هاست دایرکت ادمین

آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

در مقاله قبلی به نحوه ریدایرکت از https به http در هاست سی پنل پرداختم که در صورت استفاده از هاست سی پنل میتونستید بازدیدکنندگان سایت را از آدرس سایت با SSL به آدرس سایت بدون SSL و به صورت 301 ریدایرکت کنید. حالا در این آموزش هم قصد دارم به نحوه انجام دارم این کار در هاست دایرکت ادمین بپردازم. گاهی اوقات لازم میشه ریدایرکت https به http را در هاست دایرکت ادمین خودتون فراهم کنید تا کاربرانی که به آدرس سایت که همراه با HTTPS است وقتی وارد می‌شوند به صورت خودکار به آدرس سایت با HTTP هدایت شوند. یا اینکه در حالت برعکس کاربران را از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین ریدایرکت کنید. دلایل مختلفی هم میتونه برای ریدایرکت سایت در دو حالت http و https وجود داشته باشه که از جمله این دلایل میشه به نصب SSL در هاست سی پنل یا حذف SSL اشاره کرد.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی نحوه ریدایرکت کاربران در سایت از پروتکل امن HTTPS به HTTP بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید کاربران را از آدرس خودتون که به صورت HTTPS://site.com هست به آدرس سایت با HTTP://site.com به صورت ریدایرکت 301 هدایت کنید. در این مقاله هم به معرفی دو روش که با استفاده از htaccess. و استفاده از افزونه برای سایت‌های وردپرسی هست خواهم پرداخت که میتونید عملیات ریدایرکت در هاست دایرکت ادمین را فراهم کنید.

آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

برای ریدایرکت کاربران از پروتکل امن HTTPS به HTTP یکی از بهترین راهکارها استفاده از فایل htaccess. هست که در هر سیستم مدیریت محتوایی وجود دارد. برای این منظور باید کدهایی را در فایل htaccess قرار دهید. ابتدا وارد هاست خودتون شده و سپس روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست دایرکت ادمین هدایت شوید.

آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

بعد از اینکه وارد فایل منیجر هاست شدید به مسیر Public_html مراجعه کرده و به دنبال فایلی با نام htaccess. بگردید. سپس روی دکمه Edit که در مقابل این فایل قرار داره مشابه تصویر زیر کلیک کنید تا صفحه ویرایش فایل htaccess. بهتون نمایش داده بشه.

آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

بعد از اینکه وارد صفحه ویرایشگر شدید کدهای زیر را داخل آن قرار داده و ذخیره کنید.

# Redirect HTTPS to HTTP
RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} =https
RewriteRule ^(.*)$ http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

همانطور که در قطعه کدهای بالا میبینید ریدایرکت از HTTPS  به HTTP انجام میگیره که هر زمان کاربری به آدرس سایت که SSL در اون نصب شده وارد بشه به صورت خودکار به آدرس سایت بدون SSL هدایت خواهد شد.

آموزش ریدایرکت https به http در هاست دایرکت ادمین

توجه داشته باشید که، اگر فایل htaccess. در هاست شما وجود نداشت کافیه با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن مثل notepad یک فایل با نام htaccess. بسازید و بعد از اینکه کدهای بالا را درون فایل قرار دادید در مسیر public_html هاست آپلود کنید.

ریدایرکت HTTPS به HTTP در وردپرس

در روش بالا با استفاده از htaccess. بود که در هر هاستی قابل اجرا بوده و میتونید برای هر سیستم سایت ساز ازش استفاده کنید. اما در صورتی که تمایلی به استفاده از کد نداشتید و از وردپرس استفاده می‌کنید میتونید با استفاده از افزونه به راحتی این کار را انجام بدین. افزونه ریدایرکت از HTTPS به HTTP که قصد معرفی اونو دارم با نام HTTPS to HTTP Redirect در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 100 نصب فعال را به خودش اختصاص بده که امکان ریدایرکت را براتون فراهم خواهد کرد. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شوید، سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه بکنید.

دانلود افزونه HTTPS to HTTP Redirect

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه دیگه نیاز به انجام کار خاصی نیست و فقط کافیه افزونه برای همیشه در حالت فعال شده باقی بمونه تا هر زمان کاربری به آدرس با SSL مراجعه کرد به صورت خودکار به آدرس بدون SSL ریدایرکت شود.


ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین

اگر هم میخواهید ریدایرکت را در حالت برعکس یعنی، ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین انجام دهید، کافیه به همین طریق اقدام کنید. با این تفاوت که به جای کد قبلی کد زیر را در ابتدای فایل htaccess. هاست خودتون قرار بدین.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

با قرار دادن قطعه کد بالا هم کلیه آدرس‌ها در هاست دایرکت ادمین از HTTP به HTTPS به صورت 301 ریدایرکت خواهند شد.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید امکان ریدایرکت از HTTPS به HTTP را در سایت خود فراهم کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه ریدایرکت در هاست دایرکت ادمین سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.5/5 - (10 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۹ دیدگاه ها

  1. سلام من در وردپرس از بخش مدیریت عمومی http رو تبدیل به https کردم و حالا دیگه اجازه ورود به سایت رو ندارم و نمیتونم Login بشم .ممنون میشم اگر راهنماییم کنید.

  2. سلام من سایتی دو دو روزه بالا اوردم و به اشتباه با https تو گوگول وب مستر هم ثبت کردم الان ب جز صفحه اصلی سایت بقیه با https در گوگل ایندکس شدند برای رفع این مشکل از کد تفییر https به http استفاده کنم مشکل حل میشه؟ و اینکه چقدر زمان میبره تا ریدایرکتش انجام بشه

    1. سلام،
      بله حل میشه. بستگی به تعداد صفحات ایندکس شده داره. معمولا تو یه هفته همه لینکا که توسط گوگل بررسی بشن حل میشه این موضوع.

    2. سلام وقت بخیر , بعد از ریدایرکت ۳۰۱ از طریق htaccess احتیاجی هست که توی وبمستر هم کاری کرد ?منظورم اینه وبمستر قبلا http بوده چطوری باید الان https بشه ? ممنون میشم راهنماییم کنید .سپاس

  3. سلام ، من میخوام سایتم از http به https تغییر کنه ، کارهایی که شما گفتین رو انجام دادم ، اما وقتی اسم سایتم رو میزنم بالا نمیاد!!!
    لطفا کممممممممکم کنییییییییییید.

    1. سلام روزبخیر؛
      تمام لینک های سایتتون رو بررسی کنید که از پروتکل http به https سوئیچ شده باشند. اگه مشکل رفع نشد سایتتون رو به حالت قبل برگردونید و از هاستینگ درخواست کنید گواهی رو براتون فعال کنه.

  4. سلام هنگامی که لینک ها رو از http به https ریدایرکت میکنم فونت سایت من تغییر میکنه . باید چکنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      یکبار در بخش تنظیمات قالب تایپوگرافی سایتتون رو چک کنید.

  5. سلام
    در کد ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین که گذاشتید
    این کد رو بدون تعقییر در htaccess. قرار بدیم یا باید ادرس سایت هم داخلش قرار داده بشه؟؟
    ممنون

  6. سلام من از افزونه ssl ساده استفاده کردم ازاین افزونه ای که شما معرفی کردید استفاده کردم مجورssl هم دارم از هاست و ساخته شده و سایتم اتوماتیک روی https باز میشه ولی متاسفانه 2تا عکس هست https اپلود کردم ولی متاسفانه لینکشون رو توی کنسول کرومhttp نشون میده و سراین قضیخ نشان قفل سبز رنگ ssl رو فعال نمیکنه و هردو روز که htacses رو میبینم کدهای ریدایرکتی که گذاشتم اول فایل خود به خود پاک شدن؟؟؟؟ چطور میتونم اون دوتا عکس رو هم لینکشون رو درست کنم و علت پاک شدن کدها چیه ؟ ممنون

  7. با سلام بدون کد از این طریق هم میشه دایرکت ادمین رو ریدایرکت کرد:
    برای این کار در صفحه اصلی دایرکت ادمین، بخش “مدیریت دامین های اصلی” را انتخاب کنید.
    بر روی نام دامنه کلیک کنید.
    سپس تیک مربوط به گزینه “Force SSL with https redirect” را فعال و تغییرات را “ذخیره” کنید.
    ممنونم

    1. سلام
      دوست گرامی ممنون از توضیح این فیچر . از طریق کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین ریدایرکت انجام میشود، اما فراموش نکنید که شما باید همیشه ریدایرکت را از طریق سرور انجام دهید . در نتیجه در هاست های اشتراکی و … طبق همین آموزش بوسیله htaccess انجام شود. البته میتوان کدهای htaccess را برای ریدایرکت به صورت اختیاری قرار داد. مثلا ریدایرکت به https و همچنین ریدایرکت تنها به یک دامنه (بدون www – باwww)
      موفق باشید

  8. سلام
    من این کار رو انجام دادم و مشکل باز شدن وب سایت از طریق https اوکی شد
    اما هم سایت رو با www باز میکنه و هم بدون www و ریدایرکت نمیشه

    لطفا راهنمایی کنین که در htaccess چه کدی اضافه کنم که علاوه بر https آدرس رو بدون www فقط باز کنه

  9. با ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین، در ورود به صفحه‌ی وردپرس سایت با مشکل مواجه شدم، میشه بفرمایید مشکل کار کجاست؟
    باتشکر

    1. سلام و احترام؛
      دقیقا چه اروری براتون نمایش داده میشه؟
      پروتکل صفحه ورود تغییر کرده یا همون پروتکل قبلی هست؟

      1. سلام و عرض ادب
        پیغام “در دسترس نمی‌باشد” توسط وردپرس به نمایش در میاد.
        و لازم به ذکر است یوزر ورود از wp-admin تغییر داده شده به نام دیگری که در حال حاضر به نظر میرسه در دسترس نبوده و با تایپ URL مجدد به wp-admin شیفت پیدا میکنه.

      2. با سلام و عرض وقت بخیر؛
        تنها تغییر اعمالی مطابق با بخش “ریدایرکت از HTTP به HTTPS در هاست دایرکت ادمین”

  10. سلام
    نه راه اول یعنی اضافه کردن کد و نه راه دوم یعنی افزونه برای من تغییری ایجاد نکرد که بتونم SSL رو تمدید کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل از کجاست

  11. سلام با قراردادن کدی که گفتین برای تبدیل http به https در هاست دایرکت ادمین، در ورود به صفحه‌ی وردپرس سایت با مشکل مواجه شدم، میشه بفرمایید مشکل کار کجاست؟
    وقتی ادرس سایت را میزنم خطای 403 میده
    Forbidden
    You don’t have permission to access this resource.

  12. سلام ودرود بر شما
    ممنون بخاطر آموزش های خوبی که میزارید
    من برای http به https کد زیر را در .htaccess قرار دادم، بنظرتون درسته
    یا نیاز به اصلاح داره؟
    البته همه لینکها به درستی کار میکنه

    تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      بله برای سوئیچ از پروتکل http به https باید کد ریدایرکت رو در فایل htaccess درج کنید منتهی تمام لینک های سایت رو حتما چک کنید که با پروتکل جدید در دسترس قرار گرفته باشن. اگر تمام لسنک ها به درستی لود میشن و مشکلی در بک اند و فرانت اند سایتتون وجود نداره مسیر رو به درستی طی کردید.

  13. سلام و خسته نباشید. ممنون از سایت و آموزشای خوبتون. در سایتی که راه اندازی کردم همیشه در قسمت کنسول گوگل و انواع tester های سئو با خطای هدایت غیرمجاز مواجه می شم. میشه راهنماییم کنید.
    اگه لازمه فایل .htaccess رو براتون بفرستم چک کنید ممنون میشم.

    1. سلام و احترام؛
      تصویر خطا و قطعه کدهاتون رو ارسال بفرمایید.

  14. با سلام همانطور که می دانید گوگل ریدایرکت های پی در پی رو دنبال نمی کنه، اگر ما یک بار ریدایرکت http به https رو انجام بدهیم آیا برای ریدایرکت های بعدی به مشکل می خوریم یا خیر؟

    1. سلام و احترام؛
      سوئیچ از پروتکل http به https مشکل زا نیست. فقط نکته ای که وجود داره ریدایرکت پی در پی یا ریدایرکت حلقه ای (ریدایرکت های اشتباهی که مبدا و مقصد به همدیگه ریدایرکت شدن) انجام نشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *