کامپیوتر و نرم افزاروب و اینترنت

آموزش رفع ارور This site can’t be reached

پیغام خطای This site can’t be reached

پیغام ارور This site can’t be reached یکی از مشکلاتی هست که در مرورگر گوگل کروم موقع ورود به سایت‌ها به وجود میاد که دلیل عمده این مشکل بیشتر به خاطر اختلالت اینترنتی به وجود میاد. حتما برای شما هم پیش اومده که وقتی با مرورگر گوگل کروم به سایتی مراجعه میکنید با خطای This site can’t be reached در اندروید یا ویندوز مواجه میشید. البته بروز این خطا محدود به این دو سیستم عامل نیست و در سایر سیستم عامل‌ها مثل لینوکس، مک و… هم به وجود میاد.

توجه : این آموزش در تاریخ 15 دی 1398 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است.

در این آموزش از پایگاه دانش متعلق به میزبان فا قصد دارم به نحوه حل مشکل This site can’t be reached در مرورگر گوگل کروم بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید این خطا را در هر سایتی که با اون مواجه میشید برطرف کنید.

آموزش رفع خطا This site can’t be reached

وقتی با این خطا مواجه میشید در کنارش خطای Server DNS address could not be found هم نمایش داده  میشه و در واقع دقیقا خطا مشابه تصویر زیر خواهد بود.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

همونطور که می بینید نوشته شده که DNS سرور سایت جستجو شده یافت نشد. حالا ممکنه این سوال پیش بیاد که DNS چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که DNS، یکی از خدمات شبکه‌ای هست که وظیفه اون ترجمه کردن نام یک وب سایت به کدهای مخصوص شبکه برای شناسایی نام دامین است. این شناسایی بر اساس آی‌پی سرور صورت میگیره که با استفاده از DNS توسط مرورگر برای ما در دسترس خواهد بود. برای همین وقتی نام دامنه را در مرورگر وارد می‌کنیم در واقع از طریق DNS داریم سایت مورد نظر را از طریق آی‌پی سرور می‌بینیم که در مقاله آموزش نحوه ست کردن ویرچوال هاست روی ویندوز مفصلا در موردش بحث کردیم.

این خطا بیشتر بخاطر نداشتن ارتباط با اینترنت یا مشکل در کانفیگ (misconfigured) سیستم عامل به وجود میاد. وقتی یک DNS سرور نمیتونه در یک شبکه TCP/IP، نام دامین را به یک آدرس IP سرور تبدیل یا برگردونه، در نتیجه با خطای شکست اتصال DNS مواجه میشیم که به صورت This site can’t be reached Server DNS address could not be found نمایش داده میشه.

دلایل عمده این خطا عبارتند از:

  • پیکربندی نادرست سیستم عامل
  • کار نکردن درست در ویندوز، که معمولا به خاطر عدم اتصال به اینترنت به وجود میاد

حالا که با دلایل به وجود اومدن این خطا و معنی this site cant be reached آشنا شدید در ادامه به معرفی انواع راهکارها برای رفع این خطا می‌پردازم.

روش اول: ری‌استارت کردن DNS

در این روش کلیدهای ترکیبی WIN+ R یا همون ویندوز + R را انتخاب کنید تا پنجره RUN مشابه تصویر زیر براتون باز بشه و یا اینکه با جستجوی run در استارت ویندوز این برنامه را باز کنید. سپس دستور services.msc را در فیلد این برنامه وارد کرده و اینتر را بزنید.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

در این مرحله پنجره زیر براتون باز میشه که باید از بین لیست موجود در این صفحه روی گزینه DNS Client راست کلیک کرده و گزینه Restart را انتخاب کنید.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

حالا DNS client ری استارت میشه که باید آدرس سایت را مجددا در مرورگر گوگل کروم وارد کرده و ببینید که آیا مشکلتون حل شده یا خیر؟ در صورت حل نشدن مشکل از راهکار بعدی استفاده کنید.


روش دوم: تغییر آدرس IPv4 DNS

در این روش مشابه تصویر زیر ابتدا روی آیکون Network در ویندوز راست کلیک کرده و سپس گزینه Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

حالا بعد از اینکه به Network and Sharing Center هدایت شدید، ابتدا روی شبکه‌ای که از طریق اون به اینترنت متصل هستید کلیک کنید.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

پنجره‌ای مثل wifi status نمایش داده بشه و در نهایت روی دکمه Properties کلیک کنید.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

توی این مرحله باید تیک گزینه (Internet Protocol Version 4 (TCP/IP را زده و سپس روی دکمه Properties کلیک کنید. تا پنجره زیر براتون نمایش داده بشه.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

حالا مشابه تصویر بالا ابتدا دکمه Use the following DNS server addresses را انتخاب کنید و سپس داخل گزینه‌های Preferred DNS server و Alternate DNS server عینا از اعداد 8.8.8.8 و 8.8.4.4 مانند نمونه استفاده کنید. در نهایت تیک گزینه Validate settings upon exit را زده و روی دکمه OK کلیک کنید. حالا آدرس سایتی که در اوون با مشکل this site can’t be reached مواجه شدید را تایپ کرده و بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشده بود از راهکاری بعدی استفاده کنید.


روش سوم: بازنشانی تنظیمات TCP/IP

مشابه روش اول دکمه‌های ویندوز + R را همزمان بزنید تا برنامه run اجرا بشه و این بار داخل فیلد برنامه عبارت cmd را تایپ کرده و اینتر بزنید.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

توی این مرحله پنجره‌ای مشکلی مشابه تصویر زیر براتون باز میشه که باید کدهایی که در ادامه قرار دادم رو به ترتیب وارد کرده و بعد از هر خط کد یک بار اینتر بزنید.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh int ip set dns
netsh winsock reset

اگه با این روش هم موفق به حل مشکل This site Cant be reached نشدید از روش بعدی استفاده کنید.


روش چهارم: بازگردانی تنظیمات پیش فرض گوگل کروم

توی این روش باید تنظیمات مرورگر گوگل کروم رو به حالت پیش فرض و اولیه برگردونید. برای این کار عبارت chrome://flags رو داخل آدرس بار مرورگر تایپ کرده و اینتر رو بزنید تا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر براتون نمایش داده بشه.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

حالا همونطور که در تصویر بالا میبینید روی دکمه Reset all to default کلیک کنید و بعد از اینکه کار ریست کردن گوگل کروم به اتمام رسید مجددا بررسی کنید ببینید که آیا مشکل برطرف شده یا خیر.


روش پنجم: حذف و نصب مجدد گوگل کروم

اگر با استفاده از روش‌های بالا موفق به رفع خطای This site can’t be reached در وردپرس نشدید، به عنوان آخرین راهکاری که خودتون میتونید انجام بدین و به اون دسترسی دارید این هست که مرورگر گوگل کروم را از سیستم عامل خودتون حذف کرده و مجددا نصب کنید. برای این کار کافیه ابتدا به Control Panel رفته و گزینه Uninstall a program را انتخاب کنید. سپس در صفحه باز شده، برنامه مرورگر گوگل کروم را پیدا کرده و روی دکمه uninstall Google Chrome کلیک کنید.

رفع خطا This site can’t be reached و حل ارور this site cant be reached

اگر با استفاده از روش‌های بالا موفق به رفع خطای this site can’t be reached نشدید، آخرین راهکار این هست که با پشتیبانی سرویس دهنده اینترنت خودتون تماس گرفته و موضوع را باهاشون در میون بزارید تا مشکل از سمت سرویس دهنده اینترنت پیگیری و برطرف گردد.


آموزش رفع ارور This site can’t be reached در سی پنل

حتما برای یک بار هم که شده براتون پیش اومده وقتی میخواین وارد هاست سی پنل بشید با خطای This site can’t be reached مواجه بشید. این خطا اگر در صفحه ورود به سی پنل به شما نشون داده میشه از سمت میزبانی هاست شماست. دلیل به وجود اومدن این خطا اینه که میزبانی‌های وب بخاطر افزایش امنیت هاست کاری میکنن که در صورت تلاش برای ورود با آی‌پی مشکوک، بعد از چند بار آی‌پی شما بلاک میشه و بنابراین وقتی قصد ورود به سی پنل رو دارید با این خطا مواجه خواهید شد. در صورتی که با این خطا مواجه شدید برای رفع مشکل کافیه یه تیکت به شرکت میزبان سایت خودتون ارسال کنید و با اعلام آی‌پی تون ازشون بخواین که آی‌پی شما را از حالت بلاک خارج کرده و آزاد کنند.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید نسبت به رفع خطای this site can’t be reached در مرورگر گوگل کروم اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این مقاله و حل مشکل this site can’t be reached سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما دوستان گرامی باشم.
اگه دوست دارین سایت داشته باشین ما در میزبان فا به شما کمک می کنیم که به راحتی سایت مورد نظرتون رو بسازین! چطوری؟! روی لینک پایین کلیک و آموزش کامل و قدم به قدم راه اندازی سایت رو مشاهده کنید.
راه اندازی سایت به کمک میزبان فا
3.9/5 - (68 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۲۵ دیدگاه ها

  1. مشکل حل نشد

    سایت همینجوری به این حالت می ره اعصابمو داغون کرده باید چکار کنم؟

      1. مشکل رو پیدا کردم آی پی خودمو سایتم بن کرده بود و الا آن آزاد شد

        این نکته رو هم به سایت اضافه کنید

    1. اقا ببخشید من الان از گزینه ی حذف و نصب کروم استفاده کردم ولی الان چجوری دوباره نصبش کنم

    2. باید وارد تنظیمات مودم در 192.192.168.1.1 شوید و سپس در قسمت تنظیمات dns تنظیمات را روی حالت خودکار بگذارید.

  2. سلام کمک کنید تورو خدا
    من 3بار ویندوز عوض کردم و اول مرورگر راحت کار میکنه تا وقتی که یهو از کار میفته و جز مرورگر ادج هیچ مرورگری سایتی باز نمیکنه
    خواهش میکنم کمک کنید کلافه شدم ولی درست نمیشه
    تا حالا 3 بار ویندوز عوض کردم و اولش راحت کار میکنه ولی یهو فایرفاکس و کروم از کار میفتن و ارور میدن
    فیلترشکن هم روشن نمیکنم ک بگم مشکل از پروکسی و این چیزاس
    فایر فاکس این ارور رو میده
    Unable to connect

    Firefox can’t establish a connection to the server at mail.google.com.

    The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
    If you are unable to load any pages, check your computer’s network connection.
    If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.

    کروم هم این ارور رو
    This site can’t be reached
    http://www.google.com refused to connect.
    Try:
    Checking the connection
    Checking the proxy and the firewall
    ERR_CONNECTION_REFUSED

    1. سلام، مشکل از پروکسی شماست. یک بار با ابزار تغییر آی‌پی متصل بشید ببینید همین خطا رو میده یا نه؟ احتمالا چیزی نصب کردید که ترافیک شما رو کنترل میکنه.

        1. همونطور که توضیح دادم یک بار با ابزار تغییر آی‌پی تست کنید ببینید سایت لود میشه یا نه. اگر نشد از روش‌های گفته شده استفاده کنید.

          1. من برای خطای This site can’t be reached refused to connect اینکارو کردم درست شد. به یک اینترنت دیگه(مثلا ایرانسل) وصل شدم و سایت رو زدم بالا اومد و حالا به اینترنت خودم وصل شدم و مجددا امتحان کردم درست شد و سایت بالا میاد. شما هم امتحان کنید.

  3. دامینی که خریدم این مشکل رو داره
    طبق آموزشای سایت dsn رو فیکس کردم و به ادان دامین اضافش کردم اما همچنان این مشکل باقیه
    نمیدونمم چکارش کنم تا بتنم سایتم رو بالا بیارم

    1. سلام
      ممنون از این مطلب خوبتون و چرا در رابطه با حل این خطا در اندروید چیزی نگفتید!!!؟

      1. سلام و احترام؛
        چشم در برنامه آپدیت این مورد رو حتما درج می کنیم تا در آینده نحوه رفع این خطا در سیستم عامل اندروید رو هم آموزش بدیم.

  4. سلام/ برای من هنوز درست نشده، وقتی میخوام از راه اول برم، وقتی روی DNS Client راست کلیک میکنم گزینه restart غیر فعاله….
    چییییییییییییی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    لطفا کمکم کنید.

  5. سلام. برای من ارور DNS نمیاد رو صفحه ی اول و اصلا قسمت DNS که میرم غیرفعاله و نمیتونم ریستش کنم. بقیه ی مراحل رو هم رفتم ولی درست نشد. این مشکل وقتی ایجاد میشه که من به اینترنت خوابگاه(کشور فرانسه هستم) وصل میشم و حتی اکسپلور من هم همین مشکل رو پیدا میکنه و مخصوص کروم نیست. الآن ۳ روزه این مشکل برام ایجاد شده. اما وقتی به اینترنت دانشگاه وصل میشم مشکلی ندارم و سایت‌ها باز میشن. باید چیکار کنم؟

  6. سلام
    من ٣ تا از روش های که ذکر کرده بودید رو تست کردم ولی مشکل برطرف نشد
    به مودم ایرانسل وصل شدم
    یکی دو روز خوب بود. ولی دوباره همین ارور رو میده.چیکار کنم؟

  7. سلام من سایتیو میخوام باز کنم ب همین مشکل This site can’t be reached میخورم ولی با وای فای وصل میشه
    راهای شمارا هم امتحان کردم درست نشد

    1. سلام و احترام؛
      بررسی کنید آیپی سیستمتون روی سرور بلاک نشده باشه.

  8. بسیار عالی. مشکلم حل شد. با بررسی سایت شما با دیگران متوجه میشیم چقدر در زمینه سیستم حرفه ای هستید. دمتون گرم

  9. دلیل به وجود اومدن این خطا اینه که میزبانی‌های وب بخاطر افزایش امنیت هاست کاری میکنن که در صورت تلاش برای ورود با آی‌پی مشکوک، بعد از چند بار آی‌پی شما بلاک میشه و بنابراین وقتی قصد ورود به سی پنل یا سایت رو دارید با این خطا مواجه خواهید شد. در صورتی که با این خطا مواجه شدید و راه حل های بالا جواب نداد برای رفع این مشکل کافیه یه تیکت به میزبانی هاست خودتون ارسال کنید یا با مالک سایت ارتباط برقرار و با اعلام آی‌پی خودتون ازشون بخواین که آی‌پی شما را از حالت بلاک خارج کرده و آزاد کنند.

  10. سلام . خوب این روش رفع مشکل در کامپیوتر خودمونه . مهم اینه که بازدید کننده به این مشکل بخوره میزه سراغ رقیب

    1. سلام روزتون بخیر؛
      اگر مورد از سمت سیستم بازدیدکننده باشه با موارد فوق حل میشه.
      اگر مشکل بخاطر ست نشدن نیم سرورها باشه مدیر سایت باید اقدام کنه.

  11. اقا عالی بود دمتون گرم دست مریزاد الان نزدیک چند ماهه بود گرفتار این مشکل بودم مخابرات هم نتونست کاری بکنه ولی امروز تو سایت شما مشکلم با شماره سه یعنی تنظیمات و رست و کد دادن حل شد خیلی ممنون سپاسگزارم از سایت خوبتون

  12. سلام لطفا هرکی میتونه کمکم کنه خیلی ضروریه من گواهینامه ssl رو تو سایت وردپرسی نصب کردم مشکلی نداره توهمه ی مرورگرهای کروم فایرفاکس و… میاره ولی تو مرورگر پیش فرض اندروید پیام Couldn’t establish a recure connection. رو میده لطفا کمکم کنید !
    خیلی جستجو کردم میگن TLS گواهینامت 1.3 هست و اگه 1.2 باشه میاره بدون مشکلی هرچی گشتم چیزی نبود اکثر سایت های TLS1.2 استفاده میکنه گواهینامشون ولی هرکاری میکنم مال من 1.3 هست اگه کسی بود خاهشا کمک کنه ممنونم !

    1. گاهی اوغات این حالت به خاطر پوسته ای که استفاده می کنید آن را تعویض و دوباره سعی کنید اگر مشکل حل نشد راحت ترین حالت ارسال تیکت به پشتبیانی هاست است

    2. سلام
      لطفا خانم اسماعیلیگفت یا یکی از اساتید میزبان فا به این پرسش دوستمون پاسخ بدهند
      بنده هم همین مشکل رو دارم

      ممنون

      1. سلام روزبخیر؛
        بر اساس داکیومنشن ها، سی پنل و whm از هر دو نسه 1.2 و 1.3 پروتکل TLS پشتیبانی میکنه.
        اما نسخه TLSv1.2 به صورت پیش فرض فعال هستش.
        نکته ای که فرمودن کاملا صحیح هستش همه دستگاه ها از TLSv1.3 پشتیبانی نمیکنن بر همین اساس توصیه شده از نسخه های 1.1.1 و بالاتر استفاده بشه. این مورد رو باید با سرویس هاستینگتون مطرح کنید تا اقدام کنن.

        1. ممنون از پاسخ شما
          من با هاست تماس گرفتم. نمی تونن حل کنند.
          بعد از چند روز بحث و گفتگو، گفتند که فقط باید هاست عوض بشه و دایرکت ادمین بشه.
          از قرار، مشکل از عدم پشتیبانی سی پنل هست.
          با این وجود، راهی هست که بشه در سی پنل دور زد.؟

  13. سلام به همه. دوستان دقت کنید که بدلیل سیاست های امنیتی و کنترل مشکلاتی از قبیل هک و غیره، مرورگرها جوری برنامه ریزی شدند که آدرس های غیر ایمن رو باز نمی کنند. پس اولین کاری که برای برطرف کردن این ارور انجام بدین، اینه که سایت و آدرس شما باید با Https:// شروع بشه. اگر با www. شروع بشه، این آدرس غیر ایمن شناخته شده و DNS اون غیر فعال میشه و شما با این ارور مواجه میشید.

  14. سلام . من فقط وبسایت خودم این مشکل رو داره . با چند تا دیوایس هم چک کردم سایتم رو ، واسه همشون این ارور رو میداد . مشکل از هاسته ؟

    1. سلام و احترام؛
      این مورد مربوط به dns های هاستتون هست. نیم سرور هاستتون رو روی دامنه ست کردید؟
      اگر در سایر دستگاه ها با اینترنت دیگه ای هم این ارور رو مشاهده می کنید باید وضعیت ست و نشر نیم سرور هاستتون روی دامنه رو بررسی کنید.
      dns چیست به زبان ساده اما کاربردی
      آموزش تغییر DNS های دامنه در ایرنیک
      آموزش تغییر dns دامنه در میزبان فا

    1. سلام و احترام؛
      خیلی خوشحالم مشکلتون رفع شده و مقاله مفید بوده.

  15. با سلام و خسته نباشید
    من یه مشکلی که دارم اینه که سایت من برای من درست میاد بالا اما برای افراد دیگه خطای connection failed میده
    و در نهایت خطای cant be reached
    نمی دونم چی کار کنم

  16. سلام من این مشکل رو با روش دوم حل کردم حالا تو گوشی هم شکل هست ایا راهکاری دارین برای گوشی ؟

  17. سلام وقتتون بخیر وب سایت من از دیروز وقتی میخوام واردش بشم این ارور رو میده مشکل اصلی از چی میتونه باشه؟ با تشکر
    This site can’t be reached server IP address could not be found. DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

    1. سلام روزبخیر؛
      بررسی کنید وبسایت در سیستم شما در دسترس نیست یا به صورت کلی برای سایرین با اینترنت های دیگه و سیستم هایی با آیپی های مختلف هم به همین شکله؟
      اگر بله نیم سرورهایی که روی دامنه ست و نشر شدن رو چک کنید دقیقا نیم سرورهای مربوط ب هاستتون باشه.
      بررسی کنید انتقال اطلاعات روی سرور دیگه صورت نگرفته باشه در این صورت نیم سرورهاتون رو ست کنید.
      بررسی کنید سرور میزبانتون داون نباشه.

    1. سلام روزبخیر؛
      احتمالا چندین مرتبه رمز ورود رو اشتبه وارد کردید و آیپیتون در فایرول سرور بلاک شده آیپی خودتون رو برای مموعه هاستینگ ارسال و درخواست رفع بلاک کنید.

  18. سلام شما عااااالی هستین
    ممنون از آموزش‌های خوبتون. من از صفره صفر شروع کردم به سایت زدن و با آموزش‌های شما تمام مشکلاتم حل شد.
    سپاس فراوان

    1. سلام روزبخیر زهره عزیز؛
      خوشحالیم که آموزش ها موفق و موثر واقع شده.
      پایدار باشید.

  19. درود بر شما
    سایته وردپرسی من این مشکل this site cant be reach رو فقط در گوشی اندرویدی و مرورگر سامسونگ داره و تو همون گوشی با مرورگره کروم باز میشه چجوری باید این مشکلو حل کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید. سایته خواب‌رنگی

  20. سلام من وقتی می خوام وارد پنل مدیریت سایت یعنی پنل مدیریت وردپرس بشم با خطای This site can’t be reachedمواجه میشم هر کاری هم کردم مشکل برطرف نشد

    1. سلام روزبخیر؛
      ابتدا بررسی کنی مشکل از سمت سیستم شماست یا در تمام دستگاه ها به ین شکل هستش.
      مورد بعدی ممکنه دامنه شما فعال نباشه یا نیم سرورهای هاست هنوز نشر نشده باشند.
      بررسی کنید دامنه سایتتون تایید و فعال شده باشه.
      نیم سرورهای مربوطه هم روی دامنه ست و نشر شده باشه.

  21. سلام
    من وقتی میخام برم توی سایت وب اینستاگرام این خطا برای من میاد نمیدونم چی شده؟
    با مرورگر موزیلا میرم باز میکنه ولی با کروم نمیتونم برم
    میشه راهنمایی کنین.
    من همه یراهکار هایی که گذاشته بودین رو رفتم و امتحان کردم ولی نمیدونم چرا درست نمیشه

    1. با سلام دوست عزیز
      با توجه به اینکه در مرورگر Mozilla مشکل فوق را ندارید بهتر است که یکبار کش مرورگر کروم خود را پاک کرده و تنظیمات آن را ریست نمایید و دوباره امتحان کنید چرا که احتمال اینکه با این کار مشکل شما مرتفع شود در مقایسه با سایر موارد گفته شده بیشتر است. اگر همچنان مشکل پابرجا بود لازم است که تمامی موارد عنوان شده در مقاله را دوباره یک به یک و با دقت دنبال کنید.
      موفق و پیروز باشید

  22. سلام سایتها برای من باز میشن ولی وقتی میخوام از سایتهایی که ازسرورهای داخلی(نیم بها) قدرت میگیرن فایل دانلود کنم یا سرعت بسیار پایینه یا کلا دانلود نمیکنه و این ارور نمایش داده میشه و با هر دستگاهیم امتحان میکنم همینه در ضمن با نت همراه اوکیه و فقط با وای فای اینجوریه و وقتی ترابل شوترع دسکتاپ رو زدم این مشکل رو پیدا کرد (Detected Your computer appears to be correctly configured, but the device or resource (www.*) is not respondingو راهکارهاییم که برای حل این ارور بود به کارم نیومد تاکیدم دارم که از سایت های دیگه اوکیه فق سایت های با سرور نیم بها

    Detected Your computer appears to be correctly configured, but the device or resource (www*) is not responding

    1. سلام روزبخیر؛
      این اعلان به شما میگه کامپیوتر و تنظیمات به درستی در حال عملکرد هستش ولی منبع اصلی یا همون وبسایت پاسخگو نیست…. مشکل دانلود نشدن رو صاحب اون هاست باید از سمت میزبانی پیگیری کنن. ممکنه مشکل پهنای باند و سرعت باشه.

  23. سلام دستتون درد نکنه با راه کار دوم باز شد سایت فقط من یه توضیح بدم من اخیرا این مشکل رو پیدا کردم نه فقط تو کروم تو فایرفاکس هم این مشکل رو دارم گاهی نو اینترنت اکسس میاره در حالیکه اینترنت وصله چون هم تلگرام کار میکنه هم پروکسی ها وصل میشن اما بدون پروکسی هیچ سایتی رو باز نمیکنه با پروکسی باز میکنه حتی سایتای فیلتر نشده رو. من تو راهکار دوم که تغییر ادرس بود متوجه شدم هیچ ادرسی نداشت اون قسمت و وقتی اعدادی که شما گذاشتین وارد کردم یاهو میل باز شد نمیدونم تا چه مدت کار میکنه ولی ممنون ازتون

  24. سلام سایتم توسط خودم و کاربرام فقطبرنامه های تغییر ای پی باز میشه بدون اون مینویسه the site cant be reached

    1. سلام و احترام؛
      این مورد رو باید با هاستینگ میزبانتون مطرح کنید تا پیگیری کنن.

  25. سلام بنده این مشکل را دارم وبه مودم وصل میشم و وقتی مودم را خاموش روشن می کنم درست میشه باز بعد ۲۰ دقیقه همین ارور رو میده مشکل از سیستم هست یا مودم؟

  26. سلام
    من ساعت لبتابم خراب شده بود . همین ارور رو میداد . ساعت رو تصحیح کردم درست شد

  27. سلام من از هر 3 روش رفتم این خطا رو هم برای سایت هم برای ورود به پیشخوان میزنه و با چندتا لبتاپ گوشی و اینترنت متفاوت رفتم ولی باز نمیشه ممنون میشم کمک کنین.

    1. سلام و احترام؛
      آیا دامنه این سایت فعال هست؟ باید بررسی کنید دامنه سایت فعال و نیم سرورهای مربوطه به درستی ست و نشر شده باشند.

  28. سلام من سایت دانشگاه رو با کامپوتر که میزنم اگر بخوام خوده سایت رو بزنم بالا نمیاد ارور ( this site cant be reached ) رو میده ولی اگه اسم سایت رو توگل که سرچ میکنم بالا میاددوتا رش اول رو که بالا گفتید زدم ولی چیزی تغییری نکرد میشه مشکل منو حل کنید بگید تورو خدا چکار کنم .

    1. سلام و احترام؛
      در برخی مواقع اختلالات اینترنتی موجب بروز چنین خطایی میشه آیا در سایر دستگاه ها و با اینترنت اپراتورها هم چنین مشکلی دارید؟ تمام روش های ذکر شده در مقاله رو بررسی کردید؟

    1. سلام و احترام؛
      در خصوص رفع ارور This site can’t be reached روش های متعددی وجود دارد از جمله:
      در اولین گام ابتدا اتصالات اینترنتی خود را بررسی نمایید گاها به دلیل متصل نبودن به اینترنت ارور This site can’t be reached نمایش داده می شود. در مرحله بعدی تنظیمات آیپی v4 سیستم را چک کنید در اغلب موارد بدین وجود مشکل در تنظیمات این بخش چنین ارورهایی نمایش داده می شود. یکی دیگر از علل شایع نمایش ارور This site can’t be reached تنظیمات DNS client است که با ریستارت کردن مورد رفع می گردد. در نهایت اگر با هیچکدام از روش های گفته شده مشکل گوگل کروم حل نشد مرورگر را به حالت اولیه و پیش فرض خود برگردانید همچنین می توانید مرورگر کروم را حذف نموده و مجددا نصب نمایید.

    1. سلام و احترام؛
      بسیار خوشحالیم که این مقاله مفید واقع شده و شما تونستید به کمک این آموزش ارور This site can’t be reached را رفع کنید. ممنون میشم تجربتون رو اینجا ثبت کنید و بفرمایید شما از کدام روش معرفی شده در مقاله نسبت به رفع ارور This site can’t be reached اقدام کردید تا سایرکاربران هم از تجربیات ارزشمندتون در خصوص رفع مشکل مرورگر کروم هنگام ورود به سایت ها بهره بگیرند.

    1. با سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که این آموزش برای شما مفید بوده است.
      موفق و پیروز باشید

    1. سلام و احترام؛
      نمایش ارور This site can’t be reached بنابر دلایل متعددی صورت می گیرد اما اغلب به دلیل اختلالات اینترنتی است شما از روش بازنشانی تنظیمات TCP/IP برای حل مشکل This site can’t be reached در کروم استفاده نموده اید امید است که سایر کاربران نیز بتوانند ارور Server DNS address could not be found را به کمک این مقاله رفع نمایند. حقیقتا هدف مجموعه جلب رضایت کاربران بوده و خرسندیم که به این هدف دست پیدا کردیم.

  29. سلام. خیلی خیلی ممنون از سایت خوبتون واقعا عالی و مفید بود. مشکل من با روش دوم کاملا برطرف شد.

  30. سلام خسته نباشید، من همین ارور رو فقط برای یک سایت صرافی خارجی دارم، وقتی با اینترنت مخابرات میخوام وارد بشم مشکلی نداره ولی وقتی از یه فن آی پی ثابت استفاده میکنم چند روزی هست که وارد نمیشه، با بقیه سایت ها مشکلی نداره فقط همین یه سایت رو باز نمیکنه، از مرورگرهای های مختلف هم استفاده کردم بازم همین ارور رو میده، حتی با همین فیلترشکن توی گوشی هم وصل نمیشه به این سایت، ولی وقتی میرم از مودم یه خونه ی دیگه استفاده میکنم مشکلی نداره وارد میشه، همه ی راهکارهای شمارو انجام دادم درست نشد، اینم بگم که من از افزونه ی کیلسوئیچ برای کروم استفاده می‌کردم که این سایت فقط با همین آی پی باز بشه میتونه این افزونه مشکل بوجود آورده باشه؟ البته الان پاکش کردم، ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      باید در نظر داشته باشید برخی از وبسایت ها محدودیت دسترسی دارند و تنها با آیپی های خاصی می توان این وبسایت ها را مشاهده نمود به عنوان مثال برخی از وبسایت ها ایران اکسس هستند یعنی تنها با آیپی های ایارنی می توان به این نوع سایت ها مراجعه نمود.

  31. سلام من فعلا فقط وردپرس رو روی سی پنل نصب کردم ولی وقتی ادرس سایتم رو وارد می کنم ارور This site can’t be reached میده میشه بگید باید چی کار کنم ؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      بررسی نمایید که:
      دامنه سایت شما ثبت و فعال شده باشد.
      بررسی کنید نیم سرورهای هاست روی دامنه ثبت و فعال شده باشد.

  32. دمتون گرم. من چند ماه بود که این مشکل رو داشتم و نه کروم و نه فایرفاکس کار نمی‌کرد. با یه سایت مشکل نداشتما، کلا هیچ سایتی واسم بالا نمیومد. و بالاخره با روش دوم شما مشکلم حل شد. واقعا ممنونم

  33. سلام
    در مرورگر کروم وبسایت های ف با ف ش و غیره باز نمیشدن وصل میشد اما وب سایت بالا نمیومد – همه مراحل گفته شده رو رفتم تا به آخرین روش رسیدم بعدا یادم اومد یه دیگه هم در Extensions مروگر نصب دارم همین که خاموش کردم مشکل من حل شد وارد فیسبوک وسایر وب سایت های ف شده می توانم بشوم البته خودم هم مشکوک بودم کگه با فایر فاکس کار میکنه ولی با کروم کار نمیکرد

    با تشکر از راهنمایی دقیق و کام لتون

  34. سلام ممنونم از آموزش خوب شما بنده تمام مراحلو انجام دادم ولی هیچ اتفاقی نیوفتاد چون آدرس سایت سازمانیه با آی پی وارد شدم (بدون هیچ پراکسی و …شکنی ) جالبه با تلفن همراه و دوتا سیستم دیگه میره ولی با سیستم من نمیره

  35. سلام
    من در گوگل کروم دوتا حساب دارم وقتی با یکی وارد سایت میشم درسته ولی وقتی با حساب دیگه واردش میشم خطا میده!
    تنظیمات DNS و پروکسی و… چک کردم ولی مثل هم تنظیم شده بودن
    مشکل از چی میتونه باشه؟

  36. سلام و خدا قوت و سپاس فراوان از ارائه راهکار بسیار کاربردی و سریع جناب آقای علی یزدان پرست،

    با اولین راهکار، Restart DNS، خطای This site can’t be reached برای بسیاری از سایت ها برطرف گردید !

    امیدوارم مشکل دیگر دوستان هم به راحتی و به سادگی برطرف گردد !

  37. سلام و خدا قوت،

    دیروز متن تشکر از مطلب ارسالی در خصوص آموزش رفع ارور This site can’t be reached، ارسال کردم و پیغام ارسال موفق و منتظر تایید باشید رو دریافت کردم ولی نظرم ثبت نگردیده است !!!! علت چیست ؟!!!!

    با احترام،

    پونه دانشی

  38. درود خسته نباشید گوگل کروم من از کار افتاده تمام کارایی که گفته شده رو انجام دادم ولی سایتارا بالا نمیاره و نت نداره و با فیلتر شکن یه مقدار لود میکنه و باز قطع میشه نت و سایتا بالا نمیان کامل نهایت ۳۰ درصد لود میشن اما فایر فاکس کار میکنه و مشکلی نداره و بقیه |بلیکیشن ها درست کار میکنن ولی گوگل کروم کار نمیکه نسخه بروز هست و حذف و نصب هم کردم بازم همینطوریه چکار باید بکنم واقعا کارم گیره

    1. سلام و احترام؛
      در شرایط فعلی امکان استفاده از گوگل کروم با محدودیت همراه است امید است در روزهای آتی این مشکل برطرف شود.

  39. سلام خسته نباشید
    من این کار هارو کردم ولی یه طور دیگه شد
    با ادج رفتم میتونم کار کنم
    ولی گوگل ن ولی با قند .. شکن راه افتاد

  40. سلام باسه من تو راه اول دکمه restart خاموشه یعنی نمیتونم روش کلیک کنم چی کار کنم؟ بقیه راه هارو هم امتحان کردم 😞😞😞

  41. سلام من وارد یک سایتی میشم که برام اوکیه ولی وقت میخوام توش ثبت نام کنم ارور میاد مشکل چیه؟

  42. سلام وقتتون بخیر این مشکل برای من فقط روی یک سایت اونم ویکی پدیا رخ داده ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *