آموزش های وردپرس

آموزش ساخت صفحه ۴۰۴ در وردپرس

صفحه 404 در وردپرس یا همون صفحه Not Found وردپرس یکی از خطاهای رایج در هر وبسایتی هستش که وقتی کاربری به این صفحه هدایت میشه به این معنی هست که آدرسی که برای دامنه مورد نظر وارده کرده در دیتابیس وجود نداره و شاید هم وجود نداشته، وقتی شما نوشته‌ای را منتشر می‌کنید و بعد از انتشار به دلایل گوناگون تصمیم میگیرید تا آدرس اون نوشته را تغییر بدین هرگاه کاربری که به آدرس قبلی وارد بشه دیگه قادر به مشاهده اون نوشته نیست و صفحه 404 وردپرس که همون خطای not found هست بهش نمایش داده خواهد شد.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه‌ای برای ساخت صفحه 404 در وردپرس دارم که با استفاده از این افزونه قادر هستید صفحه 404 برای سایت خودتون ایجاد کنید. یا اینکه اگر از قبل هم صفحه 404 دارید ولی طراحی اون مناسب نیست و قصد دارید تا اونو تغییر بدین با استفاده از افزونه 404 وردپرس میتونید یک صفحه به دلخواه خودتون ایجاد کنید.

آموزش ساخت صفحه 404 در وردپرس

افزونه 404 وردپرس که قصد معرفی اونو دارم با عنوان 404page در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده تا بیش از 50.000 نصب فعال و کسب امتیاز 4.9 ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به طراحی صفحه 404 زیبا در وردپرس خواهید بود. برای استفاده از این افزونه کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید و سپس بعد از اینکه به مخزن وردپرس هدایت شدید با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه 404page

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Error Page 404 در بخش نمایش در پیشخوان وردپرس شما اضافه میشه که با کلیک روی این منو میتونید به تنظیمات افزونه 404 وردپرس دسترسی پیدا کنید.

ساخت صفحه 404 در وردپرس و سفارشی سازی صفحه 404 وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تنظیمات افزونه را بر اساس توضیحاتی که در ادامه شرح میدم شخصی سازی کنید.

Page to be displayed as 404 page: ابتدا از این بخش برگه‌ای که برای صفحه 404 طراحی کردید یا قصد دارید وقتی کاربر به لینک شکسته در وردپرس وارد شد صفحه 404 وردپرس بهش نشون داده بشه از این قسمت اون برگه را انتخاب کنید.

Hide the selected page from the Pages list: با فعال کردن این گزینه در صورتی که کاربری در پیشخوان وردپرس به برگه‌ها دسترسی داشته باشه با فعال بودن این گزینه برگه 404 بهش نمایش داده نخواهد شد و برگه 404 وردپرس صرفا برای کاربر مدیر کل قابل مشاهده است.

Send an 404 error if the page is accessed directly by its URL: با فعال کردن این گزینه اگر کاربری به URL اشتباه وارد شود به صورت خودکار به برگه انتخاب که برای صفحه 404 انتخاب کردید هدایت خواهد شد، اما اگر این گزینه را انتخاب کنید کاربر در همون صفحه باقی خواهد ماند.

Force 404 error after loading page: وقتی کاربری با صفحه 404 مواجه میشود بعد از چند لحظه به صورت خودکار به برگه‌ای که برای صفحه 404 اختصاصی وردپرس ساخته‌اید هدایت خواهد شد، اما گاهی اوقات بسته به قالبی که از آن استفاده می‌کنید ممکن است این اتفاق رخ ندهد و لازم باشد تا این گزینه را فعال کنید. بنابراین اگر به یک آدرس اشتباه در سایت خودتون مراجعه کردید و به صفحه 404 هدایت نشدید این گزینه را فعال کنید. در غیر این صورت نیازی به فعال سازی این گزینه نخواهید داشت.

Disable URL autocorrection guessing: یکی از ویژگی‌های وردپرس اینه که اگر آدرسی را به اشتباه وارد کرده باشید و سعی کنید به آن آدرس مراجعه کنید وردپرس سعی می‌کند تا آدرس درست را تشخیص داده و شما را به آن هدایت کند. اما این اتفاق همیشه رخ نمیده و ممکنه به صفحاتی که اصلا ربطی به عنوانی که روی اون لینک کلیک شده هم نداشته باشد. بنابراین با فعال کردن این گزینه میتونید کاری کنید تا در هر صورت کاربر را به صفحه 404 سفارشی وردپرس هدایت کنید.

Send an HTTP 410 error instead of HTTP 404 in case the requested object is in trash: با فعال کردن این گزینه وقتی کاربری از طرف موتورهای جستجو به صفحه 404 وارد بشه میتونید کاری کنید که به موتور جستجو اعلام بشه این صفحه که در گوگل ایندکس شده با این آدرس اشتباه است. بنابراین در کوتاه‌ترین زمان ممکن این صفحه در صورتی که در نتایج جستجو وجود داشته باشد از نتایج موتور جستجو حذف شده و اصلاح خواهد شد.

Activate Compatibility Mode: این گزینه مربوط به حالت سازگاری افزونه می‌باشد. در صورتی که از افزونه یا قالبی استفاده می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید سایر صفحات را ویرایش و مدیریت کنید ممکن است در برخی قالب‌ها افزونه 404 وردپرس به خاطر همین موضوع با مشکل مواجه شده و به درستی کار نکند. بنابراین با فعال کردن این گزینه میتونید حالت سازگاری را فعال کنید تا اگر مشکلی وجود داشت برطرف بشه. حالا که تنظیمات را سفارشی سازی کردید به مسیر برگه‌ها در پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و برگه‌ای که برای صفحه 404 در وردپرس انتخاب کردید را ویرایش کنید.

ساخت صفحه 404 در وردپرس و سفارشی سازی صفحه 404 وردپرس

در نهایت بعد از اینکه محتوای دلخواه خودتون را برای صفحه 404 وردپرس طراحی کردید وقتی یک آدرس اشتباه را وارد کرده باشید به صفحه 404 سفارشی هدایت خواهید شد.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید نسبت به ساخت صفحه 404 سفارشی در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش و نحوه طراحی صفحه 404 در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
2.2/5 - (32 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. سلام اقای صادقی من یه صفحه برای 404 های سایت ساختم و با این افزونه اون صفحه رو 404 قرار دادم حالا در افزونه redirection در تب 404 ها خود این صفحه قرار دارد یعنی خود این صفحه هم در دسترس نیست؟

    و یه توضیح بدم که من در افزونه redirection در تب 404 همه صفحات رو به این صفحه ریدایرکت میکنم

  2. سلام و خسته نباشید
    من در گوگل وبمسترم توی داشبورد بخشی که صحفه های 404 رو گوگل نشون میده رو چک کردم و مشاهده کردم که عنوان پست هام + تگ های پست های ذکر شده با این مثال که اخر همشون اینه
    tag/عکس-نوشته-از-داریوش-خواننده/javascript
    javascript این به اخر همه ای پست هام اضاف شده نمیدونم چرا؟؟!
    دلیل چی میتونه باشه؟

  3. ممنون . راهنمای افزونه مفید بود .
    من به 404 سایت خودتون رفتم چرا برای خودتون استفاده نکردید؟!
    سایت به این خوبی حیفه ایرادهای جزیی داشته باشه

  4. با تشکر از شما ، مطالب بخش بلاگ میزبان فا واقعا کارامد هست ، امیدوارم همینطور ادامه بدید

  5. سلام ببخشید من تمام آی پی های خارجی و تو صفحه ام بستم وقتی با وی پی ان وارد میشم ارور 403 میده حالا می خوام این صفحه ارور و تغییر بدم و پیغام بدون وی پی ان تلاش کنید و همراه عکسی که درست کردم نمایش داده بشه ..چه کار کنم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

        1. خواهش میکنم 🌷 خوشحالم مفید واقع شده.
          موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *