هاست دایرکت ادمین

آموزش آپلود فایل در هاست دایرکت ادمین

پس از خرید هاست و دامنه برای راه اندازی سایت، نوبت مدیریت هاست فرا می رسد. اینکار را به واسطه کنترل پنل مدیریت هاست که ممکن است دایرکت ادمین یا سی پنل باشد، انجام می دهید. در میزبان فا هاست ایران و هاست مخصوص وردپرس دارای کنترل پنل سی پنل و هاست ووکامرس دارای کنترل پنل دایرکت ادمین است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا چگونگی آپلود فایل ها در هاست دایرکت ادمین مورد بررسی قرار می گیرد. هدف از آموزش جدید آشنا شدن با نحوه آپلود فایل در دایرکت ادمین هست تا بتونید فایل هایی که سایتتون نیاز داره را در فضای هاست از طریق ابزارهای مختلف بارگذاری کنید . معنی فارسی آپلود بارگذاری هستش بنابراین اگر جای دیگه این کلمه را مشاهده کردید دیگه از معنی اون مطلع هستین.

آپلود فایل در دایرکت ادمین

بعضی از مواقع نیاز هست فقط یک یا چند فایل کم حجم روی فضای هاست آپلود بشه که معمولا برای فایل های با اندازه کم نیازی نیست قبل از آپلود، فایل ها را آرشیو و فشرده کرد. ولی در مواقعی که تعداد یا اندازه فایل ها زیاده، برای اینکه در زمان صرفه جویی بشه و راحت تر فایل ها آپلود شوند، میتونید بعضی از نرم افزارها مثل WINRAR را نصب و از اون برای آرشیو و فشرده سازی فایل ها استفاده کنید. برای این کار کافیه نرم افزار WINRAR را نصب کرده و بعد از انتخاب فایل ها و فولدرهایی که قراره آپلود بشن، روی اون‌ها کلیک راست کنید و گزینه add to archive را طبق عکس زیر انتخاب کنید.

آموزش آپلود فایل در دایرکت ادمین

در گام بعدی زمانی که کادر Archive Format باز شد، نوع فشرده سازی را zip انتخاب کرده و روی دکمه ok طبق تصویر زیر کلیک کنید تا یک عملیات آرشیو و فشرده سازی شروع شود.

آموزش آپلود فایل در دایرکت ادمین

اگر حجم فایل ها و فولدرها زیاد باشه باید مدتی را صبر کنید تا در نهایت فایل فشرده ای با پسوند zip در همان صفحه با نام فولدری که فایل ها داخل بود ایجاد بشه. (مشابه تصویر زیر)

آپلود فایل در هاست

مراحل آپلود فایل در دایرکت ادمین

به منظور آپلود فایل لازمه با نحوه ورود به دایرکت ادمین آشنایی داشته باشین و سپس به بخش File manager مراجعه کنید که در ادامه به شرح مفصل این مورد می پردازیم.

  1. ابتدا در خصوص ورود به هاست دایرکت ادمین خود اقدام کنید.
  2. سپس در صفحه اصلی هاست دایرکت ادمین روی دکمه FileManager که در بخش “System & Files” قرار دارد، کلیک نمایید.
  3. پس از ورود به صفحه اصلی FileManager پوشه ای که در حال حاظر در آن هستید پوشه Home یا Root اصلی هاست نام دارد.
  4. در اینجا یکسری فولدر وجود داره و برای اینکه بتونید فایل فشرده را در مسیر اصلی سایت آپلود کنین اول باید وارد فولدر domains بشید.
    آموزش آپلود سایت در دایرکت ادمین
  5. سپس روی فولدر دامنه مدنظرتون کلیک کنید.
    آموزش آپلود سایت در دایرکت ادمین
  6. در ادامه فولدر public_html را انتخاب کنید.
    آموزش آپلود سایت در دایرکت ادمین
  7. در صفحه  public_html، روی دکمه upload کلیک کنید.
    آموزش آپلود سایت در دایرکت ادمین
  8. سپس در کادر جدید روی فلش سبز رنگ کلیک کنید و فایل مورد نظر جهت آپلود را انتخاب کنید یا فایل خود را درگ نموده و در این قسمت رها نمایید.
    آپلود دایرکت ادمین
  9. روی دکمه upload کلیک کنید. صبر کنید نوار پروسه تکمیل شود.
  10. در نهایت با یک کادر سبز رنگ مشابه تصویر زیر مبنی بر موفقیت آمیز بودن آپلود فایل در دایرکت ادمین مواجه خواهید شد.
  11. حتما یادتون باشه تا زمانی که آپلود کامل نشده، این صفحه مرورگر را نبندید و بعد از آپلود موفق با پیغام Upload successful مثل تصویر زیر روبر میشین.

آپلود دایرکت ادمین

در این آموزش به چگونگی آپلود فایل در هاست پرداختیم شایان ذکر هست که هاست ووکامرس میزبان فا با کنترل پن دایرکت ادمین مخصوص وب سایت های فروشگاهی وردپرسی طراحی شده است. امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و ازش نهایت استفاده رو برده باشید. در آموزش بعدی با نحوه استخراج فایل های فشرده در دایرکت ادمین آشنا مشید تا بتونید فایل هایی که آرشیو و فشرده شده اند را از حالت فشرده خارج و از اون ها در فضای هاست استفاده کنید. اگر در قسمتی از آموزش سوالی براتون پیش اومده یا به مشکلی برخورد کردین، خوشحال میشم در قسمت نظرات همین صفحه، اون را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ داده بشه. حتما از سایر آموزش های رایگان دایرکت ادمین استفاده کنین چون باعث میشه کار مدیریت سایتتون را براحتی انجام بدین و از سایر قابلیت های این کنترل پنل محبوب مطلع بشید.

4.6/5 - (11 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۳ دیدگاه ها

  1. سلام
    ببخشید چطور حجم بخش های هاست دایرکت ادمین تغییر دهیم. می خواهم قالب در دایرکت ادمین در قسمت تم آپلود کنم اما می گه بیشترین حجم 20 مگابایت است. در حالی که حجم قالب 27 مگابایت است ممنون

    1. سلام روز بخیر؛
      زمان دقیقی نمیشه تخمین زد ولی به حجم اطلاعات ، سرعت اینترنت و اینکه از چه سرویسی (سرور مجازی یا سیستم خودتون) برای انتقال استفاده میکنید بستگی داره.

  2. سلام سایتی با وردپرس طراحی کرده ام ‍‍‍‍‍‍حالا میخام این سایت را در شبکه داخلی یک شرکت اجرا کنم که اینترنت ندارد.
    اموزشی هست که بتوانید کمک کنید

    1. سلام وقت بخیر؛
      می تونید روی یکی از سیستم ها لوکال هاست راه اندازی کنید البته وردپرس تنها روی همون سیستم اجرا میشه.

  3. سلام
    اگه یک عکس داخل هاست دانلودم که دایرکت ادمینه داشته باشم
    چطور می‌تونم این عکس رو داخل وبسایتم که وردپرسه نمایش بدم
    منظورم چطور می‌شه لینکش رو پیدا کرد

    1. سلام روزبخیر؛
      این کار باعث میشه امکان تغییرات روی فایل های php موجود در اون دایرکتوری محدود بشه و میتونه تا حدی از تزریق کدهای مخرب به وبساتتون پیشگیری کنه.
      مواردی که در رسانه وردپرس آپلود می کنید در پوشه Uploads هاستتون ذخیره میشه و معمولاً در این دایرکتوری فایل PHP وجود ندارد و در صورت غیرفعال کردن تاثیری روی سایتتون نداره.

    2. سلام روزبخیر؛
      بستگی داره اون فایل رو در چه مسیری از هاست آپلود کرده باشید.
      همون مسیر ذخیره فایل رو بدون public_html در مرورگر درج کنید.

  4. سلام
    من فایلو آپولود کردم اما وقتی سایتو باز میکنم هیچی نداره مشکل چیه

    1. سلام وقت بخیر؛
      به چند نکته دقت داشته باشید:
      فایل در چه مسیری آپلود میشه
      لینک این فایل در چه بخشی (برگه-نوشته) درج میشه.

  5. سلام چه جوری سایتی که توی وردپرس طراحی کردم بیارم روی سایت اصلی خودم ؟

    1. سلام و احترام؛
      منظورتون اینکه در لوکال هاست یا در بخش دیگری یک سایت وردپرسی طراحی کردید و تصمیم دارید اون رو به هاستتون منتقل کنید ؟ یا با سایت فعی ادغام بشه؟

  6. سلام لطفا اگر ممکنه سریع جواب بنده رو بدید ممنون میشم.
    ما می خواستیم اطلاعات سایتی را به هاست جدید انتقال دهیم در واقع انتقال هاست، به طرف مقابل گفتیم یوزر و پسورد رو بدن که بدیم به هاستینگ خودشون انجام بدن اما قبول نکردند و گفتند که شما هاست بگیرید اطلاعات یوزر و پسورد رو بدید تا ما خودمون انجام بدیم. بعدش اومدن یه لینک دادن گفتند سریع این فایل رو از طرف سرور دانلود کنید.میخواستم بدونم چطور باید این فایل حجیم را از طرف سرور دانلود کرد؟ به روش عادی که سخته دانلود کنیم و روی سرور آپلود کنیم با فایل زیلا نیز سرعت آپلود خیلی پایینه ، این دانلود از طرف سرور چطوره؟ توضیح بفرمایید ممنونم

    1. سلام و احترام؛
      ایشان لینک فول بکاپ خدمت شما ارسال کرده اند می توانید همین لینک را به بخش پشتیببانی هاستینگ خود ارائه کنید.

    1. سلام و احترام؛
      public_html از دایرکتوری های پیش فرض هاست هستش ممکنه سهوا حذفش کرده باشید. می تونید هاست رو ریست کنید. (البته قبل از ریست هاست از اطلاعات سایتتون بکاپ تهیه کنید.)

  7. سلام من یه قالب طراحی کردم و هاست و دامنه هم خریداری کردم و دامنه و هاست رو به هم متصل کردم اما محتواهایی که توی هاستم بارگداری کردم نمایش داده نمیشه چرا؟باید چیکار کنم ؟

    1. سلام و احترام بهناز عزیز؛
      باید بررسی نمایید آیا نیم سرورهای هاست به درستی روی دامنه ست و نشر شده اند؟
      ایا محتوا را در مسیر درستی قرار داده اید؟
      ایا ورژن php هاست شما با قالب همخوانی دارد؟
      همچنین از بخش پشتیبانی هاستینگ خود وضع هاست را جویا شوید.

  8. سلام من سایتم رو روی هاست اپلود کردم ، هاست هم به درستی به دامین متصل شده ، اما سایت نمایش داده نمیشه

    1. سلام روزبخیر محدثه عزیز؛
      زمانی که ادرس دامنه را در مرورگر وارد می کنید چه صفحه ای نمایش داده می شود؟

    1. سلام روزبخیر محدثه جان؛
      در این خصوص می بایست به پشتیبانی هاست خود تیکت ارسال کنید تا به صورت سیستمی هاست شما را ریست کنند.
      در نظر داشته باشید با ریست هاست کلیه اطلاعات درون آن نیز حذف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *