آموزش های وردپرس

آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس

سایت مپ وردپرس شامل یک صفحه XML هستش که با استفاده از اون میتونید کلیه صفحاتی که در سایت وردپرسی خودتون منتشر می‌کنید را در این صفحه به صورت لینک شده و در صورت امکان دسته‌بندی برای انواع نوشته، برگه، رسانه، برچسب و دسته‌بندی تعیین کنید تا با معرفی اون به گوگل موتورهای جستجو هربار که وارد سایت شما میشوند تا سایت را مورد بررسی قرار بدهند با مراجعه به آدرس نقشه سایت وردپرس که به صورت xml ساخته شده سریع‌تر از پیش صفحات شما را ایندکس کنند. چرا که وقتی شما صفحه‌ای را منتشر می‌کنید بلافاصله نقشه سایت وردپرس شما هم آپدیت شده و لینک در نقشه xml سایت قرار میگیره، اما وقتی نقشه سایتی وجود نداشته باشه لازمه تا در یکی از صفحات خودتون به این صفحه لینک داده باشید تا گوگل با بررسی اون صفحه بتونه تا صفحه جدید را مشاهده کرده و اونو ایندکس کند. پس در حالت کلی نقشه xml وردپرس به کمک موتورهای جستجو میاد تا لینک‌های شما را به صورت کامل رصد و بررسی کنند.

پس حالا که متوجه اهمیت موضوع استفاده از نقشه سایت وردپرس شدید تا انتهای این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا با ما همراه باشید تا به نحوه ساخت سایت مپ در وردپرس با استفاده از افزونه Google XML Sitemaps بپردازم. شما با استفاده از این افزونه میتونید برای سایتتون نقشه xml سایت بسازید و در انتها با معرفی سایت مپ به گوگل سرعت بررسی و ایندکس صفحات سایت خودتون را بالا ببرید.

آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس

اگر خاطرتون باشه در مقاله قبل که با عنوان آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل منتشر کردم به معرفی نحوه ساخت سایت مپ وردپرس با استفاده از افزونه Yoast Seo وردپرس پرداختم که شما را از نصب و استفاده از یک افزونه جدا برای ساخت نقشه سایت بی نیاز می‌کرد. اما در این آموزش قصد دارم تا به معرفی افزونه Google XML Sitemaps بپردازم که با استفاده از این افزونه هم میتونید تا نسبت به ساخت نقشه سایت در وردپرس بپردازید. این افزونه هم یکی از افزونه‌های محبوب وردپرس برای ساخت سایت مپ است که تا به امروز تونسته تا بیش از 2 میلیون نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که میتونید ازش برای ساخت نقشه سایت وردپرس استفاده کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Google XML Sitemaps

بعد از نصب و فعال سازی افزونه منویی با نام XML-Sitemap در بخش تنظیمات وردپرس پیشخوان اضافه میشه، روی اون کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات افزونه ساخت سایت مپ در وردپرس هدایت شوید.

Notify Google about updates of your Blog: با فعال کردن این گزینه هر بار که نوشته جدیدی منتشر کنید یک نوتیفیکیشن برای موتور جستجوی گوگل ارسال می‌شود تا از ساخت صفحات جدید مطلع شده و آنها را ایندکس کند.

Notify Bing (formerly MSN Live Search) about updates of your Blog: با فعال کردن این گزینه هر بار که نوشته جدیدی منتشر کنید یک نوتیفیکیشن برای موتور جستجوی بینگ ارسال می‌شود تا از ساخت صفحات جدید مطلع شده و آنها را ایندکس کند.

Add sitemap URL to the virtual robots.txt file: با فعال کردن این گزینه آدرس نقشه سایت شما در فایل robots.txt وردپرس افزوده خواهد شد و در این صورت از موتورهای جستجو خواسته می‌شود تا محتوای نقشه سایت را از طریق این فایل بررسی کنند.

Try to increase the memory limit to: این گزینه برای افزایش محدودیت حافظه‌ی افزونه‌ها در وردپرس می‌باشد که نیازی به استفاده از آن نیست.

Try to increase the execution time limit to: از این گزینه هم میتونید تا برای افزایش تغییر زمان اجرای افزونه‌ها در وردپرس اقدام کنید.

Try to automatically compress the sitemap: برای فشرده سازی نقشه وردپرس sitemap این گزینه را فعال کنید تا حجم نقشه‌ی سایت شما کاهش یابد.

Include a XSLT stylesheet: اگر قصد استفاده از استایل برای sitemap وردپرس دارید باید با پسوند XSL در کادر روبرو آدرس فایل استایل را وارد کنید تا استایل دلخواه شما برای نقشه سایت وردپرس نمایش داده شود پس در این صورت تیک گزینه Use default را بردارید.

Override the base URL of the sitemap: اگر وردپرس خودتون را روی یک دایرکتوری نصب کردید و در آدرس دهی، آدرس سایت اصلی را قرار دادید، لازمه در این کادر آدرس اصلی سایت را وارد کنید. سپس این تغییرات را به فایل htaccess اضافه کنید.

Include sitemap in HTML format: این گزینه هم برای پشتیبانی وردپرس sitemap از فرمت HTML می‌باشد.

Allow anonymous statistics: با فعالسازی این گزینه، اطلاعاتی درباره ورژن وردپرس، php، تعددا مطالب و… سایت شما برای نویسنده افزونه ارسال می‌شود.

این بخش از افزونه نقشه سایت وردپرس این امکان را به شما میده تا در صورتی که برای سایت خودتون از وبلاگ استفاده کردین و استفاده از وبلاگ هم طوری هست که یک وردپرس دیگه نصب کردید میتونید با وارد کردن آدرس اون در این بخش آدرس وبلاگ را هم در سایت مپ دامنه اصلی قرار بدین تا در هر بار بررسی سایت وبلاگ شما هم جهت ایندکس صفحات بررسی شود. برای این منظور روی دکمه Add new page کلیک کرده و جزییات سایت که شامل آدرس، اولویت بندی، مدت زمان بررسی در هر بار توسط موتور جستجو را وارد کنید.

Do not use automatic priority calculation: با استفاده از این گزینه میتونید تعیین کنید که ارزش تمامی مطالب موجود در سایت یکسال می باشد.

نکته: اگر این حالت را انتخاب کنید، دیگر نباید تنظیمات مربوط به قسمت Priorities را ویرایش و شخصی سازی کنید.

Comment Count: اگر تیک این گزینه را بزنید یعنی تعیین کرده اید که ارزش مطالب سایت شما بر اساس تعداد کامنت های آن مشخص شود.
Comment Average: با این گزینه تعیین می‌کنید که ارزش مطالب سایت شما بر اساس میانگین کامنت‌های هر مطلب مشخص شود.

در این قسمت میتونید تعیین کنید که محتوای نقشه‌ی سایت شامل چه بخش‌هایی باشه. تعدادی از این بخش‌ها بطور پیش فرض تیک خورده که شامل نوشته‌ها، برگه‌ها و صفحه اصلی هستش و میتونید تا بر اساس نیاز خودتون گزینه‌های دیگری را هم فعال کنید. با استفاده از گزینه آخر یعنی Include the last modification time هم میتونید تعیین کنید تا هر زمان که تغییری در مطالب سایت شما ایجاد شد، به موتورهای جستجو اجازه‌ی با خبر شدن بدهید تا مطالب را ایندکس کنند.

با استفاده از این قسمت میتونید صفحات و نوشته‌هایی که قصد دارید تا در سایت مپ وردپرس نمایش داده نشوند را انتخاب کنید. از قسمت اول یعنی Categories میتونید دسته‌بندی‌هایی که میخواین در نقشه ی سایت نباشد را تعیین کنید و از قسمت بعد هم میتونید نوشته‌ها و برگه‌ها را بر اساس آی‌دی تعیین کنید تا در نقشه ی سایت نمایش داده نشوند.

با استفاده از این بخش هم میتونید تا زمان آپدیت و به‌روزرسانی برای نقشه سایت وردپرس را در هر یک از صفحات که شامل صفحه اصلی، نوشته‌ها، برگه‌ها، دسته‌بندی، آرشیو مطالب، برچسب‌ها و صفحات نویسنده‌ها هستند را تعیین کنید.

با استفاده از این بخش هم میتونید تا اولویت بندی برای نمایش و بررسی صفحات را در سایت مپ وردپرس وارد کنید تا به صورت سفارشی شده نمایش داده شوند. به عنوان مثال سعی کنید تا برای صفحه اصلی از درجه‌بندی 1.0 استفاده کنید تا همیشه در بالا باشه و در مرحله بعد نوشته‌ها و به همین ترتیب سایر صفحات را انتخاب کنید. در نهایت تنظیمات را ذخیره کنید تا نقشه سایت شما ساخته شود.

آموزش معرفی نقشه سایت به گوگل

حالا بعد از اینکه نقشه سایت XML وردپرس را ساختید لازمه تا اونو به گوگل معرفی کنیم. بنابراین به منظور معرفی نقشه سایت در گوگل در وردپرس ابتدا از طریق آدرس https://www.google.com/webmasters وارد کنسول جستجوی خودتون در گوگل شده و پس از انتخاب سایت مشابه تصویر زیر به مسیر Crawl> Sitesmap مراجعه کنید.

آموزش ساخت نقشه سایت xml

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می کنید در سمت راست بالای صفحه دکمه‌ای با نام ADD/TEST SITEMAP قرار داره، روی اون کلیک کنید و در فیلد باز شده عبارت sitemap.xml که بعد از آدرس دامنه وجود داره را وارد کنید و در نهایت روی دکمه Submit کلیک کنید. بعد از این کار با رفرش کردن صفحه و مراجعه به انتهای اون خواهید دید که نقشه سایت شما به گوگل اضافه شده و با کلیک روی اون به صورت دسته‌بندی شده هر نوع پست تایپ و taxonomy را در نقشه xml گوگل که برای سایتتون ثبت کردید مشاهده خواهید کرد.

آموزش ساخت نقشه سایت xml

حالا همونطور که در تصویر هم میبینید تعداد لینک‌های ثبت شده در سایت مپ و نقشه سایت وردپرس بر اساس لینک صفحه و لینک تصاویر نمایش داده شده و برای هر کدوم هم تعداد ایندکس شده در گوگل را مشاهده خواهید کرد.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به ساخت نقشه سایت xml در وردپرس اقدام کرده باشید. اگر در رابطه با ساخت نقشه xml وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.5/5 - (35 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۱۰ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    آموزشتون عالیه فقط من یه سوال داشتم که هر چی داخل این افزونه گشتم هیچی پیدا نکردم ؛ اونم اینه که این سایت :
    film2movie .co/sitemap.xml
    چجوری همه مطالب و دسته بندی و تگهاش رو داخل همین صفحه سایت مپ نمایش داده ؟
    اگه میشه راهنمایی رو به ایمیلم بفرستید

    1. سلام و وقت بخیر،
      از بخش sitemap content و change frequencies میتونید این مورد رو مدیریت کنید. ابتدا دسته‌ها و برچسب و… را برای نمایش تو سایت مپ انتخاب کنید و بعدش زمان رو براشون انتخاب کنید.

  2. سلام خدمت شما تمام تگ های سایت رفته تو یه صفحه و الان گوگل وبمستر ارور زده که نباید بیش از 50 هزار لینک تو هر صفحه باشه یک سایتی رو دیدم که تگ هاش رو صفحه بندی کرده بود چطور باید این کارو انجام بدم

  3. سلام، وقت بخیر
    وقتی تعداد تگ ها بالا هست، چجوری صفحه بندی کنیم؟

  4. سلام مجدد.
    جناب صادقی من وقتی sitemap.xml رو آخر دامنه ام میزنم نقشه سایتمو نمیاره ولی این dastankadeh.ir/index.php?xml_sitemap=params= ادرسو میزنم یچیزایی میاره ممنون میشم بفرمایید درسته یا خیر

    1. سلام و وقت بخیر، برای رفع این مشکل دو راه زیر را تست کنید.
      1. به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کرده و یک بار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.
      2. پیوند یکتا را به نام نوشته تغییر داده و بررسی کنید.

      1. خیلی خیلی خیلی ممنونم مشکل با راه حل دومی حل شد.
        ممنون از پشتیبانی قویتون.
        نقشه سایت رو به گوگل هم معرفی کردم و الان در لیست تعداد لینک ها فقط یک مورد /sitemap.xml هستش با اینکه چندین مطلب من در وبسایت قرار دادم.
        ایا این عادیه یا مشکلی وجود داره.
        بازم ممنون

        1. خواهش می‌کنم ایمان جان، خیر تمامی لینک‌های شما درست هستند و نمایش داده میشه، اگر به صفحه اصلی سایت مپ مراجعه کنید میبینید که نقشه سایت به صورت ماهانه دسته بندی شده، روی هر کدوم از ماه‌ها کلیک کنید داخل صفحه جدید لینک مطالب همون ماه را میبینید.

  5. سلام و خسته نباشید نقشه سایت من بالغ بر یک ملیون صفحه داره و با هر افزونه ای بخوام نقشه سایتم و بسازم به مشکل برمیخورم و یا نشون داده نمیشه نقشه سایت.. چیکار کنم برای رفع مشکلم؟

      1. نقشه سایتم در افزونه یاست سئو خالی میاد و در افزونه گوگل سایت مپ هم مشکل دار و خطا میده.. احتمالا بخاطر صفحات زیاد سایت باشه.. راهی هست که نقشه سایت رو حرفه ای بشه به چندین نقشه کوچکتر تقسیم کرد؟

          1. ممنون از پاسخگوییتون..فقط در خصوص این صفحه بندی میشه بیشتر توضیح بدین؟ یا لینک آموزشش و دارین؟

            1. صفحه بندی به صورت موضوعی هست که برای مطالب، دسته‌بندی، برچسب و… بر اساس موضوع نمایش داده میشه. اما اینکه بتونید مطالبی که در نقشه سایت هست رو به شکل صفحه نشون بدین، وجود نداره.
              حتی اگر این امکان هم وجود داشته باشه، بخاطر تغییر آدرس نقشه سایت از نظر گوگل اشکال خواهد داشت، به همین خاطر هست که تو افزونه‌های نقشه سایت امکان صفحه بندی نیست.

    1. سلام، بله ابزار آنلاین برای این کار وجود دارند، اما نیاز به برنامه نویسی هست که کاری کنید در هر بار آپدیت مطالب نقشه سایت هم آپدیت بشه. بهتره از خود افزونه یوست برای این کار استفاده کنید.

  6. سلام و خسته نباشید
    چه راهی وجود داره تا برای هر دسته بندی یک نقشه خاص و جداگانه در سایتم ایجاد کنم؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      استفاده از چند نقشه سایت کار درستی نیست و فقط باید از یک فایل xml برای این کار استفاده کنید. این کار تاثیر بدی روی ایندکس کردن سایت خواهد داشت. برای این مورد باید کدنویسی کنید، راه آماده با استفاده از افزونه وجود نداره.

  7. سلام وقت بخیر مطالب مفیدی دارید
    مشکل من اینه که الان دارم یک سایت رو راه اندازی می کنم این سایت قالبش برون ریزی شده بوده یعنی همینطور که میدونید قالب و وردپرس و تمامی افزونه های از قبل بر روی سایت دیگری گرفته شده و الان تمامی پست ها و کلیه مطلب (مطالب رو بعد از چند هفته حذف کردم) و تمامی تنظیماتش رو خودم به حالتی که خواستم در آوردم فقط مشکلم اینجاست که الان سایت مپ رو ایجاد کردم و در وبمستر ثبت کردم ولی وقتی که به صفحه سایت مپ مراجعه می کنم لینک هایی هستش که اصلا وجود ندارد یا ارور 404 میده میگه این صفحه وجود نداره میشه راهنمایی کنید چجوری این لینک ها رو حذف کنم در ضمن یک سایت دیگه هم دارم که ارور گرفته ارور های Url وقتی لینک ها رو باز می کنم به این صورته که کلمه sitemap.xml/ در آخر همه لینک ها اضافه شده و همین موجب ارور گرفتن سایت میشه در صورتی که اگه کلمه سایت مپ رو بردارم لینک ها به صورت درست نمایش داده میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام، به صفحه تنظیمات> پیوندهای یکتا برید. یک بار بدون تغییر دادن ساختار پیوند یکتا روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید و تست کنید که مشکل برطرف شده یا خیر.
      اگر نشده بود فایل htaccess. که داخل هاست قرار داره رو به نام دیگه تغییر بدین و مجددا همین کار(کلیک روی دکمه ذخیره تغییرات) رو در صفحه پیوندهای یکتا تکرار کنید.

      1. این کارایی که گفتید رو انجام دادم ولی بازم درست نشد اینم آدرس سایت asadollahibrothers.ir/sitemap.xml

          1. سلام خسته نباشید
            من الان که توجه کردم دیدم هم با افزونه all in one seo نقشه سایت رو درست کردم هم افزونه سایت مپ رو فعال کردم یعنی دو تا سایت مپ درست شده احتمالش هس که ارور ها به همین خاطر باشه اگه یادتون باشه گفتم آخر لینک ها گزینه سایت مپ میاد مثل این لینک که برای نمونه میزارم
            starproject.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AA%D9%88%D8%AC%DB%8C%D9%87%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%D9%8A%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D9%BE%D9%8A%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87/sitemap.xml
            ببینید اگه کلمه sitemap.xml رو از آخر لینک بردارید لینک درست هستش ولی بخاطر همون ارور میده

            1. سلام مسعود جان، استفاده از دوتا افزونه برای نقشه سایت اصلا کار درستی نیست. اگر از افزونه سئو وردپرس استفاده می‌کنید از قابلیت سایت مپ همین افزونه استفاده کنید.

  8. با سلام
    من هم مثل شما از یواست برای ایجاد سایت مپ سایتم استفاده کردم فقط یک سوال داشتم که برای اپدیت سایت مپ از طریق یواست چه باید کرد؟
    با تشکر

    1. سلام شایان جان، آپدیت از چه نظر؟ فایل xml سایت مپ خودش آپدیت میشه. به محش اینکه نوشته، برگه، دسته، محصول یا برچسب اضافه کنید تو سایت مپ نمایش داده میشه و ربات‌های جستجوگر میتونن آدرس‌ها رو ببینن و خزش کنن.

      1. سلام و تشکر
        پیشنهاد میکنم برای ارتقای بخض کامنت سایتتون از افزونه wpDiscuz استفاده کنید…
        با قالب جنه سازگاری خوبی داره…

        1. سلام، ممنون از پیشنهادتون
          چون افزونه‌های مخزن وردپرس حالتی دارن که ممکنه به برخی قابلیت‌ها نیازی پیدا نشه، بنابراین بهتره برای اینکه سرعت سایت پایین نیاد و درخواست‌ها هم زیاد نشه از افزونه به صورت سفارشی سازی شده استفاده کرد یا اینکه با کدنویسی این قابلیت‌ها رو فراهم کرد. بنابراین سعی می‌کنیم کمتر از این موارد استفاده کنیم. در آینده حتما بخش‌های مختلف پایگاه دانش شخصی سازی خواهد شد.

  9. سلام.یه مشکل داشتم،من نقشه سایتو ایجاد کردم و هیچ خطایی نداشت.ولی از 12000 url فقط ۱ ایندکس شده
    مشکلش چیه؟

  10. سلام
    من یه صفحه داشتم که دیگه بهش نیازی نداشتم و به خاطر همین پاکش کردم و با remove url وبمستر اونو از گوگل هم پاکش کردم
    حالا ارور 404 داده و میگه تو نقشه سایت هنوز وجود داره
    میشه راهنمایی کنید که چطور باید اونو از نقشه سایت هم پاک کنم؟
    ممنون

    1. سلام، وقتی صفحه‌ای رو پاک کنید و به زباله‌دان منتقل کنید خودکار از نقشه سایت هم حذف میشه، آدرس نقشه سایت رو باز کنید ببینید لینک اونجا هست یا نه؟
      چند روزی صبر کنید برطرف میشه این موضوع
      ارور 404 ممکنه بخاطر لینک دادن به اون صفحه هم باشه که از سمت گوگل دریافت می‌کنید.

      1. الان یک ماهی هست که پاکش کردم و سایت مپ رو هم که دیدم اصلا این ادرس وجود نداشت.
        تو خود گوگل زده لینک رو داره از سایت مپ میگیره
        نمیدونم چطور برطرفش کنم

  11. سلام دوست عزیز بعد از اینکه نقشه سایت را به گوگل معرفی کردیم اولا خودش اتوماتیک مطالب ایندکس میکنه؟ و سوال دوم اینکه هر وقت مطالب جدید اضافه کردیم خودش سابمیت میشه یا باید دستی انجام بدیم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام، همه چیز به صورت خودکار هست و لازم نیست هیچ کاری انجام بدین. وقتی نقشه سایت به گوگل معرفی می‌کنید لینک‌های شما برای گوگل بهتر و بیشتر در دسترس قرار میگیره و برای همین سریع‌تر کار ایندکس انجام میگیره.

  12. سلام خسته نباشید.
    من sitemap.xml را در انتهای سایت(انگلیسی) که وارد میکنم سایت مپ های ساخته شده را نشون نمیده! به جاش تعدادی از لینک ها را نشان میدهد.

  13. سلام
    وقتی تو گوگل وبمستر submit رو میزنم یه سری وارنینگ نشون میده که توی issue نوشته( Url blocked by robots.txt.)
    آیا مشکلی وجود داره ؟ اگر اره چجوری برطرفش کنم؟

  14. سلام. من قبلا برای سایت خودم site map ایجاد کردم , اما به دلیل تغییرات زیادی که در لینک های این سایت به وجود آوردم , این site map دیگر مناسب نیست.لطفا راهنمایی کنید که آیا باید این فایل را حذف کنم و بک sitemap جدید بسازم , یا خیر
    با تشکر

    1. سلام، خیر نیازی به این کار نیست. سایت مپ با توجه به تغییر ساختار لینک‌ها و هر چیزی خودش تغییر میکنه. آدرس‌ها رو چک کنید ببینید فقط خطایی تو آدرس‌های سایت مپ وجود نداشته باشه.

  15. سلام دوست عزیز من سایت مپ گوگل را برای سایتم زدم همه چیز خوب بود ولی یهویی سابمیت یو ار ال از عدد ۵۰۰۰۰ شد عدد ۱ و ایندکسایی هم که شده داره آمارش میاد پایین ممنون میشم راهنمایی کنید .

  16. با سلام و خسته نباشید خدمت شما دوسته عزیز
    من 10 روزی میشه سایتمو درست کردم و با مشکلات زیادی هم مواجه شدم ک تک به تک برطرفشون کردم ولی یکی از مشکلات اصلیه من مشکل ارور سایت مپ می باشد که به این صورت می باشد (XML Parsing Error: no root element found) و هیچ راهی هم واسش پیدا نکردم و کلا سایتم ن ایندکسی شده تا حالا و ن هیچی و واقعا نمیدوم مشکلش از کجاس.ممنون میشم راهنماییم کنین

  17. سلام
    من ازطریق اموزش شما نقشه سایت رو مرحله به مرحله انجام دادم. ولی سایت مپ من همش ارور404 رومیده. باید چیکار کنم؟

  18. باسلام
    من از طریق اموزش خوب شما تونستم سایت مپ رو روی سایتم فعال کنم. منتها من 47000 هزار فایل رو وارد سایتم کردم وتقریبا 100 تا فایل رو ایندکس کردم. اما الان سایت مپ من نشون میده که 3 تا فایل منو شناخته گوگل و یک فایل من ایندکس شده. من خیلی زحمت کشیدم ولی الان نتیجه عکس گرفتم. لطفا منو راهنمایی کنید.

  19. درود
    میخواستم بدونم داشتن دو افزونه که دو سایت مپ متفاوت میسازن مشکلی ایجاد میکنه ؟
    این مورد رو توی یه سایت معروف دیدم که هم از yoast استفاده میکنن و هم از Google Sitemap Generator و ایندکس سریع و خوبی هم دارن .

  20. سلام
    من 30000 فایل و وارد صفحه ام کردم و 25 ایندکس دارم و همه ایندکسام سبزه ولی گوگل فقط 3 تا رو شناخنه و یکی ایندکس شده
    باید چیکار کنم؟؟ چند مدت طول میکشه گوگل بررسی کنه و صفحاتم و بشناسه ؟؟

  21. سلام من نمیتونم این افزونه رو نصب کنم Import any XML or CSV file to wordptess
    باید چیکار کنم ؟؟
    افزونه دیگری وجود داره که کار اینو بکنه ؟؟

  22. سلام آموزشتون واقعا کاربردی و عالی بود.
    ولی من تموم مراحل فوق الذکر رو که رفتم باز هم ظاهرا توی کنسول گوگل نتونستم نصبش کنم.ممنون میشم پاسخ بدین
    http://faleroozaneh.ir

  23. درود بر شما
    ممنون از مطلب خوبتون، ایا بعد از اینکه در وبمستر تولز، نقشه را معرفی کردیم و اوکی شد، میتونیم افزونه Google XML Sitemaps را از روی وردپرس حذف کنیم؟ نیازی به اون وجود داره؟

  24. سلام

    در google webmasters با ارور Unsupported file format مواجه میشم، چطور این ارور رو رفع کنم ؟

    1. سلام روزبخیر؛
      فرمت فایلی که در حال آپلود هستید رو بررسی و مطابق با فاکتورهای تعیین شده اقدام کنید.

  25. سلام من می خوام برای سایت خود از افزونه Google XML Sitemaps استفاده کنم البته افزونه سئو یواست رو هم نصب دارم . به همین دلیل افزونه یواست پیام میده که نمیشه دو تا سایت مپ داشت و ممکنه سرعت اینکس رو کاهش بده. حالا موندم که از کدوم سایت مپ استفاده کنم؟؟ نظر شما چیه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید مطابق با آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل پیش رفته و مطابق با آن از طریق افزونه یواست نقشه سایت خود را معرفی کنید یا اینکه گزینه نقشه های xml سایت قرار گرفته در تنظیمات این افزونه رو غیرفعال کرده و از طریق افزونه Google XML Sitemaps اقدام به معرفی نقشه سایت خود نمایید. میان این دو افزونه در زمینه معرفی سایت مپ تفاوتی خاصی مشاهده نمی شود.
      موفق و پیروز باشید

  26. سلام وقت بخیر.ممنون بابت آموزش خوب و کاملتون.یک سوال دارم و اینکه من سایت مپ رو با افزونه XML Sitemaps ساختم.ولی بعضی از صفحات اصلی سایتم داخل کادری هست که شما در مقاله بالا گفتین اگر داخل اون کادر باشه معنیش اینه که نمیخوایم در سایت مپ نمایش داده بشه.برای اینکه از این حالت خارج بشه و در سایت مپ باشه چیکار باید بکنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید به کمک بخش sitemap content به راحتی تعیین کنید که چه صفحاتی در نقشه سایت شما قرار بگیرد. در این زمینه می توانید از مقاله آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس استفاده نمایید. اگر تمایل دارید از ایندکس شدن صفحه ای به صورت مستقیم جلوگیری نمایید نیز می توانید از آموزش مخفی کردن مطالب وردپرس از نتایج گوگل استفاده نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  27. با سلام
    سایت مشکلی که داره اینه ارور 404 زیادی داره چیزی هم پاک نکرده. منم خیلی بررسی کردم. از نظر شما
    ارور 404 رو چطور میشه از نقشه سایت پاک کرد ؟

  28. سلام روز بخیر, سک سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدین
    آیا امکان فچ سایت مپ وجود داره؟؟
    هر زمان سایت مپ رو فچ میکنم این ارور میاد No: ‘noindex’ detected in ‘X-Robots-Tag’ http header
    ایا مشکلی وجود دارد؟

    1. با سلام دوست عزیز
      زمانی که شما از تگ noindex در فایل robots.txt استفاده کرده باشید این دستور را به خزنده های موتورهای جستجو می دهید که وب سایت شما را بررسی نمایید. به همین منظور شما باید وارد پنل مدیریتی هاست خود شده و عبارت User-agent: *
      Disallow:
      را جستجو نمایید و کد فوق را از فایل robots.txt خود حذف نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  29. سلام
    عالی بود آیا برای ایجاد سایت مپ یوست بهتره یا گوگل سایت مپ

  30. با سلام و خسته نباشد بابت توضیحات خوبتون اگر به وسیله افزونه google sitemap xlm را فعال و نصب کنیم و آدرس نقشه که همراه با دامنه هست را در قسمت sitemap گوگل سرچ خودمون کپی کنیم به طوری که با موفقیت در گوگل ثبت بشه و همه آدرس فایلها درش موجود باشه عمل ایندکس کردن صفحات.سایت و فایلهای آن به صورت خودکار توسط خزندهای گوگل انجام میشه یا برای ایندکس شدن صفحات سایت به کاری بیش از این نیازه با تشکر

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. بله بعد از ثبت سایت مپ خزنده ها گوگل به راحتی می تواند وب سایت شما را بررسی و محتواهای داخل آن را ایندکس نمایند. اما لازم است در نظر داشته باشید که نباید قبل از معرفی نقشه سایت سایت را noindex کرده باشید. برای بررسی شرایط وب سایت خود می توانید از طریق سرچ کنسول گوگل اقدام نمایید. مطالعه مقالات سرچ کنسول میزبان فا که تمامی آنها تحت عنوان آموزش صفر تا صد سرچ کنسول گوگل قابل مشاهده است می تواند برای شما مفید باشد.
      موفق و پیروز باشید

  31. درود بر شما و سپاس بابت آموزش خوبتان
    همیشه از آموزش های خوب شما استفاده می کنم.
    یه سوال ممنون میشم پاسخ بفرمایید:
    من در کنسول گوگل در بخش ارور Submitted URL marked ‘noindex’
    نقشه سایتم اومده. جالب اینه که من نقشه سایت رو در robots.txt تعریف کردم و تنظیمات نقشه گوگل هم مانند همین آموزش انجام دادم.
    بنظر شما چرا این اتفاق افتاده؟
    این در حالیه که مطالب ایندکس گوگل هم شدن. هم در گوگل قابل مشاهدست هم در کنسول.

  32. سلام و خسته نباشید

    ( آدرس ها تست هستن )

    من از افزونه yoast استفاده میکنم ولی نمیخوام از سایت مپ این افزونه استفاده کنم و میخوام از افزونه Google Sitemap استفاده میکنم ( از نظر من بهتر هستش )

    برای همین وقتی نقشه سایت yoast و غیرفعال میکنم متاسفانه اجازه نمیده

    من میخوام این سایت مپ در کنار افزونه Yoast باشه

    وقتی افزونه Yoast رو کلا غیرفعال میکنم مشکل حل میشه.

    به هر حال برای رفع مشکل ممنون میشم راهنمایی کنید

    با تشکر

    1. سلام روز بخیر؛
      این دو افزونه اگر به صورت همزمان فعال باشن تداخل ایجاد میشه چون توابع مشابهی دارن ناسازگار هستن متاسفانه نمیتونید از هر دو استفاده کنید.

  33. سلام و ممنون بابت همه چی
    فقط یه چیز ساده ی مهم
    صفحه ی اصلی که اهمیت بیشتری برام داره باید عدد اولویتش 1 باشه یا صفر؟

  34. جدیدا یک مشکلی تو سایت مپ گوگل اتفاق افتاده برای من و خیلی از سایتا اونم اینه تو وبمستر گوگل همه بخش از جمله ارشیو و دسته بندی و برچسب و .. تو سایت مپ هست اما پست های خوده وردپرس نیست تیکشم خورده تو لینک که سایت مپو باز میکنی هست اما تو خوده وبمستر گوگل وقتی ثبت میکنی سایت مپو همه لینکارو میشناسه به جز پستا

    1. با سلام دوست عزیز
      اگر شما از این افزونه برای ساخت سایت مپ استفاده کرده اید، در تنظیمات افزونه با بخشی تحت عنوان sitemap content رو به رو خواهید شد که با استفاده از آن می توانید انتخاب کنید که چه بخش هایی در سایت مپ شما وجود داشته باشند. تعدادی از این بخش‌ ها به صورت پیش فرض تیک خورده اند که شامل نوشته‌ ها، برگه‌ ها و صفحه اصلی است و می توانید بر اساس نیاز خودتان گزینه‌ های دیگری را نیز فعال کنید. با استفاده از گزینه آخر یعنی Include the last modification time نیز می توانید تعیین کنید تا هر زمان که تغییری در مطالب سایت شما ایجاد شد، به موتورهای جستجو اطلاع داده شود تا ایندکس صورت گیرد. همچنین در صورت تمایل می توانید از افزونه یوآتس سئو نیز برای ایجاد نقشه سایت خود استفاده نمایید. در همین راستا می توانید مقاله آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل را نیز مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  35. سلام و عرض ادب.
    بنده این پلاگین رو نصب کردم
    پس از انجام تمام کارهایی که فرمودین سایت مپ ساخته شد
    سایت مپ رو دیروز در سرچ کنسول گوگل ثبت کردم
    از 10 تا لینک سایت مپ 9 تاش رو گوگل سرچ کنسول نشون میده از جمله لینک های مربوط به تگ ها، محصولات ووکامرس و چیزای دیگه
    فقط این وسط لینک های مربوط به بلاگ (پست ها) توسط سرچ کنسول شناخته نشده
    میتونین زحمت بکشین راهنماییم کنین ک چکار کنم تا اون مطالب پست ها رو هم بشناسه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      اگر شما از این افزونه برای ساخت سایت مپ استفاده کرده اید، در تنظیمات افزونه با بخشی تحت عنوان sitemap content رو به رو خواهید شد که با استفاده از آن می توانید انتخاب کنید که چه بخش هایی در سایت مپ شما وجود داشته باشند. تعدادی از این بخش‌ ها به صورت پیش فرض تیک خورده اند که شامل نوشته‌ ها، برگه‌ ها و صفحه اصلی است و می توانید بر اساس نیاز خودتان گزینه‌ های دیگری را نیز فعال کنید. با استفاده از گزینه آخر یعنی Include the last modification time نیز می توانید تعیین کنید تا هر زمان که تغییری در مطالب سایت شما ایجاد شد، به موتورهای جستجو اطلاع داده شود تا ایندکس صورت گیرد.
      موفق و پیروز باشید

  36. سلام
    خیلی ممنون که اطلاعات خوبی در اختیارمون قرار دادید. کارمو راه انداخت.
    میزفا تو همیشه تکی ی ی ی ی ی ی ی : )

    1. سلام روزبخیر؛
      باعث افتخارمونه که میزبان فا رو به عنوان مرجع انتخاب کردید .
      پیروز و پایدار باشید.

  37. سلام
    یه سوال داشتم . وقتی نقشه سایت با XML-Sitemap میسازم تگ ها دسته ها اون مواردی که تیک زدم برام توی وبمستر قسمت Submitted sitemaps نمایش میده ولی پست ها نمایش نمیده . ولی با نقشه با پلاگین یواست میسازم همه موارد اوکی هست . ممنون میشم پاسخ بدین .

  38. اقا سلام و عرض ادب
    نمیدونم اینجا میتونم سوالمو بپرسم یا نه
    ببینید من هفته پیش یه لینک داشتم تو صفحه اصلی صفحه اول
    با تولید محتوا اوردمش بالا نه تبلیغی نه کلاه سیاهی هیچی
    بعد الان که میبینم کلا تو هیچ صفحه ای نیست
    میتونید بگید چرا؟
    ممنون

    1. سلام و احترام؛
      برخی مواقع صفحات اصطلاحا بالانس دارن یعنی جایگاه ثبتی پیدا نمی کنن
      مرتب تغییر جایگاه دارن.
      باید تا زمان ثابت شدن موقعیت نمایش صفحه صبور باشید و بعد از اون برای بهبود وضعیت و ثبات جایگاه اقداماتی مثل بروزرسانی، بهبود محتوا و … را انجام بدید.

  39. سلام من سایت مپ رو با همین افزونه درست کردم ولی no index زده و در گوگل وب مستر ارور میده
    چی جوری این تگ no index رو حذف کنم ؟

  40. سلام و عرض ادب
    ممنون بخاطر مطلب مفیدتون.
    بعد از معرفی sitemap در سرچ کنسول آیا می توانیم افزونه مورد نظر را حذف کنیم؟
    ممنون

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. این امکان برای شما وجود دارد که بعد از معرفی سایت مپ افزونه فوق را حذف نمایید. اما لازم است در نظر داشته باشید که در چنین شرایطی دیگر امکان به روز رسانی نقشه سایت ثبت شده برای شما میسر نمی باشد. به همین دلیل بهتر است که این کار را انجام ندهید تا مشکلی در خصوص به روز شدن نقشه سایتتان پیش نیاید.
      موفق و پیروز

  41. سلام
    من هرکاری میکنم نقشه سایتم ایندکس نمیشه این تنظیمات رو هم طبق آموزش یک به یک انجام دادم ولی بازم توی سرچ کنسول noindex هست!!!!
    نقشه سایتم رو هم توی فایل ربات به این صورت ثبت کردم sitemap.xml
    مشکل از افزونه هست به نظرتون ؟؟؟؟

  42. سلام، درود وقتی نقشه سایت رو باز میکنم با یواست سئو ساختم ارور زیر رو میده:
    This page contains the following errors:
    error on line 3 at column 6: XML declaration allowed only at the start of the document
    Below is a rendering of the page up to the first error.

    ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل رو رفع کنم.

    1. سلام و احترام؛
      اغلب وجود یک فضای خالی ابتدای سایت مپ باعث بروز چنین موردی میشه نقشه سایت رو بررسی کنید واگر ابتدای اون فضای خالی وجود داشت اون رو حذف کنید.

  43. سلام من مشکلی که دارم اینه که خود محصول رو تو نتایج گوگل نمایش نمیده و فقط تگ ها و دسته بندی رو میاره آیا این مشکل از سایت مپه یا نه ؟ اگه مشکل از سایت مپه باید کدام گذینه رو فعال کنم Google XML Sitemaps از این افزونه هم استفاده می کنم.

  44. سلام خسته نباشید
    من یک صفحه جدید ایجاد کردم که سرچ کنسول میگه هنوز سایت مپ و معرفی نشده . من قبلا یک سایت مپ ساختم .
    مگر برای هر صفحه جدید باید سایت مپ معرفی کنم ؟ صفحه جدید رو چه جوری سایت مپ براش بسازم و معرفی کنم ؟
    ممنونم

  45. هوالرزاق
    سلام و احترام
    بعد از اینکه تمام کارهای که در آین آموزش یاد دادید این خطا رو میده
    Your site is currently blocking search engines
    راهنمایی نمایید
    سپاس

    1. سلام روزبخیر؛
      از افزونه Google XML Sitemaps استفاده می کنید؟
      نسخه جدید دارای باگ هست از نسخه قبلی استفاده نمایید و تا تا بروزرسانی جدید منتظر باشید.

  46. سلام و خسته نباشید
    آموزش خیلی مفید بود توانستم نقشه سایت خودم را وارد کنم
    بسیار سپاسگذارم

  47. سلام بزرگوار
    از آموزش های بسیار عالی تون سپاسگزارم
    یه سوال داشتم آیا بجز افزونه ی slick-sitemap افزونه ی دیگه ای برای درست کردن نقشه سایت دیداری وجود داره؟
    وقتی این افزونه رو نصب کردم تمام پیشخوانم بهم ریخت ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
    با تقدیم سپاس

  48. سلام وقت بخیر صفحات سایت من این ارور رو داره ، آیا میشه با استفاده از نقشه سایتی که آموزش دادید این مشکل رفع بشه؟

    1. سلام و احترام نسرتن عزیز؛
      متوجه نشدیم که سایت شما دقیقا چه خطایی را نمایش می دهد؟…

  49. سلام من تمام مراحل را انجام دادم . در سایت مپ Success نوشت . ولی در روی اون در search consoul گوگل که کلیک میکنم تمام آدرس های زیر مجموعه رو با could’nt fetch میاره . مشکل کجاست . لطفا راهنمائی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *