موبایل

آموزش نوشتن متن با فونت نستعلیق در اندروید

شاید برای شما هم جذاب باشد که بتوانید از فونت های فارسی متفاوتی مثل نستعلیق در تلفن همراه اندرویدی خود استفاده کنید. یا قسمت های خاصی از اینستاگرام خود را اختصاصی سازی کرده به گونه ای که با فونت متفاوتی به نمایش محتوای متنی بپردازید. حتما تاکنون مشاهده کرده اید که برخی افراد در خصوص انتشار استوری اینستاگرام با فونت نستعلیق اقدام می کنند؟ این عمل می تواند در جذب مخاطب و افزایش جذابیت استوری موثر واقع گردد. در آموزش های پیشین روش هایی مختص گوشی های iOS ارائه کردیم که به کمک آن به راحتی می توانید در خصوص نستعلیق نوشتن در اینستاگرام آیفون گام بردارید. این روش در هر بخشی که تمایل داشته باشید قابل استفاده است. اما ماجرای نوشتن با فونت نستعلیق در گوشی های اندرویدی کاملا متفاوت است! در این مقاله از میزبان فا مگ تصمیم داریم به آموزش نوشتن متن با فونت نستعلیق در اندروید بپردازیم. پس با ما همراه باشید. 😍

در این مقاله راهکارهایی پیرامون نوشتن متن با فونت نستعلیق در اندروید ارائه می شود از جمله:

کار با خط نستعلیق برای اندروید

برنامه های متعددی برای نوشتن با فونت نستعلیق در اندروید ارائه شده که در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین ها خواهیم پرداخت. به راحتی می توان برنامه های اندروید مختص نوشتن با فونت نستعلیق را از فروشگاه های مختلف نرم افزاری دریافت نموده و سپس اقدام کرد. حتما می پرسید نام برنامه نستعلیق برای اندروید چیست؟ کدام بهتر است کیبوردهای نستعلیق اندروید متعددی وجود دارد که در آن ها فونت های فارسی پشتیبانی می شود. حتی برنامه هایی موجود است که می توانید متن دلخواه خود را درون آن وارد و سپس عکس نوشته تهیه نموده و از آن ها استفاده کنید.

در نظر داشته باشید برای تولید محتوا و نوشتن متن با فونت نستعلیق در اندروید به برنامه های جانبی نیاز دارید. می توان با توجه به مدل گوشی همراه خود از کیبورد استفاده نمود یا در خصوص تهیه عکس نوشته گام برداشت.

از جمله نرم افزارها و کیبوردهای جذاب برای نوشتن نستعلیق در اندروید می توان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه به آموزش نصب نمونه ای از آن ها خواهیم پرداخت:

  • برنامه inshot و Ana muhtarif Al khat برای ایجاد عکس نوشته با فونت نستعلیق
  • برنامه Persian calligraphy
  • کیبورد نستعلیق
  • کیبورد  ai.type keyboard Plus

که البته روش اول را پیشنهاد می کنیم چرا که به واسطه آن می توانید از برنامه های تولید محتوا استفاده کرده و در بخش دلخواه خود متنی را با فونت نستعلیق درج نمایید. اصولا عملکرد کیبوردها در گوشی های اندرویدی متفاوت است بر همین اساس در تلفن های همراه اندرویدی پیشنهاد می کنیم که عکس نوشته تهیه نموده و سپس می توانید آن را استوری نمایید.

1- برنامه نوشتن نستعلیق روی فیلم و عکس در اندروید

inshot یکی از بهترین برنامه های تولید محتوا است.  این نرم افزار قابلیت‌هایی مانند برش و اتصال بخش‌های مختلف ویدیو، محو کردن پس‌زمینه و ‌افزودن موسیقی، صدا،‌ متن، ایموجی و فیلتر برای ساخت و ویرایش ویدیو را به کاربران ارائه می دهد. در واقع inshot یک برنامه موبایلی قدرتمند برای ویرایش و ایجاد عکس و ویدئو است. در این مقاله اینجا یکی از قابلیت های این برنامه را مد نظر داریم. با استفاده از نرم افزار inshot به راحتی می توانید فونت های دلخواه خود را به قسمت تکست نویسی آن اضافه کنید. پس به این شیوه در خصوص ساخت استوری با فونت نستعلیق در ایسنتاگرام اندروید نیز می توان گام برداشت.

در این روش می تونید فونت دلخواه خود از جمله نستعلیق را به برنامه افزوده و سپس یک عکس نوشته با فونت مورد نظر ایجاد نمایید و آن را در بخش های دلخواه از جمله اینستاگرام استفاده کنید.

برای اینکار کافیست مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. ابتدا در خصوص دانلود برنامه inshot اندروید و نصب و راه اندازی آن اقدام نمایید. در این زمینه می توانید راهنمای دانلود از گوگل پلی با موبایل را نیز مطالعه کنید.
  2. در مرحله بعدی می بایست در راستای دانلود فونت نستعلیق برای موبایل اقدام نموده و آن را در مسیر مشخصی ذخیره کنید چرا که در مراحل بعدی می بایست به برنامه معرفی شود.
    فونت ها بر روی کامپیوتر و دستگاه های تلفن همراه اندرویدی به خوبی شناسایی و قابل استفاده خواهند بود.
  3. برنامه inshot را اجرا کنید و با لمس گزینه photo یک محتوای تصویری را برای ویرایش انتخاب نمایید.(با لمس این گزینه به گالری هدایت می شوید سپس می توانید تصویر یا ویدیو دلخواه خود را انتخاب کنید.)عکس نوشته نستعلیق برای استوری اینستاگرام
  4. به قسمت text برنامه مراجعه نموده و متن دلخواه خود را بنویسید.عکس نوشته نستعلیق برای استوری اینستاگرام
  5. مطابق تصویر زیر به قسمت تغییر فونت بروید و گزینه اضافه کردن فونت به برنامه inshot را لمس کنید.
    فونت نستعلیق در اینستاگرام
  6. فایل فونت نستعلیق یا هر فونت دیگری که در مرحله 2 دانلود نموده اید را بارگذاری کنید.
    فونت نستعلیق در اینستاگرام
  7. فایل انتخابی در قسمت فونت های برنامه ذخیره می شود. بدین ترتیب به سادگی قادر به نوشتن کلمه یا عبارت دلخواه با فونت نستعلیق یا فونت دلخواه خود خواهید بود.فونت نستعلیق در اینستاگرام آیفون

در سیستم عامل های اندروید می توانید فونت های دلخواه خود را روی گوشی نصب نمایید سپس با این برنامه محتوای خاص خود را تولید کنید. بدین ترتیب می توانید به نستعلیق نوشتن در استوری اینستاگرام اندروید هم اقدام نمایید. همچنین می توان از کیبورد نستعلیق آنلاین هم استفاده نمود. در این روش ها باز هم عکس نوشته ایجاد می شود.

2- کیبورد نستعلیق فارسی برای اندروید

روش های دیگری هم برای خوشنویسی و استفاده از فونت های نستعلیق  وجود دارد. مانند استفاده از کیبورد های نستعلیق یا برنامه های دیگری که می توانید با آنها به تولید محتوا بپردازید. به شرط اینکه آن برنامه ها را از فروشگاه های معتبر دریافت کرده باشید! در ادامه به معرفی کیبوردهای مختلف برای نوشتن نستعلیق در اندروید می پردازیم.

از جمله بهترین کیبورد های نستعلیق فارسی برای اندروید می توان به برنامه هایPersian calligraphy و Ana muhtarif AL اشاره نمود. روشراه اندازی و کار با تمام این کیبوردها مشابه است برای نونه نحوه نصب و راه اندازی یکی از این کیبوردها را بررسی می کنیم:

  1. در مرحله اول در خصوص دانلود کیبورد نستعلیق Ana muhtarif AL گام بردارید.
  2. سپس با لمس دکمه install کیبورد را روی تلفن همراه اندرویدی خود نصب کنید.

    عکس نوشته نستعلیق برای استوری اینستاگرام

  3. این برنامه هم مانند برنامه های تولید محتوا عمل کرده و متن مورد نظر را با خط نستعلیق نمایش می دهد. با لمس گزینه Text می توانید متن خود را با فونت نستعلیق نوشته و در نهایت نشر دهید.
    فونت نستعلیق در اینستاگرام آیفون

در آموزش های پیشین به نحوه گرفتن اسکرین شات اندروید پرداختیم به این ترتیب می توانید از نوشته خود اسکرین شات گرفته، عکس نوشته تهیه نموده و در بخش هایی مثل استوری اینستاگرام از آن استفاده نمایید.

حتما تاکنون مشاهده کرده اید که برخی افراد فونت گوشی تلفن همراه خود را اختصاصی سازی کرده اند؟ استفاده از فونت های خاص مثل نستعلیق در تلفن همراه آیفون بسیار ساده است که در آموزش های قبلی به آن پرداختیم اما نوشتن با فونت نستعلیق در اندروید کمی پیچیده است البته کیبورد نستعلیق فارسی برای اندروید نیز ارائه شده که عملکرد آن به نوع تلفن همراه شما بستگی دارد. در هر صورت در این آموزش روش هایی برای کار با خط نستعلیق برای اندروید و همچنین به معرفی برنامه نوشتن نستعلیق روی فیلم و عکس در اندروید پرداختیم. توجه داشته باشید در تلفن همراه اندرویدی نسبت به آیفون محدودیت هایی در اعمال فونت وجود دارد. شما چه روش های دیگری برای نوشتن با فونت نستعلیق در اندروید می شناسید؟

آموزش رایگان کار با اندروید

داوود صادقی

داوود سال هاست که به تکنولوژی علاقه مند شده و به فعالیت در شبکه های اجتماعی و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز روی آورده، او سابقه خوبی در زمینه بلاگری در اینستاگرام دارد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با درود و مهر ،بسیاربسیاراز رهنمایی و آموزش کامل شما سپاسگزارم.تمام مراحل را انجام دادم ،لذت کار با فونت(خط) نستعلیق را مدیون شما هستم .ممنونم 🌺🙏🌺

  2. سلام وقت بخیر
    تو نرم افزار inshot فونت های پیشنهادی من انگلیسی هستن و توی فارسی تغییری ایجاد نمیکنن
    چیکار باید بکنم؟

    1. سلام و احترام؛
      می توانید فونت های فارسی را نیز به برنامه خود اضافه نمایید اینشات این قابلیت را ارائه نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا