آموزش های وردپرس

آموزش غیرفعال کردن بازیابی رمز عبور در وردپرس

فراموشی رمز در وردپرس قابلیتی است که درست مشابه هر سیستم مدیریت محتوا و وبسایتی این امکان را در اختیار کاربران و حتی مدیران سایت‌ها قرار میده تا هر زمان که رمز خودشون را فراموش کردند به راحتی قادر به بازیابی کلمه عبور و ریست پسورد در وردپرس باشند. حتما شما هم در صفحه ورود وردپرس با گزینه رمزتان را گم کرده‌اید؟ مواجه شدید.

غیرفعال کردن فراموشی رمز در وردپرس

این گزینه این امکان را به شما میده تا در صورتی که رمز عبور وردپرس برای اکانت خودتون را فراموش کردید را به راحتی با وارد کردن نام کاربری و یا ایمیل خودتون بازیابی کنید. در ریست پسورد وردپرس وقتی شما ایمیل و یا نام کاربری خودتون را در صفحه فراموشی کلمه عبور وردپرس وارد می‌کنید یک ایمیل حاوی لینک تغییر رمز براتون ارسال میشه که با کلیک روی لینک ارسالی میتونید به صفحه انتخاب رمز جدید هدایت شده و کلمه عبور خودتون را در وردپرس ریست کنید.

غیرفعال کردن فراموشی رمز در وردپرس

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی قطعه کدی بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا گزینه بازیابی رمز وردپرس را برای امنیت بیشتر وبسایت از صفحه ورود وردپرس غیرفعال کنید، معمولا بیشتر کاربران از همان ایمیلی که برای سایت‌های مختلف و ایجاد ارتباط با دیگران استفاده میکنند در بیشتر مواقع ایمیلشون هک میشه که همین موضوع باعث میشه تا با ریست کردن کلمه عبور در وردپرس به راحتی وارد سایت شما شده و مشکلاتی را براتون به وجود بیاورند.

آموزش غیرفعال کردن فراموشی رمز در وردپرس

خب تا اینجای کار شاید پیش خودتون بگید که اگر ریست پسورد در وردپرس را غیرفعال کنیم، در این صورت وقتی رمز خودمون را فراموش کردیم چطور میتونیم مجددا یک رمز جدید انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که کلیه داده‌های سایت شما در دیتابیس ذخیره میشه و به راحتی قادر هستید تا به روش‌های گوناگون رمز خودتون را در وردپرس ریست کنید که به طور مفصل در آموزش نحوه تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس به معرفی روش‌هایی برای تغییر رمز وردپرس از طریق هاست و تغییر رمز وردپرس از طریق دیتابیس وردپرس پرداختم.

خب، حالا که نگرانیتون بابت غیرفعال کردن بازیابی رمز عبور در وردپرس رفع شده و مشکلی از این بابت وجود نداره که چطور رمز خودتون را از طریق هاست یا دیتابیس وردپرس ریست کنید میریم به سراغ موضوع اصلی خودمون تا نحوه غیرفعال کردن فراموشی رمز در وردپرس را فرا بگیریم. برای این کار لازمه تا یک قطعه کد ساده را در فایل فانکشن قالب خودتون قرار بدین. بنابراین وارد هاست خود شده و پس از انتخاب File Manager به مسیر /public_html/wp-content/themes/ مراجعه کنید و سپس وارد پوشه قالبی که در حال حاضر فعاله و ازش استفاده می‌کنید شده و در میان فایل‌های این پوشه به دنبال فایل functions.php بگردید. حالا بعد از اینکه این فایل را پیدا کردید برای ویرایش روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل هدایت شده و کدهای زیر را در مکان مناسبی از این فایل قرار دهید.

function disable_password_reset() {
return false;
}
add_filter ( 'allow_password_reset', 'disable_password_reset' );
دقت کنید که مثل همیشه قبل از ایجاد هرگونه تغییری در فایل فانکشن وردپرس حتما یک نسخه کپی از اون داشته باشید تا در صورت بروز خطا بتونید با جایگزینی محتویات اصلی فایل مشکل را سریعا برطرف کنید.

در نهایت بعد از قرار دادن این قطعه کد اگر به صفحه ریست کلمه عبور در وردپرس مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه خواهید شد که در اون با خطای عدم امکان ریست پسورد وردپرس به شما نمایش داده خواهد شد.

غیرفعال کردن فراموشی رمز در وردپرس

همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید امکان ریست رمز در وردپرس برای کلیه کاربران به همین ترتیب غیرفعال شده و این امکان برای کاربران وجود نخواهد داشت تا از طریق صفحه رمزتان را گم کرده‌اید؟ قادر به انتخاب رمز جدید در وردپرس باشند.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید تا نسبت به غیرفعال کردن ریست پسورد در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4/5 - (5 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشی
    سایت من به مشکلی خورده و اون اینکه در صحفه ورود دکمه فراموشی رمز عبور اصلا کار نمیکنه و صحفه دوباره فقط رفرش میشه ؟
    به نظر شما مشکل از چیه ؟
    از قابه؟ یا از پلاگین ها ؟
    لطفا پاسخ رو برام ایمیل کنید

    1. سلام و وقت بخیر،
      آخرین افزونه‌ای را که آپدیت یا نصب کردید را غیرفعال کنید. اگر نشد کلیه افزونه‌ها را غیرفعال کنید. در صورتی که همچنان مشکل پا برجا بود قالب وردپرس را هم تغییر بدین
      با این دو راهکار حل نشد از همین طریق اطلاع بدین.

  2. سلام من میخوام برم تو مدیریت سایت وردپرس ولی هرچی رمزو پسورد رو میزنم میگه اشتباهه چنین ایمیلی وجود ندارد
    چکارکنم ممنون

  3. سلام
    طبق آموزش پیش رفتم ولی کار نمیکنه !!!!؟
    اون کد جای خاصی از functions.php باید پیست بشه ؟ البته من چند جا تست کردم ولی فرقی نداره کار نمیکنه .

    1. سلام وقت بخیر؛
      فرقی نداره که کد رو کجای فایل درج میکنید.
      ارور خاصی دریافت میکنید؟

      1. اون رو بلدم، من میخوام که وقتی کاربرای سایتم رمزشون رو فراموش میکنند، این مشکل پیش نیاد

        1. وضعیت ورود چند نمونه از کاربران رو تست کنید.
          بعد از طریق دیتابیس اقدام کنید و ببینید ایمیل ها به چه شکل وارد شدن؟
          ممکنه حین ارسال اطلاعات مشکلی وجود داشته باشه عدم هماهنگی دیتابیس باعث بروز اختلال میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *