم همین ارور رو میده
        نام دیتابیس
        یوز
        پسورد
        همه رو چک کردم ولی باز همون ارور رو میده چیکار کنم به نظرتون

  104. سلام خسته نباشید.این ارور رو چیکار باید کرد؟Problem detected!
    05:42:49 ب.ظ [mysql] Port 3306 in use by “Unable to open process”!
    05:42:49 ب.ظ [mysql] MySQL WILL NOT start without the configured ports free!
    05:42:49 ب.ظ [mysql] You need to uninstall/disable/reconfigure the blocking application
    05:42:49 ب.ظ [mysql] or reconfigure MySQL and the Control Panel to listen on a different port

    1. سلام وقت بخیر؛
      این برنامه از پورت 80 سیستم استفاده میکنه به احتمال خیلی زیاد این پورت در سیستم شما توسط برنامه دیگه ای اشغال شده در همین مقاله بخش تغییر پورت رو مطالعه کنید.

  105. سلام.خواستم ازتون تشکر کنم.دو روزه درگیر نصب وردپرسم و امروز با کمک سایت خوبتون تونستم بالاخره انجامش بدم.فقط یه راهنمایی به کسایی که مشکلمو داشتن کنم.من زمان استارت کردن آپاچی به مشکل خوردم و سبز نمی شد.پورتشو تغییر دادم و همین مساله باعث شد دیگه لوکال هاستم هیچیو نشون نده .متوجه شدم علتش همین تغییر پورت بوده .پس دوستانیکه سایت لوکال هاستشون چیزیو نشون نمیده حتما به قضیه تغییر پورتها دقت کنند.چون لوکال هاست و آپاچی باید رویه پورت تنظیم شده باشند.

  106. The mysqli extension is missing. Please check your PHP configuration. See our documentation for more information. این ارور رو موقع رفتن به مای اس کیو ال میدع . چه کنم . ‌؟

  107. سلم من همهی ان کار را رو انجام دادم وقتی میخام برم تو localhost توش میگه صفه ای به این ادرس وجود ندارد

    1. سلام و احترام؛
      دو مورد و باید بررسی کنید:
      مراحل راه اندازی لوکال هاست و نصب وردپرس رو به درستی انجام داده باشید. ادرس سایت رو صحیح در مرورگر وارد کرده باشید.
      مورد دوم اینکه کنترلر ومپ یا زمپ در حالت فعال باشه و چراغی که مربوط به وضعیت کنترلر هست که در مقاله توضیح داده شد در تسکبار سیستمتون سبزرنگ باشه.

  108. سلام
    یکی از دوستام میگفت که وقتی قالب رو میریزی باگ هایی داره که باید برطرف شه یکی از اون ها این بود که همه توی سایتت پنل آدمین رو دارن
    این جور باگ ها رو چجوری باس رفع و رجوع شه

    1. سلام روزبخیر؛
      می تونید خیلی از موارد مثل لینک ورود به سایت، دسترسی کاربران و موارد این چنینی رو به صورت دستی ویرایش کنید و سطوح امنیتی سایتتون رو افزایش بدید. هر قالب یا افزونه در آپدیت ها مشمول قابلیت های جدید و رفع باگ های قبلی هستش. پس بروزبودن همیشگی هم تاثیر بسزایی داره.

  109. باسلام و ممنون از سایت خوبتون
    من تو اجرای پروژه ام با خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded رو به رو میشم و این قسمت رو خیلی کوتاه توضیح دادین در سایت.ممنون میشم راهنماییم کنین.

  110. سلام من موقع سرچ کردن در لوکال هاست به خطای خطا در برقراری ارتباط پایگاه داده برخوردم….میشه بگید چیکارکنم لطفا خیلی مهمه کمکتون

      1. من همه مراحل رو درست رفتم ولی بعد سرچ localhodt/dbname این خطا رو میده:
        ❌من به پرونده wp-config-sample.php برای شروع کار نیاز دارم لطفا این پرونده را دوباره بارگزاری کنید❌
        مشکل چیه؟؟

        1. وقت بخیر؛
          در مسیر روت (جایی که وردپرس رو نصب کردید) بررسی کنید فایلی به نام wp-config-sample.php وجود داشته باشه. اگر وجود نداشت می تونید از فایل نصبی وردپرس همین تک فایل را کپی و در مسیر نصب قرار بدید.
          سپس فایل را برای ادیت باز کنید نام دیتابیس خودتون رو وارد کنید. به جای نام کاربری هم مطابق توضیحات مقاله واژه root رو بنویسید و بخش password هم خالی باقی بمونه.

          1. منظورتون از مسیر نصب وردپرس همون پوشه‌ی c:\xampp\htdocs هست؟
            من wp-config-sample.php رو در کنار wp-config.php هم کپی کردم، باز مشکلم حل نشد.
            من فکر میکنم یه جای آموزش اشکال داره که همه این مشکلو دارن و پرسیدن
            چون اونجا ننوشته که wp-config-sample.php هم باید باقی بمونه، گفته شده این فایل تغییر نام و کدهاش ادیت شه

            1. سلام و احترام دوست عزیز؛
              بله؛ در مسیری که وردپرس خود را نصب نموده اید این فایل را نیز قرار دهید در نسخه های جدید وردپرس بدون تغییر نام این فایل نیز می توانید مراحل نصب وردپرس را دنبال کنید.
              سپس فایل را ویرایش نموده و اطلاعات دیتابیس شامل نام دیتابیس و یوزر root را وارد نمایید.

  111. سلام
    ممنون از این مقاله آموزشی بسیار خوب و غنی.
    من تا آخرین مرحله رفتم و نهایتاً وردپرس هم بدرستی باز شد. اما دو مشکل و سؤال دارم:
    یکم. دوباره بعد از چند روز که بخواهم به همان وردپرس وارد بشوم، با چه روشی باید این کار را اجرا کنم؟
    دوم. وقتی نشانی لوکال‌هاست را در نوار آدرس کروم می‌زنم، این پیغام زیر را می‌دهد، دلیلش چیست؟
    This site can’t be reachedlocalhost refused to connect.
    Try:

    Checking the connection
    Checking the proxy and the firewall
    ERR_CONNECTION_REFUSED

    1. سلام وقت بخیر؛
      برای ورود به ردپرس در لوکال هاست باید برنامه کنترلر ومپ یا زمپ رو اجرا کنید.

      آدرس ورود هم تغییر نمیکنه (لینک که در لوکال هاست وارد کردید) یعنی لینک سایتتون به همراه wp-admin/

  112. باسلام روزبخیر
    برنامه xampp را همان طوری که آموزش دادیدنصب کردم بعدازاینکه صفحه برنامه xampp باز شد دگمه start برنامه Apache رامیزم با ارور زیر مواجه میشم
    the program cant start because libsqlite3.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem
    ورنگ Apache زرد هست اما وقتی پیغام ارور را میبندم یا OK میکنم رنگ Apache سبز میشه
    اگرامکان داره راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      اصولا این خطا زمانی رخ میده که یک فایل DLL کمه (یا حذف شده، یا فایل ناقص بوده و…)
      اینجا باید ک نرم افزار برای دانلود فایل DLL که حذف شده، نصب کنید تا خطای نمایش داده شده رفع بشه. می تونید از نرم افزار Dll File Fixer برای رفع ارور کمک بگیرید.

  113. سلام
    واقعا عااالی بود ممنون خیلی سریع و راحت تونستم نصب کنم وردپرس رو
    فقط س سوال موقع نصب همه چی درست بود بجز موزیکی که گفتید موقع خوش آمد گویی پخش میشه برای من پخش نشد بقیه موارد اوکی بود خواستم بدونم پخش نشدن موزیک مشکل ایجاد نمیکنه برای ورد پرس .
    بینهایت سپاسگذارم از راهنمایتون

    1. سلام و احترام؛
      مشکلی نیست. بخشی که فرمودید رو با دقت مطالعه نکردید 😊
      اگر وردپرس براتون نصب شد و به پیشخوان دسترسی پیدا کردید مراحل نصب رو کاملا صحیح انجام دادید.

  114. سلام وقت بخیر
    من تمام مراحل رو انجام دادم ولی در نهایت وقتی سرچ میزنم localhost/test یک صفحه باز میشه
    که بزرگ نوشته index of /test
    name last modified size description
    ایکاش میشد عکسش رو اپلود کرد

  115. سلام من هربار که برنامه رو باز کنیم با پیغام ارور
    cannot creat file: C: xampp-control.ini ,
    access is denied

  116. با سلام و عرض ادب
    با این روشی که بالا اشاره شد ، دیگه نیازی به دامنه ، هاست و پنل نداریم؟

    1. سلام و احترام؛
      سیستم خودتون عملکردی مشابه هاست و آیپی به جای دامنه قرار میگیره.
      این روش برای طراحی و یا تکمیل سایت و آزمون خطا و یادگیری کاربرد داره اگر قصد دارید سایتتون در بستر اینترنت و در دسترس همه باشه بعدها به هاست و دامنه نیاز خواهید داشت.

  117. درود

    در کنترل پنل xampp من apache و mysql هردو سبز رنگ هستند ولی modules service ضربدر قرمز داره مشکل از چیه؟

  118. سلام وقت بخیر. تمام مراحل نصب و راه اندازی رو پیش رفتم و پورت رو روی 8080 تنظیم کردم ولی یه مشکل هست اینکه برای ورود به پنل وردپرس یا سایت یا phpmyadmin حتما باید آدرس رو بهمراه پورت بنویسم که ظاهر بشه وگرنه can not desplay میشه
    مثلا localhost:8080/test
    راهی هست که مثل توضیح شما نیازی به نوشتن 8080: نباشه؟ لطفا راهنمایی کنید.

  119. با تشکر از مقاله ی خوبتون
    عالییییی بوددد
    عاشق قسمت موزیکش شدم:)

  120. سلام خسته نباشید من فایل ورد پرس را در پوشه htdocts گذاشتم اما فایل های php خوانده نمیشه و اجازه edit نمیده چه برنامه ای برای خواندن فایل های php نصب کنم؟ با تشکر

    1. سلام وقت بخیر؛
      بعد از نصب وردپرس نیاز به نصب برنامه خاص دیگه ای نیست.
      تمام مراحل رو به درستی انجام دادید؟
      در مرورگر ادرس رو صحیح وارد می کنید؟

  121. سلام خدایی دستتون درد نکنه هم به روز هم کامل و هم جامع مرحله ب مرحله توضیح داده شده بود.
    ممنون بابت وقتی که صرف کردید تا این اموزش رو تهیه کنید

  122. سلام من وقتی میرم روی MyAdmin php این ایرور میاد به صفحه که دیتابیس ایجاد میشه نمیره

    Welcome to phpMyAdmin

    Error
    MySQL said:
    Cannot connect: invalid settings.
    mysqli::real_connect(): (HY000/1045): Access denied for user ‘pma’@’localhost’ (using password: NO)
    Connection for controluser as defined in your configuration failed.
    mysqli::real_connect(): (HY000/1045): Access denied for user ‘root’@’localhost’ (using password: NO)
    phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in your configuration and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server.

    1. سلام و احترام؛
      این اعلان نشون میده اتصال بین وردپرس و دیتابیس با مشکلی مواجه شده چند احتمال وجود داره:
      اول بررسی کنید دو گزینه ابتدایی در کنترلر شما سبز رنگ باشن. مورد دوم فایل wp-config.php رو بررسی کنید اسم دیتابیس، نام کاربری و بخش رمز با مقادیر صحیح تکمیل شده باشن. همچنین مطمئن بشید پورت 80 سیستم ازاده.

  123. با سلام
    برای رفع خطای زیر چیکار باید کرد؟
    خطای پایگاه‌دادهٔ وردپرس : [Table ‘wordpress_db.wp_terms’ doesn’t exist]
    SHOW FULL COLUMNS FROM `wp_terms`

  124. سلام 1 سوال داشتم بعد نصب وردپرس با install.php باید چکار کنم ؟ من روی هاست نصب کردم
    پاکش کنم یا بزارم بمونه

  125. با عرض سلام وخسته نباشید
    برنامه xampp را نصب کردم قبل از نصب با پیغام warrning مواجه شدم که از پورت در درایو c مشکل گرفت و من اوکی را کلیک کردم بعد از اتمام نصب برنامه را باز کردم apache را استارت زدم قرمز شد رفتم طبق مراحل و داخل نوت پد پورت را تغییر دادم اما بازم برای یک لحظه زرد میشه و بعد سبز میشه

    1. سلام و احترام؛
      پورت مورد استفاده این برنامه احتمالا توسط یک برنامه دیگه مشغوله. پس باید پورت رو تغییر بدید.
      در انتهای همین مقاله شیوه تغییر پورت 80 آموزش داده شده.

  126. اصلاح میکنم بعد از زرد شدن قرمز میشه
    اینم ارورش
    Error: Apache shutdown unexpectedly.
    11:03:01 AM [Apache] This may be due to a blocked port, missing dependencies,
    11:03:01 AM [Apache] improper privileges, a crash, or a shutdown by another method.
    11:03:01 AM [Apache] Press the Logs button to view error logs and check
    11:03:01 AM [Apache] the Windows Event Viewer for more clues
    11:03:01 AM [Apache] If you need more help, copy and post this
    11:03:01 AM [Apache] entire log window on the forums

    1. سلام روزبخیر؛
      این برنامه برای اجرا شدن از پورت 80 سیستم استفاده میکنه هر زمان برنامه دیگه ای این پورت رو اشغال کرده باشه با چنین خطایی مواجه میشید یا باید برنامه ای که باعث اشغال پورت شده رو حذف کنید یا مطابق با همین آموزش پورت مورد استفاده زمپ رو تغییر بدید.

    1. سلام و احترام؛
      سپاس از شما شادی عزیز. خوشحالیم که از مقاله رضایت داشتید.

  127. سلام. من وقتی ادرس در لوکال هاست میزنم صفحه باز میشه که نوشته there has been a critical error on your website برای رفع این بایدچیکار کنم

  128. سلام من وقتی وارد لوکال هاست میشم صفحه باز میشه ک نوشته شده
    There has been a critical error on your website

  129. سلام من میخوام فایلی درون ریز رو ایمپورت کنم اما تو قسمت درون ریزی وقتی میخواد درون ریز رو نصب کنه در واقع نصب نمیکنه و اون دایره کوچیک بعد از مدتی چرخیدن وامیسته
    چطور میشه به صورت دستی فایل درون ریز رو ایمپورت کرد؟
    و در مورد نصب افزونه در محیط لوکال هاست هم مشکل دارم
    آیا برای نصب افزونه از مخزن وردپرس در لوکال هاست به اینترنت نیاز هست؟ وقتی میخوام فایا افزونه رو آپلود کنم میگه محدودیت آپلود در فایل php.ini که همچین فایلی رو نتونستم پیدا کنم

    1. سلام روزبخیر؛
      افزونه ها در مخزن وردپرس در بستر اینترنت در دسترس هستند پس برای دسترسی به اون ها و دانلودشون می بایست به اینترنت متصل باشید می تونید از اموزش زیر برای افزایش حجم مجاز آپلود کمک بگیرید:
      آموزش افزایش حجم آپلود در وردپرس
      همچنین به صورت دستی هم امکان نصب افزونه در هاست و لوکال هاست وجود داره کافیه افزونه رو دانلود و در سیستمتون اکسترکت کنید سپس پوشه رو در لوکال هاست به مسیر نصب افزونه و سپس در wp-content./plugin درج کنید. نام افزونه به لیست افزونه های نصب شده در پیشخوان وردپرس اضافه میشه و کافیه ون رو فعال کنید.

  130. باسلام وخسته نباشیدممنون ازمقاله خوبتون .من درنصب وردپرس و زمپ اینا مشکلی نداشتم کارمیکرد اما امروز درورد پرس نام دامنه سایتمو تغییر دادم ودیگه وردپرس سایت برام بازنمیشه باید چیو تغییر بدم درسرور که وردپرس رو برام بازکنه؟؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      به phpmyadmin مراجعه و در جدول wp_options دوفیلد home و site-url رو بررسی کنید مقادیر این دو فیلد می بایست مشابه آدرس سایتتون باشه البته بدون کاراکتر / انتهایی

  131. سلام خسته نباشید من برنامه رو نصب کردم الان رو استارت کلیک میکنم شروع میشه ولی وقتی توی مرورگر لینک //localhost میزنم چیزدی نمیاره
    عکس هارو نگاه کنید

    1. سلام و احترام؛
      عکس نشون میده پورت 80 سیستم شما توسط برنامه دیگری مشغول هستش برای همین در روند اجرایی به مشکل خوردید.
      برای رفع مشکل بخش “رفع خطای اجرا نشدن وب سرور آپاچی در زمپ” واقع در انتهای مقاله رو مطالعه کنید.

      1. اون قسمتی که گفته بود رفتم و انجام دادم روی 80 بود اون رو 81 کردم ولی بازم درست نشد.
        توی دو تا عکس پایین دو تا مشکل هست یکی که وقتی میزنم روی Quit میزنم خطا میده و چند تا نوشته نشون میده و در عکس دوم رو هم نگاه کنید میبینید که از 80 به 81 تغییر دادم ولی درست نشده.

        1. سلم مجدد؛
          با توجه ب تصویری که ارسال کردید برای رفع خطای Fix XAMPP server error xampp-control.ini Access is denied
          در زمپ باید اقدامات زیر رو انجام بدید:
          پوشه مربوط به زمپ رو باز کنید و به دنبال فایلی تحت عنوان xampp-control.ini. باشید.
          روی این فایل راست کلیک و گزینه Properties رو انتخاب کنید.
          در پنجره باز شده به تب Compatibility مراجعه کنید.
          گزینه Run this program as an administrator را در حالت فعال قرار بدید.

          1. سلام این کار های که گفتید رو انجام دادم ولی بازم درست نشد
            بخش localhost رو نمیاره

            1. الان فقط دو سرویس ابتدایی یعنی APACHE و MYSQL رو استارت کنید. نیاز نیست بقیه موارد استارت بشن.

  132. چرا این خطا میاد من همرو درست انجام دادم

    با عرض پوزش، من به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.

    1. سلام و احترام؛
      wp-config.php یک فایل پیکربندی مهم هستش که اطلاعاتی مثل نام دیتابیس، نام کاربری دیتابیس و رمز دیتابیس در ون ذخیره میشه تا وردپرس شما به یک دیتابیس برای ذخیره سازی داده ها متصل بشه.
      حالا این ارور به شما میگه که فایل پیکربندی رو پیدا نمیکنم.
      به مسیر نصب وردپرستون مراجعه و از وجود این فایل مطمئن بشید.
      در برخی مواقع این فایل تحت عنوان wp-config-sample.php هستش.
      بررسی کنید در مسیر نصب این فایل موجود باشه.
      اگر فایل موجود نبود میتونید فایل زیپ وردپرستون رو در یک محل دیگه اکسترکت کنید فایل پیکربندی اون رو کپی و در مسیر نصب وردپرس خودتون قرار بدید و در نهایت اون رو ویرایش و اطلاعات دیتابیس (نام دیتابیس، نام کاربری و رمز) رو در اون وارد کنید.

  133. سلام آموزشتون عالی بود لطفا آموزش مطلب و فیلم و عکس و خلاصه هر چی که تو سایت میشه گذاشت رو آموزش بدید…ممنون…

  134. سلام وقت بخیر خداقوت انصافا آموزش مختصر، مفید، کاربردی و بدون نقصی بود. امیدوارم همیشه موفق باشید. متشکرم

  135. سلام من کامپیوترم ویندوزه و وقتی نسخه ویندوز زمپو نصب میکنم همین که ران و میزنم ارور میده میگه این برنامه در ورژن کامپیوتر شما تعریف نشدس چیکار باید بکنم ممنون از راهنماییتون

    1. سلام روزبخیر؛
      نسخه ویندوزتون چی هست؟
      نسخه زمپی که نصب کردید باید با نسخه ویندوز شما (64 بیت یا 32 بیت) همخونی داشته باشه. نسخه مطابق ویندوز رو دانلود و نصب کنید.

      1. سلام.من واقن به کمکتون نیاز دارم. وسطای یادگیری ب مشکل خوردم و برنامه زمپ و ورد پرس رو حذف کردم والان بیشتر از۳باره سعی دارم نصب کنم و نمیشه اینجوری شده که وردپرس رو وقتی اکسترکت میکنم توی پوشه htdocs اخر فایلهاو پوشه های وردپرسِ کپی شده php نیست. من دقیقا همینهارو انجام میدم. قبلا هم یه بار درست نصبش کردم ولی الان مشکلش چیه ینی php کارنمیکنه یا وردپرس مشکل داره یا خود زمپ .نمیدونم مشکلش چیه؟ خواهش میکتم راهنمایی کنید

        1. سلام و احترام؛
          یعنی سیستمتون پسوند فایل های php رو نمایش نمیده؟ این رو میتونید از بخش تنظیمات کامپیوتر اعمال کنید و تاثیری توی روال نصب وردپرس و راه اندازیش نداره.
          فایل زیپ نصب وردپرس رو از مخزن وردپرس دانلود و سپس اکسترکت کنید. بعد هم مابقی مراحل رو مطابق با آموزش پیش ببرید.

          1. سلام من وردپرس نسخه قدیمی و جدید انواع مراحل ک با زیپ یا کپی پوشه وردپرس همه رو امتحان کردم ازهمون سایتهای wp_persian یا fa_wotdpress دانلود کردم و اصلا هرکاری میکنم اخر فایل وپوشه های موجود دروردپرس ک در زمپ هست عبارت php نشون نمیده درحالی کع باراول که نصب کردم مشکلی نداشت. الان چیکارکنم؟ اصلااین عبارتو نشون نمیده من الان ۳روزه بیشتر۵۰بار بانسخع ها متفاوت امتحان کردم نظرتون چیه رتجع به این موضوع😥

          2. ببخشیداینکه میگیدازبخش تنظیمات کامپیوتر اعمال کنم چیکار کتم ینی؟
            توی کارکرد وردپرس و طراحی سایت و عملکر برنامه تاثیری ندارع؟ یا مثلا هک شدن و این چیزا؟ چون گفتین مشکلی نیست اگر پسوند php نباشه؟ ینی میتونم بقیه مراحل رو ادامع بدم یا بایدکار دیگه ای کنم؟ ( البتع غیر حذف و نصب😣دوروزه بیشتر۵۰باربانسخع هامتفاوت انجامش دادم)

            1. وقت بخیر؛
              اگر بررسی کنید سایر پسوندهای فایل ها هم حالت مخفی دارن چون در تنظیمات کامپیوتر نمایش پسوندها رو مخفی کردید اگه فایل زیپ نصب وردپرس رو از منبع معتبر مثل wordpress.org دانلود کرده باشید و فایل صحیح باشه توی مراحل نصب هیچگونه مشکلی پیش نمیاد.

  136. سلام وقتی میخوایم افلاین وارد پیشخوان وردپرسمون شیم و مدیریت کنیم از کجا اقدام کنیم؟باید مراحل قبلیه نصبو همیشه بریم تا وارد شیم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      نه فقط باید کنترلر زمپ رو اجرا و روی دکمه های استارت کلیک کنید تا سبز بشن و بعد در خصوص ورود به وردپرس اقدام کنید.

  137. سلام من نصب کردم زیمپ و خب اپاچی روی 81 گذاشتم اما
    وارد لینک های زیر نمیشوم و ارور 404 میده بهم
    localhost/phpmyadmin
    localhost

    ارور صفحات
    Not Found
    HTTP Error 404. The requested resource is not found.

    1. سلام روزبخیر؛
      طبق آموزش کنترل برنامه رو باز کنید و اون رو استارت کنید بدون استارت کنترلر امکان راه اندازی لوکال هاست نیست.

    1. سلام و احترام؛
      سپاس ار لطفی که به میزبان فا دارید.
      خوشحالیم مقاله موثر بوده.

  138. من وقتی این آدرس رو میزنم این رو میاره :
    Service Unavailable
    HTTP Error 503. The service is unavailable.
    چیکار کنم

    1. سلام روزبخیر؛
      ارور 503 میتونه دلایل متعددی داشته باشه پیشنهاد میکنم موارد زیر رو بررسی کنید:
      بررسی افزونه های سایت دپعدم تداخل
      بررسی قالب و عدم تداخل قالب با یکی از افزونه ها
      فعال کردن حالت دیباگ وردپرس (پس از اون ارور لاگ رو چک کنید.)

  139. سلام من یک بار برای این مقاله نظر فرستادم الان با ایمیل من هر چند ساعت نظر جدید برای این مقاله ثبت میشه الان من باید چی کار کنم که دیگه ایمیل ارسال نشه

    1. سلام وقت بخیر؛
      عذرخواهی میکنم بابت این مورد. تنظیمات گفتگو بازبینی شد لطفا بررسی کنید و اگر مشکلی بود اطلاع بدید.

  140. سلام خسته نباشید،وقتی که من دیتابیس رو میسازم ارور No tables found in database. میده،دفعات قبلی که نصب کردم همچین اروری رو نمیداد ممنون میشم اگه راهنمای کنید.

  141. سلام ، این خطا را هنگام دانلود پلاگین در وردپرس میدهد Installation failed: Could not create directory.

    1. سلام روزبخیر؛
      این خطا رو هنگام بارگذاری افزونه مشاهده میکتید؟
      به مسیر wp–content/ مراجعه و مجوزهای دسترسی دایرکتوری ها رو بررسی کنید.

  142. بله در هنگام نصب افزونه این پیام داده میشه
    اگر میشه راهنمایی کنید که چگونه تنظیمات دسترسی دایرکتوری رو انجام بدم

  143. سلام خسته نباشید من همه کارهارو انجام دادم وقتی میخام وارد ووردپرس بشم میزنهError establishing a database connection؟ چه کاری باید انجام بدم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      اطلاعات وارد شده در فایل wp-config.php شامل نام کاربری مربوط به دیتابیس، نام دیتابیس یا رمز رو اشتباه وارد کردید. این سه مورد رو مجددا بررسی کنید.

    1. سلام روزبخیر؛
      چه اروری نمایش داده میشه؟ اگر مربوط به زیرساخت باشه باید موضوع رو با هاستینگ میزبانتون مطرح کنید.

  144. سلام خسته نباشید من اطلاعاتو وارد کردم وقتی میزنم میگه دسترسی به سایت ممکن نیست

    1. سلام روزبخیر؛
      هنگام ورود به پیشخوان این مشکل رو دارید؟
      لطفا تصویریاز خطا و لینک اون ارسال کنید همچنین بررسی کنید انتقال به درستی انجام شده باشه اصلاح ادرسی ها کامل صورت گرفته باشه نیم سرور هم روی دامنه ست و نشر شده باشه.

  145. بله ممنون درست شد یک سوال داشتم من یک قالب دانلود کردم چجوری میتونم روی لوکال هاست پیادش کنم؟

  146. سلام وقت بخیر
    من موقع نصب قالب وردپرس (آسان نصب) روی لوکال هاست با ارور زیر مواجه میشم
    ممنون میسم برای حل این موضوع منو راهنمایی کنید :
    Fatal error: Array and string offset access syntax with curly braces is no longer supported in C:\xampp\htdocs\test\installer.php on line 730

    1. سلام وقت بخیر؛
      مشکل از تابعی در فایل اینستالر قالبتون هستش.
      در این تابع بجای براکت [] از {} استفاده شده.
      می تونید این فایل رو با برنامه ادیتور مثل نوت پد ++ باز کنید و خط 730 که این مشکل رو داره ادیت کنید.

  147. سلام من در این قسمت مشکل دارم . نمیدونم چطور باید همچی سایتی رو بیارم
    سپس مرورگر خودتونو باز کنید و پس از /localhost نام پوشه‌ای که وردپرس در آن قرار داره وارد کنید. در اینجا پوشه ما با عنوان mizbanfa ذخیره شده، بنابراین برای دسترسی به وردپرس و ادامه نصب مراحل وردپرس باید به آدرس localhost/mizbanfa مراجعه کنیم

    1. سلام روزبخیر زهرا جان؛
      دقیقا تا کدوم مرجله رو انجام دادید؟ زمپ و ورپرس نصب شده؟

  148. سلام
    بنده تا مرحله ی نصب زمپ (xampp) پیش رفتم الان در مرحله ی ساخت دیتابیس هستم ،
    وقتی به سایت می روم برای شروع کار اون گزینه ی new رو نداره و ساختار این سایت با عکس هایی که قرار دادین
    تفاوت داره . لطفا راهنمایی کنید
    با سپاس

  149. سلام مجدد
    متاسفانه نمی تونم عکس ازش تهیه کنم
    اگر میشه لطفا بفرمایید آیتم ساخت دیتابیس در کدوم بخش اون سایت است چون من وقتی گشتم این آیتم رو ندیدم

    1. سلام وقت بخیر؛
      ابتدا دو مورد ابتدایی در کنترلر زمپ رو استارت کنید.

      داخل phpmyadmin روی دکمه new کلیک کنید.

  150. خیلی ممنون
    بعد از اینکه دیتابیس رو ایجاد کردیم ، دیتابیس مون و اطلاعاتش در کدوم بخش ذخیره میشه ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      مشابه هاست، بخشی تحت عنوان phpmyadmin وجود داره اطلاعات 0 و 1 داخل دیتابیستون ذخیره میشه.

  151. سلام برای من بعد انجام مراحل و وارد کردن یوز و پس صفحه سبز رنگی ظاهر میشه به فیلد سرچ و این پیام رو میده

    یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

  152. سلام علیکم خیلی خوب بود مقالتون، فقط یک نکته برنامه ی Notepad هم بگید نصب بشه، چون خودم خیلی درگیر بودم

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از حسن نظر شما. حتما پیشنهاد شما را در برنامه کاری خود قرار خواهیم داد.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام و احترام؛
      بسته به نوع قالب روش نصب قالب در لوکال هاست دقیقا مثل نصب قالب در هاست هستش.
      اگر پوسته دارید از بخش پیشخوان > نمایش و زیر منوی پوسته ها اقدام کنید. سپس روی دکمه ازودن پوسته کلیک و پوسته مورد نظر جهت نصب رو انتخاب کنید.
      اگر تمایل به راه اندازی بسته نصبی دارید راهنمای زیر برای شما مناسب هستش:
      آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست xampp

  153. سلام.خیلی ممنون بابت توضاحتتون.
    فقط اینکه من با انجام این مراحل دیگه نیازی به خیرد هاست ندارم؟
    و دیگه لازم به هزینه واسه هاست نیست؟

    1. سلام و احترام؛
      امکان نصب وردپرس و طراحی سایت و همچنین آزمون و خطا روی لوکال هاست فراهم هست منتهی این قابلیت برای این منظور هستش که شما در خصوص تکمیل طراحی سایت و آزمون و خطا قبل از قرار دادن سایت در بستر اینترنت و نمایش عمومی اقدام کنید.
      برای در دسترس قرار گرفت سایت برای عموم سایت رو باید به هاست منتقل کنید.

  154. با سلام. من از پوسته صحیفه در محیط لو کال هاست ورد پرس استفاده میکنم زمانی که میخوام توی قسمت تنظیمات پوسته قسمت درون ریزی اطلاعات پیشفرض پوسته رو فعال کنم و زمانی که میخوام وردپرسمو توی پیشخوان اپدیت کنم با همچین خطایی مواجه میشم. Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\xampp\htdocs\jahandoostkima.com\wp-includes\wp-db.php on line . چطور میتونم این خطا رو رفع کنم ؟ مطلبی هم که در مورد
    این خطا Maximum execution time of 30 second رو تو سایتتون گذاشتید خوندم ولی چیزی دستگیرم نشد . اگه لطف کنید اموزش تصویری بذارید ممنونتون میشم.

    1. سلام روز بخیر؛
      زمانی که می خواهید یکی از افزونه ها یا قالب وردپرس خود را نصب یا بروز رسانی نمایید ممکن است با خطای fatal error maximum execution time exceeded رو به رو شوید. این خطا در واقع نشان دهنده این موضوع است که یک کد PHP در وردپرس بیشتر از حداکثر زمان تعیین شده برای اجرا زمان می برد. خطای حداکثر زمان اجرا بیش از ۳۰ ثانیه که گاهاً ممکن است به صورت 60 ثانیه نیز نمایش داده می شود جزء خطاهای رایج وردپرس به شمار می رود و شما می توانید به راحتی آن را حل نمایید. شما می توانید به یکی از روش های زیر در خصوص رفع این خطا اقدام کنید:
      ویرایش فایل htaccess.
      ویرایش فایل wp-config.php
      ویرایش فایل php.ini
      استفاده از افزونه Google Pagespeed Insights
      پیشنهاد میکنیم راهنمای زیر را مطالعه نمایید:
      آموزش نحوه افزایش php time limit در وردپرس

  155. سلام خسته نباشید
    یه سوال من چچجوری میتونم xampp رو کامل از لپ تاپ پاک کنم؟
    ممنون میشم کمک کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید پوشه مربوطه را از مسیر Control Panel>Pograms>Programs and Features پیش رفته و سپس برنامه زمپ را Uninstall نمایید تا به صورت کامل از روی سیستم شما حذف شود.
      موفق و پیروز باشید

  156. سلام آقای مهندس ممنون بابت آموزش عالی تون
    ای کاش بقیه آموزش که چه طور یک قالب اماده وردپرس روی لوکال هاست بیاریم رو هم داشتید که آموزش کامل میشد

  157. سلام و خسته نباشید ؛
    بنده در یکی از مراحل فعال سازی زمپ در بخش زمپ کنترل مشکل دارم
    وقتی گزینه ی استارت رو می زنم پس از چند ثانیه این پیام به رنگ قرمز در آنجا برای من ارسال میشه ⬇️
    Status change detected: stopped
    10:50:23 AM [Apache] Error: Apache shutdown unexpectedly.
    10:50:23 AM [Apache] This may be due to a blocked port, missing dependencies,
    10:50:23 AM [Apache] improper privileges, a crash, or a shutdown by another method.
    10:50:23 AM [Apache] Press the Logs button to view error logs and check
    10:50:23 AM [Apache] the Windows Event Viewer for more clues
    10:50:23 AM [Apache] If you need more help, copy and post this
    10:50:23 AM [Apache] entire log window on the forums
    اگر میشه بفرمائید باید چه کاری انجام دهم

    1. با سلام دوست عزیز
      به منظور رفع این خطا شما باید وارد برنامه زمپ شده و روی Config قرار گرفته در مقابل Apache کلیک کنید. در این رمحله کادری برای شما نمایش داده می شود که باید در آن در روی Apache(httpd.conf) کلیک کنید. حال به دنبال عبارت Listen گشته و آن را با عبارت Listen 2080 جایگزین نمایید و تغیرات را ذخیره کنید. مسیر فوق را دوباره دنبال کرده و اینبار روی Apache(httpd-ssl.conf) کرده و عبارت Listen را با عبارت Listen 2443 جایگزین نمایید. بعد از دنبال کردن این مسیر مشکل پیش آمده نیز مرتفع می شود.
      موفق و پیروز باشید

  158. سلام من ورد پرس را روی لوکال هاست نصب میکنم. در مرحله نصب نهایی علاوه بر نام کاربر و پسورد ایمیل میخواهد که با وجود ایمیل بازهم نصب نمیشود. با استفاده از xampp نصب کرده ام

    1. سلام روزبخیر؛
      دقیقا چه خطایی دریافت میکنید؟
      اگر امکانش هست متن خطا یا تصویری از خطای دریافتی رو ضمیمه کنید.

  159. آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست بسیار عالی توضیح داده شده بود و من برای بار اول به راحتی تونستم نصب کنم.

    ممنونم از شما

    1. سلام وقت بخیر؛
      بسیار خوشحالیم این مقاله مفید واقع شده و رضایت داشتید. باعث افتخار ماست که مرجع حل مشکلات وردپرسی باشیم.

  160. سلام وقت بخیر
    وردپرس از سایت رسمی دانلود کردم همه مراحل انجام دادم
    به خطای :You don’t have permission to access this resource. برخوردم
    رفتم دنبال این(c:\wamp\alias\phpmyadmin.conf) بگردم متوجه شدم این پوشه اصلا وجود نداره
    باید چکار کنم ؟

  161. ضمن عرض سلام و ادب.. در قسمتی که نصب وردپرس در لوکال هاست را توضیح می دهید نوشتید که (پس از ایجاد پوشه، فایل دانلود شده وردپرس را در آن کپی کرده (در ان یعنی پوشه ای که ساختیم و پوشه ای که ساختیم یعنی ادرس( c:\xampp\htdocs\mizbanfa) و از حالت zip خارج کنید. سپس فایل‌های موجود در پوشه wordpress را نیز با استفاده از عملیات cut به دایرکتوی c:\xampp\htdocs\mizbanfa منتقل کنید) در صورتی که فایل دانلود شده را در مسیر c:\xampp\htdocs\ باید کپی کرد بعد در مسیر c:\xampp\htdocs\mizbanfa که گفتین paste کرد. با سپاس از مقاله خوبتون

    1. سلام روزبخیر؛
      بله باید فایل‌های موجود در پوشه wordpress را با استفاده از عملیات cut به دایرکتوی c:\xampp\htdocs\mizbanfa منتقل کنید.

  162. سلام توضیحاتتون عالی بود،ولی من از قسمت wp-confing-sample,مشکل دارم ونمیتونم اصلا اصلا نام فایل رو عوض کنم.ایا راهی هست بتونم نصبش کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      نه این فایل نیاز به نصب نداره.
      بدون تغییر نام بررسی کنید که با وارد کدن یوزر، نام دیتابیس و رمز اتصال به دیتابیس برقرار میشه؟

  163. من وقتی localhost\mizbanfa رو می زنم پیغام زیر برام میاد و صفحه ورد پرس باز نمیشه میشه بگید مشکل از کجاست؟
    با عرض پوزش، من به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.

    1. سلام وقت بخیر؛
      در مسیر نصب وردپرس حتما بررسی کنید فایلی به نام wp-config.php یا wp-config-sample.php موجود هست؟
      اگر خیر می تونید فایل زیپ نصب وردپرس رو در جایی از کامپیوتر اکسترکت کنید و این فایل رو کپی و در مسیر نصب وردپرس در لوکال هاست درج کنید. پس از اون نام دیتابیس، یوزر root و رمز که اصولا خالی گذاشته میشه رو اصلاح بفرمایید.

  164. سلام.عالی بود.نجاتم دادید.آموزش کاملی بود.فقط کاش خطای کار نکردن mysql را هم توضیح میدادید

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. خوشحالیم که آموزش فوق برای شما مفید بوده است. بابت پیشنهادتان نیز از شما سپاسگزاریم و به طور قطع این مورد را در در آپدیت های بعدی در نظر خواهیم گرفت.
      موفق و پیروز باشید

  165. عالیییییییییییییییییی هستید بخدا من گام به گام انجام دادم و وردپرسم درست و سالم برام نصب و اجرا شد.

    1. سلام وقت بخیر؛
      خوشحالیم که مقاله مفید واقع شده هدف ماهم کمک به شما دوستان هست سپاس از لطف و محبتتون به میزبان فا 🌼

    1. سلام روزبخیر؛
      ایا برنامه ای وجود داره که در حال استفاده از پورت 80 سیستم باشه؟ ارور خاصی دریافت میکنید؟

  166. سلام برای mySQLاین خطا رو میده باید چیکار کنم؟ Error: MySQL shutdown unexpectedly.
    This may be due to a blocked port, missing dependencies,
    improper privileges, a crash, or a shutdown by another method.
    Press the Logs button to view error logs and check
    the Windows Event Viewer for more clues
    If you need more help, copy and post this
    entire log window on the forums

    1. سلام روزبخیر؛
      در کنترلر بخش mysql و بررسی کنید که سبز رنگ و در حالت استارت قرار گرفته باشه… می تونید یکبار روی دکمه stop و مجددا start کلیک کنید..

  167. سلام . ممنون از سایت خوبتون .
    من با این ارور مواجه میشم
    The mysqli extension is missing. Please check your PHP configuration. See our documentation for more information.
    چطور باید رفعش کنم؟؟

  168. سلام و تشکر بابت آموزش خوبتون
    طبق تنظیمات xampp مقاله شما عمل کردم ، وقتی قالب های مختلف وردپرس رو نصب میکنم ، هیج کدوم از تصاویر قالبها رو در پیش نمایش وبسایت نشون نمیده . مشکل از کجا هست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بررسی کنید قالب کامل و بی نقص نصب شده باشه.
      ادرس دهی تصاویر رو چک کنید.
      بررسی کنید ارور خاصی نمایش داده میشه یا خیر؟
      بررسی کنید قالب پیش نیاز خاصی داره؟

  169. معمولا تو سایت مراحل نصبی که توضیح میدن مشکل داره ولی سایت شما واقعا عالی بود. باورم نمیشه انقدر بی دردسر مراحل نصب رو گذروندم.
    ممنونم

  170. سلام ممنون بابت مطالب من زمپ را نصب کردم و Apache و Mysql هر دو سبز هستن با این وجود توی مرورگرم که localhost رو میزنم error 404 میده و حتی در مسیر C://xampp/htdocs یک پوشه جدید ساختم و داخل این پوشه فایلی متنی به نام test.php قرار دادم و کد ذکر شده هم زدم همان طور که توضیح دادید ولی همچنان error 404 را میدهد. ممنون میشم راهنماییم بکنید

    1. سلام و احترام؛
      ممکنه تصویری از مسیر ادرس دهی در مرورگر و همنین تصویری از محل نصب وردپرس ارسال بفرمایید طوری که آدرس ها در نوار آدرس مشخص باشه؟

  171. با سلام
    این فرایند در درایو D میشه انجام داد؟
    اینجا پیش فرض درایو C گذاشته ما میتونیم در درایو D انجام بدیم این مساله اشکالی نداره؟

    1. سلا م واحترام؛
      در هر درایوی که برنامه لوکال است رو نصب کرده باشید میتونید نصب وردپرس رو انجام بدید.

  172. Index of /ayande
    [ICO] Name Last modified Size Description
    [PARENTDIR] Parent Directory –
    [ ] wordpress-5.7 (2).zip 2021-03-31 06:30 16M
    [DIR] wordpress/ 2020-02-05 22:33 –
    Apache/2.4.46 (Win64) OpenSSL/1.1.1j PHP/8.0.3 Server at localhost Po

    متاسفانه بعداز سرچ localhost در گوگل متن بالا برای من می آید و صفحه وردپرس باز نمیشود

    1. سلام و احترام؛
      نصب وردپرس در لوکال هاست با این هدف هستش که بدون نیاز به اینترنت و بدون هاست بتونید به آزمون و خطا بپردازید و سایتتون رو طراحی کنید و در نهایت برای در دسترس قرار گرفتن سایت برای عموم اون رو به هاست منتقل کنید.
      تا زمانی که سایت بر بستر لوکال هاست هستش سایر کاربران دسترسی به اون نخواهند داشت و همچنین ایندکس نشده و در گوگل یافت نمیشه… بنابراین تا زمانی که سایتتون رو به هاست منتقل نکردید و توسط ربات ها ایندکس نشده نمیتونید اون رو در گوگل سرچ کنید.

  173. سلام همه مراحل روانجام دادم ولی پوشه ای که وردپرس روداخلش کپی کردم میزنم گوگل کروم اصلا پوشمونمیاره واین خطارومیده
    Http error 404.the requested resource is not found

    1. سلام و احترام؛
      این خطا عدم دسترسی به دیتا رو اعلام میکنه محل نصضب و مسیر درج شده در مرورگر را بررسی بفرمایی همچنین بررسی کنید پوشه های متداخل و تودرتو ایجاد نشده باشه.

  174. سلام ببخشید بنده در سال 97 یک سایت فروشگاه اینترنتی با قالب وود مارت طراحی کرده و کل سایت رو به حالت فشرده درآورده الان نمیدونم چطور از سایتم در لوکال هاست استفاده کنم.مشکل خطا در ارتباط با پایگاه داده رو بهم میده. مراحل نصب وردپرس در لوکال هاست رو به درستی انجام میدم ولی بازم همون خطا رو میده. اول یه پایگاه داده درست میکنم سایتی که طراحی کردم رو از حالت فشرده در میارم تو پوشه htdoc > بعد یه فولدر هم به اسم سایتم درست میکنم کل سایت رو داخل کپی میکنم.به قسمت localehost/اسم فولدر رو میزنم میزنه خطا در ارتباط با پایگاه داده تو رو خدا میشه کمکم کنید.نصب کنم.

    1. سلام و احترام؛
      می بایست دیتابیس وردپرس قبلی رو هم ایمپورت کنید.
      در لوکال هاست یک دیتابیس بسازید. سپس فایل sql وردپرس قبلی رو در دیتابیس جدید ایمپورت کنید.
      سپس به فایل wp-config.php مراجعه بفرمایید و نام دیتابیس رو درج کنید. در قسمت user عبارت root و قسمت پسورد رو هم خالی بگذارید.

  175. سلام
    من تمام کارا رو انجام دادم و رمز رو از فایل wp-config خالی گذاشتم ولی بعد از بالا اومدن خود وردپرس بالا میاد و صفحه ورود و وارد کردن نام سایت و… بالا نمیاد.

    1. با سلام دوست عزیز
      اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده اید در نهایت باید مرورگر خودتان را باز کرده و بعد از /localhost نام پوشه‌ ای که وردپرس در آن وجود دارد را وارد کنید. بدین ترتیب باید صفحه ورود وردپرس به شما نشان داده شود. اگر همچنان این مورد وجود دارد بهتر است یکبار دیگر مراحل بیان شده را به دقت دنبال کنید.
      موفق و پیروز باشید

  176. درود وقت بخیر
    لطفا راهنمایی فرمایید دلیل این ارور mysql برای چیست؟
    Error: MySQL shutdown unexpectedly.
    11:15:55 PM [mysql] This may be due to a blocked port, missing dependencies,

    1. سلام و احترام؛
      لطفا بررسی بفرمایید پورت 80 توسط برنامه دیگری مشغول شده یا خیر؟
      اگر بله پورت مورد استفاده برنامه زمپ رو تغییر بدید.

  177. سلام. وقت بخیر. به شما خسته نباشید میگم برای سایت مفیدتون. من معمولا ویدیو رو به مقاله آموزشی ترجیح میدم اما آموزش شما بسیار راحت بود و خسته کننده نبود. ممنون از شما

  178. سلام وقتتون بخیر
    خیلی توضیحات خوب و دقیق و عالی بود
    ممنووون از شما واقعا

  179. باسلام وقت بخیر
    ممنون با بابت توضیحات کامل و جامع شما
    یه سوال داشتم میخواستم بدونم چطور میتونم برنامه زمپ قدیمی که روی سیستم دارم رو حذف کنم

    1. سلام و احترام؛
      مطابق با برنامه هی معمولی سیستم با مراجعه به بخش programs واقع در کنترل پنل سیستم امکان حذف برنامه رو خواهید داشت.

  180. سلام
    ببخشید یه سوال داشتم
    من به درستی زمپ رو نصب کردم و تا مرحله نصب ورد پرس هم رفتم و نام کاربری و رمز عبور هم انتخاب کردم اما متاسفانه فکر کردم که گوگل نام کاربری ورمز رو ذخیره میکنه برای همین یادداشتش نکردم.بعد از این هزاربار دوباره زمپ رو نصب کردم و هرکاری که بگید کردم ولی دیگه نتونستم به نام کاربری قبلیم یا یه نام کاربری دیگه بسازم
    میشه راهنماییم کنید.

    1. سلام واحترام؛
      منظورتون نام کاربری ورود به وردپرس بود؟
      می تونید وردپس دیگری از نو راه اندازی کنید.
      یا اینکه در PHPMYADMIN دیتابیس رو انتخاب و به دنبال جدول WP_USERS بگردید.
      سپس روی دکمه ادیت کنار سطر مربوط به یوزرتون کلیک کنید در صفحه باز شده می تونید نام کاربری رو مشاهده و در صورت تمایل اون رو تغییر بدید. در فیلد پسورد هم می تونید رمز دلخواهتون رو درج کنید و از ستون فانکشن گزینه MD5 رو انتخاب کنید.
      در نهایت روی دکمه GO کلیک کنید.

  181. سلام و روز بخیر. این آموزش برای طراحی سایتی که هاست و دامنه براش خریدیم هم کاربرد داره؟ و اگه نداره جایی هست که این مورد رو هم آموزش بده؟

    1. سلام و احترام فاطمه عزیز؛
      این روش نصب وردپرس روی سیستم خودتون هستش و زمانی مفیده که به هر دلیلی تمایل داشته باشید وردپرس بجای هاست روی سیستم خودتون راه اندازی بشه. بر اساس نوع کنترل پنلی که دارید می تونید از مقالات زیر کمک بگیرید:
      آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل
      آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین

  182. سلام وقت بخیر ممنون از آموزش خوبتون
    من زمانی که آدرس localhost رو میزنم مشکلی نیست اما وقتی به قسمت localhost/phpmyadmin میرم این پیام رو بهم نشون میده
    The mysqli extension is missing. Please check your PHP configuration. See our documentation for more information.
    در زمان ثبت هر دو چراغ سبز شده بود اما نمیدونم چرا این مشکل هست اگر ممکنه راهنمائیم کنید چکار کنم تا رفع بشه

    1. سلام و احترام؛
      داخل پوشه Xampp به دنبال پوشه PHP بگردید سپس فایل php.ini را داخل یک ویرایشگر کد یا ویرایشگر متنی مثل نوت پد باز کنید.
      با کلیدهای ctrl+f قطعه کد extension=mysqli رو داخل فایل پیدا کنید. (نکته مهم: دقت داشته باشید کاراکتر ؛ قبل قطعه کد درج نشده باشه.)
      حالا کد extension="C:\php\ext\php_mysqli.dll" رو جایگزین قبلی کنید.

  183. سلام من بعد از اینکه mizbanfa رو جایگذین wordpress میکنم و localhost/mizbanfa رو تو گوگل سرچ میکنم میگه خطا در برقراری ارتبات با پایگاه داده لطفا کمک کنید

    1. سلام و احترام؛
      این خطا نشون میده اتصال صحیحی بین وردپرس فعال و دیتابیس برقرار نیست. اگر از صحت عملکردتون مطمئن هستید در فایل wp-config.php مقادیر زیر رو حتما بررسی کنید:
      db-name: نام دیتابیس
      user: نام کاربری متصل به دیتابیس
      password: رمز عبور دیتابیس

  184. سلام من وقتی وارد localhost/mizbanfa میشم میگه خطا در ارتبات با پایگاه داده و من اسم اون فایلی که تغیر داده بودم رو دوباره به حالت اول برگردوندم حالا اومده به یه صفحه ک نام پایگاه داده ، نام کاربری،رمزعبور،میزبان پایگاه داده و پیشوند جدول میخواد حالا نمیدونم چیکار کنم لطفا پاسخ بدین ممنون میشم

  185. سلام بنده وردپرس رو نصب کردم و زمانی که اومدم باهاش کار کنم خطا رو بهم میده میشه لطفا کمکم کنید

    1. سلام و احترام؛
      اگر هنوز اقدامات خاصی انجام ندادید وردپرس رو کامل حذف کنید.
      نسخه آخر وردپرس رو از مخزن وردپرس دانلود کنید و مجددا مراحل نصب رو دنبال کنید.

  186. سلام هنگام نصب برای بار اول در قسمت فایروال تیک روی قسمت دوم یعنی bublic network خورده بود به اشتباه. دوباره نصب کردم ولی دیگه پیام فایروال را نشون نمیده باید چی کار کنم ممنون

    1. سلام احترام؛
      در صورتی که فایروال سیستم شما فعال باشه چنین درخواستی نمایش داده نمیشه.

  187. سلام خسته نباشید من وقتی ورد پرس رو نصب میکنم و میخوام فایل رو ادیت کنم برای اینکه تغییر ایجاد کنم توی کد متاسفانه گزینه ادیت برام نمیاد یعنی به صورت فایلی هست که باز نمیشه چیکار باید بکنم؟

    1. سلام و احترام؛
      چه قسمت هایی رو تمایل داشتید تغییر بدید از چه طریقی اقدام کردید؟

  188. سلام وقت بخیر
    من وقتی آدرس سایتی که وقتی وارد صفحم شدم بوکمارکت و سیو کردم میزنم , این خطا رو میده چطور میتونم به صفحم دسترسی پیدا کنم؟
    refused to connect
    This site can’t be reachedlocalhost

    1. سلام و احترام؛
      CONNECTION_REFUSED دلایل متعددی میتونه داشته باشه اما راهکارهای زیر رو بررسی کنید:
      صفحه مورد نظر رو با دستگاه یا اینترنت اپراتور دیگه ای تست کنید و بررسی کنید که صفحه در دسترس هست یا خیر؟
      کش مرورگر رو خالی کنید.
      تنظیمات پراکسی مرورگر رو چک کنید.
      به طور موقت آنتی ویروس و فایروال را غیرفعال کنید.
      DNS سیستم رو بررسی کنید.

  189. سلام
    ببخشید من تمام مراحل رو انجام ادم اونجایی که میریم لوکال هاست ودر فرس که اسم سانت و رمز و ایمیل رو میزنیم . همش میگه رمزهاتون با هم یکی نیست ، اخه جای دیگه رمز نزده بودم ، ممنون مهشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      ممکنه متن خطا رو دقیقا ارسال کنید؟
      منظورتون فرم ورود به وردپرس هست یا بخشی که در حال نصب وردپرس هستید و نام دیتابیس، نام کاربری، پیشوند جداول و رمز رو سوال میکنه؟

      1. متن خطایی که میده : رمزهای عبور شما با هم هم‌‌خوانی ندارند. لطفاً دوباره تلاش کنید.

        ببینید وقت میریم به ادرس localhost/wordpress که به وردپرس فارسی ورود کنیم . نام سایت و نام کاربری و رمز و ایمیل میخواد . همه رو پر میکنم ولی وقتی پایین گزینه راه اندازی وردپرس رو میزنم خطایی که بالا نوشتم رو میده . حتی زمپ رو کامل پاک کردم و دوباره نصب کردم و مراحل رو انجام دادم ولی باز هم همین خطا رو میده

        1. وقت بخیر؛
          ظاهرا یک ناهمخوانی و ناهماهنگی در دیتابیس وردپرستون رخ داده… در چنین مواقعی میتونید یک دیتابیس جدید ایجاد و وردپرس رو راه انداز یکنید ی اینکه رمز ورود به وردپرس رو به صورت دستی در phpmyadmin تغییر بدید:
          راهکار دوم این مقاله رو مطالعه کنید (این مقاله برای تغییر رمز ورود به وردپرس نصب شده روی هاست هستش اما مراحل تغییر رمز در هاست و لوکال هاست مشابه هست.)
          تغییر روز وردپرس از طریق دیتابیس

  190. دیدگاهم که به جوابتون پاسخ داده بود به صورت پیش فرض دیگه نیست اتفاقی افتاد .

  191. ممنون از پاسختون
    برای ایجاد یک دیتابیس جدید دقیقا باید چیکار کنم . تمام این مراحل رو از دوباره انجام بدم. اگر این باشه یه بار این کارو انجام دادم
    مشه لطفا راهنماییم کنید ممنون

  192. سلام خسته نباشید.
    من وقتی میخوام یک قالب نصب کنم روی زمپ وارد لینکش ک میخوام بشم اینو مینویسه
    باید چیکار کنم؟
    Site error: the ionCube PHP Loader needs to be installed. This is a widely used PHP extension for running ionCube protected PHP code, website security and malware blocking. Please visit get-loader.ioncube.com for install assistance.

  193. سلام وقتتون بخیر
    ممن بااینکه کاملا طبق مراحل پیش رفتم اما زمانی که ادرس پوشم رو بعد از لوکال هاست وارد میکنم برام این پیغام میاد
    (با عرض پوزش، من به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.)
    ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار میتونم بکنم
    اسمشم چندبار تغییر دادم ولی بازم اوکی نشد

    1. سلام و احترام؛
      حتما مسیر نصب وردپرس رو بررسی کنید و چک کنید که فایل wp-config-sample.php وجود داره یا خیر. محتوای این فایل مشابه فایل wp-config.php هستش می تونید مجددا فایل رو با نام wp-config-sample.php در مسیر نصب وردپرس قرار بدید.
      همچنین می تونید یک وردپرس خام رو در جای دیگری اکسترکت کنید و فایل wp-config-sample.php رو کپی و در مسیر نصب وردپرس قرار بدید منتهی مقادیر نام دیتابیس، یوزر روت و رمز را در فایل درج کنید.

  194. سلام وقت بخیر.برای ساخت پایگاه داده با زمپ وفتی لینک ورود رو میزنم خطای 404 میده. چطوری مشکل رو حل کنم؟؟ و یک پایگاه داده بسازم.

  195. سلام و درود
    تازه طراحی سایت را شروع کردم. یسوال داشتم خدمتتون
    در روند طراحی سایت، از ملزوماته که وردپرس را روی لوکال هاست نصب کنیم؟
    وقتی وردپرس را روی هاست سی پنل یا دایرکت ادمین نصب کردیم، قبلش یا بعدش حتما باید روی لوکال هاست هم نصب بشه؟؟

    1. با سلام دوست عزیز
      خیر ضرورتی برای راه اندازی سایت روی لوکال هاست وجود ندارد و گاها افراد بر اساس نیازهای خود یا نداشتن هاست تصمیم میگیرند از این روش برای طراحی سایت خود استفاده نمایند. شما می توانید مطابق با آموزش جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو از ایندکس شدن وب سایت خود قبل از آماده شدن کامل آن جلوگیری نمایید تا خیالتان در خصوص لطمه نخوردن به سپو وب سایتتان نیز راحت شود و بعد از اتمام طراحی آن با فعال کردن امکان ایندکس وب سایت خود را در نتایج جستجو ببینید. در صورت تمایل نیز می توانید از آموزش رایگان صفر تا صد وردپرس میزبان فا نیز در راستای طراحی وب سایت خود استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  196. سلام خسته نباشید…ببخشید سوالی داشتم.وقتی که localhost/phpmyadmin رو سرچ میکنم خطای زیر داده میشه.خیلی ممنونتون میشم راهنمایی کنید:
    Composer detected issues in your platform: Your Composer dependencies require the following PHP extensions to be installed: mysqli, openssl

    1. با سلام دوست عزیز
      این خطا زمانی رخ می دهد که کامپوزر شما به دنبال پیش نیازهای پلتفرم لازم باشد. برای رفع این مشکل شما باید وارد فایل composer.json شده و سپس کد "platform-check": false را در پایین عبارت Config قرار دهید.
      موفق و پیروز باشید

  197. HTTP Error 404. The requested resource is not found برای من هم در ومپ و هم در زمپ این ارور رو میده چیکار کنم؟:(بخاطر این ارور ومپو حذف کردم و زمپ نصب کردم ولی باز این ارور میده

  198. با سلام و درود
    من به هیچ طریقی نمیتونم تصاویر رو در وردپرس ادیت کنم
    یعنی بعد از اینکه دکمه ادیت تصاویر رو میزنم ارور Image rotation is not supported by your web host رو میده
    ورژن Xampp v3.3.0 هست که داخل درایو دیگه‌ای به جز C (ویندوز) نصب کردم
    برای رفع مشکل چکار میتونم بکنم؟
    ممنونم

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در این خصوص چند راهکار وجود دارد:
      1- ابتدا به کمک راهنمای زیر ورژن php زمپ خود را ارتقا دهید که به احتمال بسبار زیاد مشکل شما با این روش حل خواهد شد:
      آموزش کامل نحوه بروزرسانی نسخه php در XAMPP
      2- ریستارت وب سرور زمپ
      3- نصب ImageMagick

  199. سلام
    This page isn’t workinglocalhost is currently unable to handle this request.
    HTTP ERROR 500
    با این خطا رو به رو میشم!!!

  200. سلام من xampp رو نصب کردم ایراد پورت داشت تغییر دادم و اپاچی و mysql سبز شدن اما باز هم لوکال هاست رو باز نمیکنه

    1. سلام و احترام؛
      از هر برنامه ویرایشگر متنی مثل نوتپد یا وردپد یا حتی نوت پد پلاس پلاس می توانید در این خصوص استفاده نمایید.

  201. سلام من مراحل را طبق روند بالا ادامه دادم ولی موقع نصب ورد پرس صفحه ای که نمایش داد متفاوت با چیزی بود که شما گذاشتید نمیدونم چکار کنم

    1. سلام و احترام؛
      با چه صفحه ای زمان نصب و راه اندازی وردپرس مواجه شدید؟

  202. با سلام زمانی که لوکال هاست را نصب نمودم و ورود پرس را استخراج نمودم دسترسی به کدها داده نمیشه که رمز دیتابیس را وارد کنیم که وردپرس نصب بشه.اخرین مرحله برای ما موجود نیست.باید چکار کنیم////این قسمت wp-config.phpبرا ما در فتوشاپ باز میشه و کدی وجود نداره باید چکار کنیم..ممنونم از پشتیبانی شما

    1. سلام احترام دوست عزیز؛
      این فایل را با نوت پد، وردپد، ادیتورهای متنی و یا با نوتپد پلاس پلاس نیز می توانید اجرا کرده و کدهای ان را اصلاح نمایید.

  203. سلام وقت بخیر برای ورود به این ارور برمیخورم ممنون میشم راهنماییم کنید.
    Fatal error: Uncaught mysqli_sql_exception: Table ‘araamod.wp_options’ doesn’t exist in C:\xampp\htdocs\araamod\wp-includes\wp-db.php:2056 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-includes\wp-db.php(2056): mysqli_query(Object(mysqli), ‘SELECT option_n…’) #1 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-includes\wp-db.php(1945): wpdb->_do_query(‘SELECT option_n…’) #2 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-includes\wp-db.php(2695): wpdb->query(‘SELECT option_n…’) #3 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-includes\option.php(284): wpdb->get_results(‘SELECT option_n…’) #4 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-includes\functions.php(1730): wp_load_alloptions() #5 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-includes\load.php(752): is_blog_installed() #6 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-settings.php(159): wp_not_installed() #7 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-config.php(96): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #8 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-load.php(50): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #9 C:\xampp\htdocs\araamod\wp-blog-header.php(13): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #10 C:\xampp\htdocs\araamod\index.php(17): require(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #11 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\araamod\wp-includes\wp-db.php on line 2056

    1. دوست عزیز من هم این مشکل رو داشتم که
      فهمیدم تو نسخه جدید نیازی نیست که فایل wp-config-sample.php تغییر نام بدید و sample رو پاک کنید

  204. با سلام و وقت بخیر.
    بعد از ادیت فایل wp-config-sample.. این پیغام رو دریافت میکنم
    با عرض پوزش، من به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.

  205. با سلام و وقت بخیر.
    بعد از ادیت فایل wp-config-sample.. این پیغام رو دریافت میکنم
    با عرض پوزش، من به wp-config-sample پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.

  206. یعنی شما میگین نام دیتابیس، نام کاربری و رمز که تو آموزش توضیح داده شده هم در فایل wp-config-sample.php و هم در فایل wp-config.php باید درج بشه؟
    تو آموزش گفته نشده که 2 تا فایل با این نام ها در کنار هم نیاز هست

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      سما می توانید نام فایل را تغییر داده و نام دیتابیس، رمز و نام کاربری را در فایل wp-config.php درج نمایید.

  207. الان هم
    Parse error: Unclosed ‘{‘ in C:\xampp\htdocs\afgroup\wp-blog-header.php on line 1

    این ارور رو میده وقتی تو گوگل localhost/ رو سرچ میکنم برای مرحله ثبت نام

  208. سلام من وقتی اطلاعات رو از داخل فایل wp-config تغیر میدم هی ارور میده . خواستم از خود سایت وردپرس وارد کنم اططلاعاتو ولی باز اروری تحت عنوان :یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است . میده
    تا الان بیشتر از 7/8 دفعه روش های مختلفی رو امتحان کردم ولی نمیشه

  209. یعنی به نوعی من در مرحله راه انداری پرونده تنتظیمات وردپرس گیرمیکنم و وارد مرحله راه اندازی نصب نمیشم اصلا . هی میگه در وبسایت شما خطا رخ داده

  210. سلام
    بنده تو مرحله ی نصب ورد پرس بر روی هاست محلی ( localhost) مشکل دارم
    نام کاربری ک root هست و رمز رو خالی میزاریم پایگاه داده رو هم ساختم : mobimobileshop
    اما زمانی ک فرستادن رو میزنم ، یک خطا به من نشان میدهد : سایت با خطا مواجه شده است
    چه کار باید انجام بدم

  211. وقتی وارد میشم و یک دیتا بیس درست میکنم توی اتصال لوکال هایت critical eror میده هر چی هم مطالعه کردم مفید نبود دقیقا چ کار ها کنم؟

  212. تو ورژنای جدید نیاز به تغییر اسم wp-confid-sample نیست.
    در ضمن اگر بعد از انجام همه کار و تو صفحه wp-admin سایت به دیتابیس متصل نشد، یک ورژن دیگه از زمپ رو نصب کنید حل میشه

    (منظورم وقتیه که میگه یک خطای جدی به وجود آمده)

  213. سلام وقت بخیر
    سوالی که داشتم اینکه امکانش هست با این روش اطلاعات رو روی یک پوشه روی سیتسم (به عنوان سرور) ذخیره کرد و آدرس فایل رو اشتراک گذاشت (حالا چه برای سیستم های متصل به شبکه سرور یا و…)؟ یه جورایی یه سرویس هاست برای سیستم های متصل به شبکه لوکال ایجاد کرد که به یک سایت داخلی دسترسی داشته باشند؟
    اگر منبعی هم میدونید لطفا معرفی کنید.
    خیلی ممنون بابت آ»وزش و پشتیبانی.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در چنین شرایطی اگر به شبکه متصل باشید اشتراک گذاری ساده تر خواهد بود در غیراینصورت مسیر کمی متفاوته و البته اصلاتوصیه نمی کنیم چون باگ امنیتی داره!
      در این زمینه عبارت “اشتراک گذاری لوکال هاست” را سرچ کنید. مطالب خوب و شیوایی در ویرگول منتشر شده است.

  214. Fatal error: Uncaught mysqli_sql_exception: Table ‘moshkel.wp_options’ doesn’t exist in C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-includes\wp-db.php:2056 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-includes\wp-db.php(2056): mysqli_query(Object(mysqli), ‘SELECT option_n…’) #1 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-includes\wp-db.php(1945): wpdb->_do_query(‘SELECT option_n…’) #2 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-includes\wp-db.php(2695): wpdb->query(‘SELECT option_n…’) #3 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-includes\option.php(284): wpdb->get_results(‘SELECT option_n…’) #4 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-includes\functions.php(1730): wp_load_alloptions() #5 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-includes\load.php(752): is_blog_installed() #6 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-settings.php(159): wp_not_installed() #7 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-config.php(96): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #8 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-load.php(50): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #9 C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-blog-header.php(13): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #10 C:\xampp\htdocs\moshkel\index.php(17): require(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #11 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\moshkel\wp-includes\wp-db.php on line 2056 سلام زمانی که میخوام وارد ورد پرس بشم این ارور رو میده و تمام نظرات رو هم مطالعه کردم ولی باز هم نشد به نظرتون چکار کنم؟

  215. سلام دوباره
    من دوباره همه این مراحل رو مو به مو طی کردم.حتی نسخه فارسی وردپرس رو هو دانلود کردم.همه یوزرنیم دیتابیس ها رو هم تو فایل wp-configh.php رو هم تغییرشون دادم و دوباره ذخیره کردم.ولی دوباره پیام: یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

    دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید. نشون میده.لطفا بیشتر راهنمایی کنید

      1. سلام و احترام؛
        این خطا اصولا به دلیل نصب قالب و افزونه یا اعمال تغییراتی در کد نویسی رخ می دهد.
        می بایست افزونه های خود را یکی یکی بررسی نموده و مورد مشکل سازی را بیابید. همچنین قالب را نیز بررسی کنید.

  216. سلام
    من چند بار زمپ و ورد پرس را اینستال و آن اینستال کردم
    زمپ درست نصب شده است و هر دو سبزه
    سپاس

  217. ضمن تشکر از اموزش خوب شما، یک سوال دارم.
    آیا پس از نصب ورد پرس بر روی لوکال هاست، تمام صفحات و امکانات قالب فعال شده به نمایش در می آید؟ یا فقط صفحه اول آن ؟
    چون من قالبهای مختلف را فعال میکنم اما فقط صفحه اول آنها و صفحه سلام دنیا، به نمایش در میآید و بقیه صفحاتی که در قالب گفته شده نمایش داده نمیشود.!
    اشکال در کجاست؟
    سپاس

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      سایت شما عینا به هاست منتقل می گردد و تمام صفحاتی که در لوکال هاست مشاهده می گردید در هاست نیز قابل دسترس می باشد.
      به منظور مشاهده امکانات قالب و نمایش صحیح برگه ها می بایست دموی قالب به صورت درست درون ریزی گردد و همچنین برخی تنظیمات را به صورت دستی اعمال نمایید (دقت داشته باشید این مورد به قالب شما و روش شما برای راه اندازی سایت بستگی دارد در صورتی که قالب خود را به تازگی نصب نموده و قالب دارای فایل درون ریز می باشد می توانید اقدام نمایید.)

  218. سلام بر شما خیلی ممنون از آموزشتون ولی من به مشکی بر خوردم
    وقتی من می خواستم به /localhost وبعد اسم پایگاه داده ام را می زنم یک نوشته ای میاورد
    با عرض پوزش، من به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.
    من هر کاری می کنم باز هم این را می آورد می شود بگویید من چگونه مشکل خود را برطرف کنم.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در میان فایل های نصبی وردپرس فایل نام برده شده را یافته و در مسیری که وردپرس خود را نصب نموده اید درج کنید. سپس نام کاربری، رمز و نام دیتابیس را در آن وارد کنید.

      1. سلام و عرض ادب
        من تمامی مراحل را انجام داده ام ولی باز هم همین نوشته و تصویر را می آورد

        1. سلام و احترام دوست عزیز؛
          آیا در مرحله آخر کد تایید برای شما راسلا و پس از درج آن در اینستاگرام با پیغام موفقیت آمیز بودن کانفیرم مواجه شدید؟
          از طریق اینستاگرام وب نیز لاگین کرده اید؟

  219. این ارور داد

    Fatal error: Uncaught mysqli_sql_exception: Table ‘mizbanfa.wp_options’ doesn’t exist in
    C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-includes\wp-db.php:2056 Stack trace: #0 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-includes\wp-db.php(2056): mysqli_query(Object(mysqli), ‘SELECT option_n…’) #1 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-includes\wp-db.php(1945): wpdb->_do_query(‘SELECT option_n…’) #2 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-includes\wp-db.php(2695): wpdb->query(‘SELECT option_n…’) #3 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-includes\option.php(284): wpdb->get_results(‘SELECT option_n…’) #4 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-includes\functions.php(1730): wp_load_alloptions() #5 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-includes\load.php(752): is_blog_installed() #6 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-settings.php(159): wp_not_installed() #7 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-config.php(96): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #8 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-load.php(50): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #9 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-blog-header.php(13): require_once(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #10 C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\index.php(17): require(‘C:\\xampp\\htdocs…’) #11 {main} thrown in C:\xampp\htdocs\mizbanfa\wordpress\wp-includes\wp-db.php on line 2056

    1. سلام منم دقیقا همین ارور رو میگیرم. ممنون می شم راهنمایی کنید که چجوری باید رفع کنمش

      1. من یه ورژن قدیمی تر از xampp رو نصب کردم و مشکلم حل شد. ورژن 7.3.20
        گفتم این جا هم بگم اگر کسی این مشکلو داشت امتحان کنه 🙂

  220. ممنونم از آموزش خوبتون. با اینکه هیچ پیش زمینه ای نداشتم تونستم با کمک این مطلب با موفقیت لوکال هاست رو راه بندازم.

  221. سلام وقت شما بخیر من از طریق اینستالر پی اچ پی قالبم رو نصب کردم،بعد حالا می خوام وارد پیشخوان بشم میگه وردپرست رو باید آپدیت کنی و آنلاین آپدیت نمیشه، می خواستم بدونم با وجود پوشه قالب این آپدیت دستی وردپرس چگونه باید انجام شود؟ ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا یک نسخه بکاپ کامل از سایت خود و دیتابیس تهیه نمایید.
      سپس اطلاعات زیر را نگه داشته:
      پوشه wp-content (اجباری)
      فایل wp-config
      فایل htaccess
      مابقی موارد را می توانید جایگزین نمایید. در نهایت با مراجعه به phpmyadmin و جدول user نام کاربری و رمز عبور وردپرس را اصلاح کنید.

  222. سلام و عرض ادب
    من میخوام ورژن php لوکال هاست رو از 8 به 7.4 تغییر بدم و همه کارهای بالارو انجام میدم یعنی فولدر قدیمی رو رینیم میکنم و فولدر php جدید میسازم رو نسخه دانلود شده رو میریزم و اکسترکت میکنم و بعدش هم برای کانفیگ کد های گفته شده رو تصحیح میکنم و عدد 7.4 رو جای عدد 8 قرار میدم اما برنامه زمپم گزینه apache دیگه کار نمیکنه و خطا میده.

    1. سلام و احترام؛
      به منظور تغییر نسخه php نرم افزار XAMPP می بایست یکسری تغییرات را روی کدها اعمال نمایید. بدین منظور پیشنهاد می گردد راهنمای زیر را مطالعه و با استفاده از ان ورژن دلخواه خود را در فایل مربوطه ثبت کنید:
      آموزش کامل تغییر نسخه php در XAMPP

  223. سلام برای من بعد از انجام مراحل فوق این ارور رو میده:
    ا عرض پوزش، من به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.
    بعد از تغییر هم باز ارور داد

    1. سلام و احترام ایدا جان؛
      حتما در مسیر نصب وردپرس بررسی نمایید که فایل درخواست شده وجود داشته باشد.

  224. سلام، وقتتون بخیر. من همه مراحل رو انجام میدم آخرش لوکال هاست رو که با اسمی که خودم انتخاب کردم، تو بروزر میزنم ارور میده
    Fatal error: Uncaught mysqli_sql_exception:
    این ارور رو چطور باید برطرف کنم؟ ممنون از آموزش خوبتون 🙂

    1. سلام و احترام رویا جان؛
      لطفا نسخه دیگری از زمپ را نصب نموده و دوباره بررسی نمایید. اغلب مشکلات این چنینی با تغییر نسخه زمپ رفع می شوند.

  225. سلام مراحل بدون ارور رفت فقط آخر کاری که باید سایت بالا میومد این نوشته میومد
    gfxhgcjhvhcjhvgvnmbv nb bcjvghjcjv
    ;i k,aji f,n ;hvfvd , vlc, .. v, jydv fn
    که نوشته بودکاربری و رمز و … رو تغیر بده با یه سات کلنجار متوجه شدم داره پوشه دیتابیو نشون میده یه بار دیگه پوشه رو با حوصله رینیم و اکسترکت و کات کردم سایت بدون مشگل بالا آ مد

    خیلی خیلی ممنون من برای این تست میخواستم 300 تومنی خرج کنم یه هاستو دامنه بگیرم فقط واسه تست دمتووووون گرم موفق باشین و پر از روزی و شادی

  226. سلام. لطفا راهنماییم کنید که چطور باید این ارور رو برطرف کنم:

    یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

    دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.

    1. سلام و احترام؛
      اصولا پس از تغییرات در افزونه ها یا قالب یا بخش هایی از کدهای سایت چنین اعلانی مشاهد می گردد و رفع آن بسیار ساده است در این خصوص پیشنهاد می گردد راهنمای زیر را مطالعه نمایید:
      رفع ارور این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند در وردپرس

  227. سلام، ممنون از توضیح خوبتون 3>
    من تمام مراحل رو انجام میدم ولی آخرش آدرس لوکال هایت با اسمی که انتخاب کردم رو تو بروزر نشون نمیده، ممنون میشم راهنماییم کنین

  228. سلام وقت بخیر من زمانی که آدرس رو وارد میکنم که مرحله نصب ورد پرس آغاز بشه این پیام رو نشون میده

    1. سلام و احترام مسا جان؛
      اگر اکنون در راستای نصب وردپرس اقدام نموده و دیتای خاصی ندارید بهتر است دیتابیس قبلی را کاملا حذف نموده و مجددا یک دیتابیس خام ایجاد نموده و مراحل نصب وردپرس را دنبال نمایید.

  229. سلام
    از من در سایت ووردپرس نام پایگاه و نام کاربری و رمز و میزبان پایگاه پ پیشوند جدول خواست
    که من میزبان رو به حالت localhost گذاشتم بمانه و به پیشوند جدول هم دست نزدم
    بعد که گزینه فرستادن رو میزنم میزنه یک خطای مهم در این وب سایت وجود داره و وقتی میرم عیب یابی‌ رو فعال میکنم چیزی برام پیدا‌ نمیکنه
    لطفا راهنمایی کنید

  230. سلام خسته نباشید.من روی لوکال هاست وردپرس رو نصب کردم ولی برای راه اندازیش هرچقدر تلاش میکنم ارور خطای بزرگی در وردپرس شما رخ داده زده میشه ممنون میشم کمک کنید

  231. سلام. به ندرت نظر بنویسم … ولی چون سیر تا پیاز رو توضیح دادید و کلی استفاده کردم ازتون ممنونم

    1. سلام و احترام؛
      سپاس از محبت شما… خوشحالیم مقاله آموزشی نصب وردپرس روی لوکال هاست کاربردی بوده است.

  232. فقط با یه کامنت میتونم ازتون تشکر کنم ! 12 ساعته درگیرش بودم ولی خیلی قشنگ با راهنمایی شما وردپرسو نصب کردم راحت شدم ازین مرحله باتلاق گذشتم

    1. سلام و احترام؛
      بسیار خرسندیم راهنمای آموزشی مفید واقع شده است.

  233. سلام
    لطفا توضیح در مورد نصب یک بکاپ از سایت وردپرسی بر روی سیستم شخصی هم به صورتی که کاملا اجرا شود هم بدهید

  234. سلام خسته نباشید من بااینکه apacheپورتشو 81 کردم بازم ارور میده entire log window on the forums
    آخرین ارورش اینه چیکار کنم ؟

  235. با سلام و احترام ممنون از توضیحات کاملتون ولی فقط یه مشکلی برای من وجود داره که هرکاری می کنم رفع نمیشه…من بعد از اینکه کامل اطلاعات داخل wp-config.php رو ویرایش کردم درهنگان فراخوانی نصب به مشکل بر می خورم موقعی که فراخوانی می کنم یا اصلا نمیاد یا اینکه موقعی که میاد فقط یه صفحه ی سفید هستش و زمانی هم که نصب رو فراخوانی نمی کنم و فرم اول رو پر می کنم یه خطا میده و میگه یه مشکلی جدی در وب سایت شما به وجود آمده است و میزنه بیشتر بدانیم.
    ممنون میشم راهنمایی ام کنین خیلی وقته کارم فقط لنگ همینه.

  236. سلام ، من زمپ رو نصب می کنم و localhost/phpmyadmin رو هم نشان داده میشه . اما در نهایت در مرحله فراخوانی وردپرس با این ارور “خطا در برقراری ارتباط با پایگاه‌داده” مواجعه می شوم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  237. با سلام ، ممنون از اطلاعات خوبتون ، مشکلی برای من وجود داره که هرکاری می کنم رفع نمیشه…من بعد از اینکه کامل اطلاعات داخل wp-config.php رو ویرایش کردم درهنگام فراخوانی نصب localhost/wordpress به مشکل بر می خورم و ارور زیر را مشاهده می کنم . “خطا در برقراری ارتباط با پایگاه‌داده”
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام و احترام؛
      حتما فایل wp-config.php وردپرس خود را بررسی و اطلاعات زیر را وارد نمایید:
      DB_NAME در مقابل این عبارت root را بنویسید.
      DB_USER نام دیتابیس
      DB_PASSWORD این بخش خالی رها شود.

  238. سلام
    وقتی از طریق ادرس localhist/…. میخوام وارد سایت وردپرسی در زمپ بشم منو وارد یه صفحه ای میکنه که نوشته “سلام دنیا!
    به وردپرس خوش آمدید. این اولین نوشتهٔ شماست. این را ویرایش یا حذف کنید، سپس نوشتن را شروع نمایید!”
    چجوری باید این بخشو رد کنم تا وارد پیشخوان بشم .

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      برای ورود به پیشخوان وردپرس عبارت زیر رو به انتهای ادرس سایتتون اضافه کنید:
      /wp-admin

  239. وقت بخیر من وردپرس رو نصب کردم با فایل زمپ و به راحتی سایت رو برام باز میکنه و مشکلی نداره ولی وقتی سیستمم رو یه بار خاموش کنم و مجدد روشن کنم دیگه برام باز نمیشه و خطای this siste can’t be reached رو برام میاره

    1. سلام و احترام؛
      در لوکال هاست هر زمان که تکایل دارید روی سایت وردپرسی خود فعالیت کنید باید برنامه زمپ را نیز اجرا نمایید.

  240. سلام من میخوام که یه سایت رو روی روترم بالا بیارم تا هرکسی بهش متصله بتونه سایت رو ببینه میشه توضیح بدید باید چیکار کنم ممنون

  241. سلام من نصب کردم و php , mysql هر دو نصب شد و سبز شدن البته اول ارور داد پورت و تغییر دادم به 81 درست شد ولی الان داخل مرورگر میزنم localhost خطا 404 میده میشه راهنمایی کنید؟ممنون

  242. سلام
    با این ارور مواجه شدم
    باعرض پورش ، من به wp-config-sampel.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم
    مراحل رو همونطور که توضیح دادین انجام دادم
    میشه لطفا راهنمایی کنید

  243. سلام، ممنون از توضیح خوبتون
    من تمام مراحل رو انجام میدم ولی آخرش آدرس لوکال هاست با اسمی که انتخاب کردم رو تو مرورگر میزنم ارور 404 میده

    میشه لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام و احترام راضیه عزیز؛
      حتما بررسی نمایید نرم افزار زمپ یا ومپ شما در حالت فعال قرار داشته باشد.
      بررسی کنید آدرسی که در مرورگر وارد می کنید دقیقا همان مسیر نصب وردپرس در لوکال هاست باشد.
      همچنین باز دیگر بر اساس آموزش محل نصب وردپرس خود را چک کنید که مسیر صحیحی انتخاب کرده باشید.

  244. سلام
    جهت نصب زمپ و نصب وردپرس در مسیر روتین لوکال هاست اقدام نمودم
    اما حین ورود از طریق مرورگر کروم با نام (لوکال هاست) پیام (این وب پیج در دسترس نیست) میاد لطفا راهنمایی و یا انیدسک شود

  245. سلام من زمپ رو نصب کردم و اپاچی و مای اسکیوال هم استارات شدند ولی وقتی وارد سایت phpmyadmin میشم نمیتونم پایگاه داده ایجاد کنم این خطا نمایش داده میشه
    2002: No route to host
    Connection for controluser as defined in your configuration failed.
    phpMyAdmin tried to connect to the MySQL server, and the server rejected the connection. You should check the host, username and password in your configuration and make sure that they correspond to the information given by the administrator of the MySQL server.
    ممنون میشم راهنمایی کنید باید پروژه تحویل بدم و عجله دارم

  246. سلام وقت بخیر
    ممنونم از بابت آموزش عالیتون
    من چند روزی هست که xampp نصب کردم و حتی آخرین نسخه ورد پرس روش ریختم بعد از اون یک قالب خریدم که روی لوکال هاست نصب کنم و از طریق اون سایت طراحی کنم موقع نصب قالب پیغامی میداد که ورژن php زمپ با قالب برابر نیست متوجه شدم php قالب خریداری شده 7.4 هست و php زمپ که من دارم 8.1 رفتم php 7.4 دانلود کردم و ورژن تغییر دادم به 7.4 و متاسفانه نمیدونم به چه دلیل دیگه آپاچی استارت نمیشد و این ارور میده : Error: Apache shutdown unexpectedly و این جریان زمانی شروع شد که من از Quit نرم افزار خروج میزدم!
    لطفا راهنماییم کنید

  247. سلام من نام پوشه را هم تغییر دادم ولی باز هم این ارور میاد و برای اتصال به لوکال هاست این ارور میاد
    با عرض پوزش، من به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.

    1. سلام و احترام؛
      می توانید این فایل را در مسیر نصب وردپرس قرار دهید.
      فایل wp-config را کپی و نام ان را به نامی که در پیغام مشاهده می کنید تغییر دهید.

  248. با سلام و تشکر از راهنمایی های بسیار ارزشمند شما.
    امید که همواره موفق و سلامت باشید.

  249. سلام
    ممنون بابت آموزش های روان و عالی که داشتید.
    استاد من سایتم رو ساختم روی لوکال هاست از کدوم قسمت میتونم ببینم دقیقا چه مقدار فضا اشغال کرده تا متناسب با حجم هاست رو خریداری کنم ؟

    1. سلام و احترام؛
      چنانچه زمپ را در درایو c نصب نموده اید به مسیر زیر مراجعه کنید سپس در پوشه htdocs، پوشه ای که برای نصب وردپرس ایجاد نموده اید را مشاهده و حجم اطلاعات خود را بررسی کنید برای تهیه هاست فضایی بیش از دو برابر حجم انتخاب کنید.
      c:\xampp\htdocs

  250. سلام
    واقعا عالی و جامع و کامل
    مرسی بابت اطلاعات فوق العاده با جزییات
    برای من این ارور رو میده و نمیدونم باید چ جوری برطرفش کنم
    خطای RSS: WP HTTP Error: cURL error 28: Operation timed out after 10001 milliseconds with 0 bytes received

    خطای RSS: WP HTTP Error: نشانی معتبر نیست.

    1. سلام و احترام؛
      این خطا مربوط به دریافت فید RSS از سایت وردپرس شما است. احتمالا دچار یکی از مشکلات زیر شده‌اید:

        ابتدا اینترنت خود را بررسی کنید.
        با تغییر تنظیمات PHP.ini و افزایش مقدار timeout مشکل را برطرف کنید.
        بررسی کنید ایا اخیره در فایل فانکشن قالب تغییراتی ایجاد کرده اید؟
        ممکن است پلاگین‌های شما با یکدیگر تداخل داشته باشند و مشکلاتی را ایجاد کنند. در این صورت می‌توانید با غیرفعال کردن پلاگین‌ها و تست کردن مجدد، مشکل را شناسایی کرده و پلاگین مورد نیاز را فعال کنید.

      برای راهنمایی بیشتر می توانید راهنمای زیر را نیز مطالعه کنید:
      آموزش خطا RSS Feed در وردپرس و نحوه رفع آن

  251. سلام وقت بخیر
    اگر بخوایم تو محیط سرور های شرکت اینکارو کنیم و اتصال به اینترنتم نداشته باشیم
    بخوایم دامین ست کنیم برای همین وردپرسی که روی لوکال نصب کردیم باید چیکار کنیم ؟
    برای مثال
    بجای اینکه لوکال بزنع تو مرورگر این ادرس پایین ست کنیم بیاد بالا

    Uniportal.com

  252. سلام تو نوار ادرس localhost/ اسم پوشه رو میزنم ولی میگهیپیدا نشد (not found) error 404
    کجا مشکل داره؟

    1. سلام و احترام؛
      حتما بررسی کنید برنامه لوکال هاست در حالت فعال و بدون مشکل در حالت اجرایی قرار داشته باشد سپس مسیر را بررسی نمایید که به درستی در مرورگر وارد شده باشد.
      محل نصب وردپرس را نیز بررسی کنید تمامی فایل ها و پوشه های مربوطه پس از اکسترکت ، می بایست در همین مسیر قرار داشته باشند (نه در پوشه wordpress )

  253. سلام
    بنده بعد از نصب وردپرس روی لوکال هاست
    با خطایی مواجه شدم که سیستم اصلا استارت نمیخوره و میگه به دلیل نصب یک برنامه نرم افزار یا سخت افزار این مشکل پیش اومده
    میشه لطفا کمکم کنید.

    1. سلام و احترام هانیه عزیز؛
      دقیقا چه خطایی دریافت کرده اید؟ لطفا متن خطا یا تصویری از خطا را برای راهنمایی بیشتر ارسال کنید.

  254. سلام ممنون از مقاله خوبتون
    من فایل wp-config.php رو ویرایش کردم ولی وقتی که آدرس localhost رو در مرورگر وارد می کنم پیغام خطای خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده رو میده. چطوری مشکل رو حل کنم؟

  255. سلام خسته نباشید من مرحله به مرحله رو کامل انجام دادم و تا مرحله اخر همه درسته ولی به محض اینکه localhast/asdfghjk رو وارد میکنم به جای ورود به هاست ارور میده و اصلا وارد صفحه ایی کع میخوام نمیشه چکار کنم؟؟؟

  256. باسلام
    ممنونم از این آموزش تان

    آپاچی و mySQL در زمپ من بدن مشکل سبز میشه اما پس از سرچ کردن http://localhost چنین سایتی که گفتید در آموزش باز نشد
    میشه منو راهنمایی کنید تا این مشکل را حل کنم؟!

    1. سلام روزبخیر؛
      با جستجوی 127.0.0.1 یا localhost می بایست به صفحه مربوطه هدایت شوید شما چه خطایی مشاهده می کنید؟ لطفا یک تصویر از زمپ زمانی که آپاچی و MySQL فعال است و یک تصویر از localhost سرچ شده در مرورگر ارسال کنید.

  257. سلام و ممنون بابت سایت خوبتون.. بنده تمامی مراحل رو به درستی انجام دادم زمپ و ووردپرس هم بدرستی نصب شده و پایگاه داده هم ساختم ولی باز وقتی آدرس سایت رو (لوکال و نام پوشه) میزنم وارد یه صفحه به زبان لاتین میشه که فایل های وورد پرس داخلش هست بعد وقتی روی یه پوشه کلیک میکنم وارد محیط وورد پرس فارسی میشه و بعد اطلاعات نام پایگاه داده و نام کاربری و رمز و میزبان و پیشوند و میخواد وقتی وارد میکنم ارور نام کاربری یا رمز میده در حالی که من درست وارد کردم…اسکرین شات هم گرفتم چجوری براتون میتونم ارسال کنم؟ باید چیکار کنم؟
    همه چی درسته و سرورها هم فعال میشن و سبز رنگ ونام پایگاه داده و نام کاربری که داخل فایل sample گذاشتم رو هم وارد میکنم با یه پسوورد ولی باز نمیشه

    عباس جان میشه لطفا راهنمایی کنید یا ادمین های عزیز دیگه چون برام خیلی مهمه

    1. سلام و احترام؛
      موارد زیر را به ترتیب بررسی نمایید:
      می توانید به بخش phpmyadmin مراجعه نمایید و نام دیتابیس را چک کنید همچنین می توانید رمز را یکبار دیگر تنظیم نمایید.
      فایل wp-config.php را بررسی نمایید و چک کنید در بخش های نام دیتابیس و رمز عبارات صحیح وارد شده است؟ در مقابل بخش نام کاربری واژه root را درج کنید.

  258. سلام ممنونم برای آموزش نصب ورد پرس
    در قسمت رفع خطای Error Establishing a Database Connection در وردپرس
    من روش اول رو انجام دادم مشکل رفع نشد و بخش دوم که از قسمت /wp-admin/ فرمودید کمی گنگ هست برام مسیر …
    امکان راهنمایی هست؟

    1. سلام و احترام دوست عزیزم؛
      چند دللیل عمده منجر به نمایش این پیغام می شود از جمله شایع ترین آن ها می توان به درست وارد نشدن اطلاعات مرتباط با دیتابیس باشد که در لوکال هاست شامل نام دیتابیس و رمز عبور است. برای رفع مشکل شما می توانید اقدامات زیر را در راستای رفع این مشکل انجام دهید:
      به محل نصب وردپرس مراجعه کنید> فایل wp-config.php را یافته و روی آن راست کلیک سپس Edit را بزنید> در محیط ادیت (اصولا فایل نوت پت) define(‘DB_NAME’, ‘database-name’);
      را یافته و بررسی کنید به جای database-name نام دیتابیسی که ایجاد کرده اید عینا وارد شده باشد (به همراه پیشوند) همچنین define(‘DB_PASSWORD’, ‘database-password’);
      را نیز بررسی کنید و عبارت database-password را با رمز خود جایگزین کنید. دقت داشته باشید کوتیشن ها ‘ را حذف نکنید. در سطر define(‘DB_USER’, ‘database-username’); به جای database-username نیز کلمه root نوشته می شود.
      سپس فایل را ذخیره کنید و بررسی کنید اتصال به دیتابیس برقرار شده است یا خیر؟

  259. با سلام
    من هنگام درون ریزی دموهای یک قالب ارور دریافت میکنم دانلود نمیشود (در لوکال هاست) ولی در هاست واقعی دموها بدون مشکل دانلود و ایمپورت میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *