میزبانی وب

ریست هاست چیست و چگونه باید انجام شود

زمانی که قصد داریم Main Domain ( دامنه اصلی هاست ) را تغییر دهیم با یکسری موارد و موضوعات فنی روبرو هستیم. اینکار می بایست به نحوی انجام شود که ساختار و وظعیت هاست و سایت یا سایت های واقع بر روی آن دچار اشکال و آسیب نشوند. در این مطلب موضوع ریست هاست را بصورت کامل مطرح و آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید بدون مشکل اینکار را انجام دهید.

در ریست هاست معمولا اطلاعات بصورت کلی حذف می شوند و یا سایت های واقع بر آن با اختلال مواجه می شوند. اگر دانش حل موارد بوجود آمده را ندارید توصیه می کنیم اکیدا از درخواست ریست هاست خودداری نمایید. زیرا میزبان فا مسئولیتی در این باره نخواهد داشت.

ریست هاست چیست و چند نوع دارد؟

ریست کردن هاست به روش ها و مدل های مختلفی قابل انجام است که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • حذف و ایجاد کردن مجدد هاست با دامنه اصلی قبلی
  • حذف و ایجاد کردن مجدد هاست با دامنه اصلی جدید
  • حذف و ایجاد کردن مجدد هاست با تغییر دامنه و نام کاربری
  • حذف و ایجاد کردن مجدد هاست با تغییر نام کاربری
  • تغییر دامنه اصلی هاست
  • تغییر نام کاربری هاست
  • تغییر دامنه اصلی و نام کاربری هاست

در هر یک از موارد یکسری ملاحظات را می بایست در نظر داشته باشید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

حذف و ایجاد کردن مجدد هاست با دامنه اصلی قبلی

زمانی که ساختار یک هاست توسط کاربر بهم ریخته شده و یا به هر دلیلی کاربر قصد دارد هاست خود را مثل روز اول داشته باشد این درخواست قابل انجام است. توجه داشته باشید که در این حالت تمامی اطلاعاتی که کاربر آنها را در هاست قرار داده از بین می رود و یک هاست مثل روز اول به شما تحویل داده می شود.

حذف و ایجاد کردن مجدد هاست با دامنه اصلی جدید

ممکن است درخواست ریست هاست توسط کاربر به اینصورت مطرح شود که علاوه بر ریست هاست ، دامنه اصلی هاست نیز قبل از ایجاد هاست جدید تغییر داده شود. این درخواست معمولا زمانی مطرح می شود که کاربر قصد دارد دامنه اصلی هاست خود را تغییر دهد. توجه به این نکته ضروری است که در این صورت دامنه قبلی هاست در دسترس نخواهد بود.

حذف و ایجاد کردن مجدد هاست با تغییر دامنه و نام کاربری

معمولا روال ایجاد یک هاست به اینصورت است که نام کاربری از بخشی از دامنه هاست گرفته می شود و برخی از کاربران درخواست می کنند در هنگام ریست هاست، تغییر دامنه به همراه تغییر نام کاربری هاست باشد. با توجه به اینکه اطلاعاتی در هاست نخواهد بود مانعی برای اینکار وجود ندارد و می توانید این درخواست را از بخش فنی داشته باشید.

حذف و ایجاد کردن مجدد هاست با تغییر نام کاربری

ممکن است درخواست ریست هاست به این صورت مطرح شود که تنها نام کاربری تغییر داده شود و دامنه اصلی هاست حفظ شود. این درخواست نیز قابل انجام بوده و مشکلی برای انجام اینکار وجود ندارد.

تغییر دامنه اصلی هاست

توجه داشته باشید زمانی که صحبت از ریست هاست است یعنی سرویس بصورت کلی از سرور حذف و مجدا ایجاد می شود. اگر صرفا قصد تغییر دامنه اصلی هاست را با حفظ اطلاعات هاستع دارید نیازی به درخواست ریست هاست ندارید. اما باید توجه داشته باشید که با تغییر دامنه اصلی هاست نیاز است محتوای سایت خود را با دامنه جدید همگام سازید. برای مثال می بایست دامنه جدید را برای وردپرس تعریف نمایید تا با آن در دسترس قرار گیرد.

تغییر نام کاربری هاست

این مورد نیز ممکن است که کاربر درخواست تغییر نام کاربری هاست خود را داشته باشد. این مورد یکی از حساس ترین درخواست ها می باشد. زیرا تمامی دیتابیس ها و تنظیمات سایت ها ممکن است به این طریق از دسترس خارج شوند. با تغییر نام کاربری هاست تمامی دیتابیس ها و تنظیمات هاست با نام کاربری جدید تعریف می شوند که نیاز است این تغییرات را در فایل تنظمیات دیتابیس سایت اعمال نمایید.

تغییر دامنه اصلی و نام کاربری هاست

این درخواست نیز ممکن است داده شود که با حفظ اطلاعات هاست، نام کاربری و دامنه اصلی هاست تغییر داده شود. برای حل مشکلات ناشی از اینکار می بایست دو مورد مطرح شده فوق را مطالعه نمایید.

نتیجه گیری و جمع بندی

اگر قصد ارائه درخواست ریست هاست را دارید لازم است بررسی های کامل به عمل آورید تا مشکلی در سایت ایجاد نشود. در برخی موارد دیده شده است عدم تسلط به موارد فنی و حل مشکلات ناشی از ریست هاست و یا تغییر نام کاربری و دامنه اصلی هاست منجر به از دست رفتن سایت کاربر شده و نتیجه زحمات طولانی مدت از بین می رود. بر همین اساس پیشنهاد می شود اگر قصد چنین کاری را دارید موضوع را بصورت کامل با پشتیبانی مطرح نمایید تا شما راهنمایی کنند.

3.1/5 - (10 امتیاز)

عیسی نورانی

حدود 10 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. عیسی سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 3 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه میزبان فا را مدیریت می کند.

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون از سایت بسیار خوبتون می خواستم بدونم این افزونه ای که استفاده می کنید که ویدیو را کنار صفحه نمایش میده چه افزونه ای هست بازم تشکر میکنم از سایت خوبتون لطفا جواب ایمیل هم بزنید با تشکر و سپاس

    1. سلام و احترام؛
      تا سرحد ممکن سعی شده که از افزونه های اضافی استفاده نکنیم برای این مورد هم از افزونه خاصی استفاده نشده داخل قالب کدنویسی شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *