سئو و بهینه سازی

چگونه نحوه نمایش سایت در گوگل را جذاب تر کنیم؟

داشتن ظاهری زیبا در نتایج جستجو یکی از مهم ترین خواسته های صاحبان وب سایت ها است. به منظور بالا بردن جذابیت ظاهر وب سایت روش های مختلفی وجود دارد که می توان به اقتضای نیاز یکی از آنها را به کار گرفت. یکی از این روش ها استفاده از داده ساختار یافته اسکیما است. اما کدهای نشانه گذاری اسکیما چیست؟ چگونه می توان با افزودن اسکیما به سایت ظاهر جذاب تری را به آن داد؟ برای ساخت کدهای اسکیما برای وب سایت خود باید چه کاری انجام داد؟ هدف ما در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا ارائه پاسخی جامع و مناسب به این سوالات است. پس اگر می خواهید بدانید که چگونه نحوه نمایش سایت خود در گوگل را جذاب تر کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

زبان نشانه گذاری اسکیما

نشانه گذاری اسکیما چیست؟

نشانه گذاری اسکیما در واقع داده هایی هستند که شما به صورت یکسری کد در اختیار موتورهای جستجو می گذارید تا به شکل راحت تری محتوای وب سایتتان را درک کنند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند این اطلاعات را به درستی خوانده و در نتایج جستجو نمایش دهند باید شما باید به درستی از کدهای اسکیما استفاده کنید.

آموزش افزودن Schema Markup در وردپرس

این کدها به صورت پیش فرض در schema.org قرار گرفته است. در آن یکسری تگ اسکیما ارائه شده که می توانید برای مشخص کردن محصولات، امتیازدهی، پرسش و پاسخ، نمایش فیلم و موارد جذاب دیگر استفاده کنید. موتورهای جستجو قابلیت خواندن این کدهای اسکیما را دارند و می توانند آنها را به شکل مناسبی در نتایج خود نمایش دهند. این کار باعث می شود تا جذابیت و زیبایی وب سایت شما در نتایج افزایش پیدا کند.

افزایش جذابیت نمایش سایت در گوگلدلیل نیاز وب سایت ما به schema چیست؟

اگر شما محصولات، رویدادها، امتیازدهی یا هر ویژگی مهم دیگر وبسایت خود را با استفاده از داده های ساختار یافته قرار گرفته در schema.org مشخص کنید، موتورهای جستجو به شکل دقیق تری وبسایت شما را درک می کنند. چرا که نشانه گذاری اسکیما به طور دقیق به موتورهای جستجو می گوید که هر بخش از وب سایت شما دقیقا درباره چه چیزی است. در نتیجه دیگر موتورهای جستجو نیازی به حدس زدن ندارند و طبق این دستورات به راحتی محتوا را به کاربران اینترنتی نمایش می دهند.

از سوی دیگر باید توجه داشته باشید که هر چقدر نحوه نمایش سایت در گوگل جذابت تر و بهنیه تر باشد، نرخ بازدید و نمایش وبسایت شما نیز افزایش پیدا می کند. چرا که کاربران اینترنتی نیز به دنبال وب سایتی هستند که بتواند آنها را به سرعت به خواسته خود برسانند. هیچ چیزی بهتر از نشانه گذاری اسکیما نمی تواند کاربران را به این نتیجه برساند که وب سایت شما دقیقا همان گزینه ای است که باید روی آن کلیک کنند.

نقش schema در سئو

استفاده از داده های ساختار یافته دقیقا مثل این است که یک داستان طولانی را طی چند جمله کوتاه و کلیدی بیان کنید. به همین دلیل به طور مشخص افزودن اسکیما به سایت نقش مهمی در سئو ایفا می کند. شاید استفاده از schema markup به شکل مستقیم نتواند رتبه وب سایت شما را بهبود بخشد اما به طور غیر مستقیم وبسایت شما را به نتیجه جستجو بهتری تبدیل می کند.

همانطور که پیش تر گفته شد با استفاده از نشانه گذاری اسکیما شما به موتورهای جستجو کمک می کنید تا به شکل راحت تری محتوا وبسایتتان را خوانده و به کاربران نمایش دهند. در کنار آن نیز توجه کاربران به ظاهر جذاب و دسته بندی وب سایت شما جلب می شود. در نتیجه اعتبار شما در میان کاربران و مشتریان بالقوه نیز بیشتر می شود. بنابراین هم نرخ کلیک وب سایت افزایش پیدا می کند و هم نرخ پرش به شکل مناسبی کاهش می یابند. گوگل نیز با مشاهده این تغییرات متوجه می شود که وب سایت شما برای کاربران جذابیت کافی را دارد. پس به راحتی می توانید نتایج ابتدایی جستجو  را از آن خود کنید.

نرخ کلیک یا CTR چیست؟

نحوه نمایش باکس اطلاعات سایت در نتایج گوگل

شما این امکان را خواهید داشت که در کنار نتایج جستجو گوگل، اطلاعات شرکت خود را در یک باکس اطلاعاتی نمایش دهید. این باکس با نام گراف دانش یا Knowledge graph شناخته می شود. گراف دانش در واقع یک بلوک اطلاعی بزرگ است که در سمت راست نتایج جستجو گوگل نمایش داده می شود. در این نمودار می توانید اطلاعات مختلفی را درباره یک جستجوی خاص مشاهده نمایید. چرا که گوگل با بررسی محتواهای مرتبط با یک موضوع خاص اطلاعاتی که در این گراف نشان داده می شود را انتخاب می کند. به عنوان مثال اگر شما نام میزبان فا را جستجو کنید، می توانید knowledge graph مربوط به آن را در سمت راست نتایج جستجو مشاهده نمایید. به طور معمول در نمودار دانش گوگل می توانید مهم ترین و اصلی ترین اطلاعات موجود درباره یک موضوع خاص را مشاهده کنید. همانطور که در تصویر زیر می بینید باکس اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • شماره تلفن شرکت
  • آدرس محل کسب و کار
  • امتیاز کاربران به وبسایت
  • پرسش و پاسخ کاربران در خصوص کسب و کار
  • و…

نحوه نمایش سایت در گوگل

انواع نشانه گذاری اسکیما چیست ؟

زمانی که با استفاده از نشانه گذاری schema درک محتوای وب سایت خود را برای موتورهای جستجو آسان تر می کنید، آنها نیز این حرکت را برای شما جبران می کنند. بسیاری از وبمستران متوجه این موضوع شده اند و اقدام به استفاده از این داده های ساختار یافته برای وب سایت خود کرده اند. اما به طور قطع در آینده ای نزدیک تعداد بیشتری از وب سایت های دارای نشانه گذاری اسکیما را خواهیم دید. یکی از دلایلی که برای نشان دادن اهمیت داده های ساختار یافته در آینده به آن اشاره می شود، اضافه شدن آنها به سرچ کنسول گوگل است. در واقع بخشی تحت عنوان enhancements برای تحلیل هر اسکیما در سرچ کنسول گوگل وجود دارد.

آموزش صفر تا صد سرچ کنسول گوگل  آموزش کامل بخش enhancements گوگل سرچ کنسول

در ادامه برخی از مهم ترین schema های قابل استفاده برای نمایش در نتایج جستجو را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. Breadcrumbs
  2. Corporate contacts
  3. Carousel
  4. Logos
  5. Sitelinks searchbox
  6. Social profiles
  7. Articles
  8. Books
  9. Course
  10. Datasets
  11. Events
  12. Fact checks
  13. FAQ
  14. How-to
  15. Job postings
  16. Local businesses
  17. Products
  18. Q&A pages
  19. Recipes
  20. Reviews
  21. TV & movies
  22. Video

1. افزودن اسکیما مسیر راهنمای سایت به نتایج گوگل

در صورت استفاده از داده ساختار یافته breadcrumbs می توانید به کاربران خود مسیری که در وبسایت شما طی شده است تا به صفحه نمایش داده شده برسند را نشان دهید. استفاده از این داده ساختار یافته علاوه بر جذابیت موجب می شود بازدیدکننده تجربه کاربری مثبتی از سایت شما به خاطر بسپارد.

گزارش مسیر راهنمای سایت (breadcrumbs) در سرچ کنسول

کد نشانه گذاری اسکیما

2. نمایش اطلاعات تماس شرکت در نتایج جستجوی گوگل

به کمک این داده ساختار یافته می توانید اطلاعات تماس شرکت خود را به پنل دانش گوگل اضافه نمایید. بدین ترتیب زمانی که یک کاربر نام شما را جستجو می کند، شماره تلفن های شما برای او نشان داده می شود. بدین ترتیب می توانید  اطلاعات دقیقی از کسب و کار خود را به صورت کاملا مستقیم در اختیار کاربران خود قرار دهید. این مورد بسیار کاربردی است و کاربر را سریعا به هدف خود می رساند.

لازم به ذکر است که دیگر نیازی به استفاده از نشانه گذاری اسکیما برای نمایش اطلاعات شرکت نیست. چرا که این اطلاعات به صورت خودکار توسط گوگل به نمایش گذاشته می شود.

3. داده ساختار یافته اسلایدر در نتایج گوگل

منظور از نشانه گذاری carousels نمایش نتایج غنی به صورت لیست یا گالری متوالی است. اسکیما carousel با نام اسلایدر چرخ و فلکی نیز شناخته می شود. بیشتر اوقات carousel نمایش داده شده توسط گوگل می تواند از مقالات یک سایت واحد پشتیبانی کند که با نام اسلایدر چرخ و فلکی میزبان شناخته می شود.

اما روش دیگر این است که مقالات مربوط به چندین ناشر به نمایش گذاشته شود که در این حالت به صورت Top stories دیده می شود. این schema زمانی که با یک داده ساختار یافته دیگر مثل Articles، Recipe، Course و Movie همراه می شود، عملکرد بهتری را خواهد داشت.

انواع اسکیما

4. اسکیما لوگو سایت در کنار نتایج گوگل

اسکیما logos به شما این امکان را خواهد داد تا لوگو وب سایت خود را در نتایج جستجو و نمودار دانش گوگل نمایش دهید. این کار به شما این اطمینان را می دهد که هر زمان که امکان پذیر بود لوگو شرکت شما در نتایج جستجو نشان داده می شود. تنها کاری که شما باید برای این داده ساختار یافته انجام دهید، استفاده از schema markup مورد نظر در وب سایتتان است.

درج لوگو کنار لینک سایت در نتایج گوگل

افزودن اسکیما به سایت

5. کد نشانه گذاری جستجو داخلی در نتایج گوگل

یکی دیگر از داده های ساختار یافته ای که می توان برای وب سایت خود از آن استفاده نمود، اسکیما searchbox نام دارد. با استفاده از تگ اسکیما searchbox می توانید در نتایج جستجو گوگل، قابلیت جستجوی داخلی سایت خود را نیز داشته باشد. بدین ترتیب کاربر می تواند عبارات مورد نظر را در searchbox یک وبسایت جستجو کرده و متوجه شود که آیا محتوای مورد نظر در آن وجود دارد. بدین ترتیب سریعا به هدف خود خواهد رسید. همچنین فرصت دومی را دارید تا بازدیدکننده وارد وبسایت شما شود.

اسکیما چیست ؟

همچنین حالت عکس قضیه بالا نیز امکان پذیر است. امکان اضافه کردن جستجوی گوگل به سایت وردپرسی نیز برای شما فراهم می باشد. با استفاده از آن به جای اینکه از جستجوی وردپرس استفاده کنید امکان جستجو در وردپرس با استفاده از گوگل را فراهم می کنید. بدین ترتیب جستجوی بهتری در سایت برای کاربران قابل انجام است.

6. نشانه گذاری اسکیما پروفایل شبکه های اجتماعی

مشاهده پروفایل شبکه های اجتماعی در نتایچ گوگل: یک تگ اسکیمای دیگر که می توان از آن استفاده کرد، نمایش اطلاعات مربوط به پروفایل های شرکت در شبکه های اجتماعی است. این اطلاعات در پنل دانش گوگل قابل مشاهده خواهند بود.

در نظر داشته باشید که دیگر نیازی به استفاده از این نشانه گذاری وجود ندارد. چرا که گوگل به صورت خودکار پروفایلتان در شبکه های اجتماعی را در وب سایت شما پیدا کرده و نمایش می دهد. پس بهتر است اکانت های مربوطه را ایجاد نموده و آیکن آن ها را در بخش های مناسبی از سایت درج نمایید.

افزودن داده ساختار یافته به سایت

7. کد نشانه گذاری مقالات در گوگل

نمایش تیتروار مقالات در نتایج گوگل: schema از نوع Articles یا مقاله می تواند یک خبر یا بخشی از یک تحقیق باشد. شما می توانید میان یک مقاله خبری، یک مقاله مربوط به فناوری اطلاعات یا حتی یک پست وبلاگ تفاوت قائل شوید. زمانی که از نشانه گذاری اسکیما برای مقالات خود استفاده می کنید، محتوا در قالب Top Stories Carousel (اسلایدر چرخ و فلکی) و با استفاده از نتایج غنی مثل عنوان و تصاویر با اندازه بزرگ تر نمایش داده می شود. بدین ترتیب مقالات در نظر بازدیدکننده جذاب تر به نظر می رسد.

ساخت کدهای schema

8. اسکیما بررسی کتاب در گوگل

قابلیت خرید کتاب از نتایج گوگل: اسکیما BOOK یک زبان نشانه گذاری جذاب است. با استفاده از markup کتاب، این امکان را خواهید داشت که کاربران خود را قادر سازید تا کتاب مورد نظرشان را به صورت مستقیم از همین نتایج جستجو خریداری نمایند. این کتاب می تواند به صورت نسخه چاپی یا به صورت کتاب الکترونیک به فروش برسد. حتی این امکان را خواهند داشت که با قابلیت BORROW کتاب مربوطه را به امانت بگیرند.

نحوه استفاده از schema

9. نشانه گذاری اسکیما دوره های آموزشی در نتایج جستجوی گوگل

وب سایت هایی که دوره های آموزشی ارائه می دهند، می توانند به کمک نشانه گذاری اسکیما یک لیست از این دوره ها تهیه کرده و نتایج جستجو نمایش دهند. این داده ساختار یافته می تواند شامل عنوان دوره، ارائه دهنده آن و توضیحات کوتاهی درباره دوره های ارائه شده باشد. بدین صورت کاربران به درک عمیق تری از دوره ارائه شده دست می باید.

کدهای نشانه گذاری اسکیما

10. اسکیما جستجوی تخصصی مقالات در گوگل

گوگل در 5 سپتامبر 2018 از سرویس جدید خود با نام google datasets search رونمایی کرد. در این پایگاه جدید می توانید مطالعات آکادمیک و مقالات علمی را مشاهده نمایید. حال اگر در زمان ارائه اطلاعات وب سایت خود از داده های ساختار یافته مختلف مثل عنوان، توضیحات، مولف و موارد این چنینی استفاده کنید، امکان نمایش داده ها و پیدا کردن آن برای کاربران آسان تر خواهد بود.

در واقع Datasets قابلیتی بسیار جذاب برای وب سایت های ارائه دهنده مقالات علمی و تحقیقاتی بشمار می رود.

داده ساختار یافته اسکیما

11. نشانه گذاری رویدادها در نتایج جستجو

یکی دیگر از نشانه گذاری های schema امکان ارائه لیستی از برنامه ها و رویداد های مشخص است. این اسکیما Events نام دارد. وب سایت هایی که یکسری رویدادهای مشخص مثل کنسرت ها یا جشنواره های هنری را سازمان دهی می کنند، می توانند از این قابلیت استفاده کنند. با استفاده از اسکیما Events ، تاریخ همه رویدادهای پیش رو توسط یک وب سایت در نتایج گوگل نمایش داده می شود.

از طریق اسکیما Events می توانید رویداد مد نظر، تاریخ و ساعت آن را در نتایج جستجوی گوگل به نمایش بگذارید. بدین ترتیب امکان کلیک کاربر روی لینک مربوطه به طرز جالبی افزایش خواهد یافت چرا که به هدف جستجوی کاربر نزدیک تر است. این اسکیما برای وب سایت های کنسرت یا مراکز همایشی بسیار کاربردی است. 🙂

نحوه استفاده از اسکیما events

12. اسکیما رد یا تایید نظریه اشخاص در وب

یکی دیگر از اسکیماهای معروفی که در سطح وب مورد استفاده قرار می گیرد Fact checks نام دارد. اگر شما در وب سایت خود صفحه ای را به بررسی ادعاهای مطرح شده توسط دیگران اختصاص داده اید، می توانید از داده ساختار یافته ClaimReview استفاده کنید. با این schema می توانید ادعا مطرح شده، نام مطرح کننده و نظر خودتان درباره ادعای عنوان شده را در قالب Fact checks نمایش دهید. این اسکیما برای بازنشر علم و همچنین  به چالش کشیدن اشخاص مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش افزودن اسکیما به وب سایت

13. زبان نشانه گذاری زیر عنوان در نتایج جستجوی گوگل یا FAQ

اسکیما FAQ شامل پرسش و پاسخ هایی می شود که بیشترین تکرار را در میان مخاطبین آن مقاله دارد. شما هر سوال و همچنین جواب آن را به صورت جداگانه نوشته و با استفاده از داده ساختار یافته FAQ آنها را در نتایج گوگل نمایش می دهید. این اسکیما در حال حاضر به وفور دیده می شود.

درج لوگو در کنار لینک سایت در نتایج گوگل نحوه ایجاد زیر عنوان در نتایج گوگل

اسکیما سوال و جواب در نتایج گوگل

14. اسکیما آموزش های گام به گام برای کاربران گوگل

اسکیما How-to در ادیتور گوتنبرگ نیز آورده شده است. با کمک داده ساختار یافته how-to به صورت مستقیم به موتورهای جستجو می گویید که در مقاله حاضر به آموزش گام به گام انجام یک کار پرداخته اید. در این نشانه گذاری اسکیما شما هر مرحله را به صورت جداگانه در نتایج جستجو نشان می دهید. در هر مرحله می توانید از فیلم، تصاویر و متن استفاده کنید. این اسکیمای جذاب برای نمایش مقاله به صورت مختصر و گام به گام بسیار کاربردی است.

schema چیست ؟

15. اسکیما نمایش فرصت های شغلی در نتایج گوگل

شما می توانید با افزودن داده های ساختار یافته به صفحه فرصت های شغلی خود، تجربه شغلی بهتری را برای افراد جویای کار فراهم کنید. با استفاده از اسکیما job posting شغلی که برای آن به دنبال افراد واجد شرایط هستید، به شکلی مناسب در نتایج جستجو نشان داده می شود. حتی این امکان را خواهید داشت که از شرکت های شخص ثالث بخواهید که آگهی های شغلی شما را با استفاده از این schema و به این شکل در نتایج جستجو نمایش دهند.

اسکیمای Job postings برای وب سایت هایی همچون سایت های کاریابی، جستجوی مشاغل و نمایش فرصت های شغلی بسیار کاربرد دارد.

افزودن داده ساختار یافته به سایت

16. کد نشانه گذاری اطلاعات کسب و کار در جستجوی گوگل

Local businesses: با این اسکیما زمانی که کاربران در گوگل جستجویی را انجام می دهند، جزئیات مربوط به کسب و کاری که با جستجو صورت گرفته مطابقت دارد، برای کاربر نمایش داده می شود. به کمک داده ساختار یافته local businesses شما می توانید ساعات کاری، بخش های مختلف کسب و کار خود، بازخوردهای کاربران و موارد این چنینی را به گوگل اطلاعات دهید.

با استفاده از زبان نشانه گذاری Local businesses می توانید باکسی به عنوان نمایش اطلاعات شرکت یا کسب و کار در نتایج گوگل داشته باشید. در این باکس اطلاعاتی نظیر آدرس شرکت، ساعات کاری پرسنل، شماره تلفن و… نمایش داده می شود.

آموزش نمایش اطلاعات مکان تجاری

تگ اسکیما چیست ؟

17. قابلیت نمایش محصولات وبسایت در جستجوی گوگل

با افزودن کدهای نشانه گذاری اسکیما به صفحات محصولات خود می توانید به گوگل دستور دهید تا در خصوص نمایش اطلاعات دقیق محصولات به صورت نتایج غنی اقدام کند. اطلاعاتی نظیر تصویر محصول، قیمت آن، در دسترس بودن، بازخوردها و نظرات کاربران و موارد مشابه را می توانید در نتایج گوگل به صورت داده ساختار یافته نشان دهید.

اسکیمای Products از بهترین زبان های نشانه گذاری برای نمایش جذاب تر محصولات وب سایت های فروشگاهی است. بدین ترتیب می توانید محصولات خود را به صورت متفاوت تری به بازدیدکنندگان نمایش دهید و موجب ترغیب کاربر به کلیک روی لینک خود شوید.

نمایش وب سایت در نتایج گوگل

18. نمایش سوالات پرتکرار سایت در نتایج گوگل

 

اسکیما Q&A pages در مواقعی کاربرد دارد که تمایل دارید به یکسری سوالات پرتکرار کاربران به طور مستقیم در نتایج جستجو پاسخ دهید. به این ترتیب کاربر با مشاهده لینک وبسایت شما در جستجوی گوگل، به طور مستقیم به پاسخ خود خواهد رسید.

در واقع صفحات Q&A یکسری صفحات وب هستند که اطلاعاتی را در قالب سوال و جواب به نمایش می گذارند. در نظر داشته باشید که صفحات Q&A با FAQ تفاوت دارند.

افزودن schema به سایت

19. نمایش جذاب دستور العمل پخت غذا برای سایت های آشپزی

داده ساختار یافته recipes برای وب سایت های آشپزی می تواند بسیار پرکاربرد باشد. با استفاده از این schema markup می توانید دستورالعمل های خود را به شکلی مناسب در اختیار کاربران قرار دهید. به طور معمول اسکیما Recipes اطلاعاتی مثل امتیاز کاربران، زمان پخت و پز، روش آماده سازی و اطلاعات مربوط به تغذیه را شامل می شود. با کلیک روی گزینه Show more می توانید دستورالعمل های مرتبط با جستجو صورت گرفته بیشتری را مشاهده نمایید.

یک زبان نشانه گذاری اسکیما مخصوص وب سایت های آشپزی است. با این کد نشانه گذاری به طور جذاب تری می توان رسپی های آموزشی وب سایت را به طور مستقیم از میان نتایج جستجوی گوگل در معرض نمایش کاربران قرار داد.

اسکیما نشانه گذاری دستورالعمل پخت غذا

20. افزونه ستاره دار کردن مطالب در نتایج گوگل

بخش بازخورد کاربران یا امتیازی که آنها به وب سایت شما و محتوای درون آن می دهند، نشانه گذاری اسکیما دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از این داده ساختار یافته کاربران می توانند ببینند که تاکنون چه نظراتی برای شما ثبت شده است و امتیاز کاربران دیگر به محتوای شما به طور میانگین چند بوده است. این امتیاز میانگین امتیازات ثبت شده از 1 تا 5 ستاره است.

  • جلب اعتماد بازدیدکنندگان
  • نمایش میزان محبوبیت و کاربردی بودن مقاله
  • افزایش نرخ کلیک
  • و…

اسکیمای محبوب Reviews برای ستاره دار کردن محتوا در نتایج جستجوی گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. بدین ترتیب کاربران با امتیاز دادن به شما موجب می شوند که  سایرین با اعتماد خاطر بیشتری روی لینک شما کلیک نمایند.

ستاره دار کردن مطالب وردپرس در گوگل

افزودن اسکیما review به سایت

21. نمایش برترین ویدیوها در نتایج جستجوی گوگل

TV & movies یکی دیگر از داده های ساختار یافته جذاب است و با نام carousel فیلم و سریال شناخته می شود. با استفاده از اسکیما نمایش دموی ویدیو کاربران می توانند در میان لیست فیلم های مرتبط با یک دسته بندی جستجو کرده و گزینه مورد نظر خود را پیدا کنند. در این اسلایدر چرخ و فلکی شما اطلاعاتی نظیر جزئیات مربوط به فیلم ها، نام آنها، اطلاعات مربوط به کارگردان و تصاویر مرتبط را مشاهده می کنید.

 

22. نمایش ویدیو  سایت در نتایج گوگل

نقطه ابتدایی ورود افراد به دنیای مجازی برای مشاهده فیلم، جستجوی گوگل است. در حالی که گوگل به صورت خودکار به دنبال درک محتوای ویدیو شما است، این امکان وجود دارد که از کدهای نشانه گذاری اسکیما برای درک بهتر آن استفاده کنید. اسکیمای Video این قابلیت را برای شما فراهم می سازد تا بتونید ویدیوهای مورد نظرتان را جهت پیش نمایش در نتایج جستجوی گوگل در معرض دید قرار دهید. در اسکیما video می توانید اطلاعاتی نظیر توضیحات مربوط به فیلم، تاریخ آپلود آن، زمان فیلم و موارد مشابه دیگر را مشاهده نمایید. تصویر زیر دمویی از اسکیمای درج ویدیو در نایج جستجوی کاربران در گوگل می باشد.

اسکیما ویدیو برای وب سایت های آموزشی، وب سایت های فیلم و سریال و آن دسته از سایت هایی که روی محتوای ویدویی مانور می دهند بسیار جذاب و کاربردی است. بدین ترتیب می توانید  در نتایج گوگل کاملا متفاوت و جذاب ظاهر شوید.

انواع اسکیما سایت

مطمئنا هر چقدر که ظاهر یک وبسایت در نتایج جستجو زیباتر باشد و بتواند توجه کاربران را جلب نماید، امکان انتخاب آن در میان نتایج پیشنهادی بیشتر خواهد بود. استفاده از کدهای نشانه گذاری اسکیما یکی از بهترین راه های موجود برای بهبود ظاهر سایت در نتایج جستجو گوگل است. تنها نکته ای که شما باید به آن توجه داشته باشید، نحوه استفاده از schema برای داشتن ظاهری جذاب تر در نتایج گوگل است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بود تا انواع تگ اسکیما و نحوه افزودن اسکیما به سایت به کمک افزونه های مختلف را به شما آموزش دهیم.

داده ساختار یافته

3.8/5 - (37 امتیاز)

درناز خیبرگیر

چند سالی است که کار ترجمه را دنبال کرده و اکنون در زمینه تولید محتوا فعالیت می کند. او در حال حاضر به تیم تحریریه میزبان فا پیوسته است.