بهترین

بهترین فیلم های 2020 جهان از نگاه تماشاگران به همراه ویدیو نقد

بهترین فیلم های 2020 موضوعی است که در این سری نقد و بررسی ها به آن پرداخته ایم و این بار تصمیم گرفتیم به سوال کاربرانی پاسخ دهیم که پرسیده اند بهترین فیلم های خارجی سال 2020 کدام هستند؟ فیلم های متنوع و جذابی در سال 2020 اکران شده که از میان آنان برخی برنده جوایز شده اند. اصولا اعطای جوایز به فیلم های برتر سال بر اساس نگاه بینندگان و همچنین نظریه منتقدین فیلم و سریال صورت می گیرد. بر همین اساس در این مقاله از میزبان فا مگ در تهیه لیست فیلم های برتر 2020 دو فاکتور را در نظر گرفتیم و لیستی متشکل از بهترین فیلم های 2020 از نظر imdb و بهترین فیلم های 2020 از نگاه تماشاگران را گرداوری کردیم. تماشای فیلم های 2020 برتر جهان ملزم به داشتن لیستی از بهترین سریال های خارجی است شایان ذکر است در نقد و بررسی های قبلی بهترین فیلم های جهان شامل فیلم های اکران شده در سال های 2019 و 2020 و 2021 را ارائه نمودیم. در این سری نقد و بررسی به صورت اختصاصی بهترین فیلمهای 2020 تحلیل خواهند شد. اگر به دنبال دانلود فیلم های 2020 هستید می توان به فیلم خارجی تسلا با ژانر علمی اشاره نموده، در لیست فیلم های برتر 2020 دو سینمایی خارجی با ژانر ماجراجویی معرفی شده که در آن ها حضور حیواناتی مثل اسب و سگ به چشم می خورد فیلم آوای وحش و همچنین اسب رویایی دو فیلم سینمایی خارجی 2020 با محوریت حیوانات هستند. در ادامه اسامی بهترین فیلم های 2020 به چند فیلم ترسناک می رسیم که برای علاقمندان ژانر وحشت در نظر گرفته شده، فیلم های خارجی هاست و خانه او را به علاقمندان این ژانر پیشنهاد می کنیم که البته بهترین فیلم های سال 2020 از نظر imdb نیز شناخته شده و در صدر جدول قرار دارند. فیلم های خارجی سال 2020 بسیار متنوع هستند بر همین اساس لیستی از فیلم های سینمایی برتر 2020 گردآوری و در این سری نقد و بررسی ارائه کرده ایم. در نظر داشته باشید  اسامی فیلم های 2020 مرتب بروزرسانی می شوند پس اگر فیلم های 2020 مورد علاقه شما در این لیست ذکر نشده اند در بخش دیدگاه ها اعلام نمایید تا در بروزرسانی بعدی به این لیست اضافه شوند. 😍

بهترین فیلم های 2020 جهان

بهترین فیلم های 2020

بهترین فیلم های 2020 چه فیلم هایی هستند؟ کدام فیلم ها از نظر تماشاگران و منتقدین به عنوان فیلم های برتر 2020 انتخاب شدند؟ سال 2020 نیز یکی از خاص ترین سال ها برای تولیدکنندگان و سینماگران جهان بود. از آنجایی که بیشتر فیلم ها دنباله و اسپین آف قسمت های قبلی بود به نظر در سال 2020 اکثر فیلمسازان آمریکایی و اروپایی تصمیم گرفتند با خلق آثاری نو و جذاب تماشاچیان بیشتری را به سالن سینماها بکشانند. اما همه گیری کرونا به مدت کوتاهی توانست صنعت فیلمسازی جهان را فلج کند. به گونه ای که خیلی از تهیه کنندگان بهترین فیلم های سال 2020 تصمیم گرفتند فیلم های خود را بر بستر اینترنت عرضه کنند. این مشکلات سبب نشد تا فیلمسازان بیکار بنشینند و شاهد ساخت فیلم هایی تحسین برانگیز در سال 2020 در بحبوحه پاندمی کرونا بودیم. در این مقاله لیست بهترین فیلمهای 2020 از نگاه تماشاگران و از منظر سایت های معتبر نقد و بررسی مثل IMDB ،RottenTomatoes و Metacritic را تشریح کرده ایم.

1- روح Soul

انیمیشن روح

جو گاردنر یک معلم موسیقی است که علاقه دارد به صورت زنده در یک کنسرت بنوازد. اما یک روز اتفاقی عجیبی برای او می افتد و روح او از بدنش جدا می شود. روح جو وارد سمینار عجیبی می شود که در آن روح های دیگر هم حضور دارند!

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم روح را میگه:

در ابتدای لیست بهترین فیلم های 2020 یک انیمیشن فوق العاده را معرفی می کنیم. انیمیشن روح در سال 2020 جایزه بهترین فیلم بلند پویانمایی را در جشنواره های اسکار و گلدن گلوب از آن خود کرد. این پویانمایی جذاب در ژانر ماجراجویی و کمدی نیز قرار می گیرد.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا پویانمایی – خانوادگی 101 پیت داکتر پیکسار

خلاصه: داستان این انیمیشن در مورد یک معلم هنر به نام جو گاردنر است. جو همیشه دوست داشته که روی صحنه و مقابل چشمان هزاران نفر به اجرای موسیقی بپردازد. یک روز که در مقابل چشم یک موسیقی دان برای چند دقیقه ای می نوازد، به اجرای زنده در یک کنسرت دعوت می شود. او خود را برای رسیدن به آرزویش آماده می کند اما ناگهان اتفاق بدی برای او رخ می دهد.

حقایق جالب انیمیشن روح

از نکات جالب این انیمیشن دقت خارق العاده انیماتورها در نمایش نت ها روی وسایل موسیقی است به طوری که کلیدهای پیانو و دیگر آلات موسیقی دقیقا منطبق با نوت نواخته می شود. علت این موضوع هم این است که انیماتورها قبل از طراحی اسلایدهای گرافیکی از نظرات چند موسیقی دان استفاده کرده اند تا آنها نت ها را بنویسند. جالب است بدانید قرار بود جو شخصیت فرعی باشد. به عبارت دیگر قرار بود شخصیتی به نام 22 که در واقع یک روح است شخصیت اصلی داستان باشد. اما به هر حال در فیلم نامه تغییرات زیادی اتفاق افتاد. 22 به دنبال پیدا کردن مفهوم زندگی است اینکه اصلا چه دلیلی دارد زدگی کنیم؟ چیزی که شاید افراد زیادی به آن فکر می کنند. نکته منفی در مورد این انیمیشن این است که برخی از منتقدین عنوان می کنند می توانست پایان جذاب تری داشته باشد که البته پایان انیمیشن به تصورات و دید شما به زندگی بستگی دارد اما قطعا حس خوشایندی با دیدن این انیمیشن جذاب خواهید داشت.

نکته جالب دیگر این است که تصویرسازی چهره برخی کاراکترهای انیمیشن روح بر اساس چهره افراد مطرح و معروف صورت گرفته مثلا چهره جو به جیمی فاکس صدا پیشه کاراکتر جو بسیار شباهت دارد که البته ممکن است اتفاقی باشد! باز هم مثل انیمیشن های دیگر ردپایی از برخی کاراکترها و شخصیت های کارتونی در این انیمیشن جذاب به چشم می خورد پس حتما اگر آن را تماشا کردید به تمام جزئیات دقت کنید چرا که حقایق و فکت های بسیار جذاب و برنامه ریزی شده ای خواهید دید. 😍

چرا انیمیشن Soul ارزش دیدن دارد؟

فیلم روح به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 ارزش زندگی را نشان می دهد. نیاز شدید جو گاردنر به روح 22، اهمیت لحظه لحظه زندگی را برای مخاطب تشریح می کند. از طرفی نکات بسیار جالبی در این فیلم به تصویر کشیده شده که پیش تر به آنها اشاره کردیم و این فکت های جالب مخاطب را به چالش می کشد. اگر انیمیشن های داستان اسباب بازی، شرکت هیولاها و وال ای را تماشا کرده و از دیدن آنها لذت برده اید قطعا انیمیشن زیبای روح ساخته شده در سال 2020 هم برای شما جذاب خواهد بود. انیمیشن روح توانست عنوان بهترین انیمیشن بلند را از آن خود نماید پس قطعا ارزش یکبار دیدن را دارد.

صداپیشگان انیمیشن روح نقش توضیحات
جیمی فاکس جیمی فاکس جو گاردنر پیانیست و معلم موسیقی که طی یک حادثه روح از بدنش جدا می شود.
تینا فی تینا فی 22 روح مرموز و عجیبی که با جو همراه شده
فلیسا راشاد فلیسا راشاد لیبا مادر جو
احمیر تامپسون احمیر تامپسون کورلی شاگرد جو

فیلم های مشابه روح

انیمیشن روح مورد توجه و تحسین منتقدین به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 قرار گرفت. از این رو فیلم های زیر از لحاظ ماهیتی شبیه روح هستند:

  • به پیش Onward: ایان و رالف دو برادر الف هستند. آنها برای یافتن رازی جادویی باید به یک سفر پرخطر بروند.
  • کوکو Coco: کودکی 12 ساله پس از اینکه مدت زیادی از خانواده خود دور بوده است قصد دارد دوباره آنها را بیابد.
  • لوکا Luca: لوکا و دوستش از یک دنیای متفاوت در زیر آب، به قصد ماجراجویی به سطح آب و زندگی با انسان ها می آیند. اما کسی نباید راز آنها را در یابد.

2- دادگاه شیکاگو هفت The Trial of the Chicago 7

بهترین فیلم های 2020 از نگاه تماشاگران

گروهی از فعالان سیاسی و مدنی به جنگ آمریکا با ویتنام معترض هستند. اعتراض آنها باعث ایجاد اغتشاشات در آمریکا شده است. دادگستری آمریکا این افراد را بازداشت و روانه دادگاه کرده است.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم دادگاه شیکاگو را میگه:

دادگاه شیکاگو هفت که با عنوان دادگاه هفت شیکاگویی نیز ترجمه شده است، یک درام حقوقی در مورد یکی از اتفاقات مهم در جنبش دانشجویی دهه 60 میلادی در شیکاگو و در بحبوحه جنگ آمریکا با ویتنام است. این درام جذاب به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 باز هم نژادپرستی سازمان یافته در آمریکا را به نمایش می گذارد.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام 130 آروم سورکین نتفلیکس

خلاصه: این فیلم روند دادرسی به یک پرونده قضایی را نشان می دهد. حزب دموکرات آمریکا نسبت به فعالیت های سیاسی و مدنی چند دانشجوی معترض به جنگ با ویتنام شکایت می کند. به همین دلیل 7 دانشجو از تشکل های مختلف دستگیر و روانه دادگاه می شوند. یکی از این دانشجویان بابی سیل فعال سیاه پوست گروه پلنگ های سیاه است. اما روند دادگاه به شکلی ناعادلانه و نژادپرستانه پیش می رود.

نقد و بررسی فیلم دادگاه شیکاگو 7

داستان این فیلم برتر 2020 حقیقتی تلخ است اما کارگردان تغییراتی اندک در روند کار اعمال کرده با این حال این فیلم از هر نظر به واقعیت نزدیک است و جزئیات آن نیز در تاریخ آمده است. آروم سوکین کارگردان این اثر، تمام تلاش خود را برای وفاداری به تاریخ انجام داده است. مثلا دفترچه یادداشت معروف رنی دیویس (یکی از متهمین جنبش دانشجویی) به همان شکل و با همان محتوا نمایش داده می شود. رنی دیویس در این دفترچه نام سربازان آمریکایی معترض به جنگ را نوشته بود! از دیگر نکات جالب در مورد این فیلم، این است که در ابتدا قرار بود این اثر را استیون اسپیلرگ (کارگردان مشهور هالیوود) بسازد و برای نقش تام هیدن، با هیث لجر (شخصیت جوکر در فیلم شوالیه تاریکی 2008) صحبت کرده بود. اما هیث لجر یک روز قبل از عقد قرار داد، در گذشت. از این رو پروژه با تغییراتی همراه شد.

این فیلم شاید برای قشر عموم جامعه چندان جذاب نباشد اما با توجه به حقیقی بودن داستان و اکران آن در زمانی نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و علاقمندان داستان های مدنی و سیاسی جالب باشد.

چرا فیلم The Trial of the Chicago 7 را پیشنهاد می کنیم؟

این درام حقوقی و اجتماعی یکی از بهترین فیلم های 2020 محسوب می شود. داستانی واقعی که روایتگر جنبش های دانشجویی شجاعانه در دوران اوج نژادپرستی در آمریکا است. مضامینی همچون نژادپرستی، اهمیت عدالت، شرایط اجتماعی و… در این فیلم به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

بازیگران فیلم دادگاه شیکاگو هفت نقش توضیحات
ادی ردماین ادی ردماین تام هیدن  لیدر گروه دانشجویان معترض به جنگ پرهزینه و فرسایشی ویتنام
Alex Sharp الکس شارپ رانی دیویس  لیدر جنبش دانشجویی و فعال ضد جنگ
یحیی عبدالمتین  یحیی عبدالمتین بابی سیل فعال اجتماعی و رئیس ملی حزب پلنگ سیاه
جوسف گوردون لویت جوزف گوردون لویت ریچارد دستیار دادستان فدرال

فیلم های مشابه با فیلم دادگاه هفت شیکاگویی

اگر به فیلم دادگاه شیکاگو هفت به عنوان یکی از بهترین فیلمهای 2020 علاقه دارید، می توانید فیلم های زیر هم مشاهده کنید در این فیلم های خارجی به مضامین نژادپرستی پرداخته شده است:

  • یهودا و مسیح سیاه Judas and the Black Messiah: این فیلم در مورد یکی از جنبش های ضدنژادپرستی در دهه 70 میلادی در آمریکا است.
  • سرخدمتکار The Butler: این فیلم در مورد یک خدمتکار در کاخ سفید است. فیلم روایتگر داستان هایی است که برای این خدمتکار سیاهپوست در کاخ سفید می گذرد.
  • سلما Selma: این فیلم نیز در مورد رهبری مارتین لوتر کینگ، رهبر جنبش سیاه پوستان در دهه 60 میلادی است. او در مورد کشته شدن مشکوک دختری سیاه پوست به نام سلما قصد تحقیق دارد.

3- سگ تازی Greyhound

فیلم خارجی 2020

دریانورد ارنست کراوز کاپیتان 37 کشتی جنگی است که ماموریت دارد آنها را به بندر لیورپول انگستان برساند. او باید تمام تلاشش را کند تا این کشتی های جنگی را از گزند زیردریایی های آلمانی حفظ کند.

محدثه در 1 دقیقه ذداستان فیلم سگ تازی را میگه:

یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر اکشن و جنگی، فیلمی به نام گری هوند یا سگ تازی است البته این فیلم با نام سگ شکاری هم شناخته می شود. فیلم نامه این فیلم را تام هنکس نوشته و آرون اشنایدر آن کارگردانی کرده است. البته تام هنکس فیلم نامه را از رمان معروف شفارد خوب نوشته نویسنده نامدار آمریکایی سی اس فاستر اقتباس کرده است. اگر به فیلم های اکشن علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم فیلم های خارجی پیشنهاد شده در بهترین فیلم های اکشن و جنگی جهان را هم بررسی کنید.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام – اکشن 91 آرون اشنایدر فیلمنیشن اینترتینمنت

خلاصه: این فیلم در مورد یکی از بزرگترین و پیچیده ترین نبردهای دریایی تاریخ است. نبردی که به نبرد اقیانوس اطلس مشهور است. داستان فیلم از این قرار است که باید یک گروه از کشتی های جنگی بزرگ متفقین، به بندر لیورپول بروند.  ارنست کراوز دریادار نیروی دریایی آمریکا کاپیتانی کلیه این کشتی های جنگی بر عهده دارد کراوز، اولین ماموریت خود را در اقیانوس اطلس تجربه می کند. در حین این ماموریت ناگهان سر و کله زیردریایی های آلمانی پیدا می شود. اما زیردریایی های آلمانها تنها مشکل ژنرال کراوز نیست. او باید در این ماموریت علاوه بر زیر دریایی های آلمانی که در تعقیب آنها هستند بر سرما و چاله ها و طوفان های دریایی نیز غلبه کند.

درباره فیلم سگ تازی

تصویربرداری سکانس ها و صحنه های این فیلم یکی از مشکل ترین قسمت های آن بود. گروه فیلمبرداری، اگرچه فقط در لس آنجلس آمریکا و کانادا به فیلمبرداری پرداختند، اما برای طبیعی بودن برخی از سکانس ها مجبور به ایجاد چاله های دریایی صوری شدند. اتفاقی که قبلا در فیلم هایی مانند دزدان دریایی کارائیب نیز دیده بودیم.

خیلی از کشتی هایی که در این فیلم مورد استفاده قرار گرفت، بازسازی شده کشتی های جنگی متفقین بودند. البته یکی از این کشتی ها، کشتی HMCS بود که برای استفاده از آن باید از ملکه الیزابت اجازه گرفته می شد. چرا که این کشتی در موزه بزرگ سلطنتی کانادا نگه داری می شود.

چرا فیلم Greyhound یکی از بهترین فیلم های 2020 است؟

فیلم سگ تازی در سال 2020 مورد تحسین کارشناسان و منتقدین قرار گرفت. آنچه بیش از همه باعث تبدیل این فیلم به یکی از بهترین فیلم های 2020 است، صداگذاری فوق العاده و جلوه های ویژه و بصری آن است. از این رو دیدن این فیلم جذاب را توصیه می کینم. اگر به ژانرهای مهیج و اکشن علاقه دارید حتما از تماشای فیلم 2020 سگ تازی لذت خواهید برد.

بازیگران فیلم سگ تازی نقش توضیحات
تام هنکس  تام هنکس کاپیتان کراوز فرمانده ناو  آمریکایی
استفان گراهام  استفان گراهام چارلی افسر اجرایی کشتی
الیزابت شیو الیزابت شیو اولین  از افسرارن کشتی
مانوئل گراسیا رالفو مانوئل گارسیا رالفو لوپز از خدمه کشتی جنگی

فیلم های پیشنهادی مشابه سگ تازی

بدون شک یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر جنگی و اکشن همین فیلم سگ تازی است اگر به این سبک فیلم های خارجی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم فیلم های خارجی زیر را هم تماشا کنید:

  • میدوی Midway: این فیلم تاریخی روایتگر جنگ بین متفقین و نازی ها در نبرد معروف میدوی است.
  • پل جاسوسان Bridge of Spies: جیمز بی دانوان که یک وکیل کارکشته است باید تلاش کند یک جاسوس آمریکایی اسیرشده در شوروی را آزاد کند.
  • پاسگاه Outpost: این فیلم نیز شایسته حضور در لیست بهترین فیلم های 2020 را دارد. فیلم پاسگاه در مورد گرفتار شدن چند سرباز آمریکایی در بین گروه های شبه نظامی در افعانستان است.

4- پدر The Father

اسامی بهترین فیلم های 2020

آنتونی به بیماری آلزایمر و زوال عقل دچار شده است. دخترش آنه قصد دارد برای او یک پرستار استخدام کند. اما آنتونی نمی پذیرد. از طرفی آنه نیز قصد دارد به پاریس و نزد همسرش برود.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم پدر 2020 را میگه:

چهارمین فیلم از لیست بهترین فیلم های 2020 یک درام خانوادگی است که فلوریان زلر، نویسنده و نمایشنامه نویس جوان فرانسوی ساخته است. او در اولین تجربه سینمایی خود کارگردانی یکی از بهترین فیلم های 2020 از نگاه تماشاگران را برعهده داشت. این فیلم شاید بهترین و زیباترین نقش آفرینی آنتونی هاپکینز در طول دوران هنری او باشد.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم بریتانیا بریتانیا درام 97 فلوریان زلر لاینس گست

خلاصه: آنتونی 80 ساله دچار زوال عقل شده و خیلی از چیزها را فراموش می کند. پس از اینکه پرستار خود را اخراج می کند، دخترش آنه برای مراقبت از او به خانه اش می آید. اما آنه با مردی در پاریس آشنا شده است و قصد دارد نزد او برود. آنه پدرش را تهدید می کند که اگر از استخدام پرستار جدید امتناع کند، او را به خانه سالمندان می برد. فراموشکاری آنتونی باعث تغییر در خلق و خوی او شده و خیلی ار وقایع را درک نمی کند. آنتونی تصور می کند تمامی این رفتارها بهانه ای است تا او را به خانه سالمندان ببرند و اموالش را تصرف کنند. کم کم این فراموشکاری ها باعث می شوند که زندگی آنتونی دچار مشکلات جدی شود.

تحلیل فیلم پدر

این فیلم درام به یکی از موضوعات ناراحت کننده اما مبتلا به اغلب خانواده ها می پردازد. آلزایمر و تغییر خلق و خو و رفتارهای سالمندان موضوعی است که در این فیلم به خوبی مورد نقد واقع می شود. همچنین عملکرد فرزندان در این درام دلخراش نیز مورد بحث قرار می گیرد. کارگردان اگر چه به مخاطب می گوید که باید در همه حال از پدر و مادر مراقبت کرد، اما هیچ راهکاری هم برای آن ارائه نمی کند!

چرا تماشای The Father را پیشنهاد می کنیم؟

پدر، یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر درام و خانوادگی است. فلوریان زلر با تجربه ای که در نویسندگی به دست آورده، توانسته شخصیت پردازی خوبی را برای این فیلم ایجاد کند. نقش آفرینی بسیار زیبای آنتونی هاپکینز که جایزه بهترین بازیگر نقش مرد را از آن خود ساخته نیز به جذابیت های این فیلم اقتباسی افزوده است.

بازیگران فیلم پدر نقش توضیحات
آنتونی هاپکینز  آنتونی هاپکینز آنتونی  شخصیت اصلی داستان که دچار بیماری زال عقل شده است.
الیویا کولمن الیویا کولمن آنه دختر آنتونی
دیوید ماترنگه مارک گاتیس مرد نامزد آنه
اموگن پوتس اموگن پوتس لاورا از دوستان آنه

فیلم های درام مشابه فیلم پدر

فیلم درام پدر با بازی زیبای آنتونی هاپکینز، یکی از بهترین گزینه ها زمان دانلود فیلم های 2020 محسوب می شود. اگر به این سبک فیلم ها علاقهه دارید پیشنهاد می کنیم 3 فیلم خارجی زیر را هم تماشا کنید:

  • عشق Amour: این فیلم داستان عاشقانه یک زوج موسیقیدان را روایت می کند که پس از سالها زندگی حالا دچار تنهایی و بیماری شده اند.
  • دور از او Away from Her: فیونا مبتلا به آلزایمر شده و خودش تصمیم دارد به خانه سالمندان برود تا شوهر 50 ساله اش اذیت نشود.
  • هنوز آلیس Still Alice: یک استاد دانشگاه، به آلزایمر زودرس مبتلا شده است. با این اتفاق ارتباط او با سه فرزندش دچار چالش می شود.

5- عشق سیلوی Sylvies Love

سینمایی خارجی 2020

سیلوی دختری جوان و سرزنده است که قصد دارد به عنوان یک مجری در تلویزیون کار کند. در همین حین با پسری به نام رابرت آشنا می شود. اما این رابطه به علت سفری که برای رابرت پیش می آید به پایان می رساند. چند سال بعد آنها  دوباره همدیگر را می بینند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم عاشقانه 2020 را میگه:

یکی از بهترین فیلمهای 2020 در ژانر درام و عاشقانه، فیلم عشق سیلوی است. یوجین آش نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم سینمایی 2020 را بر عهده داشته است البته بی تجربگی او سبب نشده تا فیلم بی کیفیتی را ارائه کند. این درام عاشقانه و موزیکال یکی از بهترین فیلم های 2020 محسوب می شود که داستان آن در دهه 50 میلادی روایت می شود.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام – عاشقانه 114 یوجین آش آمازون استودیو

خلاصه: فیلم عشق سیلوی دارای دو قسمت متفاوت است. یک قسمت دوران نوجوانی سیلوی را نمایش می دهد. سیلوی علاقه زیادی دارد که به عنوان مجری تلویزیون فعالیت کند. اما نزد پدرش کار می کند در همین حال با رابرت شاگرد پدرش آشنا می شود. اما این رابطه به خاطر سفر رابرت به پاریس پایان می یابد. قسمت دوم پنج سال بعد از این واقعه را نشان می دهد. سیلوی یک شغل در تلویزیون دارد و رابرت وارد عرصه موسیقی جاز شده است. این دو باز به طور اتفاقی همدیگر را ملاقات می کنند.

بررسی فیلم عشق سیلوی

این فیلم رمانتیک جدید به خوبی ناامیدی و شکست در زندگی حرفه ای را بررسی می کند و لزوم تلاش دوباره بعد از شکست را یادآوری میکند. اگر چه در ابتدای فیلم شاید تصور شود که ماهیت فیلم در مورد نزادپرستی و نکوهش آن است، اما اینگونه نیست. داستان این فیلم بدور از هر گونه مسائل نژادپرستانه روایت می شود. سادگی و بی حاشیه بودن فیلم آن را به یکی از بهترین فیلم های عاشقانه و رمانتیک تبدیل کرده است.

چرا باید Sylvies Love را در لیست بهترین فیلم های 2020 قرار دهیم؟

این فیلم اثری برای تجلیل از دو مفهوم جذاب عشق و موسیقی در زندگی است. بازی زیبا و بی نقص بازیگران این فیلم خارجی 2020 هم باعث شده تا به عقیده اکثر کاشناسان و منتقدین در لیست بهترین فیلم های سینمایی 2020 قرار بگیرد. اگر به آهنگ های کلاسیک و فیلم هایی با سبک قدیمی از ده های گذشته علاقه دارید قطعا فیلم سیلوی مورد پسند شما خواهد بود چرا که این فیلم روایتگر داستانی عاشقانه است که در دهه 50 میلادی می گذرد.

بازیگران فیلم عشق سیلوی نقش توضیحات
تسا تامپسون تسا تامپسون سیلوی شخصیت اصلی داستان که پس از مدتی دوباره پسر مورد علاقه اش را می بیند.
نمادی آسوموغا نمادی آسوموغا رابرت عاشق سیلوی
اوا لونگوریا اوا لونگوریا کارمن همسر کارفرمای رابرت
زوی کرایویز آجا نوامی کینگ مونا  دخترعموی سیلوی

فیلم های عاشقانه مشابه فیلم عشق سیلوی

فیلم عاشقانه عشق سیلوی یکی از زیباترین فیلم های 2020 است که یک کارگردان تازه کار اما خلاق آن را ساخته است. اگر به فیلم هایی با سیک رمانتیک علاقه دارید 3 فیلم خارجی زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

  • براون شوگر Brown Sugar: دو دوست دوران کودکی حالا در جوانی شیفته و دلبسته همدیگر شده اند. آنها با چالش بزرگی روبرو می شوند. چالشی که در آن باید برای همدیگر فداکاری کنند.
  • عشق و بسکتبال Love & Basketball: داستان این فیلم عاشقانه ورزشی درباره یک زوج است که عاشقانه همدیگر را دوست دارند اما باید بین عشق و ورزش یکی ار انتخاب کنند.
  • عشق واقعی Really Love: یک هنرمند و یک دانشجوی سیاهپوست به یکدیگر علاقه مند هستند اما فشارهایی که از دنیای اطرافشان به آنها وارد می شود رابطه آنها را تهدید می کند.

6- نگهبانانی از دیرباز The Old Guard

لیست بهترین فیلم های 2020

یک گروه 4 نفره به رهبری زنی شجاع به نام اندی شکل گرفته است. این گروه قدرت جاودانگی دارند و به مردم ستمدیده در سراسر دنیا کمک می کنند اما ناگهان خود دچار مشکل می شوند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم نگهبانانی از دیرباز را میگه:

جینا پرینس بایدود کارگردان فیلم 2020 نگهبانانی از دیرباز که عمدتا او را به خاطر ساخت فیلم هایی در حوزه ضدنژادپرستی و با محوریت سیاه پوستان می شناسیم در جدیدترین اثر خود به سمت ژانر ابرقهرمانی و اکشن رفته است. او در فیلم نگهبانانی از دیرباز که جزو بهترین فیلم های 2020 محسوب می شود، از داستان های مصور اقتباس کرده و شارلیز ترون را به عنوان ستاره فیلم خود انتخاب کرده است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا اکشن – فانتزی 125 جینا پرینس بایدود اسکای دنس

خلاصه: اندی رهبر یک گروه از جنگجویان نامیرا و جاودانه است که برای کمک به مردم ستمدیده فعالیت می کند. یک تبهکار بزرگ قصد دارد راز جاودانگی آنها را بفهمد.این تبهکار می خواهد  گرو اندی را نابود کرده و خودش به جاوانگی برسد. او برای یافتن این گروه، حتی یک مامور سیا به نام کوپلی را مجاب می کند تا او هم دنبال این گروه بگردد و آنها را به دام بیاندازد. کوپلی خود را به گروه اندی نزدیک می کند و از آنها می خواهد یک ماموریت در سودان انجام دهند اما…

حقایق فیلم اکشن جدید نگهبانانی از دیرباز

از حقایق جالب این فیلم این است که شارلیز ترون به خاطر آسیب هایی که در صحنه های اکشن به او وارد شده بود چند مرتبه دستش را جراحی کرد البته کارگردان از شارلیز خواسته بود که از بدلکار استفاده کند. اما وی نپذیرفت. او قبل از این و در سال 2017 هم به خاطر فیلم بلوند اتمی دچار حادثه شد.

در این فیلم اندی از نژاد سکاها است. سکاها گروهی از مردم اروپای شمالی بودند که در حدود 2300 سال پیش در اوکراین امروز زندگی می کردند. از این رو می توان گفت اندی در این فیلم 2300 سال سن دارد! از دیگر نکات جذاب فیلم نقش آفرینی زنان ابرقهرمان است که شاید برای عده زیادی جذابیت داشته باشد.

چرا دیدن فیلم The Old Guard را پیشنهاد می دهیم؟

یکی از بهترین فیلم های 2020 از نگاه تماشاگران فیلم نگهبانانی از دیرباز است. از دیدگاه منتقدین نیز این فیلم بیشتر به خاطر بازی زیبای شارلیز ترون ستوده شد. اگر شما هم به دنبال فیلمهای شارلیز ترون هستید قطعا از تماشای فیلم خارجی نگهبانانی از دیرباز لذت خواهید برد که البته یکی از بهترین فیلم های 2020 از نظر imdb هم محسوب می شود.

بازیگران فیلم نگهبانانی از دیرباز نقش توضیحات
چیوتل اجوفور چیوتل اجوفور کوپلی افسر سایق سیاه که قصد نفوذ در گروه اندی را دارد.
شارلیز ثرون شارلیز ترون اندی قدیمی ترین جاودانه و رهبر گروه
کیکی لین کیکی لین نایل یک تفنگدار دریایی ایالات متحده آمریکا که در افغانستان خدمت کرده است
ماتیاس چونه آرتس  ماتیاس شوئنارتز بوکر سرباز فرانسوی زمان ناپلئون!

فیلم های اکشن و ماجراجویی مشابه فیلم نگهبانانی از دیرباز

فیلم سینمایی 2020 نگهبانانی از دیرباز یا بازی جذاب شالیز ترون گزینه مناسبی برای دانلود فیلم های 2020 می باشد. اگر به فیلم هایی با سیک اکشن و ماجراجویی علاقه دارید فیلم های سینمایی زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • استخراج Extraction: این فیلم نیز یکی از بهترین فیلم های 2020 محسوب می شود که در مورد دزدیده شدن پسر یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر است. فردی به نام راک باید این نوجوان را بیاید.
  • شش زیرزمینی 6 Underground:این فیلم در مورد 6 شخصیت است که برای مقابله با مجرمان تلاش می کنند آنها از راه های مختلف قصد دستگیری و نابودی مجرمان را دارند.
  • بلوند اتمی Atomic Blonde: یک جاسوس باید مامورانی که در حال خیانت به سازمان اطلاعاتی هستند را شناسایی و دستگیر کند.

7- میناری Minari

فیلم 2020

یک دورگه آمریکایی – کره ای به نام جاکوب، قصد دارد تا در شهر آرکانزاس مزرعه خود را داشته باشد اما سفر به این منطقه سختی های خود را دارد.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم خانوادگی 2020 به نام میناری را میگه:

لی ایزاک چانک کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است که اصالتی کره ای دارد و اغلب فیلم هایش در مورد اشخاص دورگه کره ای – آمریکایی است. او در جدیدترین اثر خود که به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 هم محسوب می شود به سراغ یک درام خانوادگی رفته است. او در این فیلم نیز از یک بازیگر توانا یعنی استون ین بهره برده است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام 115 لی ایزاک چانک آ 24

خلاصه: جاکوب به قصد کار در یک زمین کشاورزی و برای تحقق رویای خودش، خانواده خود را از کالیفرنیا به آرکانزاس می برد. هدف جاکوب این است که با پرورش محصولات کشاورزی در این مزرعه فروش خوبی داشته باشد. در حالی که همه چیز برای جاکوب خوب پیش می رود، همسرش مونیکا به شدت نگران فرزندشان دیوید است. آنها برای این که به دیوید کمک کنند، مادربزرگش را از کره به آمریکا می آورند. مادربزرگی ک بنظر بداخلاق است اما قلبا اینطور نیست اگرچه در ابتدا دیوید رابطه خوبی با مادربزرگش ندارد اما در مورد کاشت گیاه میناری از مادربزرگ آموزش می بیند.

نقد فیلم میناری

استیون ین بازیگر مطرح هالیوودی اولین فرد از آسیا محسوب می شود که نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد در جشنواره های اسکار و گلدن گلوب شده است البته او موفق به دریافت آن ها نشد. خیلی از منتقدین علت تمجید از این فیلم در جشنواره های اسکار و گلدن گلوب را نمایش شرایط رویایی در آمریکا قلمداد کردند از دیگر حقایق این فیلم این است که کل فیلمبرداری تنها در 25 روز و در اوکلاهاما انجام شده و نه آرکانزاس! جالب است بدانید فیلم میناری به عنوان بهترین فیلم درام ساخته آمریکا انتخاب شد و جایزه گرفت.

چرا فیلم درام Minari ارزش دیدن درد؟

فیلم میناری از این رو در فهرست بهترین فیلمهای 2020 قرار می گیرد که داستانی پویا دارد. در ابتدا هدف فیلم تلاش یک پدر برای کسب درآمد بیشتر از کشاورزی است اما ناگهان داستان روی فرزند آن ها متمرکز می شود. با آمدن مادربزرگ نیز خلاقیت های کارگردان بیشتر مشخص می شود. گفته می شود این فیلم الهام گرفته از دوران کودکی لی ایزاک چانک است. جوایز متعدد تعلق گرفته به این فیلم درام نشان می دهند که تا چه حد موفق بوده است اگر به دنبال فیلمی خانوادگی هستید میناری را پیشنهاد می کنیم.

بازیگران فیلم میناری نقش توضیحات
استیون ین استیون ین جاکوب  شخصیت اصلی داستان که خانواده خود را به مزرعه ای در آرکانزاس می برد.
هان یه ری هان یه ری مونیکا همسر جاکوب
سومیکو فوجی یون یو جانگ سونجا مادر مونیکا
الان کیم الان کیم دیوید فرزند جاکوب و مونیکا

فیلم های درام مشابه فیلم میناری

فیلم درام میناری یکی از بهترین فیلم های 2020 در مورد مهاجران است. فیلم های سینمایی زیر نیز ماهیتی خانوداگی دارند:

  • کاپیتان فوق العاده Captain Fantastic: بن در طول زندگی تمام تلاشش را می کند تا در تربیت فرزندانش موفق باشد. اما با مشکلات زیادی در هنگام نوجوانی فرزندان خود مواجه می شود.
  • وداع The Farewell: یک خانواده چینی در می باید که مادربزرگشان در چند روز آینده خواهد مرد. آنها تصمیم دارند این موضوع را مخفی نگه دارند تا عروسی فرزندشان به عقب نیفتد.
  • پسر عزیز Honey Boy: این فیلم در مورد یک پسر خردسال است که رابطه خوبی با پدرش ندارد. او تلاش دارد این رابطه بهبود ببخشد اما اعتیاد پدرش یک چالش بزرگ است.

8- همیلتون Hamilton

فیلم خارجی 2020 همیلتون

همیلتون روایتگر زندگی یکی از تاثیرگذارترین افراد انقلابی آمریکا در اواخر قرن 18 میلادی است.. الکساندر همیلتون پس از انقلاب آمریکا وزیر خزانه داری می شود اما دشمنانی سر راه او قرار دارند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه این فیلم موزیکال 2020 را میگه:

یکی از بهترین فیلم های 2020 که در ژانر تاریخی و موزیکال ساخته شده است، اثری از توماس کیل با نام همیلتون است. لین منوئل میراندا در این فیلم علاوه بر نقش اول، تهیه کنندگی و نویسندگی را نیز بر عهده دارد.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام – موزیکال 160 توماس کیل والت دیزنی

خلاصه: این فیلم داستان واقعی زندگی الکساندر همیلتون را روایت می کند. او جزو اولین بنیانگذارن آمریکا محسوب می شود. این فیلم در واقع با سبکی جذاب و موزیکال شرایط زندگی الکساندر همیلتون را در قرن هجدهم نمایش می هد. این فیلم واقعیات زندگی همیلتون را از زمانی که به عنوان یک مهاجر به آمریکا آمد تا زمانی که فعالیت های انقلابی را برای پایه گذاری آمریکای جدید انجام میداد، نمایش می دهد. همیلتون پس از انقلاب آمریکا به عنوان اولین وزیر خزانه داری آمریکا انتخاب شد اما با یکی از اعضای دولت آمریکا دچار مشکل شده است…

نکات فیلم همیلتون

این فیلم در واقع بازسازی یک تئاتر معروف به همین نام است. در واقع لین منوئل میراندا که خودش بازیگر و کارگردان تئاتر هم هست، نسخه ای سینمایی از این فیلم را ارائه کرده است. فیلمی که به جرئت می توان گفت جزو بهترین فیلم های 2020 است و نظرات مثبتی از سوی منتقدان در یافت کرده است. فیلم در 3 روز ضبط شده است. ماتوس کیل بعدها عنوان کرد که این فیلم تاثیر زیادی از سریال The West Wing گرفته است.

جرا فیلم Hamilton را ببینیم؟

اصولا دیدن فیلم های تاریخی می تواند تا حد زیادی آموزنده باشد. داستان جالب زندگی یکی از بنیانگذاران آمریکا، که در نهایت جان خود را سر یکی خصومت شخصی بر سر جاه و مقام آن هم در دوئل! می دهد، خالی از لطف نیست.

بازیگران فیلم همیلتون نقش توضیحات
 لین مانوئل میراندا  لین مانوئل میراندا الکساندر همیلتون یکی از بنیانگذاران آمریکای جدید پس از جنگ های داخلی
فلیپا سو فلیپا سو الیزا همسر الکساندر
لسی اودم جونیور  لسی اودم جونیور آرون سیاستمدار و معاون رئیس جمهور که خصومت شدیدی با همیلتون دارد.
رانه الیسه رانه الیسه آنجلینا خواهر الکساندر

فیلم های تاریخی مثل همیلتون

اگر به فیلم همیلتون به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر تاریخی علاقه دارید، می توانید فیلم های زیر را هم ببینید.

  • جانگوی رها شده Django Unchained: کینک شولتز یک برده به نام جنگو را آزاد می کند. او همچنین قصد دارد به جانگو کمک کند تا همسرش را نیز از دست یک مزرعه دار ثروتمند آزاد کند.
  • بینوایان Les Miserables: ژان والژان تحت تعقیب بازرسی بیرحم به نام ژاور است. او مجبور می شود هویت خود را تغییر دهد تا اینکه ….
  • انقلاب Revolution: یک شکارچی و تاجر پوست حیوانات است به طور ناخواسته وارد مهلکه انقلاب آمریکا و جنگ های نیروهای انقلابی می شود.

9- آوای وحش The Call of the Wild

فیلم خارجی درباره حیوانات

داستان فیلم آوای وحش در مورد یک سگ به نام باک است. باک از محل زندگی خود دزدیده می شود. هدف از دزدیدن باک، این است که او به عنوان سگ سورتمه کار کند. شخصیتی به نام جان در ماجراجویی های خود، باک را همراه خود دارد.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم آوای وحش را میگه:

در چتد سال اخیر شاهد ساخت فیلم های متعددی در مورد رابطه خوب انسانها و حیوانات هستیم. یکی از بهترین فیلم های 2020 نیز در مورد شخصیتی ماجراجو به نام جان است که یک سگ به نام باک را به همراه دارد. در واقع شخصیت اصلی داستان سگی به نام باک است!

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا ماجراجویی – خانوادگی 100 کریس سندرز فاکس قرن بیستم

خلاصه: آوای وحش روایتگر داستانی در مورد یک سگ بسیار متفاوت و بزرگ به نام باک است. سگی که در ایالت کالیفرنیا و نزد یک خانواده ثروتمند زندگی می کند. یک شب، باک بنابر اهدافی ربوده می شود. افرادی که باک را می دزدند قصد دارند او را در سرزمین های شمالی و به عنوان یک سگ سورتمه بفروشند. باک روزهای سختی را سپری می کند  در همین حین یک ماجراجو به نام جان تصمیم میگرد تا باک را در سفر خود همراه داشته باشد.

نقد و بررسی فیلم آوای وحش

فیلم آوای وحش در واقع با همه فیلم هایی که بر بستر طبیعت وحشی ساخته شده اند یک تفاوت بزرگ دارد. در همه این فیلم ها، انسان شخصیت اصلی داستان است. اما در آوای وحش سگ قصه یا همان باک، تقریبا شخصیت محوری و اصلی داستان محسوب می شود. نوع تصویربرداری در این فیلم به حدی قوی است که ما تصور می کنیم باک، احساس دارد و مانند یک انسان می فهمد!

چرا تماشای the call of the wild را توصیه می کنیم؟

دو چیز در این فیلم به خوبی صورت پذیرفته است. یکی جلوه های ویژه متوازن و متناسب و دیگری تصویربرداری شخصیت ساز برای باک. جلوه های ویژه در این فیلم به حدی عالی است که نه مانند بازیهای گرافیکی منزجرکننده است و نه آنقدر کم، که بر فیلم تاثیر منفی بگذارد. اما شاهکار کریس سندرز در نوع فیلمبرداری این فیلم است. نمای POV یا اول شخص در اغلب صحنه های فیلم، باعث شخصیت پردازی زیبایی به باک شده است. به گونه ای که باید هریسون فورد را نقش دوم فیلم بنامیم!

بازیگران فیلم آوای وحش نقش توضیحات
هریسون فورد  هریسون فورد حان یک مرزبان باتجربه و ماجراجو
عمر سی عمر سی پراو  یکی از صاحبان باک
کارن گیلان کارن گیلان مرسدس  خواهر یکی از صاحبان باک
کارا گی کارا گی فرانکویس  دستیار پراو

فیلم های ماجراجویی مانند آوای وحش

فیلم آوای وحش یکی از بهترین فیلم های 2020 در مورد رابطه خوب انسانها و حیوانات است. فیلم های زیر نیز رابطه خوب انسان و طبیعت را انعکاس می دهد.

  • توگو Togo: این فیلم در مورد یک سگ به نام توگو است که اگر چه کوچک و ضعیف به نظر می رسد، اما می تواند یک سورتمه را هدایت کند.
  • سفر یک سگ A Dog’s Journey: یک سگ به نام بیلی به خاطر زندگی با صاحبانش، مجبور به یک مسافرت غیر منتظره است…
  • آیرون ویل Iron Will: ویل برای محافظت از زمین های آبا و اجدادی خود نیاز به پول دارد. از این سعی دارد در یک مسابقه بزرگ سورتمه سواری شرکت کند.

10- گرینلند Greenland

بهترین فیلمهای 2020

جان پس از اطلاع از فرود غیر منتظره اجرام آسمانی بر روی اهالی کره زمین، قصد دارد خانواده خود را به پناهگاهی امن ببرد. او توجه می شود که یک هواپیما بازماندگان این فاجعه را به مکانی دور می برد.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم گرینلند 2020 را میگه:

یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر فاجعه و هیجانی، فیلم گرینلند ساخته ریک رومن وو است. اگر چه فیلم های زیادی در سالهای اخیر در ژانر فاجعه دیدیم،  اما گرینلند خلاقانه تر و با شخصیت پردازی و هیجان بیشتری ساخته شده است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا اکشن-هیجانی 119 ریک رومن وو STXfilms

خلاصه: داستان این فیلم اخرالزمانی از این قرار است که یک سری اجرام آسمانی و دنباله دارهای بزرگ در حال نزدیک شدن به زمین و ساکنان آن هستند. شخصیت اصلی داستان یعنی جان گاریتی به همراه همسر و پسرش برای رسیدن به یک پناهگاه امن تلاش می کنند. در همین حین خبر می رسد که تمام شهر های جهان توسط این اجرام آسمانی نابود شده اند. اما جان تمام تلاشش را می کند تا خانواده اش را از این مخمصه نجات دهد. اما ظاهرا همه چیز ناامید کننده است و انها به نفس های پایانی نزدیک می شوند…

حقایق فیلم گرینلند

اغلب فیلم های مربوط به شهاب سنگ ها و اجرام آسمانی تاثیر گرفته از رمان معروف آرتور سی کلارک هستند. به همین دلیل در این فیلم این دنباله دار به نام کلارک نامگذاری شده است. از دیگر اتفاقات جالب برای این فیلم این بود که به خاطر همه گیری کرونا چندین بار زمان اکران آن به تعویق افتاد. تا این که سازندگان فیلم تصمیم گرفتند این فیلم را بر بستر اینترنت و به صورت ویدئویی نمایش دهند. جالب است بدانید که فروش اینترنتی آن از فروش پیش بینی شده در سینما، بیشتر شد.

چرا فیلم Greenland؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در سال های گذشته فیلم های زیادی در ژانر فاجعه ساخته شده است. طوری که به نظر، همه از یک شیوه و استراتژی برای ساخت آنها استفاده می کنند. اما گرینلند خلاقانه تر ساخته شده است. هیجان موجود در این فیلم نیز، بر جذابیت های آن افزوده است و این فیلم را به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 بدل کرده است.

بازیگران فیلم گرینلند نقش توضیحات
جرارد بوتلر جرارد بوتلر جان شخصیت اصلی داستان که باید همسر و فرزند خود را از فاجعه ای بزرگ نجات دهد
مورنا باکارین مورنا باکارین الیسون  همسر جان
راجر فلوید راجر فلوید ناتان فرزند جان و الیسون
اسکات گلن اسکات گلن دیل پدر الیسون

بهترین فیلم های مشابه فیلم گرینلند

فیلم گرینلند اگر چه جزو لیست بهترین فیلم های 2020 محسوب می شود، اما از فیلم های زیر تاثیر زیادی گرفته است.

  • طوفان جغرافیایی Geostorm: سران کشورهای جهان سیستمی را تشکیل داده اند تا مشکلات اب و هوایی را کنترل کنند. اما این سیستم دچار اختلال می شود و …
  • انجل سقوط کرده است Angel Has Fallen: مایک بنینگ که یک مامور باتجربه است به کاری که واقعا آن را انجام نداده است متهم می شود. او تصمیم میگیرد فرار کند تا فرصتی برای رفع اتهام داشته باشد…
  • سقوط لندن London Has Fallen: نخست وزیر انگلستان فوت کرده است و تمام سران دنیا برای مراسم خاکسپاری به لندن رفته اند. در همین حال یک گروه تروریستی قصد خرابکاری دارد.

11- انگاشته Tenet

فیلم سال 2020

یک مامور سازمان اطلاعات آمریکا (سیا)  به استخدام شرکتی عجیب و مرموز به نام تنت در می آید. این مامور باید به ماموریت مهم برود که موفقیت آمیز بودن آن باعث جلوگیری از جنگ جهانی سوم می شود.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم تنت را میگه:

یکی از بهترین فیلم های 2020 هالیوود در ژانر علمی و تخیلی و البته مهیج و اکشن، فیلم انگاشته است. وقتی کریستوفر نولان کارگردان یک فیلم باشد، قاعدتا باید تمام حواستان را به فیلم بدهید تا موضوعات آن را متوجه شوید. وگرنه باید فیلم را دوباره ببینید!

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا اکشن – علمی تخیلی 150 کریستوفر نولان برادران وارنر

خلاصه: داستان فیلم تنت در مورد یک مامور سیا به نام پروتا گونیست یا قهرمان است. قهرمان به استخدام یک سازمان اطلاعاتی به نام تنت در می آید. هدف این سازمان از استخدام قهرمان، این است که او را به ماموریت مهمی بفرستد. این ماموریت برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم است. یک تبهکار روسی قصد دارد جنگ بزرگی را به راه بیاندازد و قهرمان باید با استفاده از مفهوم پیچیده و عجیب وارونگی زمان، او را کنترل کند.

درباره فیلم تنت

فیلم انگاشته یکی از پرخرج ترین فیلم های 2020 نیز محسوب می شود. این فیلم 200 میلیون دلار خرج برداشت. بیشتر این خرج را خود کریستوفر نولان روی دست برادران وارنر گذاشت. او از جلوه های بصری استفاده نکرد و اصرار داشت باید یک هواپیمای 747 خریده شود و بر روی یک ساختمان سقوط کند! البته این خرج ها جواب داد. فیلم در کل 362 میلیون دلار فروخت. اگر کرونا نبود و این فیلم  در زمان مقرر در سینماها پخش می شد، احتمالا از این میزان هم فروش بیشتری داشت.

چرا فیلم Tenet را پیسنهاد می دهیم؟

فیلم تنت باید با دقت بسیار زیاد تماشا شود. چون که موضوعات مربوط به وارونگی زمان به اندازه کافی پیچیده هستند، چه برسد به این که نولان آنها را توضیح دهد! وجه فنی فیلم به شدت توسط منتقدین تحسین شد. به طوری که بهترین فیلم 2020 در قسمت جلوه های ویژه شد.

بازیگران فیلم تنت  نقش توضیحات
جان دیوید واشینگتن  جان دیوید واشینگتون قهرمان  مامور سیا و قهرمان داستان
رابرت پیتنسن رابرت پتینسون نیل نگهبان قهرمان!
الیزابت دبیکی الیزابت دبیکی کت از همراهان قهرمان
هایمش پاتل هیمیش پاتل ماهیر ثابت کننده زمان!

فیلم های مشابه با تنت

فیلم های کریستوفر نولان در هر زانری دیدنی و جذاب هستند. به جز فیلم تنت که یکی از بهترین فیلم های 2020 است، می توانید فیمهای شاخص دیگری از این کارگردان را تماشا کنید.

  • بین ستاره ای Interstllar: ناسا گروهی از سیارات را کشف کرده است که قابلیت سکونت برای انسان را دارند. از این رو یک گروه از دانشمندان را به آنجا می فرستد…
  • تلقین Inception: یک سارق حرفه ای توانایی دزدیدن اطلاعات از ذهن انسانها در موقع خواب را دارد. او به همین دلیل تحت تعقیب است.
  • دانکرک Dunkirk: این فیلم روایتگر محاصره 9 روزه سربازان متفقین (بلژیک، بریتانیا و فرانسه) در ساحل دانکرک است.

12- یک شب در میامی One Night in Miami

فیلم سینمایی خارجی 2020

محمدعلی کلی بوکسور افسانه ای آمریکایی پس از پیروزی در یک مسابقه سخت، یک جشن کوچک به همراه سه تن از دوستانش برگزار می کند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم درام 2020 یک شب در میامی را میگه:

رجینا کینگ که بازی فوق العاده اش را در فیلم اگر خیایان بیل می توانست حرف بزند را به یاد داریم، حالا در هیئت یک کارگردان، فیلمی خاص را ساخته است. فیلمی که در آن در واقع 4 اسطوره جامعه سیاهپوستان جمع شده اند.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام 114 رجینا کینگ آمازون استودیوس

خلاصه: محمد علی کِلی به یمن پیروزی بر سانی لیستون، قهرمان سنگین وزن جهان جشنی را با سه تن از دوستانش تدارک می بیند. در این جشن مالوم ایکس، فعال سیاه پوست و مسلمان حقوق بشر و یکی از برجسته ترین افراد در جنبش های برابری طلبی آمریکا، سم کوک یکی از برجسته ترین موسیقی دانان آمریکایی و جیم براون فوتبالیست مطرح آمریکایی حضور داشتند. فیلم روایتگر برنامه و تبادل نظرات انها در مورد شرایط حاکم بر جامعه امریکا در میامی است.

حقایق جالب فیلم یک شب در میامی

این اتفاق واقعی است و واقعا چنین جشنی برگزار شده است. البته حدود 10 ماه بعد سم کوک در یک حادثه مشکوک به ضرب گلوله گشته شد. اما یکی از خلاقانه ترین موضوعات این فیلم پوستر رسمی آن است. تنها کسی که از این جمع 4 نفره زنده است، جیم براون است. به همین دلیل در این پوستر در هیچ جهتی قرار ندارد. اما بقیه اعضا به جهت های مختلف ایستاده اند!

چرا فیلم One Night in Miami را پیشنهاد می دهیم؟

حضور 4 فوق ستاره هنر و موسیقی و مسائل اجتماعی، در یک جا به اندازه کافی می تواند جذاب باشد. روایت های دهه 60 میلادی و موضوعات اجتماعی آمریکای مدعی دموکراسی و آزادی برای سیاه پوستان! در این فیلم به خوبی نمایش داده می شود.

بازیگران فیلم  یک شب در میامی نقش توضیحات
کینگسلی بن ادیر کینگسلی بن ادیر  مالکوم ایکس فعال سیاه پوست و مسلمان حقوق بشر و یک از برجسته ترین افراد در جنبش های برابری طلبی آمریکا
الدیس هوگ هالدیس هودگ جیم براون فوتبالیست مطرح آمریکایی
لسی اودم جونیور  لسلی اودوم جونیور سم کوگ از برجسته ترین موسیقی دانان آمریکایی
الی گوری الی گوری  محمد علی کلی قهرمان اسطوره ای بوکس آمریکا

فیلم های تاریخی مشابه فیلم یک شب در میامی

یکی از بهترین فیلم های 2020 از نگاه تماشاگران فیلم تاریخی یک شب در میامی است.

  • زمانی که ما سلطان بودیم We Were Kings : این فیلم در مورد مسابقه ای است که در سال 1974 بین محمدعلی کلی و جرج فرمن برگزار شده است…
  • علی Ali:  داستان این فیلم نیز یک بیوگرافی از محمدعلی کلی است.
  • مالکوم ایکس Malcom X: این فیلم داستان رهبر مسلمان سیاهپوستان برابری طلب در دهه 60 را روایت می کند.

13- اخبار جهان News of the World

فیلم های برتر 2020

جفرسون، افسر سابق جنگ های داخلی آمریکا بازنشته شده و اخبار مجلات و روزنامه ها را برای شهروندان آمریکا می خواند. در همین حین با دختری نوجوان به نام یوهانا آشنا میشود و تصمیم میگیرد او ار به زادگاهش برگرداند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم اخبار جهان را میگه:

یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر وسترن، فیلم اخبار جهان است. این فیلم اقتباسی جذاب از رمانی به همین نام است که پولت جایلز شاعر و رمان نویس مشهور آمریکایی است. این کتاب در ایران به نام خبرخوان ترجمه شده است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام اکشن 118 پل گرینگرس یونیورسیال استودیوز

خلاصه: داستان این فیلم در مورد یک افسر نظامی به نام جفرسون است که در دوران جنگ های داخلی آمریکا فعالیت های زیادی انجام داده . اما پس از جنگ بازنشسته شده و کار جدید برای خود دست و پا کرده است. او اخبار را از مجلات و روزنامه برای مردن می خواند. در همین حین با دختری نوجوان به نام یوهانا آشنا می شود. بوهانا در جنگ های داخلی یکه و تنها شده  و از محل زندگی خود دور افتاده است. جفرسون تصمیم میگرد کودک را به خانه اصلی خود برگرداند. اما در مسیر با مخاطرات زیادی مواجه  می شود. حالا باید برای بقا بجنگد.

نکات خواندنی درباره فیلم اخبار جهان

از نکات جالب این فیلم، بازی بسیار ساده اما عالی نوجوان آلمانی نقش یوهانا، یعنی  هلنا زنگل است. او در ابتدا اصلا نمی دانست تام هنکس کیست!

اگر چه هلنا مشکلی در اسب سواری نداشت، اما یادگیری زبان انگلیسی به خصوص با لهجه، برای او یک چالش بزرگ بود. اما برای تام هنکس این تجربه بسیار شیرین بود. این فیلم در واقع اولین فیلم وسترن تام هنکس محسوب می شود.

چرا تماشای فیلم News of the World را پیشنهاد می دهیم؟

تا هم هنکس با 65 سال سن هنوز قابلیت بازی در نقش های مختلف را دارد. او در این فیلم نیز به خوبی نقش یک افسر نظامی بازنشسته را بازی می کند. کارگردان این فیلم یعنی گرینگرس هم در اولین تجربه خود در ژانر اکشن و وسترن، بسیار عالی عمل کرده است.

بازیگران فیلم اخبار جهان نقش توضیحات
تام هنکس تام هنکس  کاپیتان کید شخصیت اصلی داستان و افسر سابق جنگ های داخلی آمریکا که قصد دارد یوهانا را به زادگاهش برگرداند.
هلنا زنگل هلنا زنگل یوهانا  دختری یتیم که باید به زادگاهش برگردانده شود.
ماره ونینگهام ماره ونینگهام دوریس  از کسانی که در ابتدا قصد سرپرستی یوهانا را دارد.
میشل آنگلو کاوینو میشل آنگلو کاوینو آلامی از اشرار کابوئی

فیلم های وسترن مشابه فیلم اخبار جهان

فیلم اخبار جهان جزو بهترین فیلم های سال 2020 محسوب می شود. اگر به این فیلم علاقه دارید، فیلم های زیر نیز می توانند گزینه های مناسبی باشند.

  • شهامت واقعی 1969 True Grit: متی راس که پدرش را در یک دوئل از دست داده است، قصد دارد از قاتل پدرش انتقام بگیرد.
  • شهامت واقعی 2010 True Grit: این فیلم در واقع نسخه اقتباسی از فیلم سال 1969 است.
  • تومستون Tombstone: وایارت قصد دارد که اسلحه را کنار بگذارد و زندگی آرامی داشته باشد. اما چند کابوی  برای او مزاحمت هایی ایجاد می کنند.

14- مرد نامرئی The Invisible Man

فهرست بهترین فیلم های 2020

سیلیسیا که به تازگی از آدریان جدا شده است، سعی دارد او را فراموش کند. اما اتفاقات عجیب  می افتد که سیلیسیا تصور می کند آدریان قصد اذیت کردن او را دارد.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم مهیج 2020 به نام مرد نامرئی را میگه:

فیلم مرد نامرئی یکی از هیجان انگیزترین فیلم های 2020 محسوب می شود. این فیلم از جمله فیلم های یونیورسال پیکچرز بود که مدتها قبل قصد ساخت آن را داشت، آما به دلایل مختلف به تعویق افتاد. لی ونل که بازی او را در فیلم ماتریکس به یاد داریم، این بار به عنوان کارگردان این فیلم ترسناک، سعی کرده تا فیلم های خوش ساخت و قبلی خودش ( مجموعه اره و توطئه آمیز ) را تکرار کند.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا ترسناک – هیجان انگیز 124 لی ونل یونیورسیال پیکچرز

خلاصه: سیسیلیا به تازگی از رابطه ای بد و خشن با آدریان که یک فیزیکدان است خارج شده چند روز بعد، خبر خودکشی آدریان به گوش سیلیسیا می رسد. سیسیلیا به خاطر اتفاقات عجیبی که در خانه اش می افتد اعتقاد دارد که آدریان نمرده است. او اصرار دارد آدریان به سبب تسلط بر علم نور و فیزیک، می تواند خود را نامرئی کند. اما کسی حرف های او را باور نمی کند. تا اینکه او خودش تصمیم میگرد با روش های مختلف آدریان را در تله قرار دهد. اما به واسطه حرف ها و کارهایی که انجام میدهد، او را به بیمارستان روانی می فرستند اما این تازه اول ماجراست.

حقایقی جالب در مورد فیلم مرد نامرئی

در ابتدا قرار بود جانی دپ نقش اصلی را بازی کند. به خاطر اینکه تمام ویژگی های لازم برای شخصیت آدریان داشت. اما او به اندازه کافی درگیر مسائل خانوادگی بود! از دیگر ویژگی های فیلم، اختلاف نظر بین کارگردان و فیلمبردار بوده است. چرا که فیلمبردار اعتقاد داشت فیلم باید تاریک باشد. اما ویل معتقد بود چون شخصیت فیلم خودش نامرئی است، نیاز زیادی به تاریکی نیست!

چرا The Invisible Man ارزش دیدن دارد؟

فیلم مرد نامرئی بهترین فیلم ترسناک یونیورسیال پیکچرز بعد از فیلم مومیایی انتخاب شده است. مفاهیم جدید (مانند سوپرایز) و البته بازآفرینی خلاقانه داستانی کلیشه ای و  تکراری، بر جذابیت های این فیلم افزوده است.

بازیگران فیلم مرد نامرئی نقش توضیحات
الیزابت موس الیزابت موس سیسییلیا شخصیت اصلی داستان  که اعتقاد دارد آدریان نمرده و از طرف او اذیت می شود.
اولیور جکسون کوهن  اولیور جکسون کوهن آدریان نامزد سابق سیسیلیا
الدیس هوگ الدیس هودگ جیمز کارآگاهی که به سیسیلیا پناه می دهد.
استورم رید استورم رید سیدنی دختر کارآگاه جیمز

فیلم های ترسناک مشابه مرد نامرئی

فیلم های زیر نیز از لحاظ ماهیتی شبیه فیلم مرد نامرئی هستند.

  • ما Us: یک خانواده برای تفریح به منطقه ساحلی می روند. اما یک مهمان ناخوانده وارد جمع آنها می شود…
  • ساکن The Resident: زنی به نام جولت قصد دارد به خانه جدید خود نقل مکان کند. او در این آپارتمان با فردی به نام مکس آشنا می شود که …
  • هدیه The Gift: هدیه ای از طرف یک فرد درگذشته، برای سایمون و رابین ارسال می شود. این هدیه رازی ترسناک را بر ملا می کند.

15-  راه بازگشت The Way Back

بهترین فیلم های 2020 دوبله فارسی

جک در دوران نوجوانی بازیکن موفقی در بسکتبال بود. اما به دلایلی بسکتبال را رها کرده و حالا به الکل اعتیاد پیدا کرده است. در همین حین پیشنهاد مربیگیری یک تیم بسکتبال به او می شود…

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم ورزشی 2020 را میگه:

یکی از کارگردانان مطرح هالیوودی که تقریبا در همه ژانرها، فیلم ساخته است، گاوین اوکانر است. او در سال 2020 کارگردانی فیلمی ورزشی را هم به ویترین فیلم های مختلف خود افزوده است. اگرچه مسئولان فیلم به خاطر حضور بن افلک انتظار فروش خوب داشتند، ولی این فیلم در گیشه شکست خورد!

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا ورزشی 108 گاوین اوکانر برادران وارنر

خلاصه: داستان این فیلم در مورد شخصیتی به نام جک کانینگهام است. جک در دوران نوجوانی استعداد بسیار زیادی در بسکتبال داشته و همه او را به عنوان یک بستکبالیست موفق و آینده دار می شناختند. اما  به دلایل نامعلومی، بسکتبال را کنار می گذارد و حالا اعتیاد پیدا کرده است در همین حین به او پیشنهاد می شود تا مربی  تیم بسکتبال یک کالج  شود. فرصتی که می تواند باعث ارتقاء جایگاه او شود و دوباره به روزهای اوجش در بسکتبال برساند.

فیلم راه بازگشت

خود بن افلک در یک دوره واقعا به الکل اعتقاد داشته است. از این رو  با تجربه تلخی  که داشته است، توانسته به خوبی نقش جک را بازی کند. او برای این که بدن یک انسان الکلی را داشته باشد مجبور شد 30 پوند (13.6 کیلوگرم) اضافه کند.

چرا فیلم The Way Back را ببینیم؟

این فیلم داستانی تکراری دارد. اما آنچه به جذابیت های فیلم اضافه کرده است، کنایه های سیاسی فیلم است. همچنین انتقاد از نظام سرمایه داری و ز سبک زندگی برخی از سلبریتی ها، به قوام داستان و جذابیت آن کمک کرده است.

بازیگران فیلم راه بازگشت نقش توضیحات
آل مدریگال آل مدریگال  دن بازیکن اصلی تیم بستکبال کالج
بن افلک  

بن افلک

 

جک

مربی  تیم بسکتبال که به تازگی به این ورزش بازگشته است.
آل مدریگال جانینا گاوانکار آنجلا  همسر سابق جک
جیم کارتر جرمی رادین آقای ویلان یکی از مسئولان تیم بسکتبال

فیلم های مشابه فیلم راه بازگشت

فیلم ورزشی راه بازگشت یکی از امیدبخش ترین و بهترین فیلم های 2020 است. فیلم های زیر نیز فیلم های انگیزشی ورزشی محسوب می شوند.

  • چپ دست Southpaw: بیلی هوپ به عنوان یک بوکسور پس از مرگ همسرش دچار افسردگی شده است. تیک ویلیس قصد دارد به عنوان مربی انگیزه او را بازیابی کند.
  • خبرچین The Informer: یک فرد سابقه دار برای ان که در جمع گروهی از اوباش نفوذ کند، مجبور می شود کاری کند تا دوباره وارد زندان شود…
  • عقیده Creed: راکی که قهرمان سابق بوکس است، تصمیم گرفته تا فرزند یکی از دوستان کشته شده اش را آموزش بدهد اما…

16- خانه او His House

فیلم سینمایی 2020

یک زوج پناهنده از سودان جنوبی با مشکلات فراوان خود را به انگلیس می رسانند. آنها در یک خانه قدیمی ساکن می شوند، اما اتفاقات عجیب و غریبی در این خانه می افتد.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم ترسناک 2020 به نام خانه او را میگه:

بحران مهاجرت به اروپا تقریبا از سال 2013 به بعد دستمایه ساخت فیلم های زیادی شده است. یکی از بهترین فیلم های 2020 فیلم آمریکایی خانه او است. این فیلم هم در ژانر ترس و دلهره ساخته است. ترس و دلهره ای که این بار، در یک خانه اهدایی از سوی دولت انگلیس به یک خانواده مهاجر داغدار وجود دارد!

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا ترسناک هیجان انگیز 93 ریمی ویکس نتفلیکس

خلاصه: داستان فیلم خانه او در مورد یک زوج پناهنده از سودان جنوبی است که برای رسیدن به انگلیس تلاش می کنند. آنها با استفاده از قایقهای موتوری خطرناکی که پناهجویان را به فرانسه میرسانند، وارد این کشور می شوند.  آنها پس از کش و قوس های فراوان به انگلستان می رسند. در آنجا دولت پس از چندین ماه، خانه ای متروکه و کلنگی به آنها می هد. اگرچه  همسایگان آنها رفتارهای نژادپرستانه دارند، اما آنها سعی می کنند تا سبک زندگی انگلیسی به خود بگیرند. تا اینکه متوجه می شوند در زیر خانه آنها اتفاقت عجیبی می افتد. شیطان و ارواح، در زیر این خانه ساکن هستند!

حقایق جالب در مورد فیلم خانه او 

ریمی ویکیس کارگردان و نویسنده، ایده اصلی این فیلم را از مشاهده پناهجویان افریقایی که در صف غذا و اسکان در منطقه اسکس بریتانیا بودند گرفت. او بعدها عنوان کرد که از این تعداد پناهنده شگفت زده شده است. چرا که کمپ های پناهندگان در این منطقه به حد زیادی بودند.

چرا فیلم His House ارزش دیدن دارد؟

این فیلم در واقع ادغام مصاپب و گرفتاری های پناهجوبان کشورهای آفریقایی و دیگر کشورها برای رسیدن به زندگی بهتر در اروپا و آمریکا با موضوعی ترسناک است. شاید ترکیب این دو موضوع تاثیر زیادی بر استقبال گسترده منتقدین از این فیلم شده است.

بازیگران فیلم نقش توضیحات
وونمی موساکو وونمی موساکو ریال پناهنده سودانی که قصد مهاجرت به انگلیس را دارد، اما اوضاع بر وفق مراد او پیش نمی رود.
سوپ دیرسو سوپ دیرسو بول همسر ریال
 مت اسمیت مت اسمیت مارک کارمند سازمان مهاجرت
کورتل جان کورتل جان  ویچ  جادوگر و احضار کننده ارواح

فیلم هایی که شباهیت ماهیتی با خانه او دارند

در لیست بهترین فیلم های 2020 مشابه فیلم خانه او، می توان به دو فیلم دیگر اشاره کرد. فیلم های جسد و انقیاد که در سال 2020 منتشر شده است، تم ترسناک دارند.

  • جسد Cadaver: این داستان ترسناک در مورد اتفاقاتی است که برای یک خانواده سه نفره پس از یک واقعه اتمی می افتد.
  • آیین Ritual: یک گروه 4 نفره قصد دارند برای تفریح به یک جنگل در اسکاندیناوی (شمال اروپا) بروند. اما در آنجا با یک نیروی عجیب مواجه می شوند…
  • انقیاد The Binding: این فیلم ایتالیایی در مورد یک مادر تنها است که فصد ازدواج مجدد دارد. اما مادر نامزدش، او را طلسم کرده است.

17- هرگز به ندرت گاهی همیشه Never Rarely Sometimes Always

فیلم برتر 2020

اتیوم که به طور ناخواسته باردار شده است، قصد سقط جنین دارد. اما در محل زندگیش نمی تواند سقط جنین کند. از این رو او سعی می کند به نیویورک سفر کند…

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم هرگز به ندرت گاهی همیشه را میگه:

الیزا هیتمن یکی از فیلمنامه نویسان جوان و البته خلاقی است که در سال 2018 جایزه معتبر گوگنهایم را نیز دریافت کرده است. این جایزه عمدتا به افرادی داده می شود که که استعداد بالایی در خلق آثار هنری دارند. این هنرمند جوان، در جدیدترین فیلم خودش به موضوع خاص در حیطه روابط نوجوانان پرداخته است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام 101 الیزا هیتمن یونیورسیال پیکچرز

خلاصه: داستان این فیلم در مورد دختری به نام اتیوم است. او به طور ناخواسته باردار شده و این فرزند را نمی خواهد. اما در ایالت پنسیلوانیا کسی از او حمایت نمی کند. پس مجبور می شود به همراه دختر عموی خود اسکایلر، به نیویورک پیش پزشک برود. در این سفر او متوجه می شود که هفته 18 بارداری است و به پول زیادی نیاز دارد. از این رو اسکایلر مقدار زیادی پول قرض می گیرد و هر طور که شده هزینه مورد نیازشان را تامین می کند. حوادث متعدد دیگری در این سفر برای اتیوم و اسکایلر اتفاق می افتد که ماهیت اصلی داستان را شکل می دهند.

فکت های فیلم هرگز به ندرت گاهی همیشه

سیدنی فلانگیان از بین بیش از صد دختر برای این فیلم برگزیده شد. او واقعا در یک سازمان کوچک به عنوان سرایدار کار می کرده است و کاملا اتفاقی برای این فیلم تست بازیگری داده است. اما هنر الیزا هیتمن باعث شده است تا او بتواند علی رغم بی تجربگی، به خوبی از عهده این نقش سخت بربیاید. البته الیزا هیتمن در اثر قبلی خود به نام موش های ساحل نیز، به اندازه کافی استعداد خود را در مردم شناسی! نشان داده بود.

چرا فیلم Never Rarely Sometimes Always را تماشا کنیم؟

هیتمن در این فیلم به یک موضوع مبتلابه در جامعه مضطرب آمریکا پرداخته است. سقط جنین گسترده در آمریکا دستمایه ساخت این فیلم به شدت فمنیستی است.

بازیگران فیلم هرگز به‌ندرت گاهی همیشه نقش توضیحات
سیدنی فلانگان سیدنی فلانگان اتیوم شخصیت اصلی داستان که قصد سفر به نیویورک را دارد.
تالیا رایدر تالیا رایدر اسکایلر دختر عموی اتیوم
تئودور پالرین تپودور پالرین جاسپر پسری که در سفر با اسکایلر آشنا می شود.
رایان اگولد رایان اگولد تد پدرخوانده اتیوم

فیلم هایی با موضوع نوجوانان

فیلم های زیر نیز موضوعات مهم دوره نوجوانی را مطرح می کند:

  • بوگی Boogie: یک نوجوانان دورگه، علاقه شدیدی به بسکتبال دارد. اما خانواداش دوست دارند او ادامه تحصیل بدهد…
  • کودا Coda: دختری نوجوان در حالی که همه اعضای خانواده اش ناشنوا هستند، وارد هنر موسیقی می شود. اما خانواده اش به او نیاز دارند. خانواده کودا می خواهد او برای کمک به خانواده وارد حرفه ماهیگیری شود…
  • مواد Dope: مالکوم که نوجوانی شاد و سرزنده است، به مهمانی دوستانش می رود. اما ناگهان متوجه می شود که یک کیف پر از مواد مخدر در ساکش قرار دارد. او با موادفروشی که این مواد را در کیفش جاسازی کرده است ملاقات می کند تا اینکه…

18- زیر آب Underwater

فیلم سینمایی خارجی سال 2020

در یک ایستگاه حفاری در اعماق دریا یک زلزله رخ می دهد و خسارات زیادی به بار می آید. بازماندگان این حادثه سعی دارند با استفاده از بستر دریا، خود را به ایستگاه حفاری مجاور برسانند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم زیر آب را میگه:

یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر مهیج و ماجراجویی و البته علمی، فیلمی به نام زیر آب است که کارگردان مشهور هالیوود، ویلیان اوبنک آن را ساخته است. اوبنک در فیلم های شاخص خود یعنی عشق و سیگنال، نشان داده است که چقدر در تبدیل کردن مفاهیم علمی به فیلم های جذاب تبحر دارد.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا مهیج – ماجراجویی 95 ویلیام اوننک فاکس قرن بیستم

خلاصه: این فیلم در مورد یک حادثه در ایستگاه حفاری در اعماق اقیانوس است که منجر به خسارات فراوانی می شود. یک زلزله بزرگ باعث ایجاد خسارات های زیاد به ایستگاه حفاری شده است. مهندسان و کارشناسان برای فرار از این مخمصه، پیشنهاد می دهند که بازماندگان نزدیک بستر دریا بروند و راهی برای و رسیدن به ایستگاه حفاری مجاور  پیدا کنند.  اما این راه حل بسیبار خطر ناک است. چرا که در بستر دریا آنها با کمبود اکسیژن، تاریکی مطلق، فشار آب بسیار زیاد و موجودات عجیب و مرگباری مواجه هستند که هیچکس تابحال  ندیده است.

حقایق فیلم زیر آب

لباس هایی که در این فیلم برای بازیگران در نظر گرفته شد بود، 63 کیلو وزن داشت. این لباس از ورن برخی از بازیگران، من جمله خود کریستین استوارت بیشتر بود.

این فیلم به شدت تاثیرپذیرفته از فیلم بی نظیر ریدلی اسکات، به نام بیگانه و فیلم جذاب نیل مارشال یعنی سقوط است. اسکات و مارشال، دو کارگدان بزرگ هالیوود هستند. در کل، بزرگترین دستاورد این فیلم جلوه های ویژه آن است.

چرا تماشای فیلم علمی و مهیج Underwater را پیشنهاد می دهیم؟

لازم به ذکر است که این فیلم از نظر منتقدان مورد استقبال واقع نشده، اما یکی از بهترین فیلم های 2020 از نگاه تماشاگران است. منتقدین به علت تاثیر زیاد این فیلم از فیلم های بیگانه (1979) و سقوط (2005) به فیلم ایراد وارد کرده اند. اما تماشاچیان هیجان و جذابیت های آن را ستوده اند.

بازیگران فیلم زیر آب نقش توضیحات
کریستین استوارت کریستین استوارت نورا شخصیت اصلی داستان و یکی از کارکنان ایستگاه حفاری
وینسنت کسل وینسنت کسل کاپیتان لوسین از مسئولان ایستگاه حفاری
مامودو آتی مامودو آتی رودریگو  از دیگر کارکنان ایستگاه حفاری
تی جی میلر تی جی میلر پل از مهندسان مرکز تحقیقاتی و حفاری

لیست فیلم های مشابه زیر آب 

فیلم زیر آب یکی از مهیج ترین و بهترین فیلم های 2020 است. اگرچه به جز کریستین استوارت بازیگر مطرح دیگری در این فیلم نیست، اما جلوه های ویژه آن، حتی از نقش کریستین استوارت نیز پر رنگ تر است!

  • بیگانه Alien: یک سفینه فضایی برای ماموریتی خاص به فضا فرستاده می شود. اما در حین ماموریت موجودی خطرناک و ناشناخته وارد سفینه می شود…
  • سقوط The Descent: این فیلم ماجراجویانه نیز در مورد یک گروه کاشف است که قصد دارند درون غارها را کاوش کنند اما …
  • کلاور فیلد Cloverfield: این فیلم در مورد حمله یک هیولای غول پیکر به شهر نیویورک آمریکا است. راب و بتی در یک ساختمان گیر افتادند و باید خود را ازین مخمصه نجات دهند…

19- بیل و تد با موسیقی روبرو می شوند Bill & Ted Face the Music

بهترین فیلم های 2020 از نظر imdb

یک مسافر از آینده! به بیل و تد اطلاع می دهد که دنیا در حال نابودی است و آنها باید یک قطعه موسیقی بنوازند تا دنیا را نجات دهند. اما بیل و تد تصمیم دیگری گرفته اند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم را میگه:

در لیست بهترین فیلم های 2020 بالاخره به یک مجموعه فیلم می رسیم. دین پاریزو کارگردان این فیلم که بیشتر در ساخت سریال و برنامه های تلویزیونی فعالیت دارد، قسمت سوم از سری مجموعه های بیل و تد را ساخته است. قسمت های اول و دوم این فیلم، در سال های 1989 و 1991 اکران شده است.

 کشور سازنده سال ساخت ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا 1989 علمی تخیلی-موزیکال 90 استیون هرک اوریون پیکچرز
پرچم آمریکا آمریکا 1991 علمی تخیلی-موزیکال 93 پیتر هویت اوریون پیکچرز
پرچم آمریکا آمریکا 2020 علمی تخیلی-موزیکال 91 دین پاریزو مترو گلدین مایر

خلاصه: یک مسافر از آینده به دو دوست صمیمی و هنرمند به نام های بیل و تد می گوید که آنها تنها افرادی هستند که می توانند زمین را نجات دهند. این دو نفر که در کالیفرنیای آمریکا به موسیقی راک مشغول هستند، باید برای نجات زمین قطعه ای موسیقی بنوازند. اما آنها تصمیم میگرند به جای نواختن این قطعه در زمان سفر کنند. از طرفی دختران آنها سعی می کنند به جای پدرانشان قطعه ای موسیقی را بنوازند تا به این صورت به آنها کمک کنند.

حقایق جالب قسمت سوم فیلم بیل و تد

این فیلم نیز در بحبوحه همه گیری کرونا اکران شد. اما نکته جالبی که باعث سرزبان افتادن این فیلم شد، چالشی بود که بازیگر این فیلم یعنی الکس وینتر قبل از اکران فیلم و در زمان فیلمبرداری به راه انداخت. او از عموم مردم خواست تا کلیپ های 30 ثانیه ای از خود و در هنگام لبخوانی قطعه موسیقی این فیلم اجرا کنند و در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارند. این کلیپ ها در خود فیلم هم نمایش داده می شود!

چرا فیلم Bill & Ted Face the Music را معرفی کردیم؟

اگر بخواهیم این فیلم را با دو قسمت قبلی مقایسه کنیم، قطعا از لحاظ کیفیت و ساختار از قسمت دوم بسیار بهتر است. اما در سطح قسمت اول نیست!

بازیگران فیلم یل و تد با موسیقی روبرو می شوند نقش توضیحات
کیانو ریوز کیانو ریورز تد شخصیت اصلی داستان که قصد دارند به همراه بیل در زمان سفر کنند.
الکس وینتر الکس وینتر بیل دوست و همکار تد
برجیت لاندی برجیت لاندی بیلی دختر تد
سامارا ویونگ سامارا ویونگ تئا دختر بیل

مجموعه فیلم بیل و تد با موسیقی روبرو می شوند

توصیه میکنیم، هر دو قسمت قبلی این مجموعه فیلم هم تماشا کنید.

  • ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد Bill and Ted’s Excellent Adventure: داستان ابتدایی این فیلم در مورد دو دانش آموز تنبل است که به نحوی می توانند در زمان سفر کنند.
  • سفر وحشیانه بیل و تد Bill & Ted’s Bogus Journey: این فیلم نیز در ادامه قسمت قبلی است. بیل و تد پس از سفر در زمان با چالش های بسیار زیادی مواجه می شوند…
  • هزارتو Labyrinth: سارا باید از برادر نوزادش، توبی مراقبت کند. اما گروهی از اجنه برای ربودن توبی تلاش می کنند…

20- فیلم تسلا Tesla

فیلم علمی درباره ادیسون

نیکولا تسلا دانسمند بزرگ صربستانی الاصل، برای طراحی و توسعه سیستم های مدرن برق رسانی بر اساس جریان های متناوب و غیر مستقیم، مشاجرات زیادی با توماس ادیسون دارد.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم علمی تسلا را میگه:

از زمانی که ایلان ماسک شرکت تسلا را راه اندازی کرد، نام این دانشمند پرآوازه و نابغه بیشتر بر زبان ها افتاده است. مایکل آلمریدا، کارگردان و فیلم نامه نویس مشهور آمریکایی که عمدتا کم کار است و در طول بیست سال گذشته کلا 4 فیلم ساخته است، به سراغ یکی از خاص ترین دانشمندان تاریخ یعنی نیکولا تسلا رفته است. این فیلم روایت گر زندگی تسلا و مشاجرات او با ادیسون است!

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا علمی 102 مایکل آلمریدا IFC فیلمز

خلاصه: داستان این فیلم در مورد مخترع و دانشمند بزرگ نیکولا تسلا است. این فیلم روایتگر بخش مهمی از زندگی تسلا است که در آن برای به ثمر نشستن ایده سیستم الکتریکی خود، تلاش می کند. ایده ای که می تواند انقلابی بزرگ در صنعت الکتریسیته باشد. یکی از جالب ترین قسمت های داستان، مشاجرات علمی بین تسلا و ادیسون است. ادیسونی که به جریان مستقیم الکتریسیته اعتقاد داد و تسلایی که اصرار دارد جریان متناوب بهتر است.

همکاری دوباره اتان هاوک و آلمریدا

اتان هاوک بازیگر محبوب و مورد علاقه مایکل آلمریدا است. او قبلا نیز در فیلم های هملت و سیمبلین نقش آفرینی کرده است. اتان هاوک چهارمین بازیگری است که نقش نیکولا تسلا را در یک فیلم باز می کند. البته این فیلم جزو بهترین فیلم های 2020 است و از فیلم های مشابه آن قطعا بهتر است.

چرا Tesla؟

اگر به فیلم های علمی و سرگذشت دانشمندان علاقه دارید، تسلا یکی از فیلم های برتر 2020 در این ژانر محسوب می شود. ژانری که به نظر در چند سال اخیر مورد توجه فیلمسازان هالیوودی قرار گرفته است. فیلم 2020 تسلا قطعا مورد پسند علاقمندان دنیای علم و دانش قرار خواهد گرفت. رابطه تسلا و ادیسون و پیچیدگی های این ارتباط و کشفیاتشان برای افراد زیادی پوشیده بوده و حالا با دیدن این فیلم به شگفتی شخصیت هر کدام پی خواهید برد.

بازیگران فیلم تسلا نقش توضیحات
اتان هاوک اتان هاوک تسلا شخصیت اصلی داستان که روی جریان های متناوب الکرتیسته تحقیق می کند.
کیل مک لاکلان کیل مک لاکلان ادیسون  دانشمند بزرگ آمریکایی و مخترع لامپ
او هیسن او هیسن آنه  راوی داستان
جورج وستینگهاوس جیم گفیگان جورج وستینگهاوس  از دیگر دانشمندان حوزه برق و انرژی

فیلم های دیگر در مورد نیکولا تسلا

فیلم های زیر نیز در مورد زندگی نامه و بیوگرافی تسلا هستند:

  • راز نیکولا تسلا The Secret Life of Nikola Tesla: این فیلم در مورد اختراعات به سرقت رفته از نیکولا تسلا است. او در این اختراعات، رازهایی را در مورد جهان را نمایان می کند!
  • جنگ جریان The current wa: این فیلم نیز روایتگر رقابت سه دانشمند نابغه قرن 19، یعنی توماس ادیسون و تسلا و جرج وستینگهاوس است.
  • شخصیت The Prestige: این فیلم در مورد رقابت سرسخت دو شعبده باز است که برای ترفندهای خود به روش های علمی روی آورده اند.

21- سالن شهر City Hall

فیلم سینمایی خارجی 2020

مارتی والش به عنوان شهردار بوستون باید چالش های مختلف شهر را مدیریت کند. فعالیت های دولت مرکزی به صورتی است که والش را در مورد مسائل نژادپرستانه نگران کرده است.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم سالن شهر را میگه:

فردریک وایزمن کارگردان و تهیه کننده در اثر جدید خود به سراغ یک درام سیاسی مستندگونه رفته است. درامی که فعالیت های شهردار شهر بوستون در ایالت ماساچوست در زمینه مشکلات شهری را روایت می کند.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام سیاسی 275 فردریک وایزمن PBS

خلاصه: این فیلم در واقع مستندی از فعالیت های سیاسی و اجتماعی مسئولان ایالت ماساچوست است. مارتی والش به عنوان شهردار شهر بوستون باید چالش های مختلف شهری را مدیریت و کنترل کنند. یکی از اصلی ترین چالش های او تغییرات آب و هوایی است. دولت مرکزی به این موضوع بی توجه است، اما والش به عنوان یک دموکرات، تمام تلاش خودش را می کند. از دیگر موضوعات مهم شهر که والش باید آن را جدی بگیرد، عدالت نژادی بین شهروندان است. درصد قایل توجهی از جمعیت بوستون را دورگه ها و رنگین پوستان تشکیل می دهند. سیاست های دولت جمهوری خواه یکی از نگرانی های والش است. او از اعتراضات نژادی در شهر خود هراس دارد.

فیلم سالن شهر

خود وایزمن (کارگردان این فیلم) زاده بوستون و از طرفداران سرسخت دموکرات ها است. در 4 ساله ریاست جمهوری ترامپ، هنرمندان هالیوود (که اغلبا طرفداران دموکرات ها هستند) فیلم های سیاسی مختلفی را در نقد سیاست های ترامپ ساختند.

چرا تماشای City Hall را پیشنهاد می دهیم؟

فیلم سالن شهر فردریک وایزمن از بهترین فیلمهای 2020 است که یک مشاجره لفظی تلویحی بین دموکرات ها و جکهوری خواهان را بیان می کند.

بازیگر فیلم سالن شهر نقش توضیحات
مارتی والش مارتی والش مارتی والش شهردار شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا که باید چالش های کاری متعدد خود را مدیریت کند.

فیلم های سیاسی مشابه سالن شهر

از جمله فیلم ها و سریال های سیاسی می توان به لیست زیر اشاره کرد:

22- پنج همخون Da 5 Bloods

بهترین فیلم های سال 2020

یک گروه از کهنه سربازهای جنگ ویتنام، قصد دارند گنجی که در زمان جنگ مخفی کرده اند را بیابند. آنها باید به ویتنام بروند و محل دقیق دفن گنج را بیابند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم 5 همخون را میگه:

یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر درام و جنگی، فیلمی به کارگردانی اسپایک لی (کارگردان برنده اسکار) به نام پنج همخون است. از سال 1986 که لی به عنوان کارگردان فعالیت می کند، بیشتر در حوزه مسائل نژادپرستی و سیاسی و مسائل روز آمریکا فعالیت می کند. اما در جدیدترین اثر خود به سراغ طمع کهنه سربازان حنگ ویتنام رفته است!

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا جنگی – درام 154 اسپایک لی نتفلیکس

خلاصه: داستان این فیلم در مورد گروهی 4 نفره است که در زمان جنگ آمریکا و ویتنام، به عنوان سرباز حضور داشتند. اما پس از گذشت سالها قصد دارند دوباره به ویتنام برگردند و بقایای جسد دوست و رهبر تیم خود را پیدا کنند. اما فقط جسد او نیست که عاملی برای بازگشت آنها به ویتنام است. بلکه آنها در زمان جنگ، یک گنج گرانبها را نیز در ویتنام دفن کرده اند و قصد دارند آن را پیدا کنند. اما با چالش های بسیار زیادی مواجه هستند.

نقد فیلم 5 همخون

اسپایک لی در این فیلم یک موضوع را به خوبی تحلیل کرده است. اینکه هیچ کدام از افراد در زمان جنگ با وضعیت فعلیشان (از نظر سن و ظاهر) فرق نکرده اند! شاید لی قصد دارد با این روش، تکرار کند که هنوز همان تفکر اشتباه در مورد جنگ، همان آثار روانی مخرب و همان تبعیض نژادی در دولت ترامپ هم وجود دارد!

چرا فیلم Da 5 Bloods ارزش دیدن دارد؟

این فیلم یکی از جذاب ترین و بهترین فیلم های 2020 است که دوباره زخم کهنه جنگ ویتنام را باز می کند. موضوعی که هنوز هم نظرات مختلفی در مورد آن وجود دارد.

بازیگران فیلم پنج هم خون نقش توضیحات
دلروی لیندو دلروی لیندو پل  از اعضای 5 هم خون
جاناتان ماجورس جاناتان ماجورس دیوید پسر پل که او را در این سفر همراهی می کند.
کلارک پترس کلارک پترس اوتیس دیگر عضو 5 هم خون
پائول والتر پل والتر هوسر سیمون  از افرادی که در ویتنام به گروه ملحق می شود.

فیلم های جنگی در مورد جنگ ویتنام

فیلم های زیر نیز موضوع جنگهای آمریکا در ویتنام و عراق را نمایش می دهند:

  • آخرین اندازه گیری کامل The Last Full Measure: یک پزشک نیروی هوایی آمریکا در جنگ ویتنام باید شصت نفر از سربازان را نجات دهد…
  • شکاچر گوزن The Deer Hunter: سه کارگر تصمیم میگیرند که در جنگ ویتنام شرکت کنند. اما در ویتنام اسیر می شوند..
  • توقف ضرر Stop Loss: یک سرباز آمریکایی پس از جنگ در عراق به آمریکا بر می گردد. اما دوباره ازتش تمام سربازان را فرا می خواند.

23- میزبان Host

فیلم های 2020

شش دوست که در ایام قرنطینه کرونا به وسیله تماس های تصویری با هم در ارتباط هستند، متوجه وجود یک نیروی شیطانی در خانه یکی از اعضا می شوند…

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم ترسناک 2020 هاست را میگه:

یکی از جذاب ترین و بهترین فیلم های 2020 برگرفته از دوران کرونا و ایام قرنطینه است. ایامی که باعث رشد ارتباطات اینترنتی در حد بسیار زیادی شد. فیلم میزبان در ژانر ترسناک و معمایی و به عبارت دیگر اسلشر، موضوعی دلهره آور را نمایش می دهد. راب شاوج به خوبی عناصر ترس و وحشت را به کرونا ربط داده است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم بریتانیا بریتانیا ترسناک معمایی 56 راب ساوج شادهاوس فیلمز

خلاصه: شش دوست در ایام قرنطینه سعی می کنند با تماس تصویری با هم در ارتباط باشند و در هر جلسه برنامه ای دارند. در یکی از جلسات برنامه احظار روح برگزار می کنند اما متوجه می شوند که که یک روح شیطانی را فراخوانده اند.  اتفاقاتی عجیب و ترسناک در خانه های هر کدام آنها رخ می دهد، حالا آن ها سعی دارند تا اوضاع را کنترل کنند.

نکات جالب فیلم میزبان

این فیلم یکی از کوتاه ترین فیلم های 2020 محسوب می شود. مدت زمان آن کمتر از یک ساعت است. راب ساوج به بازیگران اجازه داد از بداهه نیز استفاده کنند تا جذابیت داستان افزایش یابد. راب ساوج از بازیگران خواسته بود قبل از فیلمبرداری، کلیپ های ترسناک ببینند و آنها را در ذهن تصور کنند.

آیا فیلم Host را ببینیم؟

شاید زمان کم و بودجه ناچیز فیلم، در ابتدا این تصور را ایجاد کند که فیلمی سطح پایین است، اما مبانی آن عمیق و البته غیر منتظره هستند. در این فیلم منتظر هیچ صحنه و سکانس خاص و خلاقانه نباشید. اما همان صحنه های تکراری، به گونه تاثیرگذار اجرا شده اند.

بازیگران فیلم میزبان نقش توضیحات
هیلی بیشاپ هیلی بیشاپ هیلی  فردی که احضار کننده را استخدام می کند.
جما مور جما مور جما از اعضای گروه شش نفره ای که در ایام قرنظینه با تماس تصویری در ازتباط با هم هستند.
اما لوئیس اما لوئیس اما  از اعضای گروه شش نفره
سیلان باکستر سیلان باکستر سیلان  احضار کننده ارواح

فیلم های مشابه فیلم میزبان

فیلم میزبان به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر ترسناک و معمایی توانست نظر مثبت منتقدین را در پی داشته باشد.

  • تاریک و خبیت The Dark and the Wicked: این فیلم نیز شایسته حضور در لیست بهترین فیلم های 2020 است. داستانی ترسناک که در مزرعه ای دورافتاده می گذرد.
  •  یادگاری Relic: این فیلم در مورد گم شدن یک پیرزن 80 ساله به نام ادنا است. نوه های او قصد دارند ادنا را پیدا کنند.
  • کلبه The Lodge: یک پدر به همراه فرزندانش به روستایی دورافتاده نقل مکان می کند. اما حوادث غیرمنتظره در روستا اتفاق می افتد.

24- بگذار برود Let Him Go

بهترین فیلم های 2020

جورج و خانواده پسرش در کنار یکدیگر زندگی خوبی دارند تا اینکه در یک حادثه ناگوار پسرش می میرد. جورج و همسرش باید سرپرستی عروس و نوه خود را بر عهده بگیرند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم بگذار برود را میگه:

یکی از فیلم های محبوب سال میلادی گذشته فیلم بگذار برود است. این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 از نگاه تماشاگران انتخاب شده و در سایت راتن تومیتوز دارای امتیاز 84 است. این فیلم در واقع اقتباسی از رمان بگذار برود نوشته لری واتسون و البته اصلاحات کوین کاستنر (یکی از بازیگران همین فیلم) است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام – هیجان انگیز 114 توماس بزوجا فاکس فیچرز

خلاصه: داستان این فیلم درام در مورد یک کلانتر بازنشته به نام جورج است که با همسرش ماگارت و خانواده پسرش زندگی می کند. به تازگی نوه شان جیمی به دنیا آمده است. در یک حادثه ناگوار، پسرشان از اسب می افتد و کشته می شود. حالا بزرگ کردن نوه شان جیمی برای جورج و مارگارت یک چالش است. پس از سه سال  لورنا یعنی عروس خانوده با مرد دیگری ازدواج می کند و همراه جیمی به شهر داکوتا می روند. لورنا با جیمی بسیار بدرفتار است. موضوعی که به شدت جورج و مارگارت را در مورد سلامت روانی او مشکوک کرده است.

حقایق فیلم بگذار برود

اگرچه در داستان اصلی، اتفاقات در سال 1951 می گذرد، اما توماس بزوجا کارگردان این فیلم، به دلیلی نامعلوم! فیلم را در سال 1963 روایت می شود. همچنین در رمان لری واتسون، شخصیت های اصلی داستان از داکوتا به مونتانا سفر می کنند. اما در فیلم، جورج و مارگارت از مونتانا به داکوتا سفر می کنند!

چرا فیلم Let Him Go ارزش دیدن دارد؟

اگر فیلم انگل را دیده باشید، متوجه می شوید که کارگردان با خلاقیت خود، به طور مستمر ژانر فیلم را تغییر می دهد. در بگذار برود نیز شاهد تغییر مداوم سبک و ژانر فیلم از جنایی به خانوادگی و بالعکس هستیم! این تغییر سبک به جذابیت های بیشتر داستان کمک کرده است.

بازیگران فیلم بگذار برود نقش توضیحات
دیانه لین  دیانه لین مارگارت شخصیت اصلی داستان که به سلامت روانی لورنا و تربیت نوه اش تردید دارد.
کوین کاستنر کوین کاستنر جورج همسر مارگارت
کیلی کارتر کیلی کارتر لورنا  عروس مارگارت و جورج
لسلی منول لسلی منول بلانچ  مادر همسر جدید لورنا

فیلم های درام مشابه بگذار برود

فیلم بگذار برود به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 از نگاه تماشاگران انتخاب شد. فیلم های زیر نیز از لحاظ ماهیتی شبیه این فیلم هستند:

  • چیزهای کوچک The Little Things: جو به عنوان یک کارآگاه حرفه ای قصد دارد رازهای یک قتل مرموز را دریابد…
  • کسانی که آرزو دارند من بمیرم Those Who Wish Me Dead: یک پسر نوجوان شاهد قتل بوده و حالا قاتلان به دنبال او هستند. از طرفی نیز او باید خود را از یک آتش سوزی در جنگل نیز نجات بدهد.
  • دزد صادق Honest Thief: این فیلم نیز به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر اکشن است. داستان آن در مورد یک سارق است که از وقتی عاشق شده، قصد دارد با جرم و جنایت خداحافظی کند، اما…

25- اسب رویایی Dream Horse

فیلم 2020

خانم ووکس قصد دارد اسب خود را برای مسابقات اسب دوانی آماده کند. از این رو سعی میکند از نزدیکانش بخواهد تا روی اسب او سرمایه گذاری کنند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم اسب رویایی را میگه:

یکی از بهترین فیلم های 2020 فیلمی است که در ابتدا قرار بود صرفا یک مستند باشد! اما یورو لین کاگردان سینمای هالیوود، براساس فیلم نامه ای از نیل مک کی این مستند را تبدیل به یک فیلم درام ورزشی کرده است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا ورزشی 113 یورو لین  برادران وارنر

خلاصه: داستان این فیلم واقعی در مورد خانمی به نام جن ووکس است که یک اسب مسابقه را پرورش داده است. او تمام تلاش را می کند تا اسبش در مسابقات مختلف پیروز شود و از این رو کسب درآمد کند. اما برای پرورش اسب مسابقه، هم نیاز به پول و هم تجربه کافی دارد. به همین دلیل از همسایگانش می خواهد که روی اسبش سرمایه گذاری کنند تا او بتواند در مسابقات بزرگ کشور ولز با نخبگان سوارکاری رقابت داشته و موفق شود.

نقد و بررسی فیلم اسب رویایی

شخصیت اصلی و محوری این فیلم همانند فیلم آوای وحش یک انسان نیست. بلکه اسبی به نام دریم است که فیلمنامه نویس این فیلم یعنی نیل مک کی، به خوبی برای آن شخصیت پردازی کرده است. شخصیت پردازی و هیجان این فیلم به گونه ای است که اگر مخاطب، اطلاعات کافی در مورد مسابقات اسب دوانی هم نداشته باشند، باز هم در جریان فیلم قرار می گیرد.

چرا دیدن فیلم Dream Horse را توصیه می کنیم؟

این فیلم اگرچه در ژانر ورزشی قرار می گیرد اما به شدت مفاهیم اجتماعی و البته امید و تلاش را انعکاس می دهد.

بازیگران فیلم اسب رویایی نقش توضیحات
تونی کولت تونی کالت جن ووکس شخصیت اصلی داستان که برای موفقیت اسب خود در مسابقات اسب دوانی تلاش می کند
دامیان لوئیس دامیان لوئیس هاوارد  از مربیان اسب سواری
اوون تیل اوون تیل برایان یکی از بزرگترین سوارکاران بریتانیایی
ایزابل هوپرت ایزابل هوپرت آنجلا  از دوستان جن

فیلم های ورزشی مشابه به فیلم اسب رویایی

فیلم های زیر با درونمایه ورزش و امید، گزینه هایی مناسبی برای تماشا هستند:

  • دوازه یتیم توانا Twelve Mighty Orphans: این فیلم در مورد یک مربی فوتبال است که یک تیم از افراد بی سرپرست را برای مسابقات ایالتی هدایت می کند.
  • اینجا امروز Here Today: این فیلم در مورد آشنایی بین یک نظامی بازنشسته و یک نویسنده است. رابطه آنها سرشار از امید و انگیزه برای هر دوی آنها است تا اینکه…
  • اسب سیاه The dark horse: جینسیس، شخصیتی است که قصد دارد با مربیگری نوجوانان، مسیر زندگی آنها را به سمت درستی هدایت کند.

26- منک Mank

فیلم های 2020

هرمان جی منکویتس فلم نامه یک فیلم سینمایی را نوشته است. اما تهیه کننده فیلم با آن مخالف است و از هرمان می خواهد فیلم نامه را تغییر بدهد. اما هرمان به هیچ وجه حاضر به تغییر فیلمنامه نیست…

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم منک را میگه:

از سال 1982 که برای اولین بار لیست بهترین فیلم های تاریخ منتشر شده است، همواره همشهری کین در جایگاه اول و یا نهایتا دوم بوده است. شاهکار بی تکرار اورسن ولز که هنوز فیلمی به جذابیت آن در ژانر درام رازآلود نیامده است. بنیاد فیلم آمریکا (AFI) این فیلم را بهترین فیلم تاریخ نامگذاری کرده است. حالا منک به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 روایتگر نحوه ساخت این فیلم است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا درام- سیاه و سفید 131 دیوید فینچر نتفلیکس

خلاصه: داستان فیلم منک در مورد اتفاقات جالبی است که در حین تهیه فیلم جاودانه همشهری کین به وقوع پیوسته است. یکی از بزرگترین شرکت های تولید و توزیع فیلم در آمریکا یعنی آر کی او (RKO) از کارگردان نامدار آن زمان، یعنی اورسن ولز در خواست می کند تا پروژه بعدی آنها را کارگردانی کند. ولز نیز برای فیلم نامه این فیلم، به هرمان جی منکویتس مراجعه می کند. هرمان نیز فیلم نامه را می نویسد، اما این فیلم نامه مورد تایید جان هاوسمن، تهیه کننده فیلم نیست. کشمکش زیادی برای تغییر فیلم نامه صورت می پذیرد، اما در نهایت نه اورسن ولز و نه هرمان، راضی به تغییر فیلمنامه نمی شوند.

نقد و بررسی فیلم منک

جالب است بدانید که فیلم نامه اصلی این فیلم را پدر دیوید فینچر، یعنی جک فینچر و بنابر اطلاعات دقیق خود در دهه 1930 نوشته بود. نهایتا این فیلم براساس فیلمنامه اصلی ساخته می شود و اسکار بهترین فیلم نامه را می برد.

در ابتدا قرار بود این فیلم با دوربین های امروزی فیلمبرداری شود، اما در نهایت تصمیم بر آن شد، با دوربین های هلیومی تک رنگ 8K RED فیلمبرداری شود. از این رو هیچ نسخه رنگی از این فیلم وجود ندارد.

چرا تماشای فیلم Mank را پیشنهاد می دهیم؟

این فیلم اگرچه اورسن ولز را برای ساخت چنین شاهکاری می ستاید، اما از طرف دیگر یکی از اصلی ترین افراد در موفقیت این فیلم را معرفی می کند. کسی که در تاریخ کمتر به آن توجه شده است. درنهایت هم پافشاری اورسن و هرمان برای تغییر ندادن فیلمنامه، سبب شد که این فیلم اسکار بهترین فیلم نامه را برد.

بازیگران فیلم منک  نقش توضیحات
گری اولدمن  گری اولدمن هرمان جی منکویتس  فیلم نامه نویس فیلم همشهری کین
آماندا سیفرید آماندا سیفرید ماریون  بازیگر مطرح دهه 20 و 30 میلادی
لیلی کولینس لیلی کولینس ریتا  از همکاران هرمان
چالیس دانس چارلیس دنس ویلیام  روزنامه نگار و فیلم نامه نویس هم دوره ای هرمان

فیلم های مشابه با فیلم منک

فیلم های زیر نیز داستان هنرمندان هالیوودی را روایت می کند:

  • ترومبو 2015 Trunbo: این فیلم در مورد یکی از بهترین فیلم نامه نویسان هالیوودی است که که به خاطر عقاید خاصش به زندان افتاد.
  • ترومبو 2007 Trumbo: این فیلم نیز به صورت جزئی تر داستان والتون ترامبو فیلمنامه نویس شهیر آمریکایی را روایت می کند.
  • آرتیست Artist: این فیلم در مورد بازیگری است که در دنیای فیلم های صامت بسیار موفق است، اما به خاطر ظهور سینمای ناطق، به مشکلات زیادی بر می خورد.

27-پروژه قدرت Project Power

سینمایی 2020

یک ماده مخدر جدید، به انسان قدرت بسیار زیاد و غیرعادی می دهد. به همین دلیل یک پلیس محلی سعی دارد، باند تولید کننده این مواد مخدر را کشف کند.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم پروژه قدرت را میگه:

فیلم ابرقهرمانی پروژه قدرت (که در ابتدا قرار بود کمپانی مارول آن را بسازد و در نهایت آن را به نتفلیکس فروخت)، یکی از بهترین فیلم های 2020 و جزو بی نظیرترین نقش آفرینی های جیمی فاکس (بازیگر مطرح هالیوود) است. هنری جوست، فیلم ساز و بازیگر جوان آلمانی، اولین تجربه ابرقهرمانی خود را ساخته است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا ابر قهرمانی – اکشن 114 هنری جوست نتفلیکس

خلاصه: داستان این فیلم ابرقهرمانی در مورد تلاش یک تیم 3 نفره برای پی بردن به قدرت یک ماده مخدر جدید است که ابرقدرت های موقتی را برای مصرف کنندگان فراهم می کند. این ماده مخدر که پاور نام دارد به مدت 5 دقیقه قدرت های ابر انسانی به مصرف کننده می دهد. البته این قدرت ابرانسانی ممکن است مخرب و بسیار بد باشد. این ماده بر روی بر خی از مصرف کنندگان باعث واکنش های مرگباری شده است.

فیلم پروژه قدرت 

در ابتدا قرار بود این فیلم ادامه دهنده مجموعه فیلم کمپانی مارول، یعنی قدرت ها باشد، اما کارگردان این فیلم پس از انتقال حق امتیاز به نتفلیکس، تغییر زیادی در فیلمنامه اعمال کرد.

این فیلم یک نوع قالب بندی و تنظیم رنگ فریم جسورانه را در فیلم های ابرقهرمانی به نمایش می گذارد. تا پیش از این سعی شده بود بیشتر فیلم های ابرقهرمانی از یک قالب و تنظیم رنگ فریم پیروی کنند. اما پروژه قدرت در این زمینه خلاقانه تر عمل کرده است.

چرا Project Power ارزش دیدن دارد؟

سال 2020 سالی بود که فیلم های ابرقهرمانی کمی ساخته شد. فیلم پروژه قدرت یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر اکشن و ابرقهرمانی محسوب می شود.

بازیگران فیلم پروژه قدرت نقش توضیحات
جیمی فاکس جیمی فاکس آرت یک نظامی سابق ارتش امریکا که ماده مخدر پاور، روی او آزمایش می شود.
جوسف گوردون لویت جوزف گوردون فرانک یک کارآگاه که به واسطه نیرویی عجیب، بدنش ضد گلوله می شود.
رودریگو سانتورو رودریگو سانتورو بیگی  از سازندگان پاور
دومنیک فیش بک  

دومنیک فیش بک

 

رابین

 یک فروشنده خیابانی مواد مخدر

فیلم های مشابه فیلم پروژه قدرت

فیلم های زیر ماهیتی پلیسی و جنایی دارند:

  • محرمانه اسپنسر Spenser Confidential: شخصی سابقه دار، پس از آزادی قصد دارد دلیل یک قتل مرموز را پیدا کند.
  • درخشان Bright: این فیلم فانتزی، زمانی را روایت می کند که انواع مختلفی از موجودات مانند انسانها، الف ها، اورک ها و پری ها در کنار یکدیگر زندگی می کنند. دو پلیس با ویژگی های متفاوت باید در کنار یکدیگر کار کنند…
  • مرز سه گانه Triple Frontier: این فیلم در مورد 5 کهنه سرباز ارتش آمریکاست که تصمیم گرفته اند به آمریکای جنوبی بروند و در آنجا یک سرقت بزرگ انجام دهند.

28- قبلا به اینجا می رفتم I Used to Go Here

فیلم خارجی سینمایی

کیت که به خاطر عدم موفقیت در جدیدترین رمانش ناراحت و کلافه است، از استاد سابق خود دعوتنامه ای دریافت می کند. این دعوتنامه او را به یک پژوهش فرا می خواند. کیت به علت این پرژوهش، باید در خوابگاه های دانشجویی ساکن شود.

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم قبلا به اینجا میرفتم را میگه:

در لیست بهترین فیلم های 2020 به یک فیلم کمدی می رسیم که کریس ری آن را نویسندگی و کارگردانی کرده است.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا کمدی – رمانتیک 86 کریس ری مایرید پیکچیرز

خلاصه: داستان این فیلم در مورد یک نویسنده به نام کیت است که به خاطر عدم فروش مناسب آخرین رمانش، کلافه و ناامید شده است. زندگی او یکنواخت و تکراری است در حالی که همه دوستان او به زندگیشان سرو سامان داده اند. در همین حین از استاد سابقش، دعوت نامه ای دریافت می کند که او را برای همکاری در یک تحقیق و پژوهش به دانشگاه سابقش فرا می خواند. کیت به خاطر این تحقیق باید در خوابگاه های دانشجویی اقامت کند. ادامه این داستان اتفاقات و ماجراهایی است که کیت در رابطه با دانشجویان دیگر دارد. او عمیقا خود را درگیر سبک زندگی دانشجویان و رفتارهای آنها می شود.

نقد و بررسی فیلم قبلا اینجا می رفتم

کریس ری در این فیلم علاوه بر کمدی ها و طنز های به جا، گذری به مبحث عمر زده است. او در این فیلم اهمیت لحظه لحظه زندگی را برای کسی که وارد دهه چهارم زندگی اش شده است را به خوبی نمایش میدهد. اگرچه در برخی از سکانس ها فقط مخاطب پسند بودن! مد نظر کارگردان بوده است، اما در کل، این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر کمدی قابل تحسین و تقدیر است.

چرا فیلم I Used to Go Here ارزش دیدن دارد؟

در بین فیلم های زیادی که هر ساله در ژانر کمدی و صرفا برای کسب درآمد و فروش ساخته می شود، یک کمدی با مفهوم مثل فیلم قبلا اینجا می رفتم، می تواند غنیمت باشد!

بازیگران فیلم قبلا اینجا می رفتم نقش توضیحات
گیلان جاکوبس گیلان جاکوبس کیت  شخصیت اصلی داستان که به خاطر یک پژوهش، در خوابگاه های دانشجویی ساکن می شود.
جمنی کلمنت جمنی کلمنت دیوید استاد سابق کیت که برای کی پژوهش جدید دوباره از او کمک می خواهد
هانا مارکس جاش ویگنس هیوج از دانشجویان کالج
فورست گودلاک فورست گودلاک اسپرینگساین از ساکنین خوابگاه های دانشحویی

فیلم های مشابه فیلم قبلا اینجا می رفتم

فیلم های زیر نیز از لحاظ ماهیت و محتوا به فیلم قبلا آنجا می رفتم مشابه هستند:

  • روی صخره ها On the Rocks: یک مادر تنها برای یک سفر به نیویورک آماده می شود. پدر او نیز باید به او کمک کند اما اتفاقات جالبی در انتظار آن ها است.
  • کجیلیونر Kajillionaire: این فیلم نیز می تواند در لیست بهترین فیلم های 2020 قرار بگیرد. یک دختر خلافکار سعی دارد با همکاری دوست خود، برنامه یک سرقت بزرگ را بچینند. اما…
  • بلوط توانا Mighty Oak: یک مربی موسیقی به خاطر از دست دادن برادرش افسرده می شود. پس از چند سال که یک خواننده به گروه موسیقی او می پیوندد، اطمینان پیدا می کند که مرد جوان تازه وارد، تناسخ برادرش است!

29- لانه The Nest

فیلم سینمایی

روری، که یک کارآفرین در آمریکا است تصمیم میگیرد به انگلیس مهاجرت کند. او تصور می کند در اروپا شرایط کسب و کار بهتر است. اما اتفاقات غیرمنتظره ای برای او می افتد…

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم لانه را میگه:

یکی از کارگردانان جوان، اما آینده دار کانادایی (که هم در ساخت سریال موفق بوده است و هم در ساخت فیلم های کوتاه مورد تحسین واقع شده)، شان دورکین است. او امسال یکی از بهترین فیلم های 2020 را در ژانر تریلر با بازی تاثیرگذار جودی لا ساخته که تمی اقتصادی نیز دارد.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا تریلر – درام 107 شان دورکین IFC

خلاصه: داستان این فیلم مهیج در مورد یک کارآفرین و تاجر به نام روری است. روری اصالتا انگلیسی است اما به همراه آلیسون و فرزندانش در نیویورک زندگی می کند. روری اعتقاد دارد در امریکا فرصت های رشد کسب و کارها بسیار کم است. از این رو آلیسون را متقاعد می کند تا به انگلیس مهاجرت کنند.آلیسون علی رغم علاقه به زندگی در اروپا، با اکراه این پیشنهاد را می پذیرد. اما در انگلیس شرایط برای روری به خوبی پیش نمی رود. او کاملا ورشکست می شود اما تمام تلاشش این است که این موضوع را از خانواده و دیگران پنهان کند. روری برای بهتر شدن کسب و کارش تلاش می کند اما همواره به بن بست می خورد. طوری که حتی پول کرایه تاکسی هم ندارد. آلیسون این موضوع را متوجه می شود.

حقایق خواندنی فیلم لانه

این فیلم اقتباسی جذاب و البته درام تر! از فیلمی به نام این رویاها است که در سال 1985 اکران شد. یکی از دیگر از حقایق فیلم، نمایش کامل فرهنگ آمریکایی و انگلیسی است. دلیل این موضوع این است که شان دورکین کارگردان این اثر، در دوران کودکی و نوجوانی و حتی جوانی، مدام بین انگلیس آمریکا (هم برای زندگی و کار و هم برای تحصیل) در رفت و آمد بوده است. لذت به خوبی تفاوت های فرهنگی را به نمایش می گذارد.

نقد و بررسی فیلم The Nest

این فیلم یکی از اقتصادی ترین فیلم های 2020 هم هست. روری شخصیت اصلی و تازه به دوران رسیده داستان، به دنبال تخیلات و تصورات اقتصادی اشT سعی می کند هر طور شده خود را به طبقه بالای اجتماعی و اقتصادی برساند. اما نه از لحاظ شخصیتی و تربیتی و نه از لحاظ علمی و تجربه، توانایی های لازم را ندارد.

بازیگران فیلم لانه  نقش توضیحات
جود لا جودی لا روری شخصیتی که به خاطر تخیلات بلند پروانه اش به انگلیس مهاجرت می کند.
کری کان کری کان آلیسون همسر روری
اونا روچ اونا روچ سم  دختر روری و آلیسون
چارلی  شاتول چارلی شاتول بن پسر روری و آلیسون

 فیلم هایی همانند فیلم لانه 2020

فیلم لانه یکی از بهترین فیلم های 2020 است. البته فیلم دیگری به همین نام در سال 2021 ساخته شده است که هیچ ربطی به این فیلم ندارد!

  • آنت Annette: این فیلم در مورد یک استندآپ کمدین و شرایط زندگی اوست. آنت در جشنواره کن 2021 بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
  • شرلی Shirley: این فیلم نیز یکی از بهترین فیلم های 2020 محسوب می شود که تمی روانشناسی هم دارد. یک زوج جوان قصد شروع زندگیشان را دارند، اما متوجه می شوند یک نویسنده قصد دارد زندگی آن ها را نگارش کند.
  • روزنه امید Hope Gap: یک پسر، پس از مدت زیادی با پدر و مادرش ملاقات می کند. او امیدوار است نزد آنها برگردد و با آنها زندگی کند، اما متوجه می شود که آنها قصد جدایی دارند.

30- من به پایان دادن اوضاع فکر می کنم I Thinking of Ending Things

فیلم 2020

شخصیت اصلی داستان، دختری جوان است که قصد دارد نامزد خود (جیک) را ترک کند. اما به پیشنهاد او برای دیدار با پدر و مادرش، به مزرعه خانوادگی جیک می رود…

محدثه در 1 دقیقه خلاصه فیلم را میگه:

چارلی کافمن بر اساس رمان مشهور من به پایان دادن اوضاع فکر می کنم، فیلمی درام ساخته است که به عنوان پایان بخش لیست بهترین فیلم های 2020 به آن اشاره می کنیم. فیلمی که هم در فیلمبرداری و نوع تصویربرداری و هم در بازی بی نظیر بازیگران، تحسین شد.

 کشور سازنده ژانر زمان (دقیقه) کارگردان کمپانی تولید کننده
پرچم آمریکا آمریکا ترسناک – هیجان انگیز 134 چارلی کافمن نتفلیکس

خلاصه: داستان این فیلم در مورد دختر جوانی است که قصد پایان دادن به رابطه نامزدی خود با پسری به نام جیک دارد. اما پیشنهاد جیک برای سفری کوتاه مدت به مزرعه پدر و مادرش را می پذیرد. آنها به مرزعه پدری جیک می روند. اما در خانه پدر و مادر جیک، اتفاقات عجیب و غریبی برای دختر جوان رخ می دهد. تصاویر مختلفی روی دیوارهای خانه پدری جیک است که دختر را به فکر فرو می برد. اتفاقاتی که نگاه او را به جیک و پدر و مادرش و البته باورهایش تغییر می کند!

نحلیل فیلم من به پایان دادن اوضاع فکر می کنم

فیلم پر از معما است. معماهای هیچان انگیزی که بعضا با ترس همراه است. دختر جوان فیلم (که نام های زیادی مانند لوسی، لوسیا و امس هم دارد!) نمی تواند به خوبی شحصیت جیک و پدر و مادرش را درک کند. جیک نیز به اندازه کافی دختر جوان را نمیشناسد و فقط دوست دارد او همان دختری باشد که در خیالاتش تصور می کند!

چرا فیلم I Thinking of Ending Things در لیست بهترین فیلم های 2020 قرار دارد؟

این فیلم از جمله فیلم هایی است که باید با دقت نگاه شود. چرا که هرچه داستان جلو می رود، ویژگی ها و دیدگاه های شخصیت ها تغییر می کند و به عبارتی پیچیده تر می شود. شخصیت محوری داستان جیک است که تا آخر فیلم، فهمیدن دیدگاه های او دشوار است.

بازیگران فیلم من به پایان دادن اوضاع فکر می کنم نقش توضیحات
جسی پلیمونس جسی پلمونس جیک شخصیت اصلی داستان که قصد دارد نامزدش را با خانواده اش آشنا کند.
جسی باکلی جسی باکلی دختر جوان نامزد جیک که قصد جدایی از او را دارد.
تونی کولت تونی کالت مادر مادر جیک
دیوید استراثارن دیوید تویلس پدر پدر جیک

فیلم های مشابه فیلم سینمایی 2020 من به پایان دادن اوضاع فکر می کنم

یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر تریلر، فیلم من به پایان دادن اوضاع فکر می کنم است. فیلم های زیر نیز فیلم های جذابی هستند:

  • کمد LASSO: چند نفر که به یک تور تفریحی رفته اند به طور ناخواسته متوجه می شوند که در تله مرگ قرار گرفته اند.
  • لالاییTHE LULLABY: زنی که پس از مدتی به شهر خودش برگشته، در پی به دنیا آوردن فرزند خود است، اما دچار مشکلات عجیبی می شود.
  •  نیم سایه Penumbra: داستان این فیلم در مورد زنی است که مدت زیادی به دنبال یک مستاجر خوب می گردد. تا اینکه یک آدم مرموز سعی دارد خانه او را اجاره کند.

پاسخ به سوالات متداول شما درباره بهترین فیلم های 2020

  • کدام یک از فیلم های 2020 جزء بهترین ها هستند و باید دید؟
    فیلم های خارجی ساخته شده سال 2020 متنوع هستند اما از بین آنها می توان به فیلم تسلا با ژانر علمی اشاره نمود که قطعا مورد پسند دوسداران علم واقع خواهد شد. انیمیشن روح که مفاهیم زندگی را بسیار زیبا به تصویر کشیده و برنده جوایزی نیز شده، فیلم آوای وحش برای دوسدارن طبیعت، فیلم خارجی تنت که ژانری مهیج و البته تخیلی با مضمون سفر در زمان دارد و ده ها فیلم سینمایی برتر سال 2020 که در این سری نقد و بررسی به آن ها اشاره شده است.
  • کدام یک از این فیلم ها در سبک ابرقهرمانی ساخته شده است؟
    فیلم پروژه قدرت در ژانر ابرقهرمانی است و ابتدا تولید این فیلم در اختیار کمپانی فیلمسازی مارول بود اما به دلایلی آن را به نتفلیکس فروخت.
  • بهترین فیلم های 2020 در ژانر علمی و تخیلی چه فیلم هایی هستند؟
    فیلم های انگاشته یا همان تنت و پروژه قدرت در ژانر تخیلی و فیلم تسلا در ژانر علمی ساخته شده اند.
  • تام هنکس در سال 2020 نقش آفرینی داشته است؟
    بله، تام هنکس تاره 65 ساله هالیوودی دو فیلم سگ تازی و اخبار جهان را در سال 2020 بازی کرده است.
  • کدامیک از این فیلم ها ژانری رمانتیک و عاشقانه دارند؟
    فیلم عشق سیلوی فیلمی درام و رمانتیک محسوب می شود که جزو بهترین فیلم های 2020 است.
  • آیا کرستوفر نولان در سال 2020 کارگردانی فیلمی را بر عهده داشته است؟
    بله فیلم تنت Tenet یکی دیگر از شاهکارهای نولان است که در سال 2020 اکران شده است.
  • کدامیک از این فیلم ها مناسب تماشا همراه کودکان و نوجوانان است؟
    فیلم های میناری، راه بازگشت، بیل و تد، آوای وحش، پدر و اسب رویایی جزو فیلم هایی هستند که می توان با کودکان و نوجوانان آنها را مشاهده کرد. درجه PG برای آنها عنوان شده است.
  • آیا ماجرای فیلم یک شب در میامی واقعی است؟
    بله این فیلم واقعی است و محمد علی کلی به عنوان یک منتقد شرایط موجود در آمریکای دهه 60 میلادی، با فعالان سیاسی و هنری یک جشن کوچک اما مهم برگزار می کند.
  • آیا در این لیست، انیمیشن هم وجود دارد؟
    بله انیمیشن روح یکی از بهترین فیلم های 2020 در ژانر پویانمایی است که در جشنواره های مختلف نیز مورد تقدیر واقع شد.
  • آیا در لیست بهترین فیلم های خارجی 2020 تنها یک ژانر معرفی شده است؟
    در لیست فیلم های برتر 2020 از هر ژانر سعی شده یک یا دو فیلم از بهترین فیلم های خارجی عنوان گردد.

بهترین فیلم های 2020 از نظر شما کدام هستند؟ آیا در فهرست فیلم های برتر 2020 که نام بردیم فیلم های مورد علاقه شما نیز ذکر شده؟ انواع متنوعی از فیلم سینمایی خارجی 2020 تولید و اکران شده است اما تنها برخی از آنان ارزش دیدن دارد اگر شما نیز به دنیای فیلم و سریال علاقه دارید و به دنیای فیلم های جدید می گردید که در چند سال اخیر اکران شده اند می توانید سری به لیست فیلم های خارجی 2020 بزنید. در این فهرست فیلم های اکران شده سال 2020 مورد بررسی قرار گرفته و لیستی شامل بهترین فیلمهای 2020 از نظر imdb و فیلم های خارجی برتر 2020 از نگاه تماشاگران گردآوری کرده ایم. اگر تمایل به تماشای فیلم های خارجی با زبان فارسی دارید هم می توانید بهترین فیلم های 2020 دوبله فارسی مثل آوای وحش و مرد نامرئی و اسب رویایی را تماشا کنید که حقیقتا جزو فیلم های سینمایی برتر 2020 محسوب می شوند. البته قطعا فیلمهای خارجی دیگری هم وجود دارد که شاید مدنظر شما باشد، اما در این لیست وجود نداشته باشد. اسامی فیلم سینمایی 2020 ذکر شد در این مقاله مرتبا بروزرسانی خواهد شد پس اگر فیلم خارجی برتر اکران شده 2020 می شناسید و از دیدن آن لذت برده در قسمت دیدگاه ها مطرح نمایید تا در بروزرسانی های اتی به لیست فیلم های سینمایی خارجی سال 2020 اضافه شوند.

بهترین فیلم های خارجی جهان

محتوای تیمی کار شده

تیم تحریریه میزبان فا با تحقیقات گسترده بهترین عناوین آموزشی و نقد و بررسی را گردآوری کرده سپس تحقیقات کل اعضای گروه به رشته تحریر در می آید تا جزئیات، چالش های ذهن مخاطب را برطرف کنند. عرفان اسدی نتیحه تحقیقات را تالیف کرده و داوود صادقی موضوعات را با نگاه ریزبینانه خود مورد بررسی قرار داده و آن را به صورت یک ویدیوی هیجان انگیز ارائه می دهد. محدثه اسماعیلی با تکنیک های تولید محتوا روز دنیا، محتوای مقاله را مورد ارزیابی نهایی قرار داده و تکمیل می کند و خروجی نهایی به کاربران شبکه های دیگر نیز ارائه می شود. اثری که مطالعه کردید حاصل تلاش شبانه روی یک تیم قدرتمند با نظارت بسیار دقیق و راهنمایی های علی یزدان پرست است او هر روز محتوای تیمی را با جدیدترین الگوریتم های سئو مورد بازنگری و ویرایش قرار می دهد.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

    1. با سلام دوست عزیز
      بسیار خرسندیم که این مقاله برای شما مفید واقع شده است و خوشحال می شویم پیشنهادات خود را نیز ارائه دهید تا بتوانیم در آپدیت ها بعدی مقالات از آنها استفاده نماییم.
      موفق و پیروز باشید

    1. وقت بخیر دوست عزیز؛
      خرسندیم که نقد و بررسی بهترین فیلم های 2020 مورد پسند شما دوست عزیز واقع شده است تمام تلاش تیم میزبان فا مگ هم این بوده که لیستی جامع و محبوب از فیلم های برتر 2020 ارائه کنیم.
      اگر شما هم فیلم تولید شده در سال 2020 میشناسید که شایستگی حضور در این لیست را دارد نام آن را با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا