هاست دایرکت ادمین

آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

در آموزش قبلی به نحوه ایجاد دیتابیس در دایرکت ادمین پرداختیم که در اون آموزش نحوه ساخت دیتابیس در هاست دایرکت ادمین و مدیریت دیتابیس توضیح داده شد. حالا در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد داریم به معرفی نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین و آشنایی با نحوه ورود به phpmyadmin در کنترل پنل دایرکت ادمین بپردازیم که با استفاده از این آموزش میتونید با نحوه ورود در دیتابیس آشنا شده و خطاهای رایجی که موقع ورود در پایگاه داده دایرکت ادمین ممکنه باهاشون مواجه بشید آشنا شده و در زمان وجود این خطاها بتونید مشکل رو برطرف کنید.

دایرکت ادمین یکی از کنترل پنل‌هایی هست که از phpmyadmin برای مدیریت دیتابیس استفاده میکنه. phpmyadmin که قابلیت‌های فراوانی را برای انجام کارهایی مثل بکاپ گیری و بازگردانی دیتابیس، اجرای کوئری، ایجاد و حذف و ویرایش جداول و جستجو در دیتابیس داره و  در حال حاضر همین phpmyadmin محبوب ترین نرم افزار برای مدیریت دیتابیس های mysql در سرویس‌های هاست لینوکسی به شمار میره.

آموزش ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین

برای ورود به دیتابیس هاست دایرکت ادمین قبل از هر کاری ابتدا باید وارد هاست خودتون بشید. بنابراین با استفاده از راهنمای آموزش ورود به دایرکت ادمین ابتدا وارد هاست بشید. یا اینکه میتونید با استفاده از روش‌های چهرگانه زیر که برای ورود به phpmyadmin توضیح میدم استفاده کنید.

روش اول که با استفاده از آدرس دامنه هست. کافیه جلوی اسم دامنه phpmyadmin را بصورت زیر در نوار آدرس مرورگر وارد کنید. در اینجا فرض شده اسم دامنه domain.com هست.

domain.com/phpmyadmin

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

روش دوم با استفاده از IP  سرور هست که هنگام خرید هاست آدرس IP سرور براتون ایمیل شده و اگر فرض کنیم آی‌پی سرور شما برابر 192.168.1.25 باشه، کافیه phpmyadmin را جلوی IP بصورت زیر در آدرس بار مرورگر وارد کنید.

192.168.1.25/phpmyadmin

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

روش سوم از طریق دایرکت ادمین هستش. بعد از ورود به دایرکت ادمین، کافیه مشابه تصویر زیر از قسمت Advanced Features گزینه phpMyAdmin را انتخاب کنید.

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

در این مرحله گاهی اوقات ممکنه از شما رمز و نام کاربری ورود به phpmyadmin رو بخواد که برای این کار کافیه مشابه تصویر زیر نام کاربری و رمز ورود به هاست رو هم برای همین صفحه وارد کنید.

روش چهارم هم از طریق دایرکت ادمین هست و بعد از ورود به DirectAdmin از قسمت Your Account بر روی MySQL Management کلیک کنین و در صفحه جدید phpMyAdmin را انتخاب کنید.

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

 

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

 

بعد از وارد شدن به صفحه ورود phpmyadmin، در کادر جلوی User Name نام کاربری دیتابیس و روبروی کادر Password کلمه عبور دیتابیس را وارد کنین.

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

در صورتی که نام کاربری دیتابیس و کلمه عبور را درست وارد کرده باشین، صفحه phpmyadmin براتون باز میشه.

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

حل مشکل ورود به phpmyadmin در هاست دایرکت ادمین

گاهی ممکنه پیش بیاد نام کاربری یا کلمه عبور را اشتباه وارد کنین که مجدد همون کادر ورود نام کاربری و کلمه عبور ظاهر میشه که برای بررسی دقیق تر میتونید اول داخل یک نرم افزاری متنی مثل notepad نام کاربری و کلمه عبور را تایپ و بعد کپی و پیست کنید.

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

یا اینکه ممکنه با پیغام Wrong username/password. Access denied همانند تصویر زیر مواجه بشید که می‌تونید از طریق کپی و پیست کردن نام کاربری و رمز ورود به دیتابیس دایرکت ادمین این مشکل رو هم برطرف کنید.

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

 

حل مشکل بلاک شدن آدرس IP در هاست دایرکت ادمین

اگر پس از چند تلاش ناموفق در ورود به پنل دایرکت ادمین با پیغام The connection has timed out مثل تصویر زیر روبرو شدین یعنی آدرس آی.پی شما توسط فایروال سرور بسته شده. برای حل این مشکل کافیه ابتدا آدرس IP خودتون را از طریق این لینک کپی و برای پشتیبانی فنی میزبان‌فا ارسال کنید تا بررسی بشه.

نحوه ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین directadmin

در این آموزش با راه‌های مختلف ورود به دیتابیس در هاست دایرکت ادمین و خطاهای رایج هنگام ورود به phpmyadmin در هاست دایرکت ادمین آشنا شدین و اینکه چطور مشکل را بررسی و حل کنید. اگر که در خصوص این آموزش مشکل یا سوالی داشتین در قسمت نظرات مطرح کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم..
3/5 - (6 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام. من ابتدا از ومپ برای ایجاد سایت وردپرسی استفاده کردم و برای اجرا شدن ناچار شدم پورت رو به 81 تغییر بدم، بعد از اینکه سایتم رو به هاست منتقل کردم وقتی میخوام سایت رو ببینم، بعد از مدتی پیام The connection has timed out داده میشه و همچنین در قسمت آدرس سایت، به این صورت تغییر میکنه:
    http://www.mysite.ir:81
    مشکل از هاستی که استفاده میکنم (میهن هاست)هست یا اینکه مرحله ای رو ناقص پیش رفتم؟

    لطفا در این زمینه راهنمایی کنید، ممنونم

    1. سلام، تغییر پورت نمیتونه روی این مورد تاثیر بزاره، آدرسی که برای وردپرس در دیتابیس انتخاب کردید رو بررسی کنید. گزینه‌های siteURL و home

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *