رپورتاژآگهی

معرفی وب سایت و آموزش های مفید میهن لرن

سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ یکی از مباحث در دنیای وب و کسب و کارهای اینترنتی است که این روزها توجه ویژه‌ای به آن شده و روز به روز افراد بیشتری دنبال این هستند که آموزش سئو سایت را فراگرفته و از سوی دیگر با استفاده از دیجیتال مارکتینگ نیز آن را تقویت کنند. حال اگر این راهکارها همراه با وردپرس باشد و از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دلیل سئو بالا استفاده شده باشد تاثیر آن می‌توانید چندین برابر باشد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا به تاثیر سئو بر دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم و در کنار آن به معرفی لیستی از دلایل که باعث خواهند شد وردپرس را به دلیل سئو بالایی که دارد به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت و کسب و کار آنلاین خود انتخاب کنید می‌پردازیم.

آموزش سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ

قبل از اینکه به این مورد بپردازیم که سئو سایت چه تاثیر شگرفی می‌تواند روی دیجیتال مارکتینگ داشته باشد و فروش و رونق کسب و کار شما را تضمین کند لازم است ابتدا به معرفی اینکه سئو سایت چیست؟ و دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بپردازیم.

1. سئو سایت چیست؟

سئو یا SEO که مخفف Search Engine Optimization است، عبارت است از کله اقدامات و کارهایی که در آن تلاش می‌کنیم صفحات وب و سایت خود را برای موتورهای جستجو نظیر گوگل بهینه سازی کنیم. با بهینه سازی کردن سایت برای موتورهای جستجو در امر سئو و بهینه سازی سایت تمام تلاشی که می‌شود این است که صفحات سایت را در بالاترین رتبه از نتایج برای کلمات کلیدی قرار دهیم. سئو سایت می‌تواند شامل فعالیت‌هایی باشد که موارد زیر برخی از اصلی‌ترین فاکتورهای آن هستند.

  • تولید محتوای غنی و بهینه
  • سرعت لود و بارگذاری صفحات وبسایت
  • لینک سازی داخلی و خارجی به صورت درست و اصولی
  • استفاده از گواهینامه امنیتی در سایت و ارتقا امنیت وبسایت
  • استفاده از تگ H1 و سایر تگ‌ها به روش اصولی
  • موارد مربوط به دامنه شامل عمر دامنه، مرتبط بودن دامنه با کسب و کار
  • و…

2. دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پیش از این که کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین متولد شوند، فعالیت‌هایی که برای کسب و کار آفلاین می‌کردیم شامل مواردی مثل استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در کوچه و خیابان، پخش آگهی و تراکت، پخش آگهی در روزنامه و نیازمندی و… بودند که همگی محدود به ارتباطات فیزیکی و محدود به یک موقعیت مکانی در سطح یک شهر بودند. اما با به وجود آمدن کسب و کارهای اینترنتی این شیوه تغییر یافت. با این وضعیت استفاده از هر ابزار دیجیتالی شامل شبکه‌های اجتماعی، سایت، موتورهای جستجو، ایمیل مارکتینگ، استفاده از فایل‌های چندرسانه‌ای مثل ویدئو و پادکست، بازاریابی محتوایی و… جزو دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آیند که هدف در آن معرفی محصول و خدمات می‌باشد.

بر همین اساس به دلیل گسترده بودن این فضا که شامل موارد و راهکارهای بسیار زیادی است آموزش دیجیتال مارکتینگ به شاخه‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود که به مرور می‌توانید با مطالعه انواع این موارد به کل موضوع دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتالی اجحاف کامل داشته و مسلط شوید.

سئو سایت چه تاثیری در دیجیتال مارکتینگ دارد؟

همانطور که در توضیحات کوتاهی که در رابطه با آموزش سئو سایت ارائه شد، تمامی تلاش ما در سئو و بهینه سازی این است که با رعایت فاکتورهای سئو سایت خود را در کلمات کلیدی که با فعالیت اینترنتی ما در ارتباط است، در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار دهیم. با نزدیک و نزدیک‌تر شدن به نتایج بالاتر و پیشی گرفتن از رقبا، اگر به درستی روی سئو سایت تمرکز کرده باشیم، به مرور زمان سایت ما بهینه‌تر شده و منجر به جذب ترافیک بیشتری خواهد شد.

در نتیجه سایت ما به مرور زمان بیشتر شناخته شده و کاربران قدیمی که روزانه به سایت ما سر میزنند را خواهیم داشت که روز به روز به دلیل جذب کاربران جدیدتر به تعداد آنها اضافه می‌شود. حال از آنجایی که یکی از شاخه‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ تمرکز روی موتورهای جستجو است و با نام بازاریابی موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing شناخته می‌شود، این است که با استفاده از تکنیک‌های سئو سایت کاری کنیم که کنترل بیشتری روی موتورهای جستجو داشته باشیم و سایت خود را در نتایج بالا نمایش دهیم.

پس این روند جز با دانستن دانش سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ فراهم نخواهد بود. بنابراین اگر به دنبال آموزش دیجیتال مارکتینگ هستید باید بدانید که بازاریابی موتورهای جستجو این روزها جزو پرطرفدارترین متدهای بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید که برای یادگیری آن باید آموزش SEO را فرا گرفته و سپس بعد از طی دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ، شروع به فعالیت کنید.


وردپرس چه تاثیری روی دیجیتال مارکتینگ خواهد داشت؟

اگر تجربه کافی در استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا داشته باشید یا جزو افراد گیک باشید که همواره سعی داشته‌اید هر ابزاری را برای یک بار هم که شده تست کنید، حتما از اینکه از چه CMS و سایت سازی استفاده کنیم مهم است. امروزه انواع و اقسام CMS های رایگان و تجاری وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. برخی از این سایت سازها رایگان هستند و برخی به صورت تجاری عرضه می‌شوند. اما به نظر شما بهترین انتخاب چه سایت سازی خواهد بود که از نظر سئو و بهینه سازی سایت در بالاترین سطح قرار داشته باشد؟

در صورتی که نگاهی به آمار و ارقام استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا داشته باشید خواهید دید که از بین یک میلیون سایت پرطرفدار در سطح جهان، وردپرس توانسته است 32.23 درصد استفاده را داشته باشد که بعد از وردپرس دروپال با 3.12 درصد قرار دارد که فاصله بسیار زیادی از هم دارند.

سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ

از سوی دیگر اگر مقالات علمی و دقیقی که توسط افراد فعال در زمینه سئو تولید شده و مرتبط با سئو سایت را در رابطه با اینکه کدام سیستم مدیریت محتوا برای موتورهای جستجو بهینه‌تر است مطالعه کرده باشید، قطعا وردپرس اولین انتخاب خواهد بود. چرا که با استفاده از وردپرس می‌توانید به فاکتورهای اصلی سئو سایت که در بالا هم ذکر شد به بهترین شکل ممکن دسترسی پیدا کنید.

حال که تصمیم گرفتید وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب کنید، کافی است از مقالات علمی و دقیقی که در زمینه آموزش وردپرس در وب پارسی قرار دارد استفاده کرده و کار با این سیستم مدیریت محتوا و سایت ساز را یاد بگیرید. بعد از اینکه با نحوه کار با وردپرس آشنا شدید و به اندازه کافی دانش خود در زمینه مدیریت سایت وردپرس را ارتقا دادید حال نوبت این است که با تمرکز روی دانش سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ، شروع به کار کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به معرفی محصول، معرفی خدمات و پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود بپردازید.

این نوشته صرفا یک رپورتاژآگهی است و پایگاه دانش میزبان‌فا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مشاهده پلن‌های تبلیغاتی

3/5 - (4 امتیاز)

الهام یزدان پرست

الهام حدود 2 سالی میشه که با عشق بخش ارتباط با مشتریان و خدمات پس از فروش میزبان فا رو مدیریت میکنه، یه طورایی میشه گفت که تمام تصمیمات مهم شرکت از فیلتر های دقیق این خانوم جوان و جسور عبور میکنه، الهام به تحصیلات آکادمیک اعتقادی نداره و تمام تجربیاتش رو عملی بدست اورده و شاید همین دلیل پیشرفت سریع این دختر جوان در عرصه IT کشور باشه...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *