آموزش های وردپرس

آموزش سفارشی سازی پیشخوان وردپرس

شخصی سازی پیشخوان وردپرس همواره یکی از نیازهای اساسی کاربران وردپرس بوده تا بتونن منوهایی که در پیشخوان وردپرس نمایش داده میشه و برخی قابلیت‌های وردپرس که اصلا ممکنه بهش احتیاجی نداشته باشند را مدیریت و کنترل کنند. استفاده از چنین امکاناتی برای کسانی پیش میاد که قصد استفاده از قابلیت های خاص وردپرس را دارند و نیازی به استفاده از سایر امکانات اون ندارند و بنابراین در صدد این هستند که یا به صورت کلی چنین امکاناتی را غیرفعال کنند و یا اینکه از منوی پیشخوان وردپرس اونها را مخفی کنند. به عنوان نمونه ممکنه تا به برخی فیلدهای پروفایل نیازی نداشته باشید یا اینکه نیازی به استفاده از بخش نظرات وردپرس برای ارسال و دریافت دیدگاه نداشته باشید که میتونید این بخش‌ها را مدیریت کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی افزونه شخصی سازی پیشخوان وردپرس بپردازم که با استفاده از این افزونه قادر به مدیریت منوهای وردپرس در پیشخوان وردپرس هستید و میتونید به راحتی هر یک از قابلیت‌های وردپرس که قصد استفاده از اونها را ندارید غیرفعال کنید.

آموزش شخصی سازی پیشخوان وردپرس

افزونه شخصی سازی پیشخوان وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با نام Disable Blogging in WordPress در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا به امروز موفق شده بیش از 5.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به مدیریت و شخصی سازی پیشخوان وردپرس خواهید بود. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Disable Blogging in WordPress

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Blogging در تنظیمات پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید به صفحه تنظیمات افزونه هدایت شده و اقدام به سفارشی سازی پیشخوان وردپرس بکنید.

شخصی سازی پیشخوان وردپرس | تغییر ظاهر پیشخوان وردپرس

تنظیمات عمومی General

با کلیک روی منوی افزونه در تنظیمات پیشخوان وردپرس به تب General هدایت میشید که در این تب قادر هستید برخی منوهای وردپرس را از پیشخوان وردپرس حذف کنید. این منوها شامل موارد زیر هستند که در صورت عدم استفاده از اونها میتونید با استفاده از این افزونه نسبت به غیرفعال کردنشون اقدام کنید.

Posting: با استفاده از این گزینه میتونید نسبت به غیرفعال کردن نوشته‌ها در وردپرس اقدام کنید. با غیرفعال کردن این گزینه منوی نوشته‌ها از پیشخوان وردپرس حذف خواهد شد.

Comments: با استفاده از این گزینه میتونید نسبت به غیرفعال کردن نظرات در وردپرس اقدام کنید. با غیرفعال کردن این گزینه منوی دیدگاه‌ها از پیشخوان وردپرس حذف خواهد شد.

Author Page: با استفاده از این گزینه میتونید نسبت به غیرفعال کردن صفحه نویسنده مطالب در وردپرس اقدام کنید.

Feeds & Related: با استفاده از این گزینه میتونید نسبت به غیرفعال کردن پینگ‌بک و ترک‌بک در وردپرس و غیرفعال کردن XML-RPC در وردپرس اقدام کنید.

شخصی سازی پیشخوان وردپرس | تغییر ظاهر پیشخوان وردپرس

تنظیمات اضافی Extra

با مراجعه به تب Extra میتونید گزینه‌های اضافی که در هدر پیشخوان وردپرس و فوتر پیشخوان وردپرس نمایش داده میشه را مدیریت و کنترل کنید.

Screen Options: با فعال کردن این گزینه منوی تنظیمات صفحه که در بالای صفحات وردپرس نمایش داده میشه غیر فعال خواهد شد.

Help Tabs: با فعال کردن این گزینه منوی راهنما که در بالای صفحات وردپرس نمایش داده میشه غیر فعال خواهد شد.

Admin Greeting: با فعال کردن این گزینه عبارت سلام که در کنار نام شما در نوار منوی مدیریت پیشخوان وردپرس نمایش داده میشه غیر فعال خواهد شد.

Have query string version: با فعال کردن این گزینه کوئری‌های مربوط به قالب حذف شده و باعث میشه تا پیشخوان وردپرس سریع‌تر براتون لود و بارگزاری شود.

Emojis Support: با فعال کردن این گزینه میتونید نسبت به غیرفعال کردن شکلک‌ها در وردپرس اقدام کنید تا کدهای مربوط به اموجی وردپرس که در سورس صفحات اضافه میشن حذف شده و همچنین در محتوای صفحات نمایش داده نشوند تا سرعت لود بهتری داشته باشید.

Change admin footer to: با استفاده از این گزینه هم میتونید متن کپی‌رایت پیشفرض وردپرس که در پیشخوان وردپرس  با عنوانی مثل”سپاسگزاریم از اینکه سایت خود را با وردپرس ساخته‌اید” نمایش داده شود را با نام سایت خود نمایش بدین کافیه از این بخش حالت نمایش دلخواه خودتون را انتخاب کنید یا اینکه با انتخاب گزینه None به طور کلی نمایش کپی‌رایت در صفحه پیشخوان وردپرس را حذف کنید.

شخصی سازی پیشخوان وردپرس | تغییر ظاهر پیشخوان وردپرس

تنظیمات پروفایل Profile

با مراجعه به تب profile میتونید صفحه ویرایش پروفایل و شناسنامه کاربران در وردپرس را مدیریت و شخصی سازی کنید تا فیلدهای دلخواه در اون نمایش داده شوند.

Personal Options: با استفاده از این گزینه میتونید امکان نمایش ویرایشگر دیداری، تغییر رنگ منوی پیشخوان وردپرس، استفاده از میانبرهای صفحه کلید در وردپرس و نمایش تولبار وردپرس را فعال یا غیرفعال کنید.

Name: با استفاده از این گزینه میتونید نحوه نمایش نام کاربران را به دلخواه خودتون انتخاب کنید تا امکان استفاده از nickname و… را در اون غیرفعال کنید.

Contact Info: با استفاده از این گزینه میتونید فیلد افزودن آدرس وبسایت به پروفایل کاربران را حذف کنید تا امکان اضافه کردن آدرس سایت خودشون را در وردپرس نداشته باشند.

About Yourself: با استفاده از این گزینه هم میتونید نحوه نمایش پروفایل کاربران را بر اساس درباره من و آواتار وردپرس انتخاب کنید.

Additional Fields: و در نهایت با استفاده از این فیلد هم میتونید تابع مربوط به افزونه‌های دیگه که بر اساس اون اطلاعات کاربران را در پروفایل اضافه و مدیریت میکنید را انتخاب کنید تا از صفحه ویرایش شناسنامه من در صفحه ویرایش پروفایل کاربران مخفی شوند.

شخصی سازی پیشخوان وردپرس | تغییر ظاهر پیشخوان وردپرس

تنظیمات منو Menu

با مراجعه به این تب هم میتونید تنظیمات مربوط به نمایش منو پیشفرض در وردپرس، نمایش آیکون در منوها و… را مدیریت کنید.

Redirect Dashboard menu to: با استفاده از این گزینه میتونید منو دلخواه خودتون را انتخاب کنید تا با استفاده از اون اقدام به ریدایرکت کاربران به صفحه خاص بعد از ورود به پیشخوان وردپرس اقدام کنید. در این صورت به محض ورود کاربر به پیشخوان وردپرس به منوی انتخاب شده هدایت خواهند شد.

Have menu dashicons: با استفاده از این گزینه میتونید امکان نمایش آیکون که برای منوهای پیشخوان وردپرس نمایش داده میشه را فعال یا غیرفعال کنید.

Menu separators will be: با استفاده از این گزینه هم میتونید تا امکان ایجاد فاصله برای برخی منوهای وردپرس که به صورت دسته بندی شده وجود داره را فعال یا غیرفعال کنید.

Pages Menu: و در نهایت با فعال کردن این گزینه هم میتونید منوی برگه‌ها در پیشخوان وردپرس را در بالاترین سطر از منوهای پیشخوان وردپرس قرار دهید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید نسبت به مدیریت پیشخوان وردپرس و سفارشی سازی پیشخوان وردپرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.1/5 - (7 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *