آموزش های وردپرس

آموزش مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ یکی از نیازهای اساسی کاربرانی که فروشگاه اینترنتی خودشون را با استفاده از ووکامرس راه‌اندازی کردن بوده و هست تا با استفاده از اون قادر باشند تا نسبت به حذف فیلدهای اضافی ووکامرس اقدام کنند. در بسیاری موارد که ما فروشگاه اینترنتی با ووکامرس ایجاد می‌کنیم خیلی از فیلدهای پرداخت را اصلا بهشون نیازی نداریم، چرا که فروشگاه ما در زمینه‌ای فعالیت داره و محصولات را ارائه میده که نیازی به این اطلاعات از کاربر نخواهد بود، در نتیجه همین فیلدهای اضافی ووکامرس باعث میشه تا مشتری یک فرآیند خرید طولانی را طی کنه و مجبور به پر کردن اطلاعاتی باشه که نه برای خودش لازم هستند و نه برای ما که صاحب این فروشگاه هستیم. بنابراین لازمه تا شخصی سازی هایی انجام داده و فیلدهای تسویه حساب در ووکامرس را تغییر دهیم. از سوی دیگه ممکنه تا بر اساس نوع محصولاتی که ارائه میدین نیاز باشه تا به جای این کار فیلدهای دیگه‌ای قرار بدین تا مشتری اونها را تکمیل کنه یا اینکه اقدام به ارسال فایلی در هنگام خرید محصولات بکنه، بنابراین نیاز به افزونه‌ای داریم تا فیلدهای پرداخت در ووکامرس را مدیریت کنیم.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس را دارم که با استفاده از این افزونه قادر به شخصی سازی فیلدهای پرداخت ووکامرس هستید و میتونید اقدام به سفارشی سازی فیلدها بکنید. پیش از این هم در آموزش افزودن فیلد دلخواه در ووکامرس به نحوه اضافه یا حذف فیلدهای پرداخت ووکامرس پرداختم، اما افزونه‌ای که در این آموزش قصد معرفی اونو دارم به شما کمک میکنه تا مدیریت بهتری روی فیلدهای تسویه حساب ووکامرس داشته باشید.

آموزش مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس

افزونه مدیریت فیلد تسویه حساب ووکامرس که قصد معرفی اونو دارم با نام WooCommerce Checkout Manager در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از 50.000 نصب فعال و کسب امتیاز 3.7 را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به مدیریت فیلدهای تسویه حساب ووکامرس در صفحه پرداخت هزینه محصولات خواهید بود. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزتن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

دانلود افزونه WooCommerce Checkout Manager

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

Allow Customers to Upload Files: در صورتی که قصد دارید امکان آپلود فایل در صفحه تسویه حساب ووکامرس فراهم باشه ابدا تیک این گزینه را فعال کنید.

Upload Title: تو این فیلد عنوان دلخواه برای فیلد ارسال فایل در ووکامرس را وارد کنید.

Notification E-mail: تو این فیلد آدرس ایمیل که قصد دارید با ارسال فایل اطلاع رسانی صورت بگیره را وارد کنید.

Products و Categories: با استفاده از این دو فیلد میتونید امکان ارسال فایل در صفحه تصویه حساب را برای محصولات خاص یا دسته‌بندی‌های خاص مجاز یا غیر مجاز کنید. برای دسترسی دادن کافیه آی دی محصولات یا نامک دسته‌بندی محصول وردپرس را در بخش Allow و برای غیر مجاز کردن هم در بخش Deny وارد کنید.

General Alerts: با استفاده از این بخش میتونید پیغام دلخواه برای ارسال موفقیت آمیز بودن فایل را وارد کنید و در بخش Deletion confirmation هم متن دلخواه برای حذف فایل را وارد کنید.

Restrictions: با استفاده از این بخش میتونید انواع پسوند مجاز در وردپرس برای آپلود توسط کاربر در صفحه پرداخت را وارد کنید و سپس از بخش Number Of Files to Upload حداکثر تعداد فایلی که کاربران قادر به ارسال اون هستند را وارد کنید. در نهایت از بخش Allow Upload for Order Status هم عنوان دلخواه برای ارسال موفقیت آمیز بودن مرحله اپلود را وارد کنید.

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

Disable Billing Address fields for certain products: با استفاده از این بخش میتونید آی‌دی محصولاتی که قصد دارید تا فیلد آدرس پرداخت در اون را غیرفعال کنید را وارد کنید تا فیلد آدرس ازشون مخفی بشه.

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

با استفاده از این تب قادر هستید تا اطلاعاتی به صورت نوتیفیکیشن قبل و بعد از پرداخت و تسویه حساب به مشتری اعلام کنید.

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

با استفاده از تب Switches میتونید برخی قسمت‌هایی که در صفحه پرداخت وجود داره را انتخاب کنید تا مشتری خودش بتونه با انتخاب اونها به مرحله بعدی هدایت بشه. به عنوان نمونه میشه به مخفی کردن اکانت ندارید عضو شوید در مرحله تسویه حساب که مشتری وارد سایت نشده اقدام کنید.

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

Order Notes: با استفاده از این تب میتونید از متن دلخواه برای فیلدها ووکامرس در صفحه پرداخت استفاده کنید و علاوه بر این هم شهر پیشفرض در هنگام خرید را انتخاب کنید.

با مراجعه به تب Custom CSS هم میتونید از استایل سفارشی در وردپرس استفاده کنید.

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

با مراجعه با تب Billing میتونید فیلدهای مربوط به برگه پرداخت ووکامرس را مدیریت کرده و کارهایی مثل تغییر مکان فیلد، ضروری یا غیرضروری کردن فیلد، انتخاب گزینه پیشفرض برای هر یک از فیلدها، انتخاب نوع فیلد، تعیین اندازه فیلد و… را انتخاب کنید. برای تغییر مکان فیلدهای مختلف کافیه با استفاده از خاصیت کشیدن و رها کردن فیلد مورد نظر خود را انتخاب کرده و مکان آن را با استفاده از نشانگر ماوس تغییر دهید.

 

افزودن فیلد دلخواه در صفحه پرداخت ووکامرس

برای افزودن فیلد دلخواه در برگه پرداخت ووکامرس ابتدا در تب billing و در انتهای صفحه روی دکمه Add Field کلیک کنید تا گزینه‌ای در انتهای همین صفحه مشابه فیلدهای بالای صفحه باز شده و سپس به ترتیب زیر عمل کنید.

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

Required: با فعال کردن تیک فیلد مورد نظر در این ستون فیلد ایجاد شده ضروری بوده و مشتری حتما باید آن را تکمیل کند.

Position: در این ستون میتونید مکان دلخواه برای نمایش فیلد را در بخش راست، چپ و یا کشیده در یک خط کامل انتخاب کنید.

Clear: با فعال کردن این گزینه فیلد مورد نظر به حالت تیره یا شفاف برای مشتری نمایش داده خواهد شد.

Label: در این فیلد عنوان فیلد مورد نظر خود را برای اینکه مشتری آن را انتخاب کند را وارد کنید.

Placeholder: در این فیلد متن مورد نظر برای نمایش داخل فیلد و به عنوان نگهدارنده متن فیلد را وارد کنید.

Choose Type: در این بخش نوع فیلد را در حالت متنی، چک باکس، چند انتخابی و… تعیین کنید.

Abbreviation: در این فیلد یک مخفف برای فیلد ایجاد شده به زبان لاتین انتخاب کنید.

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

حالا همونطور که در تصویر میبینید فیلد دلخواهی که برای نحوه آشنایی وارد کردم در اینجا نمایش داده شده است.

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

با استفاده از تب shipping هم میتونید به همان ترتیبی که برای فیلدهای پرداخت عمل کردید این بار فیلدهای را برای بخش حمل و نقل ووکامرس شخصی سازه کرده و آنها را مدیریت کنید.

مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس‌ | حذف فیلدهای اضافی ووکامرس

در نهایت با استفاده از زیر منوی Export هم میتونید از فیلدهای ساخته شده و تنظیماتی که روی فیلدهای پرداخت ووکامرس داشتید یک خروجی تهیه کرده و با درون ریزی در جای دیگه بدون نیاز به طی کردن این مراحل از ابتدا همه تنظیمات را درون ریزی کنید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید نسبت به مدیریت فیلدهای حمل و نقل در ووکامرس اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه مدیریت فیلدهای پرداخت در ووکامرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.7/5 - (4 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۲۳ دیدگاه ها

    1. سلام، همونطور که در مقاله گفته شده برای این کار از تب Billing استفاده کنید. کافیه تیک گزینه Cleare را فعال کنید.

      1. با سلام خدمت شما نویسنده محترم.
        اولا متشکرم به خاطر آموزش و توضیحات عالی. این افزونه برخلاف حجم فایل‌ش (حدود ۱ مگابایت) امکانات خوبی داره. که ممکنه بعضی‌هاش از قلم افتاده باشه (مثلا کامنت قبلم)

        در مورد این clear هم بگم به این معنی هست؛ اگر تیک هر clear هر فیلد خورده باشه؛ در همون خطی که فیلد نمایش داده می‌شه؛ فیلد بصورت تنها قرار میگیره.
        یکم سخت شد توضیحش 🙂

        مثال می‌زنم؛
        دوتا فیلد کوچیک دارید
        یکی پوزیشن right و دیگری پوزیشن left داره. این دو فیلد در کنار هم قرار می‌گیره. (مثالش داخل خود افزونه؛ نام و نام خانوادگی هست)
        حالا اگه تیک clear رو بزنید؛ دیگه این دوتا گزینه کنار هم نمایش داده نمیشن؛ و هرکدوم به یک خط جدید می‌رن.

        ممنون
        موفق باشید

        1. سلام وقتتون بخیر؛
          بسیار ممنون که اطلاعاتتون رو با ما و دیگران به اشتراک میذارید. 🌹🌹

    2. سلام.
      همونطور که در تصاویر بالا اومده؛ برای هر فیلد یک ردیف وجود داره. اول هر ردیف (سمت راست) با شماره شروع میشه. انتهای هر ردیف یه چک‌باکس هست که اگه تیک بزنید؛‌اون فیلد رو نمایش نمیده.
      مخفی کردن کشور؛ باعث میشه فرم درست کار نکنه. بهتره از طریق کدهای سی‌اس‌اس قسمت کشور رو نشون ندید.
      این کد رو وارد قسمت css اختصاصی خود افزونه کردم و کشور به خوبی نشون داده نمیشه!

      #billing_country_field, #shipping_country_field {
      display: none !important;
      }

  1. سلام با تشکر مفید تون چطور میشه گزینه پرداخت و گزینه های حمل و نقل رو با این افزونه ویرایش کرد؟

    1. سلام محمد جان، همونطور که داخل متن اشاره شده:
      با استفاده از تب shipping هم میتونید به همان ترتیبی که برای فیلدهای پرداخت عمل کردید این بار فیلدهای را برای بخش حمل و نقل ووکامرس شخصی سازه کرده و آنها را مدیریت کنید.
      کافی طبق توضیحاتی که برای ستون billing داده شده عمل کنید.

      1. با تشکر از پاسخگویی سریعتون بنده میخوام گزینه های پرداخت و گزینه های حمل و نقل که به صورت checkbox است به صورت منوی کشویی در بیارم ایا با این افزونه میشه اینکارو کرد؟

  2. سلام وقت تون بخیر

    ببخشید میشه اموزشی درمورد اوردن تب نظرات ووکامرس رو به پایین صفحه رو اموزش بدید ؟

    یعنی اون نظرات بصورت یک تب نباشه و مثل همین صفحه نظرات پایین صفحه قرار بگیرند

    ممنونم

  3. با سلام و احترام و با تشکر از آموزشی که قرار داده اید.
    یک سوال داشتم من تو سایت محصول فیزیکی و دانلودی همزمان دارم و می خواهم وقتی که شخص محصول دانلودی انتخاب کرد فرایند کوتاه باشه و اگر فیزیکی بود روند طبیعی طی کنه
    این کار با همین افزونه انجام میشه؟ به چه صورته؟
    لطفا راهنمایی بفرماییدبا تشکر از شما

  4. سلام
    من افزونه woocommerce checkout editor رو نصب کردم و فیلدهامو ادیت کردم ولی از موقعی که ادیت رو انجام دادم با اینکه فیلدهامو بعنوان مشتری پر میکنم ولی اجازه نمیده به صفحه پرداخت وارد بشم و اخطار میده که فیلد موبایل و ادرس مشکل داره
    افزونه رو غیرفعال کردم پاک کردم دوباره نصب کردم ولی همچنتن اخطار باقی میمونه.
    حتی بعدش این افزونه ای که معرفی کردید رو هم نصب کردم ولی مشکلم حل نشد.
    از کجا میتونم دیتاهای مربوط به افزنه قبلی رو پاک کنم و دوباره با افزونه های دیگه چک کنم.

  5. سلام وقت بخیر وقتی سفارش تو سایت ثبت میشه و به مرحله پرداخت میرسه فیلد شهر مجددا خالی میشه و ارور میده که فیلد شهر و انتخاب کنید وقتی مجددا انتخاب میکنیم و میخوایم پرداخت کنیم دوباره خالی میشه ، مشکل از کجاست ؟

  6. با عرض سلام و احترام
    در بخش صورت حساب وقتی فیلدی اجباری هست مثلا نام و نام خانوادگی، اگر کاربر وارد نکنه و روی پرداخت کلیک کنه خطا میگیره و در بالای صفحه پیغام میده که این دو فیلد پر نشده.
    من میخوام متن این پیغام خطا رو تغییر بدم.
    چطوری امکانش هست ؟
    با تشکر

  7. سلام
    ممنون از معرفی افزونه
    چطور میشه بدون افزونه گزینه های برگه پرداخت رو دیزاین کرد ؟
    مثلا دو ستونه بشه و تمیزتر از دیفالت دیده بشه

  8. سلام
    با این افزونه میشه کاری کرد که فیلد شماره موبایل همون شماره ای باشه که مشتری باهاش ثبت نام کرده و نتونه اون رو تغییر بده؟
    من از افزونه digits برای تایید ثبت نام (وردپرس-ووکامرس) استفاده میکنم که بدون مشکل در هنکام ثبت نام پیام ارسال میکند
    اما در صفحه مشخصات پرداخت که فیلدهایی مثل آدرس ، کدپستی و … وجود داره، شماره تلفن رو بدون تایید دریافت میکنه.
    آیا راهی هست که بشه در اون قسمت هم شماره موبایل رو تایید کنه و یا از همون شماره موبایل تایید شده در هنگام ثبت نام بصورت خودکار استفاده بشه و مشتری نتونه اون شماره رو تغییر بده؟
    با تشکر

  9. سلام با تشکر از آموزشهای خوبتان. یک سوال داشتم من قصد دارم یک فروشگاه با ووکامرس راه اندازی کنم فقط چطور میشه محصولات رو دونه دونه با کلید به اضافه کردن به سبد خرید به سبد خرید اضافه کرد و بعد بصورت کلی اقدام به تسویه حساب نمود که نیاز نباشه تک تک محصول رو خرید کرد.متشکرم

  10. سلام
    من ضمن تشکر از اطلاعاتی عالی که ارایه دادین سوالی داشتم
    من فرم رو به راحتی دست کاری میکنم و خیلی هم خوبه
    ولی متاسفانه همچنان در مرحله ی پرداخت از فرم قبلی استفاده میشه که پیش فرض هست
    چطور میتونم فرمی که خودم ساختم رو جایگزین کنم؟

  11. سلام عرض ادب
    من افزونهCheckout Field Editor for WooCommerce رو نصب و تغییرات رو انجام دادم برای 2تا فیلد
    آدرس ایمیل رو ویرایش کردم آدرس ایمیل کاملا اختیاری
    کد پستی رو ویرایش کردم کدپستی اختیاری و درست انجام شد
    ولی وقتی افزونه رو غیرفعال و بعد پاک کردم به حالت قبل برگشت
    میتونید راهنمایی کنید که چطور میشه کاری کار کرد که بعد از حذف افزونه تغییرات ثابت بمونه
    سپاسگذارم

  12. سلام و سپاس از مطلب عالیتون. یه سوال داشتم. ما تو سایت هم محصول دانلودی داریم و هم فیزیکی. میشه فرم صورتحساب جداگانه تعریف کرد؟ یعنی برای محصولات دانلودی، مثلا فیلد آدرس نباشه ولی برای محصولات فیزیکی، باشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. شاد و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *