شبکه های اجتماعی

نحوه دیلیت اکانت اسکایپ به صورت دائمی

اسکایپ یکی از سرویس های تماس تصویری ارائه شده توسط مایکروسافت است. البته تماس تصویری، یکی از قابلیت های این پیامرسان است. تماس های صوتی هم با استفاده از اسکایپ و بر بستر اینترنت امکان پذیر است. با استفاده از تماس های تصویری و صوتی نرم افزارهایی مانند اسکایپ می توان به طرز محسوسی در هزینه های تماس صرفه جویی کرد. به عبارت دیگر شما با استفاده از این نرم افزارها و برای تماس های صوتی و تصویری فقط نیاز دارید که به اینترنت متصل باشید. از این رو تنها هزینه ای که باید متقبل شوید خرید بسته های اینترنت است. در آموزش های پیشین به چگونگی راه اندازی اسکایپ در گوشی اندروید پرداختیم اما ممکن است پس از مدتی دیگر تمایلی به استفاده از نرم افزار اسکایپ و برقراری تماس تصویری نداشته باشید در چنین شرایطی می بایست در راستای دیلیت اکانت اسکایپ اقدام کنید. در این مقاله آموزشی از میزبان فا مگ تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه اکانت اسکایپ خود را حذف کنیم؟ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با آموزش تصویری حذف اکانت اسکایپ کنار شما باشیم.

حذف اکانت اسکایپ

علی رغم همه ویژگی های منحصر به فرد اسکایپ، ممکن است به دلایل مختلفی کاربران قصد حذف اکانت در اسکایپ را داشته باشند. ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در اسکایپ بسیار آسان است. اما حذف یک اکانت اسکایپ، به این سادگی نیست.

از زمانی که شما مراحل حذف اکانت اسکایپ خود را انجام می دهید تا زمانی که حساب کاربری شما به طور کامل حذف شود 60 روز طول می کشد. بر همین اساس در این بازه زمانی امکان بازگشت اکانت اسکایپ فراهم است.

قبل از حذف حساب کاربری اسکایپ تمام اطلاعات مهم را در جایی ذخیره کنید. چرا که پس از گذشتن 60 روز از زمان دیلیت اکانت اسکایپ دسترسی به اطلاعات و اکانت غیر ممکن خواهد بود.

چگونه اکانت اسکایپ خود را حذف کنیم؟

در آموزش قبلی به این موضوع پرداختیم که اسکایپ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم فرض کنیم مدتی پس از راه اندازی این نرم افزار تصمیم به حذف اکانت اسکایپ گرفتید. در چنین شرایطی می بایست وارد اکانت اسکایپ خود شده و مطابق با مراحل زیر اقدام کنید:

در نظر داشته باشید نحوه حذف اکانت اسکایپ در گوشی موبایل، نسخه وب و نسخه ویندوز یکسان می باشد.

  1. در ابتدا وارد محیط کاربری نرم افزار اسکایپ شوید.
  2. برای ورود به قسمت تنظیمات اسکایپ، روی تصویر کوچک حساب خود در سمت چپ بالای محیط کاربری کلیک کنید.
    طریقه حذف اکانت اسکایپ
  3. در این قسمت گزینه Setting را به منظور ورود به بخش تنظیمات اسکایپ انتخاب کنید.
    دیلیت اکانت اسکایپ
  4. در تنظیمات اسکایپ و در پنل سمت چپ روی اولین فیلد یعنی Account & Profile کلیک کنید در این قسمت گزینه های مختلفی برای مدیریت حساب کاربری و پروفایل اسکایپ خود دارید.
  5. در صفحه باز شده گزینه انتهایی بستن حساب کاربری اسکایپ Close youe account است. با کلیک کردن بر روی آن فرآیند دیلیت اکانت اسکایپ آغاز می شود.
    چگونه در اسکایپ دیلیت اکانت کنیم؟
  6. به عنوان یک مرحله امنیتی باید اطلاعات مربوط به حساب کاربری مایکروسافت خود را وارد کنید.
    این مرحله به این دلیل است که اگر کسی به هر طریقی توانست به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند، نتواند آن را حذف کند. به همین دلیل شما با وارد کردن اطلاعات مربوط به اکانت مایکروسافت هویت خود را برای اسکایپ اثبات می کنید. به این منظور بسته به طریقه ثبت نام شما در اسکایپ یک پیام برای گوشی تلفن همراه (اگر با شماره تلفن در اسکایپ ثبت نام کرده اید) و یا ایمیل شما (اگر با استفاده از یک ایمیل در اسکایپ ثبت نام کرده  باشید) ارسال خواهد شد.
  7. با وارد کردن کد تایید که از طریق ایمیل یا پیامک برای شما ارسال شده، فرآیند تایید هویت انجام می شود. در اولین مرحله ایمیل  یاا شماره تلفن مربوط به اکانت مایکروسافت خود را وارد کتید.
    حذف اکانت اسکایپ نسخه ویندوز
  8. سپس رمز حساب مایکروسافت را وارد کنید و روی Sign in کلیک کنید.دیلیت اکانت اسکایپ
  9. در مرحله بعدی از حذف اکانت اسکایپ می بایست مشخص کنید که کد تایید به ایمیل یا شماره همراه شما ارسال گردد.
    طریقه حذف اکانت اسکایپ
  10. همانند تصویر زیر کد تایید حذف دائم اکانت اسکایپ بلافاصله به ایمیل یا شماره همراه شما ارسال می شود.
    نحوه حذف اکانت اسکایپ
  11. کدهای تاییدیه دلیت اکانت اسکایپ پس از چند دقیقه منقضی خواهند شد. از این رو بلافاصله بعد از دریافت ایمیل یا پیام باید آن را وارد کنید. سپس روی دکمه Verify کلیک کنید.
    طریقه حذف اسکایپ
  12. در این مرحله نکات و توضیحاتی در خصوص دیلیت اکانت اسکایپ نمایش داده خواهد شد.
    مهم ترین نکته این است که امکان بازگشت اکانت اسکایپ حذف شده وجود دارد. در واقع پس از پاک کردن اکانت اسکایپ می توانید در صورت انصراف از حذف با ارائه اطلاعات همین اکانت، دوباره فعالیت خود را در اسکایپ آغاز کنید. از این رو اسکایپ برخلاف پیامرسان های دیگر به صورت آنی و لحظه ای اطلاعات شما را از دسترس خارج نمی کند. بلکه یک فرصت 60 روزه به کاربر می دهد.
  13. برای نهایی کردن حذف اکانت اسکایپ روی دکمه Next کلیک کنید.
    حذف اکانت نرم افزار اسکایپ
  14. در مرحله آخر از مراحل پاک کردن اکانت اسکایپ باید همه مواردی که به صورت هشدار های نهایی برای شما نمایش داده می شود را تیک بزنید. شما می توانید دلیل حذف اکانت Skype را هم عنوان کنید. در انتها برای تایید نهایی دلیت اکانت اسکایپ روی گزینه Mark account to closer کلیک کنید.
    حذف کردن اکانت اسکایپ

این روند موجب حذف دائمی اکانت اسکایپ خواهد شد. اما باید دقت داشته باشید که از زمان اقدام به حذف اکانت اسکایپ تا دلیت اکانت دائمی اسکایپ 60 روز به طول می انجامد تا در صورت پشیمانی قادر به دسترسی به اکانت خود باشید. پس از گذشت 60 روز اکانت اسکایپ شما به صورت دائم حذف خواهد شد و اطلاعات آن به هیچ عنوان قابل بازگشت نخواهد بود.

نکات حذف دائمی اکانت اسکایپ

  • با پاک کردن اکانت اسکایپ، اکانت ماکروسافت نیز حذف می شود؟
    با حذف اکانت اسکایپ شما به گونه ای درحال حذف اکانت مایکروسافت خود نیز هستید. پس دوباره تاکید می کنیم همه ایمیل ها و اطلاعات مهم مایکروسافت را در جایی ذخیره کنید.
  • چرا پس از حذف  حساب کاربری هم چنان نام نمایشی کاربر قابل مشاهده است؟
    اسکایپ حساب کاربری حذف شده را تا 60 روز به حالت تعلیق نگه می دارد. به عبارت دیگر 60 روز صبر می کند تا ببیند آیا کاربر باز هم به اکانت خود باز می گردد؟ در این دوره حساب کاربری، به صورت تعلیق درآمده اما همچنان وجود دارد. در حقیقت حساب کاربری اسکایپ به مدت 2 ماه در قسمت جستجوی نرم افزار اسکایپ قابل مشاهده است و کاربران دیگر می توانند نام نمایشی اکانت را مشاهده کنند. پس از گذشت 60 روز نام نمایشی حساب کاربری هم به کلی حذف خواهد شد. در مقاله تغییر نام کاربری اسکایپ نسخه ویندوز تفاوت نام کاربری و نام نمایشی در اسکایپ را توضیح داده ایم.
  • آیا امکان برگرداندن اکانت اسکایپ حذف شده وجود دارد؟
    توجه داشته باشید که پس از 60 روز از حذف اکانت اسکایپ دیگر هرگز نمی توانید به حساب کاربری خود در اسکایپ دسترسی داشته باشید.

اسکایپ یکی از پیامرسان های محبوب برای برقراری تماس های صوتی و تصویری بر بستر اینترنت و برگزاری کلاس های آنلاین است. در برخی مواقع کاربران تمایل دارند که اکانت اسکایپ خود را برای همیشه و به صورت دائمی حذف کنند. که البته حذف اکانت اسکایپ دارای شرایط خاصی است و حدود 60 روز به طول می انجامد. در این آموزش طریقه دلیت اکانت اسکایپ را برای کاربرانی که قصد حذف این نرم افزار را دارند ارائه کردیم. یکی از نقدهایی که عمدتا به پیامرسان های مختلف وارد می شود این است که پس از دیلیت اکانت به هیچ وجه نمی توان به اطلاعاتی قبلی دسترسی پیدا کرد. اما اسکایپ فرصت دوماهه به کاربر برای بازگشت به اسکایپ می دهد. اگر سوالی در مورد استفاده از این نرم افزار دارید، می توانید در این قسمت پرسش و پاسخ مطرح کنید.

آموزش رایگان اسکایپ

عرفان اسدی

عرفان، کارشناس ارشد علوم کامپیوتر است و از سال 96 فعالیت خود را به عنوان مترجم، تولیدکننده محتوا و اینفوگرافیست در زمینه‌های علم و فناوری، سخت‌افزار و علوم کامپیوتر شروع کرده است. در حال حاضر عرفان عضوی از تیم تحریریه میزبان فا است.

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. سلام وقت شما بخير
    چرا عكس پروفايل مخاطب اسكايپ وجود دارد اما هيچگونه وضعيت رنگي انلاين يا افلاين مشخص نيست؟ و بازديد last seen days ago بوده

    1. با سلام عرفانه عزیز
      با توجه به اینکه آخرین بازدید مربوط به چند روز گذشته است، وضعیتی روی تصویر پروفایل نشان داده نمی شود.
      موفق و پیروز باشید

  2. سلام‌ ایا بعد از حذف اکانت ،ایمیلی هم که بااون اکانت ساخته شده بکل حذف خواهد شد؟راهی نیست که اکانت حذف بشه اما ایمیل باقی بمونه ؟

    1. سلام وقت بخیر؛
      دوست عزیز همانطور که در قسمت “نکات حذف دائمی” مقاله نیز توضیح داده شده است، متاسفانه پس از حذف اکانت، ایمیل نیز حذف خواهد شد و شما تنها 60 روز مهلت خواهید داشت تا امکان بازیابی داشته باشید. توصیه می شود ایمیل های مهمتان را در جایی ذخیره کنید.

  3. سلام وقت بخیر
    اگر حذف کنیم ولیکن پشیمون بشیم باز ازش استفاده کنیم هم بعد از ۶۰ روز حذف میشه یا نه؟
    من دیروز با کمک راهنمای شما حذف کردم ولیکن بنا به دلایلی دوباره ازش استفاده کردم و الان نمیخوام که اصلا حذف بشه باید چه کنم
    ممنون میشم راهنمایی م کنید

  4. سلام وقت بخیر،
    اگر اکانت اسکایپ رو دلیت اکانت کنیم و مدت ۶۰ روز سپری بشود، آیا میشود با شماره همراه ثبت شده در آن، اکانت اسکایپ جدید ساخت؟

  5. سلام من اکانتمو روی ایمیلم ساختم yahooایا بازم مایکروسافتم تو خطره؟

  6. سلام
    من اکانت اسکایپ رو روی گوشی خودم و سیستم یک شرکت دارم، الان دیگه به اون شرکت دسترسی ندارم. اگر از گوشی خودم دیلیت اکانت کنم کلا اکانت پاک میشه؟

  7. سلام من میخوام اسکایپ رو دیلیت کنم ولی گوشی که با آن ایمیل ساختم رو ندارم رو گوشی دیگه بازیابی نمیشه وکد برای حذف اکانت رو ندارم چه روش دیگری برای حذف اسکایپم وجود دارد؟؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  8. سلام
    چقدر دقیق توضیح دادید، از شما ممنونم. سوالی دارم. من الان با راهنمایی پیج شما، اسکایپم را پاک کردم. که می دونم بعد از ۶۰ روز کامل پاک میشه. فقط پاک شدن مایکروسافت دیگه چیه؟ یعنی بعد از ۶۰ روز، مایکروسافتم هم پاک میشه و اصلا چی هست و چکار باید کنم؟

    1. سلام و احترام نسترن عزیز؛
      در حین ثبتنام و ساخت اکانت اسکایپ، می توانید اکانت ماکروسافت هم ایجاد کنید که اسکایپ برپایه آن می باشد بنابراین زمانی که اکانت اسکایپ را حذف می کنید، اکانت ماکروسافت هم حذف می شود.

  9. سلام من اسکایپم رو با نام جیمیلم ایجاد کردم و حالا اکانت اسکایپم را حذف کردم اما باز هم وقتی برنامه اسکایپ را به طور کامل حذف میکنم یا کلیر دیتا میکنم و اسکایپ رو دوباره نصب میکنم،نام اکانت من در صفحه ورود اسکایپ نمایش داده میشه …چطور میتونم از صفحه خوشامدگوییه اسکایپ حذف کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا