هاست دایرکت ادمین

چگونه یک دامنه جدید را به هاست دایرکت ادمین خود متصل کنیم؟

آموزش ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین

خیلی از افراد به دنبال این هستند که بتوانند دو یا چند سایت مجزا را روی یک هاست بالا بیاورند و از فضای هاست خود به شکلی بهینه استفاده نمایند. پنل های مدیریتی مختلف مثل دایرکت ادمین یا سی پنل این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده اند که با استفاده از قابلیت ادان دامین چند سایت مختلف را به صورت همزمان روی یک هاست داشته باشند. اما سوالی که توسط خیلی از افراد مطرح می شود این است که چگونه یک دامنه جدید را به هاست خود متصل کنیم؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ مناسبی برای این سوال می گردید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چرا که در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم آموزش ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم.

ادان دامین در دایرکت ادمین چیست؟

addon domain در واقع یک دامنه کاملا مجزا است که شما می توانید در کنار دامنه اصلی خود در پنل مدیریتی وب سایت ایجاد نمایید. زمانی که شما یک دامنه جدید را به صورت ادان دامین روی هاست خود بالا می آورید، در واقع تمامی ویژگی هایی که دامنه اصلی شما دارد را برای آن نیز به وجود می آورید. مثلا می توانید برای آن یک ایمیل آدرس جداگانه تعریف کنید یا یک وردپرس جداگانه روی آن نصب کنید و به طور کلی یک دامنه کاملا مجزا با یک نام کاملا منحصر به فرد را روی هاست دایرکت ادمین خود ایجاد نمایید. حتی می توانید در راستای نصب چند وردپرس روی یک هاست نیز اقدام نمایید. در ادامه به شما خواهیم گفت که به چه شکلی addon domain جدید خود را روی هاست دایرکت ادمین خود ایجاد نمایید.

به صورت کلی می توان گفت ادان دامین قابلیتی است که برای شما امکان بالا آوردن دو یا چند سایت کاملا مجزا روی یک هاست را فراهم می کند.

نکات بسیار مهم قبل از اتصال دو دامنه به یک هاست

با قابلیت ادان دامین به راحتی می توان دامنه های متعددی را روی هاست پیاده سازی نمود. اما پیش از هر موردی باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

🔵🟢 دقت داشته باشید برخی هاستینگ ها روی یکسری از سرویس های خود برای کنترل سرعت و منابع و همچنین برای پیشگیری از oversell شدن سرور و رفاه کاربران خود از ارائه ادان دامین خودداری نموده اند تا تعداد سایت هایی که روی سرور قرار می گیرند از تعداد مشخصی فراتر نرود و سایر کاربران با مشکلات سرعت، کمبود منابع و.. مواجه نشوند. به عنوان مثال این سیاست رفاهی در هاست وردپرس میزبان فا در نظر گرفته شده است.

🔵🟢 در صورتی که این قابلیت ارائه شده بود، قبل از ایجاد ادان دامین و تعریف دامنه جدید روی هاست پیش بینی نمایید آیا منابع این هاست پاسخگوی نیازهای دو یا چند سایت شما هست یا خیر؟ چرا که در صورت عدم توجه به این موارد در آینده با مشکل مواجه خواهید شد.

نکته بسیار مهم: در نظر داشته باشید که شما باید در ابتدا اطمینان حاصل کنید که نیم سرورهای هاست روی دامنه مدنظرتان ست و نشر شده باشد. در غیر این صورت در ادامه مسیر با مشکل رو به رو شده و نمی توانید مسیر ایجاد ادان دامین روی دایرکت ادمین را با موفقیت پشت سر بگذارید. پس اگر چند دامنه روی یک هاست دارید باید برای تک تک آن ها نیم سرور هاست را ست و نشر نمایید.

تغییر DNS های دامنه ir. در ایرنیک  تغییر dns دامنه در میزبان فا 

نحوه بالا آوردن دو یا چند سایت روی یک هاست

فرض می کنیم نیم سرورهای هاست خود را روی دامنه مدنظر ست و نشر کرده اید. به منظور ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین و داشتن چند دامنه روی یک هاست باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به کمک آموزش ورود به هاست دایرکت ادمین با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریتی دایرکت ادمین شوید.
  2. سپس از طریق منو «Account Manager» زیر منو «Domain Setup» را انتخاب نمایید.
    ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین
  3. در صفحه ای که برای شما نمایش داده می شود امکان مشاهده تمامی دامنه هایی که روی هاست شما قرار گرفته اند وجود خواهد داشت. با کلیک روی گزینه «ADD NEW» می توانید یک دامنه جدید تعریف کنید.
    اد کردن دامنه در دایرکت ادمین
  4. در این مرحله صفحه ای برای شما باز می شود که در آن باید اطلاعات زیر را وارد کرده و در آخر روی دکمه «Create» کلیک کنید:
  • Domain: در این بخش باید نام دامنه مورد نظر خود را بدون پسوند www. وارد نمایید.
  • Bandwidth: در این قسمت می توانید مشخص کنید که می خواهید چه میزان از پهنای باند هاست خود را به دامنه جدیدی که معرفی می کنید اختصاص دهید.
  • Disk Usage: با استفاده از این فیلد می توانید تعیین کنید که چه فضایی از هاست شما به دامنه معرفی شده اختصاص پیدا کند. عددی که در این قسمت وارد می کنید برحسب مگابایت می باشد.
  • Options: این بخش شامل سه گزینه زیر می باشد:
    1. Secure SSL: در صورتی که SSL برای ادان دامینی که اضافه می کنید فعال شده باشد، تیک این گزینه را به حالت انتخاب شده درآوردید. در غیر این صورت آن را بدون تیک رها کنید.
    2. CGI Access: ماژول CGI در واقع مخفف عبارت Common Gateway Interface است و از آن برای ارسال و دریافت درخواست ها از طریق وب استفاده می شود.
    3. PHP Access: این گزینه در واقع دسترسی PHP را مشخص می کند و به شما امکان اعمال تغییرات در ادان دامین مورد نظر را می دهد.

🔵🟢 نکته: در نظر داشته باشید که اگر تیک گزینه Same as Main account فعال باشد، فضا و پهنای باندی که به ادان دامین شما در هاست دایرکت ادمین اختصاص پیدا می کند با فضا و پهنای باند اختصاص پیدا کرده به دامنه اصلی یکسان خواهد بود.

تعریف ادان دامین در دایرکت ادمین

در صورتی که فرآیند ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین با موفقیت همراه باشد، شما پیغامی همانند تصویر زیر را در سمت راست صفحه مشاهده می کنید. نام دامنه جدید نیز به لیست دامنه هایی که به شما نمایش داده می شود، اضافه خواهد شد. در نهایت پس از تعریف ادان دامین روی هاست دایرکت ادمین خود می توانید سیستم مدیریت محتوای دلخواه خود را نصب نمایید. بدین ترتیب چند دامنه روی یک هاست خواهید داشت.

اضافه کردن دامنه به هاست دایرکت ادمین

به صورت کلی می توان گفت ادان دامین قابلیتی است که برای شما امکان بالا آوردن دو یا چند سایت کاملا مجزا روی یک هاست را فراهم می کند. اتصال دو یا چند دامنه روی یک هاست یکی از مهم ترین قابلیت هایی است که شرکت های هاستیگ با توجه به پنل های خود و از طریق پنل های مدیریتی محبوب مثل سی پنل یا دایرکت ادمین در اختیار کاربران خود قرار داده اند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا نحوه ایجاد ادان دامین در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم. در این صورت شما می توانید به راحتی دو یا چند سایت را روی یک هاست بالا بیاورید و بهترین شکل از فضای هاستی که در اختیارتان قرار گرفته است استفاده کنید.

 

آموزش رایگان دایرکت ادمین

3.7/5 - (3 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام
    من می‌خوام وقتی کاربر روی دکمه ای کلیک می‌کنه یه صفحه کوچیکتر بیاد رو خود صفحه و به یک تب دیگه نره چجوری باید اینکارو انجام بدم
    با تشکر

  2. سلام خوب اگر بخواهیم همین دامنه یک سایت دیگه مرتبط کنیم چطور باید انجام داد
    اگر یک پروژه داشته باشیم و بخواهم همزمان از دو ادرس دامین داشته باشد چطور باید ست کنیم

  3. سلام وقت بخیر ؛
    ببخشید من دامنه ها رو از یه شرکت خارجی خریدم و هاستواز یک شرکت ایرانی برای ادان کردن این مراحل رو برم اوکی میشه؟
    یا باید قبلش دامنه ای که میخام ادان کنمو dns های هاستو باهاش ست کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      بله می بایست dns های هاست خود را روی دامنه ست نمایید.

  4. سلام
    کاش در مورد قرار گرفتن فولدرهای مجزای دو یا سه سایت مختلف روی هاست توضیح میدادین که به چه صورت باید روی هاست قرار بگیره
    سایت اول خب در روت قرار میگیره
    سایت های دوم یا سوم و … چیجوری بهتره در هاست قرار بگیره؟ مبهمه برای بنده

    1. سلام و احترام؛
      شما هر زمان دامنه ای را به صورت ادان دامین به هاست متصل می کنید، یا ساب فولدر و ساب دامین می سازید پوشه ای همنام با همان نام دامنه بر روی هاست ایجاد می گردد و برای مدیریت اطلاعات مربوط به آن دامنه می بایست به پوشه همنام ایجاد شده مراجعه کنید.
      اما اطلاعات مربوط به دامنه اصلی متصل به هاست در پوشه public_html نگهداری می شود. تفاوت خاصی در محل قرارگیری این پوشه ها نیست تنها نکته ای که در این زمینه باید در نظر بگیرید این است که هر سایت چه میزان منابع را به خود اختصاص می دهد و می بایست در زمینه مدیریت منابع هم اقدام کنید.

  5. سلام و وقت بخیر
    میخوام دو تا دامنه رو یک هاست قرار بدم در قسمت Domain Setup گزینه add new نداره
    لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام و احترام؛
      حتما از پشتیبانی هاستینگ خود سوال کنید که ایا محدودیتی برای ادان دامین روی هاست شما اعمال شده است؟ برخی از سرویس ها لیمیت شده و امکان اد کردن دامنه دوم را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *