آموزش های وردپرس

آموزش ساخت پست تایپ در وردپرس

ساخت post type در وردپرس و استفاده از پست تایپ سفارشی در وردپرس این امکان را به شما میده تا بتونید یک بخش جدایی از نوشته‌ها را در پیشخوان وردپرس ایجاد کرده و محتوای خاصی را در این نوع پست تایپ قرار داده و با آدرس دلخواهی در سایت خودتون نمایش بدین. همونطور که میدونید وردپرس در حالت عادی از دو نوع پست تایپ برای ایجاد محتوا استفاده میکنه که شامل نوشته و برگه هستند. در ساختار نوشته شما میتونید تا از طریق پیوندهای یکتا یک آدرس دلخواه برای اون انتخاب کنید و در ساختار برگه هم بر اساس پیوند یکتا اگر روی نام نوشته باشه آدرس شما با نامک نوشته و اگر روی پیشفرض و یا ساختار دیگه باشه بر اساس آی‌دی نمایش داده میشه. حالا بعد از اینکه شما اقدام به نصب افزونه‌هایی مثل ووکامرس یا EDD می‌کنید یک پست تایپ جدید وردپرس به سایت شما اضافه میشه که برای افزودن محتوا در این بخش به قسمت محصولات مراجعه می‌کنید و برای نمایش هم آدرس شما شامل product یا downloads هستش که از نوشته و برگه در سایتتون جداست. پس حالا که با ساختار پست تایپ سفارشی وردپرس آشنا شدید در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای بپردازم که با استفاده از اون قادر هستید تا هر نوع پست تایپ دلخواه در وردپرس اضافه کرده و با یک پیوند یکتای دلخواه و سفارشی در وردپرس ازش استفاده کنید. پس تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش ساخت پست تایپ در وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان Custom Post Type UI در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 500.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.6 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید تا اقدام به ایجاد پست تایپ دلخواه در وردپرس کنید. برای استفاده از افزونه پست تایپ وردپرس ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه هدایت شده و یپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه Custom Post Type UI

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام CPT UI افزوده خواهد شد. روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه افزونه در پیشخوان سایت وردپرس خودتون بشید.

ساخت post type در وردپرس

Post Type Slug: در این فیلد پیوند یکتای دلخواه خودتون را برای پست تایپ دلخواهی که قصد ایجاد اونو دارید وارد کنید.

Plural Label: در این فیلد عنوان منوی اصلی در پیشخوان وردپرس برای نمایش این پست تایپ را وارد کنید.

Singular Label: در این فیلد هم عنوان دلخواه خودتون را برای زیر منوی این پست تایپ وارد کرده و در نهایت روی دکمه Add post Type کلیک کنید تا پست تایپ شما ایجاد شود.

ساخت post type در وردپرس

حالا مشابه تصویر بالا در قسمت Additional Lables نام دلخواه خودتون را برای بخش‌های گوناگون پست تایپی که ایجاد کردید را وارد کنید تا در پیشخوان وردپرس نمایش داده بشه. این نام‌ها شامل عناوینی هستند که در بخش‌های گوناگونی مثل عنوان پست تایپ، بخش‌های مدیریتی در صفحه همه، عناوین در صفحه ویرایشگر پست تایپ و… را شامل میشوند.

ساخت post type در وردپرس

Show in Nav Menus: این گزینه به شما امکان استفاده از این نوع پست تایپ در فهرست وردپرس را خواهد داد تا در منوهای سایت خودتون ازش استفاده کنید.

Has Archive: از این گزینه میتونید تا برای آرشیو این نوع پست تایپ از پیوند دلخواه استفاده کنید. در صورت خالی گذاشتن از آرشیو پیشفرض خود وردپرس استفاده خواهد شد.

Exclude From Search: اگر قصد دارید تا امکان جستجو در این نوع پست تایپ سفارشی باشه و از بخش نوشته‌ها جدا باشه این گزینه را روی حالت true بزارید.

Menu Icon: از این بخش میتونید تا آیکون دلخواه خودتون را برای نمایش در منوی پیشخوان وردپرس برای این نوع پست تایپ انتخاب کنید. کافیه تا آدرس آیکون آپلود شده در اندازه 20*20 پیکسل را در این فیلد قرار دهید.

Supports: از این بخش هم میتونید تا امکان استفاده از نظرات، تصویر شاخص، نمایش نویسنده و… را که بسته به امکانات سایت شما میتونه مختلف باشه انتخاب کنید تا در این پست تایپ بشه ازش استفاده کرد.

Built-in Taxonomies: در نهایت از این قسمت هم میتونید تا امکان استفاده از دسته‌بندی وردپرس و برچسب وردپرس را به این نوع پست تایپ بدین تا بشه از این دو قابلیت هم برای ایجاد ساختار منظم پست تایپی که ایجاد کردید استفاده کرد.

در نهایت بر روی دکمه ذخیره تغییرات که کلیک کنید خواهید دید که منوی پست تایپ دلخواه شما در پیشخوان وردپرس با عنوانی که وارد کردید نمایش داده خواهد شد. حالا روی منوی پست تایپ سفارشی ساخته شده کلیک کنید تا به صفحه افزودن مورد جدید در این پست تایپ هدایت شده و مشابه تصویر زیر جزییات محتوای خودتون را برای پست تایپ سفارشی که ساختید وارد کنید.

ساخت post type در وردپرس

همونطور که در تصویر میبینید پیوند یکتا در این پست تایپ به صورتی که انتخاب کردید خواهد بود که در اینجا من از کلمه Movieدر پیوند یکتا مطالبی که در این نوع پست تایپ قصد استفاده از اونو دارم وارد کردم. اگر به صفحه نمایش ویدئو هم مراجعه کنید خواهید دید که به همین صورت خواهد بود.

ساخت post type در وردپرس

حالا برای اینکه بتونید تا از قابلیت taxonomie یا همون دسته‌بندی و برچسب دلخواه هم در این افزونه استفاده کنید کافیه تا به زیر منوی Add/Edit Taxonomies مراجعه کرده و درست مثل تصویر زیر جزییات دسته‌بندی و برچسب خودتون را انتخاب کنید.

ساخت post type در وردپرس

با فعال کردن تیک گزینه‌های Attach to Post Type هم میتونید تا این تاکسونومی‌های ساخته شده را در این نوع پست تایپ وردپرس استفاده کنید که در اینجا ما فقط میخواهیم تا در بخش ویدئوها ازشون استفاده کنیم. حالا همونطور که مشاهده می‌کنید بعد از افزودن تاکسونومی با مراجعه به ویرایشگر باکسی با عنوان وارد شده اضافه شده که میتونید ازش استفاده کنید و درست مثل برچسب زدن ویژگی‌هایی که برای این تاکسونومی قابل استفاده هستند را وارد کنید. در نمونه زیر من یک taxonomie برای افزودن بازیگران در هر ویدئو انتخاب کردم.

ساخت post type در وردپرس

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به ساخت پست تایپ سفارشی در وردپرس و کار با post type وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
3.3/5 - (10 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۴ دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از آموزش کامل
    چطوری میشه تو قالب که فقط پست تایپ پیشفرض وردپرس posts رو نشون میده پست تایپ های دیگه رو هم نمایش داد؟

    1. سلام و روز بخیر، این کار بستگی به قالب شما و کدنویسی اون داره که باید از یک برنامه نویس وردپرس برای اینکار کمک بگیرید. چون کدنویسی کار نکردم نمیتونم راهنمایی کنم که چه کارهایی بکنید، بنابراین از یک متخصص وردپرس کمک بگیرید.
      موفق باشید

  2. باسلام و تشکر از مطالب مفیدتون
    این افزونه را در قالب انفولد نصب کردم ولی ویرایشگر انفولد نمایش داده نمیش،المنتور نصب کردم با اون هم نمیشه ویرایش کرد!!!
    مسئاله از کجاست؟؟

    1. با المنتور قسمت المان posts قسمت query منبع رو روی پست تایپ مورد نظر تنظیم کنید .

  3. سلام
    اگه بخوایم لیستی از پست تایپی که ساختیم رو تو یه برگه جدا نشون بدیم باید چیکار کنیم؟

  4. سلام و وقت بخیر
    برای اختصاص قالب برای پست تایپ افزونه خاصی مدنظرتون هست؟ به طور مثال ما در تنظیمات خواندن وردپرس برای صفحه ی اصلی و نوشته ها میتونیم قالب برگه ای رو که ساختیم رو استفاده کنیم . آیا برای پست تایپ هم این امکان هست؟

  5. سلام و عرض ادب
    برای این که قابلیتی روی سایت داشته باشیم که محصولات خودمون رو نمایش بدیم شامل : قیمت و تصاویر و مشخصات محصول ولی به طوری که قابل فروش نباشد و صرفاً برای این باشد تا مشتری محصول را ببیند، برای انجام این کار چه طوری باید اقدام کنیم؟ چون نمیخواهیم از افزونه های فروشگاه ساز استفاده بشه
    با تشکر

    1. سلام،
      بهتره از افزونه‌های صفحه ساز استفاده کنید و محصولات رو داخل برگه‌ها با ظاهر شکیل و مناسب نشون بدین. یا اینکه از افزونه‌های نمونه کار و portfolio استفاده کنید که به عنوان نمونه کار و کاتالوگ محصولات رو نشون بدین.

  6. سلام
    آموزش خیلی خوبی بود
    ولی میخوام بدونم اگه بخوام وارد کردن اطلاعات داخل post type ها رو از طریق خود سایت نه قسمت مدیرت انجام بدم باید چیکار کنم؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدین

  7. درود بر شما
    بنده پست تایپ جدید ایجاد کردم قالب بنده جنه می باشد
    در پست تایپ های ایجاد شده در قسمت ویرایش که وارد میشویم تنظیمات قالب جنه نمایش داده نمیشود، اما در پست تایپ پیش فرض با نام (نوشته) فعال است و هر نوشته تنظیمات جداگانه قالب جنه را دارد
    چطوری تنظیمات قالب جنه را برای سایر پست تایپ هام فعال کنم؟

  8. من دقیقا از این آموزش گام به گام استفاده کردم ولی در صفحه مورد نظر ارور 404 بهم برمیگردونه
    امیدوارم بتونید راهنمایی کنید
    باتشکر

    1. سلام و احترام؛
      مراحل رو مجددا بررسی کنید که به درستی انجام شده باشه.

  9. سلام من دسته بند هایی که انجام دادم در دسته بندی های کلی صورت گرفت و پست تایپ هایی که طراحی میکنم در دسته بندی ها قرار نمیگیره در یه دسته بندی کلی به نام آرشیو قرار میگیره

  10. سلام و درود،
    با این افزونه میتونم پست تایپ محصولات ووکامرس رو شخصی سازی کنم؟

  11. سلام و خسته نباشید
    آیا امکان این هست که یو ار ال خود پست تایپ قبل از زیر دسته هاش نمایش داده نشه؟

  12. سلام وقت بخیر
    من یه پست تایپ سفارشی باجت انجین ساختم
    چطورمیشه قسمت برچسب هارو به این پست تایپ اضافه کرد؟

  13. سلام وقت به خیر
    اگر قالبهای مخصوص ویدیو مثل قالبهایی که مشابه یویتوب و آپارات رو هست دیده باشید
    بالای هر پست با بخش مثل آخرین فیلم … نام نویسنده کارگردان کنار هم کنار هم نوشته شده
    آیا وقتی از این پست تایپ استفاده میکنیم و میسازیم با این روش امکانی هست که مثل اون قالبها این بخشها رو اضافه کنیم که زیر هر پست مثل متافیلد ها رو اضافه کنیم

    و سوال مهم تر این که آیا با غیر فعال کردن یا حذف این افزونه پست تایپمون از بین میره
    و آیا میشه قبلا از حذف اون کدها رو بکشیم بیرون و دستی جایگزاری کنیم تا بعد از حذف پست تایپمون از بین نره یک جور ترفند باشه که از کد نویسی و زمان زیاد راحت بشییم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *