سئو و بهینه سازی

آموزش رفع خطای ویروسی بودن سایت به کمک گوگل وبمستر تولز‎ یا سرچ کنسول

نحوه رفع پیغام خطای امنیتی Google Webmaster Tools

برخی مواقع در وب سایت ها Phishing یا Malware تشخیص داده شود. فیشینگ مربوط به سرقت اطلاعات مهم مثل کلمه ی عبور، جزئیات حساب ها یا شماره کارت های بانکی و … که ازطریق صفحات جعلی و فقط به منظور بدست آوردن اطلاعات کاربران می باشد انجام می گردد. Malware شامل بدافزار هایی جهت آلوده کردن مثل ویروس ها ، کرم ها ، اسب های تروجان و جاسوس ها می باشد.

آموزش رفع خطای security warning reported attack page در سایت

شرایطی وجود دارد که ممکن است یک سایت توسط موتور جستجوی گوگل ویروسی تشخیص داده شود مثل وجود یک یا چند تگ <iframe> در میان کد های صفحات ، وجود یک یا چند تگ <Script> که منبع آن یک سایت منتشر کننده ی ویروسی باشد یا وجود فایل های مشکوک به ویروس Trojan و حفره های امنیتی در وب سایت .

در مرورگر هایی مانند فایرفاکس یا گوگل کروم که از Google Safe Browsing استفاده می کنند چنین سایت هایی برای بازدیدکنندگان ابتدا با یک صفحه ی اخطار مبنی بر آلوده بودن وب سایت مربوطه نمایش داده می شود. صفحاتی مشابه تصاویر ذیل را خواهید دید:

virus-webmaster-1

virus-webmaster-2

virus-webmaster-3

برای رفع این مشکل باید وب سایت خود را ابتدا از فایل های آلوده یا عوامل تشخیص سایت به عنوان سایت آلوده پاکسازی نمایید سپس سایت را در Google Webmaster tools ثبت نمایید و درخواست بازنگری مجدد سایت را به گوگل ارسال کنید. بدین منظور مراحل زیر را انجام دهید:

  • از طریق لینک زیر وارد Google Webmaster شوید.

http://www.google.com/webmasters/tools

  • اطلاعات اکانت جیمیل خود را که قبلا با آن در گوگل وب مستر ثبت نام نموده اید را وارد کنید. بر روی Sign in کلیک کنید.

virus-webmaster-4

  • پس از ورود به گوگل وب مستر در صفحه ی خوش آمد گویی می توانید اولین سایت خود را Add کنید. بدین منظور در فیلد مقابل ADD Site ، نام دامنه ی سایت خود را وارد نموده و بر روی ADD SITE کلیک کنید.

virus-webmaster-5

  • پس از افزودن سایت یک فایل HTML جهت تایید سایت برای شما ایجاد می گردد که باید فایل مربوطه را بر روی هاست آپلود کنید سپس بر روی لینک تایید در مرحله ی 3 کلیک نمایید تا سایت شما تایید یا Verify شود.

virus-webmaster-6

  • سپس مطابق تصویر بر روی دکمه ی Continue کلیک کنید.

virus-webmaster-7

  • پس از ورود به داشبورد وب سایت مورد نظر از نویگیشن سمت چپ صفحه ، گزینه ی Malware را انتخاب نمایید.

virus-webmaster-8

  • در این قسمت پیغام خطایی (warning) به رنگ زرد مبنی بر تشخیص کدهای آلوده در وب سایت شما نمایش داده خواهد شد. در قسمت Sample Of URLs with Malware نیز لینک صفحات مورد نظر به همراه نوع ویروس یا فایل آلوده نیز مشخص شده است.
  • زمانیکه سایت خود را پاکسازی کردید می بایست در این قسمت بر روی دکمه ی Review A Request جهت ارسال درخواست بازنگری کلیک کنید.

virus-webmaster-9

  • در صفحه ی ارسال درخواست بازنگری می بایست تیک مربوط به گزینه ی I Certify that I have removed badware or badware links from my site …… را فعال نمایید بدین معنی که تایید می کنید فایل های آلوده را از سایت حذف نموده اید و در قسمت Comment about the review request نیز می توانید متن درخواست خود را وارد نمایید که اختیاری می باشد. در آخر بر روی ok کلیک کنید.

virus-webmaster-10

پس از انجام موارد فوق پیغامی مبنی بر تایید درخواست بازنگری مشابه Your request for review was accepted. Please check back later to view the result of your request دریافت خواهید کرد که معمولا بین 48 تا 72 ساعت زمان نیاز است تا سایت به حالت عادی برگشت داده شود و از لیست سیاه گوگل خارج شود.

virus-webmaster-11

4.5/5 - (18 امتیاز)

علی یزدان پرست

حدود 8 سالی هست که در زمینه میزبانی وب به صورت تخصصی فعالیت می کند و علاقه زیادی به کسب تجربه در زمینه بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک دارد، علی یک کارآفرین خستگی ناپذیر است و با انرژی حیرت انگیزی تمام قسمت های میزبان فا را توسعه می دهد، علی به سبک حرفه ای و انحصاری خود زندگی می کند و خط فکری خاصی را همیشه دنبال می کند، او رفتار هایی کاملا متفاوت نسبت به سایر مدیرانی که تا به حال دیده اید دارد...

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    ببخشید نمیشه اینکارو با ی افزونه راحتر انجام داد یا مثلا ی چیزی باشه کلا ویروسارو حذف کنه
    سایت من ویروسی شده همش اخطار میده

    1. سلام و وقت بخیر،
      خیر چنین کاری نمیشه کرد چون ویروسی شدن سایت میتونه از راه‌های مختلفی صورت بگیره که برای رفع مشکلش از طریق افزونه باید یک افزونه بسیار پر قدرت نوشته بشه که کلیه راه‌ها را ابتدا بررسی کنه و سپس بعد از اینکه مشخص شد ویروسی شدن سایت به چه دلیل بوده از راه‌هایی که در افزونه کدنویسی شده اصلاح بکنه.

  2. سلام و خسته نباشید.من وقتی پست میذاشتم.گوگل خیلی خوب سایتمو نشون میداد(در جست و جو)معمولا صفحه اول..ولی از وقتی که http را تبدیل به https کردم و دوباره گوگل وب مسترو روی https هماهنگ کردم..دیگه گوگل خیلی زیاد سایتمو نمیشناسه و میره صفحه های 5 یا اصلا نمیاد.دلیلش چیه؟و قبلا وقتی اسم سایتمو میزدم توی گوگل یه رزومه از مطالب میداد ولی الان اصلا نه.باید چیکار کنم.لطفا کمک کنید

    1. سلام و روز بخیر،
      این موضوع بخاطر تغییر الگوریتم گوگل هست که شدیدا روی سایت‌ها تاثیر گذاشته و فاکتورهای مختلفی در رتبه بندی دخیل هستند. بخاطر استفاده از https هم نیست. باید محتوای سایتتون را تغییرات اساسی بدین و بهینه‌تر کنید.

  3. سلام خسته نباشید
    داش علی خیلی از مقالات خوبتون ممنونم
    یه سوال داشتم
    نزدیک 18 تا ارور سرور تو گوگل وبمسترم پیش اومده بیشترشون هم لینک به افزونه هاست،به نظرتون دلیلش چیه،هاست هم گفتن مشکل از ما نیس
    خطای php هم هستن روبروشون نوشته 500
    به نظرتون چیکار کنم این خطاها رو رفع کنم؟

    1. هر خطایی که تو سایت رخ میده داخل فایل error_log که تو مسیر public_html قرار داره ثبت میشه. بر اساس تاریخ و ساعتی که هر خطا رخ داده به صورت لیست شده قابل مشاهده است که مسیر فایل‌هایی که باعث به وجود اومدن خطا هم میشه رو نشون میده. حالا باید خطاهایی که بر اساس بازه زمانی لیست شده را بررسی کنید و ببینید مشکل از چه فایل‌ها و افزونه‌هایی هست که برطرف کنید.
      پیشنهاد می‌کنم با یک طراح در ارتباط باشید که مشکل رو از ریشه رفع کنن، چرا که ممکنه همچنان مشکلاتی باشه که ازش بی اطلاع باشید و همین موضوع تاثیر بدی روی سایتتون بزاره.

  4. با سلام
    وب مستر گوگل من اطلاعات درستی نمیده و شنیدم که میگن باید برای هر دو ادرس http و https توی وب مستر پروفایل ساخت!
    نظر شما در این مورد چیه؟ بعد آیا نیازه کد های هر دو رو با هم به هدر سایت اضافه کنیم؟
    از نظر seo به مشکل نمی خوریم؟

  5. سلام خسته نباشید ،من برای تاییدسایتم ب مشکل برخوردم ومشکل هم اینه ک فایلی ک برای سایت اول دانلودکردم برای باقی هم قراردادم وحال ک فهمیدم اشتباه ب file manager ,cpanel گیگفارفته وازhtdocs فایلی ک قراردادم روپاک کردم و دوباره مراحل رورفتم اما سایت تاییدنمیشه ممنون میشم زودترپاسخگوباشید.

  6. سلام. وقت بخیر من سایتم ارور malwar رو میده و توی وبمستر این ارور هست . و وقتی وارد بخش مالوار میشم اون گزینه Sample Of URLs with Malware نیست که لینک هایی ک مالوار داره رو نشون بده و اصلا هیچ خطای دیگه ای هم نشون ندادن توی عکس نشون دادم
    من تازه سایتم SSL شو فعال کرده بودم ک اینطوری شده .

  7. درود بر شما
    من با نرم افزار کروم به مشکل بر خوردم
    زمانی که من عکس سرچ میکنم مثلا گل سرچ میکنم و از پنجره آل به ایمیج میرم کلا هیچ عکسی رو باز نمیکنه حتی ایکن تولز و مور رو باز نمیکنه حتی برنامه رو ریمو کردم مجدد نصب کردم ولی بر طرف نشد میشه راهنمایی کنید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *