گوگل سرچ کنسول

راهنمای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

اگر شما صاحب یک وب سایت هستید، مطمئنا نام گوگل سرچ کنسول را شنیده اید. این سرویس که پیش تر با نام وبمستر تولز گوگل شناخته می شد یک نرم افزار تحت وب رایگان است که به شما امکان مدیریت وب سایت و بهبود عملکرد آن را می دهد. ثبت سایت در گوگل لازمه استفاده از گوگل سرچ کنسول است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال کسب آموزش ثبت سایت در گوگل هستند. مدتی است که از سرچ کنسول جدید گوگل رونمایی شده است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به آموزش معرفی سایت به گوگل سرچ کنسول بپردازیم. اگر به دنبال راهنما ثبت سایت در کنسول گوگل هستید، به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید.

ثبت سایت در کنسول گوگل

ثبت سایت در کنسول گوگل

در این مقاله موضوعات زیر را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

بیایید قبل از ثبت سایت کمی به عملکرد سرچ کنسول بپردازیم، ببینیم دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟!

گوگل سرچ کنسول چیست؟

سرچ کنسول گوگل یک نرم افراز رایگان می باشد که توسط شرکت گوگل در اختیار افراد قرار گرفته است. به کمک این سرویس می توانید به مجموعه اطلاعاتی دست پیدا کنید که هیچ سرویس دیگری در اختیار شما قرار نمی دهد. با وجود اینکه در ابتدا با نام وبمستر تولز شناخته می شد، اما به گوگل سرچ کنسول تغییر کرد. چرا که به اعتقاد مسئولین این شرکت، نام قبلی تکنیکال تر به نظر می رسید و همین امر می تواندنست روی باور افراد درباره این نرم افزار کاربردی تاثیر بگذارد.

زمانی که فردی تصمیم به راه اندازی یک وب سایت می گیرد، باید در مراحل ابتدایی اقدام به ثبت سایت در کنسول گوگل نماید. موضوع حائز اهمیت این است که از سرچ کنسول گوگل می توان برای اپلیکیشن ها نیز استفاده نمود. به همین دلیل توسعه دهندگان وب یا اپلیکیشن می توانند از آمار و اطلاعات حاضر در کنسول گوگل بهره ببرند. با استفاده از گوگل سرچ کنسول می توانید به مجموعه ای از داده های دقیق درباره وب سایت خود و نوع نگاه موتورهای جستجو به آن دست یابید. علاوه بر آن امکان مشاهده ارورهای سایت، بررسی لینک های داخلی یا خارجی، تایید ایندکس شدن سایت و خیلی از موارد دیگر را خواهید داشت. در کنار تمامی این موارد با دریافت نوتیفیکیشن های مهم از طریق کنسول گوگل می توانید سایت خود را به شکل بهتری مدیریت نمایید.

البته از داده های ارزشمند این نرم افزار درباره نوع رفتار کاربران در هنگام استفاده از وب سایت شما نیز نمی توان گذشت. شما می توانید رفتار کاربران وب سایت خود را به شکلی دقیق و کامل بررسی کنید و بدانید که آنها به چه شکلی وارد وب سایت شما شده اند. به عنوان مثال شما می توانید ببینید که آنها با چه کلمه کلیدی یا عبارتی شما را در جستجو گوگل پیدا کرده اند و رتبه خود در نتایج جستجو کلمه کلیدی مورد نظر را دریافت نمایید.

در صورت تمایل می توانید مقاله گوگل سرچ کنسول چیست را مطالعه نمایید.

استفاده از سرچ کنسول گوگل در سئو

اگر شما تمایل دارید که عملکرد خود را در نتایج جستجو گوگل بهبود ببخشید باید زمانی را به آموزش معرفی سایت به گوگل و استفاده از آن به منظور بهینه سازی وب سایت خود اختصاص دهید. برای استفاده از کنسول گوگل نیازی به داشتن دانش بالا در زمینه کدنویسی یا آشنایی با زبان های برنامه نویسی مختلف نیست. تنها کاری که باید بعد از ثبت سایت در کنسول گوگل انجام دهید این است که زمان بگذارید و ساختار سایت خود را بررسی کنید. بخش هایی که نقاط قوت سایت شما به شمار می روند را بهبود بخشیده و بخش هایی که در آن ضعف دارید را اصلاح و تقویت نمایید. اما برای بهبود شرایط وب سایت در نتایج جستجو باید گام های زیر را به ترتیب برداشت.

  •  ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول
  •  افزودن یا تایید مالکیت وب سایت
  •  مطالعه راهنمایی های سرچ کنسول در خصوص آشنایی با نحوه استفاده از آن
  • آشنایی با نحوه کار موتور جستجو گوگل
  •  مشخص نمودن استراتژی خود در خصوص بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

آموزش تصویری ثبت سایت در کنسول گوگل

برای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل باید یکسری مراحل را پشت سر بگذارید. در ادامه به آموزش تصویری ثبت سایت در گوگل وبمستر خواهیم پرداخت.

1. در گام اول باید وارد حساب گوگل خود شوید. برای این کار در مرورگر خود لینک https://search.google.com/search-console/about را وارد نمایید. سپس روی دکمه Start Now کلیک کنید.

ثبت سایت در گوگل وبمستر

2. در این مرحله باید آدرس وب سایت خود یا اپلیکیشن آن را به طور کامل وارد نمایید. برای این کار می توانید به دو روش اقدام کنید.

  • در حالت اول باید در کادر قرار گرفته در بخش URL prefix آدرس سایت خود را وارد نمایید. سپس روی دکمه Continue کلیک کنید. در نظر داشته باشید که باید آدرس سایت خود را به صورت کامل و به حالت http://YourDomain.com وارد نمایید. بدین ترتیب تنها URL وارد شده تحت پروتکل مشخص شده ثبت می شود. در نتیجه شما باید برای اضافه کردن زیردامنه ها یا پروتکل های دیگر به صورت جداگانه اقدام نمایید.

گوگل سرچ کنسول

  • در حالت دوم نیز دوباره نام دامنه خود را در باکس قرار گرفته در بخش Domain وارد کرده و سپس روی دکمه Continue کلیک می کنید. در این روش دیگر نیازی به افزودن زیردامنه های دیگر سایت یا پروتکل های دیگر نمی باشد. در زمان ثبت سایت در کنسول گوگل از این طریق تمامی این زیر دامنه ها یا پروتکل ها نیز برای شما در نظر گرفته می شود. در نتیجه شما باید آدرس سایت خود را به صورت YourDomain.com وارد نمایید. برای ثبت مالکیت از این طریق باید از DNS record استفاده شود.

معرفی سایت به گوگل سرچ کنسول

در نظر داشته باشید که اگر پیش تر سایتی را در سرچ کنسول گوگل ثبت کرده اید، با صفحه بالا رو به رو نمی شوید. به همین دلیل در صورت تمایل به ثبت سایت جدید خود در کنسول گوگل خود می توانید از داخل محیط سرچ کنسول اقدام نمایید.

3. در گام بعدی گوگل باید اطمینان حاصل کند که وب سایت یا اپکیکیشن مورد نظر متعلق به شما می باشد. به عبارت ساده تر وب سایت شما وریفای خواهد شد. برای اثبات مالیک خود می توانید به چندین روش اقدام نمایید. روش پیشنهادی خود گوگل استفاده از فایل HTML است. اما در صورتی که نمی توانید از این روش استفاده کنید، می توانید از سایر روش های پیشنهادی استفاده کنید. در ادامه به معرفی و توضیح هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت.

1. دانلود فایل HTML

اولین روشی که می توان از آن برای ثبت سایت در کنسول گوگل استفاده نمود، دانلود فایل HTML و قرار دادن آن در پوشه public_html است. بدین منظور شما باید:

  1. فایل HTML که کنسول ارائه می کند را دانلود کنید.
  2. سپس وارد کنترل پنل هاست خود شوید.
    ورود به هاست سی پنل ورود به دایرکت ادمین
  3. روی گزینه File Maneger کلیک کنید.
  4. در ادامه نیز با کلیک روی دکمه Upload می توانید این فایل را در پنل خود آپلود کنید.
  5. پس از آن به سرچ کنسول بازگردید و روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

آموزش گوگل سایت

در صورت عدم تمایل به استفاده از این شیوه، می توانید سایر روش ها را نیز تست کنید.

2. استفاده از تگ HTML

اگر شما امکان ویرایش کد HTML خود را دارید، می توانید شیوه HTML tag را انتخاب نمایید.برای این منظور:

  1. لینکی که در shared box قرار گرفته است را انتخاب و کپی نمایید.
  2. در گام بعدی صفحه اصلی سایت را در ویرایشگر مورد نظر خود باز کرده و لینک کپی شده را در بخش Head صفحه اصلی خود قرار دهید.
  3. بدین ترتیب یک متا تگ جدید ایجاد می شود. بعد از طی نمودن این مراحل تغییرات را ذخیره و به صفحه ثبت سایت در کنسول گوگل بازگردید.
  4. سپس روی دکمه Verify کلیک کنید.

آموزش تصویری ثبت سایت در گوگل

3.استفاده گوگل آنالیتیکس

یک روش دیگر استفاده از گوگل آنالیتیکس است. به منظور استفاده از گوگل آنالیتیکس برای ثبت سایت در کنسول گوگل، باید:

  1. گزینه Google Analytics را انتخاب کرده و روی دکمه Verify کلیک کنید.

این تمام کاری است که شما باید برای تایید مالیک خود از این طریق انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که باید قبلا در گوگل آنالیتیکس ثبت نام کرده باشید. اما اگر پیش تر در سایت گوگل آنالیتیکس ثبت نام نکرده اید، اصلا نگران نباشید. چرا که می توانید از روش های دیگر استفاده نمایید.

ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

4. حساب Google Tag Manager و ثبت سایت در کنسول گوگل

گزینه دیگری که در اختیار شما قرار گرفته است، استفاده از حساب Google Tag Maneger می باشد. برای استفاده از این گزینه باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. حتما در Google Tag Maneger حساب داشته.
  2. سطح دسترسیتان نیز حتما دسترسی مدیریتی باشد.

اگر شرایط گفته شده را دارا می باشید، این گزینه را انتخاب کرده و روی دکمه Verify کلیک کنید.

ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز

5.استفاده از گزینه Domain name provider

اگر امکان استفاده از روش های قبل برای شما مقدور نیست، می توانید گزینه Domain name provider را امتحان نمایید. بدین منظور باید:

  1. گزینه Domain name provider را انتخاب کنید.
  2. TEXT ارائه شده در کنسول را کپی نمایید.
  3. وارد کنترل پنل هاست خود شوید.
  4. در ادامه باید یک رکورد TXT تعریف کنید. (بر اساس کنترل پنل هاستتان از آموزش های زیر کمک بگیرید.)
    تعریف رکورد در دایرکت ادمین تنظیم رکورد در سی پنل
  5. متنی که در مرحله 2 کپی کردید را طبق یکی از دو آموزش بالا در باکس DNS configuration جایگذاری نمایید.
  6. بعد از پشت سر گذاشتن مراحل گفته شده به صفحه ثبت سایت در کنسول گوگل برگشته و روی دکمه Verify کلیک کنید.

آموزش گوگل سرچ کنسول

6. استفاده از DNS record برای ثبت سایت در کنسول گوگل

به منظور ثبت مالکیت از این طریق باید یک DNS record به نام هاستینگ خود اضافه نمایید. برای این کار می توانید از طریق سی پنل یا دایرکت ادمین خود اقدام نمایید. بدین منظور باید:

  1. وارد کنترل پنل هاست خود شده و همانند روش قبل TXT record (سابقه متنی) را کپی و در DNS configuration اضافه نمایید. ( برای کسب جزئیات بیشتر راهنمای ارائه شده در مرحله 4 تکنیک قبلی را مطالعه نمایید.)
  2. در آخر نیز به صفحه فعلی برگشته و روی دکمه Verify کلیک کنید.
  3. گوگل این رکورد را تشخیص می دهد و متوجه می شود که record شخصی شما وجود داشته و به دامنه شما اختصاص پیدا کرده است.

از این روش برای باکس Doman استفاده می شود و جزء ویرایش های جدید سرچ کنسول گوگل به شمار می رود.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که زمان تایید شدن در این روش ممکن است در مقایسه با روش های قبلی کمی طولانی تر باشد. چرا که شما تمامی زیردامنه ها و پروتکل های دیگر سایت خود را نیز به صورت همزمان اضافه می کنید. اگر فرآیند ثبت سریعا اتفاق نیافتد، بهتر است یک روز صبر کرده و دوباره امتحان کنید.

ورود به وبمستر تولز

بعد از طی نمودن مراحل قبلی و تایید مالکیت سایت یا اپلیکیشن، می توانید وارد گوگل سرچ کنسول شده و از خدمات ارائه شده در آن بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که جمع آوری اطلاعات وب سایت شما و نمایش آنها کمی زمان بر است. به همین دلیل برای مشاهده اطلاعات دقیق خود باید کمی منتظر بمانید و صبور باشید.

سرچ کنسول گوگل یکی ار مهم ترین نرم افزارهایی است که می توان از آن برای تحلیل دقیق و درست وب سایت خود استفاده کرد. به همین دلیل بهتر است وب سایت هایی که قصد رشد و ترقی دارند، سایت خود را در وبمستر تولز معرفی نمایند تا بتوانند به گونه ای صحیح تر آن را مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهند. در این مقاله تلاش شده است تا در زمینه ثبت سایت در کنسول گوگل راهنمایی های مناسبی در اختیار شما قرار گیرد.

آموزش کامل کار با گوگل سرچ کنسول

4.1/5 - (35 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.

‫۹۰ دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید
    اگر به هاست و قالب و دامنه سایت دسترسی نداشته باشیم چطوری سایت رو در گوگل ثبت کنیم ممنون میشم اگر پاسخ بدید

    1. سلام و احترام؛
      متاسفانه حتما باید یکی از 4 روش مذکور در مقاله رو برای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل انجام بدید بدون دسترسی به موارد مذکور امکانش نیست.

    2. سلام وقت بخیر
      میتونید title سایت را در بخش تنظیمات مطابق درخواست گوگل تغییر بدید.

  2. با سلام.
    من قصد داشتم در گوگل سرچ کنسول از طریق بخش Domain وبسایت شرکت خودمان را ثبت کنم. باید از طریق DNS Record این کار انجام میشد. پس از ساخت DNS TXT در Cpanel خودمان و کپی کردن text ارائه شده، پس Verify کردن این پیغام نمایش داده می‌شود:
    We found these DND TXT Records instead :……..
    .
    با بررسی که کردم مشخص شد که یک DNS TXT با همان دامین قبلا برای ما در Cpanel ثبت شده که البته مربوط به گوگل سرچ کنسول نیست، و ما نیز از کاربرد اون اطلاع دقیقی نداریم. حتی پس از پاک کردن DNS قیلی و ثبت DNS جدید برای گوگل سرچ کنسول حتی پس از 48 ساعت باز هم تغییری در Verify شدن ایجاد نشد.
    امکانش هست تا من را راهنمایی کنید تا بتوانم از Domain وبسایت خودم را ثبت کنم؟ زیرا علاقه‌ای به افزودن هر زیر دامنه به صورت جداگانه ندارم.

    در صورت امکان پس از پاسخگویی من را از طریق ایمیل در جریان بگذارید تا پاسخ شما را مشاهده کنم با تشکر

    1. با سلام دوست عزیز
      معمولا به دلیل وجود یک نسخه تکراری امکان نمایش خطا وجود خواهد داشت. اما با توجه به اینکه رکورد تکراری را پاک کرده و 48 ساعت نیز صبر کرده اید، اگر متن خطایی که مشاهده کردید را به شکل کامل بیان کنید به شکل بهتری می توانم راهنمایی کنم.
      موفق و پیروز باشید

      1. با سلام
        پیامی که در گوگل سرچ کنسول به من نمایش داده میشود متن زیر است. لطفا در صورتی که امکان دارد من را راهنمایی کنید. بیش از دو هفته است که تمام مراحل به درستی و گام به گام انجام شده اما متاسفانه هنوز این خطا نمایش داده میشود.
        Verification method:
        Domain name provider
        Failure reason:
        We couldn’t find your verification token in your domain’s TXT records.
        We found these DNS TXT records instead:
        v=spf1 +a +mx +ip4:23.235.210.12 +ip4:70.39.250.17 ~all
        Sometimes DNS changes can take a while to appear. Please wait a few hours, then reopen your property in Search Console. If verification fails again, try adding a different DNS TXT record.

        1. با سلام دوست عزیز
          با توجه به متن خطایی که مشاهده می کنید گوگل نتوانسته رکورد ایجاد شده را تشخیص دهد و به جای آن یک رکورد TXT دیگری را شناسایی نموده است. رکورد TXT فوق را پاک کرده و دوباره مسیر بیان شده را تکرار نمایید. در صورت مشاهده دوباره همین خطا پیشنهاد من به شما این است که از روش های دیگر برای ثبت وب سایت خود استفاده نمایید.
          موفق و پیروز باشید

          1. سلام ببخشیدمی تونین آدرس سایت رو از سرچ کنسول پاک کنین بعد دوباره ثبت کنید .با تشکر

      1. با سلام دوست عزیز
        امکان اتصال وبلاگ به سرچ کنسول نیز مهیا می باشد. تنها باید مسیری که تحت عنوان url prefix به آن اشاره شده است را به صورت دقیق دنبال نمایید.
        موفق و پیروز باشید

  3. سلام وقتون بخیر . خدا قوت
    بنده الان می تونم وارد پنل کاربری خودم بشم . و اون فایل رو اپلود کردم . وری فای هم انجام دادم . می خواستم بدونم الان سایت بنده توی سیستم های گوگل قرار گرفته ؟ یا خیر! تنظیمات دیگه ای هم هست!؟ ممنون مچکر

    1. سلام روزبخیر؛
      اگر وریفای رو با موفقیت انجام داده بشه به مرور اطلاعات داخل سرچ کنسول هم تکمیل میشه و امار و آرقام تحلیلی در اختیارتون قرار میگیره.
      مورد خاص دیگه ای برای معرفی سایت به گوگل نیست.

    2. سلام.بسیار ممنون از مطلب اموزنده و جدیدتان.
      اما من هرچی میکنم وب مستر های گوگل برام ارور نشون میدن دلیل از چیه؟

      1. با سلام دوست عزیز
        ممنون از ابزار محبت شما. دقیقا چه خطایی را دریافت می کنید؟

  4. سلاام من از روش اول دانلود html رفتم ادرس سایتم وارد کردم و فایل html دانلود وارد سی پنل شدم و در فایل منیجر قسمت public html اپلود کردم اما رو verify میزنم ارور your verification file was not found in the required location میده ! چرا؟؟؟ مسیرش درسته که

    1. سلام روزبخیر؛
      این فایل رو در مسیر نصب cms قرار بدید.
      هر جایی که وردپرستون نصب شده باید این فایل درج بشه.

  5. سلام ممنونم از مطلب خوبتون
    من حدودا دوماه پیش سایتم رو در کنسول گوگل ثبت کردم. اما چند هفته ای میشه زمان ورود به کنسول گوگل اطلاعات سایتم رو بالا نمیاره و مجددا وریفای میخواد.
    یعنی از قسمت add property نام سایتم رو که انتخاب می کنم و رووش کلیک می کنم صفحه وریفای کردن برام باز میشه در صورتی دو ماه پیش وریفای کردم و پیغام تاییدش هم برام اومده.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبت شما. متاسفانه به دلیل مشخصی برای این اتفاق نمی توانم اشاره کنم. این امکان وجود دارد که مرورگری که از آن استفاده می کنید با آدرس ایمیل متفاوت از آدرس ایمیلی که در سرچ کنسول ثبت نموده اید، نمایش داده شود. در چنین شرایطی کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از ایمیلی که ثبت نموده اید وارد کنسول شوید یا اینکه دوباره فرآیند ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل را دنبال کرده و مالکیت خود را تایید نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  6. سلام وقت بخیر
    روشی هم برای ثبت بعضی وبلاگ ها و سایت های سازهای خارجی همانند jimdo بفرمایید که چطور میشه ثبت گوگل کرد در حالی که حتی امکان دسترسی به کد قالب برای هدر و … هم نداریم …
    روشی برای ثبت و معرفی هست؟
    و اگر واقعا نیست این وبلاگ ها و سایت سازها چ فایده ای دارن !

  7. سلام ممنون از مطالب ارزنده تون

    آیا لازمه ساب فولدر هم در گوگل وبمستر ثبت بشه؟ تاکید میکنم که دامنه اصلی ثبت شده اما ساب فولدر هم لازمه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      ممنون از ابراز محبتتون. بله. ساب فولدر به طور کلی یک دیتابیس مجزا داشته و کاملا جدا از وب سایت اصلی فعالیت دارد. اگر می خواهید اطلاعات تکمیلی مربوط به ساب فولدر خود را داشته و از طریق سرچ کنسول گوگل آنها را بررسی نمایید، باید آن را به صورت مجزا در کنسول گوگل ثبت نمایید.
      موفق و پیروز باشید

  8. سلام وقت بخیر، من سایتم رو به تمامی روش ها سعی کردم ثبت نام کنم ولی هر روش میگفت امکان پذیر نیست روش دیگر را امتحان کنید، میزبانی وبم هم از خود شرکت میزبان فا گرفتم دوتا سایت دیگه دارم اونا بدون هیچ مشکلی ثبت شدن این سومی واقعا کلافم کرده میتونید کمک کنید؟ممنون

    1. با سلام دوست عزیز
      در هنگام تلاش برای ثبت دامنه خود در سرچ کنسول دقیقا با چه خطایی مواجه می شوید؟ این احتمال وجود دارد که در هنگام تهیه تگ html یا هر فایل مربوط به روش های دیگر اشتباهی رخ می دهد. پیشنهاد من به شما این است دوباره و در یک بازه زمانی دیگر امتحان کرده و در صورت بروز دوباره خطا، نتیجه را با متن خطایی که دریافت می کنید ارسال نمایید تا به شکل بهتری شما را راهنمایی کنم.
      موفق و پیروز باشید

  9. سلام وقت بخیر
    من سایتم را قبلا ثبت در سرچ کنسول کرده بودم، الان ssl روی سایتم فعال کردم
    نیاز هست مجدد ثبت کنم و پسوند http را به https تبدیل کنم؟

    با تشکر

  10. سلام و خسته نباشید
    من توی قسمت url آدرس وبسایتم رو مینویسم ولی خطا میده که invalid site url
    در صورتی که آدرس سایتم رو درست وارد میکنم،مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      از کدام روش اقدام کردید؟

      در قسمت url prefix باید آدرس سایت کامل به همراه پروتکل درج بشه. اما در قسمت domain تنها وارد کردن نام دامنه بدون پروتکل کافیه.

  11. سلام وقت بخیر من سایتمو قبلا ثبت کردم اما الان اون جی میلی که باهاش سایتو ثبت کرده بودم فراموش کردم میخوام دوباره ثبت کنم نمیشه فایل html جدیدو با قدیمی هم جایگزین کردم ممنون میشم راهنمایی کنید

  12. با عرض سلام و ادب
    اگر قرار باشه سایت را با www یا بدون www ثبت کنیم. چیکار باید کرد؟ (در حالت اول این آموزش بودن www فعال شده. آیا نیازی می باشد که یک بار دیگر با www فعال شود)؟

    1. با سلام دوست عزیز
      اگر شما از حالت اول برای ثبت دامنه خود استفاده کرده اید، باید هر 4 حالت با www، بدون www، با https و همچنین حالت http را به صورت جداگانه فعال نمایید. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوگل به راحتی می تواند تشخیص دهد که دامنه اصلی شما با www یا بدون آن است و ازین بابت مشکلی وجود نخواهد داشت.
      موفق و پیروز باشید

    1. با سلام دوست عزیز
      تاکنون گزارشی در خصوص ثبت نشدن دامنه های ir. دریافت نشده است و وب سایت هایی که با این پسوند می باشند نیز امکان ثبت سایت خود در سرچ کنسول گوگل را دارند.
      موفق و پیروز باشید

  13. سلام، با تشکر از آموزش تون.
    وقتی که از سیت ساز استفاده میکنیم و دسترسی به هاست نداریم، تکلیف چیه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام افزونه Yoast SEO را از مخزن ورد پرس(البته اگر سایت سازتان ورد پرس هست) نصب کنید در فسمت ابزارهای وب مستر گزینه سوم** کد تایید به گوگل** تگ را اونجا کپی کنید بعد از ذخیره کردن حلا بیاید گزینه وریفای را بزنید از همون قسمت که کپی کردید ها وریفای اونو بزنید. تاحالا ندیدم جواب نده

  14. سلام وقت بخیر
    باتشکر از مقاله خوبتان
    ببخشید من در آپارات یک کانال دارم میواستم آن سایت را در گوگل ایندکس کنم
    اگر امکان دارد من را رهنمایی کننید

    1. با سلام دوست عزیز
      اگر سوالتان را درست متوجه شده باشم و منظورتان محتوای قرار گرفته در کانال آپارات است، این محتوا توسط گوگل ایندکس می شود و نیازی به اقدامی به خصوصی توسط شما نیست.
      موفق و پیروز باشید

  15. سلام من از روش شماره 2 که تگ HTML بود استفاده کردم و تایید هم شد
    حالا می تونم اون تگ رو از هدر سایتم پاک کنم یا باید همیشه باشه ؟

  16. سلام، خسته نباشید، ساختار لینک دهی و آدرس سایت ما کلا از اول بدون www بوده و با https بوده ، که لینک ها به همین صورت هم در گوگل ایندکس شدن و مشکلی خاصی نیست. الان برای ثبت سایت در سرچ کنسول با هر دو حالت، یعنی هم url prfix و همچنین domin مراحل کامل انجام شده و هر دو وریفای شده و داخل پنل الان دو تا property داریم یکی مثلا abc.com و یکی هم https که میخواستم ببینم این موضوع ایرادی نداره از لحاظ سئو یا چیزه دیگه ای ؟ یا باید فقط از همان property که https هست استفاده کنیم و ان یکی رو پاک کنیم ؟ در ضمن ما ساب دامنه و اینا نداریم …

    1. با سلام دوست عزیز
      با توجه به روش جدیدی که برای معرفی سایت به سرچ کنسول ارائه شده است، مشکلی ازین بابت وجود ندارد. اما برای اطمینان بیشتر دز خصوص اینکه وب سایتتان به صورت https ثبت شده است، می توانید از طریق منو settings سرچ کنسول این مورد را بررسی نمایید. در نظر داشته باشید که اگر وب سایتتان به آدرس https ثبت نشده بود می توانید مطابق با آموزش نحوه تغییر دامنه از http به https در گوگل وبمستر بعد از نصب ssl پیش بروید که با توجه به اینکه از ابتدا با این پروتکل کار کرده اید، احتمالا نیازی به اعمال تغییراتی خاصی نخواهد بود.
      موفق و پیروز باشید

  17. سلام خسته نباشید
    من موقع site:donim.ir جای دامین ادرس سایتم رو میزنم ک ببینم چ صفحاتیم ایندکس شده بعضی از صفحاتم رو جدیدا!به صورت عناوین چینی میاره به هاستینگممگ فتم گفتن مشکل حل شده دوباره سایتتون رو در گوگل ثبت کنید نظر شما هم اینه دوباره ثبت کنم؟یا راه حل دیگ داره؟ و اینک اموزش دوباره ثبت کردن رو دارین؟

    1. با سلام دوست عزیز
      با توجه به گفته های شما به نظر می رسد که وب سایت شما هک شده است. اگر چنین است شما باید در زمینه بازگردانی بکاپ وب سایت خود به صورت دستی مطابق با آموزش نحوه ریستور و بازگردانی بکاپ در سی پنل اقدام کرده یا از طریق شرکت هاستینگ میزبان وب سایت خود گام بردارید. مطالعه مقاله هک شدن سایت نیز می تواند برای شما مفید باشد.
      موفق و پیروز باشید

  18. سلام سایتی که الان روی سرچ کنسول ثبت شده رو میشه مجددا روی یک سرچ کنسول یک سیستم دیگه ثبت کرد؟
    منظورم انجام مراحل از اوله
    بدون اینکه در سرچ کنسولی که موجوده دسترسی بدیم یا با اون ایمیل وارد بشیم.

    1. سلام و احترام؛
      شما به یکی از روش های درج شده در این مقاله سایتتون رو در سرچ کنسول ثبت کردید.
      پس برای ثبت مجدد باید آثار قبلی و اتصالات رو کامل از سایت و هاست حذف کنید.

  19. سلام و خسته نباشید.
    بنده سایت با دامنه IR ثبت کردم و یک سوال داشتم.
    حدود 2 الی 3 روز میشه که سایت رو در Search Console ثبت کردم اما هنوز نمیتونم در قسمت نتایج سرچ گوگل مشاهده کنم!
    دامنه IR هست در قسمت Name آدرس سایت با یک (.) جلو دامنه ثبت شده کد TTL رو هم 3600 وارد کردم اما بعد به 14400 تغییر دادم کد رو هم به درستی وارد کردم و Verify شد.
    تو اکثر ویدیو های آموزشی گفته بودن TTL 3600 وارد کنید اما چند جا دیدم TTL رو 14400 وارد کردن و ضمن اینکه سایت با دامنه IR هست سوالی که بنده دارم اینه که TTL رو چه عددی باید وارد کنم!؟
    هاست روی CPanle

    1. سلام و احترام؛
      منظور از TTL مدت زمانی است که رکورد در حافظه کش سرور نگهداری می شود. به صورت پیش فرض 14400 می باشد. /60
      با مقدار 3600 برای یک ساعت و با مقدار 14400 برای 4 ساعت کش صورت میگیره.

  20. سلام وقتتون بخیر
    بنده سایتم رو حدود 10 روز پیش در حالت URL prefix ثبت نام کردم.
    الان تا به حال بالای 10 تا پست قرار دادم تو سایتم، ولی هیچکدوم در این 10 روز در گوگل ایندکس نشدن و خطایی هم نمیده از این بابت.
    فقظ صفحه اصلی سایتم ایندکس شده.
    باید به حالت دامین ثبت نام کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام و احترام؛
      فرقی نداره که از کدام روش سایتتون رو به گوگل معرفی کردید.
      بازه های زمانی ایندکس شدن صفحات در سایت ها متفاوت هستش و به میزان فعالیتتون بستگی داره. اما به مرور سرعت ایندکس شدن صفحات هم افزایش پیدا میکنه.
      همچنین می تونید این صفحات رو به صورت دستی ایندکس کنید.

      1. با سلام دوباره
        ممنون از پاسختون، به صورت دستی هم ایندکس کردم، ولی نشد! اصلا هیچ خطای هم نشون نمیده.

        1. سلام و احترام؛
          بله زمان ارسال درخواست ایندکس پیغامی نمایش داده میشه که ربات های موتور جستجو به زودی لینک رو بررسی میکنن.
          اینکه روال ایندکس شدن محتوا در اوایل راه اندازی سایت کند پیش بره طبیعی هست. تعداد مقالات که بیشتر میشن سرعت ایندکس شدن هم افزایش پیدا میکنه همچنین بهتره انتشار محتوا در بازه های زمانی منظم صورت بگیره.

  21. سلام ممنون از راهنمایتون
    من طبق گفته های شما انجام دادم ولی متاسفانه هنوز وارد گوگل نشده ادرسش الان بیش از یک ماه است

  22. سلام بایددامنه خود را هم دردامین وهم در URL prefix ثبت کنیم دامنه خود در دامین و با استفاده از DNS record
    ثبت کردم گوگل سرچ گنسول دامنه من را نشون میده اما نقشه ی سایت که اضافه کرده ام ان را اصلا نشون نمی ده لطفا بگید چگونه مشکل اضافه شدن نقشه ی سایت به گوگل سرچ گنسول را رفع کنم

    1. با سلام دوست عزیز
      شما می توانید از افزونه های طراحی شده برای معرفی نقشه سایت به سرچ کنسول استفاده کنید. در همین راستا می توانید مقاله های زیر را مطالعه نمایید:
      آموزش ساخت و معرفی نقشه سایت xml وردپرس در گوگل با یوآست
      آموزش ساخت سایت مپ در وردپرس با xml sitemap
      موفق و پیروز باشید

        1. با سلام دوست عزیز
          بعد از اینکه روی دکمه Verify زدید، در صورتی که مسیر را به درستی طی کرده باشید پیغام موفقیت آمیز بودن را دریافت می کنید. برای ورود به سرچ کنسول نیز از آموزش ورود به گوگل وبمستر تولز در چند ثانیه استفاده نمایید.
          موفق و پیروز باشید

        2. سلام دوستان، من امروز وارد اکانت سرچ کنسول شدم با ارور oops you don’t have access to this property مواجه شدم، در صورتی که من قبلا دامنه رو ثبت کردم و پستهای سایت رو توش ایندکس کردم، بنظر شما چرا اینجوری شده؟یعنی کسی وارد اکانت سرچ کنسول من شده و دامنه رو ازش حذف کرده؟الان من برای رفع این مشکل باید چیکار کنم؟باید از اول دامنه رو در سرچ کنسول ثبت کنم؟

          1. سلام و احترام؛
            حتما بررسی کنید که ایا وریفای سرچ کنسول انجام شده؟ ایا فایل یا کد مربوطه روی هاست/ سایت شما همچنان وجود داره؟ ممکنه چیزی سهوا پاک شده باشه….

  23. سلام
    من میخوام سایتمو در گوگل کنسول ثبت کنم از دو روش اول استفاده میکنم اما خطا میدهد که مشکل داخلی وجود دارد
    Failure reason:
    An internal error occurred. Please try again.
    چند بار تلاش کردم ولی بازم هیچی

    1. سلام و احترام نگین عزیز؛
      از فعال بودن دامنه مطمئن شوید.
      اتصال هاست و دامنه را بررسی نمایید.
      حتما آدرس صحیح دامنه خود را مطابق با دستورالعمل خواسته شده وارد کنید.
      ساعاتی دیگر مجددا مراحل را دنبال نمایید.

  24. سلام خداقوت…
    من همه مراحل را انجام دادم و گوگل کنسول کد اچ تی ام ال هم‌تایید شده ولی چرا سایت خود گوگل محصولاتمو یرچ میزنم یا اسم خود سایتم برای گوگل ناشناخته است یعنی هیچ اثری از سایتم را بالا نمیاره.

    1. سلام و احترام زهرا عزیز؛
      هر سایت پس از راه اندازی برای گوگل و موتورهای جستجو ناشناخته است و مدت زمانی به طول می انجامد تا ربات ها وبسایت شما را بررسی نمایند همچنین می بایست روی سایت و موضوعات مختلف آن فعالیت نمایید تا در نتایج جستجوی کاربران دیده شود.

  25. سلام و درود
    من قبلا سایتم به سرچ کنسول متصل بود و ازش استفاده میکردم
    اما الان نمیتونم وارد سایت سرچ کنسول بشم
    برام میزنه کد را در DNS سایت قرار بده..در صورتی که کد توی هاست وجود داره. بعد خطاای زیر رو میده:

    Ownership verification failed

    Failure reason:
    We couldn’t find your verification token in your domain’s TXT records. Sometimes DNS changes can take a while to appear. Please wait a few hours, then reopen your property in Search Console. If verification fails again, try adding a different DNS TXT record.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      شناسایی رکوردها ممکن است مدت زمانی به طول انجامد در صورت عدم رفع مشکل مجدد رکورد تعریف کنید.

  26. سلام
    من سایتم رو تو گوگل کنسول ثبت کردم. دو سه سالس هست ، از نطر رتبه جایگاه خوب داره، ولی می خوام قیافه سایت رو با بهره گیری از یک پوسته دیگه کلا تغییر بدم، آیا این تغییر روی رتبه من اثر منفی میذاره؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. سلام و احترام دوست عزیز؛
      هر نوع تغییری روی سایت می تواند مستقیم یا غیرمستقیم در جایگاه سایت شما تاثیرگذار باشد.
      در صورتی که تغییرات به گونه ای صورت گیرد که دسترسی به صفحات با مشکل مواجه نشوند و همچنین بهبود در سرعت و تجربه کاربری ایجاد نمایید نه تنها تاثیر منفی نخواهد داشت بلکه بسیار مطلوب نیز می باشد.

      1. سلام
        روش ثبت وبلاگ رو هم میفرمایید، با تشکر از سایت بسیار عالی و راهنمایی های دقیق تون

  27. سلام
    روش ثبت وبلاگ رو هم میفرمایید، با تشکر از سایت بسیار عالی و راهنمایی های دقیق تون

  28. سلام خداقوت من میخوام سایتم رو که گواهی ssl داره به گوگل از طریق url معرفی کنم باید هر چهار حالت با www و بدون اون و باhttp و با https رو جداگانه معرفی کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید

  29. با سلام
    سایت های دو زبانه را باید به چه روشی در سرچ کنسول ثبت کنیم؟

    سایت ما دو زبانه هستش من به صورت domain ثبت کردم ولی در قسمت کوئری بخش performance کلمات انگلیسی و فارسی با هم میاید.
    آیا باید سایتمو به روش URL هم ثبت کنم؟؟

  30. با سلام.
    من کد تائیدیه گوگل را اوکی کردم و کد تائیدیه یاندکس را هم اوکی کردم ولی 2 ماه است که وقتی سایت را سرچ میکنم،حتی توی 10 صفحه گوگل هم نیست؟!
    چرا؟

  31. سلام طراح سایت من رفته سایت رو با ایمیل تودش ثبت کرده ولی میخوام انتقالش بدم برای خودم سایت وردپرس هست ایا راهی هست ؟

    1. سلام و احترام؛
      ایمیل خودشان رو روی اکانت وردپرس ثبت کرده اند؟ چنانچه به وردپرس دسترسی ندارید مراحل زیر را دنبال کنید:
      در سرویس هاست خود روی گزینه phpmyadmin کلیک کنید.

      روی نام دیتابیس خود کلیک کنید.

      از میان جداول باز شده به دنبال جدول wp-users بگردید و روی آن کلیک کنید.
      در این صفحه نام تمامی یوزرها نمایش داده می شود روی دکمه edit کنار نام کاربری مدیر کلیک کرده و در صفحه باز شده در فیلد ایمیل، ایمیل صحیح را وارد کنید.

  32. سلام وقت بخیر بنده بعد از دانلود کردن فایل html و آپلود آن روی هاست( در قسمت public-html) با این ارور مواجه میشم:
    Your verification file was not found in the required location. ارور ایجاد شده به چه علتی است؟

    1. سلام و احترام؛
      دقت داشته باشید این فایل حتما می بایست در مسیر نصب وردپرس آپلود شود. اگر وردپرس شما در ساب فولدر یا ساب دامین ایجاد شده است این فایل را نیز دقیقا در همان مسیر آپلود کنید.

  33. سلام و وقت بخیر خدمت شما و ممنون از سایت خوبتون

    ببخشید چند روز میشه من سایتم رو در سرچ کنسول ثبت کردم
    همه دیتا و اطالاعات داخل رو الان نشون میده ولی قسمت اصلی یعنی index رو نوشته در حال لود کردن (Processing data, please check again in a day or so)
    نزدیک یه هفته هستش و این مقدار طول کشیدن طبیعی هستش؟!

  34. سلام خسته نباشید
    من تست لایو میگیرم اوکی ولی وقتی URL رو دوباره وارد میکنم این ارور میاد URL is unknown to Google

    1. سلام و احترام جناب محمدی؛
      سعی کردیم تمامی روش ها را به صورت تصویری تصویح دهیم. در آپدیت بعدی سعی می کنیم به صورت شفاف تر مراحل را عنوان نماییم.

  35. سلام. وقت بخیر. من میخوام وارد سرچ کنسول سایتی که از قبل ثبت شده بشم. ایمیل و پسورد هم برام فرستادن. چجوری میتونم login بشم؟

  36. سلام من چطور میتونم فایل HTML کد سرچ کنسول رو دانلود کنم؟ من از قسمت Domain ادرس سایت رو وارد کردم و TXT و CNAME برای من فعال هست گزینه دانلود HTML ندارم. باید چیکار کنم تا فایل HTML بتونم داشته باشم؟

    1. سلام و احترام؛
      زمانیکه به برای ثبت سایت در سرچ کنسول اقدام می کنید، اگر شیوه استفاده از فایل html رو در نظر داشته باشید با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که با کلیک روی دکمه مقابل سطر شماره 1 این فایل دانلود می شود و در نهایت باید این فایل را در هاست خود آپلود کنید.

  37. سلام ببخشید روی یک هاست دوتا دامنه باشه امکانش هست هر کدوم جدا متصل بشه من هر کاری میکنم به دامنه دوم وصل نمیشه؟

  38. سلام
    من لینک سایتم رو بهش دادم و از طریق تگ اچ تی ام ال هم ویریفایش کردم
    و این کار رو حدود یک هفته پیش انجام دادم

    اما زمانی که
    site: ادرس سایتم
    رو سرچ میکنم صفحه ای از سایتم رو بالا نمیاره
    مشکل چیه ؟

    1. سلام و احترام؛
      می بایست منتظر بمانید تا وبسایت شما ایدکس و در نتایج گوگل نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *