رپورتاژآگهی

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

دنیای امروز، دنیای تحول و پیشرفت است. در عصر تکنولوژی باید همگام با تغییرات تکنولوژی پیش رفت در غیر این صورت، رقبا جایگاه شما را تصاحب خواهند کرد. یکی از قدیمی‌ترین نیازهای بشر تا به امروز داد و ستد یا همان کسب و کار بوده که در طول زمان تغییر و تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است. یکی از اصلی‌ترین تغییرات کسب و کارها، همگام شدن با تکنولوژی روز و اصطلاحا دیجیتالی شدن آن هاست.

گرچه شاید هیچ وقت هیچ چیز جایگزین کسب و کارهای سنتی و فیزیکی نشود اما بر کسی پوشیده نیست که حتی با مدیریت یک کسب و کار سنتی، برای ادامه حیات در بازار رقابتی امروز، باید حتما کسب و کار خود را در فضای مجازی نیز مدیریت کرد.

این مقاله مناسب افرادی است که:

  • کسب و کار سنتی خود را اداره می‌کنند اما هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نکرده اند،
  • هنوز کسب و کاری ندارند اما در صدد راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند،
  • دانشجو، سرباز یا خانه‌دار هستند و می‌خواهند درآمد داشته باشند،
  • در مورد فروشگاه اینترنتی اطلاعاتی دارند اما هنوز نمی‌دانند چه فروشگاه سازی مناسب آن هاست.

اگر می خواهید پاسخ این پرسش “چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟” را بدانید، با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

فروشگاه اینترنتی چیست؟فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی در واقع روشی است برای عرضه محصولات فیزیکی، مجازی یا خدمات به کاربران اینترنت. فروش اینترنتی بستری را برای شما مهیا می‌کند تا با هزینه کم و در زمانی کوتاه، محصولات و خدمات خود را به متقاضیان آن عرضه کنید.

فروشگاه‌های اینترنتی چه تفاوت‌ها و مزایایی نسبت فروشگاه‌های سنتی دارند؟

به طور کلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروشگاه‌های اینترنتی خیلی سریع و ساده راه اندازی می‌شوند
  • فروشگاه‌های اینترنتی بسیار ارزان یا رایگان راه اندازی می‌شوند
  • فروشگاه‌های اینترنتی محدودیت جغرافیایی ندارند
  • فروشگاه‌های اینترنتی هزینه‌های نگه داری بسیار پایینی دارند
  • فروشگاه‌های اینترنتی محدودیتی برای نوع کالا یا خدماتی که ارائه می‌کنید ندارند
  • فروشگاه‌های اینترنتی نیاز به مجوز و پروانه‌های فروشگاه‌های سنتی ندارند
  • همچنین در کسب و کارهای اینترنتی، ارتباط با مشتریان بسیار سریع و ساده انجام می‌پذیرد و به همان نسبت بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی شما می‌توانند به سرعت به خریدار تبدیل شوند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتیچطور می‌توان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد؟

طراحی و راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی به روش‌های مختلفی قابل انجام است. بسته به نوع فعالیت، امکانات مورد نیاز و بودجه شما ممکن است:

سفارش طراحی اسکریپت فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید: این روش بیشتر مناسب افراد و شرکت‌های بزرگی است که می‌خواهند 0 تا 100 فروش اینترنتی خود را دقیقا مطابق نیازهایشان پیاده سازی کنند. این روش تنها در صورت داشتن بودجه زیاد و کافی و همچنین مستلزم برنامه ریزی خیلی دقیق و سرمایه گذاری صحیح است.

از سیستم‌های فروشگاه ساز پولی استفاده کنید: این سیستم‌ها معمولا از قبل طراحی شده هستند و بسته به امکاناتی که به شما می‌دهند هزینه‌های متفاوتی دارند. گرچه برخی سیستم‌های فروشگاه ساز همانند Magento دارای نسخه رایگان و غیر رایگان هستند که برای مثال نسخه غیر رایگان مجنتو Enterprise تنها مناسب سازمان‌ها و شرکت‌های بسیار بزرگ بوده و هزینه‌ی آن بسیار بالا می‌باشد. با توجه به محدودیت عموم این سیستم‌ها، این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم.

از سیستم های فروشگاه ساز رایگان استفاده کنید: این روش که این روزها پرطرفدارترین و مقرون به صرفه‌ترین روش است، به شما امکان راه اندازی کسب و کار اینترنتی با استفاده از نرم افزارهای فروشگاه ساز را می‌دهد. نرم افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که بسیاری از آن‌ها علاوه بر رایگان بودن، متن باز نیز هستند همانند ووکامرس (پلاگینی برای وردپرس)، ویرچومارت (افزونه ای برای جوملا)، اوپن کارت، مجنتو و پرستاشاپ. پیشنهاد ما به شما استفاده از نرم افزارهای فروشگاه ساز رایگان متن باز است.

پ.ن: برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی از هر یک از روش های بالا، نیازمند تهیه هاست متناسب با سیستم مورد استفاده و دامنه از یک شرکت معتبر هستید.

کدام سیستم فروشگاه ساز رایگان و متن باز مناسب من می‌باشد؟

تقریبا می‌توان گفت تمامی سیستم‌های فروشگاه ساز رایگان و متن باز یک هدف را دنبال می‌کنند و آن چیزی نیست جز راه اندازی فروش اینترنتی شما در کمترین زمان و با بهترین کیفیت. حتی اکثر این سیستم‌ها از ساختار و قابلیت‌های SEO خوب و قابل قبولی برخوردار هستند. نکته‌ای که باقی می‌ماند این است که بدانید بین این فروشگاه سازها:

  • کدام یک امکانات تخصصی فروشگاهی بیشتری به شما ارائه می‌کند؟
  • کدام یک نیازهای شما همچون حسابداری، انبارداری، مدیریت مشتریان، مدیریت سفارش و… را بهتر پوشش می‌دهد؟
  • کدام یک جامعه کاربری بزرگ‌تر و پویاتری در ایران دارد؟
  • کدام یک دارای نمایندگی رسمی پشتیبانی و تیم متخصص بهتری در ایران هستند؟

پرستاشاپدر حال حاضر فروشگاه ساز پرستاشاپ دارای بیشترین جامعه کاربری فروشگاه‌های اینترنتی در ایران و یکی از بزرگترین جوامع کاربری فروشگاه‌های اینترنتی در دنیا (بیش از 270000 فروشگاه) بوده و بیش از 310 قابلیت تخصصی فروشگاهی را به شما ارائه می‌کند و علاوه بر آن کاملا ساختار مناسب و استانداردسازی شده برای SEO و موتورهای جستجو دارد. همچنین این فروشگاه ساز که ساخت شرکت PrestaShop SA فرانسه می‌باشد، دارای نمایندگی رسمی در ایران است. تیم آی پرستا، تنها شرکت نماینده پرمیوم رسمی پرستاشاپ در ایران و یکی از 4 تیم بزرگ توسعه دهنده پرستاشاپ در دنیا است که علاوه بر پشتیبانی و توسعه فروشگاه ساز پرستاشاپ برای زبان فارسی، در حوزه تولید افزونه‌های پرستاشاپ (قالب و ماژول)، خدمات فنی و تخصصی پرستاشاپ و ارائه مشاوره‌های راه اندازی اصولی فروشگاه اینترنتی فعالیت می‌کند.

با استفاده از این سیستم به سادگی می‌توانید در عرض چند دقیقه فروش اینترنتی خود را با ده‌ها قابلیت تخصصی فروشگاهی راه اندازی کنید و نگران پشتیبانی آن نباشید.

این نوشته صرفا یک رپورتاژآگهی است و پایگاه دانش میزبان‌فا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مشاهده پلن‌های تبلیغاتی

4.3/5 - (6 امتیاز)

الهام یزدان پرست

الهام حدود 2 سالی میشه که با عشق بخش ارتباط با مشتریان و خدمات پس از فروش میزبان فا رو مدیریت میکنه، یه طورایی میشه گفت که تمام تصمیمات مهم شرکت از فیلتر های دقیق این خانوم جوان و جسور عبور میکنه، الهام به تحصیلات آکادمیک اعتقادی نداره و تمام تجربیاتش رو عملی بدست اورده و شاید همین دلیل پیشرفت سریع این دختر جوان در عرصه IT کشور باشه...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *