آموزش های وردپرس

آموزش ساخت انواع شمارنده در وردپرس

ساخت شمارنده در وردپرس به شما این امکان را میده تا یک رویدادی که قصد دارید در آینده برگزار کنید را در بخشی از وبسایت خودتون به صورت شمارش معکوس در وردپرس نمایش دهید تا هرچقدر که زمان میگذره و به تاریخ اون رویداد نزدیک می‌شوید تاریخ نمایش داده شده در این شماره هم همینطور کمتر و کمتر شده تا اینکه به زمان برگزاری رویداد در وردپرس برسه. به عنوان مثال فرض کنید که بعد از مدت‌ها فعالیت در سایت قصد دارید شکل و شمایل و ظاهر سایت را عوض کرده و از یک قالب اختصاصی و منحصر به فرد در وردپرس استفاده کنید، بنابراین میتونید تا زمان آماده شدن قالب و تغییر قالب در وردپرس یک تاریخی را مشخص کنید تا کاربران را دعوت کنید در روز تعیین شده به سایتتون مراجعه کرده و قالب جدیدتون را مشاهده کنند.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی افزونه شمارنده وردپرس بپردازم که با استفاده از اون میتونید نسبت به نمایش رویداد در وردپرس اقدام کرده و تاریخ دقیق برگزاری یک رویداد را به استفاده از شمارش معکوس در وردپرس به صورت گرافیکی نمایش دهید.

آموزش ساخت شمارنده در وردپرس

افزونه شمارش معکوس در وردپرس که قصد دارم به شما معرفی کنم با نام Countdown Timer Ultimate در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از 6.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.5 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از اون میتونید نسبت به نمایش شروع یک رویداد در وردپرس اقدام کنید. برای استفاده از این افزونه و نمایش تاریخ معکوس در وردپرس ابتدا با استفاده از دکمه زیر به صفحه افزونه مراجعه کرده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه شمارنده معکوس وردپرس در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه Countdown Timer Ultimate

بعد از نصب و فعال سازی افزونه شمارشگر معکوس وردپرس مشابه تصویر زیر منویی با نام Countdown Timer در پیشخوان وردپرس سایتتون اضافه خواهد شد، روی این منو کلیک کرده و سپس در صفحه افزونه روی دکمه Add New کلیک کنید تا اولین شمارنده را در سایت خودتون ایجاد کنید.

ابتدا یک عنوان برای شمارنده خودتون انتخاب کنید تا با استفاده از این نام بتونید تا شمارنده‌های مختلف را که در وردپرس اضافه می‌کنید از هم تفکیک کنید.

Expiry Date: از این گزینه میتونید تاریخ انقضا رویداد را بر اساس روز، ماه، سال و زمان انتخاب کنید تا وقتی زمان رویداد رسید شمارنده صفر شود.

Choose Animation: از این قسمت میتونید استایل و ظاهر نمایش تایمر در وردپرس را که دو نوع مختلف داره انتخاب کنید. نوع اول که با نام smooth میبینید با حالتی نرم زمان را نمایش میده اما نوع دوم که با نام ticks میبینید به صورت ساعتی بوده و عینا مشابه تایمر ساعت لود خواهد شد.

Circle Width و Background Width: در این دو بخش گزینه میتونید به ترتیب اندازه تایمر دایره‌ای و اندازه پس زمینه تایمر وردپرس را تعیین کنید.

Background Color: از این قسمت هم میتونید رنگ پس‌زمینه دایره‌ها را انتخاب کنید.

Foreground Color: و در نهایت از این قسمت هم میتونید رنگ بخش لودینگ تایمر را که در چهار نوع ثانیه، دقیقه، ساعت و روز می‌باشد را تعیین کنید. همچنین با فعال یا غیرفعال کردن هریک از گزینه‌های مربوط به نمایش زمان در وردپرس که با عناوین Days، Hours، Minutes و Seconds مشاهده میکنید آنها را نمایش داده و یا مخفی کنید. برای استفاده از زبان فارسی برای فرمت شمارنده هم کافیه نام دلخواه خودتون را در این گزینه‌ها وارد کنید.

حالا که شمارنده خودتون را انتخاب کرده و تاریخ و زمان شروع رویداد در وردپرس را در اون تعیین کرده و از رنگ بندی و استایل دلخواه هم استفاده کردید کافیه روی دکمه انتشار کلیک کنید. بعد از اینکه شمارنده منتشر شد در منوی افزونه مجددا به قسمت Countdown Timer مراجعه کنید تا لیست شمارنده‌های ساخته شده را مشابه تصویر زیر ببینید.

حالا همونطور که در تصویر میبینید لیست شمارنده‌های ساخته شده به شما نمایش داده خواهند شد که در مقابل هر کدوم از اونها یعنی در ستون Shortcode یک شورت‌کد قرار داره که برای نمایش شمارنده لازمه تا از این شورت کد برای نمایش شمارش معکوس وردپرس در نوشته و یا برگه خودتون استفاده کنید. بنابراین شورت کد را کپی کرده و در نوشته، برگه، محصول و یا هر نوع پست تایپ سفارشی در وردپرس که ساختید وارد کرده و اونو منتشر کنید.

حالا همونطور که مشاهده می‌کنید شمارنده ساخته شده در وردپرس مشابه تصویر بالا نمایش داده شده و تا زمان رسیدن به رویداد مورد نظر در وردپرس همینطور مدت زمان اون کم و کمتر خواهد شد تا اینکه به انتها رسیده و در زمان شروع رویداد متوقف شود.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به نمایش شمارش معکوس در وردپرس و ساخت شمارنده معکوس وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با افزونه شمارشگر معکوس وردپرس هرگونه سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
5/5 - (4 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۹ دیدگاه ها

  1. بابت مقاله هایی که میذارید ممنون خیلی کاربردی هستن
    یه سوال من یه لینک برای شما اراسل میکنم لطفا مشاهده کنید و اگه میتونید توضیح بدید که چجوری میان بر روی منو لینک قرار میدن و زمانی که کاربر رو یکی از گزینه های منو را انتخاب میکند به پایین صفحه منتقل می شود.
    به طور مثال من بر روی لینک “تماس با ما” که در منو قرار دارد کلیک می کنم اما بجای اینکه به این صفحه بروم در همان صفحه اسکرول میشود
    ممنون میشم توضیح بدید
    پیشاپیش تشیکر میکنم

    1. سلام و روز بخیر
      این کار بر اساس آی‌دی هست و برای اینکه بتونید به این شکل لینک بدین باید به ترتیب زیر عمل کنید.
      1. ابتدا قسمتی که میخواید بهش اسکرول بشه را لینک دار کرده و لینک را به صورت id وارد کنید. برای این کار باید سورس کد صفحه را باز کنید و بعد از لینک دار کردن یک id=”contact” بهش اضافه کنید.
      2. به مسیر فهرست‌ها در وردپرس رفته و کلمه‌ای که میخواین وقتی روش کلیک شد اسکرول بشه به این بخش را انتخاب کرده و لینکی که بهش میدین رو #contact قرار بدین، در این صورت به اون بخش از صفحه اسکرول خواهد خورد. درست مثل بخش دیدگاه‌ها در وردپرس که وقتی در بالای همین صفحه روی دیدگاه‌ها کلیک کنید به بخش نظرات نوشته اسکرول میخوره

  2. سلام
    ضمن تشکر من یه شمارنده میخوام که بصورت تصاعدی از یه تاریخی شروع کنه به شمارش روزها
    همچین چیزی بشکل افزونه در وردپرس هست آیا؟

  3. با درود
    راهی هست که متن نمایش داده شده را شخصی سازی کنم؟
    به عنوان مثال الآن ابتدا روز را در هدینگ چهار قرار داده و سپس عدد را نشان میدهد. من میخوام اول عدد رو نمایش بدم و بعد روز.
    و همچنین تمامی روزها, ساعتها دقایق و ثانیه ها رو در یک خط نمایش بدم
    آیا میشه با ویرایش کد این کار را انجام داد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      افزونه بخشی برای شخصی سازی نداره فقط اعداد روی شمارنهد رو میشه تغییر داد.

  4. کلا تو همه سایت های ایرانی یک سایت پیدا نکردم که بدونه افزونه و حرفه ای این کار رو یاد بده تو سایت های خارجی پیدا کردم تنها مشکل سایت های ایرانی وردپرس اینه همه چی با افزونه هست

  5. سلام و خسته نباشید به گروه محترم میزبان فا
    امیدوارم حال همتون عالی باشه
    یک سوالی داشتم در مورد همین موضوع
    من میخوام برای هر کاربری (نه همه ی کاربران) که در سایتم ثبت نام میکنه رو در صفحه حساب کاربریش براش روزشماری به صورت معکوس کنم!
    یعنی هر کاربر زمان مختلفی داشته باشه؟
    آیا میتوان به صورت افزونه انجام داد یا به صورت کدنویسی؟؟؟

  6. سلام و روز به خیر
    برای اینکه بتونم کلیک های روی یک لینک رو بشمرم از چه افزونه ای باید استفاده کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *