آموزش های وردپرس

آموزش رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس

تصور کنید که تازه از خواب بیدار شدین و بعد از یک صبحانه مفصل میرید برای شروع کار بر روی سایت و آغاز یک روز پر انرژی و جدید دیگه که در کمال ناباوری همین که سایتتون را باز می‌کنید با پیغام error establishing a database connection مواجه می‌شوید، اینجاست که ممکنه کاملا استرس تمام وجودتون را فرا بگیره و دیگه به این فکر فرو برید که سایت به کلی نابود شده و دیگه هرچی تا به امروز روی اون زحمت کشیدید پوچ شده، اما اینطور نیست اصلا ناراحت نباشید، یک نفس عمیق بکشید و در ادامه با ما همراه باشید تا به راه‌هایی که با استفاده از اون می‌تونید تا نسبت به رفع خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس اقدام کنید بپردازم.

تقریبا خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس برای یک بار هم که شده برای تمام کسانی که از سیستم مدیریت وردپرس استفاده می‌کنند پیش آمده و یا خواهد آمد، این خطا به دلایل گوناگونی در سایت رخ می‌دهد که به دلیل عدم برقراری ارتباط میان پایگاه داده و فایل‌های وردپرس پردازشی صورت نگرفته و بنابراین چیزی جز یک پیغام خطا تحت عنوان error establishing a database connection به شما نمایش داده نخواهد شد. برای رفع این خطا راه‌های گوناگونی از بررسی فایل‌های وردپرس و تست اطلاعات اتصال به وردپرس گرفته تا تعمیر دیتابیس وجود داره که به ترتیب باید هر یک از اونها را انجام بدین تا بتونید نسبت به رفع خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس اقدام کنید.

آموزش رفع خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس

همونطور که گفتم وقتی خطایی در ارتباط با دیتابیس وردپرس در سایت شما پیش میاد و پیغام خطای اونو مشاهده می‌کنید دلیل اون اینه که فایل‌های وردپرس شما که با زبان PHP نوشته شدند قادر به ایجاد ارتباط با پایگاه داده سایت شما نیستند تا بتونن اطلاعات رو به شما نمایش دهند، دلایل گوناگونی میتونه برای ایجاد این خطا وجود داشته باشه که موارد زیر نمونه‌هایی از اون هستند:

  • حذف کلی دیتابیس سایت
  • تغییر در اطلاعات دیتابیس و اشتباه بودن اطلاعات در فایل wp-config.php
  • ایجاد خطا هنگام تغییر پیشوند جداول وردپرس
  • تغییر سطح دسترسی به فایل‌های وردپرس
  • بروز خطا هنگام انتقال وردپرس به دامنه و یا هاست جدید
  • وجود مشکل در سرور
  • و…

حالا در ادامه به بررسی و معرفی راه حل های موجود برای رفع خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس می‌پردازم، اما قبل از هر کاری ابتدا یک بک‌آپ کامل از دیتابیس و فایل‌های وردپرس خودتون تهیه کنید تا اگر احیانا دونسته و یا ندونسته مشکل رو بزرگتر از این کردید قادر به رفع اون باشید و بیشتر از اینا تو سایتتون خرابکاری نکنید 😀

بررسی اطلاعات دیتابیس وردپرس

در اولین گام باید بررسی کنید که اطلاعات دیتابیس که در فایل wp-config.php وجود داره به درستی وارد شده باشند، برای این منظور وارد هاست خودتون شده و سپس به قسمت File Manager هاست مراجعه کنید، بعد از این مرحله به مسیری که وردپرس را نصب کرده‌اید مراجعه کنید(معمولا public_html که روت اصلی سایت می‌باشد) سپس در اینجا فایلی با نام wp-config.php را خواهید دید، اگر از هاست سی‌پنل استفاده می‌کنید روی اون راست کلیک کرده و گزینه Edit را برای ویرایش انتخاب کنید و اگر از هاست دایرکت ادمین استفاده می‌کنید روی دکمه Edit که در مقابل نام فایل قرار داره کلیک کنید تا صفحه ویرایش و بررسی فایل کانفیگ وردپرس برای شما باز شود. در این فایل اطلاعات دیتابیس قرار می‌گیرند که وظیفه این فایل ایجاد ارتباط با پایگاه داده MySql هستش، پس درون فایل به دنبال کدی همچون کد زیر بگردید:

// ** MySQL settings - You can get this info from your web host ** //
/** The name of the database for WordPress */
define('DB_NAME', 'database_name_here');

/** MySQL database username */
define('DB_USER', 'username_here');

/** MySQL database password */
define('DB_PASSWORD', 'password_here');

/** MySQL hostname */
define('DB_HOST', 'localhost');

حالا در اطلاعات بالا که به ترتیب شامل موارد زیر هستند باید بررسی کنید که به درستی وارد شده باشند و هر یک از اطلاعات بالا را با اطلاعاتی که هنگام ساخت دیتابیس وارد کردید مطابقت دهید.

  • database_name_here: در این قسمت باید نام دیتابیس وارد شده باشد که هنگام ساخت دیتابیس در زمان نصب وردپرس ایجاد کردید.
  • username_here: در این قسمت باید نام کاربری دیتابیس را وارد کرده باشید که هنگام ساخت پایگاه داده وردپرس در زمان نصب وردپرس تعیین کردید.
  • password_here: در این قسمت هم باید رمز پایگاه داده وردپرس که هنگام نصب وردپرس برای دیتابیس خودتون تعیین کردید را وارد کنید.

حالا برای اینکه هر یک از اطلاعات بالا را با دیتابیس خود چک کنید و مطابقت بدید وارد صفحه اصلی هاست خودتون شده و بسته به نوع کنترل پنل هاست که میتونه سی‌پنل و یا دایرکت ادمین باشه، در صورتی که هاست شما سی‌پنل هست به قسمت DATABASES مراجعه کرده و سپس روی گزینه MySql Database کلیک کنید تا به صفحه مشاهده دیتابیس‌های ساخته شده هدایت شوید.

رفع خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس

بعد از این مرحله وارد صفحه زیر خواهید شد که در اون میتونید اطلاعات دیتابیس همچون نام دیتابیس، نام کاربری دیتابیس و یوزر انتخاب شده برای دیتابیس را هم چک کنید و ببینید که آیا کاربر انتخابی برای دیتابیس به درستی وارد شده است یا نه، که در صورت اشتباه بودن میتونید تا اونها را اصلاح کنید.

رفع خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس

حالا اگر اطلاعات بالا یعنی نام دیتابیس و نام کاربری به درستی وارد شده بودند ولی رمز دیتابیس رو شک دارید که درست باشه ابتدا روی Change Password کلیک کنید تا به صفحه تغییر رمز دیتابیس وارد شده و سپس مشابه چیزی که در تصویر مشاهده می‌کنید در دو فیلد password و password again رمز مورد نظر را وارد کرده و روی دکمه change password کلیک کنید تا رمز شما تغییر داده شود.

رفع خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس

حالا که رمزتون را تغییر دادید به ویرایش فایل wp-config.php مراجعه کرده و در قسمت DB_PASSWORD که برای رمز پایگاه داده وردپرس هستش به جای رمز قبلی دیتابیس رمز جدید را وارد کرده و فایل را ذخیره کنید. حالا سایتتون را باز کنید و ببینید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر، در صورتی که مشکل همچنان برقرار بود باید بررسی کنید ببینید که آیا اتصال دیتابیس برقرار است یا خیر که در ادامه به بررسی اون میپردازم.

تست اطلاعات اتصال به دیتابیس وردپرس

برای اینکه اطمینان حاصل کنید مشکل از دیتابیس هست یا نه ابتدا وارد File Manager هاست شده و سپس یک فایل در مسیر اصلی سایت یعنی public_html با نام testdb.php بسازید و کد زیر را درون فایل مورد نظر قرار داده و ذخیره کنید.

<?php
$link = mysql_connect('your_hostname', 'database_username', 'database_password');
if (!$link) {
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
echo 'Connected successfully';
mysql_close($link);
?>

حالا اطلاعات موجود در فایل را به شکل زیر وارد کنید:

  • your_hostname: در این قسمت نام هاست خود را وارد کنید که معمولا از localhost استفاده میشود.
  • database_username: در این بخش نام کاربری دیتابیس خود را وارد کنید.
  • database_password: در این بخش رمز دیتابیس خود را وارد کنید.

حالا که اطلاعات دیتابیس را در فایل وارد کردید آدرس دامنه خود را وارد کرده و سپس نام فایل را وارد کنید تا صفحه مورد نظر برای شما باز شود، به عنوان مثال http://site.com/testdb.php کافیه تا به جای نام دامنه آدرس سایت خودتون را وارد کنید، در نهایت بعد از باز شدن صفحه اگر با پیغام Connected successfully مواجه شدید نشون دهنده اینه که اطلاعات دیتابیس شما به درستی وارد شده است.

بررسی پیشوند جداول وردپرس

گاهی اوقات پیش میاد که اطلاعات وارد شده در فایل wp-config.php درست باشند اما پیشوند جداول در اون به اشتباه وارد شده باشد که این مورد هنگام تغییر پیشوند جداول وردپرس معمولا رخ خواهد داد. بنابراین در فایل wp-config.php کمی به سمت پایین اسکرول کرده و به دنبال عبارت زیر باشید.

$table_prefix = 'wp_';

عبارت wp_ در کد بالا که معرف پیشوند جداول دیتابیس شما است باید به درستی وارد شده باشد. بنابراین اگر از یک افزونه امنیتی استفاده کردید و پیشوند جداول وردپرس را تغییر دادین، پیشوند صحیح را در کد بالا جایگزین عبارت wp_ کرده و تغییرات را ذخیره کنید. حالا مجددا چندبار سایت را رفرش کنید تا ببینید مشکل برطرف شده یا خیر.

اصلاح آدرس سایت در صورت انتقال و یا تغییر دامنه

گاهیی اوقات خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس هنگام تغییر آدرس سایت رخ میده که در اون اطلاعات دامنه قبلی همچنان برای سایت ثبت شده‌اند. برای رفع این مشکل مجددا فایل wp-config.php را باز کرده و در اون به دنبال قطعه کد زیر بگردید.

define('WP_HOME','http://your-site.com');
define('WP_SITEURL','http://your-site.com');

حالا اگر که این دو خط را پیدا کردید مطمئن بشید که نام دامنه در هر دو خط به درستی وارد شده باشه، اما اگر این دو خط را پیدا نکردید خودتون با قرار دادن کدهای فوق در فایل wp-config.php این بخش را اضافه کرده و فایل را ذخیره کنید. حالا سایت را باز کرده و چند بار رفرش کنید و ببینید که مشکل شما برطرف شده است یا خیر!

اگر همچنان مشکل باقی بود به سراغ پوشه wp-includes در هاستتان بروید و فایل functions.php را در آن پیدا کرده و بررسی کنید که آیا دو خط زیر را در آن وجود دارند یا خیر:

update_option( 'siteurl', 'http://your-site.com' );
update_option( 'home', 'http://your-site.com' );

اگر این دو خط وجود داشتند آدرس موجود در اونها را با آدرس دامنه خودتون چک کنید که به درستی وارد شده باشند، اما اگر وجود نداشتند میتونید تا با قرار دادن این دو خط دقیقا بعد از خط اول که با <?php شروع شده اضافه کنید و مجددا سایت خودتون را چندبار رفرش کنید تا ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر، همچنین دقت کنید آدرس‌هایی که وارد می‌کنید در استفاده از www در وردپرس یا http و https به درستی وارد شده باشند و سایت خودتون را هم که برای بررسی مجدد رفرش می‌کنید دقیقا با چنین آدرسی باز کرده باشید.

در نهایت بعد از اینکه این دو کار را بر روی فایل wp-config.php و functions.php انجام دادید، چه مشکل شما برطرف شد و چه همچنان مشکل باقی بود این دو خط کد را باید از این دو فایل حذف کنید.

بررسی و اصلاح سطح دسترسی فایل‌های وردپرس

گاهی اوقات مشکل به دلیل تغییر سطح دسترسی به فایل‌های وردپرس رخ میده، به عبارت دیگه فایل‌های PHP وردپرس که کدهای برنامه‌نویسی در اون قرار دارند به دلیل تنظیم نبودن سطح دسترسی مجاز ارتباط اونها با دیتابیس برقرار نشده و به همین دلیل با چنین خطایی مواجه خواهید شد. برای اینکه بررسی کنید سطح دسترسی برای فایل‌ها و پوشه‌های وردپرس به درستی انتخاب شده‌اند باید فایل‌های و پوشه‌های وردپرس در بخش File Manager هاست که در مسیر public_html قرار دارند دارای سطح دسترسی زیر باشند.

  • سطح دسترسی برای فایل‌های وردپرس معادل 644 باشد.
  • سطح دسترسی برای پوشه‌های وردپرس معادل 755 باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه آموزش نحوه تغییر سطح دسترسی فایل ها و پوشه ها در سی پنل را مشاهده کنید، حالا تمامی پوشه‌ها و فایل‌های وردپرس را بررسی کنید تا دارای چنین سطح دسترسی باشند. میتونید آخرین نسخه از وردپرس را هم دانلود کرده و بعد از اینکه فایل wp-config.php و پوشه wp-content را از درون اون حذف کردید در همین مسیر آپلود کنید تا با فایل ها و پوشه‌های فعلی جایگزین شود. درست مشابه همون چیزی که در مقاله آموزش به‌روزرسانی وردپرس در بخش آپدیت دستی وردپرس به اون پرداختیم.

توجه داشته باشید که پوشه wp-content و فایل wp-config.php به هیچ عنوان نباید بازنویسی و جایگزین شده و از دست بروند. انجام این کار میتواند منجر به از دست دادن اطلاعات سایت شما شود. بنابراین این کار را با دقت کامل انجام دهید.

تعمیر پایگاه داده وردپرس

بعد از اینکه تمامی مراحل بالا را طی کردید و همچنان مشکل شما پا برجا بود احتمالا دیتابیس شما نیاز به کمی تعمیرات داره تا بهینه سازی بر روی اون صورت بگیره، بنابراین برای تعمیر و آماده سازی دیتابیس وردپرس ابتدا فایل wp-config.php را باز کرده و قطعه کد زیر را در مکان مناسبی از اون قرار بدین.

define( 'WP_ALLOW_REPAIR', true );

سپس تغییرات را با ذخیره کردن فایل اعمال کرده و سپس آدرس سایتتون را مشابه نمونه زیر وارد کنید. دقت کنید که به جای site.com از نام دامنه خودتون استفاده کنید.

http://your-site.com/wp-admin/maint/repair.php

بعد از اینکه وارد آدرس فوق بشید و اون را باز کنید مشابه تصویر زیر صفحه‌ای به شما نمایش داده خواهد شد.

رفع خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس

حالا کافیه تا روی دکمه تعمیر پایگاه داده کلیک کرده و منتظر بمونید تا عملیات تعمیر دیتابیس صورت گرفته و به انتها برسد. بعد از اینکه عملیات تعمیر دیتابیس انجام گرفت مجددا به فایل wp-config.php برگردید و کدی که برای استفاده از حالت تعمیر وردپرس به اون اضافه کردید را ازش برداشته و فایل را ذخیره کنید، حالا مجددا سایت رو باز کنید و چندین بار رفرش کنید تا ببینید مشکل برطرف شده است یا خیر، در صورتی که همچنان مشکل پا برجا بود به راهکار نهایی میرسیم.

پشتیبانی هاست خود را فراموش نکنید!

راهکار نهایی اینه که به بخش ارسال تیکت در میزبانی هاستتون مراجعه کرده و با در میون گذاشتن مشکل و راهکارهایی که برای حل مشکل طی کردید خیلی محترمانه از میزبان هاست خودتون بخواهید تا یک بار هاست رو مورد بررسی قرار بدهند تا اگر مشکل از هاست شما هستش اونو برطرف کنند. اما قبل از اینکه اقدام به این کار کنید حتما مطمئن شوید که کلیه مراحل بالا را به درستی طی کرده باشید.

امیدوارم که این مقاله هم مورد پسند شما واقع شده باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به رفع خطای اتصال به پایگاه داده وردپرس اقدام کنید و خطای اتصال در برقراری دیتابیس وردپرس را رفع کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش سوالی برای شما پیش اومده و یا مشکلی در حین استفاده از راهکارهای مختلف داشتید از بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز شما باشم.
4.1/5 - (19 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۷۹ دیدگاه ها

  1. سلام آقای مهندس
    خیلی عالی بود. ممنون از توضیحات دقیق شما.

    1. باعرض سلام من با3تابع اتصال new mysqli
      PDO
      Mysqli connect
      میخواستم به پایگاه دادم متصل شم اما ارور داد کدشو براتون میزارم لطفا کمکم کنید چند روز بابت این به مشکل بر خوردم

  2. سلام . خسته نباشید
    عالی بود. ولی همچنان ارور دارم، البته در قسمتی که میخوایی از خوده وردپرس ویرایش کنی
    این ارور رو چیکار کنیم : ( قادر به برقراری ارتباط با سایت برای بررسی خطاهای مهلک نمیباشیم….. )
    ممنونم میشم این هم راهنمایی بفرمایید

  3. سلام
    من برای سایت هاست دانلودی گرفتم یادم رفت تمدیدش کنم الان که میخوام باهاش کار کنم کلا ارور میده .
    رفتم پلاگین Hacklog Remote Attachment رو غیر فعالش کردم خطای وردپرس قادر به اتصال به سیستم‌فایل نیست رو میده ولی تمام عکس ها رو نشون میده عکس هم اپلود میکنه فقط تو قسمت پلاگین ها به روز رسانی نمی کنه . اگ پلاگین Hacklog Remote Attachment رو فعالش کنم و ادرس بدم تموم عکس ها سفید نشون میده و باز همون ارور طای وردپرس قادر به اتصال به سیستم‌فایل نیست رو میده . برای رفع خطا باید چه کار کنم ؟؟؟؟
    ادرس هم سایت و هم هاست مجازی درسته .

  4. با سلام خدمت تیم بزرگ میزبان فا
    واقعا جای تشکر داره بابت زحماتی که برای تهیه مقالات انجام میدین
    من حداقل 90 درصد مشکلاتی که با وردپرس دارم رو از طریق مقالات سایت شما حل میکنم.
    با تشکر فراواااان (:

  5. سلام و روز بخیر
    خدمتتون عرض کنم که من سایتی رو با لوکال زمپ طراحی کردم و به سیپنل خودم وصل کردم و کار به پایان رسید الان میخوام یه سایت جدید رو با با زمپ طراحی کنم اما مشکل اینجاست که لوکال جدیدم وصل میشه به لوکال سایت قبلی جالب این هست که زمپ رو پاک کردم اما باز همین مشکل هست لطفا منو راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام و احترام؛
      کش مرورگر رو حذف کنید.
      مسیر سایتتون و آدرسی که د مروگر وارد میشه رو هم کاملا بررسی کنید آدرستون باید با مسیر وردپرس جدید منطبق باشه و اسم پوشه هم دقیقا پوشه جدیدی باشه که قصد دارید روش کار کنید.

  6. سلام من این ارور خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده رو روی لوکال هاست زمپ دارم اگه میشه راه حل مشکل اونم ذکر کنید

    1. سلام و احترام؛
      در فایل wp-config.php مقادیر نام دستابیس، نام کاربری و رمز عبور دیتابیس رو بررسی کنید.
      فیلد رمز باید خالی باشه نام کاربری root و اسم دیتابیس شما هم درج شده باشه.

  7. سلام هنگام باز کردن سایت ارور زیر رو میبینم
    Fatal error: Call to undefined function get_bloginfo() in /home2/jawacoir/public_html/wp-includes/class-wp-locale.php on line 225
    چکار کنم؟

  8. ساستتون عالیه. من جواب همه سوالات و مشکلاتمو تو سایت شما پیدا می کنم. ممنون از این که این اطلاعات رو در اختیار ما قرار می دید.

  9. سلام درود به شما که همیشه مشکل گشا هستید
    مشکل من با این قسمت حل شد
    اصلاح آدرس سایت در صورت انتقال و یا تغییر دامنه

  10. سلام
    سایتم روی لوکال هاست هست و این خطا Error establishing a database connection رو میده. اون کد define( ‘WP_ALLOW_REPAIR’, true ); هم گذاشتم ولی بازم همون خطا میده چطوری میتونم رفع کنم؟
    یوزر و پسورد هم چک کردم، درسته

    1. سلام و احترام؛
      جدیدا تغییرات اعمال کردید؟ در مسیر نصب وردپرس فایل wp-config.php رو پیدا کنید.
      مقادیر زیر رو چک کنید که حتما به صورت صحیح وارد شده باشه. (نام دیتابیس، یوزر و پسورد دیتابیسی که ایجاد کردید.)
      DB_NAME
      DB_USER
      DB_PASSWORD

        1. آقا چرا کسی جواب این دوستمون رو نداده، منم همین مشکل رو دارم و همه چی درست تنظیم شده

          1. سلام و احترام؛
            به صورت کلی نمایش خطای عدم اتصال به دیتابیس چند دلیل عمده داره از جمله:
            اطلاعات اشتباه در فایل wp-confog.php
            تفاوت پیشوند جداول با پیشوند درج شده در فایل wp-config
            صحیح نبودن مجوزهای دسترسی
            در صورتی که وردپرس شما روی هاست پیاده سازی شده آموزش زیر رو مطالعه کنید:
            آموزش رفع خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس

  11. با سلام.
    من هاست خودمو تغییر دادم و بدلایلی اسم دیتابیس و یوزر کاربری دیتابیس اجبارا تغییر کرد
    سایت بالا میاد ولی دسترسی به دیتابیس ندارم.
    با توضیح شما پیش رفتم و با اجرای فایل فوق جواب زیر برای من ارسال شد
    Could not connect: Access denied for user ‘azistudi_313’@’localhost’ (using password: YES)
    azistudi_313 نام جدید دیتا بیس است که در فایل کانفیگ وردپرس قرار دادم.
    اما متوجه بقیه مشکل نمیشوم. در ضمن یک یوزر و پسورد جدید برای sql دارم که اونهم در فایل وارد کردم.
    تشکر.

    1. سلام و احترام؛
      دیتابیستون رو در هاست جدید ایجاد و ایمپورت کردید؟
      یا اینکه دستی نام دیتابیس ها رو در فایل های پیکربندی تغییر دادید؟
      این اعلان عدم دسترسی بخاطر نداشتن مجوزهای لازم هستش.

      1. سلام و درود. من متوجه مشکلم شدم ظاهرا بخاطر کپی و پست کردن اطلااعات درست در فایل کانفیک ذخیره نمیشد. دستی نوشتم مشکلم حل شد.
        تشکر از پیگیری شما

  12. سلام. من یه سایت با لوکال هاست طراحی کردم اما وردپرسم رو حذف و وردپرس جدید دانلود کردم. اما به روش wp config.php تمام مشخصات دیتا بیس قبلی رو وارد و بعدش یوز پسوردم رو وارد می کنم . همش ارور متاسفیم، نیازدارم به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار. لطفا مجدد این پرونده را بارگذاری کنید.
    مممنون میشم راهنمایی م کنید؟

    1. سلام و احترام؛
      مسیر نصب وردپرس رو بررسی کنید.
      از فایل wp-config.php یک کپی ایجاد و به نام wp-config-sample.php تغییر بدید و در مسیر اصلی نصب وردپرس قرار بدید.

  13. سلام
    چرا در هنگام ثبت نام در سایت (وردپرسی) ارور گذر واژه (خطا: گذرواژه باید حداقل هشت حرف طول داشته باشد) می دهد؟؟
    میشه راهنماییی بفرمایید

    1. سلام روزبخیر؛
      باید رمزی انتخاب کنید که شامل حداقل 8 کاراکتر و حاوی حروف کوچیک و بزرگ و اعداد باشه.

  14. سلام من هر کاری می کنم وردپرس رو روی هاست بیارم بالا میشه هر کاری رو که تو اموزش بوده رو انجام دادم ولی نشده یه منبع درست میخوام

  15. سلام درود
    من طبق آموزش شما پیشوند جداولم رو تغییر دادم
    همه چی درسته منتها برای ورود به بخش مدیریت سایت – پیشخوان وردپرس میگه که شما دسترسی نداری
    ولی از طریق wp-login.php میتونم وارد شم ولی چون پنل کاربری دارم میره به بخش پنل کاربری
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام و احترام؛
      یه نکته خیلی مهم موقع تغییر پیشوند جداول اینه که حتما جدول wp-options هم ویرایش بشه.
      آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس رو مطالعه کنید مراحلی که انجام دادید رو بررسی کنید ببینید در کدوم بخش ایراداتی بوده اون ها رو اصلاح کنید.

  16. با سلام و خسته نباشید من برای نصب ورد پرس بر روی لوکال هاست مشکل دارم اونم اینه که وقتی فایل ورد پرس رو استخراج می‌کنم و داخل پوشه ای زمپ هدایتش می‌کنم از حالت so-config-sample.php کلمه php حذف میشه و قرار نمیگیره و وقتی میخوام ورد پرس رو نصب کنم ارور این پوشه بهم نمایش داده میشه

    1. سلام و احترام؛
      نمایش پسوند فایل ها در ویندوز در حالت فعال قرار داره یا غیر فعال و اینکه چه اروری دقیقا دریافت می کنید؟
      آیا خودتون به صورت دستی روی نام و پسوند این فایل تغییری اعمال کردید؟

  17. با سلام
    سایتم را در لوکال هاست ساختم ولی هنگامیکه میخواهم از محتویات دیتا بیس آن export بگیرم که به هاست حقیقی ببرم.اصلا” دیتابیس را در phpmyadmin نشان نمیدهد.لطفا”بفرمائید علت چیست؟

  18. سلام
    من در هنگام نصب وردپرس با این مشکل مواجه میشم یعنی وقتی در ستاپ، اطلاعات پایگاه داده رو میزنم و ارسال میکنم، با ارور “خطا در برقراری ارتباط با پایگاه داده” مواجه میشم. تروخدا بگید چیکار کنم؟؟

    1. سلام روزبخیر؛
      به صورت دستی فایل wp-config.php که در مسیر نصب وردپرس قرار داره رو اصلاح کنید و نام دیتابی، رمز و یوزر رو داخلش ثبت کنید.

  19. در مرحله تست دیتابیس این ارور رو به من میده. کل نت رو گشتم چیزی پیدا نکردم مشکل از چیه؟ Warning: The selected ‘Action’ above will remove all data from this database!

    1. سلام روزبخیر؛
      این اعلان زمانی نمایش داده میشه که دیتابیسی رو ایجاد کردید و احتمالا داخل جداولش محتوایی وجود داشته باشه اصولا زمان اجرای بسته نصبی و اتصال به دیتابیس این اعلان نمایش داده میشه بدین معنی که ممکنه اطلاعات جدید به جای اطلاعات قبلی جایگزین بشه و داده های قبلی حذف بشه. اگر دیتابیس رو تازه ساختید و شامل محتوا نیست مشکلی وجود نداره و می تونید هشدار رو تایید کنید.

  20. سلام وقت بخیر، و خیلی ممنون از مقالات خوب شما
    من دقیقا با این پیغام مواجه می شوم اما نه بصورت دائم، یعنی هر چند ساعت یا یک روز یکبار می بینم این پیغام را سایت می دهد، اما پس از چند لحظه یا با رفرش مجدد این پیغام حذف می شود و سایت به حال قبلی بر می گردد.
    خواهشمندم در این زمینه راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    1. سلام روزبخیر؛
      گاهی اوقات مشکل از سرور و دیتابیس هستش که به صورت موقت مشکل عدم اتصال رو دارید و خود به خود رفع میشه یکبار در خصوص repair دیتابیس اقدم کنید اگر همچنان مشکل پابرجابود حتما با مجموعه هاستینگ مطرح کنید.

  21. عالی بود
    واقعا ممنون میتونم بگم نصف بیشتر مشکلات من راه حلش از مطالب شما حل میشه ممنون🙏🏻

  22. سلام روزبخیر؛
    خوشحالیم که این مقاله به شما در رفع مشکلتون کمک کرده و باعث افتخار ماست که ما رو به عنوان مرجعی جهت رفع مشکلات وردپرسی خودتون انتخاب کردید.

  23. سلام
    من نمیتونم دیدگاه در زیر نوشته ها اضافه کنم
    به من این حطا رو نشون میده

    خطا: دیدگاه نمی‌تواند ذخیره شود. لطفاً دوباره تلاش نمایید.

    چندتا افزونه در مورد دیدگاه و هرزنامه بود که غیر فعال کردم و همچنان این مشکل وجود دارد
    ضمنا قبل از غیر فعال کردن این افزونه ها هم به تعداد دیدگاه ها اضافه میشد ولی هیچ دیدگاهی را نشان نمیداد.

    ممنون از پستها و سایت خوبتون

    1. سلام روزبخیر؛
      ذخیره نشدن کامنت ها میتونه دلایل متعددی داشته باشه اما از متداول ترین موارد که باعث بروز چنین خطایی میشه وجود یک مشکل در دیتابیس هستش. ممکنه تیبل مربوطه crash کرده باشه که با ریپیر مشکل حل میشه.

  24. از پاسخگویی شما ممنونم
    من هم فکر میکنم این مشکل از دیتا بیس است. اما حقیقتش موقع ثبت هم خطا میده اما در قسمت کامنت نشون میده!
    امکانش هست من رو بیشتر راهنمایی کنید؟

  25. با سلام
    من به ایمیلی که برای نوتیفیکیشن پاسخ شما ارسال شد تصاویر مربوطه رو ارسال کردم.
    اگر امکانی هست که تصاویر خطا را از طریق دیگر ارسال کنم بفرمایید.
    باز هم از لطف شما سپاسگزارم

    1. سلام وقت بخیر؛
      لینک تصاویر رو اگر مقدوره داخل کامنت برامون ارسال بفرمایید.

  26. تعمیر پایگاه داده وردپرس رو تست کردم خیلی زود مشکل حل شد

    عالی بود ممنون

  27. سلام،عرض ادب و احترام،
    من تمامی موارد بالا را اجرا نمودم و باز با این ارور error establishing a database connection مواجه میشم،هاستم رو از یکی از شرکتها خریدم و پشتیبانی ضعیفی دارند شما در میزبان فا بهترین آموزش ها رو گذاشته اید واقعا دستتون رو میبوسم و جای تقدیر و تشکر داره،سایت من در دسکتاپ باز میشه اما در موبایل این ارور رو میده و در حالت کلی دسترسی من به پیشخوان ورد پرس بسته شده،افزونه امنیتی،wp-rocketو دیگر افزونه ها رو از cpanel حذف نمودم اما باز مشکل من حل نشد من میخوام هاست خودم رو به میزبان فا انتقال بدم به خاطر مطالب خوب و پشتیبانی بهتر،آیا با راهنمائی و مساعدت شما عزیزان میتونم وارد پیشخوان بشم؟ و اینکه چه جوری هاست و دامنه خودم رو به میزبان فا انتقال بدم.
    با تشکر

    1. سلام وقت بخیر؛
      خواهش میکنم خوشحالیم مقالات مفید واقع شدن.
      نمایش چنین خطایی دلایل متعددی داره که از شایع ترین اون پیکربندی غلط فایل wp-config.php هستش. میتونید در یک ساب فولدر یا ساب دامین وردرس خام نصب کنید سپس وضعیت اون رو در دستگاه های مختلف بررسی بفرمایید و ببینید آیا همین خطا رو نمایش میده یا خیر تا مطمئن بشید مشکل از سمت سرور هست یا پیکربندی.
      در خصوص سوال دوم جهت انتقال میتونید در وبسایت میزبان فا ثبتنام و سپس از طریق ناحیه کاربری تیکتی مبنی بر انتقال ارسال بفرمایید و لینک فول بکاپ سایتتون رو جهت ریستور ارائه کنید.

  28. رمز رو تغییر داده بودم– و سایت از دسترس خارج شد — به لطف خدا با این مطلب مشکل حل شد – سپاس

  29. با سلام
    من سایت رو روی لوکال نصب کردم و مشکلی نداشتم. همه تغییرات را انجام دادم اما باز وقتی آدرس لوکال را میزنم، خود سایت را باز میکنه. اینترنت را قطع کردم ولی باز سایت را باز میکنه و نو اینترنت میاره. مشکل چیه؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      شما وقتی برنامه زمپ یا ومپ رو نصب میکنید در واقعاز سیستم خودتون یک لوکال ایجاد میکنید جوری که کامپیوتر شما به عنوان میزبان تعریف بشه و فقط خودتون قادر به دسترسی به سایتتون و مشاهده اون هستید در زمان اتصال یا عدم اتصال اینترنت تنها خودتون قادر به مشاهده سایت هستید بعد از اتمام طراحی میتونید سایت رو به هاست منتقل و در دسترس عموم قرار بدید.

  30. سلام سایت من روی سرورهای ابری هاستینگ خودتون نصبه , برای سایتم همین مشکل پیش اومده , به پنل کاربریم هم توی سایتتون نمیتونم وارد بشم تا تیکت بزنم problem loading page میده قسمت پنل کاربریتون .

    1. سلام و احترام؛
      سایتتون بدون مشکل هست. لطفا مجددا چک کنید.
      کش مرورگر رو هم حذف کنید.

  31. سلام وقت بخیر،ببخشید من در هنگام نصب ورد پرس،در بخش file manager هاست بخش mysql database wizard را نداشت و فقط گزینه mysql database تک را فقط داشت و حالا که از هاست وارد فایل منیجر میشوم تا مثل مرحله اولی که گفته بودید چک کنم دیتا بیس نمیتونم ادیت انجام بدم و حالا نمیدونم مشکل رو چجوری حل کنم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام و احترام زهرا عزیز؛
      در هر دو ابزار امکان ساخت و اتصال دیتابیس فراهم است منتهی در ابزار MySQL Database Wizard امکان ویرایش دیتابیس ساخته شده وجود ندارد و می بایست پس از ساخت دیتابیس روی گزینه retunt MySQL Databases کلیک کرد تا به محیطی جهت ویرایش دیتابیس هدایت شویم که البته فرمودید چنین ابزاری در دسترس شما نیست. برای این منظور به سرویس دهنده هاستینگ خود درخواست ارائه این ابزار را ارسال فرمایید یا دیتابیس جدیدی ایجاد کنید:

      در ادامه آموزش کار با هر دو ابزار خدمت شما ارائه می شود:
      نحوه ساخت دیتابیس در سی پنل توسط ابزار MySQL Databases
      نحوه ساخت سریع دیتابیس در سی پنل توسط ابزار MySQL Database Wizard

  32. Fatal error: Uncaught mysqli_sql_exception: Table ‘wp.ra_options’ doesn’t exist in D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-includes\wp-db.php:2056 Stack trace: #0 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-includes\wp-db.php(2056): mysqli_query(Object(mysqli), ‘SELECT option_n…’) #1 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-includes\wp-db.php(1945): wpdb->_do_query(‘SELECT option_n…’) #2 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-includes\wp-db.php(2696): wpdb->query(‘SELECT option_n…’) #3 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-includes\option.php(238): wpdb->get_results(‘SELECT option_n…’) #4 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-includes\functions.php(1723): wp_load_alloptions() #5 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-includes\load.php(709): is_blog_installed() #6 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-settings.php(159): wp_not_installed() #7 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-config.php(90): require_once(‘D:\\localhost\\ht…’) #8 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-load.php(37): require_once(‘D:\\localhost\\ht…’) #9 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-blog-header.php(13): require_once(‘D:\\localhost\\ht…’) #10 D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\index.php(17): require(‘D:\\localhost\\ht…’) #11 {main} thrown in D:\localhost\htdocs\sina-wordpress\wp-includes\wp-db.php on line 2056

    برای این اررور چیکار باید بکنم؟؟؟

  33. سلام من فایل نصبی قالب رو تو هاست قرار دادم با installer.php
    ولی وقتی installer.php رو میخوام نصب کنم میاد پایگاه داده جدید ایجاد کن ولی ایجاد که میکنم این ارور رو میده DATABASE CREATION FAILURE: A database named [liasam_homeow] already exists.

    Please continue with the following options:
    – Choose a different database name or remove this one.
    – Change the action drop-down to an option like “Connect and Remove All Data”.

    لطفا زود راهنمایی کنید مشکل از کجاست نام تکراری هم در پایگاه داده نیست

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      در صورتی که وبسایتی ندارید و اکنون تصمیم دارید بسته نصی راه اندازی نمایید دقت داشته باشید:
      نصب قالب به صورت زیر است و در صورتی که مشکلی در این مسیر وجود داشته باشد یا به گونه دیگری عمل نمایید احتمالا با خطا مواجه خواهید شد.
      قبل از اجرای بسته نصبی، نیاز به نصب جداگانه وردپرس نیست.
      یک دیتابیس جدید ایجاد نموده به گونه ای که شامل جدل و داده خاصی نباشد.
      در صورتی که از قبل دیتابیسی ایجاد نموده و مسیر بسته نصبی را دنبال نموده و داده هایی در دیتابیس ذخیره گردد در صورت اجرای مجدد بسته نصبی و اتصال به دیتابیس قبلی با خطا مواجه خواهید شد.

  34. سلام من وقتی می خواهم ورد پرس را نصب کنم وهمگی را درست می زنم اما وقتی میزنم روی فرستادن می نویسد یک مشکل مهم وجود دارد و ارور میده. هاست ندارم و از هاست لوکال خودمم استفاده می کنم ممنون میشم کمکم کنید

  35. سلام خدمت شما
    دیتابیس من به سایت متصل هست و هیچ اروری نداره ولی اطلاعات جدید بهش اضافه نمیشه. مثلا یه عکس هم نمی تونم به سایت اضافه کنم. پیام میده که نمی تونه در پایگاه داده ذخیره بشه. مشکل از چیه؟

    1. سلام و احترام؛
      لطفا بفرمایید در کدام یک از مراحل مشکل وجود داشته تا راهنمایی لازم ارائه گردد.
      با تشکر

  36. سلام
    من سایتم همین مشکل و داره ولی خودش خود به خود بعد 5 دیقه درست میشه دلیل اینکه تو تایمای مختلف یهو ارور دیتا بیس میده و بعد چند دیقه خودش خود به خود درست میشه چی میتونه باشه ؟؟

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      این مورد را حتما به پشتیبانی هاستینگ خود اطلاع دهید تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

  37. سلام وقتتون بخیر . ممنونم از توضیحاتتون من سه هفتس دارم روی لوکال سایتمو طراحی میکنم ولی یهو بعد اینهمه مدت از زمپ وقتی میخواستم mysql رو استارت کنم ارور میداد که با اموزشی که دیدم حلش کردم و درست شد ولی دیگه نمیتونم سایتمو بالا بیارم و این ارور میاد :
    نمی‌توان پایگاه‌داده را انتخاب کرد
    سرور پایگاه داده می‌تواند به آن متصل شود (یعنی نام کاربری و رمز عبور شما مناسب است) اما پایگاه داده Project1 انتخاب نشد.

    آیا اطمینان دارید که وجود دارد؟
    آیا کاربر root برای استفاده از پایگاه‌داده Project1 دسترسی‌های لازم را دارد؟
    در برخی سیستم‌ها ممکن است نام کاربری شما به عنوان پیشوند در نام پایگاه داده قرار داده شود؛ چیزی مانند username_Project1. ممکن است مشکل از این‌جا باشد؟
    در صورتی که دربارهٔ چگونگی پیکربندی درست پایگاه‌داده آگاهی ندارید، با مدیر هاست خود تماس بگیرید. با این حال ممکن است بتوانید مشکلتان را از طریق مراجعه به انجمن پشتیبانی وردپرس نیز حل نمایید.

    1. سلام روزبخیر؛
      موارد زیر را بررسی نمایید:
      پایگاه داده شما حذف نشده باشد.
      نام پایگاه داده و نام کاربری root در فایل wp-config درج شده باشد.
      پیشوند جداول با پیشوند درج شده در فایل wp-config منطبق باشد (prefix)

  38. سلام بعد از ادیت فایل wp-config.php و حذف _sample از اسم اون با این ارور مواجه میشم:
    “من به wp-config-sample.php پرونده برای شروع کار نیاز دارم. لطفا این پرونده را دوباره بارگذاری نمایید.”

    اگر هم از طریق خود صفحه وردپرس بخوام اقدام کنم (بزن بریم) بعد پیام میاد:
    “یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است.
    دربارهٔ اشکال‌زدایی در وردپرس بیشتر بدانید.”
    لطفا راهنمایی کنید. تشکر

    1. سلام و احترام؛
      در گام اول ارتباط دیتابیس به وردپرس را برقرار کنید سپس خطای رخ داده را برطرف نمایید.
      اصولا با تغییر ورژن php هاست یا بررسی افزونه ها اعلان “یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است.” رفع می گردد.

  39. سلام
    من برای استفاده از ioncube مجبور شدم ورژن php رو از 8.0 به 8.1 تغییر بدم.
    بعد از این بروزرسانی وقتی وارد سایت میشم (سایت روی لوکال هاست قرار داده) این ارور رو میگیرم:

    “سرویس MySQL که مورد نیاز وردپرس است بر روی سرویس‌دهندهٔ شما نصب نیست.
    لطفا بررسی نمایید که افزودنی php mysqli نصب و فعال شده است.”

  40. درود بر شما
    من افزونه hacklog رو نصب کردم و بدون مشکل به هاست دانلودمم هم وصل شده الان مشکلم اینه که عکس هام که اسم فارسی داشته باشه رو نمیاره بالا و حتما باید انگلیسی بنویسم. و این که از المان تصویر تو المنتور هم استفاده میکنم تصویر رو نمیاره و به باگ میخوره . المنتور هم آپدیت کردم باز هم مشکلم حل نشده. ولی جالبه با المان ذره بین المنتور پک پرو استفاده میکنم تصویر رو میاره . فبل این که هاست دانلود رو وصل کنم این باگ هارو نداشتم . و این که ی سری تصویر هامو که قبل هاست دانلود بود رو هم نمیاره بالا و پیدا نمیکنه . شما میدونید این چه باگیه که من خوردم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *