آموزش های وردپرس

جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو

یکی از مهم ترین اهدافی که بسیاری از افراد در عصر حاضر به ان توجه می کنند، راه اندازی یک وب سایت برای مدیریت کسب و کار خود است. خرید دامنه برای سایت و تهیه هاست با کیفیت اولین اقداماتی است که باید برای راه اندازی یک وب سایت وردپرسی داشته باشید. حال هاست تهیه شده می تواند جزء پلن های اقتصادی مثل هاست اشتراکی لینوکس ایران میزبان فا باشد که برای شروع کار مناسب می باشد اما به طور قطع در ادامه مسیر به هاستی حرفه ای تر و در واقع یک هاست مخصوص وردپرس نیاز دارید. اما موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که ایندکس شدن سایت و محتوای آن در مرحله ای که هنوز سایت ب حالت ایده آل خود نرسیده، می تواند تاثیر منفی روی سئو وب سایت شما داشته باشد. همچنین از نظر کاربران مشاهده یک وب سایت نصفه و نیمه جذابیتی ندارد. به همین دلیل در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم نحوه جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو را به شما آموزش دهیم. بدین ترتیب می توانید با چند کلیک ساده از بروز مشکلات احتمالی مربوط به ایندکس شدن سایت خود جلوگیری کنید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخت خواهد شد، به شرح ذیل است:

دلیل جلوگیری از ایندکس شدن سایت

به طور کلی تمامی تلاش های یک وبمستر در این راستا است که بتواند در نتایج موتورهای جستجو جایگاه بهتری را کسب کرده و در واقع رتبه هایی ابتدایی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را کسب کند. برای اینکه بتوانید به این مرحله برسید باید اجازه دهید تا موتورهای جستجو وب سایت شما را بررسی کنند یا به اصطلاح خزنده های موتورهای جستجو در وب سایت شما crawling کرده و میزان ارزشمندی محتوا و بهینه بودن آن برای نمایش در نتایج خود را بررسی نمایند.

آموزش رایگان وردپرس

اما گاهی ممکن است شما بنا به یکسری دلایل ترجیح دهید برای یک بازه زمانی مشخص وب سایتتان توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار نگیرد. اگر وب سایت شما وردپرسی است به راحتی می توانید از طریق خود وردپرس این کار را انجام دهید. در اصل وردپرس این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید در همان مراحل ابتدایی نصب وردپرس روی هاست خود یا حتی بعد از نصب و از طریق پیشخوان مدیریت اقدام به جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو نمایید. اما چرا ممکن سات شما نیاز داشته باشید که از ایندکس شدن محتوای وب سایت خود جلوگیری نمایید؟ با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه از موتورهای جستجو درخواست کنید تا محتوای سایت را بررسی نکنند؟ برخی از اصلی ترین دلایل عبارتند از:

  • هنوز وب سایت خود را کامل نکرده اید: در مرحله ایجاد و توسعه یک وب سایت به دلیل اینکه ممکن است روی تمامی فرآیندها تسط نداشته باشید امکان اشتباه وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود تا زمان تکمیل وب سایت از نمایش آن در نتایج گوگل جلوگیری نمایید.
  • دارای یک وب سایت محدود شده هستید: برخی از وب سایت ها با هدف مشخصی ایجاد شده اند و تنها افرادی با مشخصات تعیین شده توسط مسئولین وب سایت که آدرس IP مشخصی داشته یا دارای رمز و پسورد ارائه شده هستند امکان ورود به وب سایت را دارند. به همین دلیل نیازی به نمایش این وب سایت ها در نتایج جستجو نیست.
  • وب سایت مورد نظر را به صورت آزمایشی راه اندازی کرده اید: برخی از وبمستران در کنار وب سایت اصلی خود از یک وب سایت آزمایشی نیز استفاده می کنند. این وب سایت برای آزمایش کردن کارهایی است که می خواهند روی وب سایت اصلی انجام دهند. از آنجایی که این وب سایت ها برای نمایش عمومی طراحی نشده اند پس بهتر است که از ایندکس شدن آنها جلوگیری شود.

چگونه از موتورهای جستجو درخواست کنیم تا محتوای سایت را بررسی نکنند؟

دلیل جلوگیری از ایندکس شدن سایتهمانطور که پیش تر اشاره شد شما می توانید هم در مرحله نصب و هم بعد از نصب و از طریق پیشخوان اقدام به جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو نمایید. در این مقاله روش جلوگیری از ایندکس شدن وردپرس در ر دو حالت را به ترتیب به شما آموزش خواهیم داد.

1. جلوگیری از ایندکس شدن سایت در مرحله نصب

اگر قصد دارید در همان مرحله نصب وردپرس از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در اولین گام باید با استفاده از آموزش های مربوط به نصب وردپرس اقدام به نصب این سیستم مدیریت محتوا روی هاست خود نمایید.
    آموزش نصب وردپرس در هاست دایرکت ادمین آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل
  2. بعد از طی کردن مراحل نصب در زمانی که به مرحله وارد کردن اطلاعات مربوط به وب سایت وردپرسی خود می رسید، همانند تصویر زیر باید تیک گزینه « از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند » را فعال کرده و سپس روی دکمه «راه اندازی وردپرس» کلیک کنید.
    جلوگیری از ایندکس شدن سایت در مرحله نصب
  3. بدین ترتیب به راحتی و قبل از اینکه هر گونه اقدامی را روی وب سایت وردپرسی خود داشته باشید از ایندکس شدن آن جلوگیری می کنید. پس تا زمانی که قصد بالا آوردن وب سایت خود را ندازید با خیال راحت تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایید و هر زمان که تمایل داشتید از طریق پیشخوان این گزینه را غیر فعال کرده و از گوگل بخواهید وب سایتتان را ایندکس نماید.

2. جلوگیری از ایندکس شدن وردپرس از طریق پیشخوان

اگر شما مرحله نصب وردپرس را پشت سر گذاشته و به هر دلیلی گزینه جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو را فعال نکرده اید، اصلا نگران نباشید. چرا که شما می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک ساده از طریق پیشخوان وردپرس از ایندکس شدن سایت وردپرسی خود جلوگیری نمایید. به همین منظور باید به شکل زیر پیش بروید:

  1. در اولین مرحله شما باید به منظور ورود به مدیریت وردپرس وب سایت خود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمایید.
  2. سپس در پیشخوان و از طریق منو «تنظیمات» زیر منو «خواندن» را انتخاب نمایید.
    جلوگیری از ایندکس شدن وردپرس از طریق پیشخوان
  3. در این صفحه گزینه ای تحت عنوان «از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند» به شما نمایش داده می شود. باید تیک این گزینه را فعال کرده و سپس روی دکمه «ذخیره تغییرات» کلیک کنید.
    چگونه از موتورهای جستجو درخواست کنیم تا محتوای سایت را بررسی نکنند؟
  4. بدین ترتیب شما این پیغام را به موتورهای جستجو ارسال می کنید که قصد ندارید در حال حاضر محتواهای جدیدی که روی وب سایت خود قرار می دهید را ایندکس کنید.

🟢🔵 نکته مهم: بسیار دقت داشته باشید اگر تصمیم دارید سایت شما به صورت موقت در دسترس ربات ها قرار نگیرد و ایندکس نشود پس از اتمام طراحی و فرایندهای مد نظرتان می بایست مجددا مراحل بالا را طی کرده و تیک این گزینه را بردارید چون ممکن است بعدها با پیغام “صفحه اصلی شما نمیتواند توسط موتورهای جستجو فهرست شود این برای سئو بسیار بد است و باید رفع شود” مواجه شوید. همچنین گاها ممکن است تیک این قسمت را بردارید اما همچنان محتوای سایتتان ایندکس نشود در چنین مواقعی پیشنهاد می کنیم آموزش علت ایندکس نشدن سایت در گوگل را بررسی نمایید.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بود که نحوه جلوگیری از ایندکس شدن سایت وردپرسی را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این آموزش شما این امکان را دارید که با جلوگیری از indexing سایت وردپرسی توسط موتورهای جستجو برای مدت زمان مشخص که تغییرات زیادی را روی وب سایت خود اعمال کرده یا از یک وب سایت آزمایشی استفاده می کنیید، از دریافت امتیاز منفی در زمینه سئو جلوگیری نمایید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا بهامی در زمینه ایندکس شدن سایت می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه باشید.

خرید هاست مخصوص وردپرس

4/5 - (2 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام سپاس فراوان از توضیحات شما . ببخشید وقتی من تیک ایندکس رو برمیدارم از وردپرس، توی هاستم پوشه Robots.txt ساخته نشده. میخواستم بپرسم آیا نیازی هست به صورت دستی خودم بسازم یا نیازی نیست کاری انجام بدم؟

  2. سلام من این تیک و زدم ولی توی سرچ کنسول صفحات سایت دارن ایندکس میشن چیکار باید بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *