هاست دایرکت ادمین

آموزش اتصال ساب دامین هاست دایرکت ادمین به هاست دانلود

وب سایت ها به فضای برای ذخیره سازی اطلاعات خود نیاز دارند که اصطلاحا هاست بکاپ نامیده می شود در کنار ان نیز فضایی لازم است تا بتوانند فایل های قابل دانلود را در اختیار کاربران خود قرار دهند. به این فضا نیز اصطلاحا هاست دانلود گفته می شود. اما نحوه اتصال هاست دانلود یا بکاپ به هاست اصلی چگونه است؟ موضوع این است که در واقع هاستی که برای وب سایت خود خریداری می کنید، نمی تواند به تنهایی جوابگوی فعالیت های دانلودی درون وب سایت شما باشد. در نتیجه نیاز است که یک هاست دانلود را خریداری و با اتصال هاست دانلود به هاست اصلی، امکان دانلود سریع و بدون مشکلی را برای کاربران خود فراهم کنید. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش اتصال ساب دامین هاست دایرکت ادمین به هاست دانلود را در اختیار شما قرار دهیم.

با یادگیری دقیق این آموزش می توانید به راحتی هاست دانلود پر حجم  را به هاست اصلی وب سایت خود متصل کنید. در نتیجه می توانید تمامی قایل های دانلودی خود را روی آن ذخیره کرده یا از آن به عنوان هاست بکاپ استفاده کرده و اطلاعات هاست اصلی خود را روی آن بیاورید. اگر تمایل دارید نحوه اتصال ساب دامین هاست دایرکت ادمین به هاست دانلود را یاد بگیرید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد:

دانلود فایل های مورد نیاز از طریق سایت های فعال در این حوزه به یکی از کارهای روزمره همه تبدیل شده است. موضوعی که در اینجا مطرح می باشد این است که اگر می خواهید به یک سایت فعال در زمینه دانلود فایل تبدیل شوید، نیاز دارید که یک هاست قدرتمند به نام هاست دانلود یا هاست بکاپ را نیز داشته باشید.

خرید هاست دانلود ارزان

اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت

هاست دانلود به طور معمول هاستی با فضای بالا است که به منظور ذخیره سازی فایل های دانلود از آن استفاده می شود. بدین ترتیب کاربران شما می توانند به راحتی و به طور مستقیم برنامه مورد نظر خود را دانلود کنند. برای این منظور می بایست مراحل زیر را طی کرد:

  • ایجاد ساب دامین در هاست دانلود
  • تعریف A RCORD در هاست اصلی جهت اشاره به ساب دامین

1- آموزش ساخت ساب دامین در دایرکت ادمین

اما موضوعی که اینجا مطرح می شود این است که چگونه ساب دامین هاست دایرکت ادمین را به هاست دانلود متصل کنید؟ به همین منظور شما باید وارد پنل کاربری دایرکت ادمین هاست بکاپ یا دانلود خود شوید. سپس باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. از منو «Your Account» دایرکت ادمین خود، روی زیر منو «Subdomain Management» کلیک کنید.
    اتصال هاست دانلود به هاست اصلی
  2. بعد از ورود به بخش ساب دامین دایرکت ادمین خود، در بخشی که در تصویر نیز مشخص شده است، نام مورد نظر خود (dl) را نوشته و سپس روی دکمه «create» کلیک کنید.
    نکته: دقت داشته باشید ساختار ساب دامین به شکل dl.yoursite.com است در واقع نام انتخابی شما با یک نقطه از دامنه اصلی جدا می شود.  به عنوان مثال blog.mizbanfa.net یک ساب دامین محسوب می شود. در این قسمت نام دامنه شما درج شده و در فیلد تنها می بایست نام قبل از . را درج کنید.
    آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی
  3. بعد از اینکه ساب دامین مورد نظرتان را به دایرکت ادمین خود اضافه کردید، زمان آن فرا می رسد که به سراغ ساخت a record در دایرکت ادمین به منظور اتصال هاست دانلود به هاست اصلی بروید. در صورتی که سوالی در خصوص ساخت ساب دامین داشتید می توانید با کلیک روی دکمه قرمز رنگ زیر، آموزش کامل آن را مطالعه کنید.

آموزش ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین

2- ساخت a record در دایرکت ادمین

مرجله دوم بعد از ساخت ساب دامین، ساخت a record برای اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت است. از این رکورد برای متصل کردن هاست اصلی به IP هاست دیگری مثل هاست دانلود/بکاپ استفاده می شود. دلیل استفاده از این رکورد برای اتصال ساب دامین هاست دایرکت ادمین به هاست دانلود این است که نام دامنه به یک آی پی مشخص تغییر می کند. در واقع به آن دسته از رکوردهایی که برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP استفاده می شوند با عنوان a record اشاره می شود. برای اعمال تنظیمات مربوط به a record باید وارد پنل کاربری دایرکت ادمین هاست خود شوید و سپس اقدامات مربوط را انجام دهید. در ادامه به صورت تیتروار اقداماتی که باید داشته باشید را بیان خواهیم کرد:

آموزش ورود به دایرکت ادمین

  1. بعد از ورود به دایرکت ادمین سایت اصلی، از طریق منو «Your Account» زیر منو «DNS Manegement» را انتخاب نمایید.
    آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت
  2. سپس در بخش «Add Domain Records» سطر مربوط به a رکورد را پیدا کرده و آن را مطابق تصویر زیر با اطلاعات مربوط به ساب دامین ایجاد شده در هاست دانلود/بکاپ پر کنید.
  3. بعد از وارد کردن اطلاعات، روی دکمه save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند. بدین ترتیب فرآیند اتصال هاست دانلود به هاست اصلی با موفقیت به اتمام می رسد. در نتیجه از این به بعد a record تعریف شده در هاست اصلی به ساب دامین ایجاد شده در هاست دانلود اشاره خواهد کرد.
    اتصال هاست بکاپ به هاست اصلی

آموزش نحوه تعریف رکوردهای dns در دایرکت ادمین

آموزش آپلود فایل در هاست دانلود

زمانی که تمامی مراحل مربوط به اتصال ساب دامین هاست دایرکت ادمین به هاست دانلود را با موفقیت پشت سر گذاشتید، می توانید با آپلود فایل در هاست دانلود خود از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. برای این کار باید کارهایی که در ادامه بیان می شوند را به ترتیب انجام دهید:

  1. دوباره وارد پنل کاربری هاست دانلود خود شده و از طریق منو «Your Account» روی زیر منو «file manager» کلیک کنید.
    آموزش اتصال هاست بکاپ به هاست اصلی
  2. سپس در صفحه باز شده روی فایل public_html کلیک کنید.
  3. در میان فولدرهای نمایش داده شده، ساب دامین dl که در ابتدا آن را ایجاد کرده اید را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که تمامی فایل های دانلودی مورد نظر خود را هاست دانلود را باید در این پوشه بارگذاری کنید، چرا که این ساب دامین به هاست اصلی شما متصل شده است.
    آموزش کامل اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت
  4. بعد از ورود به پوشه dl دایرکت ادمین با کلیک روی گزینه upload files to current directory کلیک کنید.
    آموزش اتصال هاست دانلود به هاست اصلی
  5. صفحه ای همانند تصویر زیر باز می شود که با کلیک روی «choose file» می توانید فایل مورد نظر خود را از داخل کامپیوتر انتخاب نمایید.
  6. در مرحله بعد زمان بارگذاری فایل در هاست دانلود فرا می رسد. برای این کار روی دکمه «Upload Files» کلیک کنید و منتظر بمانید تا فایل مورد نظر به طور کامل در هاست دانلود شما آپلود شود.
    آموزش جامع اتصال هاست دانلود به هاست اصلی سایت
  7. بعد از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل عنوان شده، آدرس ساب دامین خود را در نوار جستجو مرورگر خود وارد کرده و بعد از قرار دادن یک (/) نام فایل دانلود شده را به همراه پسوند آن وارد نمایید. اگر نتیجه برای شا نمایش داده شد، پس می توانید اطمینان حاصل کنید که فرآیند اتصال هاست دانلود به هاست اصلی با موفقیت به اتمام رسیده است.

اتصال هاست دانلود به هاست اصلی یکی از اقداماتی است که باید برای ارائه امکان دانلود مستقیم از سایت خود صورت گیرد. در این مقاله تلاش بر این بوده است تا آموزش اتصال ساب دامین هاست دایرکت ادمین به هاست دانلود پر حجم را به صورت کامل و گام به گام در اختیار شما قرار دهیم. بدین ترتیب می توانید سرعت و دقت دانلود فایل های قرار گرفته در سایت دانلودی خود را به شکل ایده آلی افزایش دهید.

سایر آموزش های دایرکت ادمین

3.6/5 - (5 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام
    من طبق این آموزش یک هاست دانلود همنام با دامنه اصلی ایجاد کرده ام و فایل خودم رو در پوشه public.html دانلود کردم .
    در این صورت هرکسی این آدرس را داشته باشد میتواند فایل را دانلود کند . لطفا به من روشی را بگویید که فقط از طریق کلید دانلود سایت من قابل دانلود باشد و نتوانند آدرس فایل را به کس دیگری بدهند .

    1. با سلام دوست عزیز
      هدف ما در میزبان فا کسب رضایت شما همراهان عزیز است. خوشحالم که این آموزش برایتان مفید واقع شده است.
      موفق و پیروز باشید

  2. شما که به این کاملی آموزش دادین
    لطططططططفا مقادیری که باید درج کرد رو برای مثال نشون بدین
    تمام مثال ها بدون نمایش یک نممونه هستن

  3. سلام، ممنون از آموزش خوبتون…
    همین ترفند رو میشه از سی پنل هم انجام داد؟
    برای تغییر هاست ساب دامین در سی پنل، آموزشی وجود داره؟
    اگر هست لطفا لینکش رو برامون ارسال کنید. 🌹❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *