آموزش مدیریت سرور

معرفی مشخصات سرور G10 یا سرور GEN 10 (نسل ۱۰ HP)

سرور GEN 10 که به اختصار آن را G10 هم مینامند تا به امروز بروزترین و جدیدترین نسل سرورهای HP است. سرور نسل 10 HP یک ارتش بسیار قدرتمند از آخرین سخت افزارهای روز دنیاست میپرسید چرا؟ چون اولین سروری است که حافظه NVME را پشتیبانی میکند، پردازنده های گلد و پلاتینیوم را در دل خود جای داده و 24 اسلات برای درج رم فراهم کرده این یعنی نهایت قدرت و پردازش! مشخصات سرور G10 با نسل های قبلی آن بسیار متفاوت است بازرترین تفاوت در منابع پردازشی و مشهودترین تفاوت، در ظاهر آنهاست. سرورها در نسل ها و البته توسط شرکت های مختلفی ساخته می شوند و معروف ترین و البته ابرقدرت ترین آنها شرکت Hp است که حالا این شرکت آخرین نسل از سرورهای پیشرفته خود را با نام کامل HP Gen10 یا همان سرور نسل ده وارد بازار کرده. راستی سری HPE ProLiant DL380 Gen10 برای اولین بار توسط شرکت میزبان فا وارد ایران شد تا به صورت اختصاصی بهترین نوع ارائه خدمات را به مشتریان خاص خود داشته باشد و آن را تحت عنوان سرویس آسمان آبی میزبان فا ارائه کرد. در این راهنما از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم مشخصات سرور G10 و تفاوت آن با سرورهای نسل قبلی را به طور کامل بررسی کنیم. 😍

معرفی سرورهای Gen10 HP

سرور G10 Hp با طراحی خاص خود نسبت به نسل های قبلی توانسته بسیاری از باگ های آنها را جبران کند و تحولی عظیم در دنیای میزبانی اطلاعات رقم بزند. این سرور با پشتیبانی از حافظه های کمپانی Samsung با نام اختصاری NVME توانسته بروز ترین نوع نگهداری از اطلاعات را ارائه دهد پشتیبانی از این حافظه های قدرتمند تنها در سرور G10 Hp امکان پذیر است که قبلا در یک راهنمای آموزشی توضیح دادیم حافظه NVME چیست و چرا بهترن حافظه برای سرور است. شرکت های بسیاری از کاربرد NVme در سرور های خود خبر داده اند و دقیقاً همینجاست که روراست نبودنشان با کاربر مشخص می شود، چرا که با جستجویی کوتاه در وبسایت اصلی کمپانی Hp متوجه می شویم که این نوع از کارت حافظه تنها مخصوص سرور Gen10 Hp است و نمی توان از آن بر روی سرور های نسل قبلی استفاده کرد.. جهت آشنایی با جزئیات این نسل از سرورها می توانید ویدئو آنباکسینگ سرور نسل 10 ما را تماشا کنید تا از این ادعا مطمئن شوید.

نرسی به صورت خلاصه در مورد سرور G10 Hp و ویژگی های جذاب این نسل از سرور، توضیح میده:

مشخصات سرور G10 (ویژگی های سخت افزاری)

سرور G10 Hp آخرین نسل های سروری است که شرکت اچ پی تا به امروز روانه ی بازار کرده است و در نوع خود بهترین است. این نوع سرور با وجود ویژگی های خاص ظاهری، از ویژگی های سخت افزاری خاصی نیز برخوردار است که حالا باید به ریز این ویژگی ها بپردازیم تا شما هم دلیل تلاش میزبان فا را برای خرید تعداد زیادی از این سرور ها و ارائه ی بهترین نوع خدمات به مشتریان را دریابید. سرور G10 Hp با ویژگی های سخت افزاری که دارد می تواند نسل های قدیمی تر و رقبای خود را به خوبی کنار بزند و شما کاربران را قانع کند که بهترین انتخاب برای شماییست که دیگر به دنبال پایان دادن به تمامی دغدغه هایتان هستید.  ارتشی از قطعات و سخت افزار های قابل اعتماد برای پایداری بالا در این سرور ها گرد هم آمده اند…

عکس سخت افزارهای سرور نسل 10 HP یا G10

  • قدرت و پایداری بیشتر
  • کولینگ قوی تر با وجود فن های بزرگتر و قوی تر
  • ریسک سوختگی بسیار کمتر قطعات
  • اولین نسل از سرورهایی که از حافظه های NVme (محصول شرکت سامسونگ) پشتیبانی می کنند.
  • استفاده از رم های DDr4 با نهایت فرکانس ممکن (24 رم از نوع DDr4 تا حجم 4.5 ترابایت)
  • منابع پردازشی بسیار بالا (با وجود پردازنده های نسل آخر سروری در کنار رم های DDR4)
  • بهره گیری از ilo پیشرفته ورژن 5 برای کنترل کیفیت
  • قابلیت استفاده تا 20 کارت حافظه ی NVme و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات بر روی 30 هارد 2.5 اینچ و 19 هارد 3.5 اینچ
  • قابلیت قراردادن اکستندر با ظرفیت 4 هارد 3.5 اینچی ذاخل سرور برای ذخیره سازی بالاتر
  • استفاده از پردازنده های نسل آخر سروری مانند گلد و پللاتینیوم
  • شبکه هاب قدرتمند 20 تا 40 گیگابایتی با کابل توینکس
  • عملکرد بسیار قوی در دیتاسنتر ها علاوه بر مصرف کم انرژی
  • پوشش باگ سرورهای نسل قبل (مثل تغییر مهندسی سیستم کولینگ)
  • ذخیره سازی و انعطاف پذیری برای هر نیاز تجاری
  • و…

سرورهای ابری میزبان فا

معرفی اجزای ظاهری و داخلی سرور نسل 10 Hp

اجزای ظاهری و البته داخلی در سرور نسل 10 Hp تفاوت های بسیاری با ورژن های قدیمی تر خود دارند که در این قسمت به صورت خاص اجزای آن را توضیح داده ایم. این سرور که آخرین نسل از سرورهای شرکت اچ پی تا به امروز است توانسته معروفیت و محبوبیت بسیاری در دنیا بدست آورد. مهم ترین قسمت های این سرور را در 2 نمای اصلی و یک پلان داخلی به نمایش گذاشته ایم که در ادامه به ریز تک به تک آنها میپردازیم. راستی سرویس آسمان آبی میزبان فا برای اولین بار در ایران روی آخرین نسل سرورهای HP یعنی سرور GEN 10 ارائه شده تا لذت قدرت، سرعت و پایداری آخرین نسل سخت افزارهای روز دنیا را تجربه کنید.

نمای جلوی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10 

در قسمت نمای جلوی سرور در زیر، شاهد ورودی ها و قسمت های مختلفی از جمله ورودی USB، کنترل کننده ILO و موارد دیگر هستیم که ما بر روی سرور های خریداری شده توسط میزبان فا اجزای نمای جلوی سرور را به اختصار توضیح داده ایم:

معرفی اجزای سرور نسل 10hp

  1. پنجره دسترسی جهت توسعه هاردهای سرور (امکان درج هاردهای بیشتر در این بخش وجود دارد.)
  2. محل قرارگیری هاردهای 2.5 اینچی
  3. دکمه ی روشن و خاموش سیستم
  4. سلامت ال ای دی
  5. نشانگر وضعیت NIC
  6. چراغ UID
  7. کنترل کننده ILO
  8. ورودی USB 3
  9. برچسب شماره سریال

نمای پشت سرور نسل 10HP با نام HPE ProLiant DL380

در نمای پشت سرور شاهد وجود رایزر های مختلف (3 رایزر)، رابط ها و ورودی های مختلفی هستیم که به معرفی ریز هرکدام بر روی یکی از سرور های G10 Hp پرداخته ایم:

معرفی اجزای سرور نسل 10hp

  1. رایزر اولیه
  2. رایزر دوم و اختیاری
  3. رایزر سوم
  4. منبع تغذیه
  5.  اتصال برق منبع تغذیه (PDU)
  6. رابط VGA
  7. پورت ILO
  8. ورودی USB
  9. پورت های 1G
  10. پورت های 10G

سخت افزار داخلی سرور G10 اچ پی سری ProLiant DL380

سخت افزار داخلی، از مهمترین قسمت های یک سرور است و این تفاوت در همین قسمت هاست که سرور ها را در نسل های مختلف از هم جدا می کند و هر بار یک نسل جدید تر به بازار می آید و حالا ما بر روی یکی از همین آخرین سرورهای نسل 10 شرکت HPE که توسط میزبان فا خریداری شده است این موارد سخت افزاری را توضیح می دهیم:

معرفی اجزای سرور نسل 10hp

  1. پردازنده های سرور (ابعاد پردازنده ها در سرور G10 Hp بزرگتر و قدرت پرردازشی بالاتری نیز دارند.)
  2. چیپست ILO ورژن 5 (در نسل پایین تر این سرور مانند G9 از ilo با ورژن 4 استفاده شده که در نسل جدید ارتقاء پیدا کرده.)
  3. منبع تغذیه HPE
  4. جایگاه NVME (این هارد در نسل های پایین تر از سرور G10 Hp کاربرد ندارد و در سرور نسل 10 پشتیبانی می شود.)
  5. جایگاه DDr4 (شما می توانید تا 24 قطعه رم روی سرور قرار دهید.)
  6. قفسه فن های سرور (در سرور G9 تعداد 8 عدد فن کوچک تعبیه شده اما در سرور G10 تعداد 6 جت فن بزرگتر را داریم.)

تفاوت سرور G10 Hp با نسل G9 Hp

در مقایسه ی این دو سرور از همان ابتدا متوجه شرایط خاص و ویژه ی سرور نسل Gen10 Hp می شویم و در همان نگاه اول باید تصمصم خود را به صورت قاطعانه برای انتخاب شرکت هاستینگ مورد نظر بگیریم… البته که این انتخاب پر واضح است اما باز هم ما برای شما تفاوت را که حتی ظاهری هم مشخص است باز می کنیم تا شما کاربر عزیز با خیال راحت این ویژگی هارا لمس کنید و انتخابی طولانی مدت داشته باشید. اولین تفاوت در ظاهر این دو نسل از سرورهاست. در زیر، تصویر یک سرور G10 مدل DL380 را در کنار سرور نسل 9 مشاهده می کنید.

مقایسه سرور تک یونیک و دو یونیت

  • قرار گیری جدیدترین نسل پردازنده های سروری در کنار رم های DDR4 باعث شده که سرور G10 Hp دارای قدرت پردازش بسیار بالاتری نسبت به نسل پایین تر خود یعنی G9 Hp باشد.
  • سرور Gen10 Hp قابلیت پشتیبانی از آخرین پردازنده های روز دنیا یعنی دو پردازنده با 60 هسته واقعی را دارد (جمعا 120 هسته واقعی و 240 هسته مجازی) اما در سرور Gen 9 Hp از 2 پردازنده که هر کدام 24 هسته واقعی دارند، پشتیبانی می شود (48 هسته واقعی و 96 هسته مجازی)
  • چیپست ILO برای مدیریت از راه دور و کنترل سلامت قطعات سخت افزاری در نظر گرفته شده که در سرور G10 Hp از ورژن 5 استفاده می شود نسبت به سرور نسل پایین تر یعنی G9 (که از نسخه 4 استفاده میکند) به مراتب قوی تر و بهتر است.
  • تغییرات ویژه ای در اندازه ی فن های خنک کننده G10 مشاهده می شود که ریسک و خطر آسیب قطعات نسبت به گرما را به شدت کاهش داده است (قفسه فن طوری تعبیه شده که گردش هوا از جلوی سرور به سمت پشت سرور صورت گیرد).
  • استفاده از کارت های حافظه ی NVme برای اولین بار در سرور Gen10 Hp مشاهده شد.

نام سرور ilo پشتیبانی از NVMe رم قدرت آخرین پردازنده پشتیبانی شده سیستم کولینگ
server Gen10 Hp ورژن 5 24 اسلات DDr4 120 هسته واقعی و 240 هسته مجازی جت فن های بزرگ
server Gen9 Hp ورژن 4 24 اسلات DDr4 48 هسته واقعی و 96 هسته مجازی فن های کوچک

در شرکت میزبان فا ارائه ی خدمات ما بر پایه ی سرور نسل 10 شرکت Hp با شرایط خاصی است این خدمات با قرارداد همواره آخرین تکنولوژی میزبان فا ، همراه است. به این معنا که با ارائه ی محصول جدید از طرف کمپانی و برطبق این قرارداد حق دارید از آخرین تکنولوژی های ممکن، استفاده کنید که 100 البته شرکت میزبان فا در کمترین زمان ممکن خود را با آخرین نسل از سرور ها و تکنولوژی روز دنیا بروز و خیال شما کاربر گرامی را از نظر استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا راحت می کند…

شاید بسیاری از شرکت ها هم با ارائه ی سرور نسل 10 Hp شما را برای میزبانی دعوت کنند اما همیشه خرید جنس استوک سود آور نیست و ممکن است در کسری از ثانیه به دلیل مشکل فنی که دلیل فروش مالک قبلی سرور بوده، اطلاعات کاربر از روی سرور پاک شود و دیگر کاری از دست بر نیاید، برای همین اساس سعی بر آن بوده و هست که همیشه آخرین تجهیزات را به صورت نو و آکبند تهیه کنیم.

پس اگر سایت شما هم به منابع پردازشی بالا نیاز داره و برای سئو سایت خیلی زحمت کشیدین، استحقاق استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا و میزبانی سایت خود روی  سرور اختصاصی پرسرعت میزبان فا را دارید که بر پایه آخرین نسل از سرور های دنیا یعنی Gen10 Hp هستند.

مشاهده پلن های سرور اختصاصی میزبان فا با زیرساخت قوی

موارد استفاده از سرور G10Hp

یک سرور خصوصی حرفه ای با پایداری 100% برای یک سایت یا فروشگاه آنلاین بزرگ که حالا می خواهد هم در سئو سایتش و هم در ذخیره اطلاعات انقلابی عظیم داشته باشد. سرور نسل 10HP مخصوص کسانیست که آخرین تکنولوژی های روز دنیا را دنبال می کنند شما در کدام دسته زیر هستید؟!

  • مورد استفاده سازمان های بزرگ و حساس
  • برای سازمان های دولتی و شخصی
  • سایت های بسیار مهم و حساس
  • مخصوص سایت های پربازدید
  • کسانیکه به منابع پردازشی بسیار بالا نیاز دارند.
  • برای کسانیکه که به سرعت و پایداری اهمیت می دهند.
  • اشخاصی که تمایل دارند با تجربه سرعت و پایداری، به پیشرفت سئو سایت خود کمک کنند.
  • مخصوص کسانیکه که تمایل دارند از آخرین تکنولوژی های روز دنیا بهره مند شوند.
  • و…

این نوع سرور در شرکت میزبان فا با نام آسمان آبی در دسترس کاربران عزیز قرار گرفته است. آسمان آبی با انواع پلن های خود بر پایه ی آخرین نسل از سرور های Gen10 Hp و با نوآوری در صنعت هاستینگ، بهترین خدمات میزبانی را به مشتریان خود ارائه می دهد. پشتیبانی 24 ساعته و اختصاصی به گونه ای که شما پشتیبان مخمصوص خود را دارید و هربار با یک کارشناس صحبت نمی کنید و پشتیبانی به صورت اختصاصی برای شما 24 ساعته و 7 روز هفته آماده به خدمت است. این یکی از مهمترین دلایلی است که می توانید میزبان فا و 100 البته آسمان آبی را از باقی محصولات و شرکت ها جدا و آن را پایانی بر تمام دغدغه هایتان بدانید و با خیال راحت به کسب و کارتان بپردازید.

سوالات متداول درباره سرورهای نسل 10HP

  • سرور G10 Hp dl380 چگونه است و چطور می توان تهیه کرد؟
    آخرین نسل از سرور های شرکت Hp است که تا به امروز روانه ی بازار شده و شرکت میزبان فا آنها را به صورت نو و آکبند برای اولین بار وارد ایران کرده است و مشترکین خود را روی این نسل از ابرسرورها میزبانی می کند.
  • مشخصات سرور g10 Hp چیست؟
    از بارزترین ویژگی های این نسل از سرورها، می توان به قدرت و منابع پردازشی بسیار بالای انها اشاره کرد. پشتیبانی از رم ها و آخرین پردازنده های دنیا و حافظه NVMe یعنی نهایت قدرت ممکن!
  • ورژن ilo سرور g10 Hp چند است؟
    در سرور G10 از تکنولوژی ilo در آخرین ورژن خود یعنی ورژن 5 استفاده شده است.
  • حافظه سرور g10 Hp چقدر است؟
    در این نوع از سرور های شرکت Hp برای اولین بار از هاردهای NVMe که توسط شرکت سامسونگ طراحی شدند استفاده شده است. سرور gen10 اولین نسل از سرورهایی است که حافظه های NVMe را پشتیبانی می کند.

سرور GEN 10 HP یا G10 که تا این لحظه آخرین نسل از سرورهای روی خط تولید شرکت HPE است، تحول عظیمی را در صنعت هاستینگ رقم زده، چرا که به گونه ای خاص و کاملا متفاوت از نسل های قبلی خود طراحی شده است. سیستم کولینگ بسیار قوی و به جریان انداختن گردش هوا از جلوی سرور باعث شده گرمای حاصله از کارکرد سخت افزار و قطعات داخلی سرور به طرز محسوسی کاهش یابد و مشکلاتی اعم از خرابی قطعات ناشی از گرما کاهش یابد. وجود پردازنده های جدید در کنار رم های DDR4 با فرکانس بالا، قدرت پردازشی بسیار عظیمی را در اختیار کابر قرار می دهند. معماری در این نسل از سرورها به طرز شگفت انگیزی مهندسی شده و اما در نهایت میزبان فا برای مشترکین سرور خود، توانسته تحولی عظیم در دنیای میزبانی ایجاد کند. ما در میزبان فا با وجود تیم تخصصی NOC و مانیتورینگ 24 ساعته وب سایت شما به ارائه ی این محصول پرداختیم می توانید با ورود به وبسایت اصلی میزبان فا از صفحه آسمان آبی دیدن کنید. آسمان آبی میزبان فا با ارائه آخرین سخت افزارهای روز دنیا، توی پیشرفت سایتت معجزه می کنه… 😉👍

خرید سرویس بلو اسکای یزبان فا

5/5 - (3 امتیاز)

نرسی مزداب

نرسی کارشناس معماری بوده به گفته خودش از تولید محتوا و به دست آوردن اطلاعات جدید و انتشار آنها برای مخاطبان بسیار لذت می برد. او به تازگی به تیم تحریریه میزبان فا ملحق شده و در تلاش است محتوای ارزشمندی برای مخاطبین رسانه پایگاه دانش میزبان فا تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *