رپورتاژآگهی

با قالب های آماده وردپرس، بدون کدنویسی سایت خود را طراحی کنید

طی چند سال گذشته شاید نام وردپرس زیاد به گوش شما رسیده باشد و حتی تا حدودی با آن نیز آشنا باشید. احتمالاً به داشتن یک وب  سایت وردپرسی برای توسعه کسب و کار خود فکر کرده باشید. پس پیشنهاد می کنم مقاله ما را از دست ندهید و با بهترین قالب های وردپرس آشنا شوید.

قالب وردپرسی

وردپرس چیست؟

وردپرس ساده ترین و قدرتمندترین سیستم مدیریت محتوای وبلاگ نویسی و طراحی وب سایت است. وردپرس، به عنوان یک بستر عالی برای طراحی انواع وب سایت ها می باشد. از وبلاگ نویسی گرفته تا تجارت الکترونیک و حتی وب سایت های نمونه کار، شرکتی، خبری و… که شما می توانید از سایت اصلی وردپرس، آن را به صورت رایگان دانلود نمایید.

دانلود وردپرس

قالب وردپرس چیست؟

یک قالب مجموعه ای از الگوها و استایل هایی است که برای تعریف و نمایش ظاهر یک وب سایت در وردپرس استفاده می شوند. به زبان ساده یک ظاهر آماده برای سایت شما حاوی صفحات اصلی، محصول، دسته بندی ها و حتی پروفایل اعضای سایت.

قالب ها عمدتاً به دو صورت رایگان و پرمیوم قابل دسترس هستند.

یک نوع قالب دیگر هم با نام قالب های نال شده در دسترس کاربران است. این قالب ها ممکن است حاوی کدهای مخربی باشند که موجب کاهش امنیت، هک شدن سایت و سرقت اطلاعات سایت شوند. پس پیشنهاد می کنیم حتماً برای راه اندازی سایت خود از قالب های اورجینال پرمیوم در مارکت های معتبر استفاده کنید. نتیجه هزینه اندکی که برای خرید پوسته های اورجینال می کنید شامل موارد زیر است:

  • افزایش امینت
  • افزایش رتبه سایت
  • دسترسی منظم به آپدیت های قالب و پشتبانی شش ماهه رایگان

معرفی انواع قالب های وردپرس و کاربرد آن ها

قالب های وردپرس  با طراحی های جذاب در دسته بندی های مختلف ارائه می شوند. مانند فروشگاهی، شرکتی، شخصی، خبری، نمونه کار و… به همین خاطر کار کاربران را در انتخاب قالب مطابق با نیاز و سلیقه خود آسان کرده است. در ادامه این مقاله به معرفی مهم ترین دسته بندی قالب های وردپرس می پردازیم.

قالب وردپرس شرکتی

یکی از انواع قالب های وردپرس، پوسته های شرکتی هستند که به صورت حرفه ای طراحی شده اند تا موجب معرفی و افزایش اعتماد مشتریان نسبت به نام تجاری و کسب و کار شما شوند. این قالب ها به عنوان گزینه مناسبی برای شرکت ها، مشاغل، آژانس ها و… محسوب می شوند.

این نوع قالب حاوی صفحات درباره ما، نمونه کار، خدمات، اعضای تیم و وبلاگ است. برای مثال قالب های ساسلند و کالیاس نمونه هایی از قالب های شرکتی به شمار می روند که با امکانات بی نظیر خود راه اندازی یک وب سایت شرکتی را برای همه آسان می کنند.

قالب وردپرسی

قالب های فروشگاهی وردپرس

قالب های فروشگاهی امکاناتی مانند نمایش دسته بندی محصولات در منو، نمایش محصولات با روش های مرتب سازی، نمایش نظرات مشتریان، نمایش صفحه جزئیات محصول، صفحه سبد خرید و… را برای کاربران فراهم می کنند. وردپرس به همراه افزونه قدرتمندش به نام ووکامرس و EDD این امکانات را سریع و راحت در اختیار کاربران قرار می دهد.

از نمونه قالب های فروشگاهی می توان به قالب دیجی لند و مارکتو اشاره کرد. اگر دموی این قالب ها را ببینید متوجه می شوید که چقدر کار طراحی سایت با قالب های آماده فروشگاهی جذاب است. قالب ایران کالا و دیجی کالا نیز یکی از بهترین پوسته ها هستند. قالب فروشگاهی Farnam با استفاده از افزونه المنتور و المان های اختصاصی قالب ساخته شده است . این ویژگی به خریداران کمک می کنند تا بتوانند به سادگی صفحات اصلی قالب را ویرایش کرده و صفحات دلخواه خود را ایجاد کنند.

قالب دیجی لند

قالب مارکتی

قالب های شخصی وردپرس

اگر تمایل به معرفی رزومه و مهارت های خود دارید بهترین راه برای معرفی اطلاعات فردی و رزومه شما، وب سایت است که می تواند به طور رسمی جایگاه شما را به دیگران معرفی کند. در کنار آن موجب بالا رفتن ارزش اجتماعی شما گردد. مهم ترین ویژگی های قالب های شخصی مکانند قالب باکو داشتن بخش معرفی، نمونه کار، پروژه ها، مهارت و… است.

قالب فروشگاهی

قالب های وبلاگ وردپرس

آیا علاقه به وبلاگ نویسی، روزنامه نگاری یا نویسندگی دارید؟ اگر جواب شما به این سوال مثبت است باید بگویم که می توانید سریع دست به کار شوید و یک قالب خبری جذاب آماده کنید. در این دسته بندی از جمله پرفروش ترین قالب های آماده فارسی سازی شده می توان به قالب صحیفه، نیوزپیپر و قالب جنه اشاره کرد. قالب Jannah یک قالب ریسپانسیو، زیبا، حرفه ای، دارای بخش مدیریت بسیار ساده و دارای سبکی جدید می باشد. همچنین قالب خبری Jannah بسیار بهینه با سرعت لود بالا, صفحه ساز قدرتمند آماده شده است. همه دموهای قالب (26 دمو) در اختیار شما قرار گرفته است.

قالب صحیفه

قالب روزنامه

قالب جنه

قالب های آموزشی وردپرس

به قول نلسون ماندلا “آموزش قوی ترین سلاحی است که می توانید برای تغییر جهان از آن استفاده کنید.” پس چه رئیس یک دانشگاه باشید چه مدیر یک مهدکودک و یا یک معلم خصوصی می دانید که نحوه بازخورد کاربران از سایت های آموزشی موجب تصمیم گیری های لازم در مورد نیازهای آموزشی جامعه می شود. از معروف ترین قالب های آموزشی می توان به قالب استادیار اشاره کرد. این قالب برای راه اندازی سایت های آموزشی و فروش دوره های آنلاین مناسب می باشد.

قالب آموزشی وردپرس

ویژگی های این قالب عبارتند از:

  • امکان دانلود فایل اختصاصی
  • اضافه کردن ویژگی ها به صورت نامحدود
  • امکان ایجاد پروفایل اختصاصی برای مدرسین
  • قابلیت نمایش دوره های هر مدرس در پروفایل
  • جلوگیری از خرید مجدد دوره آموزشی و…

از دیگر نمونه قالب های وردپرس آموزشی می توان به قالب های ایدامی و WPLMS  اشاره کرد.  که هر یک با داشتن طراحی جذاب و قابلیت های چشمگیر گزینه های مناسبی برای سایت های آموزشی می باشند.

قالب چند منظوره وردپرس

قالب های چندمنظوره ایجاد هر نوع سایتی را که تصور کنید برای شما امکان پذیر می کنند. برای مثال می توانید از آن ها برای ایجاد سایت های فروشگاهی، شرکتی، نمونه کار، وبلاگ و… استفاده کنید. قالب های بی تم، ایمپرزا و THE 7 از جمله قالب های چندمنظوره هستند در ادامه پیش نمایشی از آن ها را مشاهده می کنیم. قالب چند منظوره سون پوسته وردپرس حرفه ای برای سایت های فروشگاهی، شرکتی و… مناسب است. در قالب the 7 افزونه های زیادی از جمله روولوشن اسلایدر، layer slider، ویژوال کامپوزر و.. کاملا رایگان ارائه شده است.

قالب بی تم

قالب ایمپرزا

قالب سون

قالب های ایرانی وردپرس

در کنار قالب های آماده وردپرس که به صورت اورجینال خریداری و فارسی سازی شده اند، قالب های وردپرس ایرانی نیز طرفداران بسیار زیادی دارند این پوسته ها از جهت طراحی فوق حرفه ای و امکانات فوق العاده آن ها مورد پسند خیلی از کاربران ایرانی می باشند.

در میان محصولات ایرانی می توان به قالب نیکی کالا، نگارشاپ، دموهای ایرانی و اختصاصی قالب وودمارت اشاره کرد. برای راه اندازی سایت های فروشگاهی می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. در طراحی قالب فروشگاهی نیکی کالا و سایر قالب های مشابه در راست چین برخلاف تمام قالب های موجود با ادعای شبیه به دیجی کالا بودن، طراحی از ابتدا صورت گرفته است و این قالب ترجمه یا شخصی سازی شده هیچ قالب آماده دیگری نیست. شما می توانید قالب های ایرانی راست چین را در ادامه مشاهده کنید.

قالب وردپرسی نیکی کالا

قالب نگار شاپ

قالب های المنتور

علاوه بر دسته بندی های توضیح داده شده نوعی از قالب های وردپرس هستند که اختصاصاً با افزونه صفحه ساز المنتور طراحی شدند و با آن سازگار هستند. می توان گفت  که عرضه صفحه ساز المنتور را می توان انقلاب بزرگی در صفحه ساز های وردپرس دانست.  کاربا قالب های ووردپرس را برای کاربران نیز قابل انعطاف تر کرده است.

به دلیل اینکه سرعت این افزونه بالاست، معمولا قالب های طراحی شده با المنتور هم سبک و پر سرعت هستند. قالب های رایگان و غیر رایگان زیادی در این چند سال اخیر با این پلاگین طراحی شده است. به طوری که بسیاری از قالب های طراحی شده با سایر صفحه سازهای وردپرس در نسخه جدید، صفحات خود را با المنتور نیز طراحی کرده اند. از این بین می توان به قالب پورتو اشاره کرد.

قالب محصولات ارگانیک

قالب آزانس لاقیت

قالب مشاور املاک

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه های وردپرس (PLUGIN) گروهی از توابع هستند که به وب سایت اضافه می شوند و قابلیت ها و امکانات جدیدی را برای آن فراهم می کنند. بنابراین اگر به دنبال توسعه امکاناتی چون صدور فاکتور برای فروشگاه، افزایش امنیت، شخصی سازی پروفایل کاربران و یا حتی بهبود سئوی سایت خود هستید می توانید از افزونه های وردپرس استفاده کنید. به عبارت دیگر هر چیزی در ذهن دارید احتمالا با نصب یک افزونه قابل انجام است.

افزونه ها نیز همانند قالب ها باتوجه به نوع عملکردشان در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند در ادامه به معرفی دسته های مختلف افزونه ها و کاربرد آن ها می پردازیم.

معرفی کاربردی ترین افزونه های وردپرس و کاربرد آن ها

  • افزونه های سئو
  • افزونه های بهینه ساز وردپرس
  • افزونه های فرم ساز
  • افزونه صفحه ساز

افزونه های سئو

یکی از مهم ترین دسته افزونه های وردپرس می باشند که به کمک مدیران وب می آیند تا وب سایت شما توسط موتورهای جستجو گوگل شناخته شود و رتبه سایت نسبت به رقبا ارتقا پیدا کند.

در این میان افزونه های Yoast Seo Premium، Yoast Woocommerce، Yoast Local Seo از جمله معروف ترین افزونه های سئو می باشند.

افزونه های بهینه ساز وردپرس

یکی از مهم ترین عناصر یک وب سایت موفق، عملکرد خوب آن است. یکی از عواملی که به عملکرد خوب آن کمک می کند، سرعت بارگیری بالای وب سایت حتی در زمانی که تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش می یابد است. این نکته را حتماً در نظر داشته باشید که کند بودن زمان لود صفحات می تواند موجب از دست دادن ترافیک و کاربران شود. اما راه حل اینجاست!

شما به راحتی می توانید با نصب و فعال سازی یکی از افزونه های بهینه ساز مانند WP Rocket، WP Fastest Cache Premium، WP Smuch Pro به بهبود عملکرد وب سایت خود کمک کنید.

افزونه امنیتی وردپرس

افزونه های فرم ساز

شاید شما علاقمند به ساخت فرم های جذاب و حرفه ای برای بخش های مختلف وب سایت خود باشید. برای مثال فرم تماس با ما، فرم خرید یا سفارش کالا، فرم نظرسنجی، فرم ثبت نام و فرم های کاربردی دیگر. پس با این حساب وقت آن رسیده که به سراغ افزونه گرویتی فرم، افزونه فرم ساز نینجا، افزونه کیوفرم بروید. به راحتی با کشیدن و رها کردن المان ها فرم های سفارشی را در صفحه درج کنید.

مهمترین ابزار جمع آوری سرنخ از کاربران شما همین فرم های به ظاهر ساده است!

افزونه صفحه ساز

صفحه ساز ها از جمله مهم ترین و محبوب ترین افزونه ها هستند که ساخت و ویرایش برگه های جدید را در وردپرس برای شما امکان پذیر می کنند. استفاده از این افزونه ها در واقع یک پیشرفت قدرتمند برای تجربه ویرایش محتوا وردپرس به شمار می رود. افزونه های صفحه ساز به شما اجازه می دهند در کمترین زمان ممکن امکاناتی مانند اسلایدر، پنل های قیمت، اعضای تیم، شمارنده، نوار پیشرفت و… را به وب سایت بیافزایید.

افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر (WPBakery Page) جزء بهترین صفحه ساز های وردپرس هستند. که به علت سازگاری با اکثر قالب ها، ساخت صفحات واکنش گرا، داشتن قالب های آماده و… کار با آن ها برای کاربران منعطف و آسان می باشد.

هزینه طراحی سایت با قالب های آماده وردپرس چقدر است؟

  1. ثبت دامنه: برای راه اندازی یک سایت وردپرسی شما باید فضای میزبانی و دامنه تهیه نمایید. در گام اول باید دامنه مورد نظر خود را ثبت نمایید. برای ثبت دامنه شما می توانید از طریق سایت ایرنیک و یا نمایندگی های آن اقدام به عضویت و ثبت شناسه ی نیک باتوجه به پسوند دامنه کنید. با پرداخت هزینه تقریبی 16 هزار تومان دامنه را ثبت کنید.
  1. تهیه هاست: برای تهیه حداقل فضای یک هاست شما با مبلغ 19هزار تومان ماهیانه قادر به خرید یک هاست 1 گیگ هستید که برای شروع کار این میزان فضا مناسب است و در صورتی که نیاز به فضای بیشتری در آینده داشتید می توانید این موضوع را از طریق تیکت با هاستینگ خود در میان بگذارید تا در ارتقا سرویس هاست انتخابی، شما را راهنمایی کنند.
  2. خرید قالب وردپرسی مناسب: در گام بعدی به سراغ خرید قالب می رویم. مطابق با توضیحاتی که در بخش معرفی قالب های وردپرس خدمت شما داده شد شما می توانید در این گام نسبت به خرید یک قالب وردپرس چند منظوره مانند ایمپرزا اقدام کنید از این بابت که این قالب با دارا بودن دموهای متنوع برای راه اندازی یک وب سایت شرکتی و فروشگاهی کوچک پیشنهاد عالی محسوب می شود. قیمت این قالب در سایت راست چین 120 هزار تومان است. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های آن به به صفحه جزئیات محصول مراجعه نمایید.
  1. نصب افزونه های ضروری: حالا بعد از اتصال دامنه و هاست و نصب قالب وردپرس، برای افزایش امینت سایت پیشنهاد می کنیم افزونه وردفنس یا آیتم سکیوریتی را نصب و فعال نمایید.

در این مرحله شما می توانید کار سفارشی سازی سایت خود را شروع نمایید و در نهایت با طراحی وب سایت موردنظر، موجب توسعه و رونق کسب و کارخود شوید. تصور کنید شما بدون دانش کدنویسی و تنها با صرف هزینه ای نزیدک به 350 هزار تومان بدون دردسر کدنویسی و صرف زمان زیاد صاحب یک وب سایت جذاب شده اید.

هزینه های طراحی سایت

قالب وردپرس فارسی راهکار طراحی وب سایت آماده! شما تجربه ای در مورد قالب های وردپرسی دارید؟ می توانید با ما در میان بگذارید.

5/5 - (3 امتیاز)

محدثه اسماعیلی

سالهاست که با وردپرس کار می کند و پس از آن به کسب اطلاعات در ابعادی وسیع تر پرداخت و توانست در حوزه هایی چون دیجیتال مارکتینگ، سئو و تولید محتوای اصولی مطابق با الگوریتم های روز گام بردارد. او اکنون به تیم تحریریه میزبان فا کمک رسانی میکند.

‫۷ دیدگاه ها

  1. من تجربه راه اندازی سایت های زیادی رو دارم و از مارکت های زیادی خرید داشتم. قالب سون، ایمپرزا و دیجی لند، آوادا و بی تمشون عالی بود. البته کیفیت افزونه هاشون من ترجیحا بیشتر افزونه های از اونها خریدم. هرچند افزونه تخفیف شگفت انگیزشون حرف نداره. و ی نکته دیگه قیمت راه اندازی سایت با خدمات هاستینگ شما ک من مشتریشونم اره تقریبا 500 میشه. که تخمین معقولی بود زدن.
    تبریک بابات هاست ابری

    1. سلام وقت بخیر؛
      بابت بابت عنایت و لطفی که به مجموعه میزبان فا دارید…
      قطعا تمام تلاش مجموعه ارائه بهترین خدمات و کیفیت هست و در بهبود هر چه بیشتر در تلاشیم. 🌼

  2. ویرایشگر المنتور بسیار عالی است. و کاررو برای ادمین سایت های فروشگاهی راحت تر میکنه.

  3. واقعا قالب های آماده خیلی خوبن ولی دقت کنید که قالبی که انتخاب می کنید با المنتور سازگار هست یا ویژوال کامپوزر چون من به شخصه با قالب های المنتور راحت ترم و اگر ویژوال کامپوزر باشه اذیت کننده است برام. البته شاید برای شما برعکس باشه
    در کل ممنون از مقاله خوبتون
    الان ی سوال دارم از خدمتتون برای ی فروشگاه کوچیک که دو دسته بندی برای محصولاتش داره و مجموع محصولات اشون 30 محصول میشه کدوم از این قالب ها بهتره

    1. سلام و احترام؛
      بله به نکته بسیار مهمی اشاره کردید همون طور که فرمودید بهتره قبل از خرید قالب وردپرسی بررسی بشه که چه افزونه هایی در کنار این قالب ارائه شده و با چه موارد سازگار و برعکس با چه موارد تداخل داره.
      در خصوص سوالی که مطرح کردید یک لینک خدمتتون میفرستم در میزبان فا 15 تا از بهترین قالب ها رو مورد بررسی قرار دادیم افزونه های فعال و همچنین نقاط ضعف و قوت افزونه هم تحلیل شده:
      بهترین قالب های وردپرس

  4. یعنی کل هزینه سایت میشه نهایتا 500 تومن؟بقیه پولی که طراح دریافت می‌کنه دستمزدشه؟

    1. سلام و احترام؛
      با توجه به نوع سایت شما و قابلیت هایی که در نظر دارید در سایت وجود داشته باشد ممکن است که نیاز به افزونه های متعددی داشته باشید، افزونه هایی که گاها تجاری یا رایگان هستند. همچنین بستر راه اندازی وبسایت ها بر اساس نوع سایت متفاوت است به عنوان مثال یه سایت فرشگاهی به منابع بسیار بیشتری نسبت به سایت شرکتی نیاز دارد تمام این نیازها منجر می شوند که هزینه های راه اندازی سایت متغیر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *