آموزش های هاست و دامنهجوملا

آموزش نصب جوملا روی هاست سی پنل

نحوه نصب جوملا روی هاست

آقای رایان بعد از خرید هاست مورد نظرش از سایت میزبان فا حالا تصمیم گرفته که بر روی هاست و دامنه خریداری شده سیستم مدیریت محتوای جوملا رو نصب کنه تا بتونه توسط جوملا وب سایتش رو هرچقدر سریع تر راه اندازی کنه و محصولاتش رو به مشتریاش معرفی کنه و با آموزش نصب جوملا روی هاست با شما همراه هستیم.

aparat-banneryoutube-banner

اما جوملا دقیقا چیه ؟

جوملا یه سیستم مدیریت محتوای محبوب و جهانیه که توسط اون قادر هستید بدون نیاز به دانش برنامه نویسی وب سایت های بسیار حرفه ای رو راه اندازی کنید، در حال حاضر بیش از 15 درصد از سایت های جهان از جوملا استفاده می کنند، همونطور که در جریان هستین، در آموزش نصب وردپرس به شما گفتیم که بیش از 60 درصد سایت های جهان از وردپرس استفاده می کنند، آمار های جهانی نشون میدن که سیستم مدیریت محتوای وردپرس نسبت به جوملا محبوبیت بیشتری داره،با توجه به این که انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب برای سایتتون یه قدم اساسی برای رسیدن به موفقیت محسوب میشه انتخابش رو به خودتون میسپریم، اما اگه از طریق آموزش قبلی وردپرس رو بر روی سایتتون نصب کردین دیگه نیاز نیست جوملا رو نصب کنید زیرا این ها دو سیستم مدیریت محتوای متفاوت هستند و نکته مهمی که باید به اون توجه کنین اینه که قبل از نصب جوملا حتما باید مطمئن بشید که دامنه سایتتون فعال شده باشه، اگه تازه دامنه .ir خریداری کردین باید بدونین که معمولا 24 ساعت زمان لازمه تا این نوع دامنه ها فعال و قابل استفاده بشن، پس جهت نصب جوملا بر روی هاست حتما باید دامنه سایت شما فعال شده باشه

در این آموزش با نحوه نصب جوملا بر روی هاست سی پنل آشنا میشین.

21 مرحله تا نصب جوملا روی هاست سی پنل

  1. در مرحله اول برای نصب جوملا بر روی هاست خریداری شده ابتدا باید این سیستم مدیریت محتوا رو دانلود کنید، برای دانلود آخرین ورژن جوملا به وب سایت joomlafarsi.com مراجعه کنید و از تب جوملا فارسی بر روی دکمه دریافت جوملا فارسی کلیک کنید،
    دانلود جوملا فارسی
    وارد وب سایت joomlafarsi.com شوید و بر روی دکمه دریافت جوملا فارسی کلیک کنید.

    سپس از قسمت دانلود جوملا فارسی دو گزینه پیش رو دارید، دریافت جوملا ورژن 3.5 یا دریافت جوملا ورژن 2.5، این ها دو ورژن متفاوت از این سیستم مدیریت محتوای جوملا هستند که جوملا 2.5 یه مقداری قدیمیه و بعد از اون جوملا 3.5 منتشر شده، داخل ورژن 3.5 جوملا خیلی از مشکلات ساختاری و امنیتی جوملا رفع شدن و به همین دلیل این ورژن پایداری و امکانات خیلی بیشتری نسبت به ورژن 2.5 داره، برای همین بر روی دکمه دریافت جوملا 3.5.1 کلیک می کنیم،

    دانلود جوملا فارسی 3.5
    از قسمت دانلود جوملا فارسی بر روی دکمه دریافت جوملا 3.5.1 کلیک کنید.

    البته توجه داشته باشید که در زمان تهیه این آموزش آخرین ورژن جوملا 3.5.1 هستش و ممکنه زمانی که شما دارین از این آموزش استفاده می کنید ورژن های جدید تری هم ارائه شده باشه، توصیه ما اینه که همیشه سعی کنید آخرین ورژن رو از سایت جوملا فارسی دریافت کنید، سپس از مقابل قسمت بسته نصبی جوملا فارسی 3.5.1 بر روی آیکون فرمت zip کلیک کنید.

    دانلود جوملا فارسی 3.5
    از مقابل بسته نصبی جوملا فارسی 3.5 بر روی دکمه فرمت zip کلیک کنید.

    و اجازه بدین فایل نصبی زیپ شده جوملا به صورت کامل دانلود بشه.

  2. در مرحله دوم نصب جوملا توسط آموزش نحوه ورود به هاست وارد هاست سایتتون بشین و بر روی file manager کلیک کنید تا وارد قسمت مدیریت فایل های هاستتون بشید.
    ورود به مدیریت فایل ها در هاست
    وارد هاست شوید و بر روی دکمه file manager کلیک کنید.
  3. تو مرحله سوم پس از ورود به file manager حالا بر روی pulic_html کلیک کنید،
    ورود به public_html
    از قسمت مدیریت فایل ها بر روی Public_html کلیک کنید.

    حتما توجه کنید که برای این که بتونین جوملا رو بر روی دامنه اصلی متصل به هاستتون نصب کنید باید فایل نصبی دانلود شده رو حتما حتما داخل public_html آپلود کنید.

  4. در مرحله چهارم حالا باید جوملای دانلود شده رو تو public_html آپلود کنید، پس از ورود به این پوشه حالا از اون بالا بر روی دکمه Upload کلیک کنید تا وارد صفحه آپلود فایل بشین.
    آپلود جوملا در هاست
    جهت آپلود جوملا بر روی دکمه upload کلیک کنید.
  5. در مرحله پنجم حالا از صفحه آپلود فایل تو هاست، بر روی select file کلیک کنید
    انتخاب بسته نصبی جوملا
    جهت انتخاب بسته نصبی جوملا بر روی دکمه select file کلیک کنید.

    و فایل جوملا رو که تو مرحله اول دانلودش کردیم رو مطابق تصویر انتخابش کنین و منتظر بمونید تا کاملا آپلود بشه و درصد آپلود فایل به صد در صد برسه، این مرحله ممکنه بسته به سرعت اینترنت شما کمی زمان بر باشه اما حتما حواستون باشه که مانند تصویر فایل به صورت کامل آپلود بشه و این قسمت سبز رنگ بشه.

  6. تو مرحله ششم بعد از آپلود شدن کامل جوملا مجددا وارد public_html بشین حالا اینجا باید مطابق تصویر فایل جوملا آپلود شده برای شما قابل دیدن باشه، اگه فایل جوملا رو مشاهده نمی کنید بر روی دکمه reload کلیک کنید تا اونو مشاهده کنین،
    مشاهده بسته نصبی جوملا
    حهت مشاهده بسته زیپ شده جوملا پس از اتمام آپلود بر روی دکمه reload کلیک کنید.

    و از قسمت size حتما توجه کنید که میزان حجم فایل آپلود شده با حجم فایل جوملای دانلود شده داخل کامپیوترتون یکی باشه، البته این مرحله فقط یه محکم کاریه تا مطمئن بشیم فایل فشرده یا همون زیپ شده جوملا کاملا آپلود شده یا نه، اگه مطمئن هستید که فایل کامل آپلود شده به مرحله بعدی برید.

  7. تو مرحله هفتم حالا باید فایل نصبی جوملا رو از حالت فشرده خارج کنیم، برای انجام این کار بر روی فایل نصبی جوملا کلیک راست می کنیم و بر روی دکمه extract کلیک می کنیم
    استخراج فایل نصب جوملا
    جهت استخراج فایل نصب جوملا از حالت فشرده بر روی فایل زیپ شده کلیک راست کنید و بر روی extract کلیک کنید.

    تا وارد پنجره extract بشیم و حالا تو اینجا این قسمت رو چک می کنیم تا دقیقا مانند تصویر عبارت /public_html قرار گرفته باشه

    استخراج فایل نصب جوملا
    جهت استخراج فایل نصبی جوملا از حالت فشرده بر روی دکمه extract file کلیک کنید.

    و بعدش بر روی دکمه extract file کلیک می کنیم و صبر می کنیم تا فایل ها کاملا از حالت فشرده خارج بشن و پنجره extraction result نمایش داده بشه، حالا بر روی دکمه close کلیک کنید.

  8. تو مرحله هشتم مجددا وارد پوشه Public_html بشین و مطابق تصویر دقت کنید که داخل اینجا این پوشه ها و فایل ها قرار گرفته باشن،
    فایل های نصبی جوملا
    بر روی public_html کلیک کنید تا فولدر ها و فایل های جوملا رو مطابق تصویر مشاهده کنید.

    تعجب نکنید اینا فایل های سیستم مدیریت محتوای جوملا هستن و باید حتما توجه کنین که مطابق تصویر این فایل ها حتما در مسیر public_html قرار گرفته باشن.

  9. در مرحله نهم حالا میخوایم مطمئن بشیم که جوملا برای نصب روی دامنه اصلی متصل به هاست حاضر شده یا نه، برای این کار نام دامنه اصلی هاستتون رو تو مرورگر وارد کنید و دکمه اینتر رو بزنین، نام دامنه ما تو اینجا ir هستش، مطابق تصویر تو مرورگر نام دامنه رو وارد می کنیم و بر روی دکمه اینتر کلیک می کنیم، همونطور که میبینید سریعا صفحه نصب جوملا 3.5 فارسی برای ما باز میشه و این به این معناست که تمام مراحل رو تا اینجای کار درست انجام دادیم، اما اگه به هر دلیلی این صفحه برای شما باز نشد دو احتمال کلی وجود داره :
  • احتمال اول اینه که شما به درستی جوملا رو تو مسیر public_html آپلود و extract نکردین که باید به مرحله ششم آموزش برگردین.
  • و احتمال دوم اینه که دامنه سایت شما هنوز فعال نشده و حتما باید توجه کنید که اگه تازه دامنه .ir خریداری کردین باید 24 ساعت صبر کنید تا دامنه فعال بشه و بعدش میتونین جوملا رو نصب کنید.
  1. تو مرحله دهم حالا میخوایم به شما بگیم که جوملا یه سیستم مدیریت محتوایی هستش که توسط بانک اطلاعاتی یا همون دیتابیس کار میکنه و تموم اطلاعاتش رو داخل جداول بانک اطلاعاتی به صورت منظم ذخیره و نگهداری میکنه، برای همین قبل از شروع مراحل نصب جوملا حالا نوبت اون رسیده که تو هاست یه دیتابیس برای سایت جوملایی مون ایجاد کنیم و بعدش بقیه مراحل رو ادامه بدیم.
  2. تو مرحله یازدهم مجددا وارد صفحه اصلی کنترل پنل هاستتون بشین و از قسمت databases بر روی گزینه mysql database کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات دیتابیس بشین.
    ساخت دیتابیس برای جوملا
    جهت ساخت دیتابیس برای نصب جوملا بر روی دکمه mysql databases کلیک کنید.
  3. تو مرحله دوازدهم حالا تصمیم داریم که یه دیتابیس تو این صفحه ایجاد کنیم، برای انجام این کار باید از قسمت create new database تو این فیلد نام دیتابیس مورد نظرمون رو وارد کنیم، البته توجه کنید که انتخاب نام برای دیتابیس کاملا دلخواه هستش ولی سعی کنید یه نام ساده انتخاب کنید، ما مطابق تصویر نام joomla رو وارد کردیم، برای ساخت دیتابیس بر روی دکمه create database کلیک کنید
    وارد کردن نام دیتابیس
    از قسمت create new database نام دیتابیس مورد نظر خود را وارد کنید.

    تا پیغام سبز رنگ added the database رو مشاهده کنید، سپس بر روی دکمه go back کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات دیتابیس برگردونده بشید.

    دیتابیس ایجاد شد.
    پیغام موفقیت آمیز بودن ساخت دیتابیس.
  4. تو مرحله سیزدهم باید برای دیتابیسی که ایجاد کردین یه نام کاربری هم بسازین، برای انجام این کار تو صفحه mysql databases کمی اسکرول رو به پایین بکشین تا به قسمت mysql users برسین، حالا از قسمت add new user قادر هستین یه نام کاربری دیتابیس ایجاد کنین، برای انجام این کار تو فیلد username نام کاربری مورد نظرتون رو وارد کنید و البته توجه داشته باشید که انتخاب نام کاربری دیتابیس هم کاملا انتخابی هستش اما سعی کنید یه نام کاربری ساده انتخاب کنید، مثلا ما تو اینجا نام کاربری joomla رو وارد کریم،
    ایجاد نام کاربری دیتابیس
    از قسمت add new user نام کاربری دیتابیس مورد نظرتان را ایجاد کنید.

    سپس تو قسمت password و password again باید یه رمزعبور مطمئن و امن برای نام کاربری دیتابیستی که قراره بسازین وارد کنین، اگه رمزعبور خاصی مد نظر ندارین پیشنهاد می کنیم بر روی دکمه password generator کلیک کنید تا سیستم یه رمزعبور قوی برای شما تولید کنه، سپس تو صفحه password generator قادر هسین از این قسمت رمزعبور ایجاد شده رو مشاهده کنید، تو این مرحله قبل از انجام هر کاری لطفا این رمزعبور رو داخل یه فایل کپی پیست کنید، چون تو مراحل نصب جوملا حتما به این رمزعبور نیاز داریم، بعدش که رمزعبور رو به دقت یاداشت کردین حالا قسمت I have copied this password in a safe place رو تیک دار کنید و بر روی دکمه use password کلیک کنید

    ایجاد یک رمزعبور مطمئن برای دیتابیس
    رمزعبور ایجاد شده در صفحه password generator را در یک فایل کپی پیست و نگهداری کنید و سپس بر روی دکمه use password کلیک کنید.

    تا مطابق تصویر رمزعبور به صورت اتوماتیک داخل این فیلد ها قرارداده بشه، سپس بر روی دکمه create user کلیک کنید

    ساخت نام کاربری دیتابیس
    جهت تکمیل مراحل ایجاد نام کاربری دیتابیس بر روی دکمه create user کلیک کنید.

    تا پیغام سبز رنگ You have successfully created a MySQL user named رو مشاهده کنید، مشاهده این پیغام به این معناست که نام کاربری دیتابیس شما به خوبی ایجاد شده، حالا بر روی دکمه go back کلیک کنید تا صفحه mysql database برگردونده بشین.

    نام کاربری دیتابیس با موفقیت ایجاد شد
    مشاهده پیغام موفقیت آمیز بودن ایجاد نام کاربری دیتابیس.

     

  5. مرحله چهاردهم تنظیمات دیتابیس برای نصب جوملا روی هاست اینه که باید دیتابیسی که در مرحله دوازدهم ساختیم رو به نام کاربری دیتابیسمون که تو مرحله سیزدهم ایجاد کردیم متصل کنیم و تموم دسترسی های لازم رو هم بهشون بدیم تا کاملا دیتابیس و نام کاربری دیتابیس به همدیگه متصل بشن، برای انجام این کار داخل صفحه mysql database اسکرول رو به پایین بکشین تا مطابق تصویر به قسمت add user to database برسین، حالا تو اینجا باید از قسمت user نام کاربری دیتابیسی که ایجاد کردین رو انتخاب کنین و از قسمت database هم باید نام دیتابیسی که تو مرحله دوازدهم ایجادش کردین رو انتخاب کنین و بعدش برای متصل کردن دیتابیس به نام کاربری دیتابیس بر روی دکمه add کلیک کنید
    اتصال نام کاربری دیتابیس به نام دیتابیس
    جهت اتصال نام کاربری دیتابیس به نام دیتابیس، از قسمت user نام کاربری دیتابیس و از قسمت database هم نام دیتابیس مورد نظر خود را وارد کنید و بر روی دکمه add کلیک کنید.

    تا به صفحه Manage User Privileges منتقل بشین، حالا تو این صفحه نام دیتابیس و نام کاربری دیتابیسی که میخواین به هم متصلشون کنین نوشته شدن، جهت انجام این کار باید گزینه ALL PRIVILEGES رو تیک دار کنید

    اتصال نام کاربری دیتابیس به دیتابیس
    جهت برقرار کردن دسترسی های مهم گرینه all privileges را تیک دار کنید.

    تا تموم دسترسی ها تیک دار بشن، حالا اسکرول رو به پایین بکشین و بر روی دکمه Make Changes کلیک کنید

    اتصال یوزر دیتابیس به نام دیتابیس
    جهت نهایی سازی اتصال دیتابیس به نام کاربری دیتابیس بر روی دکمه make changes کلیک کنید.

    تا تغییرات ذخیره بشن و پیغام سبز زنگ You have given the requested privileges on the database رو مشاهده کنید، حالا یه کار مهم باید انجام بدین و اون اینه که نام دیتابیسمون رو از این قسمت و نام کاربری دیتابیسمون رو از این قسمت تو یه فایل کپی پیست کنیم و نگهشون داریم، چون تو مراحل نصب جوملا حتما به اون ها نیاز داریم

    اتصال دیتابیس به نام کاربری دیتابیس با موفقیت انجام شد
    پس از مشاهده پیغام موفقیت آمیز بودن اتصال نام کاربری دیتابیس به نام دیتابیس از قسمت های مشخص شده، نام کاربری و نام دیتابیس مورد نظر را کپی کنید و در یک فایل نگهداری کنید تا در مراحل نصب جوملا از آن ها استفاده کنیم.

    و حتما توجه داشته باشید که نام و نام کاربری دیتابیس هر کدومشون از دو قسمت تشکیل شدن که توسط _ از همدیگه جدا شدن، و وقتی که سیستم در هنگام نصب جوملا نام و نام کاربری دیتابیس رو میخواد باید هردوشون رو به صورت کامل وارد کنید.

  6. تو مرحله پانزدهم حالا نوبت اون رسیده که وارد مراحل لذت بخش نصب جوملا بر روی دامنه سایتمون بشیم، برای انجام این کار نام دامنتون رو تو مرورگر وارد کنید و اینتر بزنین، وقتی صفحه نصبی جوملا فارسی رو مشاهده کردین از این پایین بر روی گام بعدی کلیک کنید تا به مرحله بعدی منتقل بشین.
    مرحله 15 نصب جوملا روی هاست
    برای شروع مراحل نصب جوملا بر روی دکمه گام بعدی کلیک کنید.
  7. تو مرحله شانزدهم تحت عنوان تنظیمات باید تنظیمات مورد نظرتون رو به این صورت وارد کنید :
    مرحله 16 نصب جوملا روی هاست
    در قسمت تنظیمات تمام فیلد ها را مطابق توضیحات ارائه شده با دقت کامل کنید.
  • از قسمت انتخاب زبان ، زبان Persian یا همون پارسی رو انتخاب کنید.
  • از قسمت نام سایت، نام سایتتون یا نام برندتون رو به صورت فارسی وارد کنید تا در آینده این نام به کاربران شما نمایش داده بشه.
  • از قسمت توضیحات متا هم، میتونین یه توضیح کوتایی در حد یک جمله 17 کلمه ای از شرح فعالیت سایتتون بنویسین، این توضیحات توسط جوملا به موتور های جستجو معرفی میشه و باعث میشه طرفداران محصولات شما بتونن راحت تر شما رو پیدا کنند.
  • از قسمت غیرفعال هم که گزینه بله و خیر داره میتونین تنظیم کنین که بعد از نصب جوملا سایتتون تو چه وضعیتی باشه، اگه این گزینه بر روی خیر باشه بعد از نصب جوملا سایتتون با اطلاعات اولیه به کاربران نمایش داده میشه و اگه این گزینه رو روی بله بزارین بعد از نصب جوملا سایت شما به حالت تعطیل یا آفلاین در میاد و تو این حالت یه صفحه میاد روی سایتتون که مینویسه این سایت در دست راه اندازیه و فعلا تعطیله و اینجوری کاربران شما نمیتونن سایتتون رو تا زمانی که شما نخواین مشاهده کنن، اگه این گزینه رو روی بله قرار میدین حتما یادتون باشه بعد این که طراحی سایتتون تکمیل شد به تنظیمات جوملا برید و این گزینه رو بر روی خیر قرار بدین تا سایتتون از اون به بعد به کاربرانتون نمایش داده بشه.
  • از قسمت ایمیل مدیر ارشد باید آدرس ایمیل مدیر اصلی سایتتون رو وارد کنید، دقت کنین که تو این فیلد باید یه آدرس ایمیل مطمئن و فعال رو وارد کنید چون در آینده سایت جوملایی شما تمام اطلاع رسانی های مهم رو برای این آدرس ایمیل ارسال میکنه.
  • تو قسمت نام کاربری مدیر ارشد هم باید نام کاربری خودتون رو جهت ورود به مدیریت جوملای سایتتون وارد کنید، معمولا نام کاربری admin رو برای ورود به مدیریت انتخاب میکنن، اما شما سعی کنین که یه نام کاربری انتخاب کنید که به راحتی قابل حدس زدن نباشه و بعدش نام کاربری وارد شده رو هم به دقت یه جای مطمئن یاداشتش کنین چون بعد از نصب جوملا، برای ورود به مدیریت سایت جوملاییتون حتما بهش نیاز دارید.
  • تو قسمت رمزعبور مدیر ارشد و تکرار رمزعبور مدیر ارشد هم باید، رمزعبور مورد نظرتون رو جهت ورود به مدیریت جوملا وارد کنید، حتما سعی کنید یه رمزعبور مطمئن و غیر قابل حدس زدن تو این مرحله وارد کنید و بعدش حتما رمزعبوری که تو اینجا وارد کردین رو یه جا یاداشتش کنین و به دقت ازش نگهداری کنین، چون بعد از نصب جوملا برای ورود مدیریت سایت جوملاییتون به این رمزعبور نیاز دارید، ماهم مطابق تصویر تمام این فیلد های خالی رو تکمیل کردیم، حالا بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.
    مرحله شانزدهم نصب جوملا
    مطابق تصویر ما تمام فیلد ها را با دقت کامل نموده ایم و بر روی دکمه ادامه کلیک می کنیم تا به مرحله بعدی نصب جوملا منتقل شویم.
  1. مرحله هفدهم مرحله تنظیمات پایگاه داده هستش تو این قسمت هم حتما موارد زیر رو رعایت کنید :
    مرحله هفدهم نصب جوملا روی هاست
    در مرحله تنظیمات پایگاه داده مطابق توضیحات ارائه شده تمام جزئیات مربوط به دیتابیس خود را با دقت وارد کنید.
  • از قسمت نوع پایگاه داده حتما mysqli رو به mysql تغییر بدین.
  • تو قسمت نام هاست هم حتما توجه کنید که عبارت localhost وارد شده باشه.
  • از قسمت نام کاربری هم باید نام کاربری دیتابیستون رو که تو مرحله سیزدهم ایجادش کردین رو وارد کنید و حتما توجه کنید که نام کاربری دیتابیس شما باید از دو قسمت تشکیل شده باشه که توسط _ از هم جدا شده باشن.
  • از قسمت رمزعبور هم باید رمزعبوری که تو مرحله سیزدهم در هنگام ایجاد نام کاربری دیتابیس وارد کرده بودین و بهتون گفتیم حتما با دقت یاداشتش کنین و یه جایی نگهش دارین رو تو فیلد خالی با دقت وارد کنید.
  • از قسمت نام پایگاه داده هم باید نام دیتابیستون رو که تو مرحله دوازدهم آموزش، داخل هاست ایجادش کردیم رو وارد کنید، البته توجه کنید که نام دیتابیستون هم باید از دو قسمت تشکیل شده باشه که توسط _ از هم جدا شده باشه.
  • تو قسمت پیشوند جداول هم جوملا یه عبارت تصادفی رو به صورت خودکار وارد کرده، با توجه به این که جوملا یه سیستم مدیریت محتوایی هستش که اطلاعاتش رو در جداول بانک اطلاعاتی به صورت منظم ذخیره سازی میکنه همواره تمام این اطلاعات رو با یه پیشوند خاصی ذخیره میکنه، توجه کنید تو این فیلد یه پیشوندی وارد شده باشه که به راحتی قابل حدس زدن نباشه چون در آینده ممکنه هکر ها از این پیشوند به عنوان یه ضعف امنیتی استفاده کنند، اگه از بابت امنیت سایتتون نگرانی ندارید سعی کنید این قسمت رو تغییر ندین چون جوملا معمولا خودش یه پیشوند مطمئن برای جداول دیتابیس شما وارد میکنه.
  • قسمت فرآیند پایگاه داده قدیم هم که از دو گزینه پشتیبان و حذف تشکیل شده برای این کاره که وقتی جوملا به دیتابیس مورد نظر شما وصل میشه و میخواد اطلاعات خودش رو تو دیتابیس قرار بده و جوملا رو نصب کنه تکلیف اطلاعات قدیمی موجود در اون دیتابیس چی میشه ؟، ما معمولا این گزینه رو تغییر نمیدیم اما اگه شما به هر دلیلی تصمیم داشتین قبلا جوملا رو نصب کنین و مراحل نصب رو تا نیمه کار پیش رفتین و بعدش قادر به تکمیل نصب نشدید، باید بدونین که ممکنه برخی از اطلاعات قدیمی وارد دیتابیس شما شده باشند و ممکنه با اطلاعات جدید جوملا که الان میخواین نصب کنین تداخل داشته باشند پس میتونین بر روی دکمه حذف کلیک کنید تا جوملا در ابتدا کاملا دیتابیس شما رو صفره صفر کنه و بعدش جوملا رو روش نصب کنه، اما اگه این اولین باریه که میخواین بر روی این دیتابیس جوملا نصب کنین نیاز نیست این قسمت رو تغییر بدین، ما هم مطابق تصویر تمام اطلاعات دیتابیسمون رو وارد کردیم، حالا برای ادامه فرآیند نصب جوملا بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.
  • اگه تحت هر شرایطی جوملا نتونست به خوبی با دیتابیس ارتباط برقرار کنه و تو این مرحله خطا دریافت کردین حتما به مرحله دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم آموزش برگردین و موارد مربوط به دیتابیس رو بررسی کنید و بعدش مجددا نسبت به نصب جوملا اقدام کنید و تا این مرحله پیش برید.
    مرحله تنظیمات پایگاه داده نصب جوملا
    مطابق تصویر ما تمام فیلد های مربوط به دیتابیس را با دقت وارد نموده ایم و جهت ادامه فرآیند نصب جوملا بر روی دکمه ادامه کلیک می کنیم.
  1. مرحله هجدهم نصب جوملا هم همونطور که میبینید تحت عنوان چکیده هستش، تو این مرحله از قسمت نصب اطلاعات نمونه اگه تازه اولین باریه که دارین جوملا رو نصب می کنین و با این سیستم آشنایی ندارین بهتره که مطابق تصویر گزینه : اطلاعات نمونه پیشفرض فارسی رو انتخاب کنید، اگه این گزینه رو انتخاب کنید جوملا برای شما یه سری اطلاعات و تصاویر نمونه پیشفرض روی سایتتون قرار میده که باعث میشه بهتر با سازو کاره جوملا آشنا بشین و راحت تر بتونین سایتتون راه اندازی کنین و اگه میخواین جوملا هیچ اطلاعاتی بر روی سایت شما قرار نده گزینه هیچکدام رو از این قسمت انتخاب کنید،
    مرحله هجدهم نصب جوملا
    در مرحله چکیده در صورتی که این اولین باری است که جوملا نصب می کنید گزینه نصب اطلاعات نمونه پیشفرض فارسی را تیک دار کنید.

    همونطور که میبینید از قسمت تنظیمات اصلی و تنظیمات پایگاه داده هم تمام مقادیری که در مراحل قبلی وارد کرده بودید نمایش داده میشن

    مرحله چکیده نصب جوملا
    مطابق تصویر از قسمت تنظیمات اصلی و تنظیمات پایگاه داده، تمام مواردی که در مراحل قبلی وارد نموده بودیم نمایش داده شده است و در صورتی که نیاز به ویرایش دارید می توانید به مراحل قبلی بروید.

    و اگه یه مقداری اسکرول رو به پایین بکشین قسمت کنترل مراحل نصب و تنظیمات سفارشی رو میبنید که اگه هاست شما با جوملا سازگاری کامل داشته باشه معمولا تمام گزینه ها به صورت سبز رنگ ظاهر میشن، اگه گزینه ای هم زرد رنگ بود مشکلی نیست اما باید توجه داشته باشید که هیچکدوم از گزینه ها قرمز رنگ نباشند چون ممکنه در آینده کار با جوملا براتون مشکل به وجود بیاد، سپس بر روی دکمه نصب کلیک کنید.

    مرحله 18 نصب جوملا
    پس از مشاهده موارد بالا بر روی دکمه نصب کلیک کنید.
  2. مرحله نوزدهم که مرحله آخر نصب جوملا هستش ممکنه کمی زمان بر باشه اما صبر کنید تا این مرحله به صورت کامل به اتمام برسه و جوملا تمام جداولش رو داخل پایگاه داده هاست شما قرار بده، اگه تحت هر شرایطی تو این مرحله با خطا مواجه شدید حتما باید این مورد رو با شرکتی که ازش هاست خریداری کردین مطرح کنید تا مشکل رو براتون رفع کنند.
    مرحله نوزدهم نصب جوملا
    در این مرحله جوملا اطلاعات خودش رو در جداول پایگاه داده یا همون دیتابیس قرار میده و باید صبر کنید تا این مرحله به اتمام برسه.
  3. تو مرحله بیستم وقتی پیغام سبز رنگ نصب جوملا با موفقیت انجام شد رو مشاهده کردین حالا یه نکته مهم وجود داره و اون اینه که باید بدونین چون جوملا یه سیستم مدیریت محتوایی هستش که بسته نصبی آسان داره به همین دلیل داخل هاست شما در حال حاضر یه فولدری وجود داره به نام installition و تمام مراحل نصب جوملا رو هم که باهمدیگه انجامش دادیم به کمک این فولدر انجام شد، که چون به صورت اتوماتیک بر روی هاست قرار گرفته و همواره مارو برای مراحل نصب جوملا هدایت میکنه، حالا که جوملا رو به خوبی نصبش کردیم باید این فولدر رو حذفش کنیم تا بتونیم سایت جوملاییمون رو مشاهده کنیم، برای حذف فایل نصبی جوملا بر روی دکمه زرد رنگ حذف پوشه نصب جوملا کلیک کنید
    مرحله بیستم نصب جوملا
    پس از مشاهده پیغام نصب جوملا با موفقیت انجام شد هم اکنون باید بر روی دکمه حذف پوشه نصب جوملا مطابق تصویر کلیک کنید.

    و منتظر بمونید تا پیغام پوشه installition بدرستی حذف شده است رو مشاهده کنید، حالا بر روی دکمه مدیر کلیک کنید تا به مدیریت جوملای سایتتون هدایت بشین.

    مرحله بیستم نصب جوملا
    پس از حذف شدن پوشه نصبی جوملا عبارت پوشه installation بدرستی حذف شده است را مشاهده خواهید کرد، هم اکنون بر روی دکمه مدیر کلیک کنید.
  4. در مرحله بیست و یکم باید نام کاربری و رمزعبوری رو که تو مرحله شانزدهم آموزش وارد کردین و بهتون گفتیم به دقت ازش نگهداری کنین رو تو فیلد نام کاربری و رمزعبور وارد کنید و بر روی دکمه ورود کلیک کنید
    مرحله بیست و یکم نصب جوملا
    در این مرحله نام کاربری و رمزعبور خود را که در مرحله شانزدهم نصب جوملا وارد نموده بودید را در فیلد ها وارد کنید و بر روی دکمه ورود کلیک کنید تا وارد مدیریت جوملای سایتتان شوید.

    تا مطابق تصویر وارد محیط مدیریتی جوملا بشین و مراحل راه اندازی و طراحی سایتتون رو توسط ابزار هایی که در این قسمت مشاهده می کنید انجام بدین.

    مرحله بیست و یکم نصب جوملا
    در این تصویر صفحه کنترل پنل مدیریت جوملا را مشاهده می کنید که توسط ابزار های قرار گرفته در این قسمت قادر هستید وب سایت جوملایی خود را طراحی و راه اندازی کنید.
  • حتما توجه داشته باشید که بعد از نصب جوملا وقتی در دفعات آینده تصمیم دارید وارد مدیریت سایتتون بشین باید بعد از آدرس سایت عبارت administrator/ رو تایپ کنید تا بتونین صفحه ورود به مدیریت سایتتون رو مشاهده کنین، مثلا وقتی آدرس دامنه سایت ما که روش جوملا نصب کردیم ir هستش و میخوایم وارد مدیریتش بشیم باید داخل مرورگرمون آدرس mizbanfatv.ir/administrator رو تایپ کنیم و اینتر بزنیم تا وارد مدیریت سایتمون بشیم.

ما تو این آموزش سعی کردیم تمام مراحل نصب جوملا بر روی هاست رو به صورت کامل توضیح بدیم تا بعد از اون هر کسی بتونه بر روی هاست و دامنه خریداری شده به راحتی جوملا نصب کنه، اما اگه کوچک ترین مشکلی هم تو مراحل نصب جوملا داشتین حتما تو قسمت نظرات این ویدئو از ما بپرسین، کارشناسان ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما هستند، در آموزش بعدی نحوه ارسال تیکت پشتیبانی برای کارمندان میزبان فا رو بهتون آموزش میدیم تا بعد از اون قادر باشید خیلی راحت با ما وارد ارتباط بشید و مشکلات سرویس های خریداری شده رو مطرح کنید، پس با ما همراه باشید.
داستان های آقای رایان درمورد هاست و دامنه

4.7/5 - (34 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. این آموزش واقعا جای تحسین و سپاس داره. بصورت کاملا حرفه ای و خوب نگارش شده. بسیار لدت بردم که تجربه هاتون رو انقدر خوب در اختیار قرار دادید.
    خیلی کامل بود

  2. سلام
    واسه من تو مرحله تنظیمات اولیه که نام سایت و….. وارد میکنم و بعدش ادامه رو میزنم اصلا هیچ عکس العملی نشون نمیده

  3. واقعا بارکلا با این بیان زیبا و شیرین دلنشین من چندبارنگاه کردم . توهمین مرحله نصب حذف وردپرس یا جوملا قبلی روی هاست میگفتیدچشم گوش مابیشتربازمیشد

  4. سلام
    ممنون از آموزش کامل شما

    سوالی داشتم که آیا نسخه قدیمی رو اگر نصب کنیم بروزرسانی به نسخه جدید به چه صورت است ؟

  5. با سلام . تشکر از سایت پر محتوا و مفیدتون . این آموزش واقعا عالی بود و تشکر میکنم . به امید روزهای خوب برای شما

  6. واقعا آموزش به این جامعی جایی ندیدم
    بدون یه ذره شک و شبهه و یه ربعه انجام دادم
    خیلیا آموزش رو ناقص میذارن تا بهشون تماس بگیری برای رفع مشکل.
    و بعد پیشنهاد میدن فلان مبلغ رو بدید ما انجام بدیم
    ولی نگارنده واقعا قصدش این بوده که بتونیم انجام بدم. احسنت

    فقط یه نکته
    یجا اشاره کردید:
    حتما توجه کنید که برای این که بتونین جوملا رو بر روی دامنه اصلی متصل به هاستتون نصب کنید باید فایل نصبی دانلود شده رو حتما حتما داخل public_html آپلود کنید.
    این درسته ولی برای اوناییکه فقط یک دامین و یک سایت در هاستشون دارن
    کسی که چنددامین داره و الان برای سایت abcd.irش داره این کار رو میکنه باید به روش زیر انجام بده :
    حتما توجه کنید که برای این که بتونین جوملا رو بر روی دامنه اصلی متصل به هاستتون نصب کنید باید فایل نصبی دانلود شده رو حتما حتما داخل public_html/abcd.ir آپلود کنید.
    با تشکر

    1. سلام و احترام؛
      خواهش میکنم خوشحال هستیم که مقاله براتون مفید واقع شده.
      بله این اموزش در خصوص نصب جوملا روی هاست در مسیر اصلی و روی دامنه اصلی هستش.
      در صورتی که کاربر قصد نصب جوملا روی ادان دامین رو داشته باشه باید دقیقا همین مراحل رو در مسیر مربوط به ادان دامین اجرا کنه.
      ممنون از دقت نظر شما 🌸🌸

  7. سلام
    بسیار از لطف بزرگی که کردید و این فیلم آموزشی کامل را با بیان کامل و جامع ارائه نمودید از شما نهایت تشکر و قدردانی را مینمایم.
    خیلی مفید است!

  8. سلام از تمامی نویسندگان و کسانی که برای این مطلب زحمت کشیده اند کمال تشکر را دارم و امیدوارم که هر روز بیشتر از همیشه بدرخشند و پیشرفت کنند.
    به بازدیدکنندگان محترم توصیه میکنم با دقت از این آموزش پیروی کرده و صبور باشند.
    باتشکر.

  9. سلام خسته نباشید من هنگام نصب توی صفحه تنظیمات اولیه این اور رو میگیرم

    Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home2/datakweb/public_html/hemmatp.ir/libraries/cms/application/cms.php on line 464

    چه باید بکنم

  10. سلام، وقت بخیر، ممنون بابت سایت خوبتون و آموزش های بسیار مفید شما
    ببخشید من یه سوال دارم،
    آیا امکانش هست فایل های سی پنل سایتی که قبلاً ساختیم(جوملا بر روی آن نصب بوده) رو به سی پنل سایت دیگه ای منتقل کرد ؟
    یا سایت ساخته شده ای را وارد لوکال هاست کردن و تغییر دادن و سپس وارد سی پنل سایت جدید کرد و از ان استفاده کرد ؟

    1. سلام و احترام؛
      بله امکان انتقال اطلاعات موجود از یک سی پنل به سی پنل دیگر فراهم است.
      امکان انتقال سایت از لوکال هاست به هاست و بالعکس نیز میسر می باشد در ادامه لینک های آموزشی در این راستا خدمت شما ارائه خواهد شد:
      آموزش انتقال وردپرس از هاست به لوکال هاست
      نحوه انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست

  11. توضیحات بسیار عالی و جامع بود و کاملا طبق مراحل پیش رفتم و موفقیت آمیز انجام شد . با سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *