میزبانی وبوب و اینترنت

حل مشکل اتصال ساب دامین به کلودفلر

امنیت و سرعت سایت موضوعاتی هستند که وبمستران همواره به دنبال راه حلی مناسب برای بهبود آنها می باشند. در واقع اگر وب سایتی سرعت بارگذاری مناسبی را نداشته باشد یا نتواند امنیت لازم را برای خود و کاربرانی که وارد سایت می شوند تامین کند، خیلی راحت صحنه را به رقیبان خود واگذار خواهد کرد. خوشبختانه سرویسی تحت عنوان cloudflare وجود دارد که می توان در راستای اهداف از آن استفاده کرد. کلودفلر سرویسی است که به کمک آن می توانید عملکرد وب سایت خود را از نظر سرعت بارگذاری و امنیت بهبود ببخشید. اما مشکلی که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند، عدم فعالسازی این سرویس برای ساب دامین ها است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه حل مشکل اتصال ساب دامین به کلودفلر را مورد بررسی قرار دهیم.

اتصال به کلودفلر

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

اتصال ساب دامین به کلودفلر

Cloudflare یک شبکه توزیع محتوا CDN (مخفف Content delivery network) است که به شما در زمینه حفاظت از وب سایت خود در برابر تهدیدات امنیتی و پیشگیری از سرقت اطلاعات کمک می کند. در کنار این موضوع کلودفلر در زمینه بهبود عملکرد وب سایت و افزایش سرعت بارگذاری اطلاعات نیز بسیار کمک کننده خواهد بود. در حالت عادی اطلاعات وب سایت خود را روی یک فضای مشخص که در واقع همان هاست می باشد، ذخیره می کنید. بدین ترتیب هر زمان که درخواستی توسط بازدیدکنندگان وب سایتتان ارسال شود، آن درخواست مستقیما به سرور میزبان فرستاده می شود. اما در واقع Cloudflare مجموعه ای از سرورها در چندین نقطه از جهان است که با یکدیگر در ارتباط هستند.

  • با استفاده از کلودفلر بازدیدکنندگان یک وب سایت به نزدیک ترین سرور CDN متصل می شود.
  • اطلاعات با سرعت بیشتری نمایش داده می شوند.
  • هر چقدر که فاصله افراد به پایگاه داده مربوطه نزدیک تر باشد، سرعت بارگذاری وب سایت نیز بیشتر بوده و کاربر به شکل سریع تری می تواند به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کند.

شما به راحتی می توانید وارد وب سایت این سرویس ارزشمند شده و نسخه رایگان یا تجاری آن را فعال نمایید. بعد از فعال سازی آن می توانید اقدام به اتصال دامنه ها و ساب دامین های خود به کلودفلر کرده و این قابلیت را برای تمامی دامنه های خود فعال نمایید. مشکلی که اغلب کاربران کلودفلر یا سرویس های توزیع محتوا با آن مواجه می شوند این است که زمان تعریف ساب دامین با ارور مواجه می شوند. در ادامه نحوه اتصال ساب دامین به کلودفلر را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه افزودن ساب دامین به کلودفلر

فرض می کنیم شما به یک شبکه CDN وصل هستید، بعد از اتصال دامنه به کلودفلر و اسکن اطلاعات وب سایت، تمامی رکوردهای DNS دامنه های وب سایت شما از جمله ساب دامین ها به صورت لیست وار نمایش داده می شود. اما اگر به هر دلیلی ساب دامین ها تشخیص داده نشدند یا بعد از اتصال به کلودفلر و اسکن اطلاعات قصد داشتید ساب دامین جدیدی را اضافه کنید، باید اقدام به افزودن رکورد جدید از طریق cloudflare کنید.

کلودفلر چیست

اما چگونه بعد از اتصال دامین به کلودفلر، ساب دامین های جدید را نیز متصل کنیم؟ این سوال ممکن ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده باشد. برای اینکه بتوانید ساب دامینی را به کلودفلر متصل کرده و در صورت مواجه با هرگونه مشکلی در این مسیر اقدام به حل مشکل اتصال ساب دامین به کلودفلر نمایید، باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در اولین مرحله باید وارد وب سایت کلود فلر به آدرس cloudflare.com شده و اقدام به ثبت نام در آن نمایید. اگر تاکنون اقدام نکرده اید از اموزش زیر کمک بگیرید.
    آموزش تصویری از استفاده از Cloud Flare جهت بهبود سرعت و امنیت
  2. بعد از آن همانند تصویر زیر از طریق پیشخوان کلودفلر خود، منو «DNS» را انتخاب نمایید.
    اتصال ساب دامین به کلودفلر
  3. در صفحه ای که برایتان نمایش داده می شود باید به ایجاد a record برای ساب دامین مورد نظر اقدام کنید. به همین منظور روی دکمه «Add record» کلیک کنید.
    نحوه اتصال ساب دامین به کلودفلر
  4. در باکسی که به شما نمایش داده می شود باید اطلاعات زیر را وارد نمایید:
    • Type: در این بخش باید نوع رکورد را مشخص کنید. نوع رکورد مورد نظر که باید انتخاب شود همان A است.
    • Name: در این قسمت باید آدرس ساب دامین ایجاد شده را به صورت کامل و با فرمت sub.yourdomain.com وارد نمایید.به عنوان مثال blog.mizbanfa.net
    • IPv4 address: این قسمت را باید با آدرس آی پی هاست خود پر نمایید. این آدرس را می توانید همانند تصویر زیر از طریق بخش «Shared IP Address» در صفحه اصلی پنل مدیریتی هاست خود مشاهده نمایید یا از میزبانی وب خود درخواست نمایید. کاربران میزبان فا با مراجعه به ناحیه کاربری> بخش تاریخچه ایمیل می توانند ایمیلی تحت عنوان اطلاعات سرویس را بررسی نموده و آیپی سرور میزبان خود را کپی کنند.
بعد از وارد کردن اطلاعات فوق باید روی دکمه «Save» کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.
مشکل اتصال ساب دامین به کلودفلر
  • بدین ترتیب رکورد جدید برای ساب دامین مورد نظرتان ایجاد می شود. در نتیجه دیگر با مشکل اتصال ساب دامین به کلودفلر رو به رو نخواهید شد.
  • 🟢🔵 نکته: در نظر داشته باشید که شما می توانید در این مرحله تعیین کنید که کلودفلر برای کدام یک از ساب دامین ها و رکوردهای موجود فعال بوده و برای کدام یک غیرفعال شود.

    • اگر در قسمت Proxy status ابرهای موجود نارنجی رنگ باشد یعنی کلودفلر برای رکورد مورد نظر فعال می باشد.
    • اگر ابرها خاکستری باشد یعنی cloudflare برای آن رکورد غیرفعال است.
    • با کلیک روی این ابرها می توانید وضعیت آنها را به حالت فعال یا غیرفعال تغییر دهید.

    دقت کنید در صورت تهیه cdn از دیگر سرویس دهنده های فعال مثل ابر آروان نیز روال کار به همین شکل است. یعنی باید رکوردهای مربوط به ساب دامین های جدید خود را مطابق با آموزش های ارائه شده از طریق وب سایت این ارائه دهنده خدمات cdn ایجاد نمایید.

    یکی از معمول ترین مشکلاتی که افراد در هنگام استفاده از سرویس cloudflare با آن مواجه می شوند، عدم فعالسازی آن برای ساب دامین ها و چگونگی تعریف رکوردهای جدید در آن است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا با ارائه آموزشی جامع به شما در مسیر حل مشکل اتصال ساب دامین به کلودفلر کمک کنیم. بدین ترتیب می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن سرویس کلودفلر را برای تمامی رکوردهای تعریف شده به ویژه رکوردهای ساب دامین خود فعال نمایید.

     

    4.9/5 - (8 امتیاز)

    درناز خیبرگیر

    چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

    ‫۱۰ دیدگاه ها

    1. سلام ببخشید مشکل ssl با کلودفلر حل شد؟
      چون ما بعد از چند وقت استفاده از کلود فلر دیگه سایتمون با اینترنت داخلی بالا نمیومد و گفتن کلودفلز و اس اس ال تداخل داره….

      1. سلام روزبخیر؛
        چون سرویس های cdn هم گواهی رایگان ارائه میکنن یا باید در هاست گواهی نصب شده باشه یا گواهی مربوط به cdn فعال باشه. (اگر از گواهی cdn استفاده نمیکنید باید غیرفعالش کنید)

        آموزش زیر در این خصوص اماده شده:
        آموزش گام به گام فعالسازی ssl در کلودفلر

    2. با سلام
      من از سرویس های میزبان فا استفاده می کنم و سیستم مدیریت محتوای وردپرس روی یک ساب دامین
      بعد از اتصال به کلادفلیر ، متاسفانه ارسال ایمیل از سمت وردپرس مختل شده
      راه حل چیست ؟
      با تشکر

    3. سلام وقت بخیر
      از وقتی سایتم رو به cloudflare وصل کردم ایمیل به مشتری ها ارسال نمیشه و با نرم افزار WP Mail Logging Log تست کردم از سمت سایت ایمیل ارسال می شود ولی به دست مشتری نمی رسد حتی قسمت اسپم ایمیل هم چک شده است.
      راه حل چیست ؟
      ممنون میشم من رو راهنمایی کنید.

    4. سلام من میخوام که هاست دانلودم رو از طریق کلودفلر محدود به ای پی ایران کنم تا دانلود فقط با ای پی ایران امکان پذیر باشه.اموزشی در این باره هست؟ میشه مختصر راهنمایی کنید؟

      1. سلام و احترام؛
        نه متاسفانه آموزشی در این خصوص منتشر نکردیم.

      1. سلام و احترام؛
        برای این منظور ابتدا ساب دامین مورد نظر رو ایجاد کنید سپس به پنل کلودفلر خود وارد بشید.
        روی قسمت SSL/TLS کلیک کنید. حالا در سربرگ Overview گزینه Full یا Full (strict) را انتخاب کنید تا گواهی ssl ؤوی دامنه اصلی فعال بشه. (اگر گواهی رو قبلا فعال کردید نیاز به انجام این مرحله نیست.)

        حالا در همین صفحه به سربرگ Origin Server مراجعه کنید. روی دکمه Create certificate کلیک کنید.

        صفحه پیکربندی گواهی برای شما نمایش داده میشه. در لیست hostnames مطابق تصویر زیر میتونید ساب دامنه و دامنه دلخواه رو بنویسید.

    5. منظورم این بود که شما نوشتید آموزش اتصال ساب دامین به کلودفلر
      کلودفلر که فقط ssl نیست
      نگفتید چجوری زیر دامنه رو تو کلود فلر کش کنیم و …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *