آموزش های هاست و دامنهمیزبانی وب

بررسی کیفیت و ساختار هاست

شاید علاوه بر استفاده از اطلاعات خود در هنگام خرید هاست مبنی بر تشخیص هاست با کیفیت ، قصد داشته باشید پس از تحویل سرویس نیز اقدام به بررسی کیفیت و ساختار هاست نمایید. این بررسی شامل تطابق مشخصات سرویس ارائه شده با جزئیات پلن مورد سفارش بوده و همچنین به جهت بررسی اطلاعات و ساختار فنی صورت می گیرد. در ادامه به مواردی که برای بررسی کیفیت و ساختار هاست مورد نیاز هستند اشاره خواهیم کرد.

موارد مهم در بررسی کیفیت و ساختار هاست

همانطور که گفته شد دو عامل کلی وجود دارد که چندین عامل دیگر را شامل می شوند. عامل اول بررسی و مطابقت هاست خریداری شده با اطلاعات درج شده در پلن مورد ارائه و عامل دوم بررسی ساختاری و فنی هاست. موارد بشرح زیر است:

  • بررسی فضا، پهنای باند و مشخصات دیگر هاست
  • بررسی سیستم عامل و وب سرور مورد استفاده در هاست
  • بررسی پشتیبانی از گواهی SSL رایگان و همچنین قابلیت SNI
  • بررسی مشخصات فنی و نحوه پیکربندی سرور

بررسی فضا، پهنای باند و مشخصات دیگر هاست

این مورد به تطابق هاست با جزئیات آن مربوط است. این موضوع بصورت کامل در مطلب اقدامات مورد نیاز پس از خرید هاست مطرح شده و می توانید آنرا مطالعه نمایید.

بررسی سیستم عامل و وب سرور مورد استفاده در هاست

نوع سیستم عامل و وب سرور در هاست نقش بسیار اساسی دارند. سیستم عامل پیشفرض CentOS می باشد که ما در میزبان فا آنرا به سیستم عامل بسیار قدرتمند، امن و بهبود یافته لایسنس دار CloudLinux تغییر می دهیم. سیستم عامل کلاد لینوکس امکان اعطای منابع اختصاصی به هر اکانت را فراهم کرده و بسیار قدرتمند و امن است. در واقع یکی از ملزومات ارائه سرویس های میزبانی حرفه ای لینوکس، بهره گیری و استفاده از این سیستم عامل است. پس از ورود به کنترل پنل سی پنل اگر در قسمت سایدبار عباراتی نظیر CPU Usage مشاهده کردید به این معنی است که این هاست از سیستم عامل کلاد لینوکس استفاده می کند.

برای وب سرور نیز ما در میزبان فا از وب سرور بهینه شده، قدرتمند، امن و پرسرعت LiteSpeed استفاده می کنیم.

بررسی پشتیبانی از گواهی SSL رایگان و همچنین قابلیت SNI

گواهی امنیتی SSL رایگان تحت سیستم Let’s Encrypt انجام می شود. این موضوع سبب می شود تا بصورت رایگان و بدون هزینه، وب سایت خود را به گواهی SSL مجهز نماییم. در هر حال اگر بخواهیم بدون نیاز به آی پی اختصاصی اینکار را انجام دهیم می بایست قابلیت SNI بر روی هاست فعال باشد. برای تشخیص این موضوع کافیست پس از ورود به سی پنل در قسمت SSL/TLS اقدام به فعالسازی گواهی SSL نمایید.

بررسی مشخصات فنی و نحوه پیکربندی سرور

با بررسی این موارد می توانید از مشخصات فنی و پیکربندی سرور تا حد مطلوبی اطلاعات کسب کنید. پس از ورود به سی پنل در قسمت سایدبار بر روی Server Information کلیک کنید تا صفحه مربوطه نمایش داده شود. در این صفحه اطلاعاتی نظیر ورژن سی پنل، ورژن وب سرور، سیستم دیتابیس و ورژن آن، آی پی، ورژن PHP و … را می توانید مشاهده نمایید.

4.2/5 - (13 امتیاز)

عیسی نورانی

حدود 10 سال است که بــصورت تخصـصی و حـرفه ای در حـوزه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت مـی کند و تجربه همکاری با ده ها رسانه بزرگ اینترنتی را در کارنامه خود دارد. عیسی سالـــهاست که یکی از بـرتـرین ها در زمینه تولید محتوای حرفه ای مطابق با الگوریتم های موتورهای جستجوگر در کشور است. همچنین حدود 3 سال است که بصورت جدی پروژه های سئو و بهینه سازی مجموعه میزبان فا را مدیریت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *