چیست ؟

Ping چیست ؟

Ping چیست ؟ چگونه از هاست خود پینگ بگیریم ؟

پینگ دستوری جهت تعیین ارتباط و میزان سرعت و زمان برگشت بسته ها بین دو نقطه ی مختلف مثل دو کامپیوتر یا کامپیوتر با یک سایت می باشد. هرچقدر سرعت ما بیشتر باشد و دریافت و ارسال اطلاعات با سرعت بیشتری انجام گردد ، عدد پینگ ما کوچکتر خواهد بود. این عدد نشانگر کیفیت سرعت اینترنت ما یا سروری که به آن پینگ میگیریم می باشد.

در هنگام ارسال و دریافت بسته ها از پروتکل ICMP استفاده می کند و در آخر نتیجه برای شما چاپ می شود. Ping با فاصله ی بین کامپیوتر تا سرور مقصد نسبت مستقیم دارد. پینگ تایم یا به عبارت صحیح تر Ping Latency وقفه ای می باشد که در تبادل اطلاعات با سرور مقصد وجود دارد و بسته به سروری که به آن پینگ می گیرید عدد متفاوتی مشاهده خواهید کرد.

برای استفاده از این قابلیت کافی است از منوی Start ویندوز خود، CMD را تایپ و جستجو کنید، هم چنین می توانید برنامه ی Run را باز کرده و در آن عبارت CMD را تایپ و اجرا کنید. CMD یا Command Prompt صفحه ی سیاه رنگی می باشد که امکان تایپ و اجرای دستورات مثل Ping را می دهد. عبارت Ping SiteURL.com را در خط فرمان تایپ کنید سپس کلید Enter را بزنید.

توجه داشته باشید SiteURL.com همان آدرس سایت مورد نظر یا آدرس IP سرور مورد نظر می باشد. با اجرای این دستور ، همانطور که مشاهده می کنید، در 4 مرحله بسته های ارسال و زمان برگشت آن برحسب میلی ثانیه محاسبه می گردد و در 4 سطر نتیجه به شما نمایش داده می شود.

با استفاده از این دستور می توانید ایرادات شبکه اینترنت خود را نیز بیابید و از قطع و وصل بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید. برای سرور های ایران زمان پایین می باشد زیرا فاصله ی دیتاسنتر سرور های ایران که داخل ایران هستند نسبت به دیتاسنتر سرور های خارج از ایران که مسافت بیشتری دارند بسیار کمتر می باشد و عددی در حدود 100 میلی ثانیه خواهد بود.

در ادامه مثالی در مورد نحوه ی پینگ به هاست می باشد:

what-is-ping-1

  • برنامه ی Run را اجرا کنید.
  • عبارت CMD را تایپ و کلید Enter را فشار دهید.
  • در محیط Command Prompt بر روی خط فرمان دستور زیر را تایپ کنید:
Ping Mizbanfa.net -t
  • سپس جهت اجرای دستور کلید Enter را فشار دهید.

می توانید بجای نام دامنه ، در این مثال Mizbanfa.com، آدرس IP سرور مورد نظر را وارد کنید. یعنی به صورت:

Ping 1.1.1.1 -t

در این حالت نیز پینگ به همان سرور گرفته می شود و تفاوتی ندارد.

what-is-ping-2

از کلمه ی کلیدی -t به این منظور استفاده می شود که ارسال بسته ها به سرور مقصد به صورت مداوم انجام شود زیرا در حالت معمولی یعنی Ping mizbanfa.net ارسال بسته ها همانطور که در ابتدای آموزش توضیح داده شد فقط برای 4 مرتبه انجام می گردد و در صورتیکه از -t استفاده شود پس از 4 مرتبه همچنان ارسال و دریافت انجام می شود تا زمانیکه دستور را لغو نماییم.

در نتیجه مشابه تصویر عددی را بعنوان Ping Time خواهید دید که برای سرور های ایران و هاست های ایران معمولا زیر 100 می باشد.

 

4/5 - (8 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *