آموزش‌های وبمستری

معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی

آشنایی با بهترین درگاه های پرداخت آنلاین

همونطور که داخل مقاله آموزش گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی توضیح دادم برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی نیازی به رفتن به بانک ندارید و باید درخواست خودتونو برای شرکت‌هایی که مسئول ارائه درگاه پرداخت اینترنتی هستند ارسال کنید. این کار توسط شرکت‌های واسطه که زیر نظر بانک فعالیت دارند انجام میگیره که برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت آنلاین، شما باید فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی بانکی که به صورت آنلاین هست پر کنید. بعد از پر کردن این فرم آنلاین درخواست شما توسط شرکت مورد بررسی قرار میگیره و باقی مراحل رو میتونید برای گرفتن درگاه پرداخت بانک طی کنید که به صورت کامل در مقاله مورد نظر شرح داده شد. حالا که با نحوه گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی آشنا شدید وقت اون رسیده که به معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی که میتونید ازشون استفاده کنید بپردازم.

توجه : این مطلب در تاریخ 1 بهمن 1398 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفته است.

اگر مایل به راه اندازی سایت هستید اما دانش فنی آنرا ندارید حتما بر روی لینک زیر کلیک کنید:

راه اندازی سایت به کمک میزبان فا

تو این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا به معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی مستقیم و بهترین درگاه پرداخت واسطه می‌پردازم که در بین کاربران و گپ و گفت‌هایی که در انجمن‌ها وجود داشته به عنوان پرطرفدارترین درگاه‌های پرداخت مورد استفاده قرار گرفته‌اند که شما هم میتونید ازشون برای راه اندازی صفحه پرداخت آنلاین در سایت استفاده کنید.

معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی

درگاه‌های پرداخت اینترنتی که به صورت مستقیم ارائه میشن همگی دارای یک ویژگی هستند که با استفاده ازشون میتونید صرفا از امکان پرداخت آنلاین برخوردار بشید و گزارش گیری هم از پرداخت‌های مشتریان خودتون داشته باشید. اما در مورد درگاه های پرداخت واسطه اینطور نیست و به امکانات و قابلیت‌های زیادی دسترسی دارید. گذشته از این هدف از این مقاله معرفی بهترین درگاه پرداخت واسطه هست که نیازی به گرفتن نماد اعتماد و قرارداد با شرکت PSP ندارید. از سوی دیگه گرفتن نماد اعتماد هم به همین سادگی‌ها نیست و کلی اشکال بی جا برای دادن یک نماد اعتماد از سایت خواهند گرفت. در ثانی در برخی سایت‌ها برای گرفتن نماد اعتماد درخواست داشتن ثبت سایت در ساماندهی و دریافت لوگو ساماندهی را نیز دارند که اگر به طور کلی گرفتن درگاه پرداخت مستقیم را کنار بگذارید بهتر از اینه که به فکر گرفتنش باشید.

موضوع مهم دیگه که وجود داره اینه که همه ما از درگاه پرداخت برای سایت استفاده نمی‌کنیم و خیلی از ما از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد کسب و کار اینترنتی کردیم. خوشبختانه بیشتر درگاه‌های پرداخت واسط با ارائه قابلیتی به نام درگاه پرداخت اینترنتی شخصی کاری کردن که بتونید یک صفحه از این سایت‌ها را به عنوان صفحه پرداخت خودتون در نظر گرفته و فرم دلخواهی برای پرداخت آنلاین وجه در اینترنت طراحی کنید. علاوه بر این برخی درگاه‌های واسط پا را فراتر گذاشته و امکان ایجاد فروشگاه از این طریق را نیز فراهم کردن که قادر به فروش محصولات به صورت دانلودی یا فیزیکی نیز هستید.

درگاه پرداخت واسطه اینترنتی به درد چه کسایی میخوره؟

استفاده از درگاه پرداخت واسط اینترنتی به درد افرادی میخوره که حوصله کاغذ بازی و طی مراحل گوناگون برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم رو ندارن. از طرف دیگه افرادی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها مثل اینستاگرام و تلگرام فعالیت دارند هم میتونن از امکان درگاه پرداخت اینترنتی شخصی یک صفحه برای خودشون بسازن و هزینه تبلیغات یا فروش محصولات خودشون رو از این طریق این صفحه دریافت کنن. استفاده از درگاه پرداخت صرفا برای پرداخت نیست و امکانات زیادی مثل ساخت فروشگاه، ساخت فرم پرداخت و… را هم به شما میده که در ادامه به معرفی برخی از این موارد می‌پردازم.

ویژگی های درگاه اینترنتی واسط

قبل از اینکه به معرفی بهترین درگاه پرداخت اینترنتی و درگاه‌های واسطه بپردازم، اجازه بدین به معرفی بعضی از ویژگی‌ها و ملاک‌هایی که باعث میشه یک درگاه پرداخت اینترنتی از سایرین متمایز شده و در لیست بهترین درگاه پرداخت واسطه قرار بگیره رو بررسی کنیم. در زیر ویژگی‌های درگاه اینترنتی واسط که باعث میشه یک درگاه پرداخت اینترنتی متمایز از بقیه باشه رو ذکر می‌کنم.

1. عدم نیاز به مجوز و نماد اعتماد

برای استفاده از درگاه پرداخت واسطه تنها چیزی که لازم دارید تایید هویت شماست. برای تایید هویت هم کافیه بعد از ثبت نام در بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسطه، مدارک شناسایی خودتون که شامل شناسنامه و کارت ملی میشه رو ارسال کرده و در کمتر از یک ساعت منتظر تایید از سوی پشتیبانی باشید.

بعد از اینکه هویت شما تایید شد، کافیه نام دامنه خود را وارد کرده و API درگاه پرداخت که به صورت اختصاصی برای دامنه و سایت شما تولید میشه و تنها با این API امکان اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک روی دامنه شما فعال خواهد بود را ارسال کنید. سپس منتظر بمانید تا سایت شما بنا به شرایطی که باید برای استفاده از درگاه پرداخت واسط داشته باشید از سوی پشتیبانی تایید شده و در نهایت بعد از دریافت API امکان پرداخت آنلاین در سایت را فراهم کنید.

2. فعال سازی در زمان کوتاه

بخاطر اینکه برای استفاده از درگاه پرداخت واسطه نیازی به گرفتن مجوزهای نماد اعتماد و ساماندهی ندارید، به راحتی و حتی در کمتر از یک ساعت می‌تونید درگاه اینترنتی خودتون رو دریافت کنید. برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی سایت نیازی به رفتن به بانک و پر کردن هیچ فرمی ندارید. کافیه به یکی از سایت‌های بهترین درگاه پرداخت واسطه مراجعه کرده و بعد از ثبت نام و تایید هویت آدرس سایت یا وبلاگ خودتونو برای گرفتن درگاه وارد کنید. در کمتر از یک ساعت سایت شما بررسی شده و اگر مشکلی وجود نداشته باشه درگاه فعال خواهد شد.

3. پشتیبانی از انواع سایت سازها

از ویژگی‌های اصلی و خوب درگاه پرداخت واسط اینه که انواع ماژول و افزونه برای استفاده از درگاه در سیستم‌های سایت ساز مختلف از سمت خود شرکتی که درگاه پرداخت رو ارائه میده فراهم شده. اما در درگاه پرداخت مستقیم لازمه که بعد از گرفتن درگاه برای استفاده از صفحه پرداخت آنلاین در سایت، دست به کد نویسی شده و بر اساس مستندات هر درگاه، صفحه پرداخت را طراحی کنید. یا اینکه اگر خیلی خوش شانس باشید و از طراحی سایت اختصاصی استفاده نکرده باشید با استفاده از افزونه‌های وردپرس، جوملا یا هر سایت ساز دیگه که ازش استفاده می‌کنید امکان دریافت وجه را در سایت فراهم کنید. تازه موضوع به اینجا ختم نمیشه، بیشتر این ماژول‌ها و افزونه های درگاه پرداخت پولی هستند که برای تهیه کردنشون لازمه هزینه‌ای در حدود 50.000 تومان را برای استفاده از افزونه خرج کنید.

اما در مقابل اگر از درگاه پرداخت واسطه استفاده کنید کافیه به صفحه پلاگین‌ها یا آزمایشگاه هر یک از سایت های درگاه پرداخت واسط مراجعه کنید، سپس بسته به سیستم سایت سازی که دارید، یکی از افزونه‌ها را دانلود کرده و نصب کنید. به عنوان مثال اگر از ووکامرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنید، افزونه درگاه پرداخت ووکامرس را که توسط ارائه دهنده درگاه در دسترس قرار گرفته دانلود کرده و در سایت وردپرسی خودتون نصب کنید. بعد از نصب در منوی مربوط به درگاه پرداخت فیلد وارد کردن API درگاه پرداخت سایت X نمایش داده شده و پس از وارد کردن کد API امکان استفاده از پرداخت آنلاین در ووکامرس فراهم خواهد شد.

فراوانی این افزونه‌ها و راه‌های پرداخت نیز زیاده و برای هر سیستم سایت ساز هم مختلفه. استفاده از این افزونه‌ها کاملا رایگان و نیاز به پرداخت هزینه‌ای بابت آن ندارید. تنها مشکلی که باهاش در این مورد مواجه بشید اینه که در صورت استفاده از سیستم سایت ساز اختصاصی امکان استفاده از این ماژول‌ها رو ندارید.

4. تسویه حساب روزانه

همه ما کسب و کاری راه‌اندازی می‌کنیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی به وجه پرداخت شده توسط مشتریانمون رو داشته باشیم. بنابراین یکی از ویژگی‌های اصلی که میتونه یک درگاه پرداخت واسطه را در زمره بهترین درگاه پرداخت اینترنتی قرار بده امکان درخواست وجه و تسویه حساب به صورت روزانه است. پیش از این و در زمانی که تعداد درگاه‌های پرداخت واسط به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسید، برخی درگاه‌ها صرفا دو بار درخواست در هفته یا حتی یک بار در هفته رو برای تسویه حساب در نظر گرفته بودند و ما هم که ازشون استفاده می‌کردیم چاره‌ای نداشتیم و به اجبار قبول کرده بودیم که با این شرایط کنار بیایم. اما امروزه استفاده از چنین روشی با رشد بالای راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی و از طرف دیگه رقابتی که بین این تعداد درگاه به وجود اومده اصلا قابل قبول نیست. بنابراین این شرط کنار گذاشته شده و تنها شرط ممکن رسیدن مبلغ به حد نصاب در نظر گرفته شده.

همچنین بهتره تسویه حساب انجام شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام بگیره. شاید در دقیقه 90 نیاز به پولی که از مشتریانتون گرفتید داشته باشید و حساب بانکی شما هم کاملا خالی باشه، در صورتی که موجودی حساب شما در درگاه واسط وجود داره و پاسخگوی نیاز مالی شماست. بنابراین وقتی درخواست وجه دارید، انتظار اینو دارید سایت درگاه پرداخت واسطه در زمانی کوتاه تسویه حساب را انجام بده. این زمان میتونه حتی کمتر از یک ساعت باشه. البته برخی درگاه‌ها برای این مورد شرطی گذاشتن که در صورت نیاز به واریز آنی هزینه‌ای جداگانه علاوه بر کارمزد از شما خواهند گرفت.

5. تسویه حساب پایا و کارت به کارت

تسویه حساب در درگاه‌های واسط به دو روش پایا و کارت به کارت صورت می‌گیرد. در روش پایا امکان پرداخت محدود به ساعات اداری بانک است و بعد از پرداخت نیز مدتی زمان میبره تا پول از طریق بانک به حساب شما واریز بشه. در این روش کارمزدی از سوی بانک دریافت نخواهد شد.

اما در روش کارت به کارت محدودیتی وجود ندارد و هر زمان که لازم باشد می‌توانید درخواست واریز را به سایت درگاه پرداخت واسط ارسال کنید. اما مسئله اینه که در این روش 500 تومان کارمزد از سوی بانک گرفته میشه که درگاه‌های پرداخت واسط این هزینه را از وجهی که به حساب شما واریز خواهد شد کسر می‌کنند. البته این روش یک مشکلی داره که در این حالت در هر 24 ساعت فقط امکان پرداخت 3 میلیون تومان وجود داره. البته این حالت برای زمانی هست که از همراه بانک، اینترنت بانک، برنامه‌های واسطه و دستگاه ATM استفاده شده باشه. در صورت استفاده ترکیبی از این سه مورد میشه تا 12 میلیون تومان پول جابجا کرد.

6. ارائه صفحه درگاه پرداخت اینترنتی شخصی

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های درگاه پرداخت واسط اینه که میتونید از یک صفحه پرداخت شخصی با نام، پروفایل، آدرس شبکه‌های اجتماعی و فرم دلخواه ایجاد شده استفاده کنید. به عنوان مثال اگه از اینستاگرام استفاده می‌کنید و چندین هزار نفر دنبال کننده دارید، حتما یکی از راه‌های کسب درآمد شما از طریق تبلیغات هست. هنگامی که در حال گرفتن تبلیغی هستید، کافیه آدرس صفحه پرداخت خودتون در این سایت‌ها رو برای شخص ارسال کنید تا از طریق این صفحه هزینه را واریز کنند.

7. امکان ساخت فرم پرداخت با مبلغ دلخواه

یکی دیگه از ویژگی‌های خوب درگاه پرداخت واسطه امکان ساخت فرم پرداخت هست که میتونید مبلغ خاصی را برای پرداخت مشخص کنید. سپس برای این مبلغ و فرم ساخته شده لینکی ساخته میشه که با ارائه به فرد مورد نظر امکان پرداخت مبلغ رو خواهد داشت. در این روش امکان تغییر مبلغ وجود نداره و پرداخت کننده حتما باید مبلغ مشخص شده را به همراه سایر فیلدهایی که برای فرم ایجاد می‌کنید پر کرده و پرداخت خودشو نهایی بکنه.

علاوه بر این امکان فروش محصول از طریق این فرم‌ها هم وجود داره. به عنوان نمونه اگر قصد فروش یک کتاب الکترونیکی رو دارید، کافیه فرم خود را به همراه اطلاعات پرداخت که شامل مبلغ کتاب، ایمیل پرداخت کننده، نام پرداخت کننده، شماره پرداخت کننده و… است را بسازید. سپس لینک دانلود کتاب را هم وارد کرده و در نهایت بعد از ساخت فرم امکان فروش آنلاین کتاب بدون نیاز به راه‌اندازی سایت را فراهم کنید.

8. امکان استفاده از درگاه مستقیم یا واسط

به دلیل استقبال بالای افراد و کسب و کارهای اینترنتی، بعد از مدتی درگاه‌های پرداخت واسط با شرایطی کاری کردن که امکان استفاده از درگاه پرداخت مستقیم رو هم داشته باشید. در حالت عمومی وقتی از درگاه پرداخت واسطه استفاده می‌کنید، در صفحه پرداخت اینترنتی شاپرک به جای نام، لوگو و آدرس سایت شما، اطلاعات درگاه پرداخت واسط نمایش داده میشه. شاید این موضوع باعث عدم اعتماد کاربران به شما باشه. بخاطر همین موضوع درگاه‌های پرداخت قابلیتی فراهم کردن تا به جای نمایش اطلاعات خودشون در صفحه پرداخت، بتونید نام، لوگو و آدرس سایت خودتونو نمایش بدین.

در این صورت کافیه از درگاه پرداخت واسط که استفاده می‌کنید فرم درخواست درگاه پرداخت مستقیم را ارسال کرده و منتظر تایید بمونید. بعد از تایید شدن از این به بعد به جای نمایش اطلاعات درگاه پرداخت واسط در صفحه بانک، اطلاعات سایت و برند شما نمایش داده میشه. البته استفاده از این روش نیازمند پرداخت هزینه و کارمزد بیشتری هست.

9. امکان استفاده از صفحه پرداخت روی سایت

در کنار افزونه‌ها و ابزار پرداخت اینترنتی که هر درگاه پرداخت واسط ارائه میده، سعی شده تا اسکریپت درگاه پرداخت اینترنتی نیز ارائه بشه. در این صورت میتونید با نصب اسکریپت روی هاست و سایت خودتون که میتونه در یک ساب دامنه مانند pay.site.com یا ساب فولدر مثل site.com/pay باشه، امکان پرداخت آنلاین را فراهم کنید.

10. پشتیبانی قوی

استفاده از پشتیبانی قوی و مناسب در هر کسب و کاری جزو اصول اولیه هست. هر چقدر هم که کسب و کاری اینترنتی خدماتی که ارائه میده دارای قابلیت‌های متنوع و بالاترین کیفیت باشه، اما در مقابل پشتیبانی ضعیفی داشته باشه رو نمیشه حتی جزو کسب و کارهای موفق به حساب آورد. در لیست بهترین درگاه پرداخت اینترنتی هم موضوع به همین صورت صادق هست.


معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی و بهترین درگاه واسطه

زرین پال

درگاه پرداخت زرین پال به عنوان اولین درگاه پرداخت اینترنتی بود که فعالیت خودشو شروع کرد. از امکانات خوب این درگاه پرداخت می‌توان به زرین کارت اشاره کرد. زرین کارت درست مشابه همان کارت عابر بانک هست که با داشتن این کارت میتونید از کلیه دستگاه‌های خودپرداز ATM که عضو شبکه شتاب هستند امکان دریافت و انتقال وجه داشته باشید.

در صورتی که دارای زرین کارت باشید، برای درخواست تسویه حساب کارمزد نیم درصدی از شما گرفته میشه. به عنوان مثال اگر یک میلیون تومان در اکانت زرین پال شما وجود داشته باشد و درخواست وجه رو ارسال کنید، با کارمزد نیم درصد که برابر است با 5.000 از کل پول شما کم خواهد شد و سپس به حساب شما واریز میشه. همچنین امکان درخواست وجه در روزهای سه شنبه به صورت رایگان بوده و کارمزدی بابت آن کسر نخواهد شد.

امکان انتقال وجه به صورت اینترنتی به کارت بانکی هم از طریق زرین پال فعال هست که میتونید هر مبلغی که مایل بودید رو به شماره کارت دلخواه انتقال بدین. همچنین با استفاده از اپلیکیشن زرین پال میتونید به مدیریت حساب خودتون بپردازید و از امکاناتی که ارائه میده استفاده کنید.

مزایا و معایب زرین پال:
  • پشتیبانی مناسب
  • ارائه زرین کارت
  • امکان ساخت فرم دلخواه برای پرداخت
  • تسویه حساب رایگان در روزهای سه شنبه
  • ارائه درگاه پرداخت اختصاصی با نام کسب و کار شما
  • ارائه اپلیکیشن موبایلی و مدیریت ساده و آسان حساب
  • دریافت هزینه اضافی بابت صدور زرین کارت و زرین گیت

ورود به زرین پال


معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی و بهترین درگاه واسطه

پی دات آی‌آر

سایت پی دات آی‌آر متعلق به مجموعه سامان کیش هست که در زمینه ارائه درگاه پرداخت مستقیم فعالیت داره. بعد از فیلتر شدن درگاه پرداخت پی لاین این درگاه بود که شروع به کار کرد و گفته میشه که این درگاه همون پی‌لاین سابق هست. از مزایای این درگاه پرداخت میشه به امکان ساخت کیف پول اشاره کرد که در مدیریت حساب کاربرد خوبی داره.

اگه چندین سایت داشته باشید برای هر کدو از این سایت‌ها یک کیف پول ایجاد کنید تا به این طریق حساب و کتاب هر سایت را به صورت مجزا و بدون نیاز به داشتن چند اکانت مدیریت کنید. از دیگر مزایای کیف پول اینه که می‌تونید بدون نیاز به رفتن درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک به حساب کسانی که در این سایت عضو هستند پول واریز کنید.

مزایا و معایب درگاه پرداخت pay.ir:
  • پشتیبانی عالی
  • امکان ساخت کیف پول
  • امکان ساخت فرم پرداخت
  • امکان استفاده از درگاه پرداخت مستقیم
  • کارمزد ثابت 1 درصد برای کلیه درگاه‌های واسطه و مستقیم
  • عدم ارائه درگاه پرداخت مستقیم به هر سایتی و داشتن شرایط خاص برای درگاه پرداخت مستقیم

ورود به Pay.ir


معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی و بهترین درگاه واسطه

نکست پی

این درگاه پرداخت فعالیت خودشو نسبت به سایرین دیرتر شروع کرده، اما موفق شده که به خوبی عمل کرده و رشد مناسبی رو به دست بیاره. از ویژگی‌های خوب این درگاه میشه به کارمزد رایگان تا 45 روز اشاره کرد که بعد از ساخت حساب کاربری تا 45 روز هیچ کارمزدی بابت درخواست تسویه حساب از شما گرفته نمیشه و شروع دریافت کارمزد بعد از این زمان خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این سایت اینه که اگه به هر دلیل درگاه پرداخت یک بانک با اختلال مواجه شده باشه، با استفاده از سوییچری که در نظر گرفته شده به صورت خودکار پرداخت کننده رو به درگاه دیگری منتقل میکنه.

مزایا و معایب نکست پی:
  • تسویه حساب سریع
  • کارمزد رایگان تا 45 روز
  • امکان کسب درآمد از طریق معرفی اعضا
  • امکان ثبت نام و فعال سازی اکانت در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • عدم ارائه درگاه پرداخت مستقیم با نام و برند شما
  • امکان اتصال به درگاه پرداخت دو بانک

ورود به نکست پی


معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی و بهترین درگاه واسطه

آی‌دی پی

این سایت رو نمیشه به عنوان درگاه پرداخت برای سایت در نظر گرفت، این سایت صرفا ابزاری برای دریافت و پرداخت پول بین دو کاربر و امکان ایجاد فروشگاه رو به شما میده اما امکان اینکه ازش به عنوان ابزار پرداخت در سایت استفاده کنید وجود نداره. شاید جالب باشد بدونید که درگاه پرداخت آی‌دی پی با استفاده از دروپال ساخته شده. این درگاه پرداخت به واسطه استفاده از همین سیستم مدیریت محتوا کاری کرده که بتونید از امکان ساخت صفحه پرداخت اینترنتی شخصی و حتی فروش محصول استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های این درگاه پرداخت امکان تعریف فرم با فیلدهای مختلف برای صفحه پرداخت هست که اطلاع رسانی پرداخت نیز از طریق پیامک، ایمیل و ربات تلگرام برای شما ارسال خواهد شد.

بعد از ثبت نام در این سایت میتونید صفحه شخصی با آدرس دلخواه خودتون ثبت کرده و از انواع فیلدهایی که برای نمایش در درگاه پرداخت شخصی در اختیارتون قرار میده استفاده کنید که نمونه‌ای از درگاه پرداخت شخصی رو در تصویر زیر می‌بینید.

معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی و بهترین درگاه واسطه

همونطور که در تصویر می‌بینید در صفحه پرداخت شخصی قادر هستید از امکانات زیر استفاده کنید.

  • امکان انتخاب حساب مقصد برای واریز در صفحه پرداخت شخصی
  • انتخاب عنوان دلخواه برای صفحه پرداخت
  • انتخاب آدرس دلخواه برای صفحه پرداخت شخصی
  • انتخاب تصویر پروفایل
  • فعال بودن اطلاع رسانی از پرداخت‌ها از طریق پیامک، ایمیل و ربات تلگرام
  • امکان نمایش آیکن شبکه‌های اجتماعی و سایت یا وبلاگ
  • امکان فعال و غیرفعال کردن فیلدهای پرداخت با قابلیت اجباری یا اختیاری کردن فیلد
  • امکان درخواست کد ملی، کد پستی، آدرس، ایمیل و آی‌دی تلگرام از پرداخت کننده با قابلیت اجباری و اختیاری بودن
  • امکان ساخت 3 فیلد دلخواه همراه با عنوان و راهنمای دلخواه برای هر فیلد با قابلیت اجباری یا اختیاری بودن پر کردن فیلد

البته صفحه پرداخت شخصی مناسب وقتیه که هزینه‌ای را به شما واریز کنند که بیشتر به درد دونیت کردن میخوره. اما اگر قصد داشته باشید از یک فرد خاص مبلغ دلخواهی دریافت کنید، بهتره از ویژگی فرم پرداخت با مبلغ دلخواه استفاده کنید.

استفاده از این درگاه برای کسانی که سایت ندارند و قصد استفاده از صفحه شخصی و امکانات فروشگاهی که ارائه میده رو دارند، بهترین گزینه است. پس اگر قصد استفاده از صفحه پرداخت شخصی برای دریافت هزینه‌هایی مثل تبلیغات در اینستاگرام یا کانال تلگرام دارید از این درگاه استفاده کنید. یا اینکه اگر چند محصول محدود برای فروش دارید می‌تونید از این درگاه استفاده کنید.

موضوع به همینجا ختم نمیشه و اگر مایل به استفاده از فروشگاه هم باشید می‌تونید با فعال سازی قابلیت فروشگاه در این سایت به تعریف محصولات فیزیکی و دانلودی خودتون بپردازید. سپس مشتریان قادر هستن هر یک از این محصولات را مشاهده کرده و با استفاده از فیلدهایی که برای صفحه پرداخت و سفارش محصول در نظر گرفتید سفارش محصول و خریدشونو نهایی کنند.

معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی و بهترین درگاه واسطه

مزایا و معایب آی‌دی پی:
  • امکان تبدیل شماره کارت یا شماره شبا به ID
  • امکان ساخت فرم پرداخت با قابلیت لینک سفارشی
  • امکان ساخت صفحه پرداخت شخصی با قابلیت تعریف انواع فیلد
  • امکان ساخت فروشگاه و فروش محصولات و خدمات در صفحه شخصی
  • عدم امکان اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به سایت
  • عدم امکان تسویه حساب به صورت کارت به کارت
  • تاخیر در دریافت تسویه حساب‌ها به دلیل استفاده از واریز پایا
  • اخذ کارمزد 500 تومان از هر مشتری

ورود به آی‌دی پی


معرفی بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی و بهترین درگاه واسطه

پردانو

این درگاه پرداخت به دلیل متصل بودن به بیش از 10 درگاه پرداخت اینترنتی یکی از بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی هست که به انتخاب خودتون هم میتونید از هر یک از این درگاه‌ها برای صفحه پرداخت سایت استفاده کنید. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این درگاه امکان پرداخت درون برنامه‌ای در اپلیکیشن‌های موبایلی هست. اگر طراح و توسعه دهنده هستید و قصد دارید امکان پرداخت در برنامه موبایلی خود را به صورت پرداخت درون برنامه‌ای فراهم کنید استفاده از این درگاه کار شما رو بسیار ساده خواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های پردانو اینه که با ارتقا اکانت به حساب کاربری ویژه می‌تونید کاری کنید که در تسویه حساب کارمزدی از شما کسر نشه. اما شرطی که برای این مورد در نظر گرفته شده اینه که پرداخت‌ها به صورت هفتگی انجام میگیره.

مزایا و معایب درگاه پردانو:
  • امکان استفاده از درگاه واسطه و مستقیم
  • اتصال همزمان به بیش از 10 درگاه بانکی کشور
  • امکان ارائه درگاه پرداخت درون برنامه ای برای اپلیکیشن‌های موبایلی
  • پشتیبانی از طریق تیکت و تماس تلفنی
  • امکان بازاریابی از طریق معرفی افراد
  • تاخیر در تسویه حساب‌هایی که به صورت پایا هستند و مبلغ آنها بیش از 200.000 تومان می‌باشد

ورود به پردانو


امیدوارم این مقاله هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید با امکانات و قابلیت‌هایی که بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی واسطه در اختیارتون قرار میده آشنا شده و بعد از بررسی و مقایسه درگاه‌های معرفی شده یکی از بهترین گزینه‌ها که مناسب کسب و کار و سایت شماست رو انتخاب کرده و ازش استفاده کنید. در نهایت ازتون میخوام که اگر از این درگاه‌ها استفاده می‌کنید تجربه استفاده خودتون رو از هر درگاه پرداخت اینترنتی به اشتراک بگذارید.
4.5/5 - (25 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۶۶ دیدگاه ها

  1. عدم امکان اتصال درگاه پرداخت اینترنتی به سایت
    عدم امکان تسویه حساب به صورت کارت به کارت
    تاخیر در دریافت تسویه حساب‌ها به دلیل استفاده از واریز پایا
    اخذ کارمزد 500 تومان از هر مشتری
    درود به شما
    خواستم یک نکته ای را بهتون بگم که تمامی موارد بالا بجز کارمزد 500 تومن دیگه در سرویس idpay وجود نداره و به جرات میشه گفت یکی از بهترین درگاهای واسطه
    جدیدا میشه با ویژگی جدید وب سرویس آیدی پی، درگاه پرداخت مستقیم به سایتتون اضافه کنید و هر روز ساعت 17 موجودیها به حساب کارت به کارت میشه بدون نیاز به درخواست واریز
    و اپلیکیشن آیدی پی که جدیدا منتشر شده
    یعنی واقعا عالی شده و خیلی راضیم ازش و پیشنهاد میکنم دوستان حتما استفاده کنند
    و درباره ی کسر هزینه 500 تومنم باید بگم که من چند فروشگاه اینترنتی فعالیت دارم و تمام اونا در ازای فروش فایل 20 الی 25 درصد بعد از فروش کسر میکنن بعنوان پورسانت که من فایلهام ارزونترینش 20 هزار تومنه و 4 هزار تومن کم میکنن
    ولی آیدی پی فقط 500 تومن از هر فروش کم میکنه که نه تنها معایب این درگاه نیستش بلکه یک ویژگی عالی هستش که هیچ درگاهای پرداختی اینو ندارن
    حداقل من ندیدم تا امروز
    به شما هم پیشنهاد میکنم
    در ضمن یه خسته نباشید به اعضای میزبان فا بابت مطالب آموزشی عالیتون
    بسیار استفاده میکنم و از مطالب راضی هستم و آرزوی سلامتی و پیروزی دارم براتون
    موفق باشید

    1. سلام و خسته نباشید
      در مورد این خدمات، البته اگر اپلیکیشن رو نادیده بگیریم، به نظرم زیبال هم میتونه مورد مناسبی باشه، من برای یک وبسایت شماره مجازی ازش استفاده میکنم و خیلی از نحوه تسویه و خدماتشون راضی ام.

      1. سلام وقت بخیر
        البته در اون زمان بله . الان دیگه تراکنش‌های بالا رو سعی می کنه اصلا نده

    2. من ازشون راضی نیستم
      28روزه مبلغ 54ملیون رو نمیدند و هر بار تماس میگیرم میگه فردا ساعت 16 میاد….
      میپیچونند

      1. دقیقا رو مبالغ بالا کلمه ای بهتر از پیچوندن رو برای زرین پال نمیشه گفت. ظاهراً به مبالغ بالا حساسیت دارند و ترجیح میدن نزد خودشون نگهدارند. یک هفته هست که پول ما رو هم پیچوندن

    3. علی ملودی بهتر نیس بری بیشتر تحقیق کنی درباره شرکتت ببینی چقدر پول ملت رو نگه میداره؟

    4. ایشون سال 2018 این کامنت رو گذاشتن و بله اون موقع همینجوری بود ، ولی از اسفند پارسال تسویه ها بسیاااااااااااااااااااار بد شده ، الان من نزدیک به 3 ماهه که باهام تسویه نشده !!!! باورتون نمیشه یه سر به کامنت های پیج اینستاشون بزنید ، البته اگه شانس داشته باشید و کامنت ها رو هنوز پاک نکرده

  2. سلام خسته نباشید
    پیشنهاد میکنم از درگاه ایران پیمنت هم استفاد کنید من یک ماه هست که ازشون استفاده میکنم واقعا عالی هستن من روزانه 200 300 تومن تسویه میزنم ندیدم‌ تا حالا لفت بدن زیر 3 ساعت واریز میکنن راهشون پایدار

    1. رفیق 300 هزار تومن هم بخوان تاخیر. بدن که دیگه درگاه نمیشه برا کسب و کار های بزرگ مثلا روزانه 40 میلیون رو خوب تسویه میکنن؟

  3. درود بر شما

    دوستانی که در زمینه بازی های اوریجینال و ولت های اینترنتی فعالیت دارند به هیچ وجه از نکست پی درگاه نگیرند. چون بیجهت و بدون هیچ قانونی پولتونو به مدت 1 ماه بلوک میکنن و در اخر دست رسی رو میبندد.

    واقعا درگاه بدیه ، بنده از جهاپی ، PAY.IR و خیلی درگاهای دیگه استفاده کردم ولی همچین مسخره بازیی نبود.

  4. سلام دوستان
    درگاه های پرداخت واسط مطمئن نیستند. به دلایل زیر:
    – پشتیبانی ضعیف
    – دریافت کارمزد
    – تسویه حساب دیر هنگام

    اما شما می توانید از درگاه مستقیم بانک سامان بدون دریافت ای نماد و بدون پرداخت کارمزد استفاده کنید.

  5. سلام.
    چرا درمورد درگاه به پرداخت بانک ملت و اسان پرداخت اپ چیزی ننوشتید.
    لطفا اطلاعاتی هم دراین دومورد بنویسید.
    باتشکر

  6. وقت بخیر.
    بنده وبلاگ دارم و میخوام در ان اقدام به فروش محصولات دانلودی کنم.
    خواهشی داشتم از چه درگاهی استفاده کنم ک کاربر پس از پرداخت وجه که ثبت شده بعد از پرداخت بعد لینک دانلود فایل براش نمایش داده بشه.؟؟
    خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. سلام روزبخیر؛
      تمام درگاه ها فقط عمل پرداخت و انتقال وجه رو برای شما میسر می کنن این موردی که فرمودید یعنی دانلود پس از پرداخت رو باید از طریق کدنویسی پیاده کنید.
      اگر قصد استفاده از افزونه دارید ، افزونه های دانلود پس از پرداخت یا دانلود در ازای پرداخت easy digital downloads را سرچ کنید.

  7. یکی از معایب آی‌دی پی هم اینه که از کد تخفیف نمیشه توش استفاده کرد که اگه بود خیلی عالی میشد

    1. اینجور که دوستان گفتند بهتره بریم دنبال کاغذ بازی و مستقیم رو بگیریم

  8. سلام ببخشین من کسب و کاری دارم که روزانه بالا ۲۰ملیون از کدوم درگاه استفاده کنم برای تصویه سریع

    1. سلام، اصولا درگاه های واسط بصورت روزانه تسویه میکنن، ولی با پیگیری ممکنه گزینه های بیشتری با کسر کارمزد داشته باشند.

  9. سلام
    امکانش هست یه محصولی (کیف پول) رو که کاربر بخواد بخره (شارژ کنه) دیگه به صفحه تسویه حساب ووکامرس نره و مستقیما به درگاه بانکی وصل بشه؟؟

  10. من اینماد دارم
    در مورد درگاه مستقیم هم اگر توضیح می‌دادید که چطور میشه ممنون میشم، منظورم کدوم افزونه امنیت بهتر و بیشتری داره؟

  11. سلام و وقت بخیر؛
    به لحاظ قانونی سایتی که اینماد نداشته باشه و از درگاه واسط استفاده کنه براش مشکلی پیش نمیاد؟

    1. درود به شما دوست عزیز وقت بخیر خیر نه برای من مشکلی بوده و نه تا حالا شنیدم که برای کسی بخواد مشکلی پیش بیاد

  12. لطفا این مطلب رو بروز بفرمایید و بهترین درگاه های موجود رو اعلام بفرمایید

  13. دوستان خیلی عالی بود ممنون میشم مخاطبان هدف این بیزینس رو هم اعلام بفرمایید یعنی چه افراد و کسب و کارهای میتونند از این درگاها بهره ببرند؟

    1. سلام و احترام؛
      خواهش میکنم خوشحالیم مقاله مفید بوده.
      هر درگاه دارای معایا و مزیت هایی هست که می بایست بر اساس نیازسنجی خودتون و مزیت های درگاه انتخاب صورت بگیره…

  14. متاسفانه طبق قانون جدید شاپرک تمامی درگاه هایی که تحت نظر این سازمان کارمیکنن تسویه های اون ها 3 روز کاری بعد انجام میشه مگر به واسطه گرفتن کد اقتصادی که باعث میشه تسویه مثل قدیم 24 ساعتی باشه .
    لطفا راهنمایی کنید بنده نمی تونم مجوز بگیرم برای سایتم ، چه درگاهی و یا چه کاری انجام بدم برای تسویه سریع تر حداقل 24 ساعتی .
    من نمی تونم کد اقتصادی بگیرم

    1. سلام و احترام؛
      قوانین درگاه هایی که در لیست درج شدن رو بررسی بفرمایید و هر کدام مطابق با شرایط مد نظرتون بود رو انتخاب بفرمایید. انتخاب درگاه به شرایط سایت شما بستگی داره.

        1. سلام و احترام؛
          در این خصوص تحقیقات گسترده انجام بدید و صرفا بر اساس ظاهر یا اسم و رسم درگاهی انتخاب نکنید. پیشنهاد می کنیم از تجربیات کاربران اون درگاه هم استفاده کنید. می بایست بر اساس نیاز و شرایط مد نظر در خصوص انتخاب درگاه اقدام کنید. انتخاب درگاه یکی از مهم ترین اقداماتی هست که در ارتباط با وبسایت دارید و میشه گفت اهمیت اون با انتخاب هاست و دامنه برابری میکنه. شرایط مختلف مثل زمان دریافت وجه، معتبر بودن درگاه و… رو حتما در نظر بگیرید.

  15. سلام وقتتون بخیر من از درگاه زرین پال استفاده میکردم امروز برام از افزونه امنیتی پیام اومد که افزونه زرین پال برای ووکامرس از ورد پرس حذف شده ،به زرین پال تیکت زدم گفتن مشکلی نیست و آپدیت جدید رو باید از آزمایشگاه زرین پال دریافت کنید آخه چطور ممکنه بی دلیل از ورد پرس حذف بشه الان موندم چکار کنم جایی هم نیست که بدونم مشکل واقعا چی بوده شما پیشنهادی دارین ؟

  16. قطعا آی دی پی افتضاح ترینه. تیکت و پشتیبانی که صفر . تسویه حساباشون فقط:) درخواست تسویه حساب میزنی 15 روز طول میمکشه. آی دی پی نرید فقط

    1. منم زخم خوردم از ایدی پی الان ده روزه پول منو نزدن از ایدی پی درگاه نگیرین یعنی پونزده روز واقعا طول میکشه ؟
      یعنی هیچ درگاهی نیست راحت 24 ساعته تصویه کنه

  17. خدمات درگاه پرداخت رایان پی رو میخواید بررسی کنید، تسوبه اتوماتیک روزانه داره

  18. سلام من می خوام محصولی ویدیویی را در اینستاگرام به فروش برسانم و وبسایتی ندارم
    سوال من این هست که راهی وجود دارد که بدون ساخت سایت و فقط از طریق لینک و لینک ساز ها محصول را برای فروش قرار داد ؟
    یعنی خریدار وارد لینک خرید شود و بعد از خریداری لینک دانلود را دریافت کند .
    حالا سوال اول این است که محتوای خود را کجا باید آپلود کنم و لینک قابل دانلود دریافت کنم ؟
    و چگونه این لینک های دانلود را به زرین پال اضافه کنم بدون داشتن وبسایت ؟؟؟؟

    1. توی فروشگاه ساز آیدی پی میشه فقط تسویه هاشون 3 ماهه به بالاس کلی کارمزد واسه تراکنش – بعدم باز کارمزد واسه برداشت میگیرن ، اگه میخوای بعد 3 ماه پیگیری و تماس و تیکت به پولت با کسر کلی کارمزد برسی میتونی ازش استفاده کنی

  19. ای دی پی خیلی مزخرف و افتضاحه 1ماه بعد هم تسفیه نمیکنه
    30روز بیشتره پول مارو نزده هنوز

  20. سلام پای پنگpayping اشتباه اشتباه و اشتباه
    چند ماه تجربه کردم استاد بهانه جویی دیر کرد پرداخت مخصوصا در تعطیلات بلند مدت
    وقتی شبا دریافت میشود واریز تسویه هر روز صبح فوق عصر باید پرداخت شود
    یک ایراد بزرگ باید تا ساعت 9 شب درخواست واریز بزنید اگر ۹و یک دقیقه شد عملا ۲ روز یک بار تسویه میکند اکثر فعالیت واریز ها شب ۹ الی ۱ میباشد
    تجربه اشتباه payping من مدت ۸ ماه

  21. سلام
    Payping. باز پرداخت دیر .
    تا ساعت 9 باید درخ است پول کرد نکنید ماند دو روز بعد
    1 واریز منطم در 8 ماه ندیدم مخصوصا تعطیلات طولانی که قطعا یک بهانه باز پرداخت دارند.

  22. ای دی پی *پوله ملته ، 80 روزه با من تسویه نکردن هررررر جوری هم بگین پیگیری کردم همش قول امروز و فردا میدن بعدم کلا دیگه تا چند روز پاسختو نمیدن باز از اول … بعد واسه واریز 2 میلیون مبلغ 20 هزار تومن هم کارمزد میگیرن بعدم واریز نمیکنن ، متاسفم که این کشور انگار قانون نداره هر کی زورش میرسه هر کاری میکنه

  23. سلام و وقت بخیر کسی با درگاه پرداخت پی استار کار کرده؟
    کدوم درگاه مالیات رو لحاظ نمیکنه؟
    درگاه زرین پال مالیات رو چقدر کسر میکنه از هر تراکنش؟

  24. بسیار مطلب و مقاله مفیدی بود دستتون درد نکنه و از تجربه دوستان هم استفاده کردیم

  25. برای سایت فروشگاه پوشاک درگاه پرداخت سپرده رو دو ماهه فعال کردم، کارمزدش بالاس ولی تسویه منظمی داره، قبلا هم آیدی پی داشتم ولی اونقدر برای تسویه لفت میدادن آخرش دیگه استفاده نکردم ازش

  26. آی دی پی دوزار نمی ارزه
    قبل از تکمیل ثبت نام بهت نمیگه که 45 روزه تسویه میکنه و در عمل انجام شده میزاره کاربر رو
    تکمیل ثبت نام هم نماد اعتماد و کد مالیاتیه که هر دو رو از اول داشتیم ولی نگفتن بهمون میخوان و جایی نخواستن که بارگزاری کنیم و 80 میلیونمون رو 40 روزه ندادن

    1. بابا آی دی پی دمش به * اینور اونور وصله ، پول آدمای معمولی رو 3 ماهه یا 4 ماهه شاید اونم به زور بده ، قشنگ داره واسه خودش سو استفاده میکنه کسی به کسی هم نیست …

  27. سلام وقت بخیر
    زرین پال یک هفته هست که تسویه نمی کنه و همش بهانه میاره که شلوغیم و یا مشکل در پرداحت بوجود اومده و عملا 25 میلیون پول رو بلوکه کرده

  28. دوستان زرین پال از نظر امنیت و کیفیت در مقایسه با ” آپ ” و Tcpay چطور است؟

  29. من خودم سایت فروشگاهی دارم از درگاه نوینوپی استفاده میکنم توی این یک سال ازشون راضی بودم پشتیبانی خیلی سریع دارن کمتر از 5 دقیقه جواب میدن تسویه هم مشکل نداشتمهرسری 50 میلیون 40 میلیون از تراکنش هام روزانه تسویه میکنه یبار هم بلوکه نکرده مبالغم رو ولی زرین پال و زیبال بعد یک هفته جواب میدن اونم انگار طلبکارن

  30. همین که آیدی پی توی لیست قرار داره یعنی این مقاله هیچ ارزشی نداره
    نویسنده مقاله زحمت نکشیده سایت ها رو بررسی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *