بهترین

بهترین فیلم های 2022 جهان و ویدیو معرفی 15 فیلم خارجی برتر سال 2022

بهترین فیلم های 2022 برای علاقمندان دنیای فیلم و سریال و کسانی که به دنبال جدیدترین فیلم های دنیای سینما هستند یک لیست ارزشمند بشمار می رود. لازم به ذکر است که جمع بندی لیست بهترین  فیلم های خارجی 2022 کاری سخت و در عین حال از لذت بخش ترین کارهای ممکن برای ما بود، چرا که بعد از دوره سخت کرونا و تعطیلی بسیاری از پروژه های سینمایی با برطرف شدن پاندمی، مجددا سینماها جان تازه ای گرفتند و فیلم های بسیاری روانه سینماها شد، از این رو بسیاری از کاربران به دنبال لیست پیشنهادی بهترین فیلم های خارجی 2022 دنیا هستند. فیلم هایی همچون تاپ گان، بتمن، یا اثر فاخر برادران روسو و سری دوم مرد تصادفی که عاشقان دینای فیلم و سریال در انتظار اکران آنها بودند. در این مقاله از میزبان فا مگ قصد داریم به معرفی 15 فیلم از بهترین فیلم های 2022 بپردازیم. البته کمی پیش تر به معرفی بهترین فیلم های خارجی جهان و همچنین بهترین فیلم های 2021 و بهترین فیلم های 2020 پرداختیم. معرفی 15 فیلم برتر دنیا از میان این همه فیلم جذاب و دیدنی، کار بسار سختی است. به جز سلیقه افراد، شاید یکی از بهترین معیارهای پیدا کردن لیست بهترین های جهان، امتیازی است که توسط سایت های نقد و بررسی فیلم ارائه شده است. در این مجموعه فیلم های پیشنهادی سعی کردیم گلچینی از بهترین فیلم های دنیا از نگاه مخاطبان، فیلم های برتر از نگاه منقدان IMDB، راتن تومیتوز و متاکریتیک را برای شما ارائه کنیم. این سایت ها با استفاده از معیارها و شاخص های خاص بهترین فیلم های جهان را رتبه بندی می کنند. ما نیز با توجه به این معیارها چند فیلم برتر را برای شما تهیه کردیم. در پایان تمام نقد و بررسی های مختلف بهترین فیلم های 2022، نظرات و سلایق شخصی مان نیز گاها چاشنی این مقاله شد. پس تا انتها با ما همراه باشید. 😍

بهترین فیلم های سینمایی سال 2022 جهان

شاید شما هم جزو افرادی باشید که علاقمند هستند اوقات فراغت خود را با دیدن فیلم های جذاب و مطابق سلیقه خود  سپری کنید و لذت ببرید. و مهمتر اینکه دوست داشته باشید بهترین فیلم های خارجی سال را بشناسید و بعدا سر وقت آن را دانلود و مشاهده کنید. ما فهرستی از 15 فیلم برتر سال 2022 را با شما به اشتراک می گذاریم. در این فهرست از بهترین فیلم ها سعی کریم با توجه به سلیقه های متفاوت، ژانر های مختلف را پوشش بدهیم. لذا شما در این لیست شاهد بهترین فیلم ها از هر ژانری در سال 2022 خواهید بود. برترین فیلم های دنیا از ژانر های اکشن و ماجراجویی تا ژانرهای وحشت، درام، فانتزی، علمی تخیلی، کمدی، تاریخی و حتی مستند را معرفی کرده ایم. ما در این فهرست از 15 فیلم برتر برای شما بازیگران شاخص، کارگردان، ژانر و… را تفکیک کردیم تا شما عزیزان بر اساس سلیقه و دیدگاهی که از تعریف بهترین فیلم سال مدنظرتان است انتخاب شایسته ای داشته باشید. مثلا فیلم های لبخند و پرل جزو فیلم های ترسناک 2022 بودند که محبوبیت خاصی میان منتقدان پیدا کردند و حتی موفق شدند جوایزی کسب کنند، نسخه جدید بتمن 2022 با نقش آفرینی جذاب رابرت پتینسون و نسخه جدید تاپ گان ماوریک که هر کدام علاقمندان خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی برترین های سال 2022 خواهیم پرداخت اگر شما هم فیلمی می شناسید که شایستگی حضور در لیست فیلم های سینمایی برتر 1401 یا 2022 را دارد با ما به اشتراک بگذارید.

1- فیلم تاپ گان ماوریک Top Gun Maverick 2022

بهترین فیلم های 2022

روایت بازگشت ماوریک به نیروی هوایی برای آموزش خلبانان جوان و شرکت در عملیاتی پیچیده و سخت که تنها یک نفر برای این کار مناسب است، به نام ماوریک افسانه ای.

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم تاپ گان ماوریک را میگه:

این قسمت از فیلم پرفروش top gun maverick ادامه قسمت قبل میباشد که در سال 1986 و به کارگردانی “تانی اسکات”ساخته شد. قسمت جدید top gun maverick با ثبت امتیاز 8.4 از imdb و امتیاز 96 از سایت rotten tomatoes و کارگردانی جوزف کاسینسکی توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کند و نقد های مثبتی را در بر گیرد.

در این فیلم شاهد صحنه های نفس گیر پرواز همراه با جلوه های بصری قدرتمند هستیم که بیننده را مانند نیروی جی به صندلی می فشارد و قدرت نفس کشیدن را از او صلب میکند. خط داستانی فیلم ادامه قسمت قبل میباشد و کشمکش روان نا آرام  شخصیت اصلی فیلم “ماوریک”با فقدان جا ی خالی  هم رزمان او  میباشد که گویی تصورات و خاطرات آنها خیال محو شدن از ذهن این خلبان کار کشته را ندارند.

در تاپ گان 2 شاهد رابطه عاشقانه ماوریک (تام کروز) هستیم که با بازگشت او به شهر  رنگ و بویی تازه گرفته و بار دیگر بیننده را غافل گیر میکند. همچنین ماوریک در این بین درگیر کشمکش با خلبانان جوان و مغرور نیروی هوایی شده و بار دیگر روزگار جوانی خود ماوریک برایش تداعی می شود.

 کشور سازنده تاریخ اکران ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا 1986 اکشن 110 تونی اسکات بهترین فیلم های اکشن جهان پارامونت پیکچرز
پرچم آمریکا آمریکا 27 دسامبر 2021 اکشن 159 جوزف کوشینسکی بهترین فیلم های اکشن جهان پارامونت پیکچرز
پرچم آمریکا آمریکا 27 مه 2022 اکشن 130 جوزف کوشینسکی بهترین فیلم های اکشن جهان پارامونت پیکچرز

خلاصه: خط داستانی این فیلم ترکیبی از روایت زندگی کاری خلبان کارکشته نیروی هوایی و فراز و نشیب های او میباشد که با چاشنی جادوی سینما هم ذات پنداری عجیبی را برای بیننده پدید میآورد.

حقایق فیلم Top Gun Maverick

کل بازیگران اصلی Top Gun: Maverick باید در کلاس‌هایی شرکت می‌کردند که حول محور اصول پرواز و نحوه مقاومت در برابر نیروی جی می‌چرخید. آنها روزی چند بار حدود 90 دقیقه به هوا می رفتند تا در آن محیط سازگار شوند. این روند کاملا منطقی است، زیرا این بازیگران در واقع درون هواپیماهایی بودند که در هوا پرواز می کردند. یادگیری کار با نیروی جی تنها راهی بود که آنها میتوانستند به فیلمبرداری ادامه داده و زنده بمانند.

چرا فیلم top gun maverick را باید دید؟

با دیدن این فیلم به رویای کودکی خلبان شدن و پرواز در آسمان نزدیکتر شده و با غرق شدن در تصورات و جلوه های بصری این فیلم میتوان ساعاتی را با خیال راحت از زندگی شهری و دغدغه هایش به دور بود.

بازیگران فیلم تاپ گان نقش توضیحات
تام کروز کاپیتان پیت ماوریک میچل نقش اصلی فیلم
جنیفر کانلی پنی بنجامین دختر مورد علاقه ماوریک
مالز تلر ستوان بردلی پسر هم رزم ماوریک که در قسمت قبلی کشته شده
وال کیلمر دریاسالار تام کازانسکی مرد یخی و هم رزم قدیمی ماوریک

فیلم های مشابه ژانر  top gun maverick

  • آپولو Apollo 13: فیلم داستان رقابت امریکا ور وسیه برای فرود بر روی سیاره ماه است.
  • نخستین انسان First Man: نخستین انسان، که بر روی ماه فرود می آید و پرچم کشور آمریکا را نصب میکند.
  • ماموریت غیرممکن Mission Impossible – Fallout: گروه عملیات‌های غیرممکن اینبار برای به جلو بردن عملیاتی سخت و غیر ممکن وارد ماجراهای پر دردسری میشوند.

2- فیلم بتمن The Batman 2022

بهترین فیلم های 2022

در روز هالووین شهردار شهر گاتهام به دست فردی که خودش رو ریدلر می نامه به قتل میرسه پس از این حادثه بت من به این ماجرا ورود میکنه و این خط داستانی با اتفاقات و سر نخ هایی بت من رو به دنبال خودش میکشونه..

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم بتمن را میگه:
فیلم بتمن 2022 به عنوان یکی از بهترین فیلم های سری جدید بتمن با بازی قوی رابرت پتینسون و بازگشت بتمن به شهر برای دنبال کردن سرنخ هایی که برای او به جا مانده ادامه می یابد.

 کشور سازنده تاریخ انتشار ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
ایالات متحده 23 فوریه ابرقهرمانی 176 مت ریوز بهترین فیلم های اکشن جهانبرادران وارنر پیکچرز

خلاصه: داستان فیلم بتمن 2022 روایتی در شب هالوین است که در آن یک قاتل به نام ریدلر شهردار گاتهام را به قتل می رساند و ردپایی از سرنخ های مرموز را از خود به جای می گذارد، از آنجا است که بروس وین (بتمن) وارد شهر گاتهام می شود و علاوه بر تلاش برای متوقف کردن قاتل سریالی، متوجه ارتباط خانواده خودش با فسادهای گاتهام سیتی می شود. از آنجایی که شواهد شروع به نزدیکتر شدن به خانواده بروس وین می‌کنند و مقیاس نقشه‌ های مجرم مشخص می‌ شود، او باید روابط جدیدی ایجاد کند، مقصر را پیدا  و عدالت را در مورد سوء استفاده از قدرت و فسادی که مدت‌ ها ست کلان شهر را درگیر کرده است، اجرا کند.

حقایق فیلم بتمن 2022

پتینسون در این سری لباس‌ های بتمن بازیگران را پوشیده، او فاش کرده است که برای تست بازیگری لباس بازیگرانی را پوشیده است که قبلا نقش شوالیه تاریکی را بازی کرده بودند. او لباسی را که وال کیلمر در فیلم Batman Forever (1995) پوشیده بود، پوشید، اما ماسکی از لباس بتمن و رابین (1997) جورج کلونی را پوشیده و می گوید که این کار را انجام داده تا در طول تست بازیگری واقعی به نظر برسد. اما متأسفانه این پروسه ساعت ها طول کشیده و پتینسون مجبور شده گرمای داخل کت و شلوار را تحمل کند. و نیز فاش کرد که در حین استراحت یک عکس سلفی در حمام گرفته تا در صورت انتخاب نشدن، حداقل بتواند به پوشیدن لباس بتمن ببالد.

جرا باید فیلم جدید بتمن را دید؟

چیزی که در این فیلم به آن دست پیدا میکنید روایت یک داستان جدید بتمن است، مملو از فضاهای نوآور دودی و مجموعه ای جذاب از تناقضات است. داستانی بسیار قانع کننده و دیدگاهی قوی درباره اینکه دقیقاً “کراسادر کپد”  چه کسی است و این موضوع فیلم را به عنوان یکی از بهترین فیلم های بتمن تبدیل میکند.

بازیگران فیلم بتمن نقش توضیحات
رابرت پتینسون بروس وین/بتمن شخصیت اصلی داستان جوانی میلیاردر که سعی دارد شهر را از جرم و فساد پاک کند.
زوئی کراویتز سلینا کایل/کت وومن زنی که به عنوان پیش خدمت و فروشنده مواد در کلابی کار می کند.
جفری رایت جیمز گوردون ستوانی که درباره پرونده قتل تحقیق میکند و در ادامه فیلم در کنار بتمن قرار می گیرد.
کالین فارل ازوالد/پنگوئن یکی از گردانندگان کلاب شبانه

پیشنهاد فیلم های مشابه بتمن

  • شوالیه تاریکی The Dark Night: یک جانی دیوانه به نام جوکر شهر گاتهام را به آشوب می‌ کشد و بتمن برای مبارزه با جوکر وارد عمل می شود…
  • جوکر Joker: آرتور فلک مرد میانسالی که به همراه مادر خود در شهر گاتهام زندگی می‌ کند. آرتور دچار فرو پاشی روانی شده و شروع به خراب کاری در شهر میکند …
  • مرد عنکبوتی (Spider-Man(NO Way Home: در این فیلم هویت پیتر پارکر فاش می شود و او متهم به قتل میشود، و از دکتر استرنج کمک می‌ خواهد…

3- در جبهه غرب خبری نیست All quiet on the western front 

جدیدترین فیلم های 2022

داستان سه نوجوان آلمانی که در جنگ جهانی اول روایت می شود و رنج و مصیبت های سربازان خط مقدم را به تصویر میکشد.

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم در جبهه غرب خبری نیست را میگه:

در جبهه غرب خبری نیست یک فیلم 2022 اکشن بسیار جذاب به کارگردانی ادوارد برگر و با بازی ستارگانی چون دنیل بروهل سباستین هالک آلبرشت شوچداستان جنگ جهانی اول را به تصویر میکشد. اینبار از دید سربازان آلمانی، آنجا که سه دوست نوجوان با ذوق و شوق میهن پرستی و رویای جنگ و اسلحه وارد ارتش آلمان شده و با خوشحالی شروع به پوشیدن لباس های فرم کرده و راهی جبهه های جنگ میشوند. در دقایق ابتدایی فیلم شاهد شور و شوقی در این نوجوانان هستیم که از ناآگاهی نشات می گیرد و بیننده کاملا آگاه است که در ادامه قرار است چه رنج و مصیبت هایی گریبان این نوجوانان از همه جا بی خبر را بگیرد. این فیلم در ژانر اکشن، جنگی و درام به علاقمندان این سبک از فیلم ها پیشنهاد می شود.

فیلم در جبهه های غرب خبری نیست دارای خط داستانی گیرا و روان است که بیننده را وا میدارد چشم از پرده سینما برندارد. طراحی لباس، صدابرداری، فیلم برداری، بازی و جلوه های بصری این فیلم به گونه ای گیراست که نمیتوان به آن ایرادی وارد کرد و گویا بیننده در صحنه های جنگ جای خود را باز میکند و در کنار این تازه سربازان دوشا دوش رنج میکشد میجنگد و هم رزمان خود را از دست می دهد. فیلم در جبهه های غرب خبری نیست با کسب امتیاز 8 از 10 وب سایت Imdb  و کسب امتیاز 75 از metacritic توانسته است هم زمان نظر مخاطب و منتقدین سر سخت را به خود جلب کند. شاید بتوان با اطمینان خاطر گفت فیلم در جبهه های غرب خبری نیست جز بهترین فیلم های ساخته شده در سال 2022 می باشد و نباید فرصت دیدن این فیلم ناب را از دست داد. یک فیلم جدید در سال 2022 با سبک درام و اکشن که قلب مخاطبین خود را به تپش وامیدارد.

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
آمریکا 28 اکتبر جنگی 148 ادوارد برگر نتفلیکس نتفیلیکس

خلاصه: فیلم در جبهه غرب خبری نیست روایت زندگی سه نوجوان آلمانی است که با شور و شافی بی مثال راهی جبهه های جنگ شده و به یاری ارتش آلمان می روند.

حقایق فیلم در جبهه های غرب خبری نیست

فیلم در جبهه های غرب خبری نیست بر اساس داستان واقعی ساخته شده و روایتگر جنگ جهانی اول و کشته شدن حدود 10 میلیون انسان بی گناه است. جالب است بدانید پس از پایان جنگ جهانی اول آلمان در قرارداد ورسای که در فرانسه تنظیم شد و آلمان را ملزم به پرداخت غرامت جنگی به طرف فرانسوی و متفقین میکرد. این قرار داد خود باعث نارضایتی و پیدایش نازی ها و بعد ها، دلیل شروع جنگ جهانی دوم شد.

چرا  فیلم در جبهه غرب خبری نیست را باید دید؟

فیلم در جبهه غرب خبری نیست با رویکردی واقع گرایانه باعث میشود مخاطب با علل به راه افتادن چنین جنگ عظیمی که تقریبا کل دنیا را در بر گرفته بود و انسان های بیگناه زیادی کشته شدند آشنا شده و درد و رنج سربازان و انسان های حاضر در جنگ را تجربه کنند.  و واقیعت های بسیار خشن جنگ را بهتر درک کنند.

بازیگران فیلم در جبهه غرب خبری نیست نقش توضیحات
فلیکس کامرر پائول بویمر سربازی آلمانی که پس از ثبت‌نام در ارتش آلمان خود را در معرض خطر واقعیات جنگ می بیند.
آلبرشت شوخ کاتچینسکی هم رزم پائول بویمر
آرون هیلمر آلبرت کروپ هم رزم پائول بویمر
موریتز کلاوس فرانتز مولر هم رزم پائول

فیلم های با ژانر مشابه در جبهه های غرب خبری نیست

  • بیا و بنگر Come and see 1985: سال 1943 پسر جوانی اسلحه ای را کنار ساحل پیدا میکند و با شوق فراوان راهی جبهه جنگ میشود.
  • 1917: داستان این فیلم در طول جنگ جهانی اول در جریان است و گویای مصیبت ها و تلاش سربازان برای نجات جان خود و هم رزمانشان است.
  • غلاف تمام فلزی Full Metal Jacket: یک سرباز زمانی که وارد جنگ ویتنام میشود از نزدیک شاهد قتل و غارت هایی میشود که به اسم جنگ راه افتاده است.

4- مستند ناوالنی 2022 Navalny

جدیدترین فیلم های 2022

داستان واقعی از زندگی الکسی ناوالنی، منتقد دولت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و روایت ترور نافرجام اوست. فیلمی سینمایی که نشان دهنده تلاش دولت روسیه برای از بین بردن مخالفانش است.

علی در 1 دقیقه خلاصه مستند ناوالنی  را میگه:

فیلم ناوالنی روایت زندگی الکسی ناوالنی منتقد دولت روسیه و شخص ولادیمیر پوتین است و تلاش دولت روسیه برای از بین بردن الکسی ناوالنی که نا موفق میماند. مرور آنچه در این مدت به این منتقد دولت گذشت و چرایی هایی که شاید جواب آنها را بتوان در این فیلم پیدا کرد.

داستانی هیجان انگیز از زندگی واقعی الکسی ناوالنی شخصی که روسیه برای آزادی واقعی و دموکراسی به آن نیاز دارد. فیلمی الهام بخش با نگاه بی باک ناوالنی و همکارانش در کشوری که ترس و خفقان بر آن حاکم است و جزء بهترین فیلم های 2022 از نظر IMDB محسوب می شود. اگر او را نمی شناسید بهتر است بگویم الکسی ناوالنی همان جشن آزادی در مقابل دروغ های تحقیرآمیز و جسورانه ی حکومتی مستبد است. او همان کسی است که مشعل آزادی از زندان دیکتاتوری پوتین را حمل میکند.

زمانی که ناوالنی در حال برگشت از سفری به سیبری است بدن بی جان و از حال رفته اش در حالی که از درد می نالد وحشتناک است. این دقیقا همان لحظه ی ترور ناموفق ناوالنی است که نشان از ترس دولت روسیه درمورد اطلاعاتی است که شخص ناوالنی از آنها آگاه است.

 کشور سازنده تاریخ انتشار ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
آمریکا 11 آپریل بیوگرافی 98 دنیل روهر بهترین فیلم های اکشن جهان برادران وارنر

خلاصه: داستانی واقعی و تکان دهنده از ترور الکسی ناوالنی با سمی کشنده ازعامل اعصاب. تروری ناموفق و نیمه کاره توسط دولت روسیه که درطول روند درمان ناوالنی سازمان های بین المللی به کشفیات تکان دهنده ای در مورد سوء قصد به جان او دست میابند. این فیلم جزء بهترین فیلم های جدید اکران شده 2022 می باشد که نباید از دست داد.

درباره فیلم ناوالنی 2022

بهترین مستند هیجان انگیز ساخته شده توسط دانیل روهر که مقاومت سیاسی ناوالنی را قهرمانانه به تصویر میکشد.او که جزء صد متفکر برجسته ی جهان است و بخشی از زنگی او که همچنان ادامه دارد جزء فیلم های برتر 2022 و بزرگترین تهدید برای رئیس جمهوری روسیه به شمار می رود.

داستانی از خودباوری الکسی ناوالنی در مقابل حکومت دیکتاتوری روسیه که در سال 2022 داستان زندگی او اکران شد. با اطلاعاتی از بیمارستانی در برلین که ناوالنی در آنجا بستری بود مشخص می شود حال بد ناوالنی ناشی از مسمومیت با سم مورد علاقه ی پوتین یک عامل اعصاب به نام نوویچک است. این فیلم یکی از هیجان انگیز ترین فیلم هایی 2022 به شمار میرود.

حقایق فیلم Navalny 2022

مسموم کردن ناوالنی با سم نوویچک یعنی امضاء پوتین روی جنازه ترور شده شخصی که منتقد اصلی دولت روسیه است. ناوالنی بعد از تمام افشاگری هایی که انجام داد هنوز پشت میله های زندان است و شاید تمام عمرش را در آنجا سپری کند. شخصی که توانست حقیقت را به همه نمایش دهد اما عدالت را خیر. این فیلم در لیست 15 تایی ما جزء فیلم های برتر 2022 از نگاه تماشا گران و منتقدان است.

بازیگران مستند ناوالنی نقش توضیحات
الکسی ناوالنی الکسی ناوالنی شخصیت اصلی فیلم و مخالف پوتین
یولیا ناوالنی یولیا ناوالنی همسر الکسی ناوالنی
داشا ناوالنی داشا ناوالنی دختر الکسی و یولیا
زاخار ناوالنی زاخار ناوالنی فرزند الکسی و یولیا

فیلم های معروف مشابه ناوالنی

  • آتش عشق fire of love :زندگی و فراز و نشیب آتشنشانی را دنبال می کند که باید بین زندگی و حرفه ی خود تعادل ایجاد کند.
  • قصری برای پوتین A palace for putin: این مستند به بررسی روند رشوه و فساد در سیستم روسیه می پردازد.
  • جین ها The hanes: پلیس هفت زن را که بخشی از یک شبکه مخفی بودند دستگیرمی کند اما این تازه شروع ماجراست…

5- فیلم پرل 2022 pearl 

 فیلم های 2022

پیش درآمدی بر فیلم ایکس و داستان چگونه تبدیل شدن پرل به یک قاتل بدجنس را روایت میکند، پرل با خنده های ممتد و بیمار گونه که از سلاخی کردن هیچ کس ابایی ندارد شما را در موقعیت های نفس گیر قرار می دهد.

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم پرل را میگه:

داستانی وحشتناک و اسلشر با اکران در سال 2022 از دختری به نام پرل، شخصیتی شرور اما با رویاهایی پر شور برای تبدیل شدن به یک ستاره سینما. رویایی که برای تعبیرش آن روی سیاه شخصیتش را به نزدیک ترین های زندگی اش نشان می دهد.

پرل کارهایی که مادرش بر عهده او گذاشته را به روش خود جوری انجام می دهد که حال روحی اش را آرام کند، او که دارای اختلالات روانی است شروع به آزار و اذیت پدر فلج خود و سلاخی حیوانات مزرعه می کند و با این کارها حس تنفر و انضجار نسبت به محیط و افراد را در خود فروکش میکند. فیلمی وحشتناک با لبخندهای ممتد دختری روانی اما پرشور و نشاط که باعث ترس بیشتر بیننده می شود.

 کشور سازنده تاریخ انتشار ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
آمریکا 16 سپتامبر دلهره آور 103 تی وست  ای 24

خلاصه: پرل با بازی میا گوت دختر جوانی که با والدین مهاجر آلمانی اش در زمان همه گیری آنفولانزای اسپانیایی در مزرعه ای در تگزاس زندگی میکند و مسولیت نگه داری از پدر مریض و زمین گیر خود را دارد، او همزمان طبق نظر مادر مستبدش باید در مزرعه هم کار کند. اما پرل آرزوی زندگی هیجان انگیز تری را دارد، پرل عاشق سینما و دیدن فیلم هایی است که او را به رویای خودش، یک رقاص گروه کر نزدیک تر میکند. آرزو های پرل بانظرات مادرش کاملا متفاوت است. پرل بهترین قیلم ترسناک 2022 از نگاه IMDB شناخته شده. پرل با زندگی در تگزاس دیگر خود را از وابستگی های خانوادگی، حتی از همسرش که در جنگ جهانی اول خدمت میکند دور می داند.

حقایقی درباره فیلم 2022 pearl

تصویر برداری این فیلم توسط کارگردان معروف تی وست به صورت مخفیانه شروع شد. فیلم برداری در نیوزلند در زمان همه گیری کرونا انجام شد. خدمه تولید پس از قرنتینه ی خود به صورت ایمن کار خود را شروع کردند و در سال 2022 این فیلم ترسناک و دلهره آور به اکران درآمد. از دید تی وست آنها دقیقا جایی بودند که پرل در سال 1918 قرار داشت. در هر دو زمان همه گیری بیماری خاصی قرار داشتند و ایفای نقش برای میا گوت با لمس بیشتری در جریان است. فیلم ترسناک پرل برنده ی جایزه ی بهترین هنر پیشه زن و بهترین کارگردانی جشنواره سیتخس 2022 است.

چرافیلم pearl ارزش دیدن دارد؟

فیلمی روانشناسی و اسلشر با داستانی وحشتناک از دختری که با بدترین سلاخی کردن ها احساس رضایت میکند. فیلمی با ژانری ترسناک و پر بازدید از دید تماشاگران و منتقدان و پر از حس ترس و آدرنالین که گاهی برای بدن لازم است. اگر به فیلم های خشن و اسلشر علاقه دارید این فیلم جدید را توصیه می کنیم.

بازیگران فیلم پرل نقش توضیحات
میا گاث پرل شخصیت اصلی فیلم دختری با ترومای روحی
دیوید کورنسوت آپاراتچی دوست پرل که سعی دارد به پرل برای ستاره شدن کمک کند.
تندی رایت روث مادر پرل که شخصیتی بسیار سختگیر دارد.
متیو ساندرلند پدر پرل پدر پرل که فلج و بیمار است.

معرفی فیلم های مشابه پرل

  • ایکس X: در سال 1979 گروهی از فیلمسازان جوان قصد ساخت یک فیلم بزرگسالان را در روستایی در تگزاس داشتند، اما بازیگران متوجه می‌شوند که روی صحنه باید برای حفظ جان و بقای خود در برابر عوامل بجنگند…
  • لبخند Smile: در ادامه به معرفی این فیلم هیجان انگیز میپردازیم. این فیلم جزء جدید ترین و بهترین های ترسناک اکران شده در سال 2022 و رتبه ی خوب IMDB است. افرادی که به طور ناخواسته درگیر یه نیروی اهریمنی می شوند و باید برای فرار یا انتقال این نیروی شر در مدتی محدود بجنگند.
  • ترسناک 2 Terrifier: پس از احیا شدن توسط یک موجود شوم، آرت دلقک به شهر ترسو مایلز کانتی بازمی گردد، جایی که در شب هالووین یک دختر نوجوان و برادر کوچکترش را هدف قرار می دهد.

6- فیلم مرد شمالی The North Man

 فیلم های 2022

داستان زندگی یک شاه زاده وایکینگ را روایت می کند که وقتی پدرش توسط عموی خود کشته می شود قسم می خورد تا انتقام وی را بگیرد.

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم مرد شمالی را میگه:

فیلم مرد شمالی به عنوان یکی از بهترین فیلم های مورد انتظار سال 2022 معرفی شده است که جلوه های بصری خیره کننده ای دارد. از نظر منتقدین راتن تومیتوز و متاکریتیک این فیلم توانسته امتیازات قابل قبولی در بین بهترین فیلم های 2022 دریافت کند که نشان دهنده تحسین جهانی است.

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
ایالات متحده 22 آوریل درام – تاریخی 137 رابرت اگرز فهرست بهترین فیلم های خارجی ریجنسی اینترتینمنت

داستان مرد شمالی یک حماسه انتقام آمیز و خونین در ایسلند، قرن دهم است و روایت شاهزاده ای است به نام املث که در نوجوانی طی مراسمی دو نفره و زودهنگام توسط پدرش پادشاه اورواندیل به عنوان وارث، درخت پادشاهی را می بیند و صبح روز بعد پادشاه به صورت وحشیانه ای توسط برادرش به قتل میرسد و املث که  تمام وقایع را دیده فرار میکند و در ادامه شاهد زندگی سخت و طاقت فرسای املث در مسیر انتقام خون پدر و نجات مادر هستیم. در واقع فیلم مرد شمالی روایت تراژیک شاهزاده ای جسور، انتقام جو و وفادار است که در تلاش برای برقراری عدالت در پی مرگ پدرش و باز پس گرفتن شرافت خانوادگی خود است تا روح پدرش را خوشحال کند. هدف اصلی فیلم در سفر شاهزاده املث خلاصه می شود.

خلاصه: شاهزاده آملث در آستانه مرد شدن است که پدرش توسط عمویش به طرز وحشیانه ای به قتل می رسد و مادرش را اسیر میکند. دو دهه بعد، آملث که حالا یک وایکینگ است به روستاهای اسلاو حمله می کند. در آنجا یک ساحره را ملاقات می کند که به او عهدش با پدرش را یادآوری می کند که مادرش را نجات دهد، عمویش را بکشد، انتقام پدرش را بگیرد.

فکت های فیلم مرد شمالی

بیورک بازیگری که نقش جادوگر را برعهده دارد فقط در یک فیلم بازی کرده است. آن فیلم رقصنده در تاریکی سال 2000 بهترین فیلم به کارگردانی لارس فون تریر بود و حتی نخل طلای جشنواره فیلم کن را نیز از آن خود کرد. آن فیلم  آنقدر خوب بود که او تا 22 سال بعد از بازیگری کناره گیری کرد و رابرت اگرز، بیورک را متقاعد کرد که پس از 22 سال به بازیگری بازگردد.

تحلیلی بر فیلم مرد شمالی

این فیلم  یکی از بهترین آثار وایکینگی تاریخ و جزو بهترین فیلم های خارجی 2022 معرفی شده است. اگر داستان های شکسپیر را خوانده باشید خواهید دید که فیلم North Man (مرد شمالی) به کارگردانی رابرت اگرز (Robert Egers) از جنبه‌های عمیق‌تر شبیه به عناصر مختلفی است که در آثار شکسپیر یافت می‌شود. خانواده، خیانت، وظیفه ذاتی مرد و زن و غیره. این  فیلم اثری بی رحمانه، صادقانه و مستقیم است که هر طرفدار ادبیات کهن را راضی می کند. اگر به داستان های وایکینگ ها علاقمند هستید یا جنبه های ماورالطبیعه و اساطیری را میپسندید، چهره خشن این فیلم شما را راضی خواهد کرد.

بازیگران فیلم مرد شمالی نقش توضیحات
الکساندر اسکاشگورد املث شخصیت اصلی داستان که نقش شاهزاده املث را ایفا می کند و در راه انتقام پدر در مسیری تاریک قدم بر می دارد.
نیکول کیدمن ملکه گودرون ملکه و مادری بی رحم که از خون ریختن ابایی ندارد.
کلیس بنگ فیونیر فیونیر بی برادر، عموی املث و برادر پادشاه که در پی خواسته های ملکه برادر خود را قربانی می کند.
آنیا تیلور جوی اولگا دختری از جنگل توس که جادوگری ایسلندی است.

فیلم  هایی با سبک مرد شمالی

  • فیلم بتمن The Batman: در شب هالوین یک قاتل وارد شهر می شود و سرنخ هایی به جا می گذارد در پی این ماجرا بتمن برای کمک به پیدا کردن قاتل وارد می شود و در ادامه با حقایق دیگری رو برو می شود…
  • تلفن سیاه The Black Phone: یک پسر 13 ساله که توسط قاتلی سریالی دزدیده شده در زیرزمینی زندانی است و شروع به دریافت تماس هایی از طریق تلفن قطع شده که در آنجاست می کند که متوجه می شود این تماس ها از قربانیان قبلی قاتل بوده …
  • جادوگر The Witch:در سال 1630 نیوانگلند پسر کوچک یک خانواده کشاورز ناگهان ناپدید می شود و وحشت و ناامیدی خانواده را فرا می گیرد. خانواده بزرگترین دختر خود را که در زمان حادثه، پسر را زیر نظر داشت مقصر می دانند. خواهر و برادرهای دوقلوی او مرسی و جوناس به او مشکوک می شوند که جادوگر است و…

7- فیلم پرستار خوب 2022 The good nurse

 پرفروش ترین فیلم های 2022

داستان پرستار شیفت شب، که در بیمارستان با بیمارانی سرو کار دارد که به طرز مشکوکی یکی پس از دیگری بر اثر ایست قلبی فوت می کنند و اینجا سوال هایی ذهن او را درگیر می کند که سرآغاز ماجرایی پیچیده است.

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم پرستار خوب را میگه:

داستانی بیمارگونه برگرفته از کتابی درباره یک قاتل زنجیره ای بسیار خطرناک که جزء بهترین درام های جنایی 2022 محسوب می شود. قاتلانی زنجیره ای و روان پریش که همیشه داستانی دارند تا مایه اولیه ساخت فیلم برای کارگردانانی باشد که سعی در پرداخت به این گونه تراژدی ها دارند. در بیمارستان محل کار امی و چند هفته پس از ورود چارلی، زنی که فقط بخاطر حساسیت دارویی تحت درمان بود بر اثر ایست قلبی از دنیا میرود اما این پایان ماجرا نبود و پس از آن بیماران دیگری نیز در طول هفته های آتی بر اثر همین عارضه از دنیا می رفتند. امی که با اولین بیمار رابطه احساسی برقرار کرده بود بسیار تحت تاثیر اتفاق تلخ و مرگ او قرار گرفت و این شد شروع تردید امی به نحوه ی مرگ بیماران…

 کشور سازنده تاریخ انتشار ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
آمریکا ۲۶ اکتبر بیوگرافی – جنایی 121  توبیاس لیندهولم نتفلیکس نت فیلیکس

خلاصه: داستان پرستاری وظیفه شناس و مهربان به نام امی با بازی جسیکا چستین که با وجود بیماری قلبی، برای تامین هزینه ی عمل پیوند قلب خود مجبور به کار کردن است، اما با وجود چارلی با بازی ادی ردمین، امی در مسیری متفاوت قرار می گیرد…

نقد فیلم پرستار خوب 2022 The good nurse 

فیلمی در ژانر جنایی در سال 2022 داستانی را روایت میکند، با دو شخصیت متفاوت امی و چارلی که هر دو متعهد بودند اما هرکدام متعهد به افکار ذهنی خودشان! داستانی باتفاوت های شخصیتی بسیار، بازی امی و چارلی درون فیلم یک دو تایی جالب را در میزانسن های زیبا و متضاد به ما نشان میدهد که باعث شده فیلم پرستار خوب جزء بهترین فیلم های 2022 از نگاه IMDB تلقی گردد. این فیلم بر اساس داستان واقعی ساخته شده و زندگی یک فرد روانی را به تصویر کشیده است. او در طول زندگی کاری خود تعداد بسیار زیادی از بیماران را به طرز وحشیانه ای به کام مرگ کشاند.

چرا  فیلم پرستار خوب را باید دید؟

داستانی که شاید هیچکس فکرش را نکند اما روایتی از انسان های بیماری که ممکن است هرجایی باشند حتی در امن ترین جا مانند بیمارستان، که هرکسی جان خود را به دست پزشکان و پرستاران آنجا می سپارد. فیلمی اکران شده در سال 2022، با دیدن این فیلم شاید بیشتر حواسمان را به اتفاقات در جریان اطراف خود جمع می کنیم و یادمان باشد که هر انسانی دو رو دارد اما همیشه چهره واقعی رخدادها مشخص خواهد شد. داستانی روانشناسی از فیلمی جنایی خارجی در سال 2022 که دیدن آن خالی از لطف نیست.

بازیگران فیلم پرستار خوب نقش توضیحات
ادی ردمین چارلز کالن کارمند بیمارستان با شخصیتی متضاد از امی لافرن
جسیکا چستین امی لافرن پرستار بیمارستان که در حین داستان متوجه مرگ های مرموزی می شود.
دنیز پیلوت پرستار همکاران چارلز و امی در بیمارستان
دارتل مکری پرستار همکار چارلز و امی در بیمارستان

فیلم های مشابه پرستار خوب 

  • نگران نباش عزیزم Dont wory Darling: یک زن خانه دار دهه 1950 که با همسرش در یک جامعه تجربی اتوپیایی زندگی می کند، شروع به نگرانی می کند که شرکت پر زرق و برق او ممکن است اسرار آزاردهنده ای را پنهان کند.
  • بربر Barbarian: زنی در مکانی اقامت می کند کم کم متوجه می شود خانه ای که اجاره کرده آنطور که به نظر می رسد نیست…
  • در جبهه ی غرب خبری نیست All Quiet on the westwrn front: این فیلم در رتبه ی سوم در لیست ما قرار داشت و به معرفی این فیلم پرداختیم.جزء بهترین فیلم های اکشن و جنگی 2022 محسوب می شود.

8- سه هزار سال حسرت Three Thousand Years of Longing

 پرفروش ترین فیلم های 2022

داستان فیلم در مورد نویسنده ای تنها و گوشه گیر با بازی تیلدا سوینتون که در سفر خود به ترکیه یک بطری باستانی را کشف می کند، هنگامی که این بطری را تمیز می کند جنی با بازی ادریس البا ظاهر می شود و جن به نویسنده در قبال آزادی خود سه آرزو پیشنهاد می کند…

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم سه هزار سال حسرت را میگه:

فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 یا سه هزار سال حسرت محصول مشترک کشور های استرالیا و آمریکا و به کارگردانی جورج میلر استرالیایی george miller و با بازی ستارگانی همچون تیلدا سوینتون، ادریس البا، فیا تاندر بولت، محصول سال 2022 میلادی میباشد. از آثار این کارگردان میتوان به Mad Max و Happy Feet اشاره کرد. سه هزار سال حسرت توانسته امتیاز 6.7 از Imdb  و امتیاز 60 از صد را از وبسایت  metacritic کسب کند.

فیلم سه هزار سال حسرت با جلوه های بصری شگرف و با ترکیب داستانی آشنا برای مخاطب، بیننده را در داستان فیلم  غرق کرده و گذر زمان را  آسان می نماید. بازی فوق العاده قوی دو ستاره تیلدا سوینتون و ادریس البا این رویای شرقی را برای مخاطب بسیار جذاب تر میکند.

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
آمریکا 26 اوت فانتزی 108 جرج میلر  مترو گلدوین مایر

خلاصه: آلیشیا بعد از اینکه به هتل باز میگردد متوجه می شود که غول چراغ با بازی idris elba به واسطه شستن چراغ از آن خارج می شود و درخواست برآورده کردن سه آرزو از آلیشیا را دارد. در این گفتگو تیلدا سوینتون شروع به پرسش درباره سرگذشت این غول تنها می کند و ادریس البا غول چراغ شروع به بازگو کردن داستان زندگی خویش و سه هزار سالی که پشت سر گذاشته می کند.

حقایق فیلم سه هزار سال حسرت

فیلم سه هزار سال حسرت شاید در نگاه اول یک فیلم فانتزی و تخیلی به نظر برسد اما در حقیقت یک فیلم فانتزی تاریک است. این فیلم با خط داستانی جذابش بیننده را وادار می کند تا پایان فیلم به تماشا بنشیند و از لحظه لحظه فیلم لذت ببرد. سه هزار سال حسرت برداشتی از کتاب جین در چشم بلبل به نویسندگی انتونیا سوزان است.

فیلم روایت داستانی صمیمی از قصه همیشگی غول چراغ جادو و برآورده شدن سه آرزو می باشد. فیلمی جذاب که  داستانی کهن را با سبک و سیاق زندگی امروزی در هم آمیخته و تصاویر فوق العاده جذابی از دنیای جادو و رنگ به مخاطب ارزانی میدارد.

 چرا  فیلم سه هزار سال حسرت را باید دید؟

فیلم سه هزار سال حسرت از آن دسته فیلم هایی است که داستانش را از کودکی بارها شنیده و یا خوانده ایم و با دیدن این فیلم حس نوستالژی عجیبی در درون بیننده زنده می شود  و این بار این داستان با مقدار زیادی رنگ و صدا و بازی خوب همراه است. این فیلم یادآور سرزمین شرق و داستان های کهنش است. این فیلم به علاقمندان به ژانرهای فانتزی و تخیلی تخیلی پیشنهاد می شود.

بازیگران فیلم سه هزار سال حسرت نقش توضیحات
تیلدا سوینتن آلیشیا نویسنده فیلم و شخصیت اصلی
ادریس البا جین نقش غول چراغ جادو
اردیل یاشار اوغلو پرفسور گونهان همکار آلیشیا
سارا هوبولت جین فرودگاه شخصیتی که در فرودگاه دیده می شود

فیلم های با ژانر مشابه سه هزار سال حسرت

  • قصه های هزار و یک شب Arabian Nights: سلطان شهر به خاطر مشکلاتی که دارد باید برای به دست آوردن آرامش خود هر شب یک قصه گوش دهد.
  • علاء الدین Aladdin 2019: علاءالدین پسر سرکش و خوش‌قلب خیابان که برای به دست آوردن چراغ جادو به دردسر می افتد.
  • مدرسه خیر و شر The School for Good and Evil: این فیلم داستان دو دوست صمیمی به نام های سوفی و آگاتا را روایت می کند که باید از مدرسه ای فرار کرده و راه خانه را پیدا کنند.

9- فیلم امیلی جنایتکار Emily the Criminal

بهترین فیلم های 2022

داستان دختر جوانی به نام امیلی که پس از جستجوی زیاد برای پیدا کردن شغل مناسب به در بسته می خورد و در این بین با گروه تبهکاری آشنا می شود که با کارت های بانکی جعلی فعالیت می کنند.

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم امیلی جنایتکار را میگه:

فیلم امیلی جنایتکار در ژانر اکشن و ماجراجویانه به کارگردانی جان پتن فورد و با بازی اوبری پلازا، تیو روزی، برناردو بادیلیو توانست امتیازات قابل قبولی از imdb و متاکریتیک کسب کند و این فیلم نیز در رده بهترین فیلم های این ژانر در سال 2022 قرار گرفته است.

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
آمریکا 12 آگوست جنایی 97 جان پتنفورد لاو اسپارک فیلمز

خلاصه: داستان زندگی دختر جوانی به نام امیلی را روایت می کند که در جستجوی کار ناکام است و با اینکه در رشته طراحی بسیار ماهر است نمی تواند شغلی بیابد و برای گذران زندگی مجبور به کار در رستورانی می شود که وظیفه  تحویل غذا را بر عهده دارد. امیلی به طور اتفاقی با گروهی آشنا می شود که به صورت غیرقانونی کارت های بانکی را جعل میکنند و این سرآغاز داستان پر فراز و نشیب امیلی است. در این حین شاهد رابطه عاشقانه امیلی با یکی از اعضای باند جعل کارت های بانکی هستیم که هر چه بیشتر شرایط  را برای امیلی سخت تر و داستان را برای بیننده جذاب تر میکند.

نقد و بررسی فیلم امیلی جنایتکار

فیلمبرداری این فیلم در لس آنجلس انجام شده و نهایتا توسط دو کمپانی آمریکایی رودساید اترکشنز و ورتیکال انترتینمنت پخش شد. موسیقی فیلم را ناتان هالپرن ساخته است. این فیلم برای اولین بار در ژانویه 2022 در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش در آمد. جان پتنفورد کارگردان فیلم امیلی جنایتکار اولین فیلم بلند خود را ساخت و بر اساس نظریه کاربران جزو لیست فیلم های برتر سال 2022 قرار گرفت برهمین اساس احتمال می رود که در آینده ای نه چندان دور شاهد آثار فاخری از این کارگردان باشیم.

چرا باید فیلم امیلی جنایتکار را دید؟

با دیدن فیلم امیلی جنایتکار می توان به رقابت انسان ها برای دست یابی به شغل مناسب و جایگاه بهتر در جامعه و ناکامی هایی که در این بین گریبان بسیاری از انسان ها را گرفته و باعث انحراف از مسیر اصلی و کشیده شدن به سمت رفتارهای خارج از چهارچوب جامعه که تنها برای زندگی بهتر و زنده ماندن در این سیستم سرمایه داری جهانی می باشد پی برد. این فیلم با توجه به امتیازاتی که کسب کرده در لیست یکی از بهترین فیلم های سال 2022 قرار گرفته و این هم یکی دیگر از دلایلی است که می توان برای دیدن فیلم توصیه کرد. فیلمی دلهره آور و البته درام که شما را به فکر فرو می برد فیلمی که تناقضات و ناهنجاری های اجتماعی را به خوبی به تصویر کشیده است.

بازیگران فیلم امیلی جنایتکار
نقش توضیحات
اوبری پلازا امیلی شخصیت اصلی فیلم که جویای یک شغل برای گذران زندگی خود است.
تئو روسی یوسف کسی که تولید کارت های بانکی جعلی را به امیلی می آموزد.
برناردو بادیلی خاویر پسر عموی یوسف و همکار او
جاناتان آویگدوری خلیل عموی یوسف و مدیریت باند جعل کارت

فیلم هایی با سبک امیلی جنایتکار

  • بدون محدودیت Limitless: داستان فیلم درباره نویسنده ناموفقی است که بعد از استفاده از دارویی عجیب توانایی های ذهنی اش چندین برابر می شود، چندین زبان جدید یاد می گیرد و حتی پایش به وال استریت هم باز می شود. اما…
  • عوارض جانبی Side Effects: امیلی و مارتین یک زوج موفق نیویورکی هستند. زمانی که یک داروی جدید توسط روانشناس امیلی برای درمان اضطراب وی تجویز می شود، به دلیل عوارض جانبی دور از انتظار این دارو زندگی شان دگرگون می شود و…
  • زندگی بهتر از طریق شیمی Better Living Through Chemistry: داستان زندگی سرد و بی روح داروسازی جوان که به واسطه استفاده از داروهای آرامبخش و ساخت قرص های محرک زندگی خود را شاد تر و پر انرژی تر میکند.

10- فیلم لبخند smile

بهترین فیلم های 2022

روایتگر داستان یک روان درمانگر که این بار خود درگیر یک چرخه عجیب و پیچیده شده است و برای تقابل و نجات از یک موقعیت بسیار خطرناک باید در گذشته خود جستجو کند تا کلید یک معمای اهریمنی را بیابد…

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم لبخند را میگه:

پارکرفین ،کارگردان این فیلم زیباترین تصویر دنیا لبخند را به وحشتناک ترین میزانسن موجود در فیلم تبدیل میکند. این ناامید کننده ترین حس فیلم است. یک فیلم دیوانه و جذاب درباره ی کسی که تسخیر شده. فیلمی که پس از دیدنش شاید از لبخندهای اطرافتان بترسید و دیگر حس زیبای این چهره برایتان دلهره آور باشد. این داستان شما را غافلگیر می کند، ترس درست در نقطه ای که انتظارش را نداری نشانه می رود. فیلم لبخند یکی از معروف ترین فیلم های ترسناک و دلهره آور 2022 از دید منتقدان بشمار می رود.

لبخندی که همه گیر می شود و این همان چالش رز برای رهایی از این وحشت لبخند نماست. اهریمنی شیطانی که به شاهد خودکشی یک هفته زمان می دهد. لبخندفیلمی ترسناک و راز آلود با رتبه بندی خوبی در سال 2022 است.

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
آمریکا 30 سپتامبر دلهره آور 115 پارکر فین بهترین فیلم های اکشن جهان پارامونت پیکچرز

خلاصه: داستان روان درمانگری به نام رز کاتر با بازی سوزی بیکن که بیماری به نام لورا ویور با بازی کیتلین استاسی را درحالی می بیند که از حادثه تلخی که در گذشته برایش اتفاق افتاده می گوید. لورا پس از دیدن صحنه ی خودکشی استادش در کالج در مقابل چشمانش، حالا موجودی را می بیند که با لبخندی ترسناک به او خیره شده…

درباره فیلم لبخند smile

این فیلم با میزانسن های برعکس حس تضادی را به بیننده القا می کند و این دقیقا همان جایی که لبخند از شادی به وحشت می رسد. این فیلم یک تروما و آسیب روانی را نمایش می دهد که فرد تسخیر شده توان درک واقعیت و خیال را از دست می دهد. داستانی ترسناک از واقعیتی خیالی و شاید تمام نشدنی از خبیث ترین لبخند 2022…

چرا باید فیلم لبخند Smile را دید؟

داستانی وحشتناک با حوادث متضاد از انتظار بیننده و ترس تماشاگر از تمام حس هایی که زمانی زیبا بودند اما در 115 دقیقه چرخشی همراستا با میزانسن های گرفته شده از طرف کارگردان می شود. فیلمی دلهره آور که ابتدا فقط قرار بود از شبکه سی بی اس پخش شود اما با بازخورد خوب تماشاچیان قرار شد در سینماها جزء ترسناک ترین فیلم های  اکران شده 2022 باشد.

بازیگران فیلم لبخند نقش توضیحات
سوزی بیکن دکتر رز کاتر روان درمانگری که در پی حل یک معمای اهریمنی است.
کایل گالنر جوئل دوست رز که او را در حل معمای مرگبار یاری می دهد.
جسی تی آشر ترور نامزد دکتر رز
روبین ویگرت دکتر مادلین نورثکات موجود اهریمنی و شیطانی

فیلم های مشابه لبخند Smile

  • طعمه شیطان prey for the Devil: یک راهبه برای انجام جن گیری آماده می شود و با نیروی شیطانی و پیوندهای مرموز با گذشته اش روبرو می شود.
  • Hellraiser: یک جعبه بازی توسط یک زن پیدا می شود اما این زن اطلاع ندارد که پشت جعبه پازg نیرویی شیطانی در کمین است…
  • جواب منفی nope: کشفی عجیب در کالیفرنیا رخ داده که ساکنین منطقه را به وحشت کشانده است.

11- مرد خاکستری Gray Man  

بهترین فیلم های سال

روایت تعقیب و گریز یک مامور قدیمی و حرفه ای با بازی رایان گاسلینگ، با مزدوری دیوانه و کشمکش با سازمان اطلاعاتی سیا و اکشن های بی پروا در میان شهر…

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم مرد خاکستری را میگه:

فیلم مرد خاکستری در ژانر اکشن، هیجان انگیز و با امتیاز 6.8 در Imdb و امتیاز 51 از صد در سایت metacritic و با بازی ستارگانی همچون رایان گاسلینگ، کریس ایوانز، آنا دی آرماس روایت مامور کارکشته سازمان است. فیلمی دلهره آور محصول کشور آمریکا و جمهوری چک که توسط آنتونی و جو روسو کارگردانی شده است.

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
آمریکا 15 ژوئیه اکشن 122 برادران روسو نتفلیکس نتفیلیکس

خلاصه: سیکس پس از خروج از زندان، با همکاری پیشکسوتی به نام دانلد فیتزروی پروژه قتلی را شروع می‌کند اما اوضاع آنطور که برنامه ریزی میکنند پیش نمی‌رود و او تحت تعقیب سازمان سیا و آدمکش مجنونی قرار می گیرد. هانسن که ماموری به نام دنی میراندا هم ظاهرا با او همکاری می‌کند، تمام تمرکز خود را معطوف دستگیری کورت جنتری کرده است، حتی اگر مجبور باشد در روز روشن شهر را به هم بریزد.

چرا باید فیلم مرد خاکستری را دید؟

فیلم مرد خاکستری با اکشن خوش ساخت و بازی جذاب رایان گاسلینگ به فیلمی تبدیل شده برای یک شب سرگرم کننده در کنار دوستان و لذت بردن از تک تک صحنه های اکشن و پرهیجان دیدن این فیلم برای کسانی که از سینمای اکشن انتظار بالایی دارند و به تیر اندازی و تعقیب و گریز بسنده نمی کنند و خط داستانی نیز برایشان با ارزش است پیشنهاد می شود.

حقایق فیلم مرد خاکستری

اکثر مردم قطعا می دانند که برادران روسو چه کسانی هستند. آنها جو روسو و آنتونی روسو، کارگردانان مشهوری هستند که فیلم های Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame را کارگردانی کرده اند. مرد خاکستری با توجه به آثار قبلی خود مطمئناً شاهکاری هیجان انگیز و جالب برای تماشا خواهد بود.

بازیگران فیلم مرد خاکستری نقش توضیحات
رایان گاسلینگ سیکس مامور سازمان و فراری از دست مزدوران
کریس ایوانز لوید هنس مزدوری که در تعقیب سیکس است.
آنا د آرماس دنی میراندا شخصیتی که سیکس در تلاش برای نجات اوست.
بیلی باب تورنتون دونالد فیتزروی مدیر ارشد لوید

فیلم هایی در ژانر مرد خاکستری

  • امیلی جنایتکار Emily the Criminal: فیلم داستان امیلی را روایت می کند که به دلیل پیدا نکردن شغل مناسب وارد حرفه ای خطر ناک میشود.
  • جان ویک John Wick: جان ویک پس از قتل حیوان خانگی اش توسط دسته ای خلافکار برای انتقامی سخت و خونین آماده می شود.
  • قطار سریع السیر Bullet Train: قطار سریع ‌السیر داستان پنج قاتل که سوار بر قطاری سریع السیر شده و با یکدیگر درگیر میشوند.

12- فیلم پروژه شکار گرگ Project Wolf Hunting

بهترین فیلم های سال

داستان یک کشتی باری که برای انتقال جنایتکاران از فیلیپین به کره جنوبی مورد استفاده قرار گرفته و روایت درگیری و نزاع میان جنایتکاران این کشتی با یکدیگر به تصویر کشیده می شود.

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم پروژه شکار گرگ را میگه:

فیلم پروژه شکار گرگ (Project Wolf Hunting) محصول کره جنوبی یک فیلم اکشن و علمی تخیلی است که برنده دو جایزه هیئت داوران و بهترین جلوه های ویژه در جشنواره بین المللی فیلم سیتخس شده و در میان منتقدان راتن تومیتوز و آی ام دی بی توانسته رتبه های قابل قبولی را کسب کند و از نگاه برخی مخاطبان یکی از فیلم های موفق سال 2022 بوده است. در حقیقت این فیلم صرفا یک نمایش پلیس و جنایتکار نیست. فیلمی انفجاری است و در مسیری سریع و خونین حرکت می کند.

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
کره جنوبی 21 سپتامبر اکشن – علمی تخیلی 122 هونگسون کیم کیوم فیلم

خلاصه: فیلم پروژه شکار گرگ داستانی را به تصویر می کشد که در آن یک گروه از افسران پلیس برای جابجایی تعدادی جنایتکار حرفه ای توسط یک کشتی باری از فیلیپین عازم کره جنوبی می شوند. در ادامه جنایتکاران سعی می کنند از دست پلیس کره فرار کنند و در این بین اتفاق غیرعادی دیگری که هیچ کس انتظارش را نداشت رخ می دهد و فیلم را به حمام خون و اتفاقات بعدی می کشاند.

حقایق فیلم پروژه شکار گرگ

جانگ دون یون، شخصیت اصلی فیلم پروژه شکار گرگ در سال 2015 میلادی در حالی که دانشجوی دانشگاه هانیانگ بود، برای اولین بار در رسانه‌ها به خاطر شجاعت خود گرفتار شد. گزارش شده‌ است که جانگ با سارقی که با اسلحه کشنده یک کارمند فروشگاه را در منطقه گواناک سئول تهدید می‌ کرد رو به رو شده بود، در آنجا او یک نقشه سریع برای به دام انداختن مقصر میکشد. و بخاطر این اقدام شجاعانه توسط پلیس سئول قهرمان شناخته و از او تقدیر شد. این محبوبیت بعداً باعث شد تا او پیشنهادهای زیادی برای بازی بگیرد. این فیلم در 21 سپتامبر 2022 اکران شده است.

نقد فیلم پروژه شکار گرگ

اگر به دنبال دیدن فیلمی با خون، خشونت و اکشن فراوان هستید فیلم پروژه شکار گرگ محصول سال 2022 برای شما مناسب است در غیر اینصورت شاید نیاز باشد در برخی از صحنه ها با بستن چشمان خود، خود سانسوری کنید! در طول تماشا، این فیلم شما را به اصطلاح روی لبه صندلی نگه میدارد و بعد به نقطه‌ ای می‌ رسید که نمی‌ دانید چطور کسی می‌ تواند زنده بماند! با توجه به چرخشی که در پایان داستان می بینیم احتمالا شاهد سری دوم از این فیلم اکشن باشیم. در مجموع همه این موارد و نقد های مثبت و منفی این فیلم را که در ژانر اکشن و علمی تخیلی است، در رده بهترین فیلم ها در سال 2022 قرار داده شده است.

بازیگران فیلم پروژه شکار گرگ نقش توضیحات
دون یون لی دویل شخصیت اصلی که مرتکب قتل های زیادی شده و با همراه  زندانیان وارد کشتی شده است.
این گوک جونگ دو یکی از زندانیان که قاتلی بی رحم است.
پارک هو سان لی سوک وو افسر پلیسی که رهبری تیم انتقال را به عهده دارد.
جانگ سومین لی دایون یکی از افسران پلیس

فیلم های مشابه پروژه شکار گرگ

  • تماس Call: ک تماس تلفنی بسیار عجیب بین دو شخص برقرار می شود که به طرز غیرقابلی یکی از انها در زمان گذشته و دیگری در اکنون زندگی می کند. این تماس شروع ماجراهای پیچیده ای است که امکان تغییر در انها وجود ندارد.
  • دونده های نیمه شب Midnight Runners: روایت داستان دو پلیس جوان که در جریان یک آدم ربایی قرار می گیرند و علاوه بر کشف ماجرا باید با عوامل دیگری هم در تقابل باشند…
  • مذاکره Negotiation: یک بازجو در مقابل یک فرد بیخیال و خونسرد قرار گرفته و ده ها ساعت بی وقفه تلاش می کند تا بتواند عوامل انگیزشی او را کشف کند…

13- فیلم شیفت روز Day Shift

بهترین فیلم های سال 2022

داستان پدری که برای گذران زندگی دختر کوچکش مجبور می شود شغل عجیبی را دنبال کند، شکار خون آشام ها در میان روز به همراه کارآموز اتو کشیده و تازه کارش وظیفه آنهاست…

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم شیفت روز را میگه:

فیلم شیفت روز Day Shift برای رده سنی R در گروه فیلم هایی قرار می گیرد که به واسطه صحنه های اکشن و خشن برای  افراد زیر 17 سال مناسب نیست. این فیلم آمریکایی به کارگردانی جی جی پری از ستارگان مطرحی همچون جیمی فاکس در نقش باد جابلونسکی برای نقش آفرینی کمک گرفته است. این فیلم با  کسب امتیاز 55 از 100 از وب سایت metacritic و امتیاز 6.2 از 10 در سایت Imdb توانسته مخاطبین خود را به سالن های سینما بکشاند.

مردی به نام یابلونسکی وارد اتحادیه شکار خون آشام ها می شود و دیو فرانکو که نقش تازه کاری پشت میز نشین را دارد در شکار خون آشام ها همراه جیمی فاکس کهنه کار می شود. لحظاتی که این دو کنار یکدیگر قرار میگیرند لحظات کمدی و جذابی را رقم میزند که بیننده در بسیاری از صحنه ها هم زمان اکشن میبیند و میخندد و گاهی میترسد.

نتیجه نهایی فیلم شیفت روز، فیلمی شده سرگرم کننده با ریتم سریع و صحنه های اکشن گیرا که بیننده از آن لذت میبرد. برای آخر هفته ای با خون آشام های رنگ و رو پریده و شکارچی کهنه کار آماده شوید. 😉

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
آمریکا 12 اوت اکشن – کمدی 113 جی. جی پری نتفلیکس نتفیلیکس

خلاصه: روایت فیلم حول زندگی جیمی فاکس پدر جوانی که برای گذران زندگی و تامین هزینه های دختر خردسالش که با مادر خود زندگی میکند مجبور میشود از طریق شغلی عجیب گذران زندگی کند و این شغل عجیب شکار خون آشام های شهر آن هم در روز روشن است.

حقایق فیلم شیفت روز

کارگردان این فیلم جی جی پری چندین دهه در هالیوود به عنوان بدلکار کار کرده و بعد از آن به کارگردانی پرداخت. جالب است بدانید که جی جی پری از سن هشت سالگی شروع به یادگیری هنرهای رزمی کرده بود و این روحیه رزمی در فیلم هایش به وضوح دیده میشود. گویی میداند حرکت بعدی که باید جلوی دوربین برود چیست!

چرا  فیلم شیفت روز را باید ببینیم؟

فیلم شیفت روز با ژانر اکشن-کمدی خود بیننده را میخکوب کرده و برای طرفداران ژانر خون آشامی مثل فیلم های blade یا Zombieland انتخاب مناسبی میباشد. این فیلم برای آخر هفته و به همراه دوستان پیشنهاد خوبی میتواند باشد.

بازیگران فیلم شیفت روز نقش توضیحات
جیمی فاکس باد یابلونسکی شخصیت اصلی فیلم و شکارچی کهنه کار خون آشام
دیو فرانکو ست همکار تازه کار باد
ناتاشا لیو بوردیزو هدر دوست صمیمی باب و همکار او در شکار خون آشام ها
مگان گود جوسلین همسر سابق باد

فیلم های با ژانر مشابه

  • سرزمین زامبی ها Zombieland double tap: داستان قسمت دوم فیلم سرزمین زامبی ها که این بار همان تیم به دنبال جایی امن برای ادامه زندگی هستند.
  • تیغه Blade II: تحول عجیبی در نسل خون آشام ها ایجاد شده و حالا قهرمان داستان باید خود را آماده جنگ کند.
  • جنگ جهانی زد World War Z: داستان در مورد گری لین است که از طرف سازمان ملل برای پیدا کردن واکسن ویروسی خطرناک مجبور به سفر و رویارویی با زامبی ها میشود.

14- فیلم قرون وسطایی 2022 Medieval

بهترین فیلم های سال 2022

داستان جنگ های قرن 15 در کشور چک و روایت جنگجویی به نام یان ژیژگا که ارتش های منظم توتونی و امپراطوری مقدس روم را شکست داد. فیلمی اکشن تاریخی در سال 2022…

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم قرون وسطایی را میگه:

این فیلم با حمایت سرمایه گذاران شخصی و نهاد و سازمان های دولتی جزء یکی از پر خرج ترین فیلم های جمهوری چک و یکی از بهترین نقش آفرینی های بن فاستر به شمار میرود. این فیلم داستان یان یک چشم را روایت میکند. یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2022 که به علاقمندان فیلم های تاریخی پیشنهاد می شود.

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم جمهوری چک جمهوری چک 8 سپتامبر تاریخی 126 پتر یاکل بیوسکوپ

خلاصه: درآمی تاریخی از قهرمان اهل چک یان ژیژکا با بازی (بن فاستر) که داستان بوهِمیایی در اواخر قرن پانزده را به تصویر کشیده است. فیلمی تاریخی با ژانر درام اکشن اثری حماسی که گوشه ای از قهرمانی یان ژیژکا نجیب زاده ی فقیر که برای نجات و آزادی مردم چک در جنگ های زیادی شرکت کرده اما در هیچکدام شکست نخورده را روایت می کند. داستانی از واقعیت تاریخی با اکران در سال 2022 و رتبه بندی خوب از دید IMDB و تماشاگران…

حقایقی درمورد فیلم قرون وسطایی 2022

این فیلم به دلیل گسترش ویروس کرونا و مشکلات مالی کارگردان پتر یاکل یک سال با تاخیر در سال 2022 اکران شد و با هزینه ی هنگفتی حدود پانصد میلیون دلار جزء پر خرج ترین فیلم های سینمای چک در سال 2022 نام گرفته است. فیلمی از جنگجویی که امپراطوری مقدس روم را شکست داد. یکی از حقایق ذهن یان ژیژگا در ابتدا فقط انتقام گرفتن برای کشته شدن اعضاء خانواده بود اما می بینیم که او امروز نماد پیروزی مردم جمهوری چک است. این داستان سپهسالاری است که امروز مجسمه برنزی او در پراگ به عنوان نمادی ار آزادی در معرض نمایش قرار گرفته است.

درباره فیلم قرون وسطایی 2022 

 این فیلم از نظر برخی منتقدان در سال 2022 داستانی با کمبودهای زیاد همراه است از صدا برداری ابتدایی گرفته تا دیالوگ های نامفهوم اما همکاری دوباره پتر یاکل با بازیگر سرشناس بن فاستر و بازی بی عیب او دلیلی بر تماشای این فیلم برای دوستداران ژانر های تاریخی اکشن است. فیلمی که از تبدیل شدن یان ژیژگا به یک فرمانده نظامی مقتدر می گوید. بیشترین جذابیت فیلم مبارزات قرون وسطایی، خشونت نظامی و ترسناکی است که احتمالا در این فیلم خاطر انگیز خواهد شد.

بازیگران فیلم قرون وسطایی نقش توضیحات
بن فاستر یان ژیژکا فرمانده نظامی که هرگز در یک نبرد هم شکست نخورده‌ است.
سوفی لوو کاترین دختر یان ژیژگا
مایکل کین لورد بورش لوردی که ژیژکا و گروه شورشی اش از او در برابر تمامی سوء قصدها محافظت می کنند.
تیل شوایگر روزنبرگ شخص مطالبه گر و متصرف اموال اشراف زادگان

فیلم های مشابه قرون وسطایی

  • غریبه Outlander: در زمان وایکینگ ها مردی عجیب از سرزمین دوردستی به زمین می آید و پس از حضور او روی زمین وایکینگ هاشاهد حضور موجودات مرموزی اطراف خود هستند…
  • وایکینگ ها Viking: روایت زندگی یک وایکینگ کشاورز که فکر حمله به انگلستان را در سر می پروراند و با خانواده اش راهی مسیری پر خظر می شود.
  • آخرین پادشاه The Last King: پسر پادشاه به تازگی متولد شده اما این زاده شدن بر خلاف میل افراد زیادی  است ککه منافعشان به خظر افتاده پس قصد کشتن او را دارند…

15- فیلم مرد تصادفی 2022 Accident man Hitmans Holiday

جدیدترین فیلم های سال 2022

مرد حادثه آفرین برای حفاظت از پسر سرکرده یک گروه مافیایی قصد دارد با آدم کش های حرفه ای و قدر مبارزه کند و در مقابل جان دوست خود را نجات دهد.

علی در 1 دقیقه خلاصه فیلم مرد تصادفی 2 را میگه:

فیلم مرد حادثه آفرین 2 که با نام مرد تصادفی 2022 نیز شناخته می شود در این سری با عنوان تعطیلات آدم کش در اکتبر سال 2022 با بازی درخشان اسکات ادکینز ارائه شده و فیلمی اکشن با صحنه های رزمی فوق العاده است.

 کشور سازنده زمان ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم بریتانیا انگلستان 2018 اکشن 105 جسی وی. جانسون دستینیشن فیلمز
پرچم بریتانیا انگلستان 14 اکتبر 2022 اکشن 96 جورج و هری کربی  ووندر استریت

خلاصه: فیلم مرد تصادفی یا مرد حادثه آفرین 2 به عنوان سری دوم فیلم مرد تصادفی 1 در سال 2022 ساخته شده است. در این سری مایک فالون به صورت ناخواسته از قاتلی حرفه ای به یک بادیگارد برای محافظت از جان پسر یک رئیس مافیا در قبال جان دوستش تبدیل می شود و در ادامه دوباره در مقابل پدرخوانده خود قرار می گیرد.

نکته های جالب درباره فیلم مرد تصادفی 2 

جالب است که بدانید این فیلم تنها در 22 روز فیلمبرداری شده است! اسکات ادکینز از 10سالگی همراه با پدر و برادر خود به باشگاه جودو میرفته و به همین دلیل مهارت بسیار زیادی در ورزش های رزمی دارد. ادکینز در رشته های ساندا، کیوکوشین، موی تای، نینجوتسو، پارکور و ژیمناستیک مهارت بسیاری دارد بر همین اساس انتخاب خوبی برای ایفای نقش مرد تصادفی است.

چرا باید فیلم مرد تصادفی را ببینیم؟

اگر فقط فیلم های اکشن با مبارزات هیجان انگیز را دوست دارید، پس این فیلم را هم دوست خواهید داشت. بیشتر از همه، اگر از طرفداران کمیک هستید بهانه ای ندارید چون این فیلم یکی از بهترین فیلم های سبک کمیک اقتباسی برای نمایش است. این فیلم در 14 اکتبر 2022 اکران شده است. دوستداران سبک اکشن حتما به فیلم مرد تصادفی علاقمند خواهند شد.

بازیگران فیلم مرد تصادفی نقش توضیحات
اسکات ادکینز مایک فالون مایک فالون با نام مستعار مرد تصادفی که در تلاش برای نجات جان دوست خود است.
ری استیونسون ری بزرگ پدر خوانده مایک که به دنبال جبران ضررهایی است که توسط مایک به او وارد شده.
پری بنسون فرد فینیکی یکی از همکاران و دوستان مایک
سارا چانگ وونگ سیو لینگ یک رزمی کار خوب که به مایک در جهت کاهش استرس بعد از قتل کمک میکند.

فیلم هایی در ژانر مشابه مرد تصادفی 2

  • مصاحبه با یک آدمکش Interview With a Hitman: یک آدمکش بی رحم اروپایی که به هیچکس اعتماد نمی کند، کاملا بی احساس است و هیچوقت شکست نخورده و این خصوصیات او را در اوج نگه داشته به نام ویکتور. ویکتور بیشتر از هر کسی ارزش زندگی را می داند و همین مساله او را تبدیل به قاتلی کامل کرده است.
  • پیر مرد Old Man: یک کوهنورد گمشده با پیرمردی  که در جنگل زندگی می کند روبرو می شود، او هرگز نمی تواند کابوس پیش روی خود را تصور کند…
  • مرد تصادفی Accident Man 1: مایک یک قاتل حرفه ای است که قتل های خود را شبیه تصادف یا خودکشی صحنه سازی می کند. او در یک باند قاتل است که هر کدام سبک خاص خود را دارند. هنگامی که دوست سابقش کشته می شود، مایک به دنبال عاملین جنایت می گردد…

پاسخ به سوالات شما در خصوص بهترین فیلم های سال 2022 جهان

  • کدام یک از آثار معرفی شده در لیست بهترین فیلم های 2022 ترسناک است؟
    فیلم لبخند و فیلم خارجی پرل دارای ژانر ترسناک و دلهره اور هستند.
  • کدام یک از فیلم های 2022 برنده جایزه هستند؟
    فیلم پرل جایزه بهترین هنر پیشه زن و بهترین کارگردانی جشنواره سیتخس 2022 را از آن خود نموده است همچنین فیلم اکشن پروژه شکار گرگ نیز توانسته جایزه هیئت داوران و جایزه بهترین جلوه های ویژه از جشنواره بین المللی فیلم سیتخس را کسب نماید.
  • کدام یک از فیلم های 2022 را برای تماشا در کنار خانواده پیشنهاد می کنید؟
    تمامی فیلم های معرفی شده در این لیست جزو بهترین فیلم های خارجی 2022 هستند و همگی آنها را می توان در کنار خانواده تماشا نمود.
  • کدام یک از فیلم های 2022 اکشن هستند؟
    فیلم های پروژه شکار گرگ، فیلم خارجی تاپ گان ماوریک، مرد خاکستری، امیلی جنایتکار، مرد شمالی و فیلم قرون قسطایی در ژانر اکشن تولید شده اند.
  • کدام یک از فیلم های 2022 براساس واقعیت ساخته شده اند؟
    فیلم پرستار خوب براساس رخدادها و جنایات یک پرستار روان پریش ساخته شده که بیماران خود را به کام مرگ می کشاند و مظنون چندین پرونده قتل است. فیلم ناوالنی نیز براساس زندگینامه الکسی ناوالنی تولید و اکران شده است.
  • معیار تهیه لیست بهترین فیلم های سینمایی 2022 در میزبان فا چیست؟
    لیست فیلم های برتر 2022 بر اساس نظر تماشاگران و منتقدین سایت های imdb و متاکریتیک و راتن تومیتوز و همچنین میزان محبوبیت فیلم ها بین مردم تهیه شده است.
  • اگر به یکی از فیلم های 2022 علاقه داشته باشم چطور می توانم فیلم هایی در همان سبک و سیاق یا فیلمی با داستان مشابه آن پیدا کنم؟
    بعد از معرفی هر فیلم، لیست کوچکی تحت عنوان فیلم های مشابه ارائه شده است که براساس آن می توانید سایر فیلم های مشابه فیلم مورد علاقه خود را نیز مشاهده کنید.

بهترین فیلم های 2022 جهان که در این لیست معرفی شده اند بر اساس نظر تماشاگران و امتازات هر فیلم در وبسایت های نقد و بررسی و میزان محبوبیت آنها در انواع ژانرها گلچین شده اند. در نظر داشته باشید 15 فیلم برتر از میان بهترین فیلم های 2022 که در این مقاله معرفی شده، بخش کوچکی از انبوه فیلم های برتر سال بشمار می روند و به طور قطع فیلم های جذاب دیگری نیز در سال 2022 اکران شده که می توان آنها را نیز در زمره فیلم های برتر در این لیست قرار داد ولی از آنجا که هدف ما تهیه فهرست محدودی از فیلم های برتر بوده ما تنها به 15 فیلم برتر بسنده کردیم به این دلیل که خارج از حوصله شما مخاطبان گرامی نباشد. ما سعی کردیم در فهرست فیلم های مشابه که در انتهای معرفی هر فیلم آمده بهترین فیلم ها در ژانر مشابه آن را نیز به شما پیشنهاد کنیم. از این رو لیست فیلم های 2022 در میزبان فا مگ همواره در حال آپدیت شدن است و قطعا در ادامه فیلم های برتر دیگری نیز که شما شایسته حضور در این لیست می دانید به آن اضافه خواهد شد. پس برای تکمیل و هرچه بهتر شدن فهرست فیلم های سینمایی خارجی برتر 2022 شما هم مشارکت داشته باشد و فیلم های برتر از دیدگاه خود را به ما معرفی کنید تا در بروزرسانی های بعدی مورد نقد و بررسی قرار دهیم. شما چه فیلمی را پیشنهاد می کنید؟!

محتوای تیمی کار شده

تیم تحریریه میزبان فا موضوعات محبوب کاربران را رصد کرده و بهترین و جذاب ترین عناوین را انتخاب می کند سارا صالحی، علی ممبنی و نرسی مزداب تمامی موضوعات را موشکافانه نقد و بررسی و گردآوری می کنند. امید لیرکی موضوع را یک بار دیگر با عینک گرافیکی خود مورد بررسی قرار داده و این بار کل نقد و بررسی و محتوای گردآوری شده را در قالب یک ویدیوی جذاب ارائه می دهد تا علاوه بر مخاطبان مجله خبری میزبان فا مگ، سایر کاربران شبکه های اجتماعی نیز از نقد و بررسی های تیم دیدن کنند. محدثه اسماعیلی نیز کل محتوا را بررسی نموده و آن را مورد بازنگری و ادیت نهایی قرار می دهد تا محتوایی با حداقل نقص به مخاطب ارائه شود سپس آن را برای موتورهای جستجو بهینه می کند. اثری که اکنون در حال مشاهده آن هستید حاصل تلاش بی وقفه یک تیم خلاق و جوان در میزبان فا است ما همواره در تلاشیم تا بهترین و با کیفیت ترین محتوای ممکن را برای شما کاربر عزیز ارائه کنیم. 🙂

نوشته های مشابه

‫39 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از زحماتتون لیسا خیلی جامع بود چندتاشو دیدم ممنون

    1. سلام سمیرا عزیز؛
      کدام فیلم ها مورد پسندتون بود؟ فیلم 2022 دیگه ای هم اگر در لیست تماشای شما بوده لطفا نام ببرید تا مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت خوشحالیم که از گلچین فیلم های سال 2022 رضایت داشتید. 🙂

        1. سلام و احترام؛
          سپاس از توجه و محبتتان به گلچین بهترین فیلم های سال 2022
          خرسندیم که از این لیست رضایت داشتید.

    1. سلام و احترام؛
      باعث افتخار ماست که از لیست فیلم های 2022 رضایت داشتید و هدف تیم تحریریه هم همین بوده است خوشحالیم به این هدف دست یافتیم. لطفا اگر فیلم محبوبی از سال 2022 در نظر دارید نام آن را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید لیست بهترین فیلم های نقد شده توسط میزبان فا مگ را در لینک زیر مشاهده کنید:
      بهترین فیلم های خارجی جهان

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      خوشحالیم لیست بهترین فیلم های سال 2022 مورد پسند بوده و ممنون از اینکه با انرژی های مثبتتون تیم تحریریه میزبان فا مگ رو یاری میدین… قطعا نظر مثبت شما دوستان قوت قلبی برای میزبان فا مگ جهت ادامه نقد و بررسی های فیلم و سریال خواهد بود. لطفا اگر فیلم 2022 دیگه ای هم میشناسید که شایستگی حصور در این لیست را داره به ما معرفی کنید تا در آپدیت بعدی مورد نقد و بررسی قرار بگیره… با تشکر

      1. گلچین و بهترین فیلم های ۲۰۲۲ عالی بود پرل خیلی قشنگ بود

        1. سلام روزبخیر سمانه عزیز؛
          لطفا چند فیلم اکران شده در سال 2022 که مورد پسند واقع شده را نام ببرید تا به لیست اضافه کنیم.
          اگر به پرل علاقه داشتید فیلم ایکس رو هم حتما تماشا کنید چراکه پرل دنبال ای بر این فیلم هست…
          سپاس از شما بخاطر انرژی مثبتتون.

      1. سلام و احترام دوست عزیز؛
        خوشحالیم که گلچین فیلم های 2022 مورد رضایت شما عزیزان بوده است اگر فیلم خوبی می شناسید لطفا با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

  2. عالی خصوصا بخش صوتی ضمیمه شده،بخش انیمیشن رو ندیدم نیست باشه عالی میشه

    1. سلام و وقت بخیر جناب احمدی؛
      واقعا خرسندیم که از بخش های صوتی مقاله خوشتون اومده و رضایت داشتید. در تلاش هستیم تا بخش های جذاب تری به محتوای نقد و بررسی اضافه کنیم و نقدی همه جانبه و در عین حال مختصر و کاربردی ارائه کنیم اگر پیشنهادی در این خصوص دارید خوشحال می شویم عنوان کنید.
      سپاس از دلگرمی شما عزیزان

      1. ممنونم سرکار خانم اسماعیلی

        اگر بخش نقد اضافه بشه عالی میشه،اگر در این بخش هم صوتی باشه کاربردی تره
        از نظرات منتقدین داخلی و خارجی هم میشه در صوت خلاصه گفت و اگر امکانش بود بدترین فیلم های هر سال رو هم که خودشون معرفی و نقد می کنند و حتی جایزه هم میدن اشاره کنید
        حوزه انیمه و انیمیشن مخاطب بیشترنداشته باشه کمتر هم نیست پس امکانش بود لحاظ کنید
        و اگر شد تریلر فیلم ها در سایت زیباتون بارگزاری بشه که معرکه است.
        من ستاره دار کردم و دنبال می کنم و البته بیشتر یاد می گیرم
        حوزه ی فیلم کوتاه هم بی نظیره

        1. وقتتون بخیر؛
          ممنونم از اینکه با پیشنهاداتتون ما رو در توسعه و بهبود مقالات یاری میدین. تمامی پیشنهاداتتون با تیم تولید محتوای مجله خبری به اشتراک گذاشته شد و مورد استقبال قرار گرفت. در خصوص انیمه و انیمیشن قبلا دو محتوا ارائه شده که لینک های مربوطه رو خدمتتون ارسال میکنم.
          در خصوص تریلر فیلم، در ویدیویی که ایتدای مقاله قرار داره بخش کوتاهی از هر فیلم به همراه توضیحات مختصر ارائه شده خوشحال می شویم اگر ویدیو را هم بررسی کنید.
          باعث افتخار ماست که منبع انتخاب فیلم و سریال شما عزیزان باشیم.
          بهترین انیمیشن های جهانلیست انیمه های برتر

  3. سلام ممنون از معرفی فیلم ها ولی برای ما بچه های کامپیوتر و عشق برنامه نویسی هیچی فیلم ایکس ماشین نمیشه.
    قدیمیه ولی مثل ماتریکس طرفدارای خاص خودشو داره اتفاقا من دادم تیم طراحی سایت یه سایت برام زدن دقیقا تجاربم از فیلمای کامپیوتری و تئوری های ماشین رو داخلش قرار میدم.
    خیلی کمک میکنه به پیدا کردن دوستای جدید مثل خودم و شبکه شدن باهاشون.
    موفق باشید

    1. سلام و احترام؛
      بله ماتریکس هم یکی از بهترین فیلم های ساخته شده تا این لحظه هست که داخل مقاله زیر به صورت کامل مورد نقد و بررسی قرار گرفته.
      در لینک زیر و در تیتر شماره 29 مجموعه فیلم ماتریکس به همراه تحلیل این فیلم جذاب رو می تونید بررسی کنید:
      بهترین فیلم های علمی و تخیلی جهان

  4. سلام، جا داره از سایت خیلی خوب میزبان فا تشکر کنم بابت این محتوای ارزشمند.

    1. سلام و احترام؛
      ممنون از توجه و محبتتون به گلچین فیلم های برتر سال 2022 و سپاس از محبت و عنایتی که به تیم تحریریه میزبان فا مگ دارید خرسندیم که از این نقد و بررسی رضایت داشتید.

  5. برای نحوه دانلود این فیلمها هم یک راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

    1. سلام و احترام؛
      برای دانلود هر کدام از فیلم های معرفی شده کافیست نام ان را را به همراه واژه دانلود در گوگل جستجو نمایید به وبسایت هایی که این فیلم ها را ارائه نموده اند مراجعه کرده و فایل ویدیویی مرتبط با فیلم را دانلود نمایید.

    1. سلام و احترام جناب بهرامی؛
      سپاس از توجهی که به این نقد و بررسی داشتید و واقعا خوشحالیم که از گلچین فیلم های سال 2022 رضایت داشتید. ممنون از اینکه انرژی های مثبتتون رو به تیم تحریریه میزبان فا مگ منتقل می کنید…

      1. سلام و خسته نباشید😕🖤
        فیلم آدام سیاه رو نزاشتی با تچکرات ویژه😕🤍

    1. سلام و احترام؛
      امسال بیشتر شاهد اکران فیلم های ترسناک و اسلشر بودیم با این حال سعی کردیم از تمامی ژانرها فیلم های برتر را انتخاب کنیم. بسیار خرسندیم که لیست فیلم های 2022 مورد پسند واقع شده…

  6. سلام خیلی جامع کامل معرفی کردین همیشه وقتی دنبال فیلمم اینجا پیدا میکنم
    حتما به دوستان سایت شمارو معرفی میکنم

    1. سلام و احترام مریم عزیز؛
      خیلی خیلی خوشحالیم که لیست فیلم های اکران شده در سال 2022 مورد پسندتان بوده است و باعث افتخار ماست که میزبان فا مگ را به عنوان مرجع انتخاب فیلم و سریال دنیال می کنید.

  7. سلام سلام وخسته نباشید«مجله میزبان فا»عالی وفوق العاده اس.ممنون که لیست فیلمهای متفاوت رو پیشنهادمیدید🤗🤗🤗

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      ممنون از توجه و محبتتون به مجله خبری میزبان فا مگ 😊
      تیم تحریریه میزبان فا با انرژی های مثبت و خوب شما عزیزان قوی تر این مسیر رو ادامه میده واقعا خوشحالیم که از گلچین فیلم های 2022 رضایت داشتید.

    1. سلام و احترام؛
      فیلم نهنگ هم موفقیت های زیادی را به خاطر ایفای نقش مرد و گریم به دست آورد… فیلم نهنگ هم می تواند یکی از فیلم های برتر سال 2022 تلقی شود.

  8. smile آخرت فیلم ژانر ترس و دلهره است. نبینی نصف عمرت بر فنا

    1. با سلام دوست عزیز، درست است این فیلم جذاب و ترسناک ما را از زیبا ترین تصویر دنیا( لبخند ) به شدت می ترساند. لطفاً حتماً از مقاله https://mizbanfa.net/mag/best-horror-movies ،بهترین فیلم های ترسناک و دلهره آور ما دیدن کنید و نظرتان را در آنجا برای ما به اشتراک بگذارید.

  9. واقعا عالی
    ۲تا از این فیلم ها رو دیده بودم شیفت روز و تاپ گان واقعا عالی بودند
    فیلم های خوبی رو پیشنهاد دادید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا