آموزش های سی پنل

آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل

هاست سی پنل این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار داده است که چندین وردپرس مجزا را روی هاست خود داشته و مدیریت نمایند. خیلی از اوقات افراد ترجیح می دهند که از حالت نصب وردپرس روی ساب دامین سی پنل استفاده کنند اما یک راه حل مناسب دیگری که می توان از آن استفاده برد، نصب وردپرس روی ساب فولدر در سی پنل است. با این کار شما می توانید ارزش سئویی وردپرس های نصب شده را روی دامنه اصلی خود بیاورید و این امر به بهبود رتبه و عملکرد وب سایت شما کمک بسیاری را خواهد کرد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه نصب وردپرس روی ساب فولدر در سی پنل را به شما آموزش دهیم.

مزیت نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل

خوشبختانه شما این امکان را دارید که وردپرس را روی یک فولدر مجزا در هاست خود نصب نمایید.

🔵🟢 این کار به شما این امکان را می دهد که بتوانید روی یک دامنه یا حتی روی یک ساب دامنه چندین وردپرس مجزا را داشته باشید. این کار علاوه بر ایجاد امکانی مناسب برای مدیریت چند وردپرس روی یک دامنه است، شما را از خریدن یک نام دامنه مجزا نیز بی نیاز کرده و در هزینه های شما نیز صرفه جویی می شود. البته این تنها یک مزیت کوتاه مدت است. 😊

🔵🟢 مزیت اصلی دیگری که در بلند مدت نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد، کمک به بهبود سئو وب سایت اصلی شما است. در واقع اگر شما یک ساب دامین مجزا داشته و روی آن وردپرس را نصب کنید، گوگل ساب دامین جدید را به عنوان یک دامنه کاملا مجزا شناسایی می کند. اما اگر وردپرس را روی  ساب فولدر نصب نمایید، می توانید از آن برای تقویت رتبه سئو وب سایت خود استفاده کنید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند اقدام به نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل یا دایرکت ادمین نمایند. اما مشکلی که در این مسیر با آن مواجه می شوند این است که نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند. در ادامه قصد داریم نحوه نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم.

آموزش گام به گام سی پنل

نحوه نصب وردپرس در ساب فولدر سی پنل

به منظور نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل باید مراحل زیر را به ترتیب و به درستی پشت سر بگذارید:

  1. ساخت ساب دایرکتوری در سی پنل
  2. آپلود کردن فایل های وردپرس
  3. ایجاد پایگاه داده در وردپرس
  4. نصب وردپرس روی هاست

1. ساخت ساب دایرکتوری در سی پنل

در گام اول شما باید اقدام به ایجاد یک ساب فولدر در مسیر دامنه اصلی خود نمایید. ساب فولدری که ایجاد می کنید در واقع مسیری است که در ادامه قرار است وردپرس جدید را روی آن نصب نمایید. برای این کار باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. برای این کار باید در ابتدا وارد حساب خود در سی پنل شوید.
    آموزش نحوه ورود به کنترل پنل هاست سی پنل
  2. سپس باید از طریق منو «FILES» زیر منو «File Manager» را انتخاب نمایید.
    نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
  3. در گام بعد باید پوشه «pubic_html» را انتخاب نمایید. اگر پیش تر وردپرس را روی دامنه اصلی خود نصب کرده اید، می توانید فایل ها و پوشه های آن را در این بخش مشاهده نمایید.
  4. در ادامه باید همانند تصویر زیر روی گزینه «Folder» کلیک کنید.
    نحوه نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
  5. در پنجره نمایش داده شده نام فولدر مورد نظر خود را در فیلد اول وارد کنید. سپس اطمینان حاصل کنید که مسیر ساخت دایرکتوری جدید «public_html» است. بعد از اینکه موارد گفته شده را انجام دادید روی دکمه «Create New Folder» کلیک کنید.

مسیر نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل

نکته بسیار مهم: در انتخاب نام فولدری که ایجاد می کنید محتاط باشید. چرا که این نام در ادامه به بخشی از لینک وردپرس جدید شما خواهد بود. در واقع نامی خواهد بود که کاربران شما باید در مرورگر خود وارد کنند تا بتوانند به وب سایت شما برسند. پس انتخاب یک نام مناسب و سنجیده امری بسیار ضروری است. به عنوان مثال اگر آدرس دامنه اصلی شما yourdomain.com است. دایرکتوری ایجاد شده در سی پنل با آدرس yourdomain.com/example نمایش داده می شود. example در واقع نامی است که شما برای فولدر مورد نظر انتخاب کرده اید.

2. آپلود کردن فایل های وردپرس

فولدری که به منظور نصب وردپرس در سی پنل خود ایجاد کرده اید، در حال حاضر خالی است. در مرحله دوم نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل شما باید فایل های مربوط به وردپرس را روی آن آپلود نمایید. به همین منظور باید شکل زیر پیش بروید:

  1. در ابتدا به وب سایت Wordpress.org یا برای نصب وردپرس فارسی به آدرس wp-persian.com مراجعه کرده و آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید.
    دانلود وردپرس برای نصب روی ساب فولدر سی پنل
  2. سپس نسب به آپلود فایل مربوطه در ساب فولدر ایجاد شده اقدام نمایید. در صورت تمایل می توانید از آموزش نحوه آپلود فایل در سی پنل کمک بگیرید.
بعد از آپلود فایل فشرده شده وردپرس در سی پنل باید فایل ها و پوشه های قرار گرفته در آن را استخراج نمایید. فایل های استراج شده را باید در مسیر فولدر مورد نظر خود که در این آموزش example نام دارد، قرار دهید. در غیر این صورت امکان نصب وردپرس برای شما وجود نداشته و در ادامه با خطا مواجه می شوید. برای آشنایی با نحوه استخراج فایل ها از حالت فشرده در سی پنل می توانید از آموزش زیر استفاده نمایید.

نحوه استخراج فایل ها از حالت فشرده در سی پنل

3. ایجاد پایگاه داده در وردپرس

در مرحله سوم نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل زمان آن می رسد که اقدام به ایجاد یک پایگاه داده جدید در سی پنل خود نمایید.

  1. به همین منظور باید از طریق منو «DATABASES» زیر منو «MySQL Databases» را انتخاب نمایید.آموزش کامل نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
  2. سپس می توانید به کمک آموزش زیر به ساده ترین شکل ممکن اقدام به ایجاد دیتابیس جدید نمایید.

نحوه ساخت سریع دیتابیس در سی پنل توسط ابزار MySQL Database Wizard

4. نصب وردپرس روی ساب فولدر هاست

بعد از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل بالا که در واقع پیش نیاز بشمار می روند، در مرحله آخر از آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل باید وردپرس را روی هاست خود نصب نمایید. برای اینکار باید آدرس ساب فولدر خود را به شکل yourdomain.com/example در مرورگر وارد نمایید. دقت داشته باشید به جای کلمه example  باید نام پوشه ای که در مرحله اول ساختید را بنویسید. سپس صفحه ای همانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود که از شما می خواهد زبان وردپرس خود را انتخاب نمایید. در این آموزش ما به صورت پیش فرض زبان فارسی را انتخاب می کنیم.

انتخاب زبان وردپرس نصب شده روی ساب فولدر سی پنل

سپس مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  1. در ابتدا شما باید همانند تصویر زیر اطلاعات مربوط به دیتابیس ساخته شده را به شکل دقیق در فیلدهای تعیین شده وارد کرده و روی «فرستادن» کلیک کنید.
    دیتابیس وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
  2. در گام بعدی وردپرس شما به دیتابیس ایجاد شده متصل می شود و شما می توانید پیغام نمایش داده شده در تصویر زیر را مشاهده نمایید. در این صفحه باید روی «راه اندازی نصب» کلیک کنید.
    راه اندازی نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
  3. در صفحه جدیدی که برایتان نمایش داده می شود باید اطلاعات مربوط به وب سایت خود را وارد کرده و روی دکمه «راه اندازی وردپرس» کلیک کنید.
    🔵🟢 نکته مهم: دقت داشته باشید نام کاربری و رمزی که در این صفحه نوشته می شود همان نام کاربری  و رمز عبور شما برای ورود به پیشخوان وردپرس است پس این اطلاعات را در فایلی همچون نوت پد ذخیره کنید تا در مراحل بعدی بتوانید وارد پیشخوان وردپرس خود شوید.
    راه اندازی وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
  4. بدین ترتیب فرآیند نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل با موفقیت به اتمام رسیده است و می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور که در گام قبلی یادداشت کردید، وارد پیشخوان وردپرس نصب شده روی ساب فولدر مورد نظر شوید.
    نحوه نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بوده است تا نحوه نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب شما می توانید به راحتی چندین وردپرس را روی یک هاست داشته باشید. تفاوتی که این نوع از نصب وردپرس با روش های موجود دیگر دارد این است که شما می توانید ارزش سئویی وردپرس های جدید را برای دامنه اصلی حفظ کنید و بدین ترتیب رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشید. در صورت وجود سوال در این مورد از طریق دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

آموزش رایگان سی پنل

5/5 - (10 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۴۸ دیدگاه ها

  1. سلام، ممنون از آموزشهای عالیتون، اول باید اعتراف کنم که من هروقت میخوام آموزش جدیدی رو مطالعه کنم انتهای موضوع سرچ م در گوگل کلمه “میزبانفا” رو هم قرار میدم که اگر شما در موردش آموزشی دارید آموزش شما رو بیاره 🙂 چون خیلی کامل و جامع و با جزئیات آموزش میدین که خیلی عالی هست…
    حالا درمورد این ساب فولدر یک سوال داشتم. میخوام بدونم میشه برای سایت اصلی و ساب فولدرهاش از یک دیتابیس مشترک استفاده کرد؟ اگر میشه چطوری باید استفاده کرد که با تغییر دادن برخی چیزها مثلا حذف یا اضافه کردن افزونه ها در یکی از سایت ها تاثیری روی سایت دیگه نذاره…که مشکلی پیش نیاد… درواقع هدف من این هست که برخی “متا کی” ها رو توی سایت اصلی ایجاد کنم و توی سایت ساب فولدر هم خودش ایجاد بشه که بتونم به هم ارتباطشون بدم… مثلا کاربرهایی که دارم وقتی توی یک سایت ثبت نام کردن یا میکنن توی سایتی که روی ساب فولدر هم هست ثبت نام بشن… یا قسمت فروشگاه سایت رو که با ووکامرس ایجاد کردم بتونم به طور کلی منتقل کنم روی سایت ساب فولدر اما بتونم برخی محصولاتم رو روی دامنه اصلیم نمایش بدم…
    راهکارش چیه؟ چطوری میشه اینکارو کرد؟ اصلا استفاده از دیتا بیس مشترک منطقیه یا راهکار دیگه ای وجود داره برای این؟

    1. سلام و احترام؛
      خیلی خیلی خوشالیم که رسانه های میزبان فا رو به عنوان مرجع حل سوالاتتون در نظر گرفتید و این باعث افتخار ماست. امیدوارم بتونیم موثر واقع بشیم.
      به صورت کلی استفاده از یک دیتابیس مشترک احتمال و ریسک از دست رفتن اطلاعات حیاتی رو چند برابر میکنه. از طرفی دیتابیستون سنگین میشه.
      ولی در این خصوص برای سهولت کارتون می تونید از وردپرس شبکه استفاده کنید.

      وردپرس شبکه امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار میده و میشه از اون برای هر هدفی که به کسب و کار و سایت شما مرتبط هست استفاده کنید تا دیگه نیازی نباشه تا به شکل سنتی و پیشفرض برای نصب هر وردپرس روی هاست اقدام به ساخت دیتابیس، دانلود و آپلود وردپرس و در نهایت نصب وردپرس کنید، بلکه کافیه تا وارد پیشخوان مدیریت وردپرس شبکه شده و با چند کلیک ساده آدرس ساب دامنه مورد نظرتون رو انتخاب کنید و خیلی سریع به صورت یک ساب دامنه یا ساب فولدر یک وردپرس جدید رو با افزونه ها و قالب های متفاوتی که میخواهید تا از اونها استفاده کنید جدا از سایت اصلی روی اون نصب و فعال کنید.

  2. سلام وقت بخیر، در مرحله دوم گفتید وردپرس رو نصب می کنیم و در مرحله چهارم هم نصب وردپرس هست، یعنی دو بار نصب میشه؟؟؟ من متوجه نشدم
    لطفا توضیح بدین ممنونم

    1. با سلام دوست عزیز
      مرحله دوم مربوط به دانلود فایل فشرده وردپرس و آپلود آن روی هاست است. در این مرحله شما باید فایل وردپرس را برای نصب روی هاست خود دانلود کرده و روی ساب فولدر مورد نظرتان آپلود نمایید. در واقع این کار یک پیش نیاز بری نصب وردپرس است. بعد از طی کردن این مرحله و ایجاد دیتابیس در مرحله سوم در آخرین مرحله باید با وارد کردن آدرس ساب فولدر مورد نظر در مرورگر اقدام به نصب وردپرس نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  3. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    یک سوال داشتم؟ من میخوام چندین دمو سایت بسازم. به نظر شما برای هر کدام یک subfolder بسازم بهتره یا اینکه یک وردپرس شبکه راه اندازی کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      یکی از مزیایای راه اندازی وردپرس شبکه استفاده برای دموی آنلاین قالب هستش.
      هم می تونید از یک هاست به عنوان هاست دمو برای نصب وردپرس های مجزا جهت پیش نمایش قالب ها استفاده کنید.
      هم می تونید از وردپرس شبکه استفاده کنید. اما وردپرس شبکه معایبی هم داره به عنوان مثال ممکنه برخی افزونه ها در وردپرس شبکه در کنار همدیگه به خوبی کار نکنن یا اینکه میزان بازدید از دموها بالا باشه و نتونید منابع هاستتون رو به خوبی کنترل و مدیریت کنید به این صورت تاثیر نامطلوبی روی سایت اصلی هم داره. یا اینکه اگه به هر دلیلی دیتابیس به مشکل بخوره یا مشکلی برای وردپرس شبکه به وجود بیاد نمایش کل دموها با اختلال مواجه میشه.
      باز انتخاب این مورد کاملا سلیقگی هستش با اینکه نصب وردپرس های مجزا فضای بیشتری اشغال میکنه اما ریسک کمتری همراه داره چون اگه زمانی تمایل داشتید یکی از این دموها رو جدا کنید با توجه به مشترک بودن دیتابیس ممکنه بخشی از اطلاعات رو از دست بدید. وجود اختلال هم از عمده موارد شایعی هستش که در وردپرس شبکه پیش میاد.

  4. سلام وقت بخیر برای ساخت وبلاک روی ساب دامین ، لازمه که مراحل نصب ورد پرس رو انجام بدم ؟
    یعنی برای ساخت وبلاگ برای سایت در ستب دامین چه مراحلی رو باید انجام بدم ؟
    ممنون میشم خیلی زود بهم جواب بدین ……

  5. ببخشید پیام بالا رو اشتباه نوشتم منظورم ساب فولدر هست

    سلام وقت بخیر برای ساخت وبلاک روی ساب فولدر ، لازمه که مراحل نصب ورد پرس رو انجام بدم ؟
    یعنی مراحل ساخت وبلاگ برای سایت در ساب دامین چه مراحلی رو باید انجام بدم ؟
    خواهش میکنم خیلی زود بهم جواب بدین ……

    1. با سلام دوست عزیز
      شما اگر قصد دارید وبلاگ خود را روی یک ساب فولدر بالا بیاورید نیاز است که دوباره مراحل نصب یک وردپرس جدید برای آن را طی کنید. در واقع وردپرس قبلی شما که در روت نصب شده است مربوط به سایت اصلی است و هر فولدری که می خواهید ایجاد نموده و نمایش دهید نیز به یک سیستم مدیریت محتوا جدید نیاز دارد. مراحل ساخت وبلاگ روی ساب دامین نیز دقیقا همانند ساب فولدر است و تنها مسیر آپلود فایل تغییر می کند. شما می توانید به کمک آموزش رایگان وردپرس به صورت صفر تا صد به شکل بهتری با مراحل نصب وردپرس در حالت های مختلف و نحوه نصب آن آشنا شوید.
      موفق و پیروز باشید

  6. سلام ممنون بابت مطلب کاملتون
    1.ایا باید ساب فولدر هم در کنسول گوگل ثبت بشه جداگانه؟ یا خیر؟ اگر بله، ایا محتوای تکراری نمیشه چون دامنه اصلی ثبت شده.
    2. چگونه دامنه اصلی و از بین پروتکل های مختلف در کنسول ورژن جدید مشخص کنیم ؟ بگیم گوگل این دامنه اصلیه تا تکراری نشه و جریمه نکنه.

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. در خصوص سال اول باید اشاره کنم که ساب دامنه، ساب فولدر و موارد این چنینی یک دامنه کاملا مجزا با یک دیتابیس متفاوت است. در نتیجه اگر می خواهید از سرچ کنسول گوگل برای دریافت اطالاعات تکمیلی استفاده کنید، باید ساب فولدر خود را به صورت جداگانه ثبت نمایید و به هیچ عنوان محتوای تکراری در نظر گرفته نمی شود. در خصوص سوال دوم دقیقا متوجه منظور نشدم. اما اطلاعات کنسول قبلی شما به کنسول جدید منتقل می شود و نیازی نیست که نگران تکرار شدن یک دامنه باشید. مطالعه مقاله مقایسه کامل سرچ کنسول جدید گوگل و نسخه قدیم و همچنین مقاله راهنمای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل می تواند برای شما مفید واقع شود.
      موفق و پیروز باشید

  7. درود بر شما ، از تیم میزبان فا برای ارائه آموزشهای اصولی و کاربردی بسیار متشکرم ، امیدوارم همواره موفق و سربلند باشید ، به نظر شما برای راه اندازی یک سایت فروش قالب و افزونه که نیاز به نصب دموهای مختلف و افزونه های متفاوتی هست کدام روش بهتر و از نظر سئو برای سایت اصلی تاثیر بهتری دارد؟ نصب وردپرس شبکه یا روی ساب دامین یا ساب فولدر؟ ممنون میشم اطلاعات کامل را بفرمائید

    1. سلام روزبخیر؛
      ممنون از لطف و محبتی که به مجموعه میزبان فا دارید خوشحالیم که از مقالات رضایت داشتید.
      در خصوص سوالتون، نظریه های مختلفی مطرح هست اما با توجه به تجربه شخصی که داشتم راه اندازی هر دمو به صورت مجزا با دیتابیس جداگانه خیلی بهتره.
      حتی میتونید یک هاست مجزا برای راه اندازی دموها داشته باشید و تمامی قالب ها رو روی اون هاست راه اندازی کنید تا منابع پردازشی هاست اصلی درگیر نشه.

  8. سلام و عرض ادب ، فیلد پایگاه داده را روی localhost قرار دهیم؟؟ من میخوام روی هاست انلاین ساب فولدر را ایجاد کنم .. این گزینه را راهنمایی فرمایید و اینکه وقتی میخواهیم که دامنه ما مثل سایت شما تبدیل به mysitename.com/blog شود در example فقط blog را قرار دهیم یا /blog .. و در اخر اینکه دوباره باید قالب و با افزونه ها روی وردپرس جدید نصب کنیم و راهی برای اینکه انها را انتقال دهیم نیست؟ باسپاس از اموزش های خوبتون.

    1. سلام روزبخیر؛
      ساختار ساب دامین به شکل blog.mizbanfa.net و ساختار ساب فولدر به شکل mizbanfa.net/blog هستش. اگر تمایل به ساخت ساب فولدر دارید یعنی ساختاری مشابه mizbanfa.net/blog ایجاد کنید ابتدا باید یک فولدر با نام دلخواه ایجاد و سپس در راستای نصب وردپرس اقدام کنید. دیتابیس ساب فولدر و ساب دامین از دیتابیس سایت اصلی کاملا مجزا هستش.
      آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر سی پنل
      آموزش نصب وردپرس روی ساب فولدر دایرکت ادمین

  9. با سلام مجدد.. بله میخواستم ساب فوادر ایجاد و وردپرس روی ان نصب کنم و سوالم این هست که در قسمتی که اطلاعات مربوط به دیتا بیس را وارد میکنیم شما در تصویر فیلد میزبان پایگاه داده را local host پر کردید .. چرا باید بنویسیم لوکال هاست وقتی روی هاست انلاین داریم ساب فولدر ایجاد میکنیم. و چی باید بنویسیم در این فیلد؟؟؟ در عکسی که خودتان گذاشتید .. با سپاس

    1. سلام و احترام؛
      در راه اندازی وردپرس روی ساب دامین، ساب فولدر، هاست یا لوکال هاست فرقی نمیکنه باید میزبان پایگاه داده رو لوکال هاست در نظر بگیرید.

  10. عذر میخوام ساب دامین میخوام ایجاد کنم و سوالم درست مطرح کردم فقط اشتباه تایپی نوشتم ساب فولدر. ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

  11. با سلام و درود
    بنده حدود ۲ سالی است که از ساب فولدر blog برای سایتم استفاده می کنم.
    *اما متاسفانه جدیدا زمانی که آدرس سایت را بهمراه ساب فولدر blog وارد می کنم، در اکثر مواقع برگه صفحه اصلی سایت بدون زیر دامنه ساب فولدر باز می شود (به دامنه اصلی ریدایرکت می شود) و باید چندین بار آدرس را وارد کنی تا به آدرس زیر دامنه ساب فولدر برود .. بنده اول فکر کردم بخاطر اسلش / آخر ساب فولدر است * که اگر نباشد، ساب فولدر به دامنه اصلی ریدایرکت می شود، ولی متاسفانه مشکل از آن هم نبود و حتی در ساب فولدر و در بخش پیوندها، پیوندها را مجددا تنظیم کردم روی نوشته و ذخیره زدم .. ولی هیچ تغییری صورت نپذیرفت.
    ممنون میشم بفرمایید مشکل از کجاست؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بنظر میرسه که این ادرس به درستی لود میشه. در چنین مواقعی باید کوکی های مرورگر رو حذف کنید. لینک های وردپرس رو چک کنید. در صورت امکان اگر رول خاصی تعریف نشده فایل htaccess. رو حذف کنید. هم چنین بررسی کنید کد ریدایرکت برای ادرس خاصی تعریف نشده باشه.

  12. اگر بخواهم ورد پرس را در یک ساب فولدر جدید در یک ادان دامین نصب کنم پطور باید اقدام کنم؟

  13. با سلام و درود
    ممنون از پاسخ شما.
    فقط به این نکته اشاره نفرمودید که htaccess. ساب فولدر را حذف کنیم یا روت اصلی سایت؟

    1. سلام و احترام؛
      این اقدامات رو برای وردپرسی انجام بدید که مشکل داره و نمیشه بهش لاگین کرد.

  14. سلام ممنون ازتون بخاطر سات بسیار خوبتون از همه مهمتر پشتیبانی عالیتون.. مطالبتون واقعا کامله خداقوت

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. خوشحالیم که آموزش های ما برای شما مفید واقع شده است.
      موفق و پیروز باشید

  15. سلام، تا چه تعداد ساب فولدر مجاز است؟
    آیا تعداد ساب فولدر و در نتیجه تعداد دیتابیش زیاد باشه ، بر سرعت سایت تاثیر منفی نمیذاره؟
    با سپاس

    1. سلام و احترام؛
      در ساخت ساب و فولدر و ساب دامین اصولا محدودیتی اعمال نمیشه منتهی شما باید به چند نکته دقت داشته باشید:
      1- چه تعداد وردپرس یا سیستم مدیریت محتوای دیگری روی این هاست راه اندازی میشه و هر کدام چه میزان منابعی رو مشغول میکنن؟ هر چه مشغول شدن میزان منابع هاست بیشتر باشه قطعا بر وبسایت های اصلی فشار وارد میشه و متضرر خواهید شد چرا که این مبحث روی سرعت سایت تاثیر گذار هست و هر سایت باید میزان منابعی که لازم داره در اختیارش قرار بگیره پس باید روی این مقوله مدیریت دقیقی داشته باشید.
      2- چه تعداد دیتابیس راه اندازی میشه؟ آیا وجود همگی لازم هستش؟ این مورد هم بر بکاپ گیری کلی شما تاثیرگذار هست و در برخی مواقع وجود دیتابیس های متعدد یا سنگین موجب بکاپ گیری های ناقص میشه.

  16. یعنی میزبان فا ترکونده گوگل رو

    دمتون گرم بابت آموزشها
    من مرجعم میزبان فا است
    دوسایتم هم اینجا میزبانیه

  17. نمیدونم چرا نمیتونم ساب فولدر رو درک کنم و چرا باید اصلا باید ساب فولدر داشته باشیم ؟!

    1. سلام و احترام؛
      ساب فولدر هم زیرشاخه ای از دامنه اصلی محسوب میشه داخل اون می تونید سیستم مدیریت محتوای مجزا همراه دیتابیس مجزا از سایت اصلی راه اندازی کنید منتهی گوگل این سایت رو یک سایت مجزا حساب نمیکنه پس به واسطه ساب فولدر میتونید قدرت دامنه اصلی رو بهبود بدید مثلا یک بلاگ کنار سایت اصلی داشته باشید و روش مانور بدید تا رتبه و ارزش دامنه اصلیتون هم بهبود پیداکنه. به عنوان مثال بلاگ و مگ میزبان فا در ساب فولدر راه اندازی شدن علاوه بر اینکه دیتابیس و ورودپرس مجزایی دارن از امتیازات دامنه اصلی میزبان فا هم برخوردار میشن وبالعکس بهش امتیاز و ارزش میدن و آدرس دهیشون به شکل mizbanfa.net/mag و mizbanfa.net/blog هستش.
      شباهت ساب فولدر و ساب دامین اینه که در هر دو نیاز به دامنه مجزا ندارید و در هر دو میشه سیستم مدیریت محتوا و دیتابیس مجزایی داشت و تفاوت تکنیکالشون اینه ساب دامین از نظر گوگل یک سایت مجزا هست. تفاوت دیگشون توی آدرس دهی هستش به این شکل:
      ساب فولدر بلاگ mizbanfa.net/blog
      ساب دامین blog.mizbanfa.net

  18. سلام افزونه های سایت اصلیم زیاد هست آیا اگر یک ساب فولدر درست کنم و قسمتهایی از سایت رو مثل پنل کاربری و یکسری فرم هارو به ساب فولدر منتقل کنم که تعداد افزونه های مرتبط با اینها به ساب فولدر منتقل بشن آیا به بهبود سرعت سایت اصلیم کمک میکنه؟

  19. سلام. قصد دارم روی ساب فولدر، یک وردپرس مجزا ایجاد کنم. سایت اصلی و ساب فولدر هر دو محتوا محور هستن اما ماهیت محتواها فرق داره. اگر که سایت اصلی، خیلی تولید محتوا نشه ولی روی ساب فولدر، محتوا ایجاد بشه، سئو سایت اصلی (که محتوا خیلی کم تر داره) تأثیر منفی می گیره؟

    1. سلام و احترام؛
      با ایجاد ساب فولدر و تولید محتوا به برندسازی و سئو سایت کمک شایانی میشه البته مبنی بر این مورد که تولید محتوا به صورت اصولی و صحیح صورت بگیره به این شکل می تونید به وبسایت اصلی هم ارزش منتقل کنید و موجب بهبود جایگاهش بشید.

  20. سلام تمام مراحل را درست پیش رفتم ولی صفحه نصب وردپرس بالا میاد و اطلاعات هم درست وارد میشه ولی با خطای (یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است. دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.) رو نمایش میده ممنون میشم راهنمایی کنید

  21. سلام ببخشید نمیشه روی دیتابیس فعلیمون بسازیم ؟ چونکه هاستم محدودیت دیتابیس داره ، یدونه دیتابیس بیشتر نمیشه ساخت

  22. برای سایت جدید همین دیتابیس رو وارد کنید منتهی پیشوند جداول دیتابیس (table_prefix = ‘wp_a_’) هر سایت رو جدا وارد کنید

  23. سلام
    من ی سایت می خوام بسازم که خدماتی شرکتی هست
    و یعدا س فروشگاه اضافه کنم در ساب فولدر
    چطور در سایت اصلی می توانم لینک کنم به سایت فروشگاهم ممنون راهنمایی بفرمایید

  24. با سلام و عرض ادب؛
    طبق آموزش شما ساب فولدر ایجاد و تمامی مراحل را تا ساخت دیتابیس انجام دادم، تو مرحله نصب وردپرس آدرس سایت رو همونطوری که فرمودید در مرورگر وارد میکنم ولی با پیغام برگه پیدا نشد مواجه میشم. تأکید می کنم تمام مراحل را با دقت انجام دادم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چه مشکلی میتونه وجود داشته باشه.
    ضمناً سپاس بابت آموزش های خوبتون.

    1. سلام و احترام؛
      با توجه به اینکه هنوز هیچ سیستم مدیریت محتوایی در این مسیر نصب نشده است پس طبیعی است که با خطای 404 مواجه شوید.
      1- در پوشه ساب فولدر فایل نصب وردپرس را درج و آن را اکسترکت نمایید.
      2- بررسی کنید محتویات نصبی دقیقا در مسیر ساب فولدر قرار گیرد و اگر پوشه ای تحت عنوان wordpress ایجاد گردید فایل و فولدرهای درون آن را را به ساب فولدر move کنید.
      3- مجددا آدرس ساب فولدر را در مرورگر وارد نموده و مراحل نصب وردپرس را ادامه دهید.

  25. سلام وقتتون بخیر
    یک سایت روانشناسی دارم که میخواستم داخل یک ساب‌فولدر، قالب فروشگاهی نصب کنم که امکان فروش دوره‌ها رو داخل اون قالب انجام بدم.
    سوالی که دارم در مورد گرفتن ای‌نماد هست. که برای درخواست ای‌نماد، آیا باید برای سایت اصلی اقدام کنم یا برای ساب‌فولدر؟
    اگر اشتباه نکنم، اگر ساب‌دامنه می‌بود، لازم بود که برای ساب‌دامنه درخواست ای‌نماد میدادم. ولی درخصوص ساب‌فولدر ممنون میشم راهنمایی کنید.

  26. سلام ارادت
    بنده ساب فولدر زدم و دامین mysite.ir/blog را راه اندازی کردم
    بخاطر اینکه میخوام بلاگ راه اندازی کنم
    بلاگ باید روی صفحه اصلی یا خانه باشه
    مشکل اینجاست که برعکس سایت اصلیم این دامین ساب فولدر صفحه اصلی نداره
    صفحه اصلی قابل ویرایش نیست
    بنظرتون مشکل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *