معرفی محصولاتمیزبان فا

بررسی سیستم خنک کننده سرور مجازی ایران میزبان فا

اغلب مجموعه های هاستینگ به دلیل کاهش هزینه های ناشی درصدد ارائه سرورهای تک یونیتی هستند اما میزبان فا از این قائده مستثنی بوده و برای ارائه سرور مجازی ایران خود از سرورهای دو یونیتی بهره گرفته است. چرا؟ چون در سرورهای تک یونیت به دلیل گرمای شدید و فضای کم درون سرور فن ها با صدای بلند و البته سرعتی بسیار بیشتر در گردش هستند تا گرمای درون سرور دفع گردد اما در سرورهای دویونیتی همچون DL380 قطعات داخل سرور دارای معماری بهتری می باشند به گونه ای که فن ها با سرعت پایین تر  در گردش هستند. این امر علاوه بر کاهش هزینه برق مصرفی منجر به دفع گرمای درون سرور به صورت موثرتر خواهد شد. البته در این نوع سرورها گردش هوا به صورت مهندسی تر و همچنین اندازه فن ها نسبت به سرورهای تک یونیتی بزرگ تر است. تمامی این عوامل در کنار هم به کاهش ریسک های کندی یا سوختگی قطعات داخل سرور منجر خواهد شد.

قبلا این موضوع را با هم بررسی کردیم که سرورهای تک یونیت و دو یونیت دقیقا چه تفاوت هایی دارند. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد یکی دیگر از تفاوت های بازر و البته مهم این دو نوع سرور این است که سیستم خنک کننده متفاوتی دارند. سرورهای دو یونیتی از نوع DL380 ویژگی های بسیار جذاب دیگری هم دارند که در ویدیو زیر قادر به مشاهده تمامی این 14 ویژگی هستید. جالب است بدانید میزبان فا از این نوع سرورها برای ارائه سرور مجازی ابری خود بهره میبرد. 😍

ویژگی های سرور ابری مجازی میزبان فا ویدیویی

سیستم خنک کننده قوی سرور مجازی میزبان فا

در سرورهای دو یونیتی تعداد 6 فن در جلوی سرور قرار دارد و وظیفه اصلی آن گردش هوا و خنک نگه داشتن سخت افزارها و قطعات است. این 6 فن هوا را ار جلوی سرور به قسمت پشتی سرور هدایت می کنند. با توجه به اینکه در سرورهای دو یونیتی اندازه سرور نسبت به سرورهای تک یونیتی بیشتر است طبیعتا فضای داخلی بیشتر و قطعات با فاصله کنار هم قرار دارند در نتیجه گردش هوا به صورت موثرتر صورت گرفته و نهایتا ریسک های سوختگی سخت افزارها به دلیل گرما به حداقل ممکن خواهد رسید. در تصویر زیر معماری داخلی و همچون تفاوت فن ها در سرورهای دو یونیت و تک یونیت مشهود است همان طور ک مشاهده می کنید فن ها در سرورهای دو یونیتی بزرگ تر  هستند.

مقایسه فن سرور g10 و سرور g9

وجود 6 فن در جلوی سرور، افزایش فضای داخلی و فاصله بین سخت افزارها و همچنین گردش هوای مهندسی منجر به بهبود عملکرد سرور خواهد شد در زیر بازرترین ویژگی های سرورهای نسل 10 HP به دلیل تغییر در معماری و فن ها لیست شده اند:

  • سیستم کولینگ قوی و موثرتر
  • مهندسی گردش هوا در سرور
  • کاهش صدای ناشی از گردش فن ها
  • افزایش عمر فن ها و کاهش استهلاک
  • بهره وری انرژی و کاهش هزینه های برق مصرفی
  • کاهش ریسک های کندی یا سوختگی سخت افزارها
  • و…

فن سرور جی تن

از سرورهای نسل 10 HP که دارای سیستم خنک کننده بسیار قوی می باشند برای ارائه سرور ابری مجازی در میزبان فا استفاده می شود…

5/5 - (1 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *