میزبانی وبوب و اینترنت

آموزش تصویری از استفاده از Cloud Flare جهت بهبود سرعت و امنیت

آموزش تصویری از استفاده از کلود فلر Cloud Flare جهت بهبود سرعت و امنیت سایت ها

در این آموزش سعی داریم در ابتدا شما را با مفهوم CDN آشنا نماییم و سپس با آموزش فعال سازی CDN محبوب کلود فلر بر روی سایت آشنا خواهیم شد.

CDN چیست؟

CDN مخفف کلمات Content Delivery Network می باشد . از این سیستم معمولا برای کنترل مصرف سایت ها از منابع سرور هاستینگ خود و جلوگیری از حملات امنیتی استفاده می شود. زمانیکه وب سایت شما بر روی dns های یک CDN قرار می گیرد، سایت برای بازدید کنندگان در کمترین زمان بارگزاری می شود و عملکرد بهتری نیز خواهد داشت. اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید لطفا مقاله جامع cdn چیست و چه کاربردی دارد را مطالعه بفرمایید.

CDN کلودفلر چیست؟

CDN محبوب کلود فلر تهدیدات امنیتی را تا حدی رفع می نماید و خزنده هایی که همراه اسپم ها وارد سایت می شوند را مسدود می کند و همچنین میزان مصرف پهنای باند و مصرف منابع سایت را کاهش خواهد داد و در سرعت بارگذاری سایت تاثیر چشم گیری دارد که البته این موضوع وابسته به نوع سرور و تنظیمات مورد استفاده ی شما نیز می باشد. برای مثال کاربری که هاست خود را از آمریکا تهیه کرده است، برای دسترسی به سایت خود مسافت بسیار زیادی دارد! ولی کلود فلر با نگهداری نسخه های کش شده ی سایت شما در دیتاسنتر هایی که در مناطق مختلف دارد، محتویات سایت شما را از نزدیک ترین سرور بارگذاری می کند و از سرور اصلی بارگذاری نخواهد کرد مگر در مواقعی که به اطلاعاتی خاص و داینامیک نیاز باشد. بدین ترتیب به صورت چشمگیری می توان تغییر در سرعت سایت را مشاهده نمود.

Cloud-Flare-c-1

این عمل بدین صورت انجام می شود که یک CDN اطلاعات ثابت مانند تصاویر را نگهداری می کند و اطلاعات متغیر مانند کد های HTML را از سرور اصلی فراخوانی می کند؛ با این کار مصرف پهنای باند هاست شما کاهش یافته و سرعت لود صفحات سایت افزایش میابد.

دیتاسنتر های کلود فلر:

Cloud-Flare-2

همانطور که در آخرین تصویر دریافتی از سایت کلود فلر مشخص می باشد، مسیر دهی ترافیک وب سایت ها از طریق شبکه ی سراسری کلودفلر که حاوی 34 مرکز داده در سراسر جهان می باشد، انجام می شود.

کاربران ایرانی که از هاست های آمریکا درحال استفاده می باشند، می توانند با فعالسازی کلودفلر برای سایت های پرمصرف خود، از طریق دیتاسنتر های نزدیک تر سرعت و مصرف سایت خود را کاهش دهند.

عملکرد کلودفلر در جلوگیری از حملات :

کلودفلر مانند محافظی عمل می کند که مابین سرور اصلی و سایت قرار می گیرد. بدین ترتیب dns ها و ip سرور اصلی شما نیز نامشخص خواهد شد. یک هکر که قصد حمله به سرور سایت شما را دارد در صورتیکه از کلودفلر استفاده نشده باشد، به راحتی اطلاعات مورد نیاز از جمله ip سرور را خواهد داشت. بنابر این با ترفندهایی که دارد می تواند اقدام به ایجاد حملاتی مانند حملات DDOS نماید. اما زمانیکه سرور های کلودفلر بر سر راه یک هکر قرار گیرند با سیستم های امنیتی و موارد امنیتی که می توانیم از طریق Firewall کلودفلر نیز اعمال نماییم از بسیاری حملات جلوگیری نماییم. همانطور که در تصویر اول مشخص می باشد، یک هکر به راحتی از طریق منابع DNS نا امن شروع به ایجاد حمله به سرور هدف می نماید.

Cloud-Flare-a

در تصویر دوم، سیستم کلودفلر فعال شده است و به محض برخورد با سرور های کلودفلر تشخیص داده می شود و از ادامه ی حملات به سرور هدف جلوگیری خواهد شد.

Cloud-Flare-b

مزایای استفاده از کلود فلر

  • فعال سازی CDN و در نتیجه اتصال به نزدیک ترین سرور جهت بارگذاری سایت و میزبانی محتوا
  • فعال بودن 24 ساعته ی سایت از طریق کش های موجود در سرور های کلود فلر حتی در صورت آفلاین شدن سایت اصلی
  • بهینه سازی سایت و صرفه جویی در پهنای باند مصرفی
  • فشرده سازی کد های Java Script، CSS و HTML و در نهایت سرعت بالاتر
  • افزایش امنیت با جلوگیری از رکوئست های نا سالم، حملات DDOS Protection و SQL Injection
  • ارائه سیستم آنالیز ترافیک جهت مدیریت بهتر ترافیک ها و بازدید ها
  • قابلیت Prug Cache جهت تازه سازی کش های ذخیره شده
  • و…

فعال سازی کلود فلر

برای شروع فعال سازی کلود فلر بر روی سایتتان مطابق مراحل ذیل اقدام نمایید:

  1. ورود به سایت رسمی کلود فلر
  2. جهت ایجاد یک حساب کاربری جدید بر روی Sign up کلیک نمایید.

Cloud-Flare-3

  1. در صفحه ی Create a Cloud Flare Account آدرس ایمیل و پسورد مورد نظرتان را وارد نمایید .

تیک مربوط به تایید قوانین را فعال نموده و بر روی دکمه ی Create Account کلیک نمایید.

Cloud-Flare-4

  1. در این مرحله وارد حساب کاربری خود می شوید. از قسمت Add a WebSite نام دامنه ی خود را وارد نمایید و بر روی دکمه ی Scan DNS Records کلیک نمایید.

Cloud-Flare-5

  1. در این مرحله 60 ثانیه زمان نیاز است تا کلیه رکورد های DNS سایت شما بررسی شوند. پس از آن بر روی دکمه ی Continue کلیک نمایید.

Cloud-Flare-6

  1. در این قسمت لیستی از تمامی رکورد های DNS دامنه ی سایت شما ، از جمله ساب دامین ها نمایش داده خواهند شد. اگر نیاز به ایجاد رکورد جدیدی داشته باشید می توانید با کلیک بر روی Add Record رکورد مربوطه را اضافه نمایید.

Cloud-Flare-7

معمولا به صورت خودکار تمامی رکورد های موجود و مورد نیاز در این لیست قابل رویت می باشند ولی در صورتیکه رکورد ها تشخیص داده نشدند، آن ها را مطابق تصویر ایجاد نمایید. فقط می بایست در قسمت ip، ip سرور خود را وارد نمایید.

در این مرحله می توانید تعیین نمایید که سیستم کلود فلر بر روی کدام ساب دامین ها و رکورد ها فعال و یا غیرفعال باشد. ابر های نارنجی رنگ به معنای روشن بودن سیستم برای رکورد مربوطه می باشد. با کلیک بر روی هر ابر می توانید آن را فعال یا غیر فعال نمایید.

بر روی رکورد هایی مانند MX هرگز کلود فلر ایجاد نمی گردد و کلا بدون ابر می باشد.

ترجیحا این موارد به صورت پیش فرض باشند و بر روی Continue کلیک نمایید.

  1. در ادامه می بایست نوع پلان مورد استفاده را انتخاب نمایید. پلان رایگان کلود فلر به تنهایی دارای امکانات بسیار زیادی می باشد ولی در صورت تمایل نیز می توانید از سایر پلان های تجاری آن که قوی تر می باشند نیز استفاده نمایید.

Free Plan را انتخاب نمایید و بر روی Continue کلیک کنید.

Cloud-Flare-8

  1. در این مرحله ، کلود فلر دو DNS جدید برای دامنه ی سایت شما نمایش می دهد. می بایست DNS های دامنه ی سایت خود را بر روی DNS های داده شده تنظیم نمایید و DNS های قبلی را حذف نمایید.

Cloud-Flare-9

برای دامنه های ملی ، می بایست از طریق سایت nic.ir و ورود به پنل کاربریتان اقدام نمایید. در صورت عدم آشنایی با نحوه ی تغییر DNS ها می توانید از آموزش تنظیم DNS ها در ایرنیک استفاده نمایید.

برای دامنه های بین المللی ، می بایست از طریق ناحیه ی کاربری رجیسترار دامنه، برای مثال Hostcontrol ، DNS های دامنه را تغییر دهید. در نهایت بر روی Continue کلیک نمایید.

نکته: تنظیم و ست شدن کامل DNS های کلود فلر بر روی دامنه معمولا 24 تا 72 ساعت زمان نیاز دارد.

در این مرحله از مراحل فعال سازی کلود فلر ، اقدامات لازم انجام شده است، به صفحه ی اصلی سایت و تب Overview منتقل خواهید شد. همانطور که در تصویر مشخص است وضعیت یا Status سایت شما بر روی Pending یا معلق قرار دارد. در این حالت می بایست مدت زمانی را منتظر بمانید.

با کلیک بر روی Recheck Nameservers می توانید از وضعیت DNS ها را بررسی نمایید.

Cloud-Flare-10

در نهایت پس از اعمال تنظیمات وضعیت سایت بر روی Active و مشابه تصویر می بایست باشد:

Cloud-Flare-10-1

برای مشاهده ی تغییر در سرعت بارگذاری سایت ، ما قبل از ایجاد کلود فلر سایت مورد نظرمان را در سایت های GTMetrix.com و Pingdom.com آنالیز نمودیم و سرعت لود در تصویر مشخص می باشد.

Cloud-Flare-11

بعد از فعال سازی کلود فلر نیز مجدد سایت را در این 2 آنالیزور بررسی نمودیم و همانطور که در تصویر قابل مشاهده می باشد، سرعت لود سایت از ثانیه به میلی ثانیه کاهش یافته است.

Cloud-Flare-12

Cloud-Flare-12-1

نکات مفید:

  • بررسی وضعیت سایت از طریق Analytics:

در حساب کاربری خود ، قسمت Analytics را باز نمایید.

مطابق تصویر در این قسمت می توانید میزان رکوئست ها را مشاهده نمایید.

Cloud-Flare-13-1

در این قسمت نیز می توانید نمودار های مربوط به مقادیر زیر را مشاهده و آنالیز نمایید

Cloud-Flare-13-2

به ترتیب مطابق تصویر:

  • نیاز کمتر به سرور از طریق مراجعه به Cache servers
  • میزان صرفه جویی در مصرف پهنای باند
  • انواع محتوای سایت که با کلیک بر روی List می توانید توضیحات بیشتری را مشاهده نمایید
  • مجموع تهدیدات متوقف شده
  • ترافیک ورودی از طریق SSL (رکوئست های امن و نا امن)
  • میزان تهدیدات کاهش داده شده

در این قسمت می توانید آمارمربوط به تعداد رکوئست ها از ip کشور های مختلف و موتور های جستجو را نیز مشاهده و بررسی نمایید.

Cloud-Flare-13-3

  • فشرده سازی فایل های HTML، CSS و JavaScript:

Cloud-Flare-14

در حساب کاربری خود ، قسمت Speed را باز نمایید.

از بخش Auto Minify تیک مربوط به گزینه های HTML، CSS و JavaScript را فعال نمایید.

در این مرحله می توانید برای اعمال سریع تر تغییرات ، کش های موجود در سرور های کلود فلر را تازه سازی نمایید. بدین منظور :

قسمت Caching را باز نمایید و از قسمت Purge Cache می توانید یک قسمت از سایت یا کل آن را تازه سازی نمایید.

Cloud-Flare-15

Purge Individual Files برای تازه سازی یک قسمت سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

Purge Everything برای تازه سازی کل سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

  • استفاده از Firewall کلود فلر :

در حساب کاربری خود ، قسمت Firewall را باز نمایید.

Cloud-Flare-c

این ابزار به شما امکان تعریف نمودن رول های امنیتی برای سایت را می دهد. می توانید ip های مجاز و غیر مجاز برای دسترسی به سایت را تعریف نمایید و …

توجه داشته باشید قسمت IP Firewall در پلان رایگان قابل استفاده می باشد ولی قسمت Web Application Firewall نیاز به ارتقاء به پلان Pro دارد. امکانات مربوط به DDOS Protection نیز در پلان Business قابل دسترسی می باشد. پس در صورت نیاز به این امکانات که امکانات بسیار مفید و پرکاربردی مخصوصا برای سایت های بزرگ می باشد می بایست از اکانت های قابل خرید کلودفلر استفاده نمایید.

در نهایت می توان از بخش IP Firewall نیز به بهترین شکل ممکن استفاده نموده و دسترسی های غیر مجاز به سایتمان را قطع نماییم. این قسمت بسته به موارد امنیتی به صورت های مختلفی قابل تنظیم می باشد.

توصیه می شود بدون دانش کامل از اعمال تنظیماتی که اطمینان ندارید پرهیز کنید.

  • تعیین دوره زمانی بررسی سایت برای تازه سازی کش :

شما می توانید تعیین نمایید در چه بازه ی زمانی سایت شما توسط کلودفلر بررسی شود و کش های دریافتی تازه سازی گردند. برای مثال می توانید تعیین نمایید هر 4 ساعت کش ها تازه سازی شوند.

توصیه می گردد دوره های زمانی خیلی کوتاهی را تعیین نکنید.

بدین منظور در حساب کاربری خود ، قسمت Caching را باز نمایید.

از بخش Browser Cache Expiration می توانید بازه زمانی مورد نظرتان را اعمال نمایید.

در این مرحله شما با مفهوم CDN و کلود فلر و نحوه ی ایجاد کلود فلر بر روی سایت آشنا شدید. برخی تنظیمات ضروری نیز توضیح داده شد و شیوه ی کار با این سیستم را تقریبا آموخته اید. می توانید از قسمت Apps نیز از ابزار های کلود فلر استفاده نمایید که توضیح و کاربرد هرکدام از آن ها وسیع بوده و در این آموزش امکان توضیح تمامی این موارد وجود ندارد.

برخی امکانات نیز مربوط به پلان های قابل خرید کلود فلر می باشد و کسانی که تمایل داشته باشند می توانند پلان مربوطه را خریداری نموده و از سایر امکانات نیز استفاده کنند.

در نهایت تا اینجا توانسته اید گامی در جهت تامین امنیت و بهبود سایت و منابع هاست خود بردارید…

4.2/5 - (171 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۳۰۲ دیدگاه ها

    1. با تشکر از عنایت شما به این مجموعه
      فایروال رو بر روی medium بگذارین کفایت میکنه، البته این آموزش بیشتر برای سایت هایی کاربرد داره که سرور یا هاستشون امنیت یا سرعت پایینی داره، اگر هاست سایت شما کاملا امن هستش و سرعت خوبی هم دارین نیازی ندارید از کلودفلر استفاده کنید، این ابزار بیشتر برای سایت هایی مفیده که حملات سایبری مکرر دارند.

      1. سلام من سایت های ملی را بدون دردسر ست کردم ولی یک دامنه org دارم موقعی که ست می. کنم بالا نمیاد ssl هم داره لطفا راهنمایی کنید

  1. Website is offline

    No cached version of this page is available.

    برای سایت من این خطا روی میدهد دلیلش چیست

  2. سلام ببخشید من این کاراو کردم dns هارو هم عوض کردم اکتیو شد اما وارد سی پنل نمیتونم بشم یعنی تا وارد میشم خارج میشه چرا ؟؟؟
    باید تنظیماتی تو دی ان اس انجام بدم ؟؟

    1. سلام و احترام
      از عنایت شما به مقالات ما متشکرم.
      خیر نیازی نیست تنظیمات دیگری در dns دامنه خود ایجاد کنید، به دلیل کانکشن های امنیتی cdn ممکن است ارتباط شما با هاست سی پنل دائما قطعو وصل شود.
      در صورتی که تصمیم دارید در ادامه هم از cdn استفاده کنید به شما توصیه میکنم دیگر از طریق دامنه وارد هاست سایتتون نشین چون ارتباط شما با هاست دائما در این صورت قطع میشه، شما از این به بعد از طریق آدرس آی پی IP هاستتون وارد سی پنل سایتتون بشین، یا این که از host name شرکت هاستینگ استفاده کنید، مبحث کلی اینه که دیگه از طریق نام دامنه وارد هاستتون نشین و از طریق آدرس IP هاستتون واردش بشین، هیچ نیازی هم به اعمال تغییرات در تنظیمات دامنه و سی پنل نیست.
      جهت ورود به هاست از طریق آدرس IP حتما فیلم آموزشی زیر رو تا انتها مشاهده کنید؛ تو این فیلم سه روش متفاوت جهت ورود به هاست به شما آموزش داده میشه که شما باید از روش های دیگه به جز ورود به هاست از طریق نام دامنه استفاده کنید :
      https://mizbanfa.net/blog/tv/hosting-and-domain/login-to-hosting-panel/

  3. سلام

    من یه دامین tk گرفتم و نیم سرورهای هاستمو توش ثبت کردم. صبر کردم تا دی ان اس ها عوض بشن بعد داخل کلود فلر دامینم رو دادم که نیم سرورهای جدید بهم بده. داخل پنل دامین tk، نیم سرورهای کلود فلر رو جایگزین نیم سرورهای هاستم کردم و باز صبر کردم که عوض بشن. حالا همونجور که گفتین اکتیو شده اما من مشکلی که دارم اینه
    آدرس با http قابل دسترسه ولی با https نه…
    کجای کارم میتونه اشکال داشته باشه؟ لطفا راهنمایی کنین
    ممنون

      1. سلام و عرض ادب
        ببخشید من برای سایت خودم ssl خریداری کرده ام الان کارهای لازم برای کلودفلر انجام دادم و اکتیو شده ولی با ssl باز نمی شود ولی بدونه ssl سایت لود می شو
        برای حل این مشکل باید چکار کنم ؟

        1. سلام و احترام؛
          تنظیمات مربوط به ssl کلودفلر را غیرفعال و ssl هاست خودتون رو فعال کنید.

  4. با سلام خدمت شما من ثبت کردم و دی ان اس هارو هم جایگزین کردم ولی هاست دانلودم که روی ساب دامنه dl بوده از دسترس خارج شده یعنی لینک ها ی دانلود این ارور میده
    HTTP/1.1 503 SERVICE UNAVAILABLE
    نشون میده به نظرتون مشکل از کجاست ؟ البته وقتی دیدم اینجوریه ادرس هاست دانلودمو و ایپیش رو به بخش دی ان اس های دامنه ام در کلود فلر اضافه کردم و تیک روشن رو زدم

    لطفا اگه میشه راهنمایی کنید

    با تشکر از شما

    1. سلام و تشکر از شما.
      به احتمال زیاد در پنل مدیریت دامنه تان نیز چیلد هاست به همراه آی پی تعریف کرده اید، ترجیحا آن ها نیز باید تغییر کنند.

  5. سلام خدمت شما الان باید چیکار کنم من تو مدیریت دامنه فقط میتونم بخش نم سرور ها رو عوض کنم .
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    با تشکر

    1. در آن جایی که دامنه را ثبت کرده اید، قبلا چیلد هاست ست نکرده اید ؟ اگر ثبت نکرده اید نیازی به تغییر نیست.
      شما وارد قسمت simple zone editor سی پنل بشین و در اونجا هم آی پی جدید رو بر روی a record ست کنید.

  6. من دامنه ام یه جا هست هاستم یه جا و هاست دانلودم یه جای دیگه . دامنه رو که ثبت کردم فقط کلود فلر دو تا دی ان اس جدید داد و منم رفتم تو مدیریت دامنه و نم سرور هارو جایگزین کردم . نه هاست رو جایی تنظیم و نه هاست دانلود رو . شما میگین ایپی جدید خوب ایپی جدید رو که به من نداد و فقط دی ان اس بود ایا تنظیم دیگری هم باید بکنم؟

    با تشکر

  7. من a record ها رو خیلی وقته درست کردم و هاست دانلودم وصل بود ولی از موقعی که دامنه مو در کلود فلر ثبت کردم هاست و همه چیز درسته ولی هاست دانلودم ارور میده

    1. دوست عزیز متاسفانه اطلاعات بیشتری در این زمینه ندارم.
      اما از شما خواهشمندم مشکتون رو تو * انجمن وب هاستینگ تالک* به صورت کامل مطرح کنید.
      بعدش لینک تاپیکتون رو تو همینجا برای ما بفرستین تا بنده به یکسری از متخصیصین سفارش کنم بیان و داخل تاپیک به شما پاسخ بدن.
      هدف ما کمک به شماست.

  8. سلام
    واقعا خسته نباشید
    آموزش کامل و دقیق بود
    من سایتم رو توی کلودی فلر ثبت کردم الان کاملا کار میکنه
    فقط یه سوال دارم:
    من دامنه ی دات کام رو ثبت کردم الان می خوام دامنه آی آر که ریدایرکت میشه به کام رو هم این طوری ثبت کنم
    آیا باید به قسمت Add Websites توی کلودی فلر بروم؟
    یا DNS های دات کام رو کپی و جایگذاری کنم؟
    با تشکر و سپاس فراوان
    یا علی

  9. سلام من از رز بلاگ استفاده میکنم آیا میشود
    وقتی آدرس سایت دادم منو به قسمتی که باید آی پی بدم هدایت کرد ایت از
    Cname
    A
    یا … استفاده کنم لطفا یه اموزش برای وصل وامیت های متصل به بلاگ بدین

    1. سلام عرض می کنم.
      دوست عزیز در هنگام استفاده از سرویس های وبلاگ دهی نیازی به استفاده از این سرویس های امنیتی ندارد، سیستم های وبلاگدهی مانند رزبلاگ و … به خوبی امنیت سیستم های خود را انشالله تامین خواهند کرد و نیازی نیست شما کاری برای افزایش امنیت وبلاگ خود انجام دهید، این سرویس ها معمولا برای افرادی کاربرد دارد که هاست و دامنه تهیه کرده اند و سایت خود را بر روی هاست راه اندازی کرده اند.

  10. با سلام و خسته نباشید و سپاس از آموزش فوق العاده ای که ارائه نمودید
    من تقریبا یک سال پیش از این سرویس استفاده می کردم و مدام با ارور 500 یا 503 مواجه می شدم که با بررسی هایی که انجام دادم متوجه شدم مشکل از کلود هست و روی همین حساب مجبور شدم نیم سرورها رو روی هاست خودم بیارم و دیگه از کلود استفاده نکردم
    به نظرتون دلیلش داون شدن کلود فلیر بود یا موارد دیگه و اینکه به نظرتون مناسب هست که دوباره از کلود استفاده کنم یا نه ؟
    با تشکر از شما

  11. فقط می تونم بگم ، فوق العاده بود 🙂
    فقط این که آیا این وبسایت مورد اعتماد است ؟
    ممنون

  12. بسیار عالی بود
    ممنون از راهنمایی گام به گام و صبر و حوصله شما در پاسخگویی به سوالات

  13. با سلام و تشکر
    من برای سایتم انجام دادم ولی برعکس سرعت لودم رو تست دوبرابر وضعیت قبلی نشون داد…
    امیدوارم تو 24 ساعت بعدی درست بشه
    همچنین برای اینکه گوتهینامه ssl رو هم داشته باشیم کار خاص دیگه ای لازم هست انجام بدیم یا خودش فعال میشه؟

    1. سلام و خسته نباشید.
      استفاده از کلود فلر ممکنه باعث کاهش سرعت وب سایت شما بشه اما در نتیجه باعث افزایش امنیت وب سایت شما بشه.
      برای فعالسازی ssl باید گواهینامه ssl رو به پنل هاست سایتتون متصل کنید.

      1. ممنون از جوابتون…
        هم سرعتم بهبود پیدا کرد هم اینکه ssl سایتم فعال شد.
        ممنون بابت آموزش جامعتون

      2. سلام ممنونم از وبسایت خوب شما
        آیا آموزش فعال سازی SSL بر روی هاست در سایت موجود هست؟

        1. سلام و احترام؛
          اگر گواهی تجاری باشه مجموعه صادر کننده نصب رو براتون انجام میدن. ولی اگر گواهی ssl رایگان هستش باید چک کنید که گواهی توسط میزبان سایتتون روی سرور نصب شده یا خیر. که اگر نصب شده باشه تنها باید اون رو در سایت خودتون فعال کنید. در این خصوص دو آموزش جامع در پایگاه دانش میزبان فا منتشر شده که خدمتتون ارسال میکنم مطالعه کنید.
          آموزش نصب و فعال سازی ssl رایگان در سی پنل
          آموزش نحوه نصب ssl روی وردپرس

  14. سلام مهندس
    من وقتی سایتو با cloudflare cdn میکنم دیگه نمیتونم عکسامو عوض کنم دلیل ش چی
    مثلا من میخوام لوگومو عوض کنم.جای لوگو عکس جدید میزارم اما همون عکس قدیمو نشون میده
    دلیل ش چی مهندس
    میتونید به من اموزش بدین مهندس

    1. سلام و احترام.
      بازدیدکننده عزیز، این مشکل ممکن است بخاطر سیستم کش کلود فلر یا هاست شما و یا اینترنت شما و یا کش سیستم مدیریت محتوای شما باشد، لطفا 24 ساعت صبر کنید و کش مرورگر خود را هم خالی کنید و سپس مجددا سایت را لود کنید ببینید تغییرات قابل مشاهده هستند یا خیر.

  15. با سلام و خسته نباشید و با تشکر از مطلب مفیدتون
    من همه این کارها رو انجام دادم فقط یه مشکل بزرگی که پیش اومد اونم اینه که هاست دانلودی که به هاست اصلی سایت متصل بود از کار افتاد یعنی تو سایت دیگه نمیشد چیزی دانلود کرد میشه راهنمایی کنید برای این مشکل چیکار کنم؟

    1. سلام و ارادت خدمت شما…
      در این زمینه نمی توان سریعا متوجه شد که مشکل از چیست، چون مشکل متداولی نیست، شما وارد هاست خود شوید و لاگ خطا های سایتتون رو بررسی کنید، ببینید خطا ها در این زمینه به چه شکل لاگ شده اند، اگر متوجه نشدید لاگ خطا ها را به صورت مختصر در قسمت نظرات همین مقاله برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما بررسی کنند.
      آموزش بررسی لاگ خطا های سایت در هاست سی پنل:
      https://mizbanfa.net/blog/hosting/cpanel/error-log-in-cpanel/

    2. سلامم،باید بری داخل رکورد های ایجاد شده در کلود و رکورد هاست دانلودت را ایجاد بکن داخل کلود

  16. با سلام
    بنده در کلوفلر ثبت نم کردم و مراحل ثبت نام رو به اتمام رسوندم. دی ان اس رو رو ست کردم و اکانتم فعال شد.
    حالا سوالم اینه که کار دیگه ای لازم نیست انجانم بده؟
    مثلا ایجاد CNAME لازم نیست؟ اگه لازمه ممنون میشم ادامه کار رو توضیح بدین.
    و این که آیا لازم نیست کاری در هاست یا سرورم انجلم بدم؟
    من میخوام وقتی کسی بر روی عکس های داخل سایتم گزینه view image رو زد به صورت cdn.yourdomain.com نشون بده، لطفا توضیح بدین
    ممنون و متشکر

  17. با سلام
    بنده در کلودفلر ثبت نام کردم و مراحل ثبت نام رو به اتمام رسوندم. دی ان اس ها رو ست کردم و اکانتم فعال شد.
    حالا سوالم اینه که کار دیگه ای لازم نیست انجام بدم؟
    مثلا ایجاد CNAME لازم نیست؟ اگه لازمه ممنون میشم ادامه کار رو توضیح بدین.
    و این که آیا لازم نیست کاری در هاست یا سرورم انجام بدم؟
    من میخوام وقتی کسی بر روی عکس های داخل سایتم گزینه view image رو زد به صورت cdn.yourdomain.com نشون بده، لطفا توضیح بدین
    ممنون و متشکر

  18. درود ایا برای وبسایت هایی که سرور داخل ایران دارن اما با مشکل منابع به خصوص پهنای باند مواجه میشن مناسبه ؟ مشکلاتی که چند سال پیش با isp های ایران داشته برطرف شده
    سپاس

      1. نه ظاهرا همیشه مصرف بالاس در حالیه که برای فایل های دانلود هاست جدا گرفتم
        🙂 چقد خوب و زود جواب دادین ممنون
        الان میشه جواب اون سوال رو بدید واقعا گیج شدم دو سه روز از کلودفلر استفاده میکردم با اینکه پینگ سایت از 30 رسیده بود به 120 اما واقعا با سرعت بیشتری بالا میومد اما طراح قالب این قضیه رو مطرح کردن که کلود فلر با ایران و سرور های ایران مشلاتی داره میخواستم ببینم واقعا همینطور ه خودمم که برسطی کردم تاپیک هایی مربوط به سال 93 پیدا کردم !
        سپاس از راهنمایی هاتون

        1. سلام و خسته نباشید
          ببینید سرور های ایران یا همون هاست های ایران، گاهی مواقع ارتباطشون با شبکه جهانی اینترنت قطع میشه و فقط از طریق اینترانت تمام بازدیدکننده های داخلی میتونن سایتتون رو ببینن و تو اون تایم اگر کلود فلر وصل کرده باشین ممکنه سایتتون بالا نیاد، البته این قطعی های سرور ایران معمولا در طول شبانه روز 10 الی 30 دقیقه هستش اما به نظرم اگر این کار رو بکنین و سایتتون از دسترس خارج بشه، ربات های گوگل که این موضوع رو دائما میبینن ممکنه سایت شما رو از نتایج رفته رفته خارج کنند.
          شما هاست سایتتون از هاست سرور دانلودتون کاملا جدا هستش ؟
          نوع کنترل پنل هاست سایت اصلیتون چی هستش ؟

  19. اره کاملا جداس و کنترل پنل هم دایرکت هس
    فک کنم مجبور بشم برگردم به همون خارج وگرنه به مشکل پهنای باند برمیخورم
    اگر برم خارج که به این مشلاتی که گفتید برنمیخورم ؟
    یا به نظر شما بهتره از cdn ایرانی آروان استفاده کنم؟

    1. اگر هاست سایت اصلی شما با هاست سرور دانلود شما متفاوت است، بهتره که یه هاست خارجی پهنای باند بالا تهیه کنید که به طور کلی بدون استفاده از cdn هم پهنای باند کم نیارید.
      خیر توصیه نمی کنیم از سرویس های ناشناس استفاده کنید، خود cdn کلود فلر هم در برخی از موارد باعث کندی می شود.
      می تواند هاست های پهنای باند بالا را در لینک زیر مشاهده کنید:
      https://mizbanfa.net/web-hosting/linux/

  20. سلام خسته نباشید،
    یه سوال داشتم اونم اینکه خب وقتی ما دی ان اس هارو تغییر بدیم،
    هاست هم تغییر پیدا میکنه ؟
    یا اینکه از طریق دی ان اس هایی که به ما داده وصل میشه به هاستی که داریم ؟

  21. شرمنده باز یک سوال ،
    وقتی دی ان اس های جدید رو جایگزین کنیم، چطوری متصل میشه به هاست قبلی ؟

  22. من تازه این سرویس رو فعال کردم. نیم سرور هام ست شد. هاستم داخل ایران بود(از میهن وب هاست خریده بودم)
    ولی سایتمو باز کردنی یکبار باز نمیکنه هرچقدرم صبر کنم باز نمیشه دودقیقه بعد باز میشه اتفاقا سرعتشم خوبه.
    چکار باید بکنم؟

    1. سلام و احترام
      داخل استفاده از این سرویس همواره این مشکلات برای کاربرانی که از اینترنت ایران استفاده می کنند وجود دارد و این اختلالات به وجود می آیند.
      در صورت تمایل می توانید dns های اصلی هاست رو بر روی دامنه ست کنید و به حالت عادی مهاجرت کنید.

          1. سرعت سایتم بالا نیست.
            شما یه نگاهی بنداز: postpump.ir
            البته الان رو کلود فلره. زدم برگرده به حالت عادی. اگه این سیستم خوب تو ایران کار نمیکنه چرا ته مطلبتون نمیگید؟

    1. خیر ممکن است خطرناک باشد، ما حقیقتا موردی را پیشنهاد نمی کنیم.
      سرعت وب سایت شما نیز مناسب است.
      داخل جی تی متریکس سایت خود را آنالیز نموده اید که میفرمایید سرعت وب سایتتان خوب نیست ؟

      1. بله آنالیز کردم. خودم بردمشون بالا. خیلی پایین بودن. ولی شما یه نگاهی به page load time بنداز. فقط واسه اینه که سرورم تو ایرانه. اگه بتونم از CDN استفاده کنم این هم بالا میره

        1. سلام
          بله بنده نیز برای شما آنالیز انجام دادم و نتایج رو دیدم.
          سه مورد رو بهبود بدین:
          1- از اسلاید شو بهینه تر و سبک تری استفاده کنید.
          2- به مدیر سرور (شرکت ارائه دهنده هاست) بفرمایید Enable gzip compression رو بر روی سرور فعال کنند.
          3- به شرکت هاستینگ بگید Enable Keep-Alive رو بر روی سرور فعال کنند.

  23. سلام، من میخوام روی سایتم ssl فعال کنم ، یکی گفت که با cloudflare میشه سایت رو به رایگان ssl دار کرد،
    الان شما در پاسخ به نظرات گفتید که باید ssl بخریم بزاریم رو هاست اصلی !
    قضیه چیه ؟ ممنون میشم توضیح بدید برای ssl رایگان چه کنم. سپاس

  24. با سلام
    من توی سایت cloudflare یه سایت روی ثبت کردم و فعال هم شده
    اما هنگامی که آدرس رو میزنم خطای پیدا نشدن صفحه نمایش داده میشه ؟
    لطفا راهنمایی فرمائید

  25. سلام من یک سایت کردمرسی دارم خواستم ببینم الان به طور مثال وقتی این دی ان اس ها رو منتقل کردم کلوفر یک نسخه از وب سایتو برمیداره و نشون میده و نسخه اصلی از جمله دیتابیس و فایل ها و… در هاست اصلی وحود دارد و هر لحظه ای که بخام میتونم وب سایتو به حالت عادی برگردونم و یعنی تموم فایل ها و.. در هاست اصلی وجود دارند درسته؟؟؟

  26. با سلام و احترام خدمت شما
    ممنون از توضیحاتتون اما کاش یه مقدار بیشتر امکانات کلودفلیر رو توضیح میدادید . تمام سایت ها فقط تنطیمات تا راه اندازی رو توضیح دادند و البته شما کمی پس از اون رو هم توضیح دادید که خیلی خوبه اما کاش همه مواردش رو توضیح میدادید .
    مثلا آنالیتیک چطور باید به کلودفلیر وصل بشه آخه ما کلودفلیر رو وصل کردیم اما آنالیتیک چیزی نشون نمیده و نمیدونم از کجا باید به کلودفلیر آمار رو وصل کنم .
    سوال دیگه ای که دارم در مورد فعال کردن یا نکردن ابر زردرنگ در dns هست . در چه مواردی بهتره فعال باشه و در چه مواردی فعال نباشه . هیچ جا در این مورد صحبتی نشده و واقعا نمیدونم آیا مثلا فعال کردن کلودفلیر برای cpanel کار درستی هست یا خیر . یا مثلا برای ftp فعال کردن کلودفلیر درست هست یا خیر . اگه بشه بیشتر توضیح بدید .
    ممنون میشم پاسخ بدید .

  27. ممنون از مطلب جامع و خوبتون میشه راهنمایی کنید که از چه افزونه ای برای ستاره دار کردن نتایج استفاده کنم؟؟؟ چند تا افزونه امتحان کردم اما هیچکدوم جواب نداده. ترافیک سایت هم خوبه و الکسای 3000 ایران داره. ممنون میشم اگه جواب بدید و بگید خودتون دقیقا از چی استفاده میکنید. منتظر جوابتون هستم
    سوال دوم اینکه زمانی که از سرویس کلادفلر استفاده میکنم و نیم سرورهارو تغییر میدم دسترسی به اف تی پی قطع میشه. به هاستینگ هم تیتکت زدم و گفتن که به دلیل استفاده از کلادفلر این مشکل پیش اومده. من میخوام از کلاد استفاده کنم آیا راهی برای حل این مشکل هم هست که بدون مشکل FTP از کلافلر استفاده کنم؟؟؟
    خواهشا زودتر جواب بدید منتظرم

    1. سلام و احترام
      خانم شقایق، ما از افزونه kk Star Ratings برای ستاره دار کردن مطالب پایگاه دانش میزبان فا استفاده می کنیم.
      بله در هنگام استفاده از کلود فلر برخی از پرتوکل های هاست غیرفعال میشن و گاهی اوقات دردسر ساز میشه و حقیقتا ما راه حلی نداریم، اما نکته مهم اینجاست که اگر هاست شما پرسرعت و امن باشه، نیازی به استفاده از کلود فلر ندارین، و اگر هم بخاطر جلوگیری از حملات سایبری از کلود فلر استفاده می کنید، بهتره یک هاست خریداری کنید که به آنتی ddos مجهز باشه.
      موفق باشید.

  28. سلام تشکر از اینگه سریع جواب دادید. افزونه KK استار هم جز افزونه هایی بود که بنده تست کردم و اصلا نتیجه ای نداشت! 🙁
    آیا بجز کلافلر راهی برای پنهان کردم دی ان اس ها زمانی که از شرکتهای ثبت دامنه هوزگرفته میشه هست یاخیر؟؟؟
    بی نهایت ممنون از راهنماییتون

    1. سلام
      بله، شما میبایست یک هاست با dns اختصاصی خریداری کنید تا dns ها را با نام دامنه خودتان به شما تحویل دهند، به عنوان مثال بر روی سرویس های هاست لینوکس اروپا در لینک زیر، هزینه دریافت dns اختصاصی 20.000 تومان می باشد:
      https://mizbanfa.net/web-hosting/shared/europe-linux/
      اما اگر به یک هاست نیاز دارید که IP اختصاصی در اختیار داشته باشد تا هیچکس حتی نتواند متوجه شود از هاست اشتراکی استفاده می کنید، قادر هستید از سرویس های هاست نیمه اختصاصی در لینک زیر استفاده کنید:
      https://mizbanfa.net/web-hosting/vps/
      شما به شرکت ارائه دهنده هاست و دامین خود بفرمایید به dns اختصاصی نیاز دارید، آن ها خودشان این امکان را برای شما فراهم می کنند.

  29. سلام بنده ادرس یکی از صفحاتم رو عوض کردم ، اما وقتی ادرس قبلی رو میزنم همون صفحه باز میشه! یعنی هم با ادرس جدید و هم با ادرس قدیم ! در حالی که ادرس اول رو که تغییر دادم دیگه در قالب من نیست! و اکنون گوگل از من خطای محتوای تکراری گرفته! برای این مورد چه کار کنم؟
    ایا به خاطره اینه که ادرس قدیمی در کش cloudflare ذخیره شده؟

    1. سلام جناب آقای اکبر
      متاسفم که برای شما پاسخ ارسال نکردم، اما در زمینه سوالی که شما مطرح فرمودید متاسفانه اطلاعاتی ندارم.
      موفق باشید.

  30. سلام من از این آموزش استفاده کردم و هم سرعتم بهبود پیدا کرد
    هم این که تو gtmetrix قسمت Use a Content Delivery Network (CDN)
    100 درصد شد اما مشکلی برام پیش اومده که مطالب روی صفحه ی اصلی قرار نمیگیرند
    صفحه ی کش شده همش میاد
    کش مروگر رو هم پاک کردم درست نشد
    حتی کلود فایر رو هم پاک کردم اما هنوز صفحه ی کش شده باز میشه خیلی هم پر سرعت
    چیکار کنم به حالت اول برگرده ایا این مشکل از کلود فایر هست یا نه ؟؟
    مطالب روی صفحه ی اصلی قرار نمیگیرند و همون مطالبی که دیروز روی صفحه ی اصلی هستند ثابت قرار دارند

    1. سلام
      بله استفاده از کلود فلر باعث کش سازی می شود، اگر وردپرس شما نیز به سیستم کش مجهز است، کش های سیستم مدیریت محتوای خود را نیز خالی بفرمایید، اگر خیر پس از تغییر dns ها از کلود فلر به dns های هاست وب سایتتان، 12 ساعت صبر کنید تا مشکل شما برطرف شود و dns ها به صورت کامل بر روی هاست شما ست شود.
      موفق باشید.

  31. سلام یه سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
    چطور میشه زمان کش رو کمتر کرد؟
    حداقل زمان برای کلودفیلر 2 ساعت هستش تو تنظیماتش میخام بدونم که راهی هست کمتر هم بشه؟
    و اینکه آیا نیازی به افزونه autoptimize هستش در کنار کلود فیلر یا خیر؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام و احترام
      متاسفانه اطلاعات خاصی در زمینه کم و زیاد کردن سیستم کشنیگ کلود فلر ندارم.
      اما صلاح نیست که از افزونه های بهینه سازی دیگری در کنار کلود فلر استفاده کنید.
      موفق باشید.

  32. سلام
    من حملات زیادی روی سرورم از خارج می شد که مجبور شدم آی پی های خارج از ایران را ببندم، حال چون کلود فلیر هم فعال کرده بودم(البته با دامنه ای که پارک کرده بودم) ربات های تلگرامم غیر فعال شد
    شما آی پی سرور کلود فلیر را نمی دونید چیه که اون را جزء لیست سفید بزارم؟

    1. سلام
      خیر، کلود فلر احتمالا از تعداد سرور های زیادی برای دفع حملات استفاده می کند.
      شما میبایست یک هاست خریداری کنید که به ddos protection مجهز باشد و در برابر حملات مقاوم باشد.
      موفق باشید.

  33. سلام من از میزبان فا هاست خریدم
    اگر از درگاه بانکی بر روی وب سایت خود استفاده می کنید، لازم است IP جدید سرور یعنی 88.99.164.103 را به درگاه بانکی خود معرفی کنید، همچنین اگر cloudFlere بر روی وب سایت خود نصب نموده اید، IP جدید را به سیستم کلود فلر معرفی نمایید.
    این ایمیل برام اومد میخاستم بدون از کودوم قسمت باید ip رو عوض کنم

    1. سلام و احترام
      لطفا بعد از پروسه انتقال اطلاعات، اطلاعات ورود به اکانت کلود فلر خود را برای بخش پشتیبانی میزبان فا ارسال کنید تا همکارانم این کار را برای شما انجام دهند.
      سپاس

  34. اگه از این سیستم استفاده کنیم قبل باز شدن سایت صفحه ای نشان داده می شود و کاربر باید مدتی صبر کند تا سایت را ببیند یا نه؟

    1. سلام
      خیر، این سیستم قبل از لود شدن وب سایت شما هیچ چیز دیگر به بازدیدکننده نمایش نمی دهد. مگر این که هاست یا سرور شما از دسترس خارج شده باشد.
      موفق باشید.

  35. سلام و عرض ادب

    جسارتاً یه سوال:

    چجوری میتونم اکانت رو حذف و dns ها رو به حالت عادی برگردونم ؟

    ممنونم

  36. اگه سایت گواهی ssl داشته باشه از این امکان cloudfire به صورت رایگان میشه استفاده کرد؟

  37. با سلام
    ممنون از مطالب خوبتون.
    برای جمع بندی چند تا سوال داشتم.
    1- آیاکلود فلر برای سایت هایی که سرورهاشون تویه ایران است مفیده یا بهتره که محل سرور در خارج از ایران باشه؟
    2- ssl رایگان میده یا ایران جز لیست تحریم هاش است؟ (برای تنظیم ssl اطلاعات کلودفلر را به هاستینگ بدیم خودشون تنظیم کنند بهتر نیست؟)
    3- استفاده از این سرویس بر روی سئو سایت تاثیر مثبت دارد؟
    4- در اخر بی زحمت سایتمو یکبار در جی تی ماتریکس چک کنید و بفرمایید که لازمه نده فعال کنم؟
    تشکر

    1. سلام و احترام
      پاسخ به سوالات شما به شرح زیر است:
      1- بهتر است محل سرور خارج از کشور باشد.
      2- بله ssl رایگان ارائه می دهد اما بهتر است که شما گواهینامه های ssl تجاری معتبر تهیه کنید.
      3- خیر.
      بنده وب سایت شما را در جی تی متریکس طبق نتیجه لینک زیر آنالیز کردم:
      https://gtmetrix.com/reports/www.acgih.ir/Fpmx8nHQ
      سرعت وب سایت شما متوسط است و عالی نیست، اما کلود فلر نمی تواند این وضعیت را بهبود ببخشد، شما میبایست از یک هاست بهینه و مخصوص وردپرس استفاده کنید که به طرز چشمگیری باعث افزایش سرعت و بهره وری و سئو، وب سایت شما خواهد شد، لطفا سرویس های هاست مخصوص را در لینک زیر مشاهده کنید و ویدیو معرفی این سرویس را نیز حتما تماشا کنید.
      https://mizbanfa.net/web-hosting/wordpress/
      موفق باشید.

    1. سلام
      جناب سیروان از این که پاسخ یه مقداری دیر شد عذرخواهی می کنم.
      درمورد نحوه محدود کردن آی پی داخل کلود فلر اطلاعاتی ندرام، اما از طریق آموزش زیر قادر هستید آی پی ها را از داخل هاست محدود سازی کنید.
      https://mizbanfa.net/blog/hosting/cpanel/login-to-site-admin-with-special-ip-in-cpanel/
      موفق باشید.

  38. سلام ببخشید من این کاراو کردم dns هارو هم عوض کردم اکتیو شد اما وارد سی پنل نمیتونم بشم یعنی تا وارد میشم خارج میشه چرا ؟؟؟

    1. سلام آقای امین
      بله وقتی که کلود فلر رو بر روی سایتتون فعال می کنید دیگه نمیتونید به صورت مستقیم از طریق دامنه وارد هاست بشید و باید از طریق hostname یا IP سرور از این به بعد وارد هاست بشید.
      موفق باشید.

  39. سلام
    ببخشید من سایتم با دامنه ir هست و ssl هم براش خریدم اما توی کلودفلر که میزنمش از کار میفته اما سایت دیگرم که دامنه .me هستش راحت با ssl اش کار میکنه ،،،،،،،،،،،،، راه حل چیه؟

    1. سلام
      کلود فلر بهتره یا cdnهایی که شرکت هاستینگ‌ بصورت پولی ارائه میدن؟من سایتم از cdnهاستینگی که سایت روش اپلود هست گرفتم اما سرعت بارگزاری صفحاتم زیاده و تغییری نکرده.به نظرتون از کلود فلر استفاده کنم بهبود پیدا میکنه؟

      1. سلام و احترام؛
        کلود فلر در ایران سرور فعالی ندارد و گاها نیز با اختلال مواجه است اما به صورت کلی از بهترین CDN هایی بشمار می رود که می توان به صورت رایگان نیز از ان بهره برد.

  40. سلام من سایتم رو توی کلود فلر فعال کردم و وضعیت رو هم اکیتو نمایش میده نیم سرورها رو هم تغییر دادم.
    اما توی gtmatrix که سایت رو چک میکنم هیچ چیزی تغییر نکرده ,و گزینه سی دی ان توی yslow فعال نشون نمیده.
    توی simple zone editor هم آی پی جدید رو ست کردم . ولی درست نشد روی سایتم ssl نصب هست و فعاله ممکن هست به خاطر این باشه؟

  41. سلام. با انجام این اموزش ssl به دامنه اضافه میشه؟ منظورم اینه که ایا میشه http رو به صورت https نوشت؟ چون من روی دامنه .ml اکتیو کردم ولی با https سایت رو باز نمیکنه. ضمنا سایتم خودش گواهینمامه ssl نداره. ممنون

  42. سلام
    من nameserver های دامنه ir رو به کلودفلر تغییر دادم و اتصال دامنه از هاست قبلیم تغییر کرده چون دیگه nameserver هاست رو دامنه ثبت نیست. چطوری باید تنظیم کنم که هم از کلود فلر استفاده کنم و هم از هاست؟

  43. سلام خسته نباشید
    بسیار مطلب مفیدی بود ، ببخشید من هاست اصلی و هاست دانلودم جدا هس و بعدها قراره از افزونه vip استفاده کنم . کلود فلر که در این مورد مشکلی ایجاد نمی کنه؟

  44. سلام منظور از DNSSEC در قسمت DNS چیه چون من قبلا فعالش کردم کلا سایت از دسترس خارج شد
    خیلی عالی بود مقالتون

  45. سلام برای نصب اس اس ال اگه دی ان اس ما روی کلودفلیر باشه احتمال هستش مشکل ایجاد بکنه

  46. سلام من هاست وردپرس میزبان فا رو دارم و از سرعتش راضی هستم
    و افزونه ی کش هم برام نصب کردن و به کش سرور وصل هستم
    به نظرتون نیاز هست کلود فلر رو فعال کنم

  47. سلام.
    وقت بخیر.
    من تنظبمات رو انجام دادم، من از ssl شخصی استفاده میکنم.
    اما متاسفانه فایل ها برای من تحت cdn قرار نگرفتن. cdn فعال هست به سایت کاملا متصل.
    اما تغییرات روی لینک ها صورت نگرفته !

  48. سلام. من از یک سایت خارجی استفاده میکنم و مجبورم برای کلیک کردن از نرم افزار کلیک اتوماتیک استفاده کنم بعد هر چند ساعت یک بار پیام میده و سایت کلود فلر رو میاره و میگه آدرس سایتتون روبدید ولی بنده سایت ندارم میتونم به جای سایت از آی پی کامپوتر استفاده کنم . یا چه را دیگه ای هست. ممنونم.

  49. سلام

    من سایت را ست کردم و مشکلی نداشت و از کلود فلر استفاده کردم. الان میزبانی هاستم به یک شرکت دیگر تغییر دادم و دی ان اس جدید دارم الان باید کجا سایت کلود فلر بروم و دی ان اس قدیم با جدید عوض کنم

    تشکر

  50. سلام
    توضیحاتتون عالی بود. گام به گام با این مقاله پیش رفتم و همه چیز تنظیم شد.
    فقط سایت من مورد حمله قرار گرفته و از طرف هاستینگ به م گفتن که باید کلودفلیر رو روی under attack تنظیم کنم. می شه راهنمایی بفرمایید این بخش کجاست؟

  51. سلام،
    ممنون از توضیحات خوب‌تون.
    چجوری می‌تونم از cloudflare برای دامنه‌های .ir استفاده کنم؟

  52. سلام
    آموزش عالی بود ، ممنون واقعا
    فقط یه سوال: دامنه من .ir هست و گواهینامه ssl هم دارم.
    به جز آموزش https://mizbanfa.net/blog/domain/national/change-dns-in-irnic/ که فرمودین انجام بشه برای ست کردن DNS ها، چه کاری باید انجام بدم تا سایتم با https هم به درستی نمایش داده بشه

    چون نگرانم DNS هارو تغییر بدم و یه وقت ssl به درستی کار نکنه.
    ممنون

  53. سلام من cdn فعال کردم الان نمیتونم وارد پیشخوان ورد پرس بشم
    چکار باید بکنم؟

  54. سلام وقت بخیر
    ممنون میشم سوال منم جواب بدید لطفا
    من از کلودفلر استفاده میکنم اما سایتهای تشخیص دی ان اس و IP براحتی آی پی اصلی منو پیدا میکنه
    چون طبق فرمایش شما بصورت پیشفرض تنظیمات DNS رو ذخیره کردم و چیزیو دستکاری نکردم
    مثلا قسمت ftp و mail کلودفلر خاموش و به رنگ خاکستری هستش و بقیه موارد نارنجی هستن
    حالا از همین دو تابع سایت مذکور براحتی آی پی اصلی سرور رو پیدا میکنه
    خواستم بپرسم اگر این موارد رو هم به رنگ نارنجی کنم و کلودفلر رو در همه موارد روشن بکنم مشکلی پیش نمیاد آیا؟؟؟
    ممنون میشم لطف کنید و جواب بدید
    باتشکر.

  55. سلام و عرض ادب

    سوالی حضورتان داشتم

    اگر بخواهیم در زبان php و یا استفاده از API و یا… برای تبلیغات، صفحات سایت های دیگر را به صورت آی فریم، در سایت خود نمایش دهیم، از چه ابزارهای رایگانی میتوان جهت اسکن آن صفحه استفاده کرد
    یعنی در زمان نمایش آن صفحه از نظر امنیت به صورت خودکار بررسی شود
    آیا اصلا آی فریم برای این کار امن است،
    لطفا میشود جامع پاسخ دهید

    1. سلام و وقت بخیر،
      نمایش آی‌فریم به صورت html میتونه انجام بگیره و هیچ مشکلی امنیتی هم برای سایت ایجاد نخواهد کرد. اما استفاده از این روش از نظر گوگل درست نیست. از طرفی دیگه روی سرعت لود صفحات سایتتون هم تاثیر به شدت بدی خواهد گذاشت.

  56. درود بیکران بر شما
    اموزش بسیار عالی و واضح و کامل بود بسیار ممنونم
    فقط ی سوال dns هایی ک سایت coloud flare میدهد و باید روی دامین خود ثبت کینم
    ایا این دو dns را جای خالی dns3 و dns4 بگزاریم ؟؟؟؟؟
    یا این که dns های قبلی رو پاک کنیم و جای dns1 و dn2 بگزاریم؟؟؟؟؟
    سپاس فراوان

  57. باسلام و خسته نباشید.
    یه سوال خیلی مهم دارم تو آموزش گفتید ns های کلادفلر رو روی دامنه تنظیم کنیم و ns های قبلی رو پاک کنیم خب اگه ns های قبلی رو پاک کنیم (یعنی ns های هاست)، پس سایت چطوری بارگذاری میشه؟؟؟ واسه منکه الان قطع شده. میتونید ببینید
    alikoohi.com

    1. سلام و وقت بخیر،
      بله دی‌ان‌اس دامنه را باید روی مقادیری که کلودفلر میده قرار بدین. اگر با خطایی مواجه شدید تنظیمات اکانت کلودفلر خودتون را بررسی کنید. اتفاقا منم همین امروز وبلاگم را روی dns های کلودفلر تنظیم کردم.

  58. سلام وقت بخیر خسته نباشید خداقوت .جسارت هستش اما یه خواهشی ازتون داشتم دو سایت رولینکش رو خدمتتون میدم.
    دارم برای cloudflare اقدام می کنم. اما یه آنالیز میشه بکنید که سرعتشون خوبه یا خیر؟
    تشکر میکنم
    این دولینک رو تو سایت منتشر نکنید ممنونم ازتون.
    و یه سوال دیگه اینکه بفرمایید چی رو باید به هاستینگ بگم که فعال کنند؟
    تشکرمیکنم

  59. سلام خسته نباشید من میخوام برای سایتم ssl نصب کنم و شنیدم که ssl های رایگان برای سئو تاثیری نداره
    حالا موندم از ssl تجاری که میتونم 2ساله خریداری کنم استفاده کنم یا از ssl رایگان که هاست ها سه ماهه در اختیار ما قرار میده یا از ssl کلودفلیر؟
    دامنه من .com هستش

    1. سلام و احترام، اگر قصد استفاده از SSL رایگان دارید پیشنهاد می‌کنم از کلودفلر استفاده کنید که به امکانات بیشتری هم دسترسی داشته باشید. اما اگر قصد تهیه SSL تجاری دارید میتونید از Comodo استفاده کنید. در رابطه با تفاوت SSL رایگان و تجاری از نظر سئو هم به زودی مقاله‌ای آماده و منتشر می‌کنم.

  60. سلام چند روزه دارم با سایتم دست و پنجه نرم میکنم! این رو واقعا داخل همین آموزش به صورت اخطار ثبت کنید لطفا !!!!

    من چند روزه می خواستم رو استایل قالبم تغییراتی رو اعمال کنم هر کاری میکردم نمی شد.تا اینکه متوجه شدم اشکال در کش : cloudflare.com هستش.خیلی تعجب کردم که من هر 4 ساعت گذاشته بودم که کش اتوماتیک بشود اما نشده بود !!
    چون اگر میشد تغییراتی که رو استایل انجام داده بودم رو سایت باید می دیدم .و بعد از کش بصورت دستی متوجه شدم هر استایلی که انجام دادم تازه رو سایت نمایان شده!
    تشکر
    شایان

  61. بسیار عالی خسته نباشید با ارزوی موفقیت بیشت برای شما 🙂

  62. سلام و خسته نباشید
    ممنون بابت این آموزش مفید دوست عزیز

    سوالی داشتم:
    سایت من وردپرسی هست و من از افزونه موشک استفاده میکنم و گزینه های html,css,javascript روی حالت minify هست، اگه من این عمل رو در پنل cloudflare انجام بدم، مشکلی پیش نمیاد؟
    و اینکه من اطلاعات cloudflare خودمو توی این افزونه وارد کنم،آیا لازمه کارای دیگری رو هم علاوه بر کارهایی که شما نوشتید انجام بدم؟

    پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام و احترام، خیر مشکلی از این بابت به وجود نمیاد. کارهای دیگه هم لازم نیست انجام بدین. اگه دوست داشتید میتونید از افزونه‌ای که برای وردپرس داره استفاده کنید. به زودی آموزشی از این افزونه تهیه می‌کنم.

      1. خیلی ممنون از شما و پاسخ سریعتون دوست عزیز
        سوال دیگه که الان برام پیش اومده اینه که:

        زمانی که من هاست یا سرور خودمو تغییر دادم، کارخاصی باید کنم؟
        چه در پنل cloudflare ؟
        چه در پنل دامنه سایت ؟

        1. بله، در صورتی که هاست رو تغییر بدین و از سرور دیگه استفاده کنید IP تغییر خواهد کرد. بنابراین باید با استفاده از منوی DNS در پنل کلودفلر، آی‌پی سرور جدید رو وارد کنید.

          1. بسیار عالی
            فقط نمیدونم چرا سوالات پشت سر هم یادم نمیاد، ببخشید
            من دامنه ای دارم .ir که به دامنه .com پارک شده، و dnsی که به من داده شد وارد دامنه ی .ir هم کردم، آیا همین کافیه یا باید برای دامنه .ir هم یک سایت در cloudflare اضافه کنم.

            چون این سوالات پرتکرار هست میتونید انتهای پست اضافعه کنید و کامنت های بنده رو حذف کنید.

            بازم ممنون. خدانگهدار

            1. خواهش می‌کنم، ما اینجاییم که به شما کمک کنیم. هر سوالی داشتید بفرمایید.
              امکان استفاده از کلودفلر برای دامنه‌های IR فراهم نیست.

  63. سلام
    ممنون بابت آموزش های خوبتون
    مطالب بسیار مفید بود

    من سایتی دارم که تصاویرشون از Subdomain لود میشه، اما زمانی که DNS سایت CloudFlare رو ست میکنم، تصاویر لود نمیشه. دلیلش چی میتونه باشه؟

    و اینکه کلمه ای مینویسه شبیه …Checking your browser ،این دلیلش چیه؟

  64. سلام جناب یزدان پرست
    بنده از سرویس هاست وردپرس شما (میزبان فا) استفاده می کنم ، آیا نیازی به Cloud Flare هست ؟
    باتشکر

      1. سپاس از شما
        متاسفانه دامین های ir رو ساپورت نمیکنه و https رو غیر فعال میکنه و سایت از دسترس خارج میشه

      2. درود
        به نظر شما وب سایت بنده نیازی به استفاده از این سرویس داره ؟ چون در gtmetrix نبود cdn رو ایراد گرفته
        gtmetrix.com/reports/jaheshino.ir/UOIYnAbp
        با سپاس

        1. سلام جناب طوقانی عزیز،
          استفاده از کلودفلر بستگی به نیاز شما خواهد داشت. مثلا ممکنه هاستی که دارید پهنای باند پایینی داشته باشه، یا اینکه تو سایتتون از ویدئو استفاده می‌کنید که ترافیک بالایی رو مصرف میکنه. استفاده کردن از این کاملا وابسته به شرایط شما هست. میتونه خیلی مفید باشه.
          به عنوان نمونه دلایل خود من برای استفاده از کلودفلر بخاطر این موارد بوده:
          1. کاهش مصرف پهنای باند و افزایش سرعت سایت بخاطر استفاده از ویدئو
          2. جلوگیری از حملات DDOS که بیشتر از چند ماه درگیر این مسئله بودم
          3. لود سریع‌تر سایت

          حالا شما هم میتونید بررسی کنید ببینید آیا واقعا لازمه که ازش استفاده کنید یا نه. البته استفاده روی دامنه‌های IR فراهم نیست.

  65. خسته نباشید
    الان من کارایی ک گفتیدو انجام دادم بجز تنظیم dns ها
    الان بخاطر هاستینگ قوی شما نیازی نیست dns هارو تغییر بدم؟؟

    1. سلام و وقت بخیر،
      استفاده از کلودفلر میتونه گزینه خوبی از نظر امنیت، سرعت و مصرف پهنای باند و منابع هاست باشه. حالا این انتخاب به خود شما بستگی خواهد داشت. یکی از مواردی که باعث میشه سایت ما از سرعت بالا برخوردار باشه، استفاده از شبکه توزیع محتوا هست، اگر سرویس هاست میزبان‌فا که خریداری کردید، سرویس اروپا هست میتونید بسته به امکانات و ویژگی‌هایی که سایت شما داره، با استفاده از کلودفلر حداقل تا 20 درصد پهنای باند مصرفی رو کاهش داده و همچنین تا درصد بسیار بالایی درخواست‌هایی که مستقیما به سرور ارسال میشه رو کاهش داده و داده‌ها رو از خود کلودفلر برای کاربر ارسال کنید.
      گذشته از این گاهی اوقات ممکنه حملات سنگین DDOS به سایت شما انجام بگیره که باعث بالا رفتن مصرف منابع هاست شده و به صورت کلی سرور رو هم تحت تاثیر قرار بده که در این صورت موقتا ممکنه سرویس شما با مسدودی مواجه بشه که شخصا برای خودم اتفاق افتاده و با کلودفلر و امکاناتی که برای محدود کردن آی‌پی برخی کشورها داده تونستم از این مورد جلوگیری کنم که تا چند روز آینده مقاله‌ای مفصل برای این مورد تهیه خواهد شد.

  66. سلام بعد از نصب در کلودفلر به ایمیل من این پیغام اومد و سایتم دیگه بالا نمیاد
    Cloudflare detected 1 error on
    Mixed content disrupts content delivery over HTTPS because some of the resources requested are being served over HTTP.
    ممکنه اگر توضیح بدید چه اتفاقی رخ داده
    و راه حل پیشنهاد بدید؟
    با تشکر

    1. سلام، این خطا به این دلیل هست که برخی لینک‌ها تو سایت شما از http لود میشن، در صورتی که از https استفاده می‌کنید. بررسی کنید و لینک‌هایی که مربوط به فایل‌ها هستن و از http لود میشن رو پیدا و اصلاح کنید.

  67. سلام
    ممنون از مقاله خوبتون و توضیحات جامع.

    مشکلی که من در استفاده از CDN داشتم، از کارافتادن درگاه بانکی هست که بر اساس IP ست میشن.
    راهی هست برای رفع این مشکل؟!

  68. سلام. من از میزبان فا استفاده میکنم. کلود فلر هم استفاده میکنم. در وبسایت خودم ssl هم دارم. جدیدا وبسایتمو آپدیت کردم. اما یه مشکلی پیش اومد. حالت http وبسایتم درست نمایش میده. اما حالت https قالب به هم میریزه. رفتم تو کلود فلر حالت ssl رو از full به flexible تغییر دادم و درست شد. دلیلش چیه؟ نمیشه یه کاری کرد دوباره از ssl خودم استفاده کنم؟

    1. سلام، وقتی روی full قرار بدین از ssl کلودفلر استفاده میشه. برای استفاده از ssl ]ودتون باید روی حالت flexible بزارید بمونه.
      حالا هر بخشی که به هم میریزه رو باید چک کنید ببینید مشکل از کجاست که فکر می‌کنم بخاطر آدرس دهی فایل‌های تصویری و css و… باشه

  69. سلام
    از سمت کلودفلر لازم نیست کدی را در سایت خود قرار بدیم؟
    کدی که تحت عنوان zone ID میده چیه ؟
    باید کجا قرارش بدیم؟
    با تشکر از مطلب خوب شما

    1. سلام، خیر نیاز به قراردادن هیچ کدی نیست. کافیه فقط DNS های دامنه رو به چیزی که کلودفلر میده تغییر بدین. zone ID هم یک شناسه هست مختص سایت شما.

  70. با سلام و احترام
    من می خوام از کلودفالر استفاده کنم ولی به دفعات زیاد کلود فالر ای پی رو تغییر میده در صورتی که من بخوام از درگاه بانکی استفاده کنم باید چکار کنم؟ چون درگاه بانکی فقط یک یا چند ای پی رو قبول می کنه در صورتی که ای پی کلود فالر مدام عوض میشه
    با تشکر

    1. سلام، شما باید آی‌پی هاست اصلی رو به پشتیبانی درگاه پرداخت اعلام کنید که بتونید ازش استفاده کنید. نیازی به معرفی آی‌پی کلودفلر ندارید. من شخصا از همین روش استفاده می‌کنم و درگاه بانکیمم اوکی هست.

  71. ممنون از مقاله ی خوبتون ، یه سوال داشتم ، زمانی که ns ها رو تغییر به کلود فلیر میدیم بین 24 تا 72 ساعت ممکنه طول بکشه تا اکتیو شه ، تو این مدت سایت از دسترس خارج میشه ؟

    1. سلام، خیر سایت از دسترس خارج نمیشه. منظور از این زمان اینه که تا این مدت طول میکشه توی کل کشورها به صورت کامل سایت از DNS جدید لود بشه. همین که برای یک ISP آپدیت شد دیگه از dns جدید خونده میشه و این به این معنی نیست که تو این مدت سایت شما در دسترس نیست.
      فقط شما باید توی این مدت چیزی تو سایت کم و زیاد نکنید تا همه چیز به صورت کامل روی هاست جدید قرار بگیره.

  72. با سلام
    میگم کلود فلر با دامنه های ir مشکل داره؟ میتونیم با ir تو این سرویس استفاده کنیم؟

  73. درود.وقت بخیر.اعلام شد که سایت من اکتیو شده ولی خطای SSL میده.لطفا راهنمایی فرمایید.

      1. navakstore.ir از یک پروتکل پشتیبانی‌نشده استفاده می‌کند.
        ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
        پروتکل پشتیبانی‌نشده
        ‏کلاینت و سرور از مجموعه رمزگذاری یا نسخه پروتکل SSL مشترکی استفاده نمی‌کنند.

  74. سلام وقت بخیر
    من طبق آموزش جلو رفتم الان مشکل اینه سایت خودس ssl داشت و این هم ssl اعمال کردش و الان سایت با https بالا نمیادش
    میشه راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟

      1. در این حالت هست و زمانی که میخواهید تغییر یا غیر فعال کنید قبول نمیکنه و دسترسی به شما نمیده
        این ارور Error code: SSL_ERROR_NO_CYPHER_OVERLAP برای فایر فاکس و mrsoftware.ir uses an unsupported protocol.
        ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATC برای کروم مونده م چیکار باید بکنم الان

  75. سلام آقای یزدان پرست ،
    در این مقاله فرموید که : (کاربران ایرانی که از هاست های آمریکا درحال استفاده می باشند …)
    1) آیا استفاده از کلود فلر برای ما که هاست آلمان داریم، ,واقعا میتونه توی سرعت سایت تاثیر داشته باشه یا بیشتر برای هاست های آمریکاست ؟
    2) با استفاده از کلود فلر ، ip های سایت آمریکایی میشه . آیا این میتونه رتبه گوگل ما رو برای سرچ کننده های ایرانی پایین بیاره ؟

    1. سلام،
      1. بله استفاده از کلودفلر تو هر هاستی میتونه مفید باشه، به غیر از هاست ایران. چون هدف بهبود سرعت سایت هست و اگه در حالی که هاست ایران دارید بیاین از کلودفلر استفاده کنید سرعت سایت تو هاست ایران نسبت به کلودفلر بهتر خواهد بود. دلیلش هم نزدیکی سرور به کاربران هست. اما برای هاست‌های خارجی بهترین انتخاب هست.
      2. لزوما موقع استفاده از کلودفلر آی‌پی به آمریکا تغییر نمیکنه. کلودفلر تو چندین کشور مختلف سرورهای خودش رو داره که میاد و از نزدیک‌ترین سرور به موقعیت مکانی کاربر فایل رو در اختیارش قرار میده. معمولا ما تو ایران بیشتر از سرور آمریکا دریافت می‌کنیم. برای اطمینان میتونید از ابزار تغییر آی‌پی برای چند کشور مختلف تو قاره‌های مختلف استفاده کنید و ببینید که سروری که لود میکنه متفاوت خواهد بود. اگه کلودفلر تو اون کشور سرور داشته باشه از اونجا لود میشه، اگه نباشه هم از نزدیک‌ترین سرور در کشورهای همسایه خواهد بود.
      در مورد رتبه بندی موتورهای جستجو داخلی باید دید آیا الگوریتمی برای موقعیت مکانی دارند یا نه.

  76. ممنون از پاسخ گویی.
    در مورد شماره (2) منظورم کاربر سرچ کننده ایرانی بود.
    در ضمن فرموده بودید که کلودفلر با دامنه ir که ssl داره، مشکل داره. که اینطور نیست. همین الان من یکی از سایت های ir تست ام رو با ssl روی کلودفلر بالا آوردم https://www.evermotion3d.ir

  77. سلام وقت بخیر من هاستم داخل ایرانه سرویس کلودفلر رو ست کردم ولی اینترنت همراه اول سایتم رو خیلی خیلی کند باز میکنه بعضی از css هاش هم باز نمیکنه؟ مشکل چیه؟ میشه جوری تنظیمش کرد که از داخل ایران مستقیم هاست رو باز کنه و خارج از ایران کلودفلر رو اجرا کنه؟

  78. سلام . ممنون از مطلب مفیدتون .
    بعضی از پاسخ ها تناقض داره .
    برای یک سایت با دامنه .ir که روی اون از یک ssl رایگان استفاده میکنیم . و سرور هم در خارج است . در هنگام استفاده از کلود فلر برای ssl مشکلی پیش میاد یا نه ؟
    اگه میشه این مورد رو شفاف توضیح بدین .
    در غیر اینصورت راه حل جایگزینی هست؟ مثلا استفاده از google drive به عنوان CDN
    با سپاس فراوان .

      1. ممنون.
        لطفا نقشه ایی که گذاشتید از دیتا سنتر های کلود فلر رو آپدیت کنید چون قاعدتا برای کسی مثل من که سرورم تو آلمان بود با اون نقشه نباید تو سرعت لود سایت تاثیری ایجاد بشه.
        این نقشه جدیده
        https://www.cloudflare.com/network/
        تو خاورمیانه 8 تا سرور داره.
        ممنون از سایت خوبتون

        1. سلام . من کلودفلر رو روی دامنه فعال کردم ولی سرعت سایتم کمتر شد . سرور اصلی سایتم تو آلمان بود . از کجا میتونم بفهمم که برای کاربرای تو ایران سایتم از چه سروری داره لود میشه. من انتظار داشتم سایتم از دیتا سنترهای نزدیک به ایران لود شه. ولی انگار از آمریکا لود میشه. برا همین سرعت سایتم کمتر شد.
          این مقاله رو پیدا کردم .
          https://support.cloudflare.com/hc/en-us/articles/200169986-Which-Cloudflare-data-center-do-I-reach-
          با این آدرس
          http://www.example.com/cdn-cgi/trace
          میشه برا حلش کاری کرد.
          ممنون میشم راهنمایی کنید.

  79. ممنون از مطلب خوب و مفیدتون. من بعد از تغییر dns و انجام تنظیمات کلود فلیر، متوجه شدم که سایت در گوشی های آیفون به شدت کند و با ظاهر به هم ریخته بالا میاد. میتونید راهنمایی کنید که چطور این مشکلو برطرف کنم؟

    1. سلام، کوکی و کش مرورگر رو پاک کرده و مجددا بررسی کنید. همچنین دقت کنید که DNS تو کل isp ها باید به سرورهای کلودفلر تغییر پیدا کرده باشه. یعنی تا 72 ساعت منتظر بمونید.

  80. خیلی ممنونم آقای یزدان پرست بابت مقالات خوبتون.
    بنده برای سایتم سرور مجازی آلمان دارم و از سرعت و کیفیتش خیلی راضی هستم ولی متاسفانه چند وقتی هست دچار حملات شدید ddos و… هستم، تمام راهکارها رو اجرا کردیم ولی باز بعضی وقت ها باعث میشه سرعت سایت خیلی پایین بیاد یا از دسترس خارج بشه. موضوع سایت بنده دانلود زیرنویس هست. بنده بررسی که کردم بیشتر سایت های دانلود فیلم هم از cdn شرکت cloudflare استفاده میکنند. بنده سوالی که داشتم این بود که پلن رایگان cloudflare میتونه جلوگیری کنه از این حملات و سرعت سایت پایین نیاد و دیگه از دسترس خارج نشه ؟ چون پلن پولی cloudflare حداقل 20 دلاری الان به پول ما 300 هزار تومنه که واقعا برام زیاده ( ولی اگر توصیه میکنید حتما از اون استفاده کنم مشکلی نیست باز).
    سوال بعدی اینه که بنده مطالب سایت رو خیلی آپدیت میکنم و مطالب جدید هم درج میکنم، آیا با استفاده از cloudflare باز مثل حالت عادی سرثانیه تغییرات اعمال میشه تو سایت ؟ یا باید کش cdn رو پاک کنم یا حتما تایمی رو منتظر بمونم ؟.

    بهترین cdn رو برای کاربرهای ایرانی همین cloudflare میدونید یا max cdn یا…. بهتره ؟
    سایتم : http://iranzirnevis.com

    خیلی سپاس گزارم

    1. سلام،
      بله میتونید از کلودفلر استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم مقاله آموزش جلوگیری از حملات DDOS در وردپرس رو مطالعه کنید که بر اساس تجربه‌ای که رخ داده تهیه شده.
      مشکلی هنگام آپدیت مقالات نیست.
      اگر هاست داخل ایران هست بهتره از اروان کلود استفاده کنید. اما خارجی بود میتونید از کلودفلر استفاده کنید.

  81. سلام و سپاس از آموزش خوبتون و تشکر که کامنت ها رو پاسخگو هستید
    1- من DNS کلودفلر رو برای سایتم فعال کردم و نیم سرورها رو هم تغییر دادم ولی سایتم با آی پی ایران لود نمیشه ولی با فیلتر شکن راحت باز میشه.
    البته این سؤال رو دوست دیگری هم پرسیده بود که فرمودید نیم سرورهای هاست رو بذاره.
    میخواستم بدونم راه حل دیگه ای نداره که بشه ای پی ایران رو براش تعریف کرد تا این مورد پیش نیاد.
    چون سرعت سایتم خیلی خوب شد با کلودفلر.
    2- فعالسازی ssl کلودفلر نیازی به فعال بودن DNS کلودفلر داره یا ارتباطی با هم ندارند و میشه ssl کلودفلر فعال باشه؟
    3- در حال حاضر از ssl رایگان Let’s Encrypt استفاده میکنم. اگر لغو تمدید بزنم، ssl کلودفلر خودش فعال میشه و سایتم داون نمیشه؟

    1. سلام و احترام؛
      تنها کافیه به پنل کلودفلر مراجعه و از بخش ssl وضعیت گواهی رو از حالت حالت Off به یکی از حالت ها تغییر بدید.
      دقت داشته باشید قبل از اون وضعیت گواهی هاستتون را مشخص کنید چون همزمان نباید فعال باشن.
      همچنین قبل هر اقدامی یک فول بکاپ تهیه کنید.

      آموزش گام به گام فعالسازی ssl در کلودفلر

  82. دوباره کامنت میذارم چون تو سایتتون مشخص نشد که کامنت قبلیم ارسال شده یا نه

    سلام و سپاس از آموزش خوبتون و تشکر که کامنت ها رو پاسخگو هستید
    1- من DNS کلودفلر رو برای سایتم فعال کردم و نیم سرورها رو هم تغییر دادم ولی سایتم با آی پی ایران لود نمیشه ولی با فیلتر شکن راحت باز میشه.
    البته این سؤال رو دوست دیگری هم پرسیده بود که فرمودید نیم سرورهای هاست رو بذاره.
    میخواستم بدونم راه حل دیگه ای نداره که بشه ای پی ایران رو براش تعریف کرد تا این مورد پیش نیاد.
    چون سرعت سایتم خیلی خوب شد با کلودفلر.
    2- فعالسازی ssl کلودفلر نیازی به فعال بودن DNS کلودفلر داره یا ارتباطی با هم ندارند و میشه ssl کلودفلر فعال باشه؟
    3- در حال حاضر از ssl رایگان Let’s Encrypt استفاده میکنم. اگر لغو تمدید بزنم، ssl کلودفلر خودش فعال میشه و سایتم داون نمیشه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      سپاس از لطف و محبتی که به مجموعه میزبان فا دارید. باید بررسی کنید که در بخش Access Rules کلودفلر آیا آیپی یا رنج آیپی خاصی مسدود هست؟
      در خصوص گواهی امنیتی باید دقت داشته باشید که همزمان SSL هاست و SSL کلودفلر فعال نباشه چون باعث تداخل میشن. اگر کلودفلر رو برای سایتتون فعال کردید میتونید از SSL ان هم استفاده کنید.
      در صورتی که گواهی هاست رو غیر فعال کردید میتونید گواهی کلودفلر رو فعال کنید آموزشی در خصوص فعالسازی گواهی خدمتتون ارسال میکنم مطالعه کنید:
      آموزش گام به گام فعالسازی ssl در کلودفلر

  83. عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    وب سایتمون دارای ssl تجاری است و تنظیمات کلودفلر بر روی آن انجام شده است (SSL مربوط به کلودفلر را هم Flexible قرار داده ام). مشکل اساسی باز نشدن وب سایت بر روی دیوایس های ios بدون قندشکن است. یعنی وب سایت فقط روی دیوایس های دارای سیستم عامل ios باز نمی شود مثل iphone5 و … .
    لطفا راهنمایی بفرمایید, ممنون.

  84. با سلام
    بسیار تشکر بابت اطلاعات خوبتون
    من کلودفایر رو فعال کردم بخاطر cdn ای که در gtmetrix میگوفت که 0 است اما پس از فعال کردن cloudfire تغییری در pagescore va yslow اتفاق نیوفتاد و همچنان cdn 0 است توی gtmetix اما کلودفایر فعال است هاستم هم مال خود میزبان فا است
    تشکر

  85. نکه مهم اینکه سایت هایی که از cloudflare استفاده میکنن رو سیستم ios اجرا نمیشن

  86. سلام
    من سایتم .net هست
    کلادفلر این ارور رو میده:

    This zone is banned and cannot be added to Cloudflare at this time, please contact Cloudflare Support. (Code: 1097)

    مشکل چی هست؟

    1. سلام و احترام؛
      در این خصوص بجز ارتباط با پشتیبانی کلودفلر اقدام خاصی نمیشه انجام داد.

  87. سلام اقای یزدان پرست ، روزتون بخیر
    ی سوال داشتم
    من یک سایت موزیک با دامنه ای ار و هاست لینوکسی المان دارم
    بعد میخواستم ببینم ایا وصل کردن سایتم به کلود فلر درسته ؟
    چون یک جایی شنیده بودم دامنه های ای ار اگر به کلود فلر وصل بشن ، https شون غیرفعال میشه ، ی چیزی توی همین مایه ها
    الان این ماجرا درسته ؟

    و سوال دومم این هستش که مهم ترین راهکار های سئو واسه سایت موزیک چی هستش ؟ با اینکه تمام مطالب سایت ها یکسان هستش در عنوان و شعر اهنگ و نوع اهنگ و اون قدر نمیشه روی اهنگ ها تولید محتوای خاصی کرد ، ممنون میشم پیشنهادات شما رو در این رابطه بشنوم

    1. سلام روزبخیر؛
      در اتصال دامنه های ملی به کلودفلر موانعی وجود داره در خصوص سوال دوم می تونید از متدهای مختلف سئویی مثل فعالیت در شبکه های اجتماعی و جذف ترافیک، کار کردن روی محتوای متنی و موارد این چنینی مانور بدید.

  88. سلام
    خسته نباشید من از شرکت شما هاست تهیه کردم و مثل محتوا خوب تون هاست تون هم خوبه
    یک سوال داشتم وقتی که وارد این صفحه شدم یک مدت کم طول کشید که تصویر اولی کلودفلر لود بشه بین اسم این کار
    چیه ؟
    آیا در وردپرس افزونه هست چنین کاری رو انجام بدهد

    1. سلام روزبخیر؛
      برای این منظور می تونید از افزونه های loading در مخزن وردپرس کمک بگیرید.

  89. با سلام من کلودفلر رو وصل کردم الان با ویندوزم جز با فیلترشکن نمیتونم سایتو ببینم
    تو گوشی و vmware میتونم سایتو ببینم اما با ویندوز روی هاردم خیر

    نمیدونم مشکل چیه و چه چیزی محدود شده
    افزونه امنیتی هم که استفاده میکنم wordfence که یک سایت یک ای پی رو بن میکنه نمیتونم مشکل ازچیه به cpanel هم دسترسی دارم

    1. تصحیح جمله اخر : که یک ساعت یک ای پی را بن میکنه اما من 24 ساعته اینطوری شدم

  90. درود
    من از این سرویس استفاده کردم بسیار عالیه اما نکته منفی که داره اینه که بعد از فعال کردنش دیگه با آی پی های داخل ایران قادر به مشاهده وبسایتم نیستم و جالب اینکه با اینترنت گوشی میشه مشاده کرد و ظاهرا یکسری ای اس پی های ایران دسترسی رو محدود میکنن

    1. سلام روزبخیر؛
      با توجه به اینکه کلودفلر داخل ایران سرور نداره گاها ممکن با اختلال مواجه بشید.

  91. سلام
    ببخشید من چطوری باید کلود فلر رو برای ساب دامین ها غیر فعال کنم؟
    الان من رو دامنه ای که کلودفلر فعال هست هر ساب دامینی درست که میکنم باز نمیشه ولی روی دامنه ای که کلودفلر فعال نیست ساب دامین ایجاد که میکنم بدون هیچ مشکلی بالا میاد
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. با سلام دوست عزیز
      امکان غیرفعالسازی ssl کلودفلر برای ساب دامنه ها وجود ندارد. تنها کاری که شما می توانید انجام دهید غیرفعال کردن کامل این قابلیت یا متوقف کردن موقتی آن از طریق بخش Advanced Actions قرار گرفته در صفحه Overview است. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با قابلیت های کلودفلر می توانید مقالات این بخش را مطالعه نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  92. سلام

    کلود فلر برای هاست های ایران توصیه میشه ؟ (هاست ایران میزبانفا هستم)

    چون دیتاسنتر و سرور هم داخل ایران هستش و بازم روی سرعت سایت تاثیری میزاره یا خیر؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      مشکل نداره اما چون کلود فلر داخل ایران سرور نداره و برخی مواقع ممکنه بین سرور های خارج از کشور با ایران اختلال پیش بیاد. بهتره از کلود پروتکشن های دیگه استفاده بشه.

  93. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم اگه ما یه مدت از cdn استفاده کنیم و تغییرات تو سایت اعمال کنیم و بعد بخواهیم برگردیم و cdn رو غیر فعال کنیم تغییرات روی حالت عادی سایت اعمال میشه؟

  94. سلام من هاستم ایران میزبانفاست ، از این بخام استفاده بکنم باز هم روی سرعت سایتم تاثیر داره ؟ یعنی مشکلی رخ نخواهد داد یه موقع بر عکس عمل کنه و باعث افت سرعت سایت بشه

  95. سلام. ممنون بابت آموزش جامع تون.
    فقط یه سوال دهنم رو درگیر کرده. وقتی دی ان اس های کلودفلیر رو روی دامنه ست می کنیم، یعنی دیگه هاستمون به کارمون نمیاد؟؟؟
    یعنی کلود فلیر یه حافظه هاست به ما میده؟ و اینکه دامنه مون با دی ان اس به هاست معرفی میشه، وقتی تغییر می کنه به دی ان اس های کلود فلیر×، دیگه چه نیازی به هاست هست؟ گیج شدم

    1. سلام رزبخیر؛
      در واقع کلودفلر مثل واسط عمل میکنه و سایرین متوجه آیپی سرور شما نیستند. شما باید یک هاست تهیه کنید سپس آیپی سرور میزبان رو به کلودفلر بدید، سپس دو نیم سرور دریافت و روی دامنه خودتون ثبت کنید.

  96. با سلام لطفا راهنمایی فرمایید
    من دومین رو از یک شرکت و هاست را از شرکت دیگری خریدم و طبق معمول برای اتصال هاست به دومین باید نیم سرور هاست را در کنترل پنل دومین وارد کنم و اتصال هاست و دومین برقرار بشه حالا سوال من اینجاست که کلود فایر ۲ عدد نیم سرور میده که باید نیم سرور قبلی که همون نیم سرور هاست هست پاک بشه و نیم سرور کلود فایر ثبت بشه که دیگر اتصال دومین و هاست برقرار نمیشه درسته ؟ چون نیم سرور هاست پاک شده

    1. سلام روزبخیر؛
      بله روال به همین شکل هست و شما باید آیپی سرور رو به کلودفلر ارائه کنید و دو نیم سرور دریافت کنید. به این صورت دامنه مستقیم به آیپی سرور وصل میشه و دیگه نیازی به نیم سرورهای هاست نیست.

  97. سلام ، با راهنمایی های خوب شما در سایت ثبت نام کردم و dns ها رو هم تنظیم کردم . بعد از ایجاد حساب و تغییر dns ها سرعت سایت حدود دو ثانبه بهبود پیدا کد اما تمام لینک های سایت ( محتوای دانلودی ) غیر فعال شدند چکار باید بکنم که لینک های دانلود غیر فعال نشن ممنون از راهنماییتون

  98. سلام ممنون از مطلب خوبتون.یه سوال یعنی با داشتن هاست نیم و ای پی بدون هیچ کاری در سرور میتونیم از خدمات کلود فلر استفاده کنیم و سرور خودمون رو به
    کلودفلر وصل کنیم؟؟؟؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      بله میتونید آیپی سرور میزبانتون رو ارائه کنید و بر اساس آموزش فعلی اقدام نمایید. پلن رایگان هم ارائه شده.

  99. کلود فلر چطوری به سرور ما وصل میشه؟از طریق ای پی که بهش میدیم؟بعد اگه بخوایم سرورمون رو عوض کنیم با همون دامنه چی کار باید کرد؟

    1. سلام و احترام؛
      بله از طریق آیپی این اتصال برقرار میشه در واقع شما آیپی سرور رو ارائه میکنید و دو نیم سرور دریافت میکنید سپس این نیم سرورها روی دامنه ثبت میشه. اگر سرور عوض شد آیپی سرور جدید رو به کلودفلر معرفی میکنید.

  100. با سلام
    من سایت ای ار رو در کلود فلور فعال کردم و با اس اس اس ال هم کامل داره کار میکنه (اس اس ال من Let’s Encrypt هست)
    مشکلی که دارم کش کلود فلور هست که نمیتونم مطالبی رو که اپدیت میکنم در سایت ببینم، آیا راهی برای اپدیت لحظه ای کلود فلور بجز غیرفعال کردن کش وجود داره؟
    سپاسگزارم

    1. سلام روزبخیر؛
      می توانید برای اعمال سریع تر تغییرات ، کش های موجود در سرور های کلود فلر را تازه سازی نمایید. بدین منظور قسمت Caching را باز نمایید و از قسمت Purge Cache می توانید یک قسمت از سایت یا کل آن را تازه سازی نمایید.

  101. اگه از هاست داخل ایران برای سایت هم استفاده کنیم و cdn بهش وصل کنیم مشکلی ایجاد نمیشه؟

    1. سلام روزبخیر؛
      با توجه به اینکه کلودفلر سروری داخل ایران نداره و گاها با اختلالاتی در خصوص موقعیت ایران مواجه هستش پیشنهاد میکنیم از کلاد پروتکشن های بومی مثل ابراروان استفاده کنید.

  102. سلام ممنون از سایت خوبتون.
    یه سوالی داشتم از خدمت شما
    من از افزونه wp rocket pro استفاده میکنم و سرعت سایتو تا حدی بهبود بخشیده اما راضی نیستم از سرعت ، میخواستم بدونم اگر کلود فلیر را بر روی سایتم اجرا کنم سرعت بالا تر خواهد رفت آیا؟

    1. سلام روزبخیر؛
      به موقعیت بازدیدکننده سایتتون بستگی داره. کلودفلر یک نوع CDN هستش که محتوای سایت رو از نزدیک ترین سرور به موقعیت کاربر خونده و نمایش میده اگر فرض کنیم بازدیکنندگان شما ایرانی هستند و کلوفلر توی ایرن سرور نداره پس عملا تغییر خاصی رو حس نمیکنید.

  103. با سلام
    من روی سایتم تا به حال شاید ده بار اکانت کلود فلیر ساختم و پاک کردم و مشکلم اینه که گاهی اوقات کلودفلیر کلا سایت رو از دسترس خارج میکنه و گاهی اوقاتم سرعت خیلی خوبی فراهم میکنه
    وقتی سایت از دسترس خارج میشه فقط برای ما که ایرانیم خارج میشه و اونی که خارج از ایرانه سایت براش در دسترسه اینو با فیلتر شکن فهمیدم
    سرورم هم از **تهیه کردم که مکانش هم فرانسه هست
    ممکنه راهنمایی کنید ایراد از کجاست و چطور میشه حلش کرد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      کلودفلر در ایران سرور نداره برای همین گاها اختلالاتی به وجود میاد پیشنهاد می کنیم از کلادپروتکشن های بومی مثل ابراروان استفاده کنید.
      هدفتون افزایش سرعت بوده یا امنیت؟

  104. سلام برای ست کردن DNS برای com باید از طریق حساب کاربری مون توی سایتی که دامنه رو ازش خریدیم اقدام کنیم یا داخل کنترل پنل هاست(مثلا Plesk)؟

    1. سلام روزبخیر؛
      باید در ناحیه کاربری مجموعه ای که ازش دامنه رو خریداری کردید در این خصوص اقدام کنید.

  105. سلام ووقت بخیر
    چنانچه ما در کلود فلر حساب کاربری ایجاد نمودیم و به ما دو dns داد طبق آموزش بایستی dns دامنه خود را تغییر دهیم
    چون من از شرکت میزبان فا هاست خود را دریافت نمودم و dns های این شرکت را در دامنه خود ثبت نوده ام با انجام این کار اختلالی در سایت و هاست شرکت ایجاد نمی شود
    اپیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگزارم

    1. سلام روزبخیر؛
      مشکلی ایجاد نمیشه کلودفلر دوتا Name Server به شما معرفی میکنه که باید DNS های دامنه خودتون رو به این نیم سرور تغییر بدین. بنابراین طبق راهنمای تغییر DNS دامنه، نیم‌سرورهای دامنه خودتون رو به این نیم سرورها تغییر بدین.

  106. سلام و عرض ادب
    احتمالا کامنت قبلی من ارسال نشده است مجدد سوال خودم رو میپرسم
    من هاست خود را از همین شرکت یعنی شرکت میزبان فا تهیه نمودم و dns هایی که در سایت ایرنیک ثبت شده است مربوط به شرکت میزبان فا است چنانچه آنها را تغییر دهم برای دامین من که در هاست میزبان فا می باشد مشکلی بوجد نمی آید؟

  107. سلام خسته نباشید.
    من dns هارو تغییر دادم همچیز تکمیل شد سایت هم فعال شد داخل پنل کلاد فلار اما ارور Error 502 دریافت میکنم زمان ورود به سایت دلیلش چیه؟

      1. مشکل قبلی حل شد و سایت بالا میاد حالا به دو مشکل جدید برخوردم
        اولی اینکه زمان ورود به سی پنل با این ارور مواجه میشم
        Maximum Users Exceeded.
        The number of users on the server exceeds the maximum number of allowed users for your host server.
        مشکل دوم مربوط به ساب دامین و هاست دانلود بنده هست
        قبل از اتصال به کلاد فلار از طریق اد ریکورد ساب دامین رو به هاست دانلود متصل کردم و تماما این اتصال انجام و بدون مشکل صورت گرفت.
        وقتی خواستم سایت اصلی رو به کلاد فلار متصل کنم فراموش کردم داخل قسمت اد ریکورد آیپی هاست دانلود و ساب دامین رو اد کنم و حالا ساب دامین هاست دانلود به مشکل برخورده
        میخواستم بدونم راه حلی برای مشکلات بنده دارید؟ و اینکه بنده 12 ساعت پیش اتصال رو انجام دادم دامین هم بین المللی هست و ایا احتمالش هست تمام این مشکلات به خاطر کامل نشدن کانفینگ ها باشه و بعد از 24 ساعت حل بشه؟

  108. سلام و درود خسته نباشید – من گواهینامه ssl تجاری دارم – حالا اگر کلودفلر رو فعال کنم آیا خود کلود فلر هم ssl داره ؟؟؟ چه طور میتونم ssl کلوفلر رو غیرفعال کنم که تداخلی با ssl خودم نداشته باشه ؟

  109. سلام و عرض ادب و خسته نباشید
    1. بعد از ثبت سایت در cloudflare و SET کردن Nameservers میشود حساب ایمیل سایت را به outlook وصل کرد یا خیر
    2.بنده قبلا از سرویس های ابر آروان برای CDN استفاده کردم ولی برای استفاده کردن همه امکانات این سرویس باید برای هرقسمت سایت قوانینی می نوشتیم و تاثیر زیادی در سرعت سایت هم نداشت آیا در cloudflare هم به همین صورت است

  110. سلام
    با درگاه بانک مشکلی نداره ؟
    برا معرفی ip به بانک ، ip سرور را بدیم یا ip کلودفلر ؟

  111. هاستمون ایرانی هست و دامنمون هم ایرانی (از هاست ابری شما استفاده میکنیم )

    سلام توی کلود فلر جدید یه بخش هست نوشته

    SSL/TLS Recommender
    To check if your website can use a more secure SSL/TLS mode, enable the SSL/TLS Recommender. Receive an email with Cloudflare’s recommendation.

    این تیک رو فعال کنیم یانه ؟ کاربردش چیه ؟

    و یک جا مقاله خوندم اگر دامنتون ssl دارید و هاست و دامنتون ایرانی هست

    روی حالت Flexible قرار بدیم که تداخل پیدا نکنه درسته ؟ بخش ssl

    باتشکر

  112. با احترام و عرض پوزش،
    یک غلط املایی: ارتقاع
    عبارت دسرت: ارتقاء
    نیازی به تایید پاسخ نیست

  113. سلام وقت شما بخیر
    جدیدا کلودفلر ssl دامنه های ir رو تایید نمی کنه
    راهکار چیه
    من دیشب سایتم رو که روی میزبان فا بود به کلود فلر منتقل کردم از دسترس خارج شد و ارور ssl میداد

    1. سلام روزبخیر؛
      متاسفانه امکان استفاده از گواهی ssl کلودفلر برای دامنه‌های IR فراهم نیست. می تونید گواهی کلودفلر رو غیرفعل و از گواهی رایگان هاست استفاده کنید.

  114. سلام
    وقت بخیر
    اطلاعات مفیدی در مورد کلودفلر ارائه کردید
    ممنون از شما
    یک سوال داشتم
    آیا شما برای Mizbanfa از کلودفلر پلن رایگان استفاده کردید یا پلن 20 دلاری یا 200 دلاری ؟
    برای خرید نمایندگی جایی هستش ارزونتر بخریم؟

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. خوشحالیم که مقالات ما برای شما مفید واقع شده است. روی تمامی سرویس های میزبان فا ssl رایگان کلودفلر ارائه می شود. در خصوص نمایندگی هایی که خدمات فروش ssl در ایران ارائه می دهند نیز به دلیل آشنایی نداشتن با نوع فعالیت آنها نمی توان مورد خاصی را معرفی کرد.
      موفق و پیروز باشید

  115. 1-چطور میشه غیرفعالش کرد؟ چون با گزینه off(not secure) هم انگار همچنان دامنه از دسترس خارجه، فقط با آیپی ایران بالا میاد، با vpn بالا نمیادش و بازدید کننده خارجی نمیتونه وارد بشه
    2-میشه برای دامنه ای ار از بقیه امکانات کلود فلار جز https استفاده کرد؟

    1. سلام روزبخیر؛
      در این زمینه میتونید راهنمای زیر رو مطالعه کنید:
      آموزش گام به گام فعالسازی ssl در کلودفلر
      در خصوص مورد دوم که فرمودید، بله امکانش هست در واقع یا باید گواهی کلودفلر یا گواهی هاست فعال باشه فعال بودن همزمان دو گواهی باعث اختلال میشه.

  116. سلام
    چطوری میتونم با استفاده از cloudflare دامنه ام رو به google site وصل کنم؟

  117. سلام با کلود فلیر میشه ای پی رو از فیلترینگ در اورد یا فیلترینگ رو دور زد؟

  118. با سلام
    در سیستم افیلیت مارکتینگ عضو هستم و پارک دامنه .ir انجام داده ام و دسترسی به هاست ندارم
    آیا با این شرایط امکان فعالسازی کلود فلر و ssl روی دامنه وجود دارد یا خیر؟
    ممنون میشم پاسخ دهید
    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      به چند نکته دقت داشته باشید:
      گواهی ssl روی هاست نصب میشه پس اگر فضای میزبانی ندارید نمیشه ssl رو نصب و فعال کنید.
      مورد دوم در خصوص کلوفلر، یکی از اولین گام های فعالسازی کلودفلر ارائه آیپی میزبان برای دریافت نیم سرور هستش تا در گام های بعدی بتونید ازssl کلودفلر استفاده کنید در این مرحله هم بدون آیپی هاست انجام مابقی مراحل میسر نیست.

  119. با سلام و احترام.وقت بخیر
    من کلودفلر را فعال کردم با تنطیمات پیشفرض، اما یک مشکلی خوردم ممنون میشم راهنمایی کنید.
    وقتی فایلی در هاست یا مدیای وردپرس که حجم بالای ۱۰۰ مگابایت داره را آپلود میکنم خطای حجم شما پر شده را میدهد.
    dns ها کلود را پاک کردم و dns های هاست را گذاشتم، درست شد.
    چهار مورد روی کلود هست.
    farvaharbourse.com
    ftp
    mail
    www
    ایا درست هست؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام؛
      خطاهایی مبنی بر محدودیت حجم آپلود فایل یا پر شدن فضای دیسک ارتباطی با کلودفلر ندارد.

  120. ممنون از سریع پاسخ دادنتون
    میشه این تنظیمات را ببینید درسته؟
    و این خطایی هست که میده.

    1. سلام وقت بخیر؛
      لطفا متن خطای دریافتی را ارسال بفرمایید و توضیحات بیشتری ارائه کنید.

  121. سلام و عرض ادب
    ببخشید اگه از دامنه در اپلیکیشن اندروید استفاده شده باشه (و نه سایت) ، در قسمت SSL باید Full بزنم یا Full (strict) ؟
    میشه بگین فرق این دوتا چیه ؟

  122. سلام ببخشید من چند روز پیش کلودفلر رو فعال کردم و از اون روز به بعد نمیدونم چرا ولی شمارش بازدید در سایت من به مشکل بر خورده و نشون نمیده میخواستم ببینم مشکل از کلودفلر هستش یا نه؟
    چون تا قبل از اون مشکلی نداشتم

  123. سلام
    ممنون از توضیحات خوبتون
    شما فرمودید که دی ان اس هارو عوض کنیم و دی ان اس هایی که کلود فلیر بهمون داده رو وارد بکنیم. سوال من این هستش که اگه دامنه رو تازه خریداری بکنیم و هنوز دی ان اسی روش ست نشده باشه آیا میشه مستقیم دی ان اس های کلود رو وارد کرد؟؟؟

    از این جهت این سوال رو میپرسم که فکر میکنم در این صورت باید خودمون بریم توی کلود فلیر و توی قسمت دی ان اس تمام جداول رو دستی وارد بکنیم درسته؟؟؟

    تعداد زیادی از مشتریان من هستن که دامنشون رو از شرکت های خارجی مثل Go dadz یا united-domains میخرن و این ها متاسفانه هر دی ان اسی رو قبول نمیکنن ، به طور مثلا وقتی دی ان اس برای ایران باشه تایید نمیکنن و دی ان اس ذخیره نمیشه ولی اینها معمولا دی ان اس های کلود فلیر رو بدون مشکل قبول میکنن|

    پیشاپیش ممنون بابت پاسختون

    1. سلام و احترام؛
      حتی زمان خرید دامنه هم میشه نیم سرورهای دلخواه رو معرفی کرد. نیاز به تنظیم نیم سرور به صورت دستی نیست شما فقط در ابتدا آیپی سرور رو به کلودفلر میدید و دو نیم سرور دریافت می کنید پس از اون نیم سرورهای دریافتی باید روی دامنه ثبت بشه که اصولا از ثبت تا ست و نشر نیم سرور روی دامنه بین المللی 10 دقیقه تا 2 ساعت طول میکشه.

  124. سلام . وقت بخیر
    ی سوال از خدمتتون داشتم، میشه دقیقا بفرمائید با استفاده از کلودفلر در یک درخواست چه مواردی از سرور اصلی و چه مواردی هم سی دی ان خونده میشه؟
    و اینکه با تغییراتی که در مقالات داده میشه مثلا مقالات قدیمی ادیت میشند؛ آیا نیاز هست که کش اونها در کلودفلر تک تک پاک بشه؟

    و سوال سوم اینکه ربات های گوگل محتوا رو از سرور اصلی میخونند یا سی دی ان؟؟

  125. سلام خسته نباشید ممنون از اموزش خوب تون

    من کلود فلر به اول نصب کردم و خوب بود درست نصب کرده بودم
    ولی احساس کردم بازم اشتباه با چند تا ایمیل در سایت کلود فلر ثبت نام کردم و نیم سرور ها رو ست کردم

    و بازم نیم سرور ها را با ایمیل جدیدی ثبت نام کردم ست کردم و دیدم سایتم دیگر لود نمیشه
    و غیر فعال کردن افزونه ووکامرس مشکل بر طرف شد.

    ولی باز ووکامرس که نصب کردم بازم به مشکل خوردم و سایتم لود نمیشه

    لطفا میشه یع راهنمای کنید.
    که چی کار کنم این مشکل بر طرف بشه

  126. با سلام
    من مسترریسلر (نمایندگی) سی پنل دارم
    دی ان اس های دامین ریسلر رو به کلودفلیر تغییر دادم
    الان سایت هایی زیرمجموعه ریسلر من دیگه بالا نمیان با این تغییر دی ان اس
    برای اینکه هم بخوام برای ریسلرم از کلودفلیر استفاده کنم و هم اینکه اکانت های زیرمجموعه ریسلر با این تغییر دی ان اس به مشکل برنخورن، باید چکار کنم؟!
    با تشکر

  127. سلام طرز کار با قسمت رول چیه واینکه ریدایرکت 301 رو فعالسازیش رو در کلودفلر بگین

  128. ضمن تشکر از مقاله بسیار خوب و مفید شما.
    خواستند پرسم با توجه به گزارش اختلالاتی که طی مرداد ماه بیشتر به گوش میرسه درباره زیرساخت های اینترنت کشور.
    آیا بررسی های شما هم نشان داده استفاده از کلود فلر باعث کندی سایت ها اخیراً شده ؟

    1. سلام و احترام؛
      به صورت کلی کلودفلر در ارتباط با وبسایت های داخلی دچر اختلال است و گاها با کندی و حتی قطع شدن سایت ها همراه بوده. پیشنهاد ما استفاده از کلادپروتکشن های بومی است.

  129. سلام .وقت بخیر
    بعد از فعال سازی کلودفلر سایتم رو در جی تی متریکس چک کردم، در قسمت واترفال برای ی سری از فایل های سی اس اس این اطلاعات رو نوشته cf-cache-status :DYNAMIC و
    server:cloudflare
    با توجه به اینکه سی اس اس یک فایل استاتیک هست و اینجا وضعیت فایل رو زده داینامیک و سرور کلودفلر آیا مشکلی داره و فایل از کلودفلر خونده میشه یا نه ؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام و احترام؛
      بله حتما در بروزرسانی ها اتی این مقاله در نظر گرفته خواهد شد.

  130. با سلام خدمت شما خیلی ممنونم از سایت بسیار خوبتون ، اطلاعات شما برای من خیلی مفید بود گفتم ابراز عقیده کرده باشم .

  131. سلام وقت بخیر
    من توی کلودفلر ثبت کردم اما یک سری از IP های سایت روی به علت مسائل امنیتی سفید نمیکنه. تنظیمات خاصی رو باید اعمال کنم؟

  132. روی سایتم دو اسکریپت قرار دارد که یکی از آنها فقط با نسخه ۵.۶ پی‌اچ‌پی کار می‌کند و پس از انتقال سایت به کلودفلر خطای ۵۰۲ می‌دهد. سی پنل و فایل اچ‌تی‌اکسس برای این موضوع کدگذاری شده اما تاثیری ندارد.

  133. با سلام.
    من دی ان اس های کلادفلر را بر روی دامنه انجام دادم ولی دیگه سایت من نمیاد بالا!
    مشکلش چیست؟

    1. سلام و احترام؛
      از ست و نشر dns ها مطمئن شوید همچنین بررسی نمایید ارور خاصی دریافت می کنید؟ شماره ارور را ارسال فرمایید.

      1. سلام.
        شماره ارور نداره.
        حتی سایت را از توی کلاد فلر حذف کردم و دی ان اس ها را،برگردوندم به دی ان اس های میزبانفا برگرداندم ولی همچنان سایت نمیاد بالا!
        یعنی وقتی اسم سایت را سرچ میکنم،مثل اینکه اصلا سایت نشده باشه،اون ارور را میده.
        ارور که وقتی سرچ میکنم:
        This site can’t be reachedCheck if there is a typo in www.*.ir.
        If spelling is correct, try running Windows Network Diagnostics.
        DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

        1. سلام و احترام؛
          تغییر نیم سرورهای ست شده روی دامنه ملی کمی زمانبر هست اما ادرسی که در کامنت ارسال فرمودید را چک کردم در حال حاضر سایتتون در دسترس قرار داره و قابل مشاهده هست کش مرورگر سیستمتون رو حتما خالی کنید در صورتی که سرویس هاستتون از میزبان فا تهیه شده در صورت وجود مشکل تیکت ارسال بفرمایید تا سریعا پیگیری بشه.

  134. سلام وقت بخیر
    بنده یک دامنه ir دارم
    وقتی ثبت می کنم سایت باز نمی شود
    تنظیمات خاصی باید انجام شود در کلود

    1. سلام و احترام؛
      ابتدا بررسی نمایید دامنه در حالت فعال قرار داشته باشد.
      بررسی نمایید نیم سرورهای جدید روی دامنه ست و نشر شده باشند.

  135. سلام
    قسمت 8 گفتید نیم سرور کلود فلر رو با نیم سرور قبلی جایگزین کنیم
    مگه ارتباط دامنه و هاست با نیم سرور هاست نیست
    ایا با حذف و جایگزینی نیم سرور کلودفلر ارتباط دامنه با هاست قطع نمیشه و سایت بالا نیاد

    1. سلام و احترام؛
      در ابتدا آیپی سرور میزبا خود را به کلودفلر ارائه می کنید و در ازای آن دو نیم سرور دریافت می شود که می بایست روی دامنه خود ست کنید. شناسایی هاست براساس آیپی صورت می گیرد.

  136. سلام وقت بخیر
    من قبلا سایتم رو در کلود فلر ثبت کردم و الان هاستم رو عوض کردم ولی اطلاعات رو انتقال ندادم و در اصل dns هارو هم تغییر ندادم.

    الان رکورد های قبلی کلود رو کامل حذف کنم و موارد جدیدی که در dns هاست جدید هست رو خودم تک به تک ادد کنم؟
    راهی نیست خودش این رکورد های جدید هاست جدید رو شناسایی کنه ؟ البته فکر کنم این سوال اخر در صورتی قابل انجام هست که من در اصل یکبار دیگه ثبت نام رو انجام بدم و dns های دامنه رو روی هاست جدید ست کنم و بعد ثبت نام کنم و ادد رکورد اتوماتیک بزنم

    و یادم هست در بخش dns هاست هم باید رکوردی با مدل txt وارد میکردیم content این مورد رو باید از کجا بیارمش؟

    در کل هدف انتقال هاست به هاست دیگر هست و راحتترین روش ثبت رکورد ها
    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      شما این امکان را دارید که از کلیه رکوردهای هاست خروجی گرفته و در سرویس cdn ایمپورت نمایید.

  137. سلام
    من دامینم رو با یک کدی که از اینترنت پیدا کردم SSL کردم و دامینم https شد.
    حالا وقتی میرم در کلادفلر در قسمت DNS و در رکوردی که اضافه کردم تیگ گزینه Proxy status(همونی که یک فلش از داخل ابر نارنجی رد میشه) رو فعال میکنم، سایتم دیگه بالا نمیاد.
    سوالم اینجاست که چطور میتونم هم SSL فعال باشه هم پراکسی؟ چون نیاز دارم کلودفلر هر چند دقیقه یک آی پی متغییر برای اون رکورد دامینم اختصاص بده و در عین حال SSL هم داشته باشم.
    ممنون میشم هر وقت جواب دادین از طریق ایمیل مطلع شم.

    1. سلام وقت بخیر؛
      سلام. ابتدا باید بدانید که وقتی که شما Proxy Status را فعال می‌کنید، ترافیک سایت شما به سمت کلودفلر هدایت می‌شود و به صورت پروکسی درخواست می‌دهد. این به معنی این است که آی‌پی کاربرانی که به سایت شما دسترسی دارند، آی‌پی کلودفلر را مشاهده خواهند کرد می توانید SSL کلودفلر را نیز برای دامنه‌ی خود فعال کنید،برای این منظور، از گزینه SSL/TLS در پنل کلودفلر استفاده کنید ( Flexible و Full و Strict ).
      بعد از فعالسازی SSL در کلودفلر، شما می‌توانید از قابلیت “خودکار” برای آی‌پی هدف استفاده کنید. با فعالسازی این گزینه، کلودفلر هربار که درخواستی برای دسترسی به دامنه شما دریافت می‌کند، یک آدرس IP تصادفی به عنوان آی‌پی هدف در نظر می‌گیرد.

  138. سلام وقت بخیر
    من تو دفترم ای پی استاتیک دارم و با پورت به صفحه وبی دسترسی دارم
    حالا میخام از طریق دامینی ک دارم به صفحه وب دسترسی داشته باشم
    از طریق cloudflair انجام دادم بدون proxy مشکلی ندارم اما وقتی پروکسی رو فعال میکنم دیگه صفحه وب رو نمیبینم

    لطفن راهنماییم کنید

  139. سلام/آیا کلودزفلر رایگانه؟بنده چند تا سایت رو داخل اکانت خودم وارد کردم و همه چی خوبه/ولی امروز این ایمیل برای یکی از سایت هام اومده.چیکار باید کرد؟
    your domain is expiring soon
    Consider transferring to Cloudflare Registrar to pay less for your domains
    —–
    Domains that are about to expire

    The domain(s) listed below are expiring with your existing registrar soon. This is a reminder to renew your registration to ensure your domains remain active or transfer them to Cloudflare to save on your registration fees. To keep the length of the email reasonable, we only show up to 10 domains in below. Click through to see all domains that will expire soon.

  140. سلام
    بنده یک دامین در سایت کلودفلر رجیستر کردم ، جدیدا این ایمیل برای من میاد که اعتبار شما تا چند روز آینده تمام می شود ، لطفا اکانت خریداری کنید
    is expiring soon

    Consider transferring to Cloudflare Registrar to pay less for your domains
    من فکر میکردم کلودفلر رایگانه ، میشه راهنمایی کنید که مشکل از کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *