آموزش های وردپرس

آموزش ایجاد محصولاتی که بزودی به فروشگاه اضافه خواهند شد

در این مقاله از آموزش گام به گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم روش ایجاد برچسب به زودی برای محصولاتی که در فروشگاه موجود نیستند و قرار است به زودی به انبار اضافه شوند را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این برچسب به کاربر نشان می دهید که یک محصول قرار است به زودی منتشر شود و در صورتی که قصد خرید آن را دارید می توانید در آینده ای نزدیک آن را از فروشگاه خریداری نمایید. درج برچسب بزودی روی محصولات ووکامرس دو مزیت بسیار مهم را برای فروشگاه اینترنتی شما خواهد داشت.

  • مورد اول این است که شما با درج برچسب بزودی روی محصولات ووکامرس به کاربر اطلاع رسانی می کنید که می تواند در آینده ای نزدیک محصول را از طریق فرروشگاه شما خریداری نماید و همین امر سبب می شود تا مشتریان شما منتظر رسیدن محصول مورد نظر باشند.
  • مزیت بعدی این است که قبل از اینکه فروش محصول آغاز شود، گوگل لینک مربوط به محصول را مشاهده کرده و آن را ایندکس می کند. بدین ترتیب شما می توانید رتبه های بالاتر نتایج گوگل را برای محصولی که هنوز منتشر نشده است، به دست بیاورید.

برچسب بزودی روی محصولات ووکامرس

در آموزش های قبلی روش درج محصول در ووکامرس را با هم بررسی کردیم. حالا روش ایجاد حالت «به زودی» را به صورت آزمایشی برای یکی از محصولات موجود در فروشگاه انجام می دهیم. به همین منظور باید در پیشخوان وردپرس خود روی منوی «محصولات» کلیک کنید تا لیست محصولات به شما نشان داده شود.

برچسب زدن روی محصولات در ووکامرس

سپس روی نام یکی از محصولات یا دکمه ویرایش پایین آن کلیک کنید تا صفحه مربوط به آن باز شود.

برچسب زدن روی محصولات در ووکامرس

در این صفحه تمامی اطلاعات مربوط به محصول قابل مشاهده خواهد بود. برای درج برچسب بزودی روی محصولات ووکامرس تنها کافی است تیک گزینه به زودی را فعال کنید. پیشنهاد ما این است که قیمتی برای محصول قرار ندهید. در نهایت نیز روی دکمه «به روز رسانی» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود.

انبارداری در ووکامرس

پس از درج برچسب بزودی روی محصولات ووکامرس اگر صفحه مربوط به محصول مورد نظر را باز کنید، می بینید که گزینه «افزودن به سبد خرید» حذف شده است و دیگر قیمتی برای محصول ارائه نمی شود. در کنار تصویر محصول پیامی تحت عنوان «به زودی» منتشر شده و امکان وارد کردن آدرس ایمیل برای حالت «وقتی موجود شد به من اطلاع بده» نیز فراهم می شود.

برای ایجاد این قابلیت یک پلاگین طراحی شده است که به کمک آن می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن این کار را انجام دهید. برای پیدا کردن دسترسی به این پلاگین باید از طریق منو ووکامرس، زیر منو «به زودی» را انتخاب کرده و آن را در یک تب جدید باز کنید.

انبارداری در ووکامرس

در این قسمت می توانید ایمیل های وارد شده را مدیریت کنید. زمانی که فردی آدرس ایمیل خود را وارد می کند، در لیست درخواست های کاربران ایمیل آن فرد نشان داده می شود. تعداد ایمیل هایی که برای یک محصول ارسال شده اند نیز در قسمت «تعداد درخواست دهندگان» قابل مشاهده است.

انبارداری در ووکامرس

بعد از اینکه محصول مورد نظر ایمیل شد، شما می توانید روی دکمه «کپی ایمیل درخواست دهندگان» کلیک کنید تا تمامی این ایمیل ها انتخاب شود. سپس آنها را در یک نوت وارد کرده و فایل مربوطه را ذخیره کنید. بدین ترتیب می توانید به تمامی آنها ایمیل بزنید و انتشار شدن محصول مورد نظر را اطلاع دهید. در آخر نیز با کلیک بر روی گزینه «حذف» تمامی ایمیل هایی که برای یک محصول ارسال شده اند، حذف می شود.

در آموزش های قبلی چگونگی درج محصول به صورت تخصصی را با هم بررسی کردیم. اما در شرایطی که محصولی در انبار موجود نباشد و تصمیم داشته باشید به زودی آن را تهیه نمایید می توانید در کنار محصول مربوطه برچسبی تحت عنوان بزودی درج شود. با درج برچسب بزودی روی محصولات ووکامرس خریدار از وضعیت انبار آگاه شده و در آینده نه چندان دور مجددا جهت تهیه محصول به فروشگاه مراجعه خواهد کرد.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

5/5 - (1 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۴ دیدگاه ها

    1. با سلام دوست عزیز
      برای فعالسازی حالت «به زودی» برای فروشگاه اینترنتی ووکامرس خود می توانید از افزونه ای که در عکس زیر مشخص شده است استفاده نمایید.

        1. سلام و احترام؛
          افزونه ای که در این مقاله می بینید در کنار قالب پروشاپ به صورت رایگان روی برخی از هاست های ووکامرس میزبان فا برای کاربران ارائه میشه اما اگر به دنبال افزونه مشابه هستید می تونید از Woo Coming Soon
          هم استفاده کنید. که در مخزن وردپرس رایگان عرضه شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *