آموزش های وردپرس

تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت پیوند یکتا وردپرس

تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت پیوند یکتا وردپرس یکی از مشکلاتی است که بیشتر برای کاربران فارسی زبان پیش میاد، چرا که در زبان‌هایی مثل فارسی و عربی آدرس بار به صورت ISO خونده میشن که در نهایت لینک نوشته‌های شما به صورت کاراکترهایی که متشکل از اعداد، حروف لاتین و کاراکتر ٪ هستند تبدیل خواهند شد. درواقع آدرس یک نوشته شما به صورت کاملا عجیب غریب تبدیل خواهد شد. اما در این بین مسئله‌ای که وجود داره اینه که وقتی شما یک عنوانی مثل”تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت پیوند یکتا وردپرس” برای نوشته خودتون انتخاب می‌کنید در صورتی که پیوند یکتای شما روی نام نوشته تعیین شده باشه لینک نوشته ناقص شده و ممکنه به شکل”تنظیم-پیوند-یکتا-وردپرس-رفع-محدودی” در بیاید که هرچقدر هم روی دکمه ویرایش که در مقابل پیوند یکتا قرار داره کلیک کنید تا اونو کامل کنید باز هم تغییرات اعمال نخواهند شد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به بررسی مشکل محدودیت پیوندهای یکتا در وردپرس بپردازم و در نهایت با استفاده از راهکارهای موجود کاری کنیم تا پیوندهای یکتا ما به صورت کامل درج شوند. پس تا انتها با ما همراه باشید.

تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت پیوند یکتا وردپرس

قبل از اینکه به معرفی راهکارها بپردازم لازمه تا به موارد بسیار مهمی اشاره ای داشته باشم تا تصمیم خودتون را برای تغییر در ساختار پیوند یکتا و رفع محدودیت در تعداد کاراکتر نامک وردپرس بگیرید. شاید برای اولین بار با این موضوع روبه‌رو بشید و ببینید که پیوند یکتای شما به صورت نصفه و نیمه ثبت میشه فکر کنید مشکل از وردپرس هست و یا اینکه مثل خیلیای دیگه بگین که وردپرس باگ داره، اما قضیه اصلا اینطور نیست. دلیل اینکه وردپرس این محدودیت را برای پیوندهای یکتا اعمال کرده چیزی نیست جز رعایت نکات SEO و بهینه سازی وبسایت در نزد موتورهای جستجو همچون گوگل.

وردپرس به صورت پیشفرض تعداد کاراکتر مجاز برای قرار گرفتن در پیوند یکتا را روی 70 تنظیم کرده است. چرا که در امر سئو و بهینه سازی وبسایت موتورهای جستجو بیش از این مقدار را نمیخونند. بنابراین اگر که شما یک پیوند یکتایی طولانی داشته باشید صرفا 70 کاراکتر اول خونده خواهند شد و ادامه اون دیگه نادیده گرفته میشه، حالا اینو هم در نظر بگیرید که کلیدی‌ترین کلمات که به عنوان کلیدواژه هستند در نیمه دوم باشند که موتور جستجو اونها را نمیخونه، در این صورت شانس شما برای قرارگیری در نتایج بالاتر کمتر خواهد بود.

مشکل دیگه که برای استفاده از پیوند یکتای طولانی وجود داره مربوط به خود وبسایت خواهد شد. یعنی وقتی شما پیوندهای یکتا طولانی داشته باشید با خطاهای زیر روبه‌رو خواهید شد.

  • تایم اوت شدن مداوم سایت
  • مواجه شدن با خطاهای 404
بنابراین حالا که با مشکلات این محدودیت آشنا شدید و تصمیم خودتون را برای رفع محدودیت و یا عدم رفع محدودیت تعداد کاراکتر در پیوند یکتا وردپرس گرفتید حالا میتونید تا با استفاده از روش‌های زیر اقدام به رفع محدودیت تعداد کاراکتر در پیوند یکتا وردپرس کنید.

افزونه رفع محدودیت تعداد کاراکتر پیوند یکتا وردپرس

مثل همیشه اولین و ساده‌ترین راهکار استفاده از افزونه خواهد بود. افزونه‌ای که قصد معرفی آن را دارم با عنوان Longer Permalinks در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا به امروز تونسته تا بیش از 100 نصب فعال و کسب امتیاز 5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید تا تعداد کاراکترهای پیوند یکتا وردپرس را افزایش دهید.

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه لازم نیست کار خاص دیگه ای انجام بدین فقط کافیه افزونه را نصب و فعال کنید تا کارکرد اون شروع بشه، افزونه دارای هیچ تنظیماتی نیست و با نصب اون منویی به پیشخوان وردپرس شما اضافه نخواهد شد. حالا از این پس هر عنوانی که برای نوشته خودتون وارد کرده باشید به صورت کامل در پیوند یکتای نوشته هم درج خواهد شد. دقت کنید که این افزونه به شما این امکان را خواهد داد تا 300 کاراکتر در نامک نوشته استفاده کنید. بنابراین برای حفظ سئو سایت و ضربه نزدن به سایت خودتون سعی کنید تا با ویرایش پیوند یکتا این مشکلات را از سر راه بردارید.

رفع محدودیت تعداد کاراکتر پیوند یکتا وردپرس از فایل functions.php

اگر تمایلی به استفاده از افزونه ندارید میتونید تا با استفاده از فایل Functions.php قالب هم امکان رفع محدودیت تعداد کاراکتر پیوند یکتا وردپرس برای شما فراهم خواهد بود، برای این کار وارد پیشخوان وردپرس شده و سپس روی منوی نمایش> ویرایشگر کلیک کنید تا به ویرایشگر قالب خودتون مراجعه کرده و سپس به دنبال فایلی با نام functions.php بگردید. یا اینکه وارد هاست خود شده و با کلیک روی File Manager به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کنید.

تنظیم پیوند یکتا در وردپرس و رفع محدودیت پیوند یکتا وردپرس

سپس وارد پوشه قالبی که هم اکنون ازش دارید استفاده کنید شده و فایل مورد نظر را جهت ویرایش پیدا کنید. بعد از یافتن فایل هم اگر از هاست سی پنل استفاده می‌کنید کافیه تا روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید. حالا که صفحه ویرایشگر باز شد کدهای زیر را در مکان مناسبی از این فایل قرار دهید. پیشنهاد می‌کنم این کدها را در انتهای فایل قرار دهید.

دقت کنید که قبل از هر تغییری در فایل فانکشن(functions.php) یک نسخه کپی از اون داشته باشید تا در صورتی که کد را در مکان نامناسبی قرار دادید و سایت با خطا مواجه شد سریعا کد را جایگزین کنید تا مشکل برطرف شود.
add_filter( 'sanitize_title', 'wpse52690_limit_length', 1, 3 );

function wpse52690_limit_length( $title, $raw_title, $context ) {
    //  filters
    if( $context != 'save' )
        return $title;

    //  vars
    $desired_length = 20; //number of chars
    $desired_words = 5; //number of words
    $prohibited = array(
        'the'
        ,'in'
        ,'my'
        ,'etc'
        //put any more words you do not want to be in the slug in this array
    );

    //  do the actual work
    // filter out unwanted words
    $_title = explode( ' ', $title );
    //if you want more than one switch to preg_split()
    $_title = array_diff( $_title, $prohibited );
    // count letters and recombine
    $new_title = '';
    for( $i=0, $count=count($_title); $i<$count; $i++ ) {
        //check for number of words
        if( $i > $desired_words )
            break;
        //check for number of letters
        if( mb_strlen( $new_title.' '.$_title[$i] ) > $desired_length )
            break;

        if( $i != 0 )
            $new_title .= ' ';
        $new_title .= $_title[$i];
    }

    return $new_title;
}

حالا بعد از ذخیره فایل قادر خواهید بود تا از به صورت کامل عنوانی که برای نوشته وارد کردید را در پیوند یکتای نوشته خود استفاده کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا محدودیت تعداد کاراکتر در پیوند یکتا را برطرف کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوالی و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.5/5 - (12 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب
    من نمی تونم پیوند یکتای تصاویرم رو عوض کنم
    در واقع نشانی پرونده به صورت زیره:
    https://worldsaltmarket.com/wp-content/uploads/2018/07/x.jpg
    و پیوند یکتا اینجوریه:
    https://worldsaltmarket.com/x.jpg
    و بابت تموم این عکسهام در وبمستر خطای کرول دارم.
    ممکنه راهنمایی کنید چطور رفعشون کنم؟ آیا همه فایلهای تصاویر باید ریدایرکت بشن؟

      1. سلام و ممنون از پاسختون
        این خطای وبمستر هستش و عکسها ایندکس نشدن. و صفحات شامل اون عکسها هم با خطای ایندکس مواجه میشن.
        Submitted URL has crawl issue

  2. سلام خسته نباشید ببخشید یه مشکلی برام پیش اومده توی سایت صفحه ای که مربوط به اخبارم هستش رو نشون نمیده ، خبرها رو یکی یکی نشون میده اما دسته ی اخبار رو به صورت کلی نمیاره، یعنی صفحه ای که همه ی اخبار را یک جا نشون بده …

  3. سلام وقت بخیر
    پیوند یکتای صفحه خانه من نمیاد. ضمنا “مد کلاسیک” ویژوال کامپوزر هم نمیاد.
    و این مورد فقط برای صفحه خانه من اتفاق افتاده است. چرا؟
    میشه راهنمایی میفرمایید؟

  4. سلام خسته نباشید
    من بعد از نصب فایل اصلی قالب، سایتم اصلا بالا نمیاد این ارور رو میده.
    This page isn’t working currently unable to handle this request.
    HTTP ERROR 500
    ولی دسترسی به پیشخوان رو دارم و بعد اینکه افزونه های قالب رو فعال میکنم دوباره همین ارور رو میده و دسترسی به پیشخوان رو هم دیگه نمیده.

    همین قالب رو که با بصته نصبی رو یه هاست تستم چک کردم این ارور رو میده
    Fatal error:
    ممنون میشم راهنمای کنید. باتشکر

  5. اگه همین کار رو بخوایم روی لینک محصولاتمون انجام بدیم باید چکار کنیم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      رفع محدودیت روی تمام پیوندهای یکتا سایت اعمال میشه.

  6. با عرض سلام
    بندهssl را فعال کردم ولی
    سایتم در دوحالت بالا میاد اگر به ابتدای سایتمhttpsاضافه کنم در کنار آدرس سایتم علامت قفل می آید اگر باwww. و یا اسم سایت میزنم بدون قفل می آید و کنار آدرس سایتم علامت تعجب در کنار دایره میاد میشه بفرمایید باید چیکار کنم چرا دوحالت سایتم باز میکنه خواهشا راهنمایی بفرمایید نمیدونم چیکار کنم

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید با استفاده از آموزش فعالسازی SSL رایگان سی پنل و تمدید آن به صورت خودکار یا مقاله آموزش نصب ssl دایرکت ادمین به راحتی ssl وب سایت خود را فعال نمایید. برای اینکه ssl برای هر دو حالت فعال شود شما باید با استفاده از آموزش چگونه دامنه را ریدایرکت کنیم حالت بدون www را به حالت www ریدایرکت 301 نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  7. سلام
    اصلا افزایش نمیده من دستی مقدارهای :
    $desired_length = 300; //number of chars
    $desired_words = 20; //number of words
    تغییر دادم اما تا یه حدی بیشتر کرد و بیشتر میکنم دیگه جوابگو نیست
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. سلام
    من افزونه Longer Permalinks را نصب کردم بسیار علی است اگر دوستان با این افزونه مشکلی دارند مربوط به ارتقا دادن پی اچ پی به ورزن 5 به بالا باید باشه با تشکر از میربان فاو

  9. با سلام ،ممنون از مقاله خوبتون
    من هم از روش کد و هم از طریق افزونه Longer Permalinks امتحان کردم ولی جواب نداد
    من قصد دارم تعداد کاراکتر های موجود در نامک دسته بندی محصولاتم رو افزایش بدم ولی نمیشه
    لطفا راهنمایی بغرمایید

  10. آقا دمتون گرم عالی بود. بابا چی بود این محدودیته واقعا که آزار دهنده بود از شرش خلاص شدم. قمبول همتون برم مطلب عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *