آموزش های وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین سی پنل

نصب وردپرس روی ساب دامین این امکان را به شما میده تا به جای دامنه اصلی سایت خودتون از یک ساب دامنه و یا یک ساب فولدر استفاده کرده و وردپرس را در اونجا نصب کنید. قابلیتی که نصب وردپرس روی ساب دامین برای شما فراهم میکنه اینه که میتونید از امکان نصب دو وردپرس در یک هاست استفاده کرده و سایتی که در ساب دامنه وردپرس نصب و راه اندازی کردید را به صورت کلی از سایتی که در دامنه اصلی قرار داره جدا کنید. حالا میتونه این کار به این شکل باشه که هر دو سیستم مدیریت محتوای شما وردپرس باشه و یا اینکه از سایر سیستم‌های محتوا استفاده کنید. در هر صورت فرقی نداره و شما میتونید در ساب فولدر یک سایت مجزا راه‌اندازی کنید که کلیه موارد از دامنه اصلی جدا خواهد بود. اگر شما اقدام به نصب وردپرس در ساب فولدر هم بکنید حتی در هنگام معرفی سایت وردپرسی به گوگل هم لازمه تا با مراجعه به کنسول جستجوی گوگل ساب دامنه‌ای که وردپرس را روی آن نصب کردید را به عنوان یک سایت جدا در وردپرس معرفی کنید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا نحوه نصب وردپرس را در ساب دامنه به شما آموزش دهم که با استفاده از این آموزش میتونید اقدام به نصب وردپرس بر روی ساب دامنه خودتون کرده و یک وردپرس دیگه در هاست خودتون راه‌اندازی کنید که در کنار وردپرس اصلی دامنه از اون استفاده کنید. پس اگر شما هم به دنبال نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین

اما قبل از اینکه به نحوه نصب وردپرس در ساب دامنه یا نصب وردپرس در ساب دایرکتوری بپردازم لازمه تا یک مقایسه بر روی اون داشته باشیم و ببینیم در حالت کلی وقتی اقدام به نصب وردپرس در زیر دامنه می‌کنید چه تفاوت‌هایی در سایت شما ایجاد خواهد شد.

برای نصب وردپرس در یک زیر دامنه و یا نصب وردپرس در یک دایرکتوری ما با دو حالت مواجه خواهیم بود که اگر آموزش نصب وردپرس شبکه یا چند سایته را مطالعه کرده باشید به صورت کامل به اون پرداختیم و در اینجا هم اونو تکرار می‌کنیم. وقتی اقدام به نصب وردپرس جدا از دامنه خودتون می‌کنید دو حالت برای شما وجود خواهد داشت.

استفاده از وردپرس در ساب دامنه یا پوشه از نظر سئو

اگر بخواهیم از نظر سئو و بهینه سازی به انتخاب اینکه وردپرس را در یک ساب دامنه و یا یک پوشه نصب کنیم برسیم دقیقا دو حالت زیر برای ما رخ خواهد داد.

  1. حالت اول اینه که شما وردپرس را در یک پوشه نصب می‌کنید که برای دسترسی و مشاهده سایت در این حالت باید به آدرسی مثل https://mizbanfa.net/blog مراجعه کرده و برای مشاهده سایت و حتی مدیریت سایت از این دایرکتوری استفاده کنید.
  2. حالت دوم اینه که شما برای این دایرکتوری که ایجاد کردید یک ساب دامنه تعریف می‌کنید و با مراجعه به ساب دامین میتونید سایت را مشاهده و مدیریت کنید که در این حالت آدرس شما چیزی مثل https://blog.mizbanfa.net خواهد بود.

حالا که با این حالت آشنا شدید ممکنه از خودتون سوال کنید که از نظر سئو و بهینه سازی نصب وردپرس روی کدام حالت بهتر خواهد بود؟ از اونجایی که استفاده از ساب دامنه به عنوان یک زیر دامنه در موتورهای جستجو در نظر گرفته خواهد شد بنابراین موتور جستجو هر آدرسی که در این ساب دامنه قرار داشته باشه را به عنوان یک سایت مجزا در نظر میگیره و دقیقا رفتاری که با اون خواهد داشت مثل این خواهد بود که شما از دو دامنه جدا برای نصب وردپرس استفاده کرده باشید. اما در حالتی که وردپرس را در یک پوشه نصب کنید این حالت رخ نمیده و بخشی از اعتبار دامنه اصلی به وردپرسی که در پوشه نصب کردید تعلق خواهد گرفت. پس در این حالت میتونه تاثیر بهتری روی سئو سایت شما داشته باشه و به همین خاطر هم هست که سایت‌هایی بزرگ همچون میزبان‌فا برای بخش پایگاه دانش و وبلاگ خودشون به جای ساب دامنه از یک فولدر برای اینکار استفاده می‌کنند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که در این حالت هم وردپرسی که نصب کردید به عنوان یک سایت جدا در نظر گرفته می‌شود. بنابراین برای هر دو حالت لازمه تا اقدام به ثبت سایت در گوگل بکنید.

برای نصب وردپرس در ساب دایرکتوری لازمه تا مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. ساخت ساب دایرکتوری و ثبت ساب دامنه برای دایرکتوری ساخته شده در هاست
  2. آپلود فایل‌های وردپرس در دایرکتوری ساخته شده و خارج کردن آنها از حالت زیپ
  3. ساخت پایگاه داده وردپرس
  4. نصب وردپرس در ساب دامنه

همونطور که میبینید کلیه مراحل نصب وردپرس در ساب دامین درست مشابه کارهایی هست که در هنگام نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین یا سی پنل انجام میدیم با این تفاون که مسیر مورد نظر برای نصب جدا از دامنه اصلی خواهد بود و بعد از اینکه همه این مراحل را طی کردید وردپرس در ساب دامنه و یا ساب دایرکتوری نصب شده و میتونید از اون استفاده کنید.

مرحله اول: ساخت ساب دامنه در هاست سی پنل

ابتدا برای ساخت ساب دامنه وارد هاست خود شده و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه Subdomains کلیک کنید تا به صفحه ساخت ساب دامنه در هاست سی پنل مراجعه کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

بعد از اینکه به صفحه ساخت ساب دامنه در هاست سی پنل هدایت شدید مشابه تصویر زیر آدرس دلخواه خودتون را برای ساب دامنه وارد کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

برای این منظور ابتدا از قسمت Create a Subdomain تو فیلد subdomain قادر هستیم نام ساب دامنه مورد نظرمون که تصمیم داریم بسازیمش رو وارد کنیم، ما تو اینجا تایپ می کنیم blog و از قسمت domain هم قادر هستیم نام دامنه ای که میخوایم براش ساب دامین بسازیم رو انتخاب کنیم، این فیلد برای اونایی کاربرد داره که میخوان برای ادان دامین هاشون و یا پارک دامین هاشون ساب دامین ایجاد کنن، مثلا دامنه اصلی این هاست ما Mizbanfatv.ir هستش اما قادر هستیم برای یکی از پارک دومین های داخل هاست وب سایتمون هم مثل دامنه Mizbanfa.org هم ساب دامین ایجاد کنیم، ما اینجا mizbanfatv.ir رو انتخاب می کنیم یعنی دامنه اصلی این هاست، تو فیلد Document Root مسیر قرار گیری فایل های این ساب دامین به صورت خودکار توسط سی پنل تولید شده است. حالا برای نهایی سازی ساخت ساب دامین از اینجا بر روی دکمه آبی رنگ create کلیک می کنیم.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

بعد از کلیک روی دکمه Create پیغام سبز رنگ Success: “blog.mizbanfatv.ir” has been created. رو مشاهده کنیم، مشاهده این پیغام به این معناست که ساب دامین ما به خوبی ایجاد شده و حالا اگر به ادرس ساب دامنه ساخته شده مراجعه کنید میبینید که ساب دامنه ساخته شده و صفحه ساب دامنه بر اساس تنظیماتی که میزبانی وبسایت تعیین کرده به صورت Forbidden یا صفحه خالی نمایش داده خواهد شد. در صورتی که اگر ساب دامنه به درستی ایجاد نشده باشه ما با خطای Not Found 404 مواجه خواهیم شد.

مرحله دوم: دانلود وردپرس و آپلود آن در دایرکتوری ساب دامنه

حالا که ساب دامنه به درستی ایجاد شده به صفحه اصلی هاست در سی پنل برگردید و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست سی پنل هدایت شده و وارد مسیر public_html شوید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

با مراجعه به صفحه public_html خواهید دید که مشابه تصویر زیر پوشه‌ای به نام انتخاب شده در مرحله اول که ساب دامنه را ساختیم به این بخش اضافه شده است. روی این پوشه کلیک کنید تا وارد اون شده و اقدام به آپلود وردپرس در این پوشه بکنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

برای این منظور ابتدا به وبسایت https://fa.wordpress.org مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

سپس به فایل منیجر هاست برگردید و وارد پوشه‌ای که هنگام ساخت ساب دامنه در public_html هاست ایجاد شده مراجعه کرده و روی دکمه Upload کلیک کنید تا آخرین نسخه وردپرس را در این دایرکتوری آپلود کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

بعد از کلیک روی دکمه Upload صفحه زیر براتون باز میشه که میتونید اسکریپت وردپرس را که دانلود کردید در اون بارگزاری کنید تا در هاست آپلود شود.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

حالا بعد از اینکه وردپرس آپلود شد به پوشه‌ای که وردپرس را در اون آپلود کردید برگردید و روی فایل zip مشابه تصویر کلیک کرده و گزینه Extract را انتخاب کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

بعد از کلیک روی گزینه extract پنجره زیر براتون باز میشه که باید مسیر مورد نظر برای خارج کردن وردپرس از حالت فشرده را انتخاب کنید. بنابراین تغییری در این گزینه ایجاد نکرده و روی دکمه Extract Fileکلیک کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

بعا از Extract کردن فایل وردپرس، فایل ها در یک پوشه به نام wordpress قرار میگیرند و دلیل این کار هم اینه که توسعه دهندگان وردپرس از ابتدا فایل‌ها را در پوشه‌ای با این نام قرار داده و سپس آن را به حالت فشرده جهت استفاده تبدیل میکنند، حالا لازمه تا اونها را به پوشه ساخته شده در هاست برای نصب وردپرس در ساب دامنه انتقال دهیم. بنابراین برای انتقال فایل‌ها در هاست سی پنل کافیه مشابه تصویر زیر وارد پوشه wordpress شده و سپس بعد از انتخاب کلیه فایل‌ها مشابه تصویر زیر روی دکمه select all کلیک کنید تا همه فایل‌ها و پوشه‌ها برای انتقال انتخاب شوند و در نهایت راست کلیک کرده و گزینه Move را انتخاب کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

بعد از این مرحله پنجره زیر براتون باز میشه، حالا باید از بخش آدرس بخش wordpress را حذف کنید و در نهایت روی دکمه Move کلیک کنید تا فایل‌ها به پوشه ساب دامنه ساخته شده انتقال یابند.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

مرحله سوم: ساخت پایگاه داده وردپرس

در این مرحله لازمه تا ابتدا یک پایگاه داده جدید در سی پنل ایجاد کنیم و سپس با درون ریزی پایگاه داده‌ای که  از لوکال هاست یا روی هاست دیگه  یک خروجی از اون تهیه کردیم به این دیتابیس جدید ایمپورت کنیم. پس برای ساخت پایگاه داده جدید در سی پنل ابتدا به صفحه اصلی کنترل پنل هاست سی پنل خودتون مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر روی دکمه MySQL database wizard کلیک کنید تا به صفحه ساخت دیتابیس جدید در هاست سی پنل هدایت شوید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

پس از کلیک روی دکمه مورد نظر به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد، یک نام دلخواه برای پایگاه داده جدید وردپرس انتخاب کنید و سپس روی دکمه Next Step کلیک کنید تا وارد مرحله تعیین نام کاربری پایگاه داده وردپرس و رمز پایگاه داده وردپرس شده و در نهایت دیتابیس خودتون رو بسازید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

پس از اینکه روی دکمه Next Step کلیک کنید به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت مشوید که در اون میتونید تا نام کاربری پایگاه داده، رمز پایگاه داده رو انتخاب کنید و در نهایت پایگاه داده خودتونو ایجاد کنید. با استفاده از دکمه Password Generator قادر خواهید بود تا یک رمز قوی که سی پل به صورت خودکار برای سما میسازه ایجاد کنید و از اون برای رمز پایگاه داده خودتون استفاده کنید. در این مرحله دقت کافی را داشته باشید که رمز رو در جایی مطمئن کپی کنید و اونو هیچوقت فراموش نکنید چرا که در آینده و در مراحل بعد به این رمز و نام‌های انتخاب شده احتیاج پیدا خواهید کرد.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

در نهایت پس از پر کردن کلیه فیلدهای بالا به صفحه دیگری مشابه تصویر زیر هدایت خواهید شد، در این مرحله تیک گزینه ی ALL PRIVILEGES رو بزنین و روی next step کلیک کنین تا ارتباط بین یوزر و پایگاه داده برقرار بشه و سطح دسترسی های یوزر هم تصحیح بشه.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

بعد از کلیک روی Next Step در این مرحله پایگاه داده به درستی ساخته شده و پیغام موفقیت آمیز بودن اون به شما نمایش داده میشود.

مرحله چهارم: نصب وردپرس در ساب دامنه

حالا برای نصب وردپرس به آدرس ساب دامنه که در مرحله اول ساختید مراجعه کنید. در اینجا آدرس ساب دامنه من blog.mizbanfatv.ir بوده که برای نصب وردپرس باید به این مسیر مراجعه بکنم. در این مرحله مشابه تصویر زیر با صفحه‌ای مواجه خواهید شد که توضیحاتی مبنی بر تغییر نام فایل کانفیگ وردپرس را نمایش خواهد داد در صورتی که فایل wp-config-sample.php در این مرحله به هر دلیلی به صورت خودکار تغییر نام نداد و مشکلی در اون پیش اومد کافیه تا وارد فایل منیجر هاست خودتون شده و روی فایل wp-config-sample.php راست کلیک کرده و بعد از انتخاب گزینه Raname نام اونو به wp-config.php تغییر نام بدهید، حالا همونطوری که در تصویر مشاهده میکنید کافیه تا بعد از اینکه توضیحات رو به صورت کامل خوندید روی دکمه بزن بریم! کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید که در اون لازمه تا اطلاعات دیتابیس وردپرس خودتون رو وارد کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

سپس مشابه تصویر زیر اطلاعات پایگاه داده را که در مرحله قبل ساختیم را در اینجا وارد کنید. این اطلاعات شامل نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز انتخاب شده و… برای پایگاه داده وردپرس می‌باشد. همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید به ترتیب این داده‌ها را بر اساس توضیحاتی که در ادامه شرح خواهم داد تکمیل کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

نام پایگاه داده: در این بخش باید نام پایگاه داده خودتون رو که ساختید وارد کنید، در اینجا ما نام پایگاه داده‌مون رو mizbanorg_web انتخاب کردیم، شما هم هر نامی که برای پایگاه داده و دیتابیس وردپرس خودتون انتخاب کردید در این فیلد وارده کنید.

نام کاربری: در این بخش هم باید نام کاربر پایگاه داده وردپرس خودتون را وارد کنید. در اینجا هم من از نام mizbanorg_web انتخاب کردم، اما همونطوری که در مرحله ساخت دیتابیس گفتم دقت کنید که نام پایگاه داده و نام کاربری پایگاه داده یکی نباشن تا دیتابیس شما از امنیت بالاتری برخوردار باشد.

رمز: در این فیلد نیز رمزی که برای پایگاه داده وردپرس خودتون انتخاب کردید رو در اینجا وارد کنید. برای رمز پایگاه داده هم تکرار میکنم که سعی کنید موقع ساخت دیتابیس از یک رمز خیلی خیلی قوی استفاده کنید که به راحتی قابل حدس زدن هم نباشد.

میزبان پایگاه داده: این فیلد رو با همین نام که هست باقی بزارید و چیزی به اون اضافه یا کم نکنید.

پیشوند جدول: همونطور که میدونید هر سایتی دارای یک پایگاه داده میباشد که اطلاعات حیاتی سایت در اون ذخیره میشه و با ایجاد ارتباط بین پایگاه داده و فایل‌های موجود در هاست اطلاعات پردازش میشوند و تصاویر از فایل منیجر لود میشوند و از سمت دیگه اطلاعات سایت همچون مطالب، دسته‌بندی، تنظیمات و… کلیه اطلاعات پردازشی که در دیتابیس ذخیره میشوند لود شده و در نهایت یک سایت برای ما بارگزاری میشود. حالا وردپرس برای اینکه بیاد و از سرقت اطلاعات جلوگیری کنه و کاری کنه تا مراحل دسترسی به اطلاعات موجود در دیتابیس یک مرحله بیشتر امنیتشون بالاتر بره اومده و از پیشوند جداول استفاده کرده، در حالت عادی این پیشوند روی _wp قرار داره اما برای اینکه امنیت پایگاه داده سایت خودتون رو ارتقا بدین پیشنهاد می‌کنم تا از یک پیشوند دلخواه برای پایگاه داده وردپرس استفاده کنید. اگر سایت شما مدتی هست که راه‌اندازی شده جای هیچ نگرانی نیست، چرا که شما قادر خواهید بود تا به راحتی پیشوند جداول وردپرس را تغییر بدهید که در آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس به نحوه تغییر اون پرداختم.

حالا بعد از اینکه فیلدهای این مرحله را طبق توضیحات ارائه شده وارد کردید روی دکمه فرستادن که در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنید کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید. در صورتی که اطلاعات قبلی یعنی، نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز پایگاه داده، میزبان پایگاه داده و جدول پایگاه داده وردپرس را به درستی وارد کرده باشید صفحه زیر به عنوان تاییدیه‌ای از صحت مراحل برای شما باز خواهد شد، کافی است تا روی دکمه اجرای نصب کلیک کنید تا به مرحله بعد که شامل اطلاعات ورودی سایت می‌باشد هدایت شوید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

حالا لازمه تا اولین کاربر را در سایت خودمون بسازیم و اطلاعات پایه سایت که شامل نام سایت، نام کاربری مدیرکل، ایمیل و.. می‌باشد را تعیین کنیم. بنابراین برای این منظور آدرس اصلی سایت خود را باز کنید تا مشابه تصویر زیر به صفحه‌ای به همین شکل هدایت شوید، سپس بر اساس توضیحات زیر فیلدهای هر بخش را تکمیل کنید.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

عنوان سایت: در این فیلد عنوانی که برای سایت در نظر گرفتید وارد کنید. این عنوان همون Title وبسایت شما رو تشکیل میده که با مراجعه به صفحه اصلی سایت در عنوان صفحه مرورگر نمایش داده خواهد شد.

نام کاربری: نام کاربری مدیر سایت رو در این فیلد وارد کنید. در نگهداری و حفظ این نام کاربری دقت کافی داشته باشید چرا که برای ورود به پیشخوان وردپرس و مدیریت سایت با این نام کاربری نیاز داریم، اما زیاد نگران نباشید در صورت فراموشی نام کاربری از طریق ایمیل در وردپرس میتونید وارد شوید که البته در صورت غیرفعال کردن این قابلیت باید از طریق دیتابیس برای بازیابی اطلاعات ورود استفاده کنید که در مقالات بعدی به نحوه این کار خواهم پرداخت.

رمز انتخابی: رمز مورد نظر برای ورود به محیط پیشخوان وردپرس رو وارد کنید. سعی کنید تا از یک کلمه عبور قوی که شامل اعداد، سمبل‌ها و حروف بزرگ و کوچک میشه استفاده کنید تا سایت شما از امنیت بالایی برخوردار باشد.

ایمیل: در این فیلد هم ایمیل خودتونو وارد کنید. از این ایمیل برای اطلاع‌رسانی وردپرس و موارد دیگه همچون بازیابی رمز عبور وردپرس استفاده میشه که در مقاله‌های بعدی به صورت مفصل در مورد اون بحث خواهیم کرد.

با فعال و غیرفعال کردن تیک گزینه نمایش به موتورهای جستجو هم میتونید وضعیت ایندکس سایت در موتورهای جستجو رو کنترل کنید. اگر تمایلی ندارید تا فعلا سایت ساخته شده توسط شما در موتورهای جستجو ایندکس شود میتونید تا تیک این گزینه را برای این کار غیرفعال کنید.

بعد از اینکه کلیه فیلدها را به درستی پر کردید روی دکمه راه‌اندازی وردپرس کلیک کنید تا عملیات نصب وردپرس از طریق پایگاه داده به مراحل پایانی خود رسیده و وردپرس روی سایت شما نصب شود.

از کلیک روی دکمه راه‌اندازی وردپرس لحظاتی صبر کنید تا وردپرس در ساب دامنه نصب شده و تصویر زیر براتون نمایش داده شود.

نصب وردپرس روی ساب دامین | نصب وردپرس روی ساب دامین cpanel

حال همانطور که در تصویر مشاهده میکنید عملیات نصب وردپرس در ساب دامنه به درستی به پایان رسیده است و میتوانید با کلیک روی دکمه ورود اطلاعاتی که شامل نام کاربری و رمز عبور می‌باشد را وارد کنید تا به پیشخوان وردپرس هدایت شده و از دنیای آزاد وردپرس لذت ببرید.

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به نصب وردپرس در ساب دامنه اقدام کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه نصب وردپرس در ساب دامنه سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.
4.7/5 - (23 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۷۸ دیدگاه ها

  1. با سلام
    سپاس از آموزش مشروح و مصور شما
    در بیان تفاوت ساب فولدر و ساب دامین از منظر سئو بیان نمودید که در ساب فولدر «…بخشی از اعتبار دامنه اصلی به وردپرسی که در پوشه نصب کردید، تعلق خواهد گرفت. پس در این حالت میتونه تاثیر بهتری روی سئو سایت شما داشته باشه…»
    اول این که برخی نظر دارند که باید به طرقی از جمله ساب دامین و … ، به اعتبار دامنه اصلی افزود نه از آن کاست.
    دوم- ایجاد ساب دامین از نظر سئو، چه اثری روی دامنه اصلی و یا بالعکس دارد؟
    با تشکر

    1. سلام و وقت بخیر،
      نصب وردپرس در یک ساب فولدر در مقایسه با ساب دامنه گزینه بهتری بوده و میتونه تو اعتبار بخشیدن به دامنه کمک شایانی بهتون بکنه، در واقع در این حالت سایتی که داخل فولدر هست بخشی از دامنه اصلی به حساب میاد. اما در ساب دامنه عینا مثل این میمونه که شما یک سایت کاملا جدا نصب کرده باشید. به عنوان مثال www که شاخص جهانی برای وب هست درواقع یک ساب دامنه به حساب میاد.
      اما اینها به این معنی نیست که اگر از ساب دامنه استفاده کنید سئو سایت کاسته خواهد شد، بلکه در ساب دامنه یک حالت بی تاثیر هست.

  2. سلام
    من همه مراحل رو رفتم ولی وقتی میرم تا ورد پرس رو روی دامنه خودم یعنی ادرس ساب ارور میده
    وردپرس رو برای این نصب کردم advice.nabhaa.ir

    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function get_bloginfo() in /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-includes/class-wp-locale.php:231 Stack trace: #0 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-includes/class-wp-locale.php(112): WP_Locale->init() #1 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-includes/load.php(927): WP_Locale->__construct() #2 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-includes/wp-db.php(1576): wp_load_translations_early() #3 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-includes/wp-db.php(599): wpdb->db_connect() #4 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-includes/load.php(404): wpdb->__construct(‘username_here’, ‘password_here’, ‘database_name_h…’, ‘localhost’) #5 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-settings.php(106): require_wp_db() #6 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-config.php(89): require_once(‘/home/nabhaaco/…’) #7 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-load.php(37): require_once(‘/home/nabhaaco/…’) #8 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-blog-header.php(13): require_once(‘/home/nabhaaco/…’) #9 /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/in in /home/nabhaaco/Advice.nabhaa.ir/wp-includes/class-wp-locale.php on line 231

  3. بعد از مرحله دیتابیس شما اومدید در مورد نام کاربری و یوزر و جدول و این چیزا صحبت کردید .
    دو تا نکته اینکه شما فرمودید مرحله 13 ؟ میشه بفرمائید کجاست مرحله 13 دقیقا ؟
    و بعد هم که شما اصلا از mizbaorg استفاده نکردید توی متن های قبلش
    ولی توی اون قسمت بکار بردید

    1. سلام مصطفی جان، مرسی از نکته سنجی و دقتی که دارید 🙂
      مرحله 13 اشتباه تایپی هست، چون برخی مراحل مشابه نصب در هاست و لوکال هاست بودن برای تایپ سریعتر کپی شدن که ظاهر جا افتاده حذف این قسمت.
      تصاویر هم برای نمونه هستن، چون توی چندتا آموزش نیاز به ساب دامنه هست موقتا از تصاویر قبلی استفاده کردم. به زودی بعد از آماده شدن این آموزش‌ها تصاویر واقعی از این بخش قرار میگیره.

      1. ممنون از پاسخ شما .
        من دو تا سوال دارم .
        سوال اول اینکه وقتی وارد آدرس ساب دامین میشم این پیغام رو میده :
        اگر به هر دلیلی ایجاد خودکار پرونده کار نکرد، نگران نباشید. همه این اطلاعات در پایگاه‌داده برای ساختن پرونده پیکربندی ذخیره شده‌اند. همچنین می‌توانید wp-config-sample.php را در یک ویرایشگر متن باز کنید، اطلاعات خود را وارد کرده و آن را با نام wp-config.php ذخیره کنید.

        کانفیگ رو توی نوت کد باز کردم قسمت یوزر و پس هیچی به انگلیسی نوشته : user و pass

        مشکل دوم اینجاست که وقتی میزنم ” بزن بریم ” موقع وارد کردن اطلاعات ، اون هارو قبول نمیکنه .

        امکان داره از مشکل اول ( همین پیغام کانفیگ ) باشه ؟

        1. این مشکل بخاطر این هست که وردپرس به صورت خودکار نمیتونه فایل wp-config.php رو ایجاد بکنه. محتویات فایل wp-config-sample.php رو با استفاده از یک برنامه ویرایشگر متن مثل نوت پد داخل فایلی به اسم wp-config.php بریزید و داخل مسیری از پوشه که دارید وردپرس را روی ساب دامنه نصب می‌کنید داخل هاست آپلود کنید. حالا این فایل رو باز کرده و اطلاعات دیتابیس که شامل نام دیتابیس، نام کاربری و رمز عبور هست رو جایگزین کنید.
          در نهایت به صفحه ساب دامنه که برید مراحل نصب که مربوط به عنوان سایت، نام کاربری مدیر، رمز، ایمیل و… هست نمایش داده میشه و میتونید وردپرس را نصب کنید.

          1. ممنونم
            مدیر هاستمون اینقدر خوبه که به محض اینکه مشکل رو بهشون گفتم خودشون باقی مراحل رو انجام دادن
            ممنون از شما و مدیر هاست (:

          2. با سلام من دقیقا بعد از ثبت user و database وقتی می خوام وارد سایت بشم برای مراحل بعدی این ارور رو میده اگه ممکنه بنده را راهنمایی کنید.:”Not Found
            The requested URL was not found on this server.

            Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

  4. سلام من همه کارهایی که گفتین رو انجام دادم روی سی پنل ولی هرکاری که میکنم آدرس دامنه مو وقتی وارد میکنم که وارد اون مرحله آخر بشم اررو می زنه دیگه کلافه شدم طبق فیلمو و پی دی اف و سایت شما هم پیش رفتم اما اصلا نمی شه

  5. سلام
    شما فرمودین در زمان ایجاد ساب دامین در هاست نام دامنه در روت خودش ایجاد میشه بعد در مراحل نصب وردپرس میفرمایید باید در مسیر public_html بدنبال نام ساب دامین باشیم ولی زمانیکه هاست ساب دامین را ایجاد میکند نام ساب دامین در قسمت روت قرار میگیرد.
    آیا شما مسیر اشتباه را نوشته اید یا باید در هنگام ایجاد در هاست مسیر نصب ساب دامین را مثلا public_html/subdomain.domain.com را وارد کنیم؟

    1. سلام کیوان جان، ببینید وقتی شما نام ساب دامنه رو وارد میکنید بر اساس تنظیماتی که هاست اعمال کرده پوشه‌ای با نام ساب دامنه در مسیر public_html اضافه میشه اگه نشد باید خودتون دستی وارد کنید.
      اگه خودش ساخته نشده باید دستی وارد کنید که میتونید پوشه‌ای به اسم ساب دامنه مثل subdomain انتخاب کنید.
      برای جزییات بیشتر میتونید از مقاله نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل استفاده کنید.

      1. با سلام
        طبق آموزش های سایت، ساب دامین قبل از دایرکتوری public_html و در روت اصلی ساخته میشه و به اشتباه در مراحل نصب وردپرس مسیر رو public_html/blog.mizbanfatv.ir نوشتید. در مسیر public_html پوشه ای با نام ساب دامنه ایجاد نخواهد شد دیگه. درست هستش؟؟؟

        جمله اشتباه شما :
        «با مراجعه به صفحه public_html خواهید دید که مشابه تصویر زیر پوشه‌ای به نام انتخاب شده در مرحله اول که ساب دامنه را ساختیم به این بخش اضافه شده است»

        1. سلام و احترام؛
          مسیر ایجاد پوشه ساب دامین به کانفیگ شما بستگی دارد اما بله در آپدیت های جدید پوشه ساب دامین در هوم دایرکتوری ایجاد می گردد.
          سپاس از دقت نطرتان

  6. سلام من حدودا 3 ماهیه با وردپرس کار میکنم و بیشتر آموزشها رو از سایت شما دریافت کردم.خواستم یک تشکر کرده باشم.
    ممنون از آموزشهای خیلی خوبتون

  7. سلام و خسته نباشید

    ممنون بابت توضیحات عالیتون

    فقط یه سوال زد به ذهنم و اون اینه که میشه در سایتی که با وردپرس ساخته شده: (www.name.com) در ساب دامنه ای که بعدش ساختیم (www.sub.name.com) مثلا جوملا نصب کرد؟

    با تشکر

  8. سلام
    من یک قالب فروشگاهی در ساب فولدر نصب کردم و می خواستم یاست سئو نصب کنم.
    1-کلمات کلیدی که در این ساب فولدر قرار می دهم ربطی به سایت اصلی ندارد یا دارد؟(تکراری باشد مشکلی ندارد)
    2همچنین با افزونه ارتباط بین این ساب دامین با دامین اصلی برقرار کنم برای سئو و بطور کلی بهتر است یا خیر؟

  9. سلام;
    من یک سوال داشتم…
    اینکه می خواهم یک بخش مثل دیجی مگ(مجله دیجیکالا)به منظور وبلاگ سایتم راه اندازی کنم…سوالم این است که بهتر است از افزونه سخت بلاگ استفاده کنم یا یک وردپرس دیگر روی سایت نصب کنم؟
    وبلاگ رو جهت سئو بهتر و اخبار و مقاله میگذارم.اکثر سایتهای تجاری این بخش رو دارند خواستم بدونم اونها چه سیستمی دنبال میکنند.
    ممنون

  10. سلام
    سوالی داشتم در مورد سئو سایت. من می خواهم دو دامنه را در در دو وردپرس جداگانه اما در یک هاست راه اندازی کنم میخواستم بدونم مشکلی برای سئو و رتبه بندی دامنه ها بوجود نمیاد؟
    پیشاپیش از پاسخ شما ممنونم

    1. سلام، تنها مشکلی که ممکنه به وجود بیاد اینه که اگه بازدید سایت‌ها بالا بره چون دوتا سایت هست و یک هاست روی سرعت لود تاثیر بد میزاره که این موضوع باعث میشه از نظر سئو بهینه نباشه هر دو سایت.

  11. با سلام ممنون از روند آموزشتون
    ساب دامینم با خطای 404 مواجعه شده باید چه اقداماتی رو انجام دهم
    ممنون

  12. با سلام ممنون از عضویت و اشتراک
    آموزشی داریم که نحوه آپلود وردپرس در xampp رو نه ، نحوه آپلود وردپرس در پوشه public_html در ساخت پوشه سی پنل به جای لوکال هاست میخوام استفاده کنم .

  13. سلام و وقت بخیر
    راسیتش من قالب سایتم در دامنه اصلی قرنطینه شده و باید قالب رو دوباره نصب کنم، به همین علت سایتم بالا نمیاد.
    میخواستم بدونم چطور میشه قالب جدیدی رو روی ساب دامنه ایجاد کرد و تست کرد که مشکلی برای سایت پیش میاد یا خیر؟

    1. سلام و احترام؛
      منظورتون از قرنطینه شدن قالب رو متوجه نشدم. اگر ممکنه کمی شفاف تر توضیح بدید.
      محتوایی که در ساب دامین یا ساب فولدر ایجاد میکنید مجزا از اطلاعات دامنه اصلی هستش. در صورت عدم تمایل امکان حذف اطلاعات وجود داره.

  14. با سلام و خدا قوت به دوست و همیار که با آموزهای روان و رسا ، ساده و شیک پیام خودتون در اختیار ما میزارید .

    در رابطه با این آموزش در این قسمت :
    1. بعد از کلیک روی دکمه Create پیغام سبز رنگ Success: “blog.mizbanfatv.ir” has been created. رو مشاهده کنیم، مشاهده این پیغام به این معناست که ساب دامین ما به خوبی ایجاد شده و حالا اگر به ادرس ساب دامنه ساخته شده مراجعه کنید میبینید که ساب دامنه ساخته شده و صفحه ساب دامنه بر اساس تنظیماتی که میزبانی وبسایت تعیین کرده به صورت Forbidden یا صفحه خالی نمایش داده خواهد شد. در صورتی که اگر ساب دامنه به درستی ایجاد نشده باشه ما با خطای Not Found 404 مواجه خواهیم شد.

    من در این قسمت یه راهنمایی میخوام …؟
    نگاه …

    در آدرسی که ساب دامین ساختم مثال سرچ میکنم به این سفحه میرسم
    نگاه
    SORRY!
    It is possible you have reached this page because:
    The IP address has changed.
    The IP address for this domain may have changed recently. Check your DNS settings to verify that the domain is set up correctly. It may take 8-24 hours for DNS changes to propagate. It may be possible to restore access to this site by following these instructions for clearing your dns cache.

    There has been a server misconfiguration.
    You must verify that your hosting provider has the correct IP address configured for your Apache settings and DNS records. A restart of Apache may be required for new settings to take effect.
    The site may have moved to a different server.
    The URL for this domain may have changed or the hosting provider may have moved the account to a different server.

    1. سلام و احترام؛
      برای تعریف ادان دامین قبل از هر اقدامی باید نیم سرورهای مربوط به هاستتون رو روی اون دامنه ست و نشر کنید. این مورد رو بررسی کنید که آیپی سرور میزبان و نیم سرورها صحیح باشن.

  15. سلام وقتتون بخیر من یک سایت خبری دارم که میخوام بخش فروش بهش اضافه کنم.اما چون قالب فروشگاهی نیس برای دسته بندی ها اذیت میکنه.
    امکانش هست که یه قالب فروشگاهی و روی ساب فولدر بالا بیارم؟
    و اینکه اگه بخوام از منو اصلی سایت مثلا قسمت فروشگاه لینک بشه به ساب فولدر باید چیکار کنم؟

    1. سلام روزبخیر؛
      بله در این خصوص می تونید یک وردپرس همراه با قالب فروشگاهی در یک ساب فولدر یا یک ساب دامین راه اندازی کنید.
      آدرس دهی ساب دامین و ساب فولدر به صورت زیر هست:

  16. سلام خسته نباشید ممنوون از مطلب خوبت
    یه سوال اگه سابدامین بسازم ، کاربرای من که برای خودشون روی دامین اصلی یوزر پسورد جدا دارن اگه بخوان از سابدامین شاپ من استفاده کنن باید دوباره عضو بشن درسته ؟ راهکاری برای مرتفع شدن این اشکال وجود نداره ؟ کاربرای من دو تا یوزر و پسورد نداشته باشند چون ضایعس . داشبوردشون تو سایت یه یوزر نیم پسورد داره بعد بیان تو شاپ با یه یوزر نیم پسورد دیگه …
    ممنون می شم راهنمایی کنین

    1. سلام و احترام؛
      خوشحالیم مقاله مفید بوده. اگر دیتابیس ها مجزا باشه بله اطلاعات کاربرانتون در دو بخش مجزا ذخیره میشن. در این خصوص باید با یک برنامه نویس مشورت کنید.

  17. سلام
    من سایتم بصورت اختصاصی نوشته شده و قسمت وبلاگم رو روی ساب فولدر (وردپرس) پیاده کردم سوالم اینه که دوباره باید وبلاگ را هم به گوگل معرفی کنم (سرچ کنسول) یا نیازی نداره؟
    و اینک افزونه یواست برای سئو نصب کردم ولی کدتایید گوگل را از گوگل میگیرم و میزنم میزنه که کاربری پیدا نشد

  18. سلام من سایتمو اختصاصی با asp.net نوشتم قسمت وبلاگش رو وردپرس بالا اوردم روی ساب فولدر ولی وقتی قالب رو بارگذاری میکنم خطا میده (تایم اوت) دسترسی هارو درست کردم نشد خطای رم هم میده .
    دوستان گفتن وردپرس روی هاستهای ویندوزی خوب کار نمیکنه الان بخوام وبلاگم رو یه هاست لینوکسی بگیرم اونجا میشه رو ساب فولدر کار کرد کا هر دو سایت سئو بگیرن (وبلاگ و سایت اصلیم)

    1. سلام روز بخیر؛
      برای وب سایت های تحت php از جمله وردپرس باید هاست لینوکسی تهیه کرد.
      سایت هایی با زبان asp.net هم بهتره روی هاست ویندوزی میزبانی بشن.

  19. سلام !
    خیلی ممنونم از توضیحات بی نظیرتون.
    فقط یک سوال داشتم.
    من حدود ۴ ماه هست که سایتمو راه انداختم و حدود ۱۳۰ مطلب هم منتشر کردم و سایتم در زمینه سئو موفق عمل کرده و رتبه ی خوبی داره.
    اما مشکلی که هست اینه که مطالب من و محصولات در صفحه ی اصلی هستند و من از این امکان که بتونم وبلاگ رو در ساب دامین ایجاد کنم اطلاعی نداشتم.
    الان اگه بخوام مطالب وبلاگی سایتم رو به ساب دامین منتقل کنم اولا آیا در سئو و اعتبار سایت من مشکلی ایجاد میشه؟
    دوما چه روشی هست که این مطالب رو به ساب دامین منتقل کنم؟
    و سوما این که شما به عنوان یک کارشناس آیا این موضوع رو به من توصیه می کنید یا خیر؟ متشکرم

  20. سلام نصب یک وردپرس در ساب فولدر و یا ساب دامین و یکی روی دامین اصلی آیا میشود با لاگین در دامین اصلی به پنل ساب دامین هم دسترسی داشت

    مثلا DOMAIN .ir وبلاگ ما باشه و domain.ir/course قالب دیگر ما اما با یک پنل کاربری و با یک دیتا بیس . میشه در این مورد توضیح بدید به گونه ای مثل سایت خودتون که دو بخش و دو قالبه

    1. سلام و احترام؛
      سیستم ما به این شکل هستش که برای رسانه های مگ و بلاگ از ساب فولدر استفاده شده در واقع وردپرس های مجزا با دیتابیس های جدا در نظر گرفته شده. پس از اون جایی که وردپرس ها مجزا هستن هر قالبی مد نظرمون باشه رو می تونیم نصب کنیم جوری که قالب اصلی بلاگ با قالب اصلی سایت متفاوت باشه.

  21. سلام
    من مطابق آموزش شما پیش رفتم ولی وقتی که آدرس ساب دامینم رو سرچ میکنم مستقیم ریدایرکت میشه رو سایت اصلیم
    اینو چیکارش کنم؟

    1. سلام و احترام؛
      آیا از کدهای ریدایرکت در فایل .htaccess این دامنه استفاده شده؟

  22. سلام لطفا منو راهنمایی کنید به مشکل بر خوردم هر کاری میکنم که سایت رایگان ورد پرس رو راه اندازی کنم نمیشه

    1. سلام روزتون بخیر؛
      چه مشکلی در مراحل نصب وردپرس دارید؟ ارور دریافت میشه؟
      اگر توی مراحل نصب به مشکل خوردید درموردش توضیح بدید با تصویری از مشکلتون ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

  23. سلام
    من ساب دامین ساختم و ادرس فولدر را دادم
    مشکلی هم نداره وقتی ساب دامین میزنی میره روی سایت و باز میشه
    اما از اون به بعد دیگه ادرس سابدامین نشون نمیده و ادرس دهی ها همه روی فوولدره و اثری از ادرس ساب دامین نیست
    الان برای درگاه مشکل دارم چون درگاه با ساب دامین گرفتم ولی توی سایت که میری ادرس فولدر میزنه
    کجا باید ادرس دهیشو درست کنم

    1. سلام و احترام؛
      اگر قصد نصب وردپرس روی ساب دامین رو دارید می بایست اول ساب دامین رو تعریف کنید بعد در مسیر مربوط به ساب دامین وردپرس رو نصب کنید. نباید فولدری بسازید چون در این صورت آدرس دهیتون به صورت ساب فولدر میشه.

  24. سلام وقت بخیر
    من میخوام برای سایتم یه لندینگ پیج درست کنم ولی با قالبی متفاوت از قالب سایتم. باید از ساب فولدر استفاده کنم؟
    و اینکه قالب جدید که صرفا میخوام باهاش لندینگ پیج درست کنم . کل سایتم رو سنگین و کند نمیکنه؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام و احترام؛
      بله می تونید از طریق ساب فولدر یا ساب دامین اقدام کنید و یک وردپرس مجزا از سایت اصلیتون راه اندازی کنید و لندینگ رو در اون پیاده سازی کنید.
      در خصوص سنگین شدن سایت به اینکه از چه قالبی استفاده می کنید، منابع هاستتون چقدر هست و اینکه اون لندینگ چقدر بازدید داشته باشه تاثیر داره.

  25. سلام وقت بخیر برای چند زبانه کردن سایت ساب دامن بهتره یا ساب فولدر ؟
    واینکه آیا اموزشی برای چند زبانه کردن سایت از همین طریق دارید

  26. سلام وقت بخیر
    هنگام نصب وردپرس موقع اتصال به دیتابیس اشکال میگیره. هاست من تنها اجازه ساخت یک دیتابیس رو میده. آیا میشه از همون یک دیتابیس برروی ساب دامین اسفاده کرد؟ موقع نصب پیغام داد جدول های قدیمی را پاک کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      استفاده از یک دیتابیس برای دو وردپرس کار جالبی نیس چون اطلاعات هر دو سایت در یک دیتابیس ذخیره و ممکنه رونوشت ایجاد بشه.
      فایل wp-config.phpسایت اصلیتون رو چک کنید نام دیتابیس، رمز و یوزر به درستی وارد شده باشه.

  27. با سلام
    بنده یک سایت فارسی فروش کتاب و مقاله دارم و می خوام یک ساب فولدر یا ساب دامین برای قسمت انگلیسی سایت راه اندازی کنم.
    سوالی که واسم پیش اومده اینه که آیا میتونم برای وردپرس و وکامرس سایت انگلیسی از همون دیتابیس سایت فاصلی استفاده کنم و تمامی محصولات رو به سایت انگلیسی هم انتقال بدم و هر محصول جدیدی که در سایت فارسی گذاشته میشه در سایت انگلیسی هم موجود بشه و یا حتما باید از یک دیتابیس جدید استفاده کرد؟ چون تنها تفاوت سایت انگلیسی در زبانشه و اینکه افزونه های پرداخت دلاری خواهد داشت. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      در صورت راه اندازی وردپرس روی ساب دامین یا ساب فولدر دیتابیس جداگانه ای براش تعریف و متصل میشه.
      در صورت استفاده از افزونه های چند زبانه کردن سایت امکان استفاده از دیتابیس فعلی فراهم هست.

      1. سلام ، یعنی هیچ راهی وجود نداره که بشه از یک دیتابیس استفاده کرد؟
        از افزونه های چند زبانه کردن سایت استفاده کرده ام ولی متاسفانه اصلا به درد نمیخوردند

        1. امکانش هست از یک دیتابیس استفاده کرد اما کمی پیچیده و توصیه نمیکنیم.

  28. سلام من می خوام برای سایت my.domin.com بسازم که وقتی کاربر بخواد به سایت لاگین بشه وارد این ساب دامین بشه و از طرف دیگه نیاز دارم که بعد از ورود کاربر بتواند سفارش های خودش رو بینه ، اگه خواست درخواست پشتیبانی بده و کار های از این دست می خوام بینم آیا با وردپرس شبکه امکان پیاده سازی این ساب دامین وجود داره یانه و اینکه یه مقاله بهم معرفی کنید که روش ساخت اون ساب دامین توضیح بده چون من الان وردپرس شبکه ای دارم ولی خب فایده ای برای من ندارم به این صورت
    من به صورت تستی دوتا کاربر داخل سایت اصلی اد کردم و داخل این سایت دوم هم اد شدن ولی خب به پنل مدیریت وردپرس میرم و گزینه سایت های من و گزینه شناسه کاربری من براشون نشون داده میشه در حالی که من می خوام کاربر بعد از لاگین شده به صفحه اختصاصی طراحی ‌شد بره و از اونجا گزینه های مثل سفارش شما تغییر رمز عبور ارسال تیکت به پشتیبانی و…. رو بین یه چیزی مثل پنل کاربری ووکارس برای مشتریان ممنون میشم هرچه سریعتر راهنمایی کنید روز خوش

    1. سلام و احترام؛
      برای این موردی که فرمودید بهتره برای کاربران ناحیه کاربری طراحی بشه. سیستم مدیریت محتوای وردپرس متن باز و قابل توسعه هست و تمام قابلیت هایی که فرمودید از طریق کدنویسی قابل پیاده سازی هستش. استفاده از وردپرس شبکه رو بهتون پیشنهاد نمی کنیم. در خصوص ساخت ساب دامین می تونید مقالات زیر رو مطالعه کنید:
      نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل
      آموزش ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین

  29. سلام. آموزش بسیار کاملی بود، ممنون. فقط یک بخش مهم اونم تعریف دیتابیس ایجاد شده در wp-config رو فراموش کردید بگید

    1. سلام و احترام؛
      در این مرحله شما میتونید نام دیتابیس، یوزر و نام کاربری مربوطه رو وارد کنید:

  30. سلام وقت بخیر من یک سایت با دامنه ,comدارم الان میخوام ساب دامنه .ir نصب کنم با همون محتوای .com الان باید یه وردپرس جدید نصب کنم و همین مراحل رو برم؟

    1. سلام و احترام فریبا عزیز؛
      نصب وردپرس روی ساب دامین یا ساب فولدر زمانی انجام می شود که شما دامنه و محتوای مجزایی داشته باشید. اما زمانی که چند دامنه دارید و تمایل دارید همه دامنه ها یک محتوا را نمایش دهند می بایست از قابلیت پارک دامین استفاده نمایید. اگر از هاست سی پنل استفاده می کنید راهنمای زیر را مطالعه نمایید:
      نحوه اتصال دامنه جدید یا پارک کردن دامنه در هاست سی پنل

  31. سلام . خیلی آموزشتون عالی بود ممنون..مقاله ای که واقعا شیوا توضیح داده بایدم بابتش تشکر کرد

  32. سلام
    ورد پرس من راه اندازی شده ولی نمیتونم واردش بشم یغنی نمیتونم وارد پیشخوان وردپرس ساب دامین بشم ارور میده
    ممنون میشم کمک کنید

    1. سلام و احترام؛
      از چه ادرسی برای ورود به پیشخوان وردپرس استفاده می کنید؟ لطفا متن یا تصویر خطای دریافتی و آدرس ساب دامین خود را ارسال فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *