آموزش های وردپرس

آموزش تغییر آدرس ورود به پیشخوان یا مدیریت وردپرس

مخفی کردن وردپرس و تغییر آدرس ورود به وردپرس یکی از موارد کاربردی هستش که بسیاری از مدیران سایت‌ها به دنبال اون هستند تا امنیت سایت خودشون را افزایش دهند. با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تا آدرس ورود به وردپرس و آدرس پیشخوان وردپرس که به ترتیب عبارتند از wp-login.php و wp-admin تغییر داده و یک آدرس دلخواهی برای خودتون انتخاب کنید تا از این طریق کسی نتونه وارد پیشخوان وردپرس شده و مشکلاتی را در سایت شما ایجاد کند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون میتونید آدرس‌های ورود به وردپرس و پیشخوان وردپرس را به دلخواه خودتون انتخاب کنید تا صرفا خود شما قادر به استفاده از این آدرس‌ها برای ورود در وردپرس باشید، بنابراین وقتی آدرس‌های ورود به پیشخوان وردپرس تغییر داده شده باشند دیگه کسی قادر به نفوذ در سایت از این روش نخواهد بود، چرا که آدرس ورود به پیشخوان رو نمیدونه و این تنها خود شما و کاربرانی که دارای سطح دسترسی بیشتری هستند از این آدرس مطلع هستید تا وارد پیشخوان وردپرس شده و به فعالیت در سایت بپردازید.

مخفی کردن وردپرس و آموزش افزونه hide my wp

افزونه‌ای که قصد معرفی اون را دارم با عنوان Hide My WordPress در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که بیشتر اونو با نام Hide My WP می‌شناسیم و تا به امروز هم تونسته تا بیش از 8.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.2 را ازآن خودش بکنه که برای تغییر آدرس پیشخوان وردپرس و تغییر آدرس ورود به وردپرس میتونید ازش استفاده کنید. قبل از هرکاری با کلیک روی دکمه زیر افزونه را از مخرن وردپرس دانلود کنید و سپس با استفاده از نحوه آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در پیشخوان سایت وردپرسی خود کنید.

دانلود افزونه Hide My Wp

بعد از نصب و فعال کردن این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Hide My Wp در قسمت تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید تا اقدام به اعمال تنظیمات بر روی افزونه و نحوه استفاده از افزونه hide my wp بپردازید.

مخفی کردن وردپرس و ورود به پیشخوان ورودرس

بعد از اینکه روی منوی hide my wp کلیک کنید وارد صفحه زیر خواهید شد که در کادر بالا یک آدرس موقت به شما میده تا در صورتی که آدرس صفحه ورود به وردپرس را فراموش کردید از این طریق بتونید تا افزونه را غیرفعال کرده و مجددا بعد از اینکه تونستید وارد پیشخوان وردپرس بشین آدرس را تغییر دهید.

پس آدرس موجود در کادر بالایی را در یک جای مطمئن بوک‌مارک کرده و یا نگه دارید تا در صورتی که آدرس را فراموش کردید با مراجعه به این لینک قادر به غیرفعال کردن تنظیمات افزونه باشید.

تغییر آدرس ورود به وردپرس

و اما در کادر دوم همونطور که میبینید از شما خواسته شده تا پیوند یکتا وردپرس را تغییر دهید و دلیل اون هم به این خاطر هستش که این افزونه در حالتی که پیوند یکتا روی حالت ساده یا پیش‌فرض باشه کار نمیکنه و باید اونو به نام نوشته و یا یک ساختار دیگه ای تغییر دهید. بنابراین به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کرده و پیوند یکتا وردپرس را روی نام نوشته و یا ساختار دیگری که این افزونه با آن سازگاری دارد تغییر دهید.

بعد از اینکه پیوند یکتا تغییر داده شد و به اصطلاح سازگاری سایت با تنظیمات افزونه مناسب بود صفحه تنظیمات افزونه به شکل زیر به شما نمایش داده خواهد شد که میتونید اقدام به سفارشی سازی اون کنید.

مخفی کردن آدرس ورود به وردپرس

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ابتدا در بخش Default article/product sorting نوع تغییر آدرس ورود به وردپرس و تغییر آدرس صفحه پیشخوان وردپرس را بر اساس زیر انتخاب کنید.

Default: با انتخاب این گزینه تغییری در آدرس‌های ورود به پیشخوان وردپرس و آدرس ورود به وردپرس اعمال نشده و در واقع میشه گفت که کارکرد افزونه غیرفعال خواهد بود. پس در صورت استفاده از این گزینه آدرس‌های ورود و پیشخوان وردپرس همان آدرس پیشفرض خواهد بود.

Lite Mode: در صورت انتخاب این گزینه آدرس صفحه ورود به وردپرس که wp-login.php هستش به login تغییر خواهد کرد و در آدرس صفحه پیشخوان وردپرس که wp-admin هستش هم تغییری اعمال نمیشه. با استفاده از این گزینه صرفا آدرس صفحه ورود تغییر خواهد کرد.

تغییر آدرس ورود به وردپرس

Custom Mode: با انتخاب این گزینه قادر خواهید بود تا آدرس پیشخوان وردپرس و آدرس ورود به وردپرس را به دلخواه خودتون تغییر بدین و علاوه بر این هم میتونید تا یک برگه دلخواه همچون آدرس صفحه 404 را انتخاب کنید تا هرگاه کسی به آدرس پیش‌فرض ورود و پیشخوان وردپرس مراجعه می‌کند به این صفحه 404 هدایت شود.

مخفی کردن وردپرس

Hide “wp-admin”: با فعال کردن این گزینه امکان نمایش صفحه 404 در حالتی که شخصی به صفحه ورود به پیشخوان وردپرس مراجعه کند نمایش داده خواهد شد.

Hide the new admin: با فعال کردن این گزینه بعد از اینکه وارد پیشخوان وردپرس شوید با مراجعه به آدرس wp-login.php هم قادر هستید تا به پیشخوان وردپرس مراجعه کنید. این گزینه برای استفاده از تغییرات مدیریتی در سایت میتونه گزینه خوبی باشه تا برای فعال کردن افزونه‌ها و… که گاها لازم هستند با خطا مواجه نشوید.

Custom admin URL: در این فیلد آدرس مد نظرتون برای پیشخوان وردپرس را وارد کنید تا به جای wp-admin از آن استفاده شود.

Hide “wp-login.php”: با فعال کردن این گزینه در صورتی که کاربری به صفحه wp-login.php مراجعه کند به صفحه 404 هدایت خواهد شد.

Custom login URL: در این فیلد آدرس دلخواه خود را برای صفحه ورود به وردپرس وارد کنید تا به جای wp-login.php مورد استفاده قرار گیرد.

Redirect user when 404 to custom page: با استفاده از این گزینه هم میتونید تا کاربرانی که وارد صفحه ورود و پیشخوان وردپرس میشوند را به جای صفحه 404 وردپرس به برگه دلخواهی ریدایرکت کنید.

در صورتی که لینک غیرفعال کردن افزونه را کپی نکرده بودید و مشکلی براتون پیش اومده بود میتونید تا پوشه این افزونه را از طریق هاست خودتون تغییر نام بدین تا افزونه غیرفعال شده و امکان دسترسی به پیشخوان وردپرس در حالت عادی براتون فراهم بشه.

در نهایت با فعال کردن گزینه Send me an email with the new URLs and the secure parameterSave هم در قالب یک ایمیل آدرس‌های جدید براتون ارسال میشه که میتونید ایمیل رو به صورت مهم شده داشته باشید تا اگر آدرس ورود را فراموش کردید به راحتی از طریق ایمیل قادر به پیدا کردن اون باشید و مجبور به غیرفعال کردن تنظیمات افزونه نباشید.

تغییر آدرس ورود به وردپرس

بعد از کلیک روی دکمه Save پیغام بالا به شما نمایش داده میشه اگر آدرس مربوط به غیرفعال کردن تنظیمات افزونه را کپی کردید حالا روی Yes, I’m ready کلیک کنید تا تغییر آدرس ورود به پیشخوان و صفحه ورود وردپرس انجام بگیره.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما واقع شده باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا به راحتی ادرس صفحه ورود در وردپرس را تغییر داده و امنیت وردپرس را افزایش دهید. در صورتی که در رابطه با آموزش تغییر آدرس صفحه پیشخوان وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید از طریق دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.5/5 - (14 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. این افزونه کلا ورود به سایت رو خراب می کنه یعنی اگر کاربر لاگین کرد به داشبورد نمی ره یا خود ادمین که لاگین کرد نه تولز بار براش میاد نه داشبور

  2. باسلام منظور از custom login url وcustom admin url چیه؟آیا باید جای پوشه درست کنیم و آدرس را اینجا وارد کنیم؟
    tank you!

  3. سلام
    یک مشکلی که هست ادرس ادمین را در جای ctrl +u که میرین انجا همه می توانند ببینند برای پنهان کردن این موضوع باید چکارکنیم

  4. Display Name Author Permalink سلام یک مشکلی دارم اونم انکه شما زمانی که روی یکی از صفحات سایتم ctrl+u را می زنید اطلاعات ورود به سایت یا هامان ادمین را در اختیار همه می زارد حتی با عوض کردن نام کاربری باز هم این مشکل است. بصورت زیرنمایش می دهد ادرس ادمین وردپرس را
    (لاگین نکردم و با هر مرور گری هم که تست می کنم به همین صورت است)
    ورود
    پیگیری نوشته‌ها باRSS
    پیگیری دیدگاه‌ها با RSS
    WordPress.org


    1. سلام، خسته نباشید. من این پلاگین حذف کردم، الان هر کاری میکنم نمیتونم به پیشخوان وارد بشم و در صفحه ورود هر بار که یوزر و پس میزنم صفحه رفرش میشه و دوباره باید بزنم و دوباره رفرش میشه. آدرس ورود هم به یک آدرس دیگر ریدایرکت میشه.مشکل از چی هست؟

      1. سلام روزبخیر؛
        یکی از دلایل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین به صفحه اصلی سایت، تغییر آدرس های ورود هستش که با مراجعه به phpmyadmi و تغییر مقادیر سطرهای home و siteurl مشکل رفع میشه. پیشنهاد میکنم راهنمای زیر رو مطالعه کنید:
        رفع مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس

  5. سلام و خسته نباشید لطفا این آموزش ها رو بدون افزونه هم قرار بدین. با تغییر بر روی فایل های وردپرس و در صورت امکان آموزش ویدئویی قرار بدین بهتره
    ممنون

    1. سلام روزبخیر؛
      معادل این آموزش از طریق کد و بدون افزونه هم منتشر شده در خصوص سایر افزونه ها هم چشم اگر راهکاری باشه حتما در برزرسانی ها ارائه میشه.

  6. سلام
    من وقتی این افزونه رو نصب میکنم استایل های قالب لود نمیشهو مشکل از چیه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما از چه قالبی استفاده می کنید؟ این اتفاق می تواند به دلیل وجود ناسازگاری میان افزونه و قالب مورد استفاده شما باشد.
      موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *