آموزش نصب قالب با بسته نصبی آسان

آموزش نصب بسته نصبی آسان وردپرس در هاست سی پنل

وردپرس
بدون دیدگاه
136

در حالت عادی بعد از نصب وردپرس باید در خصوص نصب قالب وردپرس و افزونه های وردپرسی اقدام کنید سپس تک به تک آن ها را فعال و پیکربندی کنید اما به کمک بسته نصبی آسان در گام کلی میتوانید وردپرس را همراه با قالب و تمام افزونه های مربوطه نصب کنید و دقیقا وبسایتی مشابه دموی قالب خود داشته باشید. در این مقاله به آموزش راه اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل می پردازیم که با استفاده از آن قادر خواهید بود به راحتی قالبی که به صورت نصب بسته آسان در وردپرس طراحی شده است را دقیقاً مشابه دموی آن روی سایت خودتان نصب کرده و استفاده کنید. مراحل نصب بسته آسان وردپرس روی cpanel بسیار آسان است در پایان این آموزش قادر خواهید بود قالب های دلخواه خود را بر روی وردپرس نصب کنید.

قبل از اینکه به آموزش بپردازیم لازم است تا توضیحاتی را در رابطه با قالب هایی با بسته نصبی ارائه کنیم. همانطور که می دانید بعد از انتخاب قالب مناسب برای کسب و کار و سایت شما مهمترین بخشی که زمان زیادی را هم از شما خواهد گرفت این است که زمان بسیار زیادی را برای تنظیمات و شخصی سازی قالب و ظاهر وبسایت انجام دهید. البته در قالب های رایگان و ساده اینگونه نیست، اما قالب های تجاری که با استفاده از صفحه سازها ساخته می شونددر مراحل شخصی سازی، تنظیمات بسیار زمان بری خواهد داشت.

اینجاست که یک ابزار کاربردی و پرطرفدار در دسترس قرار گرفت تا با استفاده از آن قابلیتی فراهم شد تا کسانی که قصد فروش قالب دارند، پس از طراحی یک بسته نصبی از پیش نمایش سایت و با کلیه تنظیمات و افزونه هایی که روی آن سایت است پس از تهیه یک بکاپ به راحتی بتوانید در کمترین زمان ممکن و در عرض چند دقیقه عیناً کلیه اطلاعات را بر روی دامنه جدیدی بالا بیاورند و آن چیزی نبود جز بسته نصب آسان وردپرس که دیگه کمتر فروشنده ای از آن برای فروش قالب های طراحی شده خودش پیدا میشه که استفاده نکرده باشه.

بسته نصبی وردپرس چیست؟

منظور از بسته نصبی این است که شما بتوانبد و در کمتر از 5 دقیقه عیناً چیدمانی که برای یک قالب ساخته شده است را به همراه کلیه افزونه ها و سایر تنظیمات که روی سایت مورد نظر فعال است را بر روی دامنه و هاست خودتان فعال کنید و دیگر نیازی نیست تا روزها زمان بگذارید برای صفحات اصلی، مطالب، آرشیو، برگه ها و… طراحی مورد نظر خود را انجام دهید.

نصب قالب با بسته نصبی

به کمک بسته نصبی وردپرس کلیه تنظیمات موجود در وبسایت وردپرسی، قالب و افزونه ها و پیکربندی شان، محتوا، رسانه ها و… به صورت یک پکیج و در قالب یک فایل zip. ارائه می شود و با نصب این پکیج و وارد کردن اطلاعات دیتابیس سایت، سایت خودتان را مشابه دمو و پیش نمایش عیناً با کلیه تنظیمات ران کرده و بالا آورید.

عملکرد این پکیج به این شکل است که شما یک نسخه از قالب و تنظیمات آن به همراه اسکریپت وردپرس را در حالت خام دریافت می کنید و سپس با طی مراحل کوتاهی می توانید تا با نصب آن عیناً مشابه دمو سایتی که از آن در همین پکیج خروجی گرفته شده را در دامنه و هاست خودتان نمایش دهید.

برای ساخت بسته نصب آسان در وردپرس از افزونه ای به نام duplicator استفاده می کنند که بعد از نهایی شدن طراحی و چیدمان قالب و تنظیمات سایت کافی است تا مراحل ساخت بسته نصب وردپرس طی شده و در انتها دو فایل در خروجی برای دانلود تهیه خواهد شد، یکی از این فایل ها شامل تمامی فایل های مربوط به سایت که عبارت است از پوشه افزونه ها، فایل های وردپرس، فایل های آپلود شده و… به همراه پایگاه داده وردپرس و دومین فایل هم شامل فایلی با نام installer.php است، که برای نصب و راه اندازی بسته نصبی وردپرس از آن استفاده می شود. تنظیمات و دیتابیس از طریق همین فایل کانفیگ شده و در انتها می توانید تا این فایل را از هاست خودتان حذف کنید.

جالب است بدانید روی تمامی پلن های میزبانی میزبان فا از جمله هاشت استراکی قالب های حرفه ای فارسی و راست چین شده به کاربران سرویس ها هدیه داده می شود به این شکل تنها با چند کلیک میتوانید سایت مخصوص خودتان را داشته باشید.

مشاهده پلن های هاست اشتراکی سی پنل میزبان فا

1- آموزش نصب قالب وردپرس با بسته نصبی

قبل از هرکاری ابتدا لازم است تا وارد هاست خودتان شده و فایل بسته نصبی را در file manager هاست آپلود کنید. بنابراین به صفحه ورود در هاست سی پنل مراجعه کرده و مشابه تصویر زیر روی File Manager کلیک کنید و سپس وارد لینک مقصد شوید به مسیر public_html وارد شوید. در فایل های بسته نصب آسان اگر شما وبسایتی از قبل دارید و وردپرس را راه اندازی کرده اید، باید بدانید که با نصب بسته آسان کلیه داده های شما از بین خواهند رفت چرا که وردپرس به صورت مجزا نصب خواهد شد. بنابراین هر پوشه و فایل غیرمرتبط با سایت را از مسیر public_html حذف کنید.

نصب بسته اسان قالب وردپرس

حال پس از ورود به فایل منیجر هاست سی پنل بر روی گزینه Upload کلیک کرده و در صفحه باز شده فایل بسته نصبی وردپرس را که با فرمت zip. است و از فروشگاه های قالب سایت خریداری کردید را انتخاب کنید تا آپلود شود، بسته به حجم پکیج، این کار ممکن است تا مدت زمانی طول بکشد بنابراین تا انتهای آپلود شدن فایل منتظر بمانید، پس از آپلود شدن فایل، مشابه تصویر زیر فایل بسته نصبی در هاست اضافه خواهد شد، حال باید آن را از حالت فشرده خارج کنیم. بنابراین برای خروج فایل از حالت فشرده روی فایل مورد نظر راست کلیک کرده و دکمه Extract رو انتخاب کنید.

نصب قالب وردپرس با installer

پس از کلیک بر روی گزینه Extract پنجره زیر به شما نمایش داده می شود که از شما میخواهد تا مسیری که قصد دارید فایل ها بعد از خروج از حالت فشرده در آن قرار بگیرند را انتخاب کنید، بنابراین از آنجایی که ما قصد داریم تا در دامنه اصلی سایت بسته نصبی وردپرس را راه اندازی کنیم public_html را دست نخورده می گذاریم و بر روی گزینه Extract Files کلیک کنید.

بسته نصبی آسان وردپرس

پس از کلیک بر روی گزینه مورد نظر، منتظر بمانید تا عملیات خارج کردن فایل فشرده از حالت zip. به انتها برسد، حال که فایل ها با موفقیت خارج شدند خواهید دید که دو فایل که یکی از آنها با نام installer.php و فایل دیگر هم عنوان دلخواهی مثل قالب میتواند باشد که با فرمت zip. است و شامل فایل های وردپرس است. از این فایل پکیج اصلی استخراج می شود، حال فایل اولی که آن را از حالت فشرده خارج کردید را میتوانید حذف کنید یا به پوشه دیگری منتقل کنید تا باعث سردرگمی شما در هنگام راه اندازی بسته نصبی در هاست سی پنل نباشد.

2- نصب قالب وردپرس با Installer

حال در مرحله بعد آدرس دامنه خودتان را وارد کرده و در انتهای آن آدرس installer.php را وارد کنید تا به مرحله راه اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل وارد شوید. به عنوان نمونه آدرس شما باید به شکل mizbanfa.net/installer.php باشد، حال همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در صفحه مورد نظر اطلاعات و نیازمندی هایی که برای نصب بسته آسان وردپرس لازم است به شما نمایش داده خواهد شد که اگر برخی از آنها بر روی هاست شما فعال نباشد به صورت قرمز رنگ به شما نمایش داده می شود اما اگر همه جزئیات درست و دقیق باشد با رنگ سبز رنگ قابل مشاهده خواهد بود.

نصب بسته نصبی

روی بخش Options کلیک کنید تا گزینه های مربوط به تنظیمات نمایش داده شود و مانند نمونه از قسمت Extraction آن را در حالت php ZipArchive قرار دهید. پس از اکسترکت بسته نصبی، فایل های وردپرس و پایگاه داده SQL سایت مشاهده می شوند. در این مرحله هم میتوانید فایل زیپ را حذف کرده و یا به پوشه ی دیگر منتقل کنید تا باعث سردرگمی نشود.

حال که فایل ها از حالت فشرده خارج شدند مجدداً به صفحه installer.php مراجعه کنید. تیک گزینه I have read and accept all terms & notices required to continue را فعال کنید تا گزینه Next فعال شده و قوانین مربوط به راه اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل را هم تایید کرده باشید. حال بر روی دکمه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید. همانطور که مشاهده می‌کنید در این مرحله از شما می خواهد تا اطلاعات مربوط به دیتابیس سایت را وارد کنید.

بسته نصبی وردپرس

لازم است تا یک دیتابیس جدید در هاست سی پنل بسازید و اطلاعات آن را وارد کنید.

3- ساخت دیتابیس درهاست سی پنل

پس به صفحه اصلی کنترل پنل سی پنل در هاست مراجعه کرده و سپس مشابه تصویر زیر روی گزینه Database wizard کلیک کنید تا وارد مرحله ساخت دیتابیس در هاست سی پنل شوید.

نصب بسته نصبی آسان وردپرس

حال با ورود به این بخش از کنترل پنل مدیرتی هاست سی پنل میتوانید دیتابیس و یا پایگاه داده جدیدی بسازید و با وارد کردن اطلاعات دیتابیس به ادامه مراحل راه اندازی بسته نصبی قالب وردپرس باز گردید.

4- راه اندازی بسته نصبی

حال که وارد صفحه مورد نظر شدید همانطور که در سربرگ Basic قرار دارید ابتدا از قسمت Action گزینه connect and remove all data را انتخاب کنید و سپس اطلاعات دیتابیس را مشابه تصویر و توضحات ارائه شده در زیر وارد کنید.

  • Host: در این فیلد گزینه localhost به صورت پیشفرض قرار دارد و لازم نیست تا هیچ گونه تغییری در آن اعمال کنید، همانطور که می بینید فیلد دیگری با نام port هم در مقابل آن قرار دارد که آن هم به صورت خودکار بر اساس سرور شما شناسایی خواهد شد، بنابراین به این گزینه کاری نداریم و هیچ تغییری در آنها نباید اعمال کنیم.
  • Database: در این بخش باید نام پایگاه داده خود را که در هاست سی پنل ساختید وارد کنید، در اینجا ما نام پایگاه داده راpnubahir_mizbanfa انتخاب کردیم، شما هم هر نامی که برای پایگاه داده و دیتابیس وردپرس خود انتخاب کردید را در این فیلد وارده کنید.
  • User: در این بخش هم باید نام کاربر پایگاه داده وردپرس خودتان را وارد کنید. در اینجا هم من نام pnubahir_mizbanf را انتخاب کردم، شما هم هر نامی که برای نام کاربری پایگاه داده و دیتابیس وردپرس خود انتخاب کردید را در این فیلد وارده کنید.
  • Password: در این فیلد نیز رمزی که برای پایگاه داده وردپرس خودتان انتخاب کردید را در این بخش وارد کنید. برای رمز پایگاه داده هم تکرار می کنیم که سعی کنید موقع ساخت دیتابیس از یک رمز خیلی خیلی قوی استفاده کنید که به راحتی قابل حدس زدن هم نباشد.
بسته نصبی وردپرس

حالا که اطلاعات دیتابیس را وارد کردید به پایین صفحه اسکرول کنید و روی گزینه Test Database کلیک کنید تا اطلاعات دیتابیس بررسی شده و پیغام Success را برای اطلاعات دیتابیس، هاست، ورژن مورد نیاز سرور و… را مشاهده کنید. اگر در این مرحله با خطا مواجه شدید باید بررسی کنید و ببینید که در کدام بخش خطا شده ثبت شده و آن را رفع کنید. حال که همه چیز صحیح و درست است بر روی گزینه Next که در انتهای صفحه قرار دارد کلیک کنید، با کلیک روی این گزینه پنجره‌ای مشابه تصویر زیر برایتان باز می شود که به عنوان یک تاییدیه در هنگام نصب بسته آسان وردپرس به شما نمایش داده میشود و اگر همه چیز را درست وارد کردید بر روی گزینه ok کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

آموزش نصب آسان قالب وردپرس

بعد از کلیک روی گزینه ok منتظر بمانید تا داده های شما پردازش شده و موارد مورد نیاز برای راه اندازی بسته نصبی قالب وردپرس پردازش شوند تا در مرحله بعد اقدام به ساخت یوزر ادمین در سایت وردپرس خودتان کنید.پس از ورود به مرحله بعد ابتدا روی Options کلیک کنید تا تنظیمات آن به شما نمایش داده شوند و سپس در قسمت New Admin Account که مشاهده میکنید مطابق توضیحات زیر عمل کنید و اطلاعات خودتان را برای ساخت و راه اندازی وردپرس انتخاب کنید:

  • در فیلد Username نام کاربری
  • در فیلد Password رمز مورد نظر
  • در نهایت روی گزینه Next که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید.
آموزش نصب قالب وردپرس با بسته نصبی

اکنون جزییات نصب بسته آسان وردپرس به شما نمایش داده می شود و همانطور که مشاهده می کنید هیچ خطایی در آن وجود ندارد و همگی موارد به رنگ سبز هستند، حال کافی است بر روی گزینه Admin Login کلیک و نتیجه کار را مشاهده کنید.

آموزش نصب بسته نصبی آسان وردپرس

پس از اینکه با موفقیت کار نصب و راه اندازی بسته نسبی قالب وردپرس به پایان رسید وارد فایل منیجر هاست شده و فایل installer.php و فایل zip مربوط به بسته نصبی وردپرس را پاک کنید، چون اگر این فایل ها باقی مانده باشند و کسی به آدرس نصب مراجعه کند میتواند باعث ایجاد خرابکاری در سایت شما شده و برایتان مشکل آفرین باشد.

در دفعات بعدی با مراجعه به آدرس yoursite.com/wp-admin و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور قادر به لاگین به وردپرس خواهید بود.

💡 بیشتر بدانید: آموزش ورود به پیشخوان وردپرس

در این آموزش یاد گرفتیم که بسته نصب آسان وردپرس این امکان را به شما خواهد داد تا بدون نیاز به صرف مدت زمان خیلی زیاد برای تغییر چیدمان و ظاهر قالب در کوتاهترین زمان ممکن قالبی که خریداری کردید را دقیقاً مشابه پیش نمایش دمو در سایت خودتان نصب کنید و کلیه تنظیمات رویآن را هم شخصی سازی کنید و همچنین به بررسی اینکه چگونه نسبت به راه اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل بپردازیم و در نهایت توانستیم تا خطاهای رایج که هنگام نصب بسته آسان در وردپرس میتوند رخ بدهد را بررسی کرده و برای رفع آنها اقدام کنیم.

امیدواریم که این مقاله هم مورد پسند شما واقع شده باشد و با استفاده از آن توانسته باشید تا به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی نسبت به نصب و راه‌ اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در هاست سی پنل اقدام کنید. اگر هنگام نصب بسته نصب آسان در وردپرس مشکلی برای شما پیش آمد و یا سوالی در رابطه با این آموزش داشتید میتوانید از بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان وردپرسی باشیم.

سوالات متداول نصب آسان قالب وردپرس

  1. بسته آسان نصب وردپرس چیست؟

    بسته ای که به صورت فایل زیپ که شامل وردپرسف قالب، افرزونه ها و پیکربندی آنها، دیتا، رسانه و… است که یکبار این پکیج نصب شده و تمام موارد مذکور مشابه با دمو راه اندازی می شوند یعنی در کمترین زمان ممکن کلیه دیتاها و ظاهر مورد نظر را بر روی سایت خود بالا بیاورید.

  2. چگونه قالب را شخصی سازی کنیم؟

    بر ای شخصی سازی قالب راه های مختلفی وجود دارد مانند ورود به بخش پیشخوان و نمایش و استفاده از گزینه سفارشی سازی. اما استفاده از بسته نصبی بسایر ساده تر و حرفه ای تر است چراکه همه سفارشی سازی ها دقیقا مشابه دمو اعمال میشود و نیازی به اعمال مجدد آنها نیست.

  3. بسته نصبی چگونه کار میکند؟

     بسته نصبی درواقع  یک فایل Zip از تمامی افزونه ها، تنطیمات و قالب وردپرس است که تمام دیتای سایت و اطلاعات دیتابیس را هم شامل می شود تنها کافیست این بسته را نصب کنید.

لذت کار با وردپرس پرسرعت و پایدار

با 19 درصد تخفیف ویژه رونمایی سرورهای نسل جدید، هاست وردپرس را خریداری نمایید.

میزبان فا

ویدیو ۹ ویژگی هاست های نسل جدید

مشاهده ویدیو

این مطلب را می پسندید

5/5 - (1 رای)

اشتراک گذاری مطلب
نویسند محتوا:
محتوای تیمی کار شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.